silnik dpf

msob

Usportowiona Ibiza z nowym dieslem

Usportowiona Ibiza z nowym dieslem

Pod maskę Seata Ibizy FR trafił silnik 2.0 TDI o mocy 143 KM z filtrem cząstek stałych DPF. Dzięki temu Ibiza zyskała miano najmocniejszego auta z silnikiem wysokoprężnym w segmencie

Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

Każdy kto kupuje nowy samochód musi sobie zadać fundamentalne pytanie "Silnik benzynowy czy silnik Diesla?". Dzisiaj przyjrzymy się silnikom wysokoprężnym i temu z czego się skłądają

Mazda MX-5 od BBR | Turbokuracja

Mazda nie zdążyła jeszcze przedstawić dokładnej specyfikacji najnowszego modelu MX-5, a firma BBR już zapowiedziała program tuningu dla jej silnika

Skoda Superb Business | Wyższa klasa | Ceny

Skoda Superb Business | Wyższa klasa | Ceny

wysokoprężnych. Paleta jednostek napędowych zaczyna się od silnika 1.6 TDI CR DPF o mocy 105 KM, a kończy na odmianie 3.6 FSI o mocy 260 KM. Oferta obejmuje również dwusprzęgłową przekładnię DSG o 6 lub 7 przełożeniach (w zależności od silnika), a także wersje z napędem na przednie i cztery koła. Skoda Superb

Skoda Superb bardziej Family

Skoda Superb bardziej Family

bagażnika.W standardzie dostępne są również 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Trifid. Model dodatkowo został wyposażony w tapicerkę Crystal (w kolorze czarnym lub niebieskim).Topowa Skoda dostępna jest z pięcioma silnikami do wyboru: 1.4 TSI 125 KM, 1.6 TDI CR DPF 105 KM, 2.0 TDI CR DPF 140 KM, 2.0 TDI

Jaguar XE Ingenium | Najoszczędniejszy Jaguar w historii

Jaguar XE Ingenium | Najoszczędniejszy Jaguar w historii

rewelacyjnie niskie spalanie. Silniki wysokoprężne Ingenium spełniają wymagania normy Euro 6. Zmienne fazy pracy zaworów wydechowych skracają czas niezbędny do osiągnięcia temperatury roboczej katalizatora i usprawniają proces oczyszczania filtra cząstek stałych (DPF). Chłodzony system recyrkulacji spalin o

Nowa Ibiza się ceni

Nowa Ibiza się ceni

Nowa IbizaCeny zaczynają się od 36 990 zł.Nowy Seat Ibiza dojechał do polskich salonów. Można wybierać spośród pięciu silników w sześciu wersjach mocy.Nowy Seat Ibiza dojechał do polskich salonów. Można wybierać spośród pięciu silników w sześciu wersjach mocy.O najnowszej Ibizie pisaliśmy

Nowe silniki Diesla w Oplach Mokka i Insignia

Nowe silniki Diesla w Oplach Mokka i Insignia

Nadjeżdża nowy Opel Astra | Z Polski Oba silniki charakteryzują się wysoką kulturą pracy. Udoskonalenia konstrukcyjne koncentrowały się na dwóch głównych strefach będących źródłem hałasu i wibracji: górnej i dolnej części silnika. W dwulitrowym dieslu osłonę wałków rozrządu odseparowano od

Nowy Golf kombi już w salonach

Nowy Golf kombi już w salonach

2,0 TDI-CR DPF 6 bieg. Highline 103/140 90 340 2,0 TDI-CR DPF DSG -6 stop. Highline 103/140 98 640 DPF - filtr cząstek stałych **) Silniki: 1,2 TSI 105KM, 1,6 TDI 90KM i 1,6 TDI 105KM 4MOTION dostępne będą w terminie późniejszym  Kombinacje

Skoda Octavia Combi teraz z napędem 4x4

Skoda Octavia Combi teraz z napędem 4x4

przekładnią DSG. Poniżej znajdziecie bardziej szczegółowy cennik. Silnik/Skrzynia biegów Paliwo Ambition Elegance 1.6 TDI CR DPF 77 kW (105 KM)/6-biegowa manualna ON

Mazda MX-5 | Debiut podstawowego silnika

Mazda MX-5 | Debiut podstawowego silnika

czwartej już generacji, nauczono go grać na wysokich obrotach. Dzięki temu kierowca ma do dyspozycji 131 KM mocy (przy 7000 obr./min.) i 150 Nm momentu obrotowego (przy 4800 obr./min.). Osiągi? Na te informacje musimy jeszcze poczekać. Podobnie jak na debiut większego silnika 2.0 Skyactiv-G o wciąż

Mazda CX-3 | Ceny w Polsce | Dobrze wyposażona

Mazda CX-3 | Ceny w Polsce | Dobrze wyposażona

elementy SkyActiv. W praktyce oznacza to stosunkowo lekkie nadwozie i ekonomiczne silniki, w tym benzynowe bez doładowania. Wśród układów napędowych znajdziemy 1,5-litrowy silnik Diesla (105 KM) oraz 2-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem w dwóch wersjach mocy - 120 (napęd przedni) i 150 KM

Opel Karl | Ceny w Polsce | W środku stawki

Opel Karl | Ceny w Polsce | W środku stawki

powietrznych oraz system składania pedałów). Opel Karl napędzany jest trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.0 Ecotec o mocy 75 KM, współpracującym z pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Manualną klimatyzację otrzymujemy od poziomu Enjoy w cenie od 39 990 zł. Ponadto na pokładzie Karla w tej wersji

Fabia Scout i Sportline już w sprzedaży

Fabia Scout i Sportline już w sprzedaży

przeciwmgielne, przyciemniane szyby Sunset, osłony progowe oraz relingi dachowe. Fabia Scout dostępna jest w dwóch wersjach nadwozia (hatchback i kombi). Można ją zamawiać z silnikami benzynowymi - 1,4 16V (85KM); 1,2 TSI (85KM); 1,2 TSI (105KM); 1,2 TSI (105KM) z DSG lub jednostkami diesla - 1,6 TDI CR DPF(75KM

Opel Astra GTC z nowym mocniejszym silnikiem

Opel Astra GTC z nowym mocniejszym silnikiem

Opel Astra OPC - test | Pierwsza jazda Silnik ten, zapewniający lepsze osiągi i wyższy moment obrotowy przy mniejszej pojemności skokowej, zastępuje starszą jednostkę napędową 1.7 CDTI. Astra GTC z nowym silnikiem będzie dostępna w sprzedaży w cenie od 85 750 zł (sugerowana cena detaliczna z

KIA CEE'D | Odświeżony wygląd, nowe jednostki napędowe i lepsza dynamika jazdy

KIA CEE'D | Odświeżony wygląd, nowe jednostki napędowe i lepsza dynamika jazdy

materiały głuszące w celu ograniczenia przenoszonych do kabiny drgań silnika, tablica przyrządów otrzymała podwójną warstwę pianki tłumiącej. Kadłub, miskę olejową oraz filtr DPF silników Diesla pokryto materiałem dźwiękochłonnym. Zmodernizowana gama jednostek napędowych Euro 6 i nowy silnik 1.0 T-GDI

Golf VI - znamy ceny

Golf VI - znamy ceny

wprowadzenia do oferty dostępny jest promocyjny pakiet wyposażenia. Zmniejszyły się także różnice cenowe pomiędzy wersjami, np. dopłata do Comfortline w przypadku nowego Golfa zmalała z 5.600 zł do 1.800 zł.Golf Comfortline szóstej generacji z silnikiem 1.4 TSI o mocy 160 KM ze skrzynią DSG, jest tańszy od

