statystyka niemcy wypadki drogowe

sprawdź też:

statystyk

pap, mag

A4 jest najniebezpieczniejszą autostradą w Polsce

A4 jest najniebezpieczniejszą autostradą w Polsce

Z pięciu odcinków autostradowych w kraju najwięcej wypadków było na A4 - wynika ze statystyk policji za 2013 r. Na trasie zginęło 18 osób, 211 zostało rannych

Jak nie być ofiarą na drodze | 20 rad jak unikać wypadków

Dlaczego niektórzy kierowcy przyciągają nieszczęścia i częściej są ofiarami wypadków? Bo nieświadomie je prowokują

Motocyklem bez kursu

Sejm uchwalił nowelizację ustawy o kierujących pojazdami, dającą możliwość jazdy motocyklem bez żadnego przygotowania. To krok wstecz w kwestii bezpieczeństwa na drogach. Jednak nie wszyscy są tego zdania

Polscy kierowcy jeżdżą fatalnie

Polscy kierowcy jeżdżą fatalnie

największą liczbę śmiertelnych wypadków drogowych w Czechach powodują Niemcy i Ukraińcy. Wynika z nich również, że choć Polaków jeździ w Czechach trzy razy mniej niż Niemców, na podstawie liczby wypadków ocenia się, że możliwość zderzenia z ich samochodem jest 10 razy większa niż z niemieckim. Dziennik

W tych krajach ginie najwięcej ludzi na drogach. Na którym miejscu Polska?

W tych krajach ginie najwięcej ludzi na drogach. Na którym miejscu Polska?

wypadkach drogowych, choć jest jeszcze wiele do zrobienia. W 2011 roku w Niemczech doszło do 392,3 tys. kolizji, w których zginęło 4009 osób. W tym samym czasie w Polsce zdarzyło się 49,5 tys. kolizji w których śmierć poniosło 4189 osób. Liczba osób zabitych w wypadkach drogowych w ciągu roku na 100 tys

Pijani kierowcy plagą włoskich dróg

Wojnę z tym procederem toczą tamtejsi karabinierzy. Włoskie MSW ogłosiło, że w tym roku trzykrotnie zwiększono liczbę kontroli drogowych. Nie zahamowało to jednak budzących grozę statystyk. Od początku roku we Włoszech zanotowano 68 tys. wypadków drogowych, w których zginęło 1375 osób. Szacuje się

Dla piratów drogowych - reedukacja

Dla piratów drogowych - reedukacja

, którzy po raz pierwszy uzyskali prawo jazdy kat. B, będą przez 2 lata podlegać szczególnemu nadzorowi. Według statystyk ponad 2/5 wypadków powodują kierowcy w wieku 18-24 lat. Okres próbny ma być przedłużany w razie popełnienia przez nadzorowanych kierowców wykroczeń drogowych. W razie popełnienia 2

Ubezpieczenie tańsze o 25 proc.

Ubezpieczenie tańsze o 25 proc.

niedoświadczonych kierowców do doskonalenia techniki jazdy, a w konsekwencji zwiększyć bezpieczeństwo na polskich drogach. Statystyki nie pozostawiają złudzeń. Choć liczba wypadków w Polsce nie jest najwyższa w porównaniu do innych krajów UE (w 2008 r. zajmowaliśmy 6 miejsce), to od wielu lat odnotowujemy

Rosyjska ruletka w koleinach

Rosyjska ruletka w koleinach

Wielkiej Brytanii na 100 wypadków przypadał "tylko" 1 zabity. Tyle że nie chodzi tylko o suche liczby i statystyki, ale o życie ludzi. Grzech pierwszy - brawura Prawie co trzeci wypadek drogowy na polskich drogach w zeszłym roku był efektem "niedostosowania prędkości do warunków

Noga z gazu na niemieckich autostradach?

niszczą środowisko - mówi. Zamiast stawiać na autostradach ograniczenia prędkości, chce usprawniać niemiecki system drogowy i projektować bardziej ekologiczne silniki.Przeciw planom SPD są przedstawiciele niemieckiego automobilklubu i przemysłu samochodowego. Przedstawiają własne statystyki, z których

Czy 140 km/h nas zabije?

Czy 140 km/h nas zabije?

Włosi 1 stycznia 2003 r. wprowadzili 150 km/h na odcinkach trzypasmowych, a Francuzi poszli w drugą stronę wprowadzając surowe respektowanie istniejących ograniczeń.Jednak najlepszym przykładem są Niemcy. Na wielu odcinkach niemieckich autostrad nie obowiązuje ograniczenie prędkości, chociaż zaleca się

Kierowco, przygotuj się na zmiany

Kierowco, przygotuj się na zmiany

statystykami, najliczniejsza grupa kierowców uczestniczących w wypadkach to osoby w wieku 18-24 lat, posiadające prawo jazdy krócej niż 2 lata. Na dodatek w ciągu ostatnich 10 lat zaobserwowano tendencję wzrostową (10%) udziału tych osób jako sprawców wypadków.Uwaga! Zgodnie z prawem, za łamanie przepisów

Ja, wyśmienity kierowca

Ja, wyśmienity kierowca

wyśmienitymi kierowcami, a źle jeżdżą wyłącznie ONI, kimkolwiek ci ONI by nie byli. My jesteśmy wybitni. Ja jestem wybitnym kierowcą. Otóż nie jesteśmy. Ja też nie jestem. Kilka miesięcy temu czeski dziennik "Mlada fronta Dnes", powołując się na policyjne statystyki i doświadczenia czeskich kierowców

Wyciąć drzewa, bo kierowcy giną w wypadkach?

