układ smarowania turbosprężarki

Jan Zomer

Poradnik | Kupujemy używane 1,6 TDCI | Francuski hit eksportowy

Poradnik | Kupujemy używane 1,6 TDCI | Francuski hit eksportowy

Zadebiutował w 2002 i od razu spotkał się z przychylnym przyjęciem dziennikarzy i klientów. Trafił do 7 marek i 26 modeli z 7 krajów. Występował w trzech wariantach mocy, a dobrze eksploatowany potrafił przejechać nawet 500 tysięcy kilometrów. Mimo że regularnie ulepszany, nie jest jednak wolny od wad

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

Samochody z silnikami Diesla cieszą się dużą popularnością na polskim rynku. Dzisiaj przyglądamy się jednostkom wysokoprężnym, których trzeba się wystrzegać. Lepiej nie kupujcie używanego auta z jednym z tych silników

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

Skoda kusi świetnym stosunkiem jakości do ceny. Jednak na rynku wtórnym jest kilka modeli podwyższonego ryzyka. Przyglądamy się dzisiaj tym Skodom, na które trzeba uważać

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

, co opisywany wcześniej mniejszy motor 1.5 dCi. Kupując samochód używany z silnikiem 1.9 dCi należy się liczyć z możliwością obrócenia się panewek korbowodowych, awarią układu wtryskowego, czy turbosprężarką wymagającą regeneracji lub wymiany. Pocieszeniem jest fakt, że koszty napraw nie są zabójcze

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

), ale takie temperatury nie będą wpływać negatywnie na olej, jeśli czas pracy będzie krótki. Ze względu na to układ smarowania jest zazwyczaj projektowany tak, aby po turbosprężarce olej trafiał bezpośrednio do miski olejowej i tam był schładzany. Olej a obciążenia Nawet, jeśli jeździmy samochodem

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

przebiegach może dojść do awarii turbosprężarki. By jej uniknąć trzeba dbać o sprawność układu smarowania "turbo", regularnie odwiedzając serwis. Słabym punktem w turbodieslach są filtry cząstek stałych. Lepiej wybierać wersje bez filtra, skorzysta na tym portfel. Przeniesienie napędu Gdy pojawia

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

zatem problemy z paskami rozrządu. Nawet turbosprężarki, jeśli na czas wymienia się olej silnikowy, nie przysparzają problemów. Słaby punkt stanowi łożysko rolki napinającej wieloklinowy pasek napędzający osprzęt silnika. W jednostkach wyposażonych w listwę zapłonową ze zintegrowanymi cewkami

Ford Focus C-Max (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

Ford Focus C-Max (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

ze sprzęgłem. W pierwszym okresie produkcji pojawiały się problemy ze smarowaniem wałków rozrządu w silnikach 1.6 TDCi, ale po serwisowej akcji naprawczej takie kłopoty nie powinny się już powtarzać. W turbodieslu 1.8 TDCi pojawiają się nieszczelności w układzie zasilania (pękające elementy gumowe) i

Mercedes-AMG GT S | Pierwsza jazda | Sport ma we krwi

Mercedes-AMG GT S | Pierwsza jazda | Sport ma we krwi

turbosprężarkami. Zamontowano je nie na zewnątrz, ale pomiędzy rozwidlonymi głowicami, co pozwoliło zmniejszyć rozmiary jednostki napędowej. Z kolei zastosowanie układu smarowania z suchą miską olejową umożliwiło zamontowanie silnika aż o 55 mm niżej i obniżenie środka ciężkości. Nowy silnik AMG wyróżnia się też

Skoda Superb (2001 - 2008) - opinie Moto.pl

Skoda Superb (2001 - 2008) - opinie Moto.pl

można spodziewać się awarii przepływomierza powietrza lub turbosprężarki. Trzeba też stale dozorować pasek w napędzie rozrządu. W 2.0 TDI zawodzi zawór w układzie recyrkulacji spalin. Co wybrać? Najbardziej godne uwagi wersje benzynowe to 2.0 i 1.8 Turbo. Sześciocylindrowy 2.8 jest paliwożerny i drogi w

Nowości Volkswagena | Silniki i 10-biegowe DSG

Nowości Volkswagena | Silniki i 10-biegowe DSG

wtryskiem pośrednim TMPI opracowanym przez Bentleya . Zmieniono technologię pokrywania cylindrów, zastosowano system dezaktywacji cylindrów, dwie turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz dostosowano system smarowania do użycia silnika w modelach terenowych. Po zmianach wyjściowa wersja generuje 608 KM przy

30 lat Renault 5 Turbo

30 lat Renault 5 Turbo

prototypach testowano kilka typów silnika m.in. V-6 Alpine. Najbardziej perspektywiczny okazał się silnik 1397 cm/93 KM z serii Cleon i znany z seryjnego 5 Alpine. Zmodyfikowano głowicę, zawory, wał korbowy oraz układ smarowania, a amerykańska firma Garrett dostarczyła turbosprężarkę T03 wytwarzającą