Nowsze silniki dla Skody

Nowsze silniki dla Skody

DPF o mocy 140 KM montowany w Yeti będzie mógł odtąd być wyposażony opcjonalnie w skrzynię DSG. Oprócz tego, producent przygotował kolejną generację silnika 2.0 TDI CR DPF o mocy 170 KM, który będzie oferowany z przekładnią manualną i napędem na cztery koła.Skoda Superb w obydwu wersjach nadwoziowych

Nowe diesle w Fordzie Kuga

Nowe diesle w Fordzie Kuga

także mocniejszego diesla o mocy 163 KM. Także ten silnik moży być łączony ze skrzynią manualną (118 400 zł) lub z Powershiftem (127 400 zł). Oba silniki wyposażone są w filtry cząstek stałych (DPF) i spełniają normę czystości spalin Euro 5. Marcin Lewandowski ZOBACZ TAKŻE:Debiut nowego Forda

Filtr DPF - kosztowna ekologia

Filtr DPF - kosztowna ekologia

scenariusz na polskich parkingach będzie się zapewne pojawiał coraz częściej. Filtr cząstek stałych (sadzy) w silnikach wysokoprężnych, zwany w skrócie DPF, to łakomy kąsek dla złodziei. Jego wymiana w autoryzowanych stacjach obsługi kosztuje kilka tysięcy złotych, a w pewnych warunkach wstawienie nowego

Najtańsze SUV-y i crossovery na polskim rynku

Najtańsze SUV-y i crossovery na polskim rynku

), ABS itp. Silniki: Pod maską Kii mogą pracować dwa silniki benzynowe 1.6 GDI (135 KM) oraz 166-konny 2.0 GDI (dostępny w wersji z napędem 4x4). Z diesli dostępne są trzy jednostki: 1.7 CRDi (115 KM), 2.0 CRDi (136KM) i mocniejszy 2.0 CRDi (184 KM). A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty fot. Kia

Zbędne podzespoły? Czego pozbywamy się z naszych aut

Zbędne podzespoły? Czego pozbywamy się z naszych aut

oddychać sadzą wydobywającą się z naszego auta. ZOBACZ TAKŻE: Filtr DPF - kosztowna ekologia Kolejny element powodujący dreszcze u kierowców samochodów z silnikami Diesla. O co chodzi? Koło zamachowe magazynując energię mechaniczną pomaga silnikowi spalinowemu utrzymać równą pracę. Im cięższe koło, tym

Skoda Yeti w wersji "na bogato"

Skoda Yeti w wersji "na bogato"

"Laurin & Klement" ? Te modele kupisz znacznie taniej Model Yeti "Laurin & Klement" dostępny jest ze wszystkimi silnikami z wyjątkiem 1.2 TSI (105 KM) oraz 1.6 TDI CR DPF (105 KM) GreenLine. Samochód występuje również z dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią DSG. Na liście

Wypasiony Superb już w polskich salonach

oznaczonych logo Laurin&Klement oraz tapicerką z wysokiej jakości skóry. Dodatkowo można wybrać wersję z drewnianymi wstawkami w desce rozdzielczej.W polskich salonach Superb Laurin&Klement dostępny jest z dwoma silnikami benzynowymi: 2.0 TSI/200 KM i 3.6 FSI/260 KM albo najmocniejszą jednostką diesla: 2.0

VW Cross Polo od 53 390 zł

oraz 17-calowe, pięcioramienne felgi aluminiowe.W Polsce auto dostępne z silnikami o mocy od 85 KM do 105 KM. Do wyboru są dwie jednostki benzynowe i dwie TDI z systemem wtrysku bezpośredniego common rail. Trzy z czterech silników są dostępne z dwusprzęgłową, 7-stopniową skrzynią biegów

Superb i Yeti jak gorące bułeczki

Od debiutu w 2008 roku sprzedaż drugiej generacji Superba systematycznie rośnie. W samym listopadzie br. topowy model Skody wybrało 370 nabywców. Rekordy popularności bije wersja auta wyposażona w jednostkę 2.0 TDI CR DPF o mocy 170 KM. W skali roku, niemal 60% osób kupujących nowego Superba

Odświeżona Fabia i Roomster

DSG zużywa średnio 5,3 litra /100 km.Moc 1.6-litrowego turbodoładowanego silnika diesla waha się od 90 do 105 KM. Wszystkie motory wyposażone są w filtr cząsteczek stałych DPF. Jedną z najważniejszych zmian jest zastosowanie technologii Common Rail. Dzięki niej, silniki są cichsze, a poziom emisji CO2

Kto zapłaci za Euro 5?

przez Francuzów FAP. Podobnie jest u Forda. Mondeo oferowane jest już prawie wyłącznie z czystymi dieslami (DPF). Wyjątkiem jest wersja z silnikiem 1.8 125 KM. Mniejsze modele tych firm nadal oferowane są z silnikami bez filtra.Czy warto zatem już teraz biec po taniego diesla? Niekoniecznie. To, co nie

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

stałych. Jeszcze inni producenci, np. Mazda, kładą największy nacisk na możliwie niską ilość SAPS (popioły siarczanowe, siarka, fosfor), przez co olej maksymalnie wydłuża żywotność filtrów DPF. Podsumowując: różnice w konstrukcjach silników, osprzęcie i oprogramowaniu wymagają środków smarnych o ściśle

Skoda Superb na wypasie

Wszystko o Skodach: dane techniczne, ceny, opinie Dopłata do automatycznej przekładni DSG oraz napędu na wszystkie koła wynosi 19 000 zł w stosunku do standardowej wersji silnika 2.0 TDI CR DPF 140 KM. Superb wyposażony w 140-konne TDI skrzynię DSG i napęd 4x4, w wersji nadwozia sedan, emituje

Skoda Fabia | Karta wozu

-4500 224 7,3 (!) 6,4 Silniki wysokoprężne 1.2 TDI CR DPF 1199 75/4200 180/2000 172 14,2 3,4(!) 1.6 TDI CR DPF 1598 75/4000 195/1500-2500 166 14,1 4,2(!) 1.6 TDI CR DPF 1598 90/4200 230/1500-2500 176 12,6 4,2(!) 1.6 TDI CR DPF 1598 105/4400 250/1500-2500 188 10,9 4,2(!)  Kolor

Nowy silnik z Polski

W Polsce działają dwa zakłady produkcyjne Toyoty: Toyota Motor Industries Poland (TMIP) i Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu. TMIP działa od marca 2005 i produkuje silniki wysokoprężne o pojemności skokowej 2,0 i 2,2 litra. TMMP wytwarza obecnie skrzynie przekładniowe i silniki

Volkswageny do serwisów!