Wyciąć drzewa, bo kierowcy giną w wypadkach?

wystawiają sobie świadectwo. W sprawie drzew będę interweniował w lubuskim oddziale GDDKiA - zapowiada. Ekolodzy są oburzeni pomysłem przydrożnej siekierezady. - Niemcy dosadzają nowe aleje, a liczba wypadków kończących się uderzeniem w drzewo spadła u nich o 30 proc. - mówi Adam Wajrak, przyrodnik i

Fotoradary to nagonka? Krzyczą ci, co łamią przepisy

Fotoradary to nagonka? Krzyczą ci, co łamią przepisy

zachowań niezgodnych z przepisami i zdrowym rozsądkiem. Ewentualnym adwersarzom od razu odpowiadam: znam przepisy lepiej niż niejeden kierowca. Zanim zostałam rzecznikiem, przez osiem lat jako dziennikarka relacjonowałam wypadki drogowe. Widziałam ciała ofiar, widziałam ich bliskich. To może się zdarzyć

Polskie drogi straszą w Unii

Polskie drogi straszą w Unii

Z prawie pięcioma tysiącami śmiertelnych ofiar w ostatnim roku Polska przewodzi w niechlubnej statystyce wypadków drogowych w Unii Europejskiej. - To wina waszej złej infrastruktury drogowej - mówi "Gazecie" Jacques Barrot, unijny komisarz ds. transportuOpublikowane przez Komisję

Kierowcy na "podwójnym gazie"

Kierowcy na "podwójnym gazie"

kolegami czy po prostu był pijany? Tym razem się udało, z naprzeciwka nie jechał żaden samochód.Kolejne długie weekendy i policyjne akcje to kolejne wstrząsające statystyki. W ubiegłym roku zatrzymano 173 tys. nietrzeźwych kierowców, o 5 tys. więcej niż w 2008 roku. Pijani kierowcy spowodowali 3 007

Fotoradary | Cała prawda o nich

Fotoradary | Cała prawda o nich

prędkości jazdy na dystansie od 500 do 1000 metrów. Choć fotoradar nie daje gwarancji, że kierowca będzie jechał wolniej na całym odcinku obowiązywania ograniczenia, to - jak pokazują statystyki - i tak przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa. W pobliżu fotoradarów liczba wypadków drogowych spada średnio o

Część II. Zielona karta i ubezpieczenia dobrowolne

pojazdów mechanicznych (krajowe OC) terytorialnie obejmuje więc także: Austrię, Belgię, Chorwację, Cypr, Czechy, Danię, Estonię, Finlandię, Francję, Grecję, Hiszpanię, Holandię, Irlandię, Islandię, Litwę, Maltę, Niemcy, Norwegię, Portugalię, Słowację, Słowenię, Szwajcarię, Węgry, Wielką Brytanię i

Prawo jazdy w Polsce ...

Mimo wprowadzenia zmian w robieniu prawa jazdy niewiele poprawila sie statystyka smiertelnych wypadkow. W 2014 r. w wypadkach na polskich drogach zginęło ponad 3 tys. osób. Liczba zabitych była najniższa od 1989 r., ale Polska nadal znajduje się czołówce krajów UE z najwyższym wskaźnikiem

Re: Nareszcie!!!

ilości wypadków na przejściach, ilości osób zabitych na przejściach, ilości osób rannych na przejściach. -- źródło: statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,Wypadki-drogowe-raporty-roczne.html Z tego wynika wzrost ofiar o 100 osób w 2014 na przejściach dla pieszych w stosunku 2010 roku. Ten wzrost to

Re: Moin Insulaner!

mieszkańców i średnio było ich w 2013 roku w całej Europie 52, ale różnie w różnych krajach. Na przykład w Szwecji 27, w Niemczech 41 ... http://zmieniacunie.money.pl/wypadki;drogowe;w;unii;europejskiej;nowe;statystyki,12,0,1506828.html ... a w Polsce 87!

Re: Nadmierna predkosc jest glowna przyczyna

-drogi-i-te-ktorych-lepiej-unikac.html wypadkow drogowych. Ale rzadko wystepuje jako jedyna przyczyna. Jesli kierowca wyprzedzajacy na skrzyzowaniu z nadmierna predkoscia spowoduje wypadek to co jest przyczyna. Konsekwentnie ignoruje sie w statystykach stan techniczny pojazdu. Jesli kierowca kilkunastoletniego wraku przywleczonego na lawecie z

Re: PL/D

mucha ale jako niezwykle ważny partner w ruchu drogowym na którego trzeba szczególnie zwracać uwagę. Rożnicę widać w statystykach: W samej Warszawie pieszych ginie więcej niż w całych Niemczech. Są dwie rzeczy w przepisach austriackich, które podobają mi się jeszcze bardziej niż niemieckie. - Odstęp

Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka.

grudzień nie był śnieżny. Widać to też w statystykach ogólnopolskich. Nawet Niemcy tłumaczyli tym wzrost ofiar u nich.

Re: jeden konkret w PiS już mam

; ? Przecież kara grozi wtedy gdy dojdzie do wypadku. Przy każdym przejściu stoi policjant i to ocenia?:) > > > Według policyjnych statystyk w połowie przypadków potrącenia pieszego winny jes > t pieszy. Więc chyba niemało jest takich przypadków. Pytałam o przejście dla pieszych. >

Re: jeden konkret w PiS już mam

, a samochód nie zatrzymuje się, żeby go przepuścić. Co grozi według obecnych przepisów za takie zachowanie? > No to ile tych przypadków? Nawet jeśli pieszy wtargnie na pasy wina leży po str > onie kierowcy. Według policyjnych statystyk w połowie przypadków potrącenia pieszego winny jest

Re: hmmmmmmmm

jest w Niemczech mniejsza niż w Polsce? - Wydaje mi się, że jest podobna. Niemcy jeżdżą samochodami po spożyciu alkoholu równie często jak Polacy. mało tego - co za łagodność w prawie Jeśli kierowca zostaje zatrzymany i ma w wydychanym powietrzu pomiędzy 0,5 a 1,09 promila, to popełnia tylko

Re: Jest dobrze, ale jeszcze trochę przed nami.