Najlepsze auta sportowe lat 80. | Cz. II

Najlepsze auta sportowe lat 80. | Cz. II

-tech. W prototypach testowano kilka typów silnika m.in. V6 Alpine. Najbardziej perspektywiczny okazał się jednak 93-konny silnik o pojemności 1,4 litra, znany z seryjnego 5 Alpine. Zmodyfikowano głowicę, zawory, wał korbowy oraz układ smarowania, a amerykańska firma Garrett dostarczyła turbosprężarkę

Audi RS6 - test | Pierwsza jazda

rodzinnego kombi diabelskie, 580-konne V10 z dwiema turbosprężarkami. Historia tego niezwykłego auta zaczęła się w 1993 r., daty narodzin Audi RS2. Od tego czasu marka tak skutecznie podnosi prestiż tego typu karoserii, że Audi Avant cieszą się dziś nie mniejszą popularnością od Volvo kombi. Najwyraźniej

Saab 900 (1978 - 1993) - opinie Moto.pl

miejsc. Turbo psujemy sami - ostra jazda i nagłe zgaszenie rozgrzanego silnika powodują, że obieg oleju w układzie smarowania zostaje zatrzymany, a łopatki turbiny kręcą się dalej - tym razem na sucho. Koszt regeneracji - 800-1300 zł. Autopilot - na szczęście niewiele Saabów 900 zostało przywiezionych do

Jaguar XKR

inżynierów Jaguara Simon Miller. Poza tym wirnik kompresora kręci się do nieco ponad 10 000 obrotów na minutę, podczas gdy turbosprężarki osiągają dziesięciokrotnie większe prędkości i wymagają smarowania olejem silnikowym, co ma wpływ na ich trwałość. Podwójny układ dolotowy i zmodyfikowany wydech pozwoliły

Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - opinie Moto.pl

silnikach TDI. Słabym punktem turbodiesli są również turbosprężarki i alternatory. W doładowanych silnikach benzynowych 1.8 szwankuje system smarowania turbiny. Zawieszenie Trudów eksploatacji na polskich drogach nie wytrzymują wahacze przedniego zawieszenia. Szybko wybijają się w nich tuleje metalowo

Toyota Land Cruiser - test | Za kierownicą

, choć większy od dotychczasowego V6, jest od niego lżejszy, ma też układ smarowania zapewniający dopływ oleju do turbosprężarek przy dużych przechyłach bocznych. Kierowca ma tu do dyspozycji 286 koni i aż 620 niutonometrów, w dodatku dostępnych już przy 1600 obrotach. W przekazywaniu ich na koła

Jeep Grand Cherokee WK - test | Pierwsza jazda

koło. 42 proc. spadła masa maski (skutek zastosowania aluminium) 9,5 litra - aż tyle oleju wymaga układ smarowania silnika 3.0 CRD Który silnik wybrać? Naszym faworytem jest 3.0 CRD Następca pięciocylindrowego 2.7 CRD ma od niego o jedna trzecią wyższą moc i moment. Układ common-rail (ciśnienie

Re: Turbosprężarka

Proste. Wymieniaj często olej (z filtrem), po uruchomieniu silnika nie zwiększaj obrotów tylko odczekaj chwilę, sprawdzaj też ciśnienie w układzie smarowania, powinno być stałe. Zawsze o to dbałem i wszystko było ok dopóki nie oddałem samochodu w użytkowanie córce, która nie dbała o to. Doszło do

Re: Turbosprężarka - gdzie naprawić?

Uszkodzona turbosprężarka to kłopotliwa kwestia. Dość często zdarza się w autach używanych o bliżej nieokreślonym przebiegu, ale znane są przypadki awarii turbosprężarek również w prawie nowych autach jeszcze na gwarancji. Duży wpływ na żywotność turbosprężarki ma sposób obchodzenia się z autem i

Re: Subaru: elektryczna turbina

Turbosprężarka w uproszczeniu składa się z części gorącej, czyli turbiny napędzanej energią wyrzucanych z silnika spalin i z części zimnej, czyli sprężarki budującej ciśnienie powietrza w układzie dolotowym. Obie części są ze sobą połączone a wirniki turbiny i sprężarki osadzone są na jednej osi. Oś ta jest wraz

Re: Nowe BMW M3 Triturbo

Turbosprężarka w uproszczeniu składa się z części gorącej, czyli turbiny napędzanej energią wyrzucanych z silnika spalin i z części zimnej, czyli sprężarki budującej ciśnienie powietrza w układzie dolotowym. Obie części są ze sobą połączone a wirniki turbiny i sprężarki osadzone są na jednej osi. Oś ta jest wraz

