tuleje metalowo gumowe na wahaczu

Moto.pl

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze samochody używane

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze samochody używane

Chcecie kupić samochód na rynku wtórnym? Wybraliśmy modele, których powinniście się wystrzegać. To prawdziwe pułapki na czterech kołach [x]

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

Drugie wydanie Mercedesa A jest dużo bardziej interesujące od strony użytkowej niż pierwsze. Ale też ma swoje wady i sporo kosztuje

Gwarancja | Kto da więcej?

Czy siedem lat gwarancji to najlepsza oferta na naszym rynku? Przejrzeliśmy najpopularniejsze marki pod kątem ochrony zawieszenia. Okazuje się, że to, co dla jednych znaczy 7, dla innych może wyglądać na 2

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

Dziurawe polskie drogi szybko niszczą zawieszenia Forda Ka. Szybko wybijają się silentbloki przednich wahaczy. Nie warto na nich oszczędzać, jeśli zareagujemy na ich zużycie nie będziemy musieli wmieniać kompletnych wahaczy. Tuleje metalowo-gumowe można bowiem wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie przy

Peugeot 106 (1991-2004) - opinie Moto.pl

Peugeot 106 (1991-2004) - opinie Moto.pl

ich stan.ZawieszeniePeugeot 106 nie lubi dziurawych dróg, dlatego w Polsce szybko wybijają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, zwłaszcza w wersji z silnikiem Diesla (ciężki przód). Stałego dozoru wymagają łożyska wahaczy osadzone w belce tylnego zawieszenia. Wytrzymują ledwie kilkadziesiąt

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

napinająca). UKŁAD HAMULCOWY Szwankują czujniki systemu przeciwpoślizgowego ABS. Przednie tarcze hamulcowe mogą się przegrzewać, ale ten problem pojawia się najczęściej przy nieoryginalnych klockach hamulcowych. ZAWIESZENIE Szybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe w wahaczach, i to nie tylko przedniego

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

mogą sprostać elementy przedniego zawieszenia. Szczególnie szybko wybijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych i gniazda kolumn resorująco-tłumiących Układ kierowniczyTypową usterką są luzy w przekładni kierowniczej. NadwozieW starszych

Toyota Corolla Verso (2001-2009) - opinie Moto.pl

Toyota Corolla Verso (2001-2009) - opinie Moto.pl

zawieszeń są w większości trwałe, a na dodatek łatwo można wymieniać sworznie wahaczy przednich i tuleje metalowo-gumowe. Najgorzej pod względem trwałości wypadają amortyzatory.SilnikiBenzynowce zaliczają się do konstrukcji wyjątkowo mało awaryjnych, podobnie jak ich osprzęt. W wersji 1.8 pojawia się czasem

Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

niedomagają, a są dość kosztowne. Wymiana samych tulei metalowo-gumowych nie zawsze się opłaca, bo elementy wymienne przeważnie są słabej jakości. Kierowcy, jeżdżący dynamicznie muszą liczyć się z szybkim zużyciem klocków i tarcz hamulcowych.SilnikSilniki są trwałe i niezawodne, choć hałaśliwe na wysokich

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

egzemplarz wymaga więc wyjątkowej czujności od kupującego. Podwozie Zawieszenia Camry to konstrukcje, w których część elementów odznacza się wysoką trwałością, a część trzeba wymieniać dość często. Na szczęście słabych punktów jest mało. Należą do nich metalowo-gumowe tuleje wahaczy i gumowe elementy

Mitsubishi Pajero (1999 - 2006) - opinie Moto.pl

Mitsubishi Pajero (1999 - 2006) - opinie Moto.pl

Przednie zawieszenie jest raczej trwałe, chociaż na polskich drogach trzeba się liczyć z szybszym zużyciem końcówek drążków kierowniczych. Więcej uwagi wymagają tylne wahacze, a zwłaszcza stan metalowo-gumowych tulei (mogą być zapieczone). Diagnoza autoryzowanego warsztatu jest tutaj bezcenna, podobnie jak

Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl

Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl

, podłużnice przy zbiorniku paliwa i elementy nośne pod silnikiem. Opel Astra III (2004-2011)PodwozieElementy zawieszeń są nadzwyczaj trwałe, nawet na polskich drogach. Wytrzymują ponad 100 tys. km, a przy spokojnej, uważnej jeździe nawet więcej. Jako pierwsze wymiany wymagają zazwyczaj tuleje metalowo-gumowe

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory. Podczas jazdy próbnej

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

trwałości niektórych elementów. Laguna III nie jest wyjątkiem. W przednim zawieszeniu szybko zużywają się łączniki stabilizatora i sworznie wahaczy. Wciąż trzeba się liczyć ze zużyciem tulei metalowo-gumowych belki tylnego zawieszenia, ale na szczęście ich trwałość jest sporo lepsza niż w Lagunie

Renault Scenic II (2003-2010) - opinie Moto.pl

Renault Scenic II (2003-2010) - opinie Moto.pl

pojawiają się luzy w układzie kierowniczym. Łatwo wybijają się górne łożyska kolumn przedniego zawieszenia. Delikatne są również sworzenie wahaczy i silentbloki wahaczy. Jednak konstrukcja zawieszeń sprzyja tanim naprawom. Zarówno sworznie jak i tuleje metalowo-gumowe można wymieniać jako pojedyncze części

Volvo 850 (1991-1997) - opinie Moto.pl

Volvo 850 (1991-1997) - opinie Moto.pl

pierwotnych kształtów przez domorosłych blacharzy jest niezwykle trudne. Wielu nawet nie podejmuje takiego wyzwania i naprawia uszkodzenia według własnych (niskich) standardów. Podwozie Zawieszenia modelu 850 nie wymagają szczególnych napraw. Wymienia się głównie metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

przebiegiem 100 tys. km trzeba się liczyć z koniecznością poważnego remontu "automatu". Zawieszenie Jeśli z okolic przednich kół dochodzą wyraźne i dźwięczne stuki, mogą świadczyć o wybitych tulejach metalowo-gumowych w wahaczach lub uszkodzeniu łączników przedniego stabilizatora. Jeśli są mocne

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

Zawieszenia Clio III są miękko zestrojone i zapewniają bardzo dobry komfort jazdy. Nie są jednak trwałe. Szybko wybijają się górne łożyska kolumn przedniego zawieszenia, metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy i łączniki stabilizatora. Mało trwałe są też łożyska piast kół. Przednie można wymienić tanio

Która generacja BMW serii 3 jest najlepsza

Która generacja BMW serii 3 jest najlepsza

zużywają się przeguby wału napędowego, w podwoziu zaś metalowo-gumowe tuleje wahaczy. Z wymianą silentbloków nie wolno zwlekać, bowiem skutkuje to poważniejszymi i droższymi naprawami zawieszeń. »> Najpopularniejszy sedan wśród używanych z importu: BMW 320 już od... «< BMW (E36) - zobacz

Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl

Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl

kierowniczych, sworznie oraz metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy) by doprowadzić podwozie do technicznej sprawności. Większe wydatki czekają nas przy awarii elektrohydraulicznej przekładni kierowniczej, która zawodzi niestety dość często. Warto jednak pamiętać, że w razie potrzeby można oddzielnie kupić

Mercedes klasy C W203 (2000-2007) - opinie Moto.pl

Mercedes klasy C W203 (2000-2007) - opinie Moto.pl

awaryjne niż turbodiesle CDI.ZawieszenieSzybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe, zwłaszcza w wahaczach podłużnych ze stopu lekkiego. W wahaczach poprzecznych, stalowych, trzeba z kolei często wymieniać sworznie (połączenie z piastą koła). Niską trwałością mają łączniki stabilizatora przedniej osi