Passata B6 z silnikiem 2.0 TDI. Wykryto w nich wadę czujnika ciśnienia, zamontowanego przy filtrze cząstek stałych (DPF). Może powodować on nieuzasadnione zapalenie się lampki kontrolnej filtra na desce rozdzielczej. Akcja naprawcza dotyczy egzemplarzy, które zjeżdżały z taśmy między marcem 2008 a marcem

Opel Astra ecoFLEX Start/Stop

o zmiennej geometrii łopatek. Dodatkowo na układzie wydechowym jest standardowo montowany filtr cząstek stałych (DPF). Silnik 1.3 CDTI ecoFlex został w Astrze zastosowany z 5-stopniową mechaniczną skrzynią biegów, która została zoptymalizowana pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Astra 1.3 CDTI

Volkswagen Passat | Karta wozu

238 7,6(!) 7,2 Silniki Wysoko- Prężne 1.6 TDI CR DPF 1598 105/4400 250/1500-2500 195 12,2 4,3 2.0 TDI CR DPF 1968 140/4200 320/1750-2500 211 9,8 4,6(!) 2.0 TDI CR DPF 1968 170/4200 350/1750-2500 227 8,6 4,6(!) Kolor czerwony

Ford Focus C-Max (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

wielu użytkowników zbyt wygórowane.Testy samochodów używanychHistoria modelu2003 - premiera modelu, nadwozie jednobryłowe 5d, silniki benzynowe 1.6 (100 KM), 1.8 (120 KM), turbodiesle 1.6 TDCi (109 KM), 2.0 TDCi (136 KM) 2004 - silniki benzynowe 1.6 (115 KM), 1.8 (125 KM) i 2.0 (145 KM) 2005 - silnik

Fiat najoszczędniejszy. Zdaniem ADAC

pojemność silnika)- Saab 9-3 SportCombi 2.0t Biopower Vector - 279 km (bioetanol)- Land Rover Discovery 3.0 TDV6 SE automat DPF - 239 km (diesel)- Corvette C6 Coupe - 181 km (największa pojemność silnika)- BMW ActiveHybrid X6 - 171 km (benzyna super)W teście zastosowano następujące ceny paliw za jeden litr

Opel Meriva (2003-2010) - opinie Moto.pl

modelu, silniki benzynowe 1.6 (87 KM), 1.6 16V (100 KM), 1.8 16V (125 KM), turbodiesle 1.7 DTi (75 KM), 1.7 CDTi (100 KM). 2004 - silnik benzynowy 1.4 16V Twinport (90 KM) 2006 - modernizacja nadwozia, nowy pas przedni i lampy tylne, silnik benzynowy 1.6 16V (105 KM), turbodiesel 1.3 CDTi (75

Bezdymna Ibiza

powietrza, dzięki czemu ruch elementów mechanicznych pojazdu wymaga mniejszego nakładu energii, co z kolei oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej spalin. Własności aerodynamiczne poprawia także mniejsza szerokość pojazdu.Filtr DPF montowany standardowo w Ibizie Ecomotive oczyszcza spaliny silnika Diesla z

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

automatyczną skrzynią biegów Activematic, która zastąpiła 4-biegowy automat. Kolejny krok to modernizacja silników wysokoprężnych, uzbrojonych od teraz w nieszczęsny filtr cząstek stałych (DPF) oraz 6-stopniowe przekładnie mechaniczne. Mocniejszy turbodiesel zaczął generować 143 zamiast 136 KM.Pod koniec 2005

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

dwusprzęgłowej nie wspominając). Najtańsza wersja Outbacka to wydatek ok. 147 tys. zł. Za 167 tys. można kupić Audi A4 Allroad z dwulitrowym silnikiem Diesla o mocy 177 KM. Audi wprowadza nas jednak w segment premium.Zastanawiacie się, czy inżynierowie z Wolfsburga wstydzą się może nowej odmiany Passata? Nic

SCR - nowa era czystych diesli

W ostatnich latach silnik diesla przechodzi kolejne rewolucje. Z głośnego i powolnego dzięki turbodoładowaniu i wtryskowi bezpośredniemu stał się wymarzonym źródłem napędu na długie trasy. Ale co z ekologią? Kilka lat temu producenci zaczęli stosować filtry DPF, wychwytującej

Mitsubishi Concept-RA

silników Diesla) i NTC (do pochłaniania tlenków azotu NOx) oraz filtr cząstek stałych (DPF). Nowy silnik Diesla zapewni świetne osiągi (wg symulacji - przyspieszenie 0-100 km/h to 7 sekund) przy dużej oszczędności paliwa: 6,3 l./100 km (miasto), 4,6 l./km (autostrada), 5,5 l./km (cykl mieszany).Czy Concept

Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

znaczące przebiegi. By w portfelu zostawały konkretne pieniądze kierowcy diesli, zwanych potocznie "ropniakami", "rechotami" albo "gruźlikami" musieli pogodzić się z głośną pracą wysokoprężnych silników, nieprzyjemnymi wibracjami i dymieniem, a często również z porannymi

Skoda Octavia RS i Scout z kratką

. Kratka może być zamontowana w nadwoziu liftback lub kombi. Do wyboru są także obie dwulitrowe jednostki napędowe, 200-konny silnik benzynowy TFSI i 170-konny diesel TDI z systemem Common Rail, obie łączone z 6-biegową skrzynią ręczną , lub dwusprzęgłową DSG.Także uterenowiona Octavia Scout może służyć

Top 6 - najpierw w sporcie, potem u Kowalskiego

tory w 1981 roku (bolid F1 o mało pociągającej nazwie MP4/1), a na drogi w 1992 roku (McLaren F1).ZOBACZ TAKŻE:Filtr DPF - kosztowna ekologiaJeśli silnik ma dawać z siebie jak najwięcej, trzeba zadbać o jego doping. Przy niskich obrotach świetnie spisuje się kompresor, a przy wyższych obrotach lepsza

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

podrzędnym, słabo wyposażonym warsztacie. Focus II ma skomplikowane zawieszenie tylne i zaawansowane technologicznie silniki. To konstrukcja, którą muszą zajmować się dobrzy fachowcy, choć niekoniecznie z autoryzowanej stacji obsługi.Historia modelu2004 - premiera modelu II-gen., nadwozie hatchback 3d i 5d

Awaryjny rozruch

odpowiedniej kondycji by podołać oporom, jakie pokonuje rozrusznik w momencie rozruchu zmrożonego silnika. Sam przygotuj samochód na zimęJakże często zdarza się, że słaba bateria nie została zdiagnozowana przed zimą, nie wymieniono jej na nową albo pozostawiono niedoładowaną. Bolesną prawdę o jej stanie obnaży

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

paliwa na poziomie 5 litrów oleju napędowego na "setkę".Wariant MZR-CD otrzymał japoński silnik RF, rozwijany od ponad dwóch dekad. Ten sam motor trafiał również między przednie koła "piątki" i "szóstki". Standardowo montowany filtr cząstek stałych (DPF) zasadniczo

Tajemnicze skrótowce cz. I

układu rozrządu w górnozaworowym silniku czterosuwowym oznaczająca, że w głowicy silnika znajdują się dwa wałki rozrządu DPF (Diesel Particular Filter) - filtr cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych DRM (Downshift Rev Matching) - system wspomagający redukcję biegu (Nissan) DSA (Dual Stage Airbag

Mazda 6 2.2 MZR-CD Sport - test | Za kierownicą

bezpośredni i 16-zaworową głowicę, w 2002 common rail, a w 2005 roku filtr DPF. W najnowszym wydaniu, rozwiercony do pojemności 2184 ccm, osiąga 185 koni i 400 Nm. W szranki staje m.in. z podobnym motorem 2.2 TDCi/HDI o mocy 175 koni stosowanym w Fordach i Citroenach, 177-konnym D-Catem Toyoty oraz 2-litrowym

Dwa oblicza elektroniki

wnętrza. Co ważniejsze - nadzoruje pracę silnika i systemów wspomagających pracę podwozia. Dzięki elektronice można zoptymalizować zużycie paliwa i zapewnić odpowiednią sprawność takim udogodnieniom jak ABS czy ESP. Nie sposób wymienić jednym tchem wszystkich dobrodziejstw, jakie dają samochodziarzom

Seat Ibiza - Pocztówka z Ibizy

przyszłym roku ofertę wzbogacą dwa dodatkowe turbodiesle: 80-konne 1.4 oraz 90-konna wersja silnika 1.9 - oba z filtrem cząstek stałych (DPF). Amatorzy mocnych wrażeń w Ibizie będą musieli poczekać na wersje FR oraz Cupra, które pojawią się w przyszłym roku. Przynajmniej jedno z tych aut napędzane będzie

Ford Focus II

nowe silniki benzynowe spełniają normy emisji spalin Euro IV, a jednostki wysokoprężne mogą spełnić te standardy po doposażeniu w filtr cząstek stałych DPF. Jedyna wadaNadwozie nowego Focusa urosło w porównaniu z poprzednikiem. Rozstaw osi zwiększył się o 2,5 cm, a długość

A ten silnik/auto powinno miec DPF?

