reduktor elektroniczny napędu

Dariusz Dobosz

Ford Ranger | Pierwsza jazda | Atleta z marzeniami

Ford Ranger | Pierwsza jazda | Atleta z marzeniami

Od premiery Rangera trzeciej generacji minęło ponad cztery lata, czas zatem na zmiany. Pickup Forda w nowym wydaniu ma zmienioną stylizację, oszczędniejsze silniki i bogatsze wyposażenie

Mitsubishi Pajero Sport ponownie w ofercie

W ubiegłym roku polskie przedstawicielstwo Mitsubishi próbnie wprowadziło na nasz rynek 150 sztuk Pajero Sport. Auta szybko się sprzedały, więc teraz do dilerów trafiła odświeżona wersja tego modelu

60 lat Toyoty "na czterech łapach"

Toyota była wśród pionierów napędu 4x4. Zdobyła w tej dziedzinie ogromne doświadczenie i dorobiła się sporej gromadki modeli w tym segmencie

Mercedes G: Edition Select i BA3

Mercedes G: Edition Select i BA3

obrotowego. Obie jednostki współpracują z siedmiobiegowym automatem 7G-Tronic przekazującym dalej poprzez reduktor stały napęd na obie osie. Kierowca ma do dyspozycji także szereg elektronicznych systemów wspomagających i trzy pełne blokady mechanizmów różnicowych.W stosunku do "zwykłych" wersji

Wygładzony Grand Cherokee

Wygładzony Grand Cherokee

napędu na cztery koła. Od podstawowego systemu Quadra-Trac I ze stałym rozdziałem momentu na obie osie, poprzez wzbogacony o reduktor Quadra-Trac II, aż do najbardziej wyrafinowanego Quadra-Drive II z elektronicznym sterowaniem mechanizmów różnicowych (ELSD). Dodatkowo dostępny będzie również system

Land Rover Freelander

 układzie stałego napędu obu osi wykorzystano centralne sprzęgło lepkościowe i skrzynię rozdzielczą, nie przewidziano natomiast reduktora. Koła są zawieszone niezależnie. W dieslu (konstrukcja BMW) wykorzystano układ bezpośredniego wtrysku paliwa przy użyciu elektronicznie sterowanej

40 lat "czterołapów" Suzuki

40 lat "czterołapów" Suzuki

niewielkim modelem Ignis, a w 2006 roku dołączył do niego opracowany wspólnie z Fiatem crossover SX4, wyposażony w elektronicznie sterowane sprzęgło międzyosiowe. *** Z okazji wspomnianych urodzin Suzuki wypuści limitowane serie modeli wyposażonych w napęd na 4 koła. Pierwszym z nich jest Jimny Limited

Audi Allroad

wersji z reduktorem lub bez) lub A/5 (bez reduktora) napęd: stały na cztery koła blokady: -/centralna/- wymiary (dł./szer./wys

60 lat napędu 4x4 w samochodach Toyota

60 lat napędu 4x4 w samochodach Toyota

Dzisiaj nikt nie wyobraża sobie Toyoty bez segmentu aut z napędem na dwie osie, dla wielu to właśnie Toyota Land Crusier stała się wręcz synonimem marki. Pierwsze próby uruchomienia przez Toyotę produkcji aut z napędem na 4 koła związane były z pytaniem Biura Zaopatrzenia Armii Stanów Zjednoczonych

Nissan X-Trail

przyspieszenie 0-100 km/h: 11,5 s skrzynia biegów, reduktor: M/6, - napęd: na koła przednie, elektronicznie dołączany na tylne

Volkswagen Touareg (2002 - 2010) - opinie Moto.pl

Volkswagen Touareg (2002 - 2010) - opinie Moto.pl

pochodzeniu. Auto było konstrukcyjnym bliźniakiem Porsche Cayenne, oba modele miały wspólną prezentację podczas salonu samochodowego w Paryżu (2002 r.). Wizytówka Touarega jest krótka ale treściwa: mocne silniki, seryjny napęd 4x4 (wielopłytkowe sprzęgło, reduktor), wielowahaczowe zawieszenie, znakomite

25 lat Land Rovera Discovery

25 lat Land Rovera Discovery

uzupełniały także benzyniaki - 4-litrowa V6 i 4.4-litrowa V8. Oczywiście w standardzie znalazł się stały napęd 4x4, reduktor i blokada centralnego mechanizmu różnicowego. Dla bardziej wymagających w opcji można było wykupić blokadę tylnego mostu. Żeby nie zanudzać szczegółami wspomnimy jeszcze o jednym

Land Rover Range Rover

Range Rover zadebiutował w 1970 r., a obecna - trzecia generacja - w 2001 r. Ma pięciodrzwiowe, pięciomiejscowe nadwozie o budowie samonośnej i niezależne, pneumatyczne zawieszenie z elektroniczną regulacją prześwitu. Stały napęd czterech kół jest realizowany przy wykorzystaniu