Fiat Siena/Palio Weekend (1996-2002) - opinie Moto.pl

samochodu trzeba sprawdzić działanie dmuchawy, czy działa ogrzewanie i czy na aluminiowym odlewie obudowy alternatora nie widać podejrzanych rys. Zawieszenie Słabym punktem są przednie wahacze. Szybko zużywają się w nich metalowo--gumowe elementy, ale ich wymiana jest tania i nie sprawia większych problemów

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

się newralgiczne elementy zawieszeń: metalowo-gumowe tuleje i sworznie wahaczy, przekładnia kierownicza (początkowo są tylko wycieki), amortyzatory (zwłaszcza tylne). Układ hamulcowyWersje z mocniejszymi silnika mi legitymują się bardzo dobrymi osiąga mi. Ich hamulce wystawiane są często na trudną

Citroen Xsara Picasso (1998-2006) - opinie Moto.pl

Podwozie Xsary Picasso źle znosi eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne

Land Rover Freelander (1997-2006) - opinie Moto.pl

napędowego, psuje się też siłownik w układzie hydraulicznego uruchamiania sprzęgła. Przy okazji wizyty w warsztacie można dokonać oceny również tych elementów. Ich stan trudno ocenić podczas jazdy próbnej.ZawieszenieNiespecjalnie trwałe są tuleje metalowo-gumowe tylnych wahaczy, sworznie przednich wahaczy

Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl

automatyczna, bezstopniowa skrzynia przekładniowa w wersji Selecta.ZawieszenieTylne zawieszenie nie sprawia większych problemów, za to przednie wystawia nerwy na ciężką próbę. Szybko wbijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, końcówki drążków kierowniczych i poduszki górnego mocowania kolumn resorująco

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

rozrządu. Z kolei w dieslach słabym punktem są koła zamachowe. ZAWIESZENIE Kłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów, niestety, sporo kosztuje. Po modernizacji

Daewoo Nubira (1996-2002) - opinie Moto.pl

łączniki przedniego i tylnego stabilizatora oraz tuleje metalowo-gumowe w przednich wahaczach. Na szczęście nie trzeba już wymieniać kompletnych wahaczy jak dawniej. Z korzyścią dla portfela wymienia się jedynie tuleje. Podczas jazdy próbnej trzeba wychwycić luzy w zawieszeniu (samochód jest niestabilny

Citroën C3 (2001-2009) - opinie Moto.pl

próbnej trzeba koniecznie sprawdzić działanie przekładni.ZawieszenieElementy podwozia nie są szczególnie trwałe. Najszybciej zużywają się łączniki stabilizatora, nieco później sworznie i metalowo-gumowe tuleje wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany nawet po 50 tys. km. W egzemplarzach z lat 2002-03

Citroën Saxo (1996-2003) - opinie Moto.pl

kilkaset złotych.ZawieszenieUkład jezdny w Saxo nie lubi polskich dróg. Szybko wybijają się sworznie przednich wahaczy (można wymienić same sworznie) i tuleje metalowo-gumowe (tzw. silentblocki). Ten proces ma jeszcze szybszy przebieg w dieslach ze względu na większą masę silnika. Niezbyt trwałe są również

Toyota Avensis II (2002-2008) - opinie Moto.pl

metalowo-gumowe tuleje wahaczy poprzecznych tylnej osi. Podczas jazdy próbnej trzeba koniecznie sprawdzić, czy z tyłu nie ma podejrzanych stuków. Z przodu newralgicznym punktem jest przekładnia kierownicza. Co prawda szybkie wybicie przekładni było charakterystyczne dla pierwszych roczników Avensisa II

Nissan Micra (1992-2002) - opinie Moto.pl

metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Jeśli ulegną wybiciu, trzeba wymienić kompletne wahacze Układ hamulcowy Hamulce nie należą do mocnych punktów auta, ich skuteczność jest raczej przeciętna. Małe tarcze hamulcowe pracują pod dużym obciążeniem i dlatego zużywają się dość szybko Instalacja elektryczna