Moze nie ma i dlatego kopci? -- Pozdrawiam, G. hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!

Re: Diesel - no i to by bylo na tyle...

> Czy w związku z tym, to ze teraz 90% naszych aut będzie miało takie silniki a w > iększość z nich szybko pozbędzie się DPF tez jest bez znaczenia? Kto normalny pozbywał by się DPF?

Re: Kreator Mocy z Warszawy - opinie?

Dlaczego takie działanie miałoby zniszczyć silnik? Nawiasem mówiąc: DPF usunąłem w innym warsztacie, mapy silnika nie ruszałem, bo na seryjnym sofcie auto miało wyższą moc i moment obrotowy od nominalnego. Co więcej: mój silnik znany jest z nietrzymania parametrów seryjnych, ale mój egzemplarz jest

Re: KIA Rio Diesel 1,1 wadliwy silnik diesla

Na jego miejscu bym się cieszył że w ogóle producent wymienia ten silnik, a nie że się wypieli w myśl zasady jeździłeś dieslem z dpf po mieście, filtr się nie wypalał to sam że sobie winny.

Re: Problem z filtrem DPF

Można już wodorować silnik , szczególnie diesle , które w mieście szybko łapią nagar. Jeśli DPF był już regenerowany a po 10 latach i "104 tyś km" raczej na pewno to marny jego los. Każda "garażowa" regeneracja to rozwałka struktury filtra , skutek chwilowy. Dyrektywa 45 UE ukróci wycinanie

Urządzenie do wodorowania silników HHO Autonagar

EGR - wypalamy FAP lub DPF. Ochrona środowiska i kieszeni kierowcy. Autonagar.pl lub 735 400 415 - tylko warsztaty samochodowe lub mechanicy z doświadczeniem .https://youtu.be/-hRQZBU7CqY;;-hRQZBU7CqY;;https://i.ytimg.com/vi/-hRQZBU7CqY/default.jpg;;Usuwanie nagaru wodorem bez demontażu silnika

Re: VW/Skode/Seata pilnie kupie!!!!

"trefnymi" silnikami prędzej pojadą na wycięcie DPF i zainstalowanie emulatora niż na darmową zmianę oprogramowania.

Re: Kia Venga, opinie

dpf u nie dopracują tego wynalazku by można auta użytkować bez problemów,nie tylko jazda w trasie dotąd on będzie usuwany.Za 4 mieś potrzebne mi 2 auto wybór padł na kię sportage oczywiście silnik crdi jakiekolwiek nie domagania ze strony układu dpf i filtr zostaje natychmiast usunięty,a ocoterroryści

KIA Rio Diesel 1,1 wadliwy silnik diesla

? Czy nie powinni przysłać z fabryki gotowego silnika? Z tego co wiem awaria miała przyczyny w DPF-ie który nie mógł dopalić sadzy i nadmiar paliwa przedostawał się do oleju, stąd rósł poziom oleju w silniku i mimo, że był wymieniany częściej niż zaleca producent to się silnik zatarł. Jak powinien

Re: dodatki do oleju

wujaszek_joe napisał: > podobno olej do dwutaktów wspaniale wpływa na silniki diesla w starych może jedynie wspomaga smarowanie pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy, a w nowych, wyobraź sobie 4 dawki wtrysku na cykl, każdy w innej temperaturze. I jest zabójczo niebezpieczny dla

Re: Renault Laguna Coupe GT 2,0 dCi - magia

chris62 napisał: > Jeździłem na benzynie jeździłem na gazie ale najbardziej mi jednak odpowiada di > esel. świetnie, tylko dlaczego mam wrażenie, że jesteś jednym z cześków, którzy z rozkoszą zleciliby wycięcie dpf ze swojego auta Gdybym miał jeździć Laguną to poproszę 2.0T z manualem

Re: silniki spalinowe na jachtach a normy czystos

Nie 11, a szesnaście. I jest to spowodowane jakością paliwa, to jest konkretnie ciężkiego oleju (mazutu) - chodzi głównie o zawartość siarki. 13 wypowiedzi i jeden, czy dwa konkrety, nie ma to jak polskojęzyczne forum dyskusyjne. W USA są wyznaczone normy czystości spalin dla silników przemysłowych

Re: Kia Venga, opinie

Kazałem usunąć ponieważ po pierwsze auto z niesprawnym dpf em jest bardziej szkodliwe dla środowiska niż bez niego,po drugie auto przechodziło w tryb awaryjny w najmniej spodziewanym momencie podczas wyprzedzania np silnik nagle tracił chyba z połowę mocy to po prostu było niebezpieczne.

Misiu :)

...ty jednak jesteś skończonym kretynem a nie "wkładającym kij w mrowisko na zlecenie Gazety" (o co podejrzewało Ciebie kilka osób tutaj). Jak ktoś robi 200k małym miejskim autem w 8 lat, to jeździ też w trasę czasami. Do tego na pewno nie ma w tym silniku jeszcze DPF (nie ma go nawet w

Re: Czarna_strona_Diesla__Kierowcy_nabici_w_podat

>Czytałem opracowania, z których wynika, że odpowiednik filtra DPF do silnika benzynowego to koszt ok. 50 euro. Ja czytalem ze 100 Euro. Ale nie zmeni to zasadniczo oplacalnosci silnikow diesla.

Re: Ekonomika hipotetycznie

Zdecydowanie wolnossąca benzyna + LPG. Hybryda w mieście jest tania ale w zakupie droższa zdecydowanie i problematyczna w odsprzedaży, nawet mały diesel to już DPF i inne atrakcje co wyklucza małe przebiegi w mieście. A taka wolnossąca benzyna z dobrą sekwencją nie dość że spokojnie pośmiga te 5

Re: Czarna_strona_Diesla__Kierowcy_nabici_w_podat

) zapoczatkowaly ere turbodiesli o dobrych osiagach i niskim zuzyciu paliwa. A co do DPF, to niedlugo bedzie montowany rowniez w silnikach benzynowych z wtryskiem bezposrednim, bo juz teraz kopca wiecej niz diesle z DPF.

Re: Wife blocker czyli byliśmy dziś w komisie...

