wtrysk bezpośredni audi a6

Jan Zomer

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

Nowoczesne diesle sprawują się bezproblemowo jedynie do określonego przebiegu. Później ich skomplikowany osprzęt regularnie odmawia posłuszeństwa generując astronomiczne rachunki. Co gorsza, lista godnych polecenia i niesprawiających wielu problemów wysokoprężnych silników z ostatniej dekady jest stosunkowo krótka. Większość z nich po około 200-250 tysiącach kilometrów nadaje się nawet do generalnego remontu. Na szczęście, znajdziemy jeszcze kilka trwałych jednostek - tutaj regularny serwis i stosowanie się do zaleceń specjalistów gwarantuje święty spokój przez długie lata. Pamiętajmy także, aby wybierać tylko określone wersje wytypowanych silników. W przeciwnym razie spotkają nas same kosztowne nieprzyjemności

Najlepsze silniki roku

Amerykański magazyn Ward's AutoWorld już po raz osiemnasty zaprezentował listę najlepszych silników roku

Audi A6 Allroad Quattro po raz trzeci

Nowe Audi A6 zadebiutowało w marcu 2011 roku. W maju poznaliśmy wygląd wersji Avant. Teraz przyszła kolej na kombiaka, który nie boi się zjechać z utwardzonych szlaków

Którą generację Audi 80/A4 uważasz za najlepszą?

Którą generację Audi 80/A4 uważasz za najlepszą?

bezpośrednim wtryskiem paliwa. Prawdziwym rarytasem są jednak wersje S2 i RS2 z turbodoładowanymi silnikami o mocy od 220 do 315 KM. Audi A4 3.2 FSI - TEST Autotrader.pl - bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne Audi A4 zastąpiło w 1994 roku model 80. Po raz pierwszy Niemcy zastosowali w nim 5-zaworowy motor

 Audi 2.0 TFSI otrzymało International Engine of the Year Award 2008

Audi 2.0 TFSI otrzymało International Engine of the Year Award 2008

, który połączył bezpośredni wtrysk benzyny z turbodoładowaniem w silnikach przeznaczonych do produkcji wielkoseryjnej. Pełna sukcesów historia 2.0 TFSI rozpoczęła się latem 2004 roku debiutem w Audi A3 Sportback. W ciągu czterech lat silnik ten nie tylko czterokrotnie został wyróżniony tytułem Engine of

Audi A6 (1994-2004) - opinie Moto.pl

premiera modelu A6, silniki 2.0 (101, 115 lub 140 KM), 2.6 V6 (150 KM), 2.8 V6 (174 KM), 1.9 TDI (turbodiesel, wtrysk bezpośredni, 90 KM), 2.5 TDI (turbodiesel, wtrysk bezpośredni, 115 lub 140 KM). Sportowe wersje S6 z silnikami 2.2 Turbo 20V (230 KM) oraz 4.2 (290 lub 326 KM

Prześwietlamy oferty | Samochody hybrydowe dostępne w Polsce, cz. I

Prześwietlamy oferty | Samochody hybrydowe dostępne w Polsce, cz. I

Audi A6 Hybrid to mieszanka dwulitrowego silnika TFSI i jednostki elektrycznej, których łączna moc wynosi 245 KM. Z napędem hybrydowym sprzężono skrzynię Tiptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Niemcy obiecują, że średnie zużycie benzyny wynosi 6,2 l/100 km, a przyspieszenie do setki

Historia kołem się toczy - Audi

Historia kołem się toczy - Audi

generacji limuzyny A8. W tym roku mija do tego dwadzieścia lat, odkąd pod maską Audi zagościł silnik TDI. Pierwszym modelem z turbodoładowym dieslem z bezpośrednim wtryskiem paliwa było Audi 100 z 1989 roku. 2,5-litrowy motor TDI rozwijał moc 120 koni i 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego

Hybrydy - nowa broń Peugeota

Hybrydy - nowa broń Peugeota

kompaktów Forda Focusa z nieco mocniejszym silnikiem (150 KM) o prawie 28 %, a od bardzo dobrze wykończonego i bogato wyposażonego Hyundaia i30 ze 135-konną jednostką o bezpośrednim wtrysku benzyny aż o 60 %. W przypadku 508 RXH porównanie cen jest jeszcze korzystniejsze. Zarówno Audi A6 Quattro, jak i BMW

Co oferuje rynek w segmencie C?

Co oferuje rynek w segmencie C?

osiągów trzeba sięgnąć po jednostki 1.6 - mocniejsza wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa. Większość klientów Hyundaia wybiera modele w średnich specyfikacjach. Zakup należy rozważać od wersji Classic+, najlepszy naszym zdaniem będzie wybór i30 Comfort. Hyundia i30 5d Hyundai i30 5d

Audi S6

kulturę pracy do dostojnej limuzyny. Nad zasilaniem w paliwo czuwa, bardzo modny ostatnio, bezpośredni wtrysk paliwa (FSI). Dziesięciocylindrowe silniki V są tak mocarne, że wycofano je nawet z samochodów Formuły 1. Tymczasem Audi bez wahania montuje takie potwory w seryjnych autach. Kilka lat temu

Audi A6 3.2 FSI

Kręte drogi wokół jeziora Como pod Mediolanem. Słoneczna wiosenna aura. Hamuję przed ostrym zakrętem, by po chwili ostro przyspieszyć na krótkiej prostej. Nowy silnik 3.2 FSI z bezpośrednim wtryskiem benzyny do sześciu cylindrów, o mocy 255 KM pozwala na sportową jazdę i ciągnie samochód z wielką

Tajemnicze oznaczenia Mercedesa

Tajemnicze oznaczenia Mercedesa

wtryskiem bezpośrednim), D (Diesel), TD (kombi z silnikiem diesla), CDI (diesel z wtryskiem Common Rail), NGT (wersja napędzana benzyną i gazem ziemnym), 4MATIC (napęd na 4 koła).Nietrudno natknąć się jednak na inną klasyfikację Mercedesów, opierającą się na trzycyfrowych symbolach, przyporządkowanych

Skoda Superb Combi - test | Pierwsza jazda

Skoda Superb Combi - test | Pierwsza jazda

rozstawie osi 2761 mm ma więcej miejsca dla pasażerów od Volkswagena Passata (2709 mm), Forda Mondeo (2850 mm), a nawet Audi A6 Avant (2843 mm). Pod względem pojemności bagażnika Superb jest w podobnej sytuacji. Większa jest tylko najnowsza odsłona Mercedesa klasy E kombi, która dysponuje przestrzenią 695

Audi A4

są wzdłużnie, a nie jak w mniejszym modelu poprzecznie. Motor 3.2 FSI, nowa jednostka o szerokim kącie rozwarcia cylindrów z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracuje m.in. w Audi A6. A4 3.2 FSI przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 7 sekund i rozpędza się maksymalnie do 250 km/h. Tym, którym marzy się

Audi A6 Allroad

miejsce, jest za późno na jazdy. Zamiast dwóch pozostaje mi dzień na przygodę z nowym Audi. Diesli dość Słońce z trudem przedziera się przez zachmurzone niebo. Mijam rządek identycznych aut. Zaraz, a gdzie Allroady? Bo widzę same A6 Avanty... Nie! Plastikowe nakładki na błotniki, progi i zderzaki, no i

Audi A6 3,2 FSI Quattro

popędziłem dalej, licząc na ciąg dalszy później. Minęły trzy miesiące i proszę! Przed redakcją stało już nowe A6 w wersji Quattro z benzynowym silnikiem 3,2 V6 FSI, czyli z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Pamiętam zdziwienie szefa, jak po międzynarodowej prezentacji "A szóstki" wspominał, że 3,2

Audi A4

102 do 255 KM bądź czterech wysokoprężnych - od 2.0 TDI (140 KM) do 3.0 TDI (204 KM). Trzy z motorów na benzynę napędzały już poprzednią wersję A4: 1.6 (102 KM), 2.0 (130 KM) i turbodoładowany 1.8 T (163 KM). Nowe są jednostki z bezpośrednim wtryskiem benzyny - 3.2 FSI (255 KM) i

Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - opinie Moto.pl

funkcjonalności dawało bowiem możliwość precyzyjnego doboru wersji silnikowej. Szeroka gama jednostek napędowych obejmowała udane silniki benzynowe oraz cenione turbodiesle - najpierw z wtryskiem bezpośrednim, a potem również z pompowtryskiwaczami - słynące z niezwykłej elastyczności. Zwolennicy napędu 4x4 mogli

Raport specjalny: Superdiesle

Wprawdzie samochody z dieslami o pojemności 1300 cm3 można było kupić już w 1968 roku (Peugeot 204 diesel), jednak dopiero w ostatnich latach rozpoczął się boom małych jednostek wysokoprężnych z turbodoładowaniem i sterowanym elektronicznie wtryskiem bezpośrednim

Cadillac CTS - Amerykańska alternatywa

sunącego jak zjawa CTS-a. Byłam pewna, że stacza się na luzie. A może to hybryda? Też nie. Okazuje się, że sprawcą całego zamieszania jest 3,6-litrowy, 6-cylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem wyciszony do granic możliwości. Sama bryła nadwozia sprawia wrażenie nieco monumentalnej. Nawiązujące do

Konfrontacje: Audi Q7 vs. Volvo XC90

. Do niedawna byłem zdecydowanym przeciwnikiem SUV-ów, przeszkadzała mi ich słaba zrywność i zwrotność. Ale Q7 to co innego. V8 z bezpośrednim wtryskiem benzyny (FSI) też pasuje do tego auta. Pali jak smok, choć i tak ponad litr mniej niż Volvo. Trzylitrowy TDI byłby rozsądniejszym finansowo wyborem

Toyota Avensis 2003

kubizmu Muskularne linie nadwozia wysuniętą kabiną i daleko umieszczonymi słupkami przednimi przypominają koncepcję "cab forward" Chryslera. Klosze reflektorów znamy z Vectry, natomiast z Audi A6 - tylne lampy. Osłona chłodnicy, wzorowana na tej z Corolli, jest nie do pomylenia z żadną inną

VW Passat

zapożyczeń, ale wciąż łatwy do zdefiniowania smak. To bez wątpienia Volkswagen, choć wyczuwa się w nim naleciałości i większych braci (Phaetona z Touaregiem), i dwóch bardziej prestiżowych kuzynów Audi (A4 i A6). A wprawne oko wychwyci jeszcze więcej symptomów motofusion. Nie nowy, tylko inny Nawet jeśli na

Nieudane ataki na klasę premium

sedana skutecznie ukrył proporcje liftbacka. W 1991 roku przeprowadzono lifting Cromy. Jej najmocniejsze silniki to benzynowe, 2-litrowe turbo o mocy 155 koni i 2,5-litrowe V6 (162 KM) z Alfy Romeo. Ciekawostka: to właśnie Croma miała pod maską pierwszego turbodiesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W

Re: Cudów nie ma (test Audi A6 3,0 TFSI)

A6 3.0 TFSI: 6,2 sek. 0-100 km/h, 12,9 l/100 km Ktoś może powiedzieć, że BMW ma napęd na tylną oś, a Audi paliwożerne quattro. OK, weźmy poprawkę i na to. Europejskie oficjalne testy zużycia paliwa jak wiadomo mają z realiami niewiele wspólnego. Każde auto jest tam jeżdżone tak samo, podczas gdy

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku wlasnie diese

szkodliwych składników spalin nawet o 20%. Taki układ wtryskowy stosowany jest np. w silnikach Audi A6 3.0 TDI. Trwają prace nad czwartą generacją, która pozwoli jeszcze obniżyć poziom zanieczyszczenia spalin dzięki doskonalszemu sterowaniu i podniesieniu ciśnienia wtrysku. Taki silnik będzie produkowany

Audi A7

Na bazie Touarega/Cayenne powstanie w końcu 2005r duży SUV Audi. Lżejszy i 15cm dłuższy od protoplastów. Wnętrze na bazie A8, pneumatyczne zawieszenie w standardzie, silniki na początek to 3.0TDI z A6 i nowym 4,2 V8 z bezpośrednim wtryskiem i 345KM. Dojdzie bazowy 3,6 V6 FSI z 280KM(powstały na

Re: sniper przesadziłeś

większość A4, praktycznie wszystkie Passaty B5 i około połowy A6 sprzedaje się z napędem na przód mimo silnika ustawionego wzdłużnie pod quattro/4motion, można wywnioskować, że nie ma z tym problemu i tak samo ze wspomnianej płyty mogłyby korzystać tańsze Ople z AWD. Ciekawe, na ile wpływ na taki rozwój

Re: polityka w całej EU jest do bani

filtrami cząstek. Co więcej, hybrid synergy drive jest oparty na silnikach benzynowych albo bez wtrysku bezpośredniego albo z wtryskiem mieszanym, który to układ zasilania powoduje, że w zasadzie w spalinach przez ogromną większość czasu pracy silnika ilość cząstek stałych jest zminimalizowana. Dla mnie to

Re: Dlaczego VW zrezygnował z dobrego silnika?

, czy zauważyłeś, że z tego bloku powstał 2.0 20V 130KM, montowany m.in. w A4, A6, Passacie. Poza tym jest 2.0 20V FSI 150KM, z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Ta jednostka, to nie było aż takie cudo. 5 zaworów na cylinder w tak małym silniku, to była nowatorska technika i jak to się mówi: "

Re: co wybrać MB 124 czy Audi A6 albo Toyota Aven

To ja jeszcze wcisnę swoje trzy grosze. - wtrysk bezpośredni akurat mi nie kojarzy się z nowoczesnością tylko ze starymi ciężarówkami. Komorę wstępną wymyślono co by diesel ciszej pracował. Jak weszła elektronika i stało się możliwe bardziej precyzyjne sterowanie wtryskiem to powrócono do wtrysku

Re: audi a6 czy mercedes

Witam! Jeśli chodzi o A6: Kup "AutoŚwiat", ten, który ukaże się w poniedziałek. W rubryce "Używane" znajdziesz omówienie wszystkich wersji modelu C5, czyli tego, który ciebie interesuje. Jeśli chodzi o okularnika: Ja jeździłem W124 (poprzedni) z silnikiem 2,3/150KM. Ma świetną

Re: co wybrać MB 124 czy Audi A6 albo Toyota Aven

Hej, Ano wydaje mi się, że jest tak. Konstrukcja W124 pomimo tego, że jest ponadczasowa jest z lat 80. Audi C4 powstał na początku lat 90 czyli jakieś 10 lat po mercedesie. Silniki AAT i AEL to silniki z bezpośrednim wtryskiem i również mają pompę rzędową. Silniki te są stosowane do dzisiaj w vw