wady układu smarowania silnika

Moto.pl

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

Samochody z silnikami Diesla cieszą się dużą popularnością na polskim rynku. Dzisiaj przyglądamy się jednostkom wysokoprężnym, których trzeba się wystrzegać. Lepiej nie kupujcie używanego auta z jednym z tych silników

Poradnik | Kupujemy używane 1,6 TDCI | Francuski hit eksportowy

Zadebiutował w 2002 i od razu spotkał się z przychylnym przyjęciem dziennikarzy i klientów. Trafił do 7 marek i 26 modeli z 7 krajów. Występował w trzech wariantach mocy, a dobrze eksploatowany potrafił przejechać nawet 500 tysięcy kilometrów. Mimo że regularnie ulepszany, nie jest jednak wolny od wad

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Słyszeliście opinie, że współczesne samochody są bezproblemowe i bezawaryjne? Oto siedemnaście przykładów na to, że to nieprawda. Te silniki sprawiają sporo problemów, a co gorsza często są (nieopłacalnie) drogie w naprawie

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

Lata: 2001-2008 Dlaczego? V-szóstka TDI to prawie pewne wydatki. Zaczynamy od największej wady tego modelu, czyli bardzo zawodnej jednostki napędowej. Silnik 2.5 V6 TDI był początkowo bardzo chwalony za sporą moc, świetny moment obrotowy i niskie spalanie. Ale problemy ujawniły się z czasem

Rozrząd - po co jest i jak o niego dbać | Poradnik

Rozrząd - po co jest i jak o niego dbać | Poradnik

, które prawdopodobnie sukcesywnie będzie wypierało łańcuch rozrządu. Wady i zalety Badanie czy przegląd. Czym się różnią? Koła zębate napędzające układ rozrządu czynią go bezobsługowym, jednak cechuje je duża masa wirująca i nie sprawdzają się w nowoczesnych, mocnych i dynamicznych jednostkach

Honda Accord (1993-2004) - opinie Moto.pl

Honda Accord (1993-2004) - opinie Moto.pl

wyeliminowanie wadliwych przepustnic. W razie potrzeby wymieniano kompletną obudowę przepustnicy. Druga akcja, we wrześniu 2000 r., objęła prawie 1,5 mln Accordów i dotyczyła wad układu smarowania. ŁYK TECHNIKI Accord szóstej generacji to samochód nafaszerowany nowoczesnymi rozwiązaniami. Wiele z nich robi

Mercedes-AMG GT S | Pierwsza jazda | Sport ma we krwi

Mercedes-AMG GT S | Pierwsza jazda | Sport ma we krwi

turbosprężarkami. Zamontowano je nie na zewnątrz, ale pomiędzy rozwidlonymi głowicami, co pozwoliło zmniejszyć rozmiary jednostki napędowej. Z kolei zastosowanie układu smarowania z suchą miską olejową umożliwiło zamontowanie silnika aż o 55 mm niżej i obniżenie środka ciężkości. Nowy silnik AMG wyróżnia się też

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

dostosowanej do aktualnych potrzeb to kwestia kilku minut.Jednobryłowy Citroën ujmuje komfortem jazdy i znakomitym prowadzeniem. Jedną z wad Picasso jest skromna gama silników. Kolejną stanowi nie najlepsze wykończenie przedziału pasażerskiego. Elementy z twardego tworzywa sztucznego są niedokładnie

Citroen Xsara Picasso (1998-2006) - opinie Moto.pl

Citroen Xsara Picasso (1998-2006) - opinie Moto.pl

kwestia kilku minut. Jednobryłowy Citroen ujmuje komfortem jazdy i znakomitym prowadzeniem. Jedną z wad Picasso jest skromna gama silników, kolejną stanowi nie najlepsze wykończenie przedziału pasażerskiego. Elementy z twardego tworzywa sztucznego są niedokładnie spasowane i już w kilkuletnich

Yamaha TDM 900 na każdą okazję

dokuczliwe reakcje na zmiany obciążenia silnika i wysoko zamontowaną kanapę, kłopotliwą dla mniej doświadczonych kierowców. Obsługowe dylematy Wady TDM 900 powiązane są nie tylko ze stroną użytkową, ale również ze sferą obsługową motocykla. Wystarczy wspomnieć tutaj o kłopotliwym dostępie do filtra powietrza