Długo miałem 2.0d automat, LCI. Bardzo przyjemne auto, zupełnie bezawaryjne (poza odciąganiem oleju z silnika, bo miasto+dpf :), zawieszenie komfortowe, może trochę za bardzo podsterowne. Silnik dynamiczny i dość oszczędny, jednakże drgający i głośny na jałowym biegu. 6 biegowy automat doskonały

Re: Renault Laguna Coupe GT 2,0 dCi - magia

Mi dpf nie przeszkadza nawet mnie cieszy bo mam czyste chromowane rury a nie okopcone przyrdzewiałe złomy. o dCi piszesz bzdury - moze się naczytałeś o pierwszy wersjach 1,9, 2,2 i 1,5 które w tej wersji Laguny nigdy nie byloy montowane. Silnik 2,0 dCi to jeden z najbardziej udanych na rynku

Re: Kia Venga, opinie

powodu.Nie wszystko co eco jest eco mam system start/stop jest eco ale ten system z silnikiem diesla i z dpf-m to pomyłka silnik diesla nie lubi ciągłego odpalania i gaszenia a w tych warunkach dpf dużo szybciej sie zapycha,do tego systemu jest potrzebny specjalny akumulator który w sprzyjających

Re: Kto bedzie jezdzic swoim autem do smierci? :-

Nie demonizowałbym filtra cząstek stałych w silniku benzynowym. Na czym polega problem w DPF w silnikach wysokoprężnych? Na zapychaniu się filtra sadzą. Silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, bez filtra cząstek stałych emituje jakieś kilkadziesiąt razy mniej sadzy niż porównywalny silnik diesla

Re: Czarna_strona_Diesla__Kierowcy_nabici_w_podat

- silnik benzynowy produkuje dużo mniej cząstek stałych, więc filtr ma znacznie ułatwione zadanie. Czytałem opracowania, z których wynika, że odpowiednik filtra DPF do silnika benzynowego to koszt ok. 50 euro.

kto doradzi przy kupnie auta???

wnętrza i zgodności stanu do deklarowanego przebiegu, - ocena czy elementy wyposażenia wnętrza nie zostały wymienione, - kontrola układu wydechowego Silnik i jazda próbna: - kontrola poziomu oleju i płynów eksploatacyjnych w silniku, weryfikacja wycieków, - kontrola rozruchu auta, hamulców, zawieszenia

Re: wracając do sedna

na desce cała choinka problemy z elektryką sam silnik drobnostki czujnik położenia wału,gdy sprzedawałem miała 153tyś venga przy zakupie miała 149tyś prawie ten sam przebieg.W vendze po sprowadzeni prócz już słynnego dpf u pasek klocki dwie rolki akumulator do wymiany.Nie faworyzuje tutaj kii

Re: cena nowych samchodów benzyna vs diesel

Woli dołożyć kilka tys do diesla żeby mu mniej spalał? Przecież to bez sensu. Za zaoszczędzone pieniądze przy kupnie silnika benzynowego będzie miał z 1,5 tys litrów paliwa. I bez DPF/FAP.

Re: nie zrozumiałeś

A jak jest z ta homologacja? Czesc samochodow ma dpf/fap czesc nie. Mowa oczywiscie o tym samym silniku. W dowodzie rej nie ma wpisu o filtrze.

Re: Różnice komfortu między klasami B, C i D

gzesiolek napisał: > Poza tym klasa B jest do miasta a nie do jezdzenia 160km/h autostrada... No chyba, ze ma silnik diesla pod maska :-) Bo przeciez nie ma sensu ladowania drogiego diesla, ktory zwraca sie w trasie do auta stricte miejskiego.... (o dpf nie wspomne) :-) -- Pozdrawiam

Re: kia Sorento czy Chevrolet Captivia

Nie kojarzę innych Sorento niż 4x4 - zresztą nigdy by takiego auta w wersji FWD nie kupił. Co do silników to są nawet V8. Ale na nasze polskie warunki wybrałbym diesla i pie... osiągi niedawno chciałem przegonić auto na 4-tym biegu żeby przygrzać dpf i nawet na ekspresówce musiałem hamować

Re: usunięty dpf a akcja serwisowa vw

Przyszły rząd PISu nie mus nic wprowadzać. W świetle od dawna obowiązujących przepisów samochód bez filtra DPF lub z zaworem recyrkulacji spalin odłączonym czy o zablokowanym przepływie lub generalnie z jakimkolwiek układem oczyszczania spalin poddanym przeróbkom, ma nieważną homologację. Podobnie

Re: ma ktoś jakieś nowe wiadomości co dalej z tdi

mamabasia80 napisał: > tak tylko auto z dpf to czestrze wymiany oleju - coś z nim trzeba robić jakos u > tylizować a to proces zanieczyszczający środowisko, w trakcie wypalania desz do > staja sie szkodliwe związki w powietrze - nigdzie nie znalazłem badań na temat > spalin

Re: co myślicie o chip tuningu?

wydaniu. Mowa jednak o samochodach fabrycznych z normalnymi silnikami. Jeżeli producent w wariancie o większej mocy wkłada inną turbinę, inne wtryski, większy intercooler albo inne bebechy "na wylocie" (inny DPF na przykład) to bym się bał, gdy samochód różni się jedynie tym co w ECU (jak w wypadku auta

Re: co myślicie o chip tuningu?

> Chyba "chip-kastracja" a nie "chip-tuning" w tym wydaniu. > Mowa jednak o samochodach fabrycznych z normalnymi silnikami. jak pisalem - roznie w zaleznosci od rynku. > Jeżeli producent w wariancie o większej mocy wkłada inną turbinę, inne wtryski, > większy intercooler albo inne

Misio to zło !

Weźmy za przykład starego diesla, bez DPF (Euro 4) i przebieg 25 tysięcy km rocznie. Wyemituje on maksimum : 12,5kg tlenku węgla 1,25kg węglowodorów 6,75kg tlenków azotu 175g cząsteczek stałych Misiowe 7 ton węgla w tradycyjnym piecu to zaś (zakładamy, że misio pali wysokiej jakości orzechem o

Re: platfusi idiocieją coraz bardziej

To ty pleciesz jak potluczony. W Polsce funkcjonuje "flota" z silnikami wysokopreznymi bez DPF. To cios w te grupe uzytkownikow. W Niemczech wprowadzono ten sam wariant stref ochrony powietrza. Wykonane pomiary jakosci powietrza nie potwierdzaja jakiegokolwiek skoku parametrow pozytywnych

Re: pasek rozrzadu w clio III Ice-Watch

Nie słuchaj frustratów. Akurat 1.5 dCi jest już naprawdę dopracowaną jednostką. Problem z obracającymi panewkami przestał się pojawiać 10 lat temu , aktualnie montowane wtryskiwacze są dość bezawaryjne, DPF montowany przez Renault bezproblemowy (piąty wtryskiwacz w kolektorze wydechowym załatwia

Re: Zapomnieć nie sposób

Na marginesie. Planowane jest wprowadzenie filtrow DPF rowniez w silnikach zasilanych benzynami. Opracowuje sie technologie okladek ciernych o minimalnej emisji pylu. .............................. A w Polsce bieda zmusza starych ludzi do palenia w piecach czym sie da. W niektorych miastach jest

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

W zależności od obciążenia i z wyczuciem maszyny. Nie ma sztywnej reguły każdy silnik inną masę ciągnie i drogi są też różnie ukształtowane Z górki można mieć niższe pod górkę trzeba podkręcić na wyższe. W kwestii sprawnego przyspieszenia redukcja biegu na adekwatny do prędkości i obciążenia jest

haha

qqbek napisał: > Weźmy za przykład starego diesla, bez DPF (Euro 4) i przebieg 25 tysięcy km roc > znie. > Wyemituje on maksimum: > 12,5kg tlenku węgla > 1,25kg węglowodorów > 6,75kg tlenków azotu > 175g cząsteczek stałych > > Misiowe 7 ton węgla w

Re: Misiu :)

silniku jeszcze DPF (nie ma go nawet w zdecydowa > nej większości silników Multijet II wprowadzonych 2 lata później). Te silniki r > obią po pół miliona nierzadko bez większych napraw (wiadomo, dobra polska roboc > izna a nie niemieckie partactwo i łatanie wszystkiego softem). no właśnie

DPF - opinia

zaciekawiony1974 napisał(a): > Kazałem usunąć ponieważ po pierwsze auto z niesprawnym dpf em jest bardziej szk > odliwe dla środowiska niż bez niego,po drugie auto przechodziło w tryb awaryjny > w najmniej spodziewanym momencie podczas wyprzedzania np silnik nagle tracił c >

Re: A umiesz chociaz

> Za co? Za zapieczone szpilki? Za niewlasciwy poziom emisji szkodliwych substancji z rury wydechowej. Warsztat, bez Twojej wiedzy usunal katalizator czy DPF, przeprogramowal sterownik silnika i addal Ci naprawione auto. Ale zasmierdzialo on policjantom, ktorych nie wzruszyla Twoja opowiesc o

Re: Downsizing ...