). Z kolei pierwsza instancja od porzadku na drogach - policja. Hm.... Blisko polowa pelniacych zaszczytna sluzbe na drogach nie ma przeszkolenia z zakresu ruchu drogowego. Czym wiec sie zajmuja? No.... Na przyklad nadmierna i niedostosowaniem. Choc ten sam NIK przytacza statystyki, w mysl ktorych

Re: Śmies

przyzwolenia do poziomu niemieckiego? A dlaczego nie za podwyższeniem do pozi > omu brytyjskiego czy kalifornijskiego? To przecież też cywilizowane kraje. Osobiście mnie to nie interesuje, ale generalnie tak - nie sądzę żeby Niemcy byli pedofilami. Co do poziomiu "kalifornijskiego" - sorry, ale tam za

Re: Lis: po co radar na Puławskiej? Bo jest bezpi

No chyba jest. A najpewniejszym "srodkiem" zapobiegajacym wypadkom jest ROZUM, kochani kierowcy. ROZUM, wyciagajacy logiczne wnioski chociazby ze statystyk. Wypadki smiertelne rocznie: Niemcy - ca. 4000 Polska - ca. 4000 www.eurorap.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=84

Re: Cyklista wpada pod koła. Kierowca nie ustąpił

; drogowego. Statystyki zaś pokazują, kto bardziej je lekceważy i czyje lekceważe > nie jest groźniejsze Statystyki pokazują, że, w długim okresie, jest pozytywny trend malejącej liczby wypadków i ofiar na drogach. Nadal jesteśmy w ogonie Europy ale tam też statystyki się poprawiają. Jedynym (!) wyjątkiem

Polska - wzrost wypadków 7%, Szwecja 18%

statystyki jest Estonia, w której w ubiegłym roku aż o 29 proc. wzrosła liczba śmiertelnych ofiar wypadków. Następne są: Cypr i Szwecja (18-procentowy wzrost w obu krajach), Malta i Luksemburg (po 13 proc.) oraz Niemcy (10 proc.). wyborcza.pl/1,75248,11445851,KE__Na_europejskich_drogach_ginie_85_osob_dziennie.html

Re: Rowniez: tepic idiotow, tepic

nazimno napisał: > Idiotow przybywa. Sadzac ze statystyk, ubywa. To po pierwsze. A po drugie. Jezeli kazdy wypadek rozpatrywac w kategorii czyjegos debilizmu (byc moze i slusznie), to porownujac dwa sasiednie kraje o nieporownywalnej infrestrukturze drogowej, wychodzi na to, ze Polska medrcami

Re: żyjemy w najbezpieczniejszym mieście w RP 3,9

Ja trochę z inne beczki zapytam: czy są już znane statystyki dotyczące wypadków drogowych w 2007 roku w Polsce ? Przed kilkoma dniami opublikowano takie statystyki dla Niemiec i aż usiadłem z wrażenia. Chętnie je porównałbym ze statystykami z Polski - na zdrowy rozum statystyki z Polski powinny

Zdecydowanie nie masz racji

, wystarczy poczytać statystyki wypadków drogowych w PL. Że o korzyściach ekonomicznych i możliwościach szybkiego rozwoju nie wspomnę.

Re: Froguś ma się wciąż dobrze ...

pomykać 200 wtedy nie łapią. BTW dlaczego na autostradach jest jakieś głupie ograniczenie do 140 . Niemcy nie mają ograniczeni aa są na drugim miejscu po Szwecji w najmniejszej ilości zabitych w wypadkach drogowych. My wyprzedzamy tylko Rumunię w tej statystyce.

Re: Dwa kółka i 3 promile. Masa pijanych rowerzys

. Holandia, Niemcy) jazda po kilku piwach jest codziennością i nie stanowi problemu. Przeciwnie, jeśli ktoś chce się napić alkoholu, nie jedzie samochodem, jak ma to często miejsce w Polsce, i jedzie rowerem, bo to bezpieczniejsze dla każdego. Proste! Przeczytaj tekst z I bike Kraków jeszcze raz - ze

kolejne pytania

sytuacji Nadmierna prędkość jako przyczyna wypadków była by nad reprezentowana! Czy ktokolwiek analizował strukturę wykroczeń drogowych i porównywał ja z takimi krajami jak np. Niemcy, Francja? Może w Polsce nad reprezentowane są przekroczenia prędkości? Jeśli tak to z czego to wynika? Z tego że Polacy za

Lis: Po co radar na Puławskiej? "Bo prujący 140...

Najpewniejszym "srodkiem" zapobiegajacym wypadkom jest ROZUM, kochani kierowcy. ROZUM, wyciagajacy logiczne wnioski chociazby ze statystyk. Wypadki smiertelne rocznie: Niemcy - ca. 4000 Polska - ca. 4000 www.eurorap.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=84%3Astatystyki-wypadkow-drogowych

Re: Tomasz Lis: po co ten radar na Puławskiej? Sp

A najpewniejszym "srodkiem" zapobiegajacym wypadkom jest ROZUM, kochani kierowcy. ROZUM, wyciagajacy logiczne wnioski chociazby ze statystyk. Wypadki smiertelne rocznie: Niemcy - ca. 4000 Polska - ca. 4000 www.eurorap.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=84%3Astatystyki-wypadkow-drogowych

Re: ile

Statystyki przerażają. W Niemczech co 47 minut ktoś popełnia samobójstwo, a próba samobójcza ma miejsce co każde 4 sekundy. Coraz częściej samobójcami nie są dorośli, ale młodzież i dzieci. www.dw-world.de/dw/article/0,,5254308,00.html Niemcy przeżywają kryzys nie tylko gospodarczy. Przyczyną

Re: Fiat potrącił mężczyznę na ulicy Grabiszyński

? Liczba gangów w Polsce wzrosła do 500 to i polscy mordercy wolą mordować w Niemczech. Niedługo w niemieckich statystykach policyjnych z wypadków drogowych będzie specjalna kategoria czyli potrącenia przez kierowców w tym przez Polaków

Re: Wypadek

Nie mniej jednak odnośnie wypadków drogowych na pasach mamy chyba jedną z najwyższych statystyk. I mam porównanie do Niemiec, Holandii, Anglii, Francji, tam ludzie zwalniają na pasach, każdy może bezpiecznie i spokojnie przejść, a w Polsce średnio kilka razy w tygodniu wpieniam się pod nosem

Re: A mogę linka na statystyki lub publikację?