Fiat Bravo/Brava - opinie Moto.pl

dominował silnik benzynowy 1.4 litra o mocy 80 KM, którego jednak należały unikać - niezbyt udana konstrukcja wałka rozrządu i układu smarowania mogą narazić nas na niepotrzebne wydatki. O wiele lepszą propozycją jest silnik 1.6 litra o mocy 103 KM (trzeba pamiętać o systematycznej wymianie paska rozrządu

Triumph Rocket III Roadster - Potwory i spółka | Za kierownicą

Triumph Rocket III Roadster - Potwory i spółka | Za kierownicą

wyborze motocykla, ale zawsze stanowi dość pokaźny bonus, przed którym nikt nie będzie się bronił. Na pewno jego osiągi nie będą stawiane po stronie wad. Zwłaszcza że w odróżnieniu od ostrych z założenia konstrukcji pokroju Ducati Streetfightera Roadster doskonale nadaje się do cruisingu. Kiedy

Daewoo Nubira (1996-2002) - opinie Moto.pl

także mała elastyczność mniejszego silnika. Jednostek wysokoprężnych nigdy nie montowano w tym modelu, co stanowi dzisiaj poważną wadę.Inne bolączki Nubiry to mało precyzyjny układ kierowniczy (zbyt duża siła wspomagania), zbyt miękkie zawieszenie (komfortowe, ale mało bezpieczne), wysoka awaryjność

Na wysokich obrotach: KTM 990 Super Duke R

Na wysokich obrotach: KTM 990 Super Duke R

dla sportowych silników w układzie widlastym. Trudno jest tu mówić o dużej elastyczności jednostki. Poniżej 60 km/h trudno jest jechać na najwyższym biegu. Jeśli chodzi o pracę biegami, to KTM na pewno nie pozwoli zanudzić się kierowcy, który dość często będzie musiał sięgać do dźwigni zmiany biegów

Niedźwiedź o gołębim sercu - Moto Guzzi Griso 1100

Niedźwiedź o gołębim sercu - Moto Guzzi Griso 1100

głowic pracują zaledwie po dwa zawory, co pozwala generować temu silnikowi prawie 90 Nm momentu obrotowego. Jedną z głównych wad katalogowych jest moc Griso. Niestety, wciąż wielu motocyklistów uważa, że motocyklem o mocy mniejszej niż 100 KM w ogóle nie da się jeździć i trudno jest ich przekonać, że nie

Rozdwojenie jaźni: Yamaha FZ6 Fazer S2

Rozdwojenie jaźni: Yamaha FZ6 Fazer S2

. Składa się ona z dwóch odlewanych z aluminium połówek połączonych w całość za pomocą śrub. Dzięki próżniowej technologii odlewania elementy ramy mają ściśle określoną grubość, a ich powierzchnie są gładkie i pozbawione wad odlewniczych. Nowa rama waży o 7 kg mniej niż stalowa z FZS 600 Fazer, a jej

Romet Z 125 - polski klon Chińczyka

Romet Z 125 - polski klon Chińczyka

pozbawiony wad, ale w pewien sposób atrakcyjny. Do miasta lub dla wspomnianego listonosza będzie to bardzo dobry środek lokomocji. Powoli, bez pośpiechu, ale zawsze dowiezie z punktu A do punktu B. A chyba właśnie takie zalety miały Romety znane z wcześniejszych lat. Mało kto doszukiwał się w nich

Ford Mustang GT | Pierwsza jazda | I tak go pokochasz

Ford Mustang GT | Pierwsza jazda | I tak go pokochasz

. Teraz ma niezależne zawieszenie kół, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego i obok V8 również czterocylindrowy, turbodoładowany silnik. No dobra, z tej ostatniej wiadomości za bardzo nie jestem uradowany, ale cóż, takie czasy. Na szczęście została widlasta ósemka. Zawsze lubiłem Mustangi

Sushi Spaghetti - Cagiva Raptor 650

Sushi Spaghetti - Cagiva Raptor 650

pretenduje do tego miana, dlatego też trudno jest to poczytywać za ewidentną wadę. Magiczna siła miniowiewki Poszczególne biegi zapinają się precyzyjnie, a 70-konny silnik ochoczo gulgocze w całym zakresie obrotów. Pozycja niemal jak na sportowym motocyklu zachęca do dynamicznej jazdy. Raptor, choć