> Ależ panikuje. Poczytaj tyrady misiaczka (jeśli go jeszcze nie zbanowałeś) na t > emat wtrysków, turbin, DPF-ów i kół dwumasowych. Misiaczek to wprawdzie debil, > ale nie on jeden głosi podobne tezy. Ale to chyba nie efekt downsizingu? Zwłaszcza DPF-y. Powtórzę się: Modyfikujemy

Re: Diesel - no i to by bylo na tyle...

związku z tym, to ze teraz 90% naszych aut będzie miało takie silniki a większość z nich szybko pozbędzie się DPF tez jest bez znaczenia? Innymi slowy - skoro to powyżej to horror to co za roznica - gorzej nie bedzie? Otoz niestety będzie. > Ty tez jezdzisz czyms, co nie jest swiete, > a

Czysta spekulacja.

Nie zajmuje sie zjawiskami termodynamicznymi i efektywnoscia wykorzystania paliw w silnikach, ale ... Uklad wtryskowy, EGR, sondy pomiarowe, czujniki, DPF, katalizator sa glownymi modulami modelu regulacji ukladu zasilania silnika. Model + rzeczywiste badania decyduja o przyjetych procedurach

Re: Kia Carens III - ma filtr DPF czy nie ma?

Silniki KIA/Hyundai 2,0 CRDi z 2007 roku miały już montowany filtr DPF. Natomiast nie miały go jeszcze silniki 1,6 CRDi. Jeśli masz 2,0 to jest dużo bardziej prawdopodobne, że silnik miał już ten filtr. W prosty sposób możesz się upewnić : - w oryginalnej instrukcji lub książce serwisowej jest

Misiaczek i ABC porządnego myślenia

środowisko (szczególnie bez DPF) W odróżnieniu od benzyniaków, zwłaszcza starych polo. > 4. Diesel się wolno nagrzewa (w zimie później leci ciepełko) To, kiedy leci ciepło, zależy w znacznym stopniu od sprawności silnika (co dość oczywiste, bo na ogrzewanie auta idą straty i silnik o sprawności 100

Re: Wyposażony w system Start/Stop

Akumulator ma zwiększoną pojemność i masę ale o 20% czyli 2 kg, dodatkowo jest mocniejszy alternator. Swoja drogą co się bardziej zużywa rozrusznik po 1 obrocie czy silnik po 800 (1 min oczekiwania na biegu jałowym)? Ja uważam, że lepiej jak ten silnik pracuje bo do tego jest stworzony a

Re: Czysta spekulacja.

nazimno napisał: > Uklad wtryskowy, EGR, sondy pomiarowe, czujniki, DPF, katalizator sa glownymi > modulami > modelu regulacji ukladu zasilania silnika. > > Model + rzeczywiste badania decyduja o przyjetych procedurach regulcji. > > Robi sie to w cholernie

Re: zaleta diesla, o której rzadko mówimy

Dla niedomyślnych ( :-) ) ja odpowiem żartobliwie z punktu widzenia powszechnej w Polsce mentalności (nieakceptowalnej nawet z punktu widzenia prawidłowej eksploatacji diesla, nie mówiąc już o niechęci do tego typu silników). > 1. Diesel kopci - zanieczyszcza srodowisko (większosć nie ma DPF

Re: DPF w praktyce

to buczenie słychać za każdym razem kiedy silnik/wydech sie zagrzeje? W takim razie to albo nie wypalanie (na to wskazuje nieruchomy wentylator chłodnicy; przy ciepłym silniku EGR lubi sobie pobuczeć - odłącz od niego wtyczkę i wężyk podciśnienia i sprawdź czy buczenie zniknie; nic się nie stanie

Re: Kia Carens III - ma filtr DPF czy nie ma?

No tak, moja wina, nie uscislilam JAKA kontrolka sie zaswiecila. Swieci sie symbol silnika, z napisem check i wg instrukcji Kii moze to byc problem z silnikiem lub filtrem dpf JESLI takowy posiada. Stad sie wlasnie wzial caly watek - ja nie wiem czy posiada i nie wiem jak to sprawdzic. Zgodnie z

Re: To jest bardzo proste

w mojej prostej benzynówce nie muszę zwracać uwagi żeby w zimie partafina się nie wytrąciła, żebysię DPF nie zapchał i nie muszę czekać 30 sekund przed wyłączeniem silnika po ostrej jeździe żeby turbina ostygła bo nie mam ani jednego ani drugiego:) Jeśli chcę to jadę 5 km, 2 km, 500 metrów i gaszę

cena nowych samchodów benzyna vs diesel

Zastanawia mnie dlaczego jeszcze kilka lat temu samochody z silnikami diesla były droższe o 8-10 tyś od benzynowych. Obecnie ceny tych z benzyną są często droższe (porównuję Nissana bo kupuje je od 14 lat). Kiedyś producenci argumentowali to wysoką ceną produkcji silnikow ON. A teraz? Mam wrażenie

Re: Downsizing ...

> Ale to chyba nie efekt downsizingu? Zwłaszcza DPF-y. Ale napisałeś: "Teraz diesle mają common rail, czyli jednak różnią się bardziej niż tylko turbiną i też nikt specjalnie nie panikuje." Tu nie ma słowa o downsizingu, do którego wtrysk common-rail jest całkowicie ortogonalny. >

Re: Chłodzenie turbiny - prosty test

filtra dpf. Natomiast nie trzeba kończyć specjalnych szkół by wiedzieć, że siła jaką musimy przyłożyć do napędu turbiny rośnie wykładniczo (charakterystyka wentylatorowa). Teraz co z tego wynika? Ano to, że jak zmniejszymy siłę przykładaną do napędu turbiny (czyli silnik na biegu jałowym) to jej obroty

Citroen C4 - czy warto?

.6 HDi 109KM - od kiedy jest tam montowany DPF (FAP), czy jest on bardzo problematyczny? Jak z ogólną awaryjnością tego silnika, jak i całego samochodu? Nie ukrywam, że ważne jest dla mnie stosunkowo niskie spalanie, dlatego też raczej odrzucam silnik 2.0 HDi, bo mam wrażenie, że różnice w spalaniu będą

Re: Czy diesel się opłaca?

ostatnio sasiad i kolega kupił forda mondeo kombi 2008 rok z silnikiem diesla ,dał cos powyżej 30 tys i juz wymienił układ wtryskowy, koszt 6 tys (nie w aso) mówił ze czeka go jeszcze dwumasa, koszt powyżej 3 tys tak (mu powiedzieli w warsztacie , klnie jak szewc ,dobrze ze ten model nie ma

Re: Downsizing ...

Juz ci odpowiedziano wiec sie powrorze. Dodanie turbo to nie downsizing. Tworzenie nowego silnika o pojemnosci 1l z 3 cylindrami i moca taka jak atmosferyczny R4 1.6 to downsizing. A przy dieslach nie ma paniki? Nie zarruj. Dwumasa, turbina, fap/dpf.