Mercedes klasy C (1993-2000) - opinie Moto.pl

centralny zamek. Zawieszenie Niemiecka solidność na polskich drogach poddana jest srogiej próbie. Wyboje i nierówności nic sobie nie robią z prestiżu Mercedesa. Szybko zużywają się sworznie i metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, tuleje zwrotnic w tylnym zawieszeniu. Luzy

Volvo S40/V40 (1995-2004) - opinie Moto.pl

warunkach nader szybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, łączniki stabilizatora oraz elementy gumowe w punktach mocowania stabilizatora przedniej osi. Ciekawostkę stanowi to, że zmodernizowane w 1998 r. górne mocowania kolumn przedniego zawieszenia są mniej trwałe od stosowanych

Ford Fiesta (1995-2001) - opinie Moto.pl

metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Jeśli nie zrobimy tego na czas, konieczna będzie kosztowna wymiana kompletnych wahaczy. Niezbyt trwałe są łączniki i gumowe elementy stabilizatora. Szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych, a w wersjach ze wspomaganiem układu kierowniczego często

Renault Espace (1991-2002) - opinie Moto.pl

jego osprzętu może pochłonąć ponad 2 tys. zł.ZawieszenieSzczególnie delikatne są elementy przedniego zawieszenia w Espace II generacji. Na polskich drogach szybko wybijają się sworznie wahaczy, tuleje metalowo-gumowe, amortyzatory. W autach III generacji przednie zawieszenie ma znacząco wyższą trwałość

Toyota RAV 4 (1994-2005) - opinie Moto.pl

hamulcowy Trzeba się liczyć z szybkim zużyciem przednich tarcz hamulcowych i współpracujących z nimi klocków hamulcowych. Zawieszenie Najmniej trwałymi elementami zawieszenia przedniego są tuleje metalowo-gumowe. W tylnym zawieszeniu łatwo odkształcić dość delikatne wahacze poprzeczne. Dobrą opinią nie

Audi A6 (1994-2004) - opinie Moto.pl

kierownicą, najlepiej podczas jazdy próbnej.PodwozieNajwięcej uwagi trzeba poświęcić metalowo-gumowym tulejom przednich wahaczy i końcówkom drążków kierowniczych. Te elementy najszybciej ulegają zużyciu.AwaryjnośćMimo ekskluzywnego charakteru Audi A6 bardzo odstaje od najlepszych aut rankingów niezawodności

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

elementów zawieszeń nie budzi zastrzeżeń. Częste wypady w teren powodują szybkie zużycie końcówek drążków kierowniczych oraz metalowo-gumowych tulei i sworzni wahaczy. W terenie szybko kończą swój żywot także ograniczniki skrętu. Jazda próbna pozwoli wychwycić ewentualne stuki świadczące o zużyciu elementów

Honda Civic (1995-2001) - opinie Moto.pl

; mają bardzo trwałe podwozia. Nawet na polskich drogach ich zawieszenia mogą wytrzymać ponad 150 tys. km. Mniej trwały jest produkowany na Wyspach Brytyjskich fastback. Znacznie wcześniej trzeba w nim wymieniać tuleje metalowo-gumowe wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, elementy stabilizatora

Opel Frontera (1991-2004) - opinie Moto.pl

Odbiorniki elektryczne lubią kaprysić. Zaniki napięcia odpowiedzialne są za brak działania tylnych lamp i kierunkowskazów. Zawodzą przewody zapłonowe, elektryczna pompa paliwa, alternator, immobiliser. Zawieszenie Najsłabszymi elementami podwozia są z pewnością metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

. Zawieszenie Przednie zawieszenie jest raczej trwałe, chociaż na polskich drogach trzeba się liczyć z szybszym zużyciem końcówek drążków kierowniczych. Więcej uwagi wymagają tylne wahacze, a zwłaszcza stan metalowo-gumowych tulei (mogą być zapieczone). Diagnoza autoryzowanego warsztatu jest tutaj bezcenna