BMW S 1000RR - Wunderwaffe RR

BMW S 1000RR - Wunderwaffe RR

oczywiście z silnikiem typu bokser. A jak nie, to prawie na pewno w układzie gwiazdowym i montowany w tylnym kole. No i oczywiście nigdy nie uda się mu nawet zakwalifikować do wyścigu. Bo od lat BMW kojarzona jest raczej z takimi przymiotnikami jak: "sprawny", "niezawodny", "

Jeep Grand Cherokee WK - test | Pierwsza jazda

przedniego zawieszenia,100 proc. napędu może trafiać na pojedyńcze koło.42 proc. spadła masa maski (skutek zastosowania aluminium)9,5 litra - aż tyle oleju wymaga układ smarowania silnika 3.0 CRDKtóry silnik wybrać?Naszym faworytem jest 3.0 CRD Następca pięciocylindrowego 2.7 CRD ma od niego o jedna trzecią

Re: Mazda6 / 2.0TD/2006 stukanie pod maska

Jak coś stuka co koniecznie do mechanika ale nie tego od paska. Ten typ silnika o ile pamietam jest obarczony bardzo poważna wada w układzie smarowania więc warto sie tym zainteresować nawet jeśli te stuki nie bedą miały z tym związku

Old vs New - kolejna runda 2

pożarów Peugeotów 307 były wady modułu elektrycznego wspomagania kierownicy i pompy ABS-u. Dwie akcje serwisowe nie rozwiązały problemów z elektroniką. Fot. Igor Kohutnicki/Auto Świat W źle naprawionych autach powypadkowych lub popowodziowych kaprysy elektroniki są normą - nie wiadomo kiedy się pojawią i

Re: wreszcie problem z głowy!!!

Witam! jesli nie stac Cie było na utrzymanie AR to dziwny wybór. passat B5 to auto porównywalne kosztowo i dosyc usterkowe ,a drozsze w zakupie niz 156 . zawieszenie wielowahaczowe passata z przodu wymaga sporych nakładów ,usterkowe sa silniki 1.8 ,szczególnie 1.8 T (miedzy innymi wady

Manipulacja czy literówka?

niekorzystnego i przypadkowego zbiegu okoliczności i ukrytych wad materiałowo-technologicznych, które doprowadziły do przedwczesnego zmęczenia wału silnika. Częściami zniszczonej turbiny zostały uszkodzone dwa inne silniki i układy sterowania samolotem: ster wysokości i kierunku. Czyli zniszczenie turbiny

Re: wymiana oleju

Witam!oj ,to chyba znajomi w beemkach maja problemy z układem chłodzenia;-),bo zalanie minerala do eksploatowanego na wyokich obr silnika bmw ,to proszenie sie o kłopoty . olej mineralny ma 2 podstawowe wady w porównaniu z półsyntetykiem :słabo smaruje elementy silnika w niskich

Re: Fiat Coupe

Witam! 2.0 20v to juz w wersji wolnossacej faktycznie bardzo dobry silnik i trzeba przyznac otwarcie ,ze 2.0 Twin spark wysiada. uzasadnienie jest proste. 2.0 20v jest motorem dopracowanym i pozbawionym wad konstrukcyjnych jakie maja twin sparki .20v fiata posiada wariator faz o konstrukcji

Re: silnik 1.8T

bardzo wrazliwa na zaniedbania eksploatacyjne 20 zaworowa głowica.ponizsze wady dotycza głownie silników z pierwszych 5 lat produkcji ,po 99 roku wady zminimalizowano i praktycznie nie wystepuja.zdarzaja sie usterki kompensatorów luzu zaworowego ,czesto nawet w zadbanych olejowo silnikach po

Re: Ahhh ta Brera

które wymieniłes : juz chociazby passat,octavia ,accord i toyota sa bezawaryjne . czasy gdy te firmy robiły dobre pojazdy juz bezpowrotnie mineły . passat b5 np iloscia wad konstrukcyjnych i usterek przewyzsza czesto alfe 156 ,toyota miała sporo problemów sz silnikami (łancuchy rozrzadu i nadmierne