brak oświetlenia, alkohol to czynniki bardzo poboczne. Widzisz to na statystykach i dalej nic nie rozumiesz. Brawura i nieznajomość(ignorowanie) przepisów ? Pewnie tak, ale to dotyczy też kierowców samochodów. Nie da się z tych statystyk powiedziec jaki % wypadków wynika z nieznajomości przepisów

Re: Małe dziecko staranowało BMW

pojazdów, kolejne kilkanaście zaś złym stanem nawierzchni i niebezpiecznymi rozwiązaniami inżynierskimi. Ale to Niemcy. Według statystyk KG naszej światłej Policji zły stan techniczny pojazdów odpowiada za mniej niż promil wypadków (jakieś 200 razy mniej niż w takich Niemczech - ale wiadomo, że Niemcy

Re: tylko jacy kierowcy.?

wez ty folksdojczu malowaniem krasnali sie zajmij i nie pieprz tu gupot o cienzarowkach chyba, ze sfojom cienzarnom helge cienzarufkom chcesz nazywac, hehe nawiasem mowiac helmuty tez jak bydlo jezdzom "Ze statystyk wynika, że największą liczbę śmiertelnych wypadków drogowych w Czechach

Re: Policjanci zatrzymali sprawcę wypadku przy 19

wypadków jakby mniej? Przecież nawet BR podawało statystyki, w których prędkość jako przyczyna wypadków w mieście to margines, a już z udziałem pieszych to promil. Więc może gdzie indziej leży problem i priorytet dyscyplinowania kierowców co do prędkości to raczej nie ten kierunek? Nikt, z gorących

Re: Znów będą trzepać kasę na kierowcach

Proszę poszukać w archiwum Onetu lub Wirtualnej. Tematyka motoryzacyjna. Tam znalazłem niedawno tą informację. Na dodatek podano, ze ze statystyk wynika, iż najwięcej wypadków w Polsce było w województwach mazowieckim i śląskim. Tak się składa, że tam tez jest najwięcej fotoradarów. W zasadzie

Re: hmmmm

stwierdzeniem że ogromna większość wypadków jest spowodowana brakiem przestrzegania przepisów. Jest spowodowana złym stanem infrastruktury drogowej. Mam pełne przekonanie że jeśli od jutra mielibyśmy taką sieć dróg jaką mają Niemcy to i liczba wypadków byłaby odpowiednio mniejsza (nawet przy przekraczaniu

Re: Jak widzę nie potrafisz przyznać sie do poraż

fizjologia widzenia, jest sens jazdy na światlach poza obszarem zabudowanym, tak jak onegdaj, późną jesienią i zimą. Dlatego Austria, po szerokich badaniach (a nie tylko po bzdurnych statystykach policyjnych) zrezygnowała z tego obowiązku. W Szwecji jeszcze się nad tym zastanawiają. Niemcy tego nie

Re: Hiszpania a Polska

Nie tylko Stany, właściwie wszędzie, gdzie na poważnie egzekwuje się przepisy RD, występuje "państwo policyjne". Weźmy Austrię czy Niemcy: FR szare, zupełnie nieoznakowane, zdjęcia głównie z tyłu, za +30 w ter. zabudowanym odpoczynek na miesiąc, nie licząc mandatu i punktów. Porównajmy

Re: Wiekowe BMW i wiekowy Golf

> Przyczyną nadmiernej ilości wypadków w Polsce jest przede wszystkim brak dobryc > h dróg dostosowanych do obecnego natężenia ruchu; widać to choćby po statystyka > ch z woj. lubuskiego, pokazujących jak znacząco spadła liczba wypadków po oddan > iu A2. Dobre drogi na pewno

Re: Statystyki wypadków.

str. 19 wypadki na prostej drodze (to raczej czolowki - wyprzedanie na trzeciego): 26 997 wypadki droga z pierwszenstwem (to raczej boczne) 13 746 str. 21 wypadki drogowe wg rodzaju drohi autostrada 283 droga dwukierunkowa jednojezdniowa (takich w Polsce najwiecej, 90%) - 41 041 (83, 6%) str, 24

Polacy! Jesteście fatalnymi kierowcami!

jest żaden argument. Bo tam wprowadzają coraz więcej ograniczeń prędkości, mandaty są wysokie a kierowcy jeżdżą zgodnie z kodeksem ruchu drogowego. Ale przecież nie jesteśmy takimi frajerami, jak Niemcy, Szwedzi czy Holendrzy. Od 31.grudnia będziemy królowali w europejskich statystykach drogowych

nie ma jak redaktorskie klamstewka...

wyzszych limitow, skoro W OGOLE nie maja limitow... ale widze, ze pani Loranc to jak policja, mysli, ze tylko predkosc powoduje wypadki... a co tam statystyki, ktore mimo oszustw i naciagania stawiaja ja ledwo na drugim miejscu, obok NIEPRAWIDLOWEGO WYPRZEDZANIA I WYMUSZANIA PIERWSZENSTWA???? -- www

Re: W Policji króluje naiwność!

Trafne spostrzeżenie :) A jeśli o statystyki wypadków idzie - będą drogi, będzie lepiej. Można dyscyplinować ludzi mandatami o jakiś kosmicznych kwotach lub okładać pałą. Jednak większe bezpieczeństwo na drogach Niemiec czy Włoch to nie zasługa srogich przepisów, a infrastruktury drogowej godnej

Re: Masz stare auto? Rząd cię zmusi do zakupu now

boblebowsky napisał: > No właśnie. A my co dajemy? Kijem po grzbiecie. Bogatsi tez nie daja i sa u nich juz od dawna tego typu tax dla starych autek. Niemcy boja sie o swoj przemysl i dlatego daja. Inni tez. > Może to sposób na polepszenie statystyk wypadków drogowych, będzie >

Re: 140 km/h na autostradzie

W całej Europie wprowadzane są drakońskie kary za przekroczenia drogowe a statystyki śmiertelnych wypadków w takich krajach, jak Holandia, Belgia, Francja czy Szwajcaria pokazują, że jest to właściwa droga. W PL natomiast Nasz rząd postanowił uszczęśliwić Nas na siłę, podwyższając dozwoloną