Re: 1.6 tdi skoda - szybkie pytanie do znających

ian_curtis napisał: > > Witam, > > Bohater: Skodzina 1.6 tdi 105km z DPF, auto użytkowane głównie w trasie rok 201 > 1 prawie 140 tyś km. > > Problem: W czasie jazdy zaczyna migać kontrolka świec żarowych i silnik traci m > oc. Byłem w ASO Skody auto sprawdzone

Re: zakup samochodu

lub 100KM może z LPG? argumenty? 1. mały cichy prosty 4 cylindrowy silnik bez turbo i trwały 2. co prawda pali 7-8 litrów benzyny ale LPG spali 8-9 więc tania jazda pewna 3. silnik nie posiada drogich w naprawie części jak u Diesla: dwumasa,turbo, drogie pompowtryski,DPF

Re: nie zrozumiałeś

jeepwdyzlu napisał: > Kosztuje €900 i zajmuje 2 dni. > --------- > W Polsce kosztuje 800-1500 zł i zajmuje 1,5 godziny Dobrze. Tu robocizna jest droższa. Ale poza tym: w tym konkretnym silniku DPF jest tak umieszczony, że usunięcie go, a następnie umieszczenie stosownej rury w

Re: Czarna_strona_Diesla__Kierowcy_nabici_w_podat

Niestety tobie sie pomieszalo. Filtr DPF nie sluzy do filtrowania NOx i SOx, tylko czastek stalych. To po pierwsze. Samochody benzynowe z bezposrednim wtryskiem paliwa maja jeszcze problemy z niehomogennym spalaniem (czesciowo to jest zamierzone) i emituja czastki stale. Przekonac moze sie o tym

Re: nie zrozumiałeś

who_cares napisał: > Ale jest w karcie pojazdu. Po numerze homologacji można sprawdzić którą normę E > uro spełnia silnik. No można, but who cares? Jeszcze raz, bo ten upał wam naprawdę szkodzi. Postaram się unikać zdań złożonych. Nie chodzi o to, żeby wycinać DPF. Chodzi o to, żeby go

Re: sprawdziłem auto na stronie skody i wyszedł w

...a po co mi turbo w malutkim autku? ....niech mi ktoś wytłumaczy ?...w starym Polo nawet szyby mam na korbkę i za to go kocham:)...świeci mi się co prawda jakaś żółta lampka(chyba EGR) ale jeździ bez problemu bez turbo, dwumasy, DPF, dziwnej elektroniki ...blacha ocynk zero rdzy...tylko nowe świece za

Re: sprawdziłem auto na stronie skody i wyszedł w

; Sprawdzam jak u mnie wygląda czystość powietrza. Dziwne że zasyfione powietrz > e jest w okresie jesienno zielona, zimowym. Widać diesle są uruchamiane po lec > ie. Masz oczywiście racje, skoro ludzie bardziej truja piecami, to należy wręcz nakazac wszystkim demontaż FAP/DPF (bo przecież to

wycinanie DPF jest passé

.6 TDI od VAG. Tak się składa, że mam na stanie taki silnik w Polo, więc jestem zainteresowany. Proponują skok mocy z 90 do 142 KM i momentu z 230 do 312 Nm. I ten człowiek powiedział mi coś ciekawego. Że wycinanie DPF to czasochłonne zawracanie głowy. Kosztuje €900 i zajmuje 2 dni. O wiele

Re: Kia Carens III - ma filtr DPF czy nie ma?

moczypyszczek napisała: > No to juz wszystko wiadomo :) > > DPF jest ale to nie on byl powodem swiecenia kontrolki, tylko air flow meter (p > rzeplywomierz chyba, tak?) W sumie to wystarczyło zajrzeć pod auto filtr dpf jest dosyć duży łatwo go zauważyć:) > Swoja droga to

Re: Nie wiem czy się chwalić ......

dr.verte napisał: > honda to zawsze dobry kierunek > ale ten silnik nie wiem czy dobrze pamietam ale jakos niefajnie mi sie kojarzy > z oplem chyba nie mial dobrej opinii 1,7 opla to silnik isuzu, teściu ma go pod maską (bo zależało mu żeby nie mieć DPF, a 1,9 fiatowskie w tych

Re: Turbo-benzyna na krótkie dystanse.

Ja bym nie rwał włosów z głowy. Takie małe przebiegi dzienne oznaczają małe przebiegi roczne. Nie sądzę, żeby silnik benzynowy siadł po 5 latach mając nalatane 20.000 km. Gorzej z dieslem, gdzie lubi się zatkać dpf.

W zadnym aucie nie ma kontrolki wypalania?

Moge sie mylic bo diesle mnie ostatnio nie interesowaly, ale zdaje sie, w nowszych autach (ktorych?) sa kontrolki informujace o wypalaniu DPF wlasnie po to, by nie wylaczyc silnika w trakacie + zdaje sie obroty ida w gore w czasie tego cyklu (jesli auto stoi na wolnych)? Moge sie mylic, ale chyba

Diesle 2.0 lub większe bez FAP/DPF

Czy są jeszcze produkowane nowe samochody (najlepiej z segmentu C lub D) z silnikami diesla o pojemności 2.0 lub większej bez filtra cząstek stałych (FAP/DPF)? Ewentualnie czy były produkowane 3-4 lata temu? Można kupić coś z rocznika ok. 2010 bez tych wynalazków? Wiem, że były produkowane bez

Re: Diesle 2.0 lub większe bez FAP/DPF

Cześć. Też się rozglądam za dieselem z rocznika 2009/2010 bez filtra cz. i już miałem się poddać gdy natrafiłem na jedno z ogłoszeń: "mondeo mkIV 1.8 TDCI 125KM fabrycznie bez DPF 2010". Wersja silników ECOnetic. Jest kilka nawet na allegro. Jeśli upierasz się na 2.0 i większe to raczej nie

Re: Postep w silnikach diesla

nfplakto napisała: > Wyzylowanie wcale nie musi oznaczac mniejszej zywotnosci. a co to za różnica, pewnie nie ma DPF :) silnik diesla to obecnie anarchronizm -- Nie zniosę tego dłużej

Re: shell i naganiacze v-power

Ja tankuję często v-power z uwagi na brak domieszki biopaliw zabójczych dla dpf i nie tylko. Tańsze paliwo zawiera biokomponenty - auchan podaje że około 7% ale jak znam życie to w praktyce może być i 15. Poza tym dodatki czyszczące i smarne w paliwie uwalniają mnie od czynności kupowania różnych

DPF w praktyce

wymogi homologacji, ekologia oraz co by nie było miłe uczucie jak diesel nie kopci i rury z tyłu czyste. Reasumując - zaskakujące dla mnie jest to, że dilerzy i producenci dają tak mało informacji - zero wskazówek w kwestii eksploatacji auta z takim silnikiem z filtrem dpf. W zasadzie jeżeli nic o tym

łaj? diesel vs. benzyna

zna sie ktos na lotnictwie? dlaczego w prawie wszystkich konstrukcjach typu ultralight i małych samolotach jednosilnikowych używa sie silników benzynowych? podczas gdy na pierwszy rzut oka taki diesel w małej awionetce powiększyłby zasięg i zmniejszył znacząco koszty (pamietajcie że tam nie byłoby

1.6 tdi skoda - szybkie pytanie do znających temat

Witam, Bohater: Skodzina 1.6 tdi 105km z DPF, auto użytkowane głównie w trasie rok 2011 prawie 140 tyś km. Problem: W czasie jazdy zaczyna migać kontrolka świec żarowych i silnik traci moc. Byłem w ASO Skody auto sprawdzone podpięte pod komputer diagnoza (wszystko OK !!!) . Oczywiście problem

Re: Zastanów się dobrze tu masz wiele informacji

Zrobiłem nowym dieslem (CR, turbo ze zmienną geometrią, DPF, EGR, dwumas) przeszło 220.000 km i nie dzieje się nic. Wszystkie wymienione elementy i cały silnik we wzorowym stanie. Auto z 2009 roku. Wg serwisu auta z tymi samymi silnikami robią 500-600 kkm i nie ma większych problemów. Nie ma się