Każda broń jest wadliwa:

droga, awaryjna, mało odporna na ciężkie warunki terenowe. Sławny niemiecki czołg Tygrys miał również same wady: - w terenie palił 10 litrów benzyny na 1 km - potrzebował 28 litrów oleju do smarowania silnika i 120 l płynu chłodniczego - pocisk przeciwpancerny kosztował połowę pensji robotnika

tutaj mamy jednak ciekawszy temat

, Regulator obrotuw mehaniczny, zblokowany pompą wtryskową, typ R8V20-120W3E, Wtryskiwacz z rozpylaczem czopikowym, typ WJ-1S50.3, Ciśnienie wtrysku 13,2 MPa, Pojemność zbiornika paliwa: 35 dm3. Układ smarowania silnika Rodzaj smarowania: pod ciśnieniem i z rozbryzgiem, Pompa oleju zębata, Filtr oleju

Re: alfa 147 czy corolla?

.8,2.0) oprócz silnika 1.6 105KM(tutaj problemu nie ma). problem polega na tym ,ze konstruktorzy dopuscili sie wady fabrycznej w postaci zbyt słabego smarowania "wariata" podczas rozruchu . trzeba wiec dbac o wysoki poziom oleju (wtedy wariator wytrzymuje 60 000-100 000 km ,a czesto nawet wiecej

Re: Lancia Ypsilon

) ,nalezy unikac silnika 1.4 12v(80 KM) z uwagi na wady konstrukcyjne układu smarowania , bardzo wrazliwy na zaniedbania naped rozrzadu i paliwozernosc . jedyny problem zwiekszajacy koszty eksploatacji Y w porównaniu z fiatem punto ,to czesci blacharskie i elementy wykonczenia wnetrza. nawet uzywane sa

Re: Chyba piątej generacji.

stanowia przepływomierze padaja czesto ,co 40-70- tys KM) . nie polecam silników 1.8 ,bo sa skomplikowane(łancuch rozrzadu i pasek rozrzadu,skomplikowana koniecznosc wymiany łancucha pojawia sie czesto juz po drugiej wymianie paska).seria tych silnków miała wady konstrukcyjne układów smarowania

Re: Audi A4 1.8T

Witam! auto dosyc drogie w eksploatacji . sporo drobnych usterek (głównie elektryka. warto dobrze sprawdzic dyferencjały(szczególnie stan srodkowego układu Torsena ) . sam silnik 1.8 T ma sporo wad konstrukcyjnych ,co poeduje ,ze jego eksploatacja jest dosyc droga. dlategi sugeruje dobrze

Re: Audi A4 1.8T

uki145 napisał: > Witam! auto dosyc drogie w eksploatacji . sporo drobnych usterek (głównie > elektryka. warto dobrze sprawdzic dyferencjały(szczególnie stan srodkowego > układu Torsena ) . sam silnik 1.8 T ma sporo wad konstrukcyjnych ,co > poeduje ,ze jego eksploatacja jest

Prawdopodobny przebieg obecnego sledztwa.....

zrównoważyło niedobór wałeczków. Pierwotną i główną przyczyną katastrofy były wady konstrukcyjno-technologiczne silnika D-KU30. Przyczynami dodatkowymi były ponadto : * niedostateczna żywotność układu sterowania podłużnego samolotu, ponieważ przecięcie popychacza tego układu pozbawiło załogę możliwości

Re: klekotanie po rozruchu a olej-AR 156 1.8

Chyba zrozumiałem. Ha, lepiej późno niż wcale. Wariator ma wadę konstrukcyjną i na zimnym silniku tłok wykazuje duży luz w tulejce ( kasuje się przy rozgrzaniu silnika). Ten luz powoduje spadek ciśnienia oleju w układzie na zimnym silniku( szczególnie gdy olej jest rzadki -np.0W) i nie tworzy się

Re: Pytanie podszyte uczuciem irytacji

wady konstrukcyjno-technologiczne silnika D-KU30. Przyczynami dodatkowymi były ponadto : * niedostateczna żywotność układu sterowania podłużnego samolotu, ponieważ przecięcie popychacza tego układu pozbawiło załogę możliwości sterowania sterem wysokości – sterowano trymerem tego steru