Seat Ibiza (1993-2002) - opinie Moto.pl

pokrywy bagażnika.Układ wydechowyKorozja chętnie atakuje tłumiki wydechu. Przerdzewiałe elementy mogą się urywać.ElektronikaAwaryjne są immobilisery oraz elektronika zarządzająca silnikiem. W 1999 r. zmieniono oprogramowanie, eliminując wiele problemów.ZawieszenieNajmniej trwałe są tuleje metalowo-gumowe

Citroën Xsara (1997-2006) - opinie Moto.pl

trwałe są tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. W tylnym zawieszeniu warto jak najczęściej kontrolować łożyska belki głównej. Wymiana łożysk w odpowiednim czasie pozwala zapobiegać poważnym i drogim naprawom belki tylnego zawieszenia.Dariusz Dobosz

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

się do specjalisty. Zawieszenie Jeśli z okolic przednich kół dochodzą wyraźne i dźwięczne stuki, mogą świadczyć o wybitych tulejach metalowo-gumowych w wahaczach lub uszkodzeniu łączników przedniego stabilizatora. Jeśli są mocne, ale bardziej stłumione i głuche, należy sprawdzić poduszki pod belką

Volkswagen Golf III (1991-1999) - opinie Moto.pl

biegów.ZawieszenieNajszybciej zużywają się tuleje metalowo-gumowe oraz sworznie przednich wahaczy, ale koniecznie trzeba zbadać również kondycję łożysk przednich kolumn resorująco-tłumiących. W tylnym zawieszeniu warto przyjrzeć się sworzniom w punktach mocowania belki skrętnej do nadwozia.AwaryjnośćWedług najnowszego rankingu

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

.). Zawieszenie Kłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów, niestety, sporo kosztuje. Po modernizacji w 2000 r. trwałość zawieszenia poprawiła się. Stosunkowo szybko

Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - opinie Moto.pl

silnikach TDI. Słabym punktem turbodiesli są również turbosprężarki i alternatory. W doładowanych silnikach benzynowych 1.8 szwankuje system smarowania turbiny. Zawieszenie Trudów eksploatacji na polskich drogach nie wytrzymują wahacze przedniego zawieszenia. Szybko wybijają się w nich tuleje metalowo

Citroen Saxo (1995-2004) - opinie Moto.pl

podczas przyśpieszania w zakrętach) kosztującego kilkaset złotych. Zawieszenie Układ jezdny w Saxo nie lubi polskich dróg. Szybko wybijają się sworznie przednich wahaczy (można wymienić same sworznie) i tuleje metalowo-gumowe (tzw. silentblocki). Ten proces ma jeszcze szybszy przebieg w dieslach ze

Fiat Punto II (1999-2010) - opinie Moto.pl

biegów to zapowiedź sporych wydatków. Zawieszenie Tuleje metalowo-gumowe w zawieszeniu nie należą do trwałych, a wymiana jest dość kosztowna. Łatwiej (i taniej) można poradzić sobie z mało trwałymi amortyzatorami tylnymi. Nie trzeba kupować oryginałów, zamienniki znajdziemy bez trudu.

Re: Misiu!

jeździł)? > Komplet nowych opon kosztował mnie 670 zł. Dałeś 3-4 tysiące za opony? uuu ... > To co oszczędzisz na gazie wydasz na opony?:) Boję się zapytać ile kosztują nap > rawy i inne części :)....smok smok :) Tani nie jest. Przesadnie drogi też nie - wahacz z przodu - 184 złote, tuleje

Re: Fiat Punto (1993-1999)

autko w tylnym zawieszeniu nie ma belki i w niej tulei metalowo gumowych kolejny artykuł kopiuj i wklej ma w pierwszej wersji nadwoziowej wahacz na łożyskach i jest to beznadziejne rozwiązanie tuleje są tańsze i wytrzymalsze na przeciążenia poprzeczne

Re: VW Golf 6 a golf 7?