Re: Co pomoże kurs na duży silnik z turbo i autom

Uszkodzona turbosprężarka to kłopotliwa kwestia. Dość często zdarza się w autach używanych o bliżej nieokreślonym przebiegu, ale znane są przypadki awarii turbosprężarek również w prawie nowych autach jeszcze na gwarancji. Duży wpływ na żywotność turbosprężarki ma sposób obchodzenia się z autem i

Bo takie nowe czasy mamy

obsłudze jest nasze auto”. Niestety, olej szybciej traci pierwotne właściwości. I mamy łańcuszek – turbosprężarka nie jest właściwie smarowana, więc pracuje z mniejszą wydajnością, co z kolei zwiększa obciążenie silnika, który szybciej się zużywa i jest narażony na uszkodzenia panewek i układu

Old vs New - kolejna runda 2

podzespołów: prędkości auta, położenia pedałów, smarowania turbosprężarki, ustawienia klimatyzacji, wału korbowego, temperatury na zewnątrz itp. Wszystko po to, by - jak się okazuje - zaoszczędzić... 3 proc. paliwa. Zapewnienia producentów o dwucyfrowych oszczędnościach można włożyć między bajki. Zdaniem

Re: jak sie traktuje nowego Diesla!!!

silnika a zarazem turbiny, której wirnik osiaga temperatury rzędu kilkuset stopni przy wyłączeniu silnika po pierwsze primo dochodzi do braku smarowania, a po drugie primo do ZAPIEKANIA się oleju silnikowego na elementach turbosprężarki oraz do naprężeń pomiędzy strefą tzw. ciepłą (kolektor wydechowy), a

Re: Do ulubionego - znawcy renault

dużych obrotów),smarowanie wtedy jest niewystraczające,bo oczywiście nowoczesny olej dalej przywiera do jej części,ale jest go mało i pod zerowym ciśnieniem,ponadto nie przemieszcza się(nie ma obiegu),więc film olejowy się traci.Po drugie turbosprężarka smarzy w sobie te resztki oleju,przez to olej

Re: Czy przed wyłączeniem diesla trzeba odczekać?

smarowanie (mówiąc krótko - spalony > olej nie służy turbinie). Prawda > odpowiednia eksploatacja gwarantuje duże przebiegi. Turbiny w większych > silnikach są chłodzone wodą, w mniejszych montuje się chłodnicę oleju i układ > smarujący pełni też rolę chłodzącą. Chyba okrętowych :) Co do

Re: Jak eksploatować silnik TDI - proszę o kilka wzkaz

Najbardziej czułym elementem silnika TDI jest turbosprężarka i jej układ smarowania. Aby trwałość tego elementu była wystarczająca należy przestrzegać kilku podstawowych zasad: - po uruchomieniu zimnego silnika daj mu trochę się rozgrzać, olej ma wtedy lepsze własności smarne, ruszanie z kopyta

Dla kobiety

kałużach! Rozgrzany do tysiąca stopni katalizator oraz do kilkuset układ wydechowy i silnik po oblaniu zimną wodą poddawane są ogromnym naprężeniom, co może spowodować pęknięcia - jak rozgrzane szkło żarówki oblane wodą... 10. Stop and go Turbosprężarka włącza się przy wyższych obrotach silnika i długo

Porady

ma luzu. Jeżeli nie ma to dobrze i można jeszcze swobodnie jeździć. 2. Warto spojrzeć, jeżeli będzie taka możliwość do kolektora, który przyjmuje powietrze ze sprężarki. Znajdujący się na ściankach olej, oznacza słabe uszczelnienie układu smarowania turbosprężarki, a więc w jakimś stopniu jej

Nowoczesne silniki wysokoprężne - olej silnikowy

ważne. Większość turbin ma "pływające" panewki łożysk, tzn. panewki z brązu mogą obracać się zarówno wokół wału jak i w obudowie, z prędkością niewiele niższą od połowy prędkości obrotów wału turbiny. Aby zapobiec przegrzewaniu się oleju w obudowie, łożyska turbosprężarki silników

Re: nagły brak smarowania Turbo (Peugeot 306)

Turbosprężarka, wbrew powszechnemu mniemaniu, się nie "załącza", a tylko powyżej pewnego ciśnienia gazów wylotowych (powyżej pewnego poziomu obrotów) jej obroty osiągają wartość, przy której zachodzi zauważalne sprężanie powietrza w układzie dolotowym. Przy okazji, znajomemu "

Re: chłodzenie turbosprężarki

zaczęła wówczas pracować jakby w stanie "agonalnym", tzn. dosłownie "jękliwie", co nazwałem po swojemu jako "błaganie o pomoc". Paliwo było lane zawsze "uszlachetnione" na dwóch stacjach: shell i bp.  Po akcji z wiórami nie robiłem żadnego płukania układu paliwowego, tylko "wyssałem" do czysta paliwo z