Re: Cyklista wpada pod koła. Kierowca nie ustąpił

> ajlepszej w świecie infrastrukturze drogowej i wysokiej kulturze komunikacyjnej > (Holandia, Niemcy), co niestety dało tragiczne rezultaty. > Przykład 1: kierowca niemiecki/holenderski bez problemu akceptuje duże spowolni > enie ruchu lokalnego, gdyż na jakiejkolwiek dalszej trasie

Listy. Prawdziwe przyczyny wypadków drogowych

nie jezdził. Oczywiscie, ze maja lepsze drogi od nas, ale statystyka wypadków jest tylko nieznacznie lepsza niz w takim gigancie motoryzacji i szybkiej jazdy jak Niemcy! A do tego, to wlaśnie Szwedzi powoduja w Niemczech gro wypadkow wg statystyk policyjnych. Dodam, ze w Szwecji najwieksza ilosc

Re: Kawa na lawe:

" i jest bardzo dużo miejsca na interpretację. Myślę, że to właśnie jest przyczyną, dlaczego Niemcy to grupa narodowościowa która powoduje najwięcej wypadków na "gościnnych występach" w UK - czytałem kiedyś statystyki, że Niemcy powodują kilkukrotnie mniej wypadków niż Polacy, przy czym

Re: W Niemczech mają około 30 mln sztuk broni..

problemu, wykorzystując iloczyn prędkości i masy, czyli energię. To wszystko mówi logika i statystyka. Nie wiem, jak chcesz zmienić fizykę, aby odpowiadała Twoim pragnieniom, ale to niemożliwe. Niestety mocno oszukujesz przytaczając statystyki. Po pierwsze, wypadki samochodowe nie wlicza się samobójstw z

Re: Komisja Europejska przeciw rumuńskim podatkom

Ale ze statystyk wynika że w Polsce od czasu sprowadzania starych aut z Niemiec ilość śmiertelnych wypadków drogowych spadła o bodaj 30%. Jakoś ten "złom" nam nie szkodzi. Na elementy z recyklingu też jest u nas wielu chętnych. Nie uświadczysz kawałka złomu na smietniku. W czym

Re: Ach, to Cię porusza?

Jak już jesteśmy przy statystykach, to nie wynika z nich, żeby w Niemczech, gdzie szcególnie na wschodzie zachowano piękne drogi-aleje obsadzane drzewami, nie ma więcej wypadków niż w Polsce, gdzie takich dróg zostało niewiele, a teraz grozi barbarzyńskie wycinanie drzew przy pozostałych. Niemcy

Re: Totolotek?

zaobserwowałeś. emes-nju napisał: > > OFIAR!!! Zanim zaczniesz pieprzyc glupoty, zapoznaj sie ze statystykami! Lerpiej sam się z nimi zapoznaj, bo każdy kto bierze udział w wypadku to ofiara, jeśli ktos zginie , jest wtedy ofiarą śmiertelną. a ja mówiac wypadki miałem na myśli zdarzenia drogowe

Re: Bardzo zwiększa.

tak jest dobrze i mimo tego statystyki wypadków idą w dół, a w Polsce mimo obowiązku statystyki pną się do góry. Na czym to polega i od czego zależny? Zależy to od mentalności jak i kultury społeczeństwa. Cytat: "... Nie widział w swoim postępowaniu nic nadzwyczajnego... - Nie ma przepisu, który

Najwięcej rowerzystów ginie w Polsce

Niemcy, gdzie znacznie częściej podróżuje się rowerem (zgineło tam 575 rowerzystów). Jak wskazują analizy, wypadek z udziałem rowerzysty ma niewiele wspólnego ze stereotypowym wyobrażeniem na ten temat. Chodzi oczywiście o potrącenie przez samochód pijanego i niewidocznego w ciemnościach cyklisty

Re: Niemcy- 30 km/h w terenie zabudowanym

wypadków w przełożeniu na narodowość - Polacy w UK w którymśtam roku spowodowali jakieś 3800 wypadków a Niemcy, drudzy w kolejce 2600... Przy czym nie jest to wielkość "na głowę" tylko wartości rzeczywiste - czyli porównując ilu w UK jest Niemców a ilu Polaków wychodzi na to, że na gruncie

WŁODEK z poznania chyba bajki opowiadał

zdyscyplinowanych Niemczech, Skandynawii,czy > Wielkiej Brytanii. I Włodziu się narozpisywał, a statystyka niedobra nie chciała tego potwierdzić.

zaraz, ta statystyka mówi COŚ jeszcze

>w statystyce śmiertelnych ofiar na 100 wypadków: Polska - 11,2 ; >Francja - 5,9; Holandia - 3; Niemcy - 1,6; Wielka Brytania 1,7. Jeśli dane są prawdziwe i nienaciągane poprzez inną klasyfikację wypadku, wówczas wynikałoby, że w Polsce jest średnio 5 RAZY mniej wypadków na mieszkańca niż w

Re: Przykro mi, ale jestes w bledzie...

edukacji, przestępczość, poziom zaufania ludzi do siebie nawzajem, ilośc wypadków drogowych czy nawet stopień recyklingu odpadów. Jeśli bym chciał to na Francję czy Niemcy czy Holandię tez bym ci znalazł selektywnie wybrane artykuły ukazujące różne patologie społeczne, tylko - tak jak pisałem wcześniej

Re: samochodem do i po Rumunii

Jeżeli tak ma wyglądać ta swoista cywilizacja na drogach to ja jeszcze trochę p > oczekam z odwiedzinami. A dziesiątki wypadków drogowych zobaczysz wówczas, gdy > Rumunom wybudują autostrady. To będzie masakra. Mysle, ze z tym czekaniem to bardzo dobry pomysl, jest tyle pieknych miejsc

Chrzanisz Haszu niemożebnie

statystyk wypadków drogowych a przekonasz się, że Polska w nich prowadzi - w liczbach bezwzględnych, na 100 000 pojazdów, na 100 000 przejechanych kilometrów. 2. Głupota francuska. Skoro na drodze dochodziło do tragicznych wypadków autobusów, skoro autobusy, mimo zakazów i ostrzeżeń ciągle się na

Moje trzy grosze.