Napraa wahaczy w GVI nie jest droga , dobrej firmy komplet to ok 1200zl z tym ze mozna wymieniac tylko tuleje metalowo-gumowe za 1/3 tej sumy i takie zawieszenie bez dotykania smialo wytrzymuje ok150- 200tys km -- Zanim rzucisz butelke dobrze sie zastanow .... czy dopiles ja do

Sprężyny i amortyzatory Kayaba - Najlepsze ceny

stabilizatora, tuleje metalowo-gumowe, sworznie wahaczy, wahacze, piasty, sprężyny. -tłumiki. -pompy paliwowe, silniki krokowe, czujniki, sondy lambda. -pompy, wtryskiwacze, końcówki wtryskiwaczy. -klimatyzacja, ogrzewanie. -lampy i oświetlenie – reflektory, lampy, kierunkowskazy. -uszczelki, tłoki

Re: ALFA 156-wahacze górne-prosze o pomoc

Jest możliwość że jest zbyt lekko dokręcona śruba mocująca wahacz górny i skrzypi na tulejach metalowo-gumowych

szukaj takiego pana Henia...

Szukaj takiego pana Henia co pracuje w ASO a w weekendy sobie dorabia. Ja tak "serwisowałem" fiatolota. Na ulicy gdzie gość miał warsztat łatwo było go znaleźć. Na podwórku zawsze stało 5-7 punciaków. Jak się okazało że fiat sprzedaje tuleje metalowo-gumowe w komplecie z wahaczem, to

Re: Dlaczego ściąga na lewo moje Punto.

Sprawdź czy nie ma luzów w zawieszeniu. U mnie przyczyna ściągania w lewo były zużyte tuleje metalowo gumowe wahacza.

Re: a ja mam inne zdanie

już dzisiaj pojechałem na taką stację diagnostyczną. Amortyzatory są ok. Na trzepaku okazało się jednak, że obie, tylne tuleje metalowo-gumowe wahaczy przednich są do wymiany. To podobno może być przyczyna, choć diagnosta nie był do końca przekonany, że znaleźliśmy powód. Plan jest taki, że

Re: Ufff... przebrnąłem przez cały wątek... :)

otworu, później wlutowanie tulei stalowej, później samochodowa tuleja metalowo-gumowa i w to śruba mocująca wahacze (lewy i prawy)... -- Pzdr! gRuHa

Re: Stuki z tyłu przy poprzecznych nierównościach

po dzisiejszej jeździe jestem pewny, że dotyczy to jednej strony. Czy Wasze sugestie odnośnie uszkodzonej tulei metalowo-gumowej można potwierdzić samemu oglądając samochód na kanale ? Czy można to stwierdzić dopiero po rozmontowaniu tulei z wahacza ?

Re: Zawieszenie AR 145 Bx

Jestem zdania, że należy wymieniać to, co się zepsuło. ASO woli wymienić całe wahacze, bo to i marża na częściach i robocizna. Jeśli zużyły się same tuleje metalowo-gumowe, które można kupić po ca. 35-40 zł/szt, to po kiego płacić 135 zł za cały wahacz, tym bardziej podróbkę, no chyba, że ktoś

Re: zawieszenie

Wahacze same w sobie się raczej nie zużywaqją, bo nnie trą o nic, ale może wyrobiły się w nich tuleje metalowo-gumowe? Wtedy będzie stukać, może znosić przy hamowaniu itp

ELMI Auto Serwis | Mechanika | Części samochodowe

wymiana tulei metalowo gumowych (silentblocków), tulei pływających zawieszenia wymiana oleju w układzie wspomagania układu kierowniczego Zapraszamy do nas, Wrocław ul. Robotnicza 5 ( tuż przy Placu Targowym Świebodzki ) od poniedziałku do piątku 7:30-20:00 a w sobotę 8:00-14:00. Postaramy się