BMW X5 (1999-2006) - opinie Moto.pl

BMW X5 (1999-2006) - opinie Moto.pl

portfelami.Jest to jednak złudne. Koszty utrzymania X5 są wysokie i trzeba mieć tego świadomość by nie przeżyć bolesnych rozczarowań. Jeśli jednak jest się przygotowanym na spore wydatki to bawarskie kombi z napędem 4x4 potrafi sprawić wiele radości. Wykończenie auta, komfort jazdy i wyposażenie przypominają

Jeep na baterie

wydmach czy w jeździe rockcrawlingowej po skałach. Wyposażony jest niczym prawdziwy off-roader - w reduktor i blokowane mechanizmy różnicowe. W terenie jego atutem będą niewielkie gabaryty, duże koła oraz zwarta sylwetka nadwozia, które pozwoliły uzyskać bardzo dobre parametry kątów natarcia (44 stopnie

Konfrontacje: Toyota RAV4 vs. Suzuki Grand Vitara Grand 4

, a dźwięki, jakie wydaje przy próbie uruchomienia, przyprawiają o ciarki na plecach. CR-V wypada z gry. Vitara - wspomaganie nie wspomaga Choć wygląda jak pomniejszony Jeep Grand Cherokee, w terenie poczyna sobie nie gorzej. Jej atuty: reduktor, stały napęd na cztery koła z międzyosiowym mechanizmem

SsangYong Korando | Za kierownicą

SsangYong Korando | Za kierownicą

zaspę? Pozostaje nam niewiele poza siłą fizyczną, bo producent dał nam tylko elektroniczną blokadę, a dokładnie program o takiej nazwie, który po włączeniu przekazuje więcej momentu na tylne koła. Stare Korando miało reduktor, którego próżno szukać w nowym, pozostawiono za to dość niskie zestopniowanie

Top 10 | Samochody na ferie

Top 10 | Samochody na ferie

powiedzieć, odpicowane do granic możliwości (wizualnie i technologicznie), podczas gdy pierwsza generacja jest ciut nieokrzesana (szczególnie wizualnie), co jest naprawdę fajne. Allroad ma w sobie sporo z auta terenowego - napęd na cztery koła z reduktorem, pneumatyczne zawieszenie regulowane w zakresie 142

Jeep Grand Cherokee (1998-2009) - opinie Moto.pl

Jeep Grand Cherokee (1998-2009) - opinie Moto.pl

, najbardziej popularnych na polskim rynku wtórnym, znajdziemy systemy napędowe obu osi Selec-Trac (napęd kół tylnych lub 4x4) albo Quadra-Trac (stały napęd 4x4), reduktor, blokady dyferencjałów. Nie można jednak zapominać, że są wersje z napędem tylko tylnej osi. Mogą ją wybrać ci, którzy nie zamierzają

Volkswagen Touareg

prędkość maks.: 218 km/h przyspieszenie 0-100 km/h: 8,1 s skrzynia biegów, reduktor: A/6, - napęd

VW Touareg | Pierwsza jazda | Luksusowy hit

VW Touareg | Pierwsza jazda | Luksusowy hit

z napędem na cztery koła w Touarego znajdziemy stary poczciwy mechanizm typu Torsen. Z pakietem Terrain-Tech ustępuje on miejsca środkowemu i tylnemu mechanizmowi różnicowemu z możliwością całkowitego blokowania oraz reduktorowi. W porównaniu z 4Motion dodatkowe X w nazwie oznacza możliwości

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon - potwór z bagien

elektronicznie aktywowane blokady mechanizmów różnicowych, przedniego i tylnego (razem lub oddzielnie). Na ekstremalnych wertepach masz jeszcze do dyspozycji wyłącznik przedniego stabilizatora, który zwiększa skok zawieszenia o 28 proc. Na bardzo stromych podjazdach skorzystasz z reduktora, który w przypadku 4

Volvo S80 (1998-2006) - opinie Moto.pl

Volvo S80 (1998-2006) - opinie Moto.pl

korbowego. Zawodzą przepustnica i czujnik przepływomierza powietrza, czasami dochodzi również do awarii turbosprężarki. Układ napędowy Nader często zdarzają się poważne awarie skrzyni biegów. W przekładniach automatycznych zawodzi niekiedy elektroniczne oprogramowanie. W wielu przypadkach kiepską trwałością

Mercedes GL 420 CDI

7-stopniowa, automat (7G-TRONIC) Napęd na cztery koła, z blokadami mechanizmów różnicowych i reduktorem V maks. 230 km/h* Przysp. 0