, nie jest żadnym argumentem, bo Polska to nie Niemcy. Na przykład oni grają w piłkę nożną lepiej niż mieszkańcy Czukotki Dolnej, a my nie. Wyprzedzanie tirów na drogach dwukierunkowych to polski, nie niemiecki narodowy sport ekstremalny. 5. Co do statystyk, to ja znam tylko takie, które mówią, że

Jedno takie posiedzenie z 8 X 2008

,9%). Statystyki ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych w Polsce są bardzo niekorzystne w odniesieniu do średnich w UE. W roku 2007 zmalała natomiast liczba kolizji na polskich drogach (o 6%). Na wzrost ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych w Polsce w 2007 roku miały wpływ dwa czynniki: wzrost transportu

Re: Totolotek?

, zeby w tym wypadku ofiarom post factum postawiono zarzut za szybkiej jazdy). > Nie mozna pisac że przewaga dróg jednojezdniowych to przyczyna > ogromnej ilości wypadków. OFIAR!!! Zanim zaczniesz pieprzyc glupoty, zapoznaj sie ze statystykami! W wynoszonych pod niebiosa Niemczech w roku 2006

FAKTY, _____czepianie jest bezpodstawne.____

Wypadki drogowe w Polsce 2007: www.policja.pl/portal/pol/8/21830/Wypadki_drogowe_w_Polsce_w_2007_r.html Raport 2007r.: To jest liczna wypadków spowodowanych przez odpowiednio: 29445 - samochód osobowy 2299 - rower 815 - motorower,(czyli sutery itp.) 953 - motocykl ______________ Liczba

Re: Wypadki smiertelne Niemcy: 1950-1970-2010

, czarną statystykę, napędzają od lat nieoświetleni rowerzyści, pijani pi > eszy i zdecydowanie karygodne przekraczanie dozwolonej prędkości w terenach zab > udowanych. Zgodnie z publikacją "Wypadki drogowe w Polsce 2009" Komendy Głównej Policji, jest to nieprawda. Nietrzeźwi uczestnicy

Re: Szkoda, że nie przerżnął wyborów. Byłby trupe

. > 14.Nastapil bardzo duzy spadek przestepczosci (napady i rozboje -20,7% , kradzi > eze samochodów -40% w okresie kwiecien 2007-kwiecien 2006. Najpierw przyjrzyj się metodyce statystyk kryminologicznych, a odkryjesz, że za czasów PiSu po prostu inaczej to liczono. Przestępczość w Polsce spada

Re: Zabija głupota, a nie brak dobrych dróg

tezy. Sam opis pierwszego wypadku wskazuje na zla jakosc autostrady, bo na nowoczesnej autostradzie balustrada nie powinna dopuszczac ani do czolowego zderzenia ani do odbicia sie auta i blokowania pasow, bo to jest nie mnie grozne w skutkach. Przyklad Niemiec jest tu niezwykle pouczajacy, bo przy

Brednie!!!!!

– w końcu gdyby stał w miejscu wypadek na pewno by się nie zdarzył. Wystarczy jednak wnikliwie spojrzeć na statystykę by zauważyć pewien szczegół który nie pasuje do tej układanki: najmniej wypadków ma miejsce na nowoczesnych (nie zaliczam tu A4) autostradach i drogach ekspresowych, a przecież

Jeszcze raz o radarowych zbójcach

końcu gdyby stał w miejscu wypadek na pewno by się nie zdarzył. Wystarczy jednak wnikliwie spojrzeć na statystykę by zauważyć pewien szczegół który nie pasuje do tej układanki: najmniej wypadków ma miejsce na nowoczesnych (nie zaliczam tu A4) autostradach i drogach ekspresowych, a przecież skoro

Kolarze czekają na wyrok

. Karty rowerowej już nie ma obowiązku posiadać, a jak nawet był to od 18 roku życia można było jeździć na dowód. Albo co z takim rowerzystą z Niemiec - tam można jeździć bodajże do 1,5 promila, przyjedzie do Polski i go złapią. Podobno w całej UE obowiązuje takie samo prawo drogowe (konwencja wiedeńska

!!!

na siły fizyki, bo gdyby one były dobre, to nawet jakbym pędził 1000km/h po autostradzie to nic by się nie stało. > Przyklad Niemiec jest tu niezwykle > pouczajacy, bo przy nieograniczonej predkosci na wiekszosci > autostrad (a jezdzi sie szybciej niz tzw piraci drogowi w Polsce) i >

Re: W Niemczech mają około 30 mln sztuk broni..

oszukujesz przytaczając statystyki. Po pierwsze, wypadki samocho > dowe nie wlicza się samobójstw z użyciem samochodu (wtłoczenie spalin do środka > , rozbicie samochodu przy dużej prędkości o przeszkodę). Rozumiem, że chcesz w > ten sposób oszukać i udowodnić swoje, ale to nie działa. Ale

Re: No i w koncu dopadlo jureeka...

studzienke kanalizacyjna, to Ty jestes winien, bo "nie dostosowales"! A kierowcy? Ostatnio zniesiono nawet domniemanie niewinnosci i praktycznie prawo do obrony - o tym jest ten watek. Pomijam juz porownanie naszych i niemickich statystyk. W zamoznych i jezdzacych nowszymi, lepiej utrzymanymi

Re: Kierowcy do kontroli. Co 15 lat

;Schleuderkurs" czyli kurs opanowania swojego samochodu na śliskiej nawierzchni (specjalny tor, specjalni instruktorzy). Skutki takiego podejścia widać w statystykach wypadków. 3. Chyba nigdzie kierowca opuszczający kurs prawa jazdy nie jest tak kiepsko wykształcony jak w Polsce. Powód - tragicznie niskie

Kręci się ale komuś w głowie!

jaki możne i należy samemu wytwarzać, będziemy z Niemiec sprowadzać, a sprowadzając ten maras będą kolejne ofiary wypadków drogowych! Cieszysz się z tego powodu, bo widocznie nie sprawiałeś pogrzebu młodemu członkowi rodziny!. Ale nic nie może przecież wiecznie trwać, jak śpiewa Anna Jantar! Poczekaj i

TnT - bardzo głupie hasło!