Re: Ufff... przebrnąłem przez cały wątek... :)

prawdopodobnie pójdą amortyzatory od malucha... Amortyzatory od aut/motocykli mają jedną wadę - wagę. > montaż w ramie to najpierw wywiercenie otworu, później wlutowanie tulei stalowe > j, później samochodowa tuleja metalowo-gumowa i w to śruba mocująca wahacze (le > wy i prawy)... Zdecydowanie

Re: Mondeo ST220

Mondeo? Hm... Ciekawy wynalazek, mógłbyś przybliżyć temat? ;-)) Po jakim przebiegu ten 'null'? 100kkm? U siebie w Hondzie silentblocki (tuleje metalowo-gumowe) z przodu wymieniłem po 80kkm. Pzdr Niknejm

Citroen Xsara Picasso (1999-2008)

wystąpić problemy." Zawieszenie: "Podwozie Xsary Picasso źle znosi eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych

Re: CC- 900 i problem ze sprzęgłem

ma spore luzy u pyka przy skręcaniu kół . A kupiłem nowa fabryczną za 170zł to chyba okazyjnie. To jeszcze się zapytam ( mam nadzieje ,ze nie nadużywam twojej wiedzy) czy dużo robotu z wymianą przednich wahaczy. Tez kupiłem okazyjnie nowe bo stare tłuka a więcej bym zapłacił za tuleje metalowo-gumowe

Re: Honda Civic 1.3 - (1979)1980-1983

Co do Twoich (a właściwie Hondkowych ;-), wahaczy, to problem dotyczy stalowych elementów wahaczy, czy samych tulejek metalowo-gumowych (element wahaczy, najszybciej ulegajcy zużyciu)? Wiele warsztatów naciąga ludzi twierdząc, że wahacze są nierozbieralne. Bzdura. Przy pomocy prasy (mechanicznej

Re: Motobi Wilga 50 - uwaga na wade fabryczna!

metalowo gumowe na ktorych caly wahacz jest mocowany sa zbyt miekkie. W efekcie nastepuje przekoszenie calego tylniego wahacza (calego napedu) co skutkuje ocieraniem tylniego amortyzatora o opone. Zwlaszcza w czasie jazdy w dwie osoby. Te usterke mozna usunac zglaszajac sie do dealera. Zeby sie

Re: Seicento 1.1- jak to się sprawuje w praktyce

(50 tyś km), sprzęgło z uwagi na ciężką nogę (nie wytrzymało przy szybkim tuszaniu), tuleje metalowo- gumowe w tylnym wahaczu (drogi w moim mieście jak szwajcarski ser). Materiały eksploatacyjne i części zamienne tanie. Podsumowując tani dobry samochód za rozsądne pieniądze. Ja osobiście polecam.

Re: Czy japonczyki sa trwale i niezawodne?

były wymieniane od 22 lat. Wahaczy, czy samych tulejek metalowo-gumowych (element wahaczy)? Wiele warsztatów naciąga ludzi twierdząc, że wahacze są nierozbieralne. Bzdura. Przy pomocy prasy (mechanicznej lub hydraulicznej) wyrzuca się stare tulejki i wciska nowe. Koszt za tulejkę do 150zł maksimum

Re: do czego służy sworzeń dolny?

kazdy sworzen to w pewnym sensie zawias. Zasadniczo w aucie wystepuja dwa typy sworzni. jedne są odpowiednikiem zawiasu w drzwiach - czyli umozliwiaja obrót tylko w jednym kierunku. Wtedy stosuje sie slynne tuleje metalowo-gumowe czyli silentblocki - takie gumowe wypełnienie w metalowej obudowie

Re: Honda Civic sedan rocznik 95 - 96

.eterna.com.pl/index.cgi > Co najczęściej psuje się w Hondach ? Zużywają się (co 80000-120000km) tuleje metalowo-gumowe wahaczy i łączniki stabilizatorów. Koszt tulei na jedną oś z wymianą - około 300zł. Osobiście jeżdżę Civikiem 5D z 97r., przebieg 89000km. Jak dotąd wymieniłem właśnie tuleje przednich wahaczy (przy