Jeep Grand Cherokee 5.7 V8 HEMI. Dżip trzeciej generacji

bezdrożach. Nawet w głębokim błocie, kiedy podwozie zaczyna szorować o podłoże. Nie byłoby to możliwe bez układu Quadra Drive II (z realizowaną elektronicznie funkcją blokady mechanizmów różnicowych). Dzięki niemu nawet 100% mocy może zostać przekazane na to koło, które w danej chwili ma najlepszą

Chevrolet Captiva 2.0 D AWD

tylko na przednie koła. Cenny znaczek Najnowszy Chevy nie jest prawdziwą terenówką - brakuje mu blokady mechanizmów różnicowych czy choćby reduktora. Napęd 4x4 jest bezobsługowy. Także konstrukcja zawieszenia stawia bardziej na (całkiem niezły) komfort jazdy niż własności terenowe. To po prostu kolejny

Jeep Cherokee 2.8 VGT CRD Limited - stara wiara

rada -drugi komplet kół z terenowym ogumieniem i szybka wymiana przed morderczą wyprawą poza asfalt. A wtedy można sobie pozwolić na wiele, bo do dyspozycji mamy nie tylko dołączanie napędu przedniej osi, ale też reduktor oraz tylny mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu. Można również liczyć na

Volkswagen Tiguan - Czas osła

komunikaty, co dzieje się na drodze. A jak będzie w terenie?Volkswagen od razu przestrzega, że Tiguan to nie terenówka, tylko SUV. Nie ma reduktora ani blokady międzyosiowej. Szkoda, bo konkurencja jest bardziej "terenowa". Ale czy Tiguan gorzej radzi sobie z piachem i błotem? Otóż nie. Przede

Volkswagen Touareg V8 - test | Za kierownicą

tłumione. Jeśli tylko nie ma zakrętów, można podróżować niemal tak samo komfortowo jak po asfalcie. Ewentualne poślizgi koryguje EDS (elektroniczny układ stabilizujący tor jazdy). Napęd na cztery koła przekazywany jest przez przekładnię rozdzielczą wyposażoną w reduktor oraz trzy mechanizmy różnicowe

Land Rover Freelander

ustawienie napędu 4x4. W podwoziu Freelandera 2 zamontowano sprawdzony układ Haldex z dodatkowym akumulatorem ciśnienia, który dołącza napęd tylnej osi, gdy koła przedniej uślizgną się o zaledwie 15 stopni. A gdzie reduktor? Podobno niepotrzebny. Tere fere - zaraz się okaże. A zatem jedynka i przed siebie

Opel Antara

łopaty. Nie ma tu reduktora, a napęd 4 x 4 jest uruchamiany sporadycznie: gdy elektronika wykryje poślizg jednego z przednich kół, elektryczno-hydrauliczny mechanizm sprzęgający przekaże tylnej osi do 50 proc. napędu. W normalnych warunkach Antara jest autem przednionapędowym z wszelkimi tego

BMW X5

sprzęgło sterowane elektronicznie potrafi jednak płynnie zmienić te proporcje w dowolnych granicach (0:100-100:0). Decyzję podejmuje na podstawie danych spływających m.in. z układu DSC (odpowiednik ESP) za pośrednictwem wspomnianej sieci FlexRay, czyli w mgnieniu oka. Podczas dynamicznej jazdy proporcje w

Z notatnika użytkownika: Dodge Ram 1500 Hemi Laramie

, który nie mając dość miejsca pod maską wnika do kabiny, w czym zresztą wtórują mu mechanizmy przeniesienia napędu. Tak więc z żalem, ale rozstałem się z wizją podróżowania tym luksusowym (pod każdym innym względem) mastodontem. Było mi lżej kiedy dowiedziałem się ile to monstrum pali: w mieście nawet 30

Konfrontacje: Land Rover Discovery 3 vs. Pajero Dakar 2006

zrobić samochód, który radzi sobie z błotem, koleinami i głęboką wodą. Część tych żałosnych zabawek nie miała nawet reduktora ani napędu na obie osie! Samochody, które byłyby w stanie sprostać trudom Camel Trophy, można było policzyć na palcach jednej ręki.Porównaliśmy ze sobą dwa samochody, których

Land Rover Range Rover Sport V8 Supercharged. Pomarańczowa rewolucja.

sobie szczerze - żadne. Będzie swoim pomarańczowym wozem dodawał kolorytu centrom miast. Nawet nie wiedząc, że zjechać z asfaltu może. Bo Sport podobnie jak Discovery 3 wyposażony jest w system Terrain Response. Z zewnątrz jest to pokrętło na środkowym tunelu, którym elektronicznie