. Skoro Niemcy, Austriacy, Holendrzy i Francuzi reprezentują „starą Unię” to ciekawe, które to inne państwa tak psują statystyki? Najwyraźniej, ludzie stojący za akcją TnT nie stronią od nieuprawnionych uogólnień. 2 Prawda jest taka, że poza trzema wyjątkami właściwie nigdzie w Europie kolej

Re: Zmiana czasu na letni

służącego do produkcji energii elektrycznej. W Polsce pierwsza zmiana czasu została wprowadzona w okresie międzywojennym." A czy to naprawdę oszczędność??? Te przestoje pociągów? A w Kanadzie statystyka pokazuje , ze w pierwszym tygodniu po zmianie czasu jest dwukrotnie więcej wypadków drogowych

Re: A ja dołoże swoje

predkosci na autostradach. Wprawdzie plota cos o ekologii. Mysle jednak, ze chodzi o liczne i nie ujawnione w statystyce wypadki, na tych drogach smierci. A moze, podobnie jak swiatly umysl spod Czestochowy, ktory zwezil droge twierdzac, ze jak sie jedzie wolniej, to bezpieczniej, Niemcy powinni stopniowo

Re: Ludzie, wroccie na kurs prowadzenia samochodo

ciekawostka, nie pamiętam czy już wspominałem: wiadomo, że trudno porównywać Polaka, który jest we Francji w gościach z Francuzem który jest u siebie i vice versa. Za to ciekawe porównanie byłoby na jakimś neutralnym gruncie. I bodaj w 2008 roku taka okazja była, wyszły statystyki wypadków powodowanych

Re: PrZePiSy! LoGiKA!

nielegalne, tego nie wolno robić stojąc metr od krawężnika - art. 45.1.3 i 46.1 albo ruszy w prawo nie sygnalizując tego przed rozpoczęciem manewru i nie przepuszczając jadącego na wprost rowerzysty). W statystykach wypadków ten problem który nazywasz "niebezpiecznym" nie występuje, a przepisy

Fakty IV

wypadków drogowych niż kierowcy ich nie używający. Według statystyk, na które powołują się zwolennicy tego nakazu, przed jego wprowadzeniem aż 75% kierowców jeździło w dzień z włączonymi światłami mijania, a 27% kierowców uważało, że poprawia to bezpieczeństwo. Co w takim razie myślało 48% kierowców

Re: To zaledwie 1000 mniej niz w Polsce

warunki > drogowe, jakimi dysponuja" Budzik juz mi to wyjasnil. Znaczy sie wyjasnil mi dlaczego we Francji ginie trzykrotnie wiecej obywateli niz w Niemczech. Wynika to z "architektury" autostrad w tych krajach. Po prostu dla wielu przeszkoda nie do pokonania sa korki na bramkach

Re: Rowerzysta potrącony na buspasie na Trasie Ła

pierwotnego posta załączyłem statystyki zabitych pieszych. Chodziło mi o to iż pomimo bardzo ryzykownych zachowań, we Francji ginie 9 osób/jednostkę populacji a u nas 49. Resztę dopowiedz sobie sam. > ...ale to kierowcy mają uważać na święte krowy, ponieważ oni mogą zabić kogoś, > a > piesi tylko

Re: Piwa bym się napił...

. Tylko dzieciom się robi zakazy, a Polaków ustawodawcy traktują jak dzieci. 1.Piwo w bufetach zakładowych (podobnie jak na dworcach) w innych krajach nie zwiększyły statystyki wypadków itp. zdarzeń. 2.Zrównanie progu nietrzeźwości z państwami UE do 0,5 promila, w których to krajach ginie w wypadkach

Dzika Polska

zawsze wyżej ceni lakier samochodu jakiegoś pirata drogowego niż zdrowie swoich pasażerów. Ciekaw jestem czy jest to oficjalna polityka władz miasta i przedsiębiorstw autobusowych? Ciekawi mnie, czy ktoś policzył w Polsce, jakie są statystyki różnego rodzaju przestępczości. Który rodzaj przestępczości

Re: Za kierownica

_ danymi do takich porownan? Czy ktos z was dysponuje statystyka _obu stron_ kolizji drogowych (bo kolizje tak sie sklada czesto maja ta wade, ze formalna wina jest po jednej ze stron, ale druga strona czesto przy dobrych umiejetnosciach moze doprowadzic do unikniecia kolizji) itd? Gruss, T.

Re: Dlaczego?

życie, jest wrogiem i kłamcą. ZSRR był krajem opartm na kłamstwie - od oficjalnej propagandy poczynając na fałszowaniu bądż ukrywaniu statystyk alkoholików i wypadków drogowych kończąc. a największym kłamstwem była oficjalna historia tego kraju - i Rosja dzisiaj powtarza te kłamstwa...

Re: zacytuję rzecznika prasowego Policji

podane statystyki policyjne dotyczące najczęstszych przyczyn wypadków. Na piewrwszym miejscu jest nadmierna prędkość. niezłą pozycje zajmują również wymijanie i wyprzedzanie w sposób niewłaściwy lub w miejscu niedozwolonym. Wiele jest równiez wypadków spowodowanych przez nieprzestrzeganie znaków

Re: Od dzis caly rok na swiatlach ??