Re: obiektywizm ??????????

dostepne li tylko i wylacznie w samochodzie z najwyzszej polki z najbogatszym wyposazeniem za super doplata: "1.nadmierny luz - stuki listwy maglownicy przekładni kierowniczej, 2.wyczuwalny luz tulei metalowo-gumowej wahacza koła przedniego lewego (str. wewnętrzna), 3.luzy w mocowaniu łącznika

Re: Vectra '95 vs. Honda Civic '95

Gość portalu: Kris napisał(a): > Czy moglbys podac z ktorego roku jest auto, 97r. > jaki ma przebieg 85000km > i czy kiedys cos ci sie popsulo Nigdy :-) Z rzeczy poza filtrami i olejem wymieniłem jak dotąd tuleje metalowo- gumowe tylnych wahaczy, bo zaczęły postukiwać, i elementy

Re: Zawieszenie Hondy Civic - dobre czy kiepskie?

geometrie tych wzystkich > drazkow i wahaczy (polskie drogi rulez!). Bez przesady. Mam poprzedniego Civica, geometria jest ok po 110kkm. Jak dotąd raz musiałem wymienić silentblocki (tuleje metalowo-gumowe). A mój Civic ma zawieszenie dwuwahaczowe z przodu i z tyłu. > Teraz jezdze Corollka 1.6 i

...i odpowiedź ;-)

zawieszenie tych aut dobrze wytrzymuje nasze drogi? No to zawieszenie masz takie, jak u mnie. :-) Jak dotąd, po 80000km wymieniłem dwie tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. Koszt w ASO - 300zł z wymianą. Czyli zawieszenie wytrzymuje :-) A przy tym jest to zawieszenie dwuwahaczowe, duża rzadkość w tej

Re: Zlodziejski Serwis Opla w Warszawie !!!

wywalił parę tys > > w błoto. Takich grzeszkow Mangalii zebraloby sie wiecej. Moj znajomy pojechal do nich i zglosil stuki w zawieszeniu. Posprawdzali poruszali i diagnoza: Tuleje metalowo- gumowe wahaczy - koszt okolo 700 zl. Znajomy sie zgodzil, ale sumienie go ruszylo i po wymianie pojechal

Re: AUDI A8 4.2 98/99

prosty 750zł - Końcówki drążków - 250zł +wymiana i geometra 240zł 490zł - tuleje metalowo gumowe, one lecą najczęściej a jest ich setki- zamiennik niewiem - oryginał ok. 50-300 - gumowa osłona przegubów - się przecierają, trzeba pilnować - zamiennik niewiem - oryginał komplet ze smarami 130zł

Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara

- zamienniki odradzam- oryginał tzw. banan 570 zł, nośny prosty 750zł - Końcówki drążków - 250zł +wymiana i geometra 240zł 490zł - tuleje metalowo gumowe, one lecą najczęściej a jest ich setki- zamiennik niewiem - oryginał ok. 50-300 - gumowa osłona przegubów - się przecierają, trzeba pilnować - zamiennik

Re: Lexus IS200 - wahacze, dobry mechanik

czesc , zamontowanie wachaczy w lexusie is 200 to nie jest problem , jest to stosunkowo proste ale trzeba koniecznie ustawic potem zbierznosc . wachacze sa dostepne w salonach ale cena jest wysoka.Probowalem znalesc same tuleje metalowo gumowe , ale to to syzyfowa praca. w tylnym

Re: Wymiana wahacza w Punto 55SX

najpierw sprawdz czy nie wystarczy wymienić samych tulei metalowo-gumowych.W seicento sąsiadowi też chcieli w serwisie wymieniać całość za o ile dobrze pamiętam 400zł a skończyło się na 120 za 4 tuleje