Re: Jak eksploatować silnik TDI - proszę o kilka wzkaz

Najbardziej czułym elementem silnika TDI jest turbosprężarka i jej układ smarowania. Aby trwałość tego elementu była wystarczająca należy przestrzegać kilku podstawowych zasad: - po uruchomieniu zimnego silnika daj mu trochę się rozgrzać, olej ma wtedy lepsze własności smarne, ruszanie z kopyta

Re: Fiat Brava czy warto kupić

Jężdziłem cztery lata Brava kupioną w salonie, generalnie jest to dobry samochód wygodny o dość durzym bagarzniku. Nie polecany jest silnik 1,4 12V jest paliwożerny i posiadał jakąś wadę w układzie smarowania, zresztą fiat go wycofał z montażu i od 99 roku zastąpił silnikiem 1,2 16V 80 KM ten

Re: co niby smarowane?

z powodów braku smarowania, a póki co przeciwskazań nie znam. Znam natomiast takich, co po spaleniu pompy odcinali ją i nie słyszałem o jakiś wadach tego rozwiązania. w wtrysku > mechanicznym ale nie stosowanym w juz chyba ,byc moze w rozdzielaczu paliwa > musi byc paliwo podczas pracy

Re: Opinie Fiat Marea Weekend JTD

bravo HGT).silnik ten jest niesamowicie trwały i nie ma wad konstrukcyjnych,niestety lubi paliwo ;-). reasumujac : polecam silnik 1.9 JTD (dobry kompromis miedzy kosztami eksploatacji ,trwałoscia i dynamika). proponuje auta z polskich salonów ,z udokumentowana przeszłoscia i o wiele pewniejsze niz

Dwusuw

paliwa diesla. Powód - paliwo diesla smaruje elementy pompy wtryskowej i wtryskiwaczy, benzyna nie. Czyli nie dąło się urzyć układów z silników diesla, które notabene są okropnie drogie. Trzeba było robić rozwój układów wtrysku jeszcze droższych niż dieslowskich, a to podważało całą ideę, bo dwusuwy

Re: Eksploatacja samochodu z instalacją gazową

autach cuchnie do mdłości > 3. mogą wyjść wady ukryte (cewka, wtrysk) No to lepiej żeby się nie ukrywały! > 4. wyższa temperatura pracy silnika (test szczelności uszczelek) W kabinie tego nie czuć a nie sądzę żeby to wpływało na trwałość > 5. niższa kultura pracy silników o mniejszej

Re: Royal Enfield

sprzęgło- skrzynia pocą się, konsumpcja oleju silnikowego - ok.200 ml/1000 km. Jest to dużo, ale normalne jak na standardy epoki z której pochodzi konstrukcja silnika. Sprzęgło silnik i skrzynia smarowane są osobno, bo są osobnymi demontowanymi podzespołami. Kto jeździł weteranem- wie, że trzeba dbać o

Re: Jak kupować Tico?

eksploatacyjne, leję dobre paliwo, a jakieś drobne niedomagania (żarówka, cylinderek hamulcowy, smarowanie, regulacja) wykonuję we własnym zakresie. Od nowości jeżdżę na oleju Mobil 1 5W50 i silnik nie spalił mi go ani mililitra. Wszelkie części są łatwo dostępne, tanie (za cenę kompletnego układu

Re: Jakość Mercedesa mitem

wynik: badanie 2003 odkrywa potęgę i słabości naszych samochodów. Samochód jest jak nasz partner życiowy: jego najgorsze wady ujawniają się po latach. Miłość, jak wiadomo, jest ślepa. Samochody niemieckie szybko stały się więc cenione w Polsce. Inaczej było z autami francuskimi czy włoskimi. Fiat

Re: Jeszcze jedno

+popychaczy oraz wałka, dla potrzeb szybkiej (aktywnej) regeneracji dawki 2) zwielokrotnienia krzywek i popychaczy (popychaczy na obecnie już dwóch wałkach), tak by można było wysterować wtrysk+regenerację w kilku zakresach kątów. Zasadniczo, jest to absurd projektowy. Silnik składał by się głównie z układu

Fiat Punto po 50 000 km (Auto Motor i Sport)

premiery pozwolił wyeliminować niemal wszystkie wady i niedomagania tej jednostki. Podczas trwania testu auto ani razu nie trafiło do serwisu z powodu najdrobniejszej choćby usterki układu napędowego. Silnik smarowany zalecanym przez Fiata, znacząco tańszym od produktów innych marek, olejem Selenia