Re: jaki olej do diesla

do silników z dpf/FAP i inny typ jest do filtrów suchych inny do mokrych. Scenica eksploatowałem na elfie 14 lat i do dziś bzyka jak pszczółka. Obecnie od roku używam Shella bo po zakupie nowszego auta zawsze wymieniam olej i akurat Shella Helix Ultra Extra udało mi się korzystnie kupić - silnik

Re: Kontrolki bez tajemnic | Poradnik

jeżeli chodzi silnika albo wypalanie DPF jeżeli silnik jest włączony a kontrolka mruga :) (chodzi o silnik diesla)

Re: cena nowych samchodów benzyna vs diesel

diesel jest sprawniejszy i mniej ma strat np. w ciepło to i mniej pali... doladowanie tez potrafi nieco wiecej mocy uzyskac z ubozszej mieszanki (zarowno w benzynie jak i dieselku), ale tutaj juz bywa roznie... Wiec nie ma co sie bac obrotow... sa silniki wysokoobrotowe palace znacznie mniej niz silniki

Re: Amerykanie wolą Diesla od hybrydy

>Hybryda to taki wspaniały wynalazek łączący wady silników spalinowych i >elektrycznych. tak tak...zwalszcza w porownaniu z DPF EGR i kolami dwumasowymi diesli....

Re: Diesel za 7 zł/litr? Tego chce UE

skur....syny. Pominę fakt, że silnik diesla emituje mniej CO2 do atmosfery niż silnik benzynowy (proszę sobie porównać silnik VW 1.9TDI z np. 1.6 benz ). Przemilczę fakt, że silnik diesla bez DPF-a emituje mniej CO2 niż silnik z tym nieszczęsnym "eko" wynalazkiem (VW 1.9TDI vs. 1.9TDI+DPF

Re: DPF w praktyce

wentylator jest na wlocie powietrza do komory silnika i kiedy pracuje to go nie słychać nawet przy otwartej masce co sprawdziłem w upalny dzień a te odgłosy słyszę pod nogami pasażera. Mniej więcej tam ten właśnie filtr dpf jest Jak wciskam łeb pod maskę to znów coś słychać w okolicy podszybia po stronie

Re: Oszczędny samochód

prawdopodobnie kupila trefna sztuke i tyle. moj mial 140tys na liczniku i gdyby nie wypadek, to bym dalej jezdzila. jakies 2mce przed koncem jazdy zepsul mi sie czujnik plynu od chlodnicy - kosztowalo mnie to 80zl. to byla jedyna naprawa. nie polecial mi ani dpf ani turbina ani dwumas, normalnie

do misiaczka

Na czym polega ta "oszczędność" Diesla w porównaniu do prostej benzynówki bez turbo, dwumasy i DPF? ---------- na tym misiaczku, że małe diesle nie mają dwumas a jak są z sprzed 2011 to mogą nie mieć DPF Zawsze się WPIERDALASZ nieproszony? Grzecznie Cię prosiłem o nie zabieranie głosu

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

DPF-a nie usuwa się dlatego, że się zapycha, tylko dlatego, że podczas czyszczenia paliwo dolewane jest do oleju silnikowego i silnik się niszczy. Trochę jazdy na takim oleju i głowica do roboty. Wywaliłem DPF-a i mam spokojniejszą głowę, dolewki oleju około 0,5L na 10.000km, a jak był DPF to

Re: diesle tańsze od benzynowców - paradoks?

loyezoo napisał: > Największym złem,to jesteś ty na tym forum. wzajemnie. > Ad 1. owszem klekot często gęsto ma większy przebieg ale zazwyczaj silniki dies > la wytrzymują dłuższe przebiegi do remontu niż benzyna Tapicerka też wytrzymuje dłuższe przebiegi i się wolniej wyciera? A

Re: Właśnie !! Przepisy trzeba tak konsturować,

> Co do dpf/fap znów pojechałeś z misiaczkowym bajdurzeniem o cenach. > Olej wymienia się w każdym samochodzie. Nie tylko w dieslu. http://www.auto-swiat.pl/porady/co-zrobic-gdy-w-silniku-przybywa-oleju/qr3ee Obawiam sie, ze nie. W telewizorze widzialem pana, ktory olej wymienial co 3000

czy to przekona misiaczka?

Jednym z koronnych argumentów misiaczka (i nie tylko jego) przeciwko silnikom diesla jest ten straszny, zatykający się DPF. Może to by mu pomogło? www.wynns.be/Product.aspx?p=28272&g=GRP_CONS_DIESEL Tylko €25 za butelkę. Czy ktoś wypróbował już ten środek? -- "Beware the fury of a

Re: abstrahując od pyskówek wyzej

Zrobić z 90, ponad 140 koni, albo ten silnik jest wybitnie stłumiony albo długo na programie nie pojeździ. Podobny myk jest z Insignią i Alfą 159, z 2 litrowym, 130/140 konnym dieslem od FIAT'a, który ponoć bez problemu znosi ponad 200 koni i 400 Nm. Ten sam diesel jest wkładany jeszcze do Astry

Re: Mercedes CLC 220 CDI Sport Auto

Technicznie to w203 upodobnione do w204. Części mechaniczne są już coraz tańsze, blacharskie będą drogie bo ten model produkowano bardzo krótko. Silnik to OM646 z dpf, w mojej ocenie bardzo fajny. Jak chcesz poczytać o szczegółach wejdź na forum w203.pl , wszystkie kwestie mechaniczne i elektronika

Re: Nowy polonez plus za 25tyś zł dla każdego

co najwyżej odda jako odszkodowanie równowartość samochodu, czyli pół litra. > Katalizatory z filtrem cząstek stałych w nowych autach wymagają okresowej regeneracji To katalizatory czy filtry cząstek stałych? Tanie samochody mają silniki benzynowe, bez problematycznych filtrów DPF, a

Czy diesel nadal "lubi" niskie obroty?

Sie mnie nasunelo pytanie przy okazji watku o DPF. Swego czasu pamietam, ze tak zalecano jezdzic dieslami.Szybko (przy niskich obrotach 1500-2000) zmieniac bieg i raczej (nawet w trasie) nie zylowac silnika powyzej 3,5. Ot diesle ma sobie spokoje pyrkac, to wtedy dlugo bez awarii pojezdzi. Potem

Re: Brać hybrydę?

zacytuję ci co napisałeś: "To nie kupuj hybrydy tylko benzynę...nie będziesz musiał wymieniać baterii, DPF, Turbo, Dwumasy.... szkoda kasy :)" W odpowiedzi na zapytanie o hybrydę z silnikiem benzynowym piszesz o DPF turbinach i dwumasach. Po raz ostatni powtórzę, rady o czytaniu ze

Re: To jest bardzo proste

dark.ass napisał: > misiaczek1281 napisał: > > nie muszę czekać 30 sekund przed wyłącz > > eniem silnika po ostrej jeździe > > Ale nie bierzesz pod uwagę że twój stary rzęch nie przeżyje ostrej jazdy. > > Również pozdrawiam. te auta są jak wino

Re: To jest bardzo proste

Z tego co wiem, to w nowszych autach z suchym dpf tez sie tertaz juz pali kontrolka, ze trwa wypalanie. Podobno jej brak byl wlasnie glowna przyczyna awarii bo ludzi wylaczali silniki w trkacie operacji. Ale o ile wiem to (w miesice np. ) w trakcie wypalania powinny tez wyraznie obroty wzrosnac