Mitsubishi Pajero Dakar 3.2 DI-D

partyzantki? W końcu od czego jest ciężki samochód z napędem na cztery koła? Do tej pory nie sięgałem jeszcze do reduktora, jadąc cały czas z włączonym tyłem. Jeden ruch wajchą między fotelami zmienia proporcje napędu, i to bez konieczności zatrzymywania samochodu. W położeniu 4H sprzęgło lepkościowe

JEEP GRAND CHEROKEE 2.7 CRD/MERCEDES-BENZ G 270 CDI

, do którego należy marka Jeep, już dawno odesłał praktyczne samochody z napędem na cztery koła do cywila. Wojenną sławę Jeepa wykorzystał zaś do promocji aut projektowanych od początku na potrzeby normalnego rynku. Kolejny już przedstawiciel cywilnej linii Jeepów - Grand Cherokee - powstał w 1999 roku

Subaru Forester 2,0 X ('04) vs. 2,0 XL ('06)

nowa geometria i usztywnione mocowania zwieszenia mają wpływać na lepsze prowadzenie w dynamicznej jeździe.Nietknięty pozostał natomiast układ napędu wszystkich kół. I dobrze, bo to udane rozwiązanie. Rozkład momentu przekazywanego na obie osie to nadal 50/50, ale w zależności od sytuacji na drodze

Dodge Ram 1500 4x4 Quad Cab Hemi Laramie - ciężki przypadek

-bieg. z funkcją Overdrive i Tow Haul Moc 345 KM przy 5400 obr./min. Moment 509 Nm przy 4200 obr./min. Napęd stały na koła tylne

VOLVO XC90

prawdziwych bezdroży. Dzięki dużemu prześwitowi (218 mm) i stałemu napędowi na wszystkie koła radzi sobie zarówno na leśnych drogach, jak i w lekkim terenie, ale rasowym samochodem terenowym nigdy nie będzie. Choćby dlatego, że nie jest wyposażone w reduktor (nie wspominając o mechanicznych blokadach

Wielki mecz Japonia - Niemcy

, 5-biegowa napęd: na koła przednie na koła przednie wymiary (dł./szer./wys.): 3640/1660/1500 mm 3690/1646/1451 mm

Jeep Grand Cherokee 5,7 V8 HEMI

biegów na N, chromowana manetka do góry. Tryb 4WD LOW. W systemie Quadra-Track II (standard) miałbym włączony reduktor i blokadę mostów. Tu mam jednak bardziej wyrafinowany Quadra-Drive z elektronicznym sterowaniem mechanizmów różnicowych o zwiększonym tarciu (ELSD). Gdy któreś z kół zaczyna obracać się

Range Rover Sport Supercharged LE

najbogatszą wśród wszystkich firm produkujących pojazdy 4x4, i choć tego nie widać gołym okiem, nowemu Range'owi bliżej do testowanego przez nas niedawno Land Rovera Discovery 3. Ze swoim terenowym bratem dzieli podwozie skrócone między osiami o 14 cm oraz większość rozwiązań mechanicznych i elektronicznych

Land Rover Discovery 3 2,7 V6 HSE

powrotu. Zawieszenie wędruje w górę, reduktor przestawiam na pozycję "hi" i liczę, że umieszczony na prawym błotniku wlot powietrza nie zassie wody. Udało się! Ale już pół godziny później ten sam manewr mógłby skończyć się kosztownym remontem silnika i wyżymaniem nogawek. Na zakończenie

Jakoś ich w terenie nie widuję.

podziału mocy na osie, nie ma zaś ani reduktora, ani blokady dyferencjału (jest tylko jakaś elektroniczna zabawka udająca LSD, o stałym napędzie "na cztery łapy" nie ma nawet mowy). To co to za rasowa terenówka, ja się Ciebie pytam? -- Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie

Re: THX, mam... ale...

. Czyli masz albo tylko napęd przedni albo napęd stały 4x4 realizowany przez sprzęgło lepkosciowe z podziałem równym 50%/50% (przód tył) ale z możliwoscią przekazania do 95% momentu na jedną z osi (o lepszej przyczepnosci), opcjonalnie LSD a reduktor nie jest dostępny. Po co jest LSD - żeby przekazać

Re: Gdzie informacje o autach terenowch

mr_skywalker napisał: > Witam, > > Czy ktoś ma moze jakieś linki do stronach, gdzie mozna znaleźć informacje o > podstawach działania napędu w samochodach terenowych typu blokada układu, > reduktor, czy choćby o samych biegach To zależy, co Ciebie dokładnie interesuje, na jakie

Re: Volkswagen Touareg

, Cayenne/Touareg ma stały napęd z normalnym mechanizmem różnicowym 32/68, elektronicznymi blokadami, reduktorem i opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym, wydatnie zwiększajacym zdolnośći terenowe. Nie wspomnę o potężnych silnikach V8, V10, W12. Pozdrawiam PS. Czy Ty masz Volvo czy bronisz go tylko z