prześwit podwozia auto

sprawdź też:

samochód

Filip Trusz

Suzuki na Tokyo Auto Salon | 3 ciekawe maluchy

Suzuki na Tokyo Auto Salon | 3 ciekawe maluchy

Oprócz najbardziej sportowego kei cara Alto Works Suzuki zaprezentuje w Tokio także trzy z lekka zwariowane koncepty

Volvo V60 Cross Country | Ceny w Polsce | Atrakcyjnie wyceniony

Tańsze modele mają jedynie przedni napęd, dzięki czemu Volvo zaoferowało niższe ceny od konkurencji. Jednak modele z napędem AWD także są dobrze wycenione

Volkswagen Golf Country | 25 lat protoplasty europejskich crossoverów

Przodkiem tak popularnych dzisiaj samochodów typu SUV był niegdyś Golf Country. Pojawił się on na rynku 25 lat temu, by utorować drogę późniejszym modelom Volkswagena z rodziny Fun, Cross i Alltrack. Model Country powstał na bazie Golfa II Syncro wyposażonego w napęd na cztery koła

Skoda Rapid ScoutLine | Mieszczuch na działce

Skoda Rapid ScoutLine | Mieszczuch na działce

Nowa Skoda Rapid | Oszczędniej i bezpieczniej Słowo Scout w przypadku Skody oznacza przygotowanie do pokonywania cięższego terenu w postaci napędu 4x4 oraz podniesionego zawieszenia i zestawu osłon podwozia. Tym razem jednak jest to jedynie linia stylistyczna, czy jak kto woli pakiet listew

Renault Kwid Climber i Racer | Dwa koncepty na bazie małego SUV-a

Renault Kwid Climber i Racer | Dwa koncepty na bazie małego SUV-a

plastikowych osłon, ale Renault nie ograniczyło się tylko do matowych dodatków z tworzywa sztucznego. Autko zostało wyraźnie podwyższone, otrzymało osłonę podwozia, mocne LED-owe światła oraz nowe, terenowe opony. Koncept ma nie bać się nawet najgorszych indyjskich dróg ani wycieczek na bezdroża. W takim aucie

Salon Detroit 2016 | Audi A4 Allroad | Czas na wersję "terenową"

Salon Detroit 2016 | Audi A4 Allroad | Czas na wersję "terenową"

kół, co w sumie poskutkowało zwiększeniem prześwitu A-czwórki o 34 mm. Do wyposażenia Allroada trafiło też podwozie z aktywnym systemem kontroli zawieszenia. Kierowca może wybrać nowy tryb jazdy - do dostępnych już wcześniej comfort, auto, dynamic, efficiency i individual dołączył tryb offroad. Został

Salon Los Angeles 2014 | Volvo V60 Cross Country | Uterenowione kombi

Salon Los Angeles 2014 | Volvo V60 Cross Country | Uterenowione kombi

dróg. Volvo V60 na rynku aut używanych - ogłoszenia Uterenowiony wariant modelu poznamy także po przednich i tylnych osłonach podwozia, bocznych listwach ochronnych. We wnętrzu wyróżnikiem może być nowy wzór skórzanej tapicerki z brązowym szwem.   Gama jednostek napędowych będzie składać się z

Porsche 718 Cayman | Ceny w Polsce | Najtańsze Porsche

Porsche 718 Cayman | Ceny w Polsce | Najtańsze Porsche

potrzebuje 4,2 s i osiąga prędkość maksymalną 285 km/h. Nowe podwozie Zupełnie nowe zestrojenie podwozia 718 Cayman pozwoliło na poprawienie sztywności bocznej i precyzji prowadzenia. Inżynierowie Porsche zastosowali sztywniejsze sprężyny i stabilizatory, odpowiednio zmodyfikowali też charakterystykę

DS4 Crossback 1.2 PureTech 130 | Pierwsza jazda | Francuski makijaż

DS4 Crossback 1.2 PureTech 130 | Pierwsza jazda | Francuski makijaż

i dopracowany technicznie. Można to wyraźnie odczuć podczas jazdy, delektując się pracą podwozia i możliwościami małego, ale pełnego wigoru silnika. Cena auta jest jednak nie do przyjęcia, za te pieniądze można mieć auta nie mniej urokliwe, wygodniejsze i lepiej wyposażone. Legenda DS jest wyraźnie

Od wygody do bezpieczeństwa - Nowy Mercedes GLE

Od wygody do bezpieczeństwa - Nowy Mercedes GLE

zwiększonym prześwicie i osłonach podwozia, które chronią istotne podzespoły przed kontaktem z podłożem. Elektronika! Elektronika wszędzie Współczesny samochód bez elektroniki to jak Mercedes bez gwiazdy - nie może się obejść. Oprócz systemu AIRMATIC i systemu ADS z pakietem Off-Road Engineering w nowym GLE