Masz rację - wydaje Ci się. ;P Gdyby to było takie proste - pstryk i mamy 30% wypadków mniej, tak jak to wmawiają posłowie, to dlaczego cały świat tak nie jeździ? Weźmy chociażby naszego sąsiada - Niemcy, o którym nie da się powiedzieć, że nie dbają o bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Ale tam

Re: Kierowcy do kontroli. Co 15 lat

; 1. Ile wypadków powodują kierowcy w podeszłym wieku? Na pewno u nas są takie > dane, te dane, które znam z USA i Niemiec mówią, że wypadki powodowane przez > tych kierowców to znikoma ilość. Ci, którzy tracą sprawność najczęściej sami > rezygnują z prowadzenia auta, a "

Re: ciemnogród funduje

Tak się składa - ze za jazdę po niemieckich autostradach płacą wszyscy - Niemcy też. Oprócz nich każdy - Szwedzi, Francuzi, Słowacy, Rosjanie, Czesi Włosi i licho wie kto jeszcze. I wszyscy dopłacają do budowy dróg w RFN. Polacy nie są akurat tutaj wyjątkami. Po drugie - ta polityka jest zgodna z

ARGUMENTACJA ZA POMNIKIEM

ostatnich 10 lat zginęło na polskich drogach blisko 60 000 ludzi, a blisko 700 000 odniosło obrażenia ciała? d) bo świat w działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego wyprzedza nas o dziesięciolecia, np.: Szwecja- tzw. opcja zero, Niemcy – nieuchronność kary za wykroczenia drogowe

Konkrety cz. 1

, zdarza się więcej wypadków śmiertelnych na głowę mieszkańca niż na autostradach Francji. Z kolei Francuzi giną częściej niż Niemcy, którzy na swoich autostradach (na ogół) mogą jeździć tak szybko, jak im się tylko podoba. A jeśli powiążemy te dane z gęstością sieci drogowej, wyniki okażą się jeszcze

Re: Jazda z włączonymi światłami.

wprowadzeniem zakazu używania świateł mijania w dzień podczas dobrej widoczności. Władze austriackie tłumaczą to względami bezpieczeństwa, gdyż przeprowadzone badania oraz statystyka wypadków w tym kraju potwierdziły negatywny wpływ nadużywania świateł mijania na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Nakaz

Morderca jest kim innym niż to opisują media

dlaczego liczba wypadków rośnie. Przecież mądre głowy i statystyki wyraźnie mówią, że powinno być bezpieczniej. Jakieś 20 lat temu, byłem młodym, początkującym kierowcą bez doświadczenia - kierowcą-piratem, szalonym i szybkim, który ograniczenia prędkości przemnażał przez 2 i zgodnie z oficjalnie

Sygnatariusze #2

gromadzącą relacje dotyczące zbrodni popełnianych na Niemcach, listy ofiar, statystyki, analizy planów i organizacji wysiedleń . Miał doświadczenie nie tylko teoretyka i zawodowego historyka, ale także eksperta i praktyka. Schieder będąc od 1937 roku członkiem NSDAP stał się „bojowym naukowcem

Sygnatariusze #2

-1961 szanowany niemiecki historyk Theodor Schieder wydawał bogatą dokumentację gromadzącą relacje dotyczące zbrodni popełnianych na Niemcach, listy ofiar, statystyki, analizy planów i organizacji wysiedleń . Miał doświadczenie nie tylko teoretyka i zawodowego historyka, ale także eksperta i praktyka. Schieder

Re: zlikwidować nakaz jazdy na światłach

? W cywilizowanych krajach, które szczególnie dbają o bezpieczeństwo ruchu drogowego, takich jak Niemcy, Holandia, Szwajcaria, Francja, Belgia i wiele innych, nie ma nakazu jazdy z włączonymi światłami mijania w dzień, a czasem wręcz funkcjonuje zakaz używania świateł mijania bez wyraźnej potrzeby

Re: Niemieckie dno

Gość portalu: Jozek napisał(a): > Ktos mi moze wytlumaczyc,dlaczego w USA ginie wiecej osob /tys.mieszkancow w wy > padkach drogowych niz w RFN mimo wiekszych i bezpieczniejszych aut i maxymalnej > predkosci na autostradach 120 km/gopdz. Moze podaj najpierw statystyki dotyczace tych

Re: Śmierć po północy

! niech pan przedstawi te policyjne statystyki mówiące że stan dróg jest tylko nikłym procentem odpowiedzialnym za wypadki na nich. Buahhaa tutaj to si ę wręcz usmiałem ("na nowo wyremontowanych, poszerzonych drogach liczba wypadkow > wzrasta!"),zatem nie remontujmy ich tylko specjalnie

Re: Śmierć po północy

! niech pan przedstawi te policyjne statystyki mówiące że stan dróg jest tylko nikłym procentem odpowiedzialnym za wypadki na nich. Buahhaa tutaj to si ę wręcz usmiałem ("na nowo wyremontowanych, poszerzonych drogach liczba wypadkow > wzrasta!"),zatem nie remontujmy ich tylko specjalnie

Re: Będziecie jeździć na światłach w dzień?

; tępie z roku na rok. Za wrost liczby wypadków nie można więc > > obwiniać wzrostu liczby pojazdów (proponuję przeglądnąć > > statystyki).Nie pojawił się jakikolwiek inny czynnik oprócz > > obowiązkowych świateł który mógłby spowodować wzrost liczby wypadków > > (pamiętajmy, że w

Re: Nowe przepisy i znów bogacia sie szkoły nauki

jazdy a i egzaminatorzy na pewno na tym nie stracą. Jesli chodzi o statystyki to wypadków jest wiecej niz w innych krajach bo tylko u nas brak jest porzadnych dróg i jak powiedział mi znajomy Niemiec "ze w Niemczech lepsze drogi sie zrywa niz u nas w Polsce kładzie" i rozkładajac

Re: CZY POLSCY KIEROWCY MUSZĄ BYĆ BYDLAKAMI

!! :-) Jest jeszcze np. Grecja! > W Polsce w wypadkach drogowych ginie ok. 5000 ludzi rocznie, głównie z powodu > nadmiernej prędkości Statystyki mówią inaczej! > i bezmyślności kierowców. Tu się zgadzam. > Proponuję aby na podstawie zmiany przepisów, wszystkie należności za mandaty >

Sygnatariusze #2

-1961 szanowany niemiecki historyk Theodor Schieder wydawał bogatą dokumentację gromadzącą relacje dotyczące zbrodni popełnianych na Niemcach, listy ofiar, statystyki, analizy planów i organizacji wysiedleń . Miał doświadczenie nie tylko teoretyka i zawodowego historyka, ale także eksperta i praktyka. Schieder