współczynnik cx wzór

Juliusz Szalek

Citroën C6

Citroën C6

50 lat temu nie było mnie na świecie. Ba, nie było mnie nawet w planach. Ale był on - Citroën DS. Trzeba było czekać pół wieku, by Citroën, nieco zagubiony w gąszczu innych marek, odważył się nawiązać do legendy motoryzacji - modelu DS

Renault Laguna FL

Z oczu można niejedno wyczytać. Na przykład to, czy powinieneś już rezerwować stolik na wieczór dla dwojga, czy lepiej zapomnieć o sprawie. Oczy Laguna zdradzą ci zaś, że stoi przed tobą jej zmodernizowana wersja

Nieudane ataki na klasę premium

Mówisz luksus, myślisz Mercedes? Niekoniecznie. Wiele firm próbowało wkupić się w gusta klientów z grubym portfelem. Przedstawiamy samochody, dla których klasa premium okazała się nieosiągalna

Peugeot 1007 1,4 HDi

Długość/szerokość/wysokość (cm) 373,1/182,6/162 Rozstaw osi (cm) 231,5 Współczynnik oporu powietrza (Cx) 0,3 Masa własna (kg

Honda Accord 2.4 Executive

może poszczycić się najmniejszym w swojej klasie współczynnikiem oporu powietrza - Cx 0,26. Pozwoliło to nie tylko zmniejszyć zużycie paliwa, ale i zdecydowanie obniżyć poziom hałasu w kabinie. Czym chata bogata Accord dopiero co pojawił się na polskim rynku. Za testowaną przez nas wersję Executive 2,4

Jeep Grand Cherokee WK - test | Pierwsza jazda

tego samego dnia będę testował wersję Granda z 5,7-litrowym HEMI nie studzi moich emocji. Diesel CRD jest: a) szybki, b) dynamiczny w każdym zakresie obrotów, i c) cichy (za to oprócz technologii silnika i materiałów wygłuszających, odpowiada także niski współczynnik oporu powietrza Cx, który udało się

Opór powietrza

częścią znajdującą się w „cieniu” aerodynamicznym. W rejonach, gdzie strumień powietrza odrywa się od ciała opływowego, występują silne zawirowania, tym większe im mniej opływowy kształt podlega działaniu strumienia powietrza. Doskonałość aerodynamiczną kształtów określa współczynnik Cx

Człowieku czy ty kiedykolwiek widziałeś coś

płaszczyzną prostopadle do kierunku ruch, to i tak ta kwadratowa zależność od prędkości zniweluje wpływ oporu powietrza). Siła oporu powietrza wyraża się wzorem Fop=0.5 * Cx * ρ * S * V² Cx - współczynnik zależny od kształtu ciała ρ - gęstość powietrza S - powierzchnia fragmentu V - prędkość

Re: Formuła 1: Odcięli im skrzydła. Przednie skrz

> no to rewolucja w fizyce !!! > trzeba bedzie wywalic -ze wzoru na sile oporu powietrza - pole powierzchni > przektoju poprzecznego Nie. wystarczy do porównania dodać współczynnik siły oporu (Cx) - diametralnie różny dla różnych kształtów. To on powoduje, że mały spadochron daje większy

Ile trzeba więcej KM żeby...

leciał najwięcej 110 a teraz wyciąga 116. Wiem że do tych obliczeń trzeba znać wagę i współczynnik Cx. Waży 1 tonę (930kg wóz i 70kg ja) a Cx zakładam że jest jakieś 0,3 bo to nie jest zbyt opływowe nadwozie. Wiem że jest na to wzór więc jak ktoś zna to niech mi pomoże proszę.

Re: opór aerodynamiczny - jak sie zmienia?

typson napisał: > Skąd bierze sie kwadrat w oporze powiewtrza? A skąd szescian w poborze mocy? wzór na siłe oporu powietrza : 1. F(p) = 1/2 * Cx * S * g * V^2 Cx - współczynnik kształtu (bezwymiarowy) S - powierzchnia czołowa (najwieksza pow. przekroju poprzecznego) g - gęstość powietrza V

Re: 140 km/h na autostradzie

,5). Wzrost był prawie taki, jak wzrost prędkości! Jednak jego max na gazie to jakieś 160, więc wzrost spalania trochę większy. Ale znaczenie tu miały raczej obroty silnika i nieefektywne jego wykorzystanie (powyżej max momentu obr), a nie współczynnik Cx oporu powietrza, który przy tych prędkościach jest

Obliczenia teoretyczne ...

Siła nośna skrzydła wyraża się wzorem: Fn = Cy *0.5 * ρ * S * V² Przyjmijmy dane Cy (15.7°)=1.9 - współczynnik siły nośnej ρ = 1.22 - gęstość powietrza blisko ziemi {kg/m3} S = 18 m² - powierzchnia fragmentu skrzydła {m2} V - prędkość względem powietrza {m/s} Siła oporu

Re: (R)- różniczkując graficznie...

przestaje regulować prędkość. Normalnie s > amolot leci w równowadze > > P+m*g*sin(α)=0.5*Cx*ρ*S*V² > > P - ciąg silników > m - aktualna masa samolotu > g - przyspieszenie ziemskie > α - kąt zniżania - nachylenie ścieżki > Cx - współczynnik oporu czołowego

Re: Hmm...

). Aktualna prędkość V wynika ze stanu stalonego: X=F X - siła oporu czołowego = 0.5*Cx(α)*ρ*S*V² Cx(α) - współczynnik oporu czołowego (zakres wartości zależy od konfiguracji klap, wypuszczenia podwozia) F - siła napędzająca samolot = Fc - m*g*sin(β) Fc - siła ciągu

Stary wątek odgrzebany

samochodu osobowego można - też w przybliżeniu - dla potrzeb zgrubnej oceny zjawisk - stosować dla ‘bolidu’ F1. Wynika to stąd, że iloraz Cx i S (współczynnika oporu i powierzchni odniesienia) jest zbliżony, bo F1 musi generować ten wielki docisk, co zgodnie z prawami aerodynamiki musi

Re: (R)- różniczkując graficznie...

równowadze P+m*g*sin(α)=0.5*Cx*ρ*S*V² P - ciąg silników m - aktualna masa samolotu g - przyspieszenie ziemskie α - kąt zniżania - nachylenie ścieżki Cx - współczynnik oporu czołowego (zmienia się z kątem natarcia skrzydła i konfiguracją, wypuszczeniem podwozia) ρ - gęstość

Trochę teorii nie zaszkodzi..

opisania oporu kształtu można się posłużyć wzorem: Px=(V*V*r*S*Cx)/2 Px- siła oporu S -powierzchnia czołowa Cx - bezwymiarowy współczynnik siły oporu, który zależy od geometrii, (obecnie w przyzwoitych autach ok. 0,3) bez extra bagażników na dachu :( r - gęstość powietrza - tu dygresja ;to powód, że

do ortodoxa; innym radze nie czytac

powietrza. Tak dla sprostowania, to jej wielkość (zostawmy oznaczenie przyjęte przez murowanego) O=cxhsv2 gdzie cx- to współczynnik kształtu , s- to przekrój poprzeczny , h to gęstość powietrza v to prędkość narciarza. Jak widać opór powietrza jest proporcjonalny nie do prędkości, ale do kwadratu

Czytać może każdy, bo temat prosty :)

; @@@@@ > > Oparta jest ona > właśnie na decydującym w tym przypadku działaniu siły oporu powietrza. > Tak dla sprostowania, to jej wielkość (zostawmy oznaczenie przyjęte > przez murowanego) O=cxhsv2 gdzie cx- to współczynnik kształtu , s- to przekrój > poprzeczny , h to gęstość