Subaru XV 2.0i Exclusive | Test | Z dużym prześwitem

Subaru XV 2.0i Exclusive | Test | Z dużym prześwitem

) dodatkowo stabilizujący auto w razie konieczności. Można go wyłączyć, ale o szaleństwach np. na ośnieżonym placu możemy zapomnieć, gdyż ESP nie da się całkowicie uśpić. W XV nie znajdziemy skrzyni redukcyjnej, ani blokady mechanizmów różnicowych. Auto ma co prawda spory prześwit (220 mm), umożliwiający do

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. IX | W terenie

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. IX | W terenie

Większa część rodziny samochodów Suzuki przejawia talenty w kierunku jazdy terenowej. Większa, bo poza Celerio wszystkie modele z obecnej gamy dostępne są w wersjach 4x4 (choć Swift 4x4 nie jest oferowany w Polsce), a jeśli przyjrzymy się podwoziom znajdziemy rozwiązania tłumaczące dobre własności

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II | Test | Wyższa forma turystyki

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II | Test | Wyższa forma turystyki

przystępną ceną Pierwsze jazdy w mieście pokazały, że auto o zwiększonym prześwicie pozwala śmielej pokonywać dziurawe ulice, torowiska i wysokie krawężniki. Daje to wyższy komfort użytkowania auta, nie trzeba obawiać się o uszkodzenie dolnej części zderzaka czy uderzenie podwoziem w próg zwalniający. Ale

Salon Paryż 2012 | Volvo V40 XC

Salon Paryż 2012 | Volvo V40 XC

dostaje, to wygodniejsze zajmowanie miejsca w aucie dzięki prześwitowi zwiększonemu o 40 mm. Większy będzie też komfort jazdy np. po polnych drogach, gdyż podłoże będzie mniej uciążliwe dla podwozia.»> Volvo V40 - ogłoszenia «

Skoda Yeti (2009 - ) - opinie Moto.pl

Skoda Yeti (2009 - ) - opinie Moto.pl

, to oryginalności. Przednie okrągłe lampy w wersji przed liftingiem (2013), czy charakterystyczna dla marki linia boczna okien, powodują, że trudno go pomylić z którymkolwiek z konkurentów. Nadwozie Skoda z modelem Yeti postąpiła według polityki wypełniania luk pomiędzy segmentami. Auto dostało

Volvo V60 Cross Country | Test | Pełne sprzeczności

Volvo V60 Cross Country | Test | Pełne sprzeczności

pasażera. Cross Country, czyli? Od 2020 nikt nie zginie w Volvo Cross Country to pakiet, który zwiększa prześwit V60 o 65 mm, dodaje do palety kilka nowych lakierów, wzorów felg, wzmocnione elementy zawieszenia z XC70, osłony podwozia (z przodu i z tyłu) i zmodyfikowane zderzaki, czyli klasyczne elementy

Opel Insignia | Prezentacja modelu | Każdy znajdzie coś dla siebie

Opel Insignia | Prezentacja modelu | Każdy znajdzie coś dla siebie

podwozie i zwiększonego o 20 mm prześwitu. Oczywiście nie zabrakło napędu 4x4 realizowanego przez sprzęgło lepkościowe typu Haldex. Opel Insignia OPC W ofercie Opla nie mogło oczywiście zabraknąć drapieżnej odmiany Insignii z trzema magicznymi literami OPC. Pod maską pracuje bardzo mocna V-szóstka o

Mercedes Citan od 63 124 zł

Mercedes Citan od 63 124 zł

inżynierowie poprawili wszystko to co ich zdaniem domagało się poprawek. Najwięcej uwagi poświęcono zawieszeniu. Miękka charakterystyka podwozia Kangoo nie przypadła Niemcom do gustu. Prześwit został zmniejszony do poziomu spotykanego w samochodach osobowych, a samo zawieszenie stało się bardziej sztywne.W

Salon Genewa 2015 | SUV-y i crossovery

Salon Genewa 2015 | SUV-y i crossovery

Podczas salonu w Szwajcarii Renault po raz pierwszy pokazało szerokiej publiczności model Kadjar. To kompaktowy crossover, mierzący 4,45 m długości i 1,84 m szerokości w zestawieniu z niezbyt wysokim nadwoziem - 1,60 m. Prześwit, wynoszący 190 mm, pozwala nie martwić się miejskimi przeszkodami

Audi A6 | Klasa premium w różnych wydaniach

Audi A6 | Klasa premium w różnych wydaniach

byśmy nie posądzali o off-roadowe ambicje. Zwykle zmiany i modyfikacje ograniczają się do zmienionego, bardziej terenowego wyglądu samochodu (lekkie podniesienie auta, czarne zderzaki czy atrapa osłony podwozia). Audi A6, które nie boi się zjechać z asfaltowych dróg, pojawiło się po raz pierwszy

Fiat Panda Cross 4x4 | Test | Droga zabawka

Fiat Panda Cross 4x4 | Test | Droga zabawka

. Prześwit wynoszący 158 mm umożliwia za to swobodne pokonywanie błotnistych szlaków, czy piaszczystych dróg bez obawy, że za chwilę trzeba będzie wybrać się na piechotę po pomoc. Pomagają w tym trzy dostępne tryby jazdy systemu Terrain Control. Auto automatyczne rozdziela moment obrotowy pomiędzy osie w

Salon Genewa 2015 | Najciekawsze koncepty

Salon Genewa 2015 | Najciekawsze koncepty

podwozie z nowym SUV-em Skody, większym od Yeti, który otrzymał przydomek Snowman. Koncepcyjny Seat 20V20 ma 4,66 m długości, posiada prześwit o wysokości 228 mm, rozstaw osi o długości 2 791 mm, a rozstaw kół wynosi 1 648 mm z przodu i 1 638 mm z tyłu. Pojemność bagażnika ma ponad 600 litrów. Z

Samochody, których nie znasz | Cz. II

Samochody, których nie znasz | Cz. II

pickup) wykonanego z włókna szklanego. Najciekawszy jest pickup, którego przestrzeń bagażowa fabrycznie była wyposażona w pokrywę. Dostęp do niej ułatwiała także otwierana tylna burta. Podwozie przygotowano na jazdę po bezdrożach, Grumett pickup miał zwiększony prześwit. W sumie powstało zaledwie ok. 2

VW Touareg FL | Pierwsza jazda | Powściągliwe zmiany

4Motion (Torsen), chociaż w opcji można zamówić prawdziwie terenowe (już bez cudzysłowu) podwozie. Inżynierowie skupili się zatem na poprawie istotnych z punktu widzenia kierowcy elementów. Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | American Muscle Delikatny retusz Tak to już bywa, że nawet jeśli samochód nie

Salon Frankfurt 2013 | Mercedes CLA 250 Sport i CLA 45 AMG Racing Series

jest udział wyścigach aut z turbodoładowanymi silnikami o pojemności dwóch litrów. Specyfikacja modelu może być dostosowana do różnych serii i ich regulaminów, podobnie jak moc silnika oraz rodzaj napędu (4x4 lub standardowy przedni).Za sprawą wykonanego z tworzyw wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP

Nowa Gelenda dla wojska

ważnym względem. Tak wiec 6.X także jest opancerzony, ale oferuje lepszą ochronę załodze i podwoziu (opancerzenie silnika i układu przeniesienia napędu), jest zwrotniejszy i może przewieźć cięższy ładunek ważący nawet 1,3 tony.Możliwości terenowe są imponujące. Kąt natarcia wynosi 50, a zejścia 45 st. W

Poradnik | Jedź bezpiecznie na weekend

się zmniejsza, nawet o kilka centymetrów. Na gorszej jakości drogach albo na spowalniaczach ruchu elementy wydechu mogą ocierać o nawierzchnię. Podobna sytuacja może się pojawić w głębokich koleinach. Wjechanie w dziurę będzie dla podwozia dużo bardziej dotkliwe, dlatego obciążonym autem trzeba jechać

Od lat na rynku | Najstarsze nowe auta w sprzedaży

hatchbacki z większym prześwitem i napędem na cztery koła miały grupę swoich zwolenników. Produkcja obu aut odbywała się do końca 2014 w zakładach na Węgrzech. Od 2015 roku obie firmy zakończyły współpracę. W tej samej fabryce w Esztergom wytwarzany jest SX4 S-Cross. Suzuki SX4 Fiat Sedici Fiat

30 lat Mercedesa W124 | Wzorzec niezawodności

odmiany mogły pochwalić się Cd równym nawet 0,26. W rezultacie model zużywał znacznie mniej paliwa od uznanego poprzednika. Mniej widoczna, ale nie mniej przydatna była pojedyncza przednia wycieraczka, która swoim zasięgiem obejmowała 86% powierzchni szyby - rekordowy wówczas obszar wśród aut seryjnych

Jeep Renegade | Pierwsza jazda | Zaskoczenie

. Na tym nie koniec. Kąt natarcia wynosi 30 st., kąt zejścia 34 st., a kąt rampowy 24 st. Prześwit wynoszący 210 mm także jest imponujący. Jeep Renegade Trailhawk ma jeszcze w standardzie osłony podwozia, zaczepy do holowania wystające ze zderzaków oraz całosezonowe opony. prześwit kąt

Volkswagen Cross Caddy - test | Pierwsza jazda

SUMMARUM Cross Caddy to klasyczny przykład "udawacza". Pomimo sugerujących to smaczków stylistycznych, auto nie sprawdzi się podczas jazdy w terenie. Nie zmienia tego nawet opcjonalny napęd 4Motion, bo nie idzie z nim w parze zwiększony prześwit, ale może on być nieoceniony podczas zimowych

Porsche 911 Carrera z systemem podnoszenia przedniej osi | Wideo

Praktyczność na co dzień zwiększa opcjonalny hydrauliczny system podnoszenia przedniej osi z siłownikami zintegrowanymi w kolumnach zawieszenia. Za naciśnięciem przycisku układ ten w ciągu 5 sekund zwiększa prześwit z przodu pojazdu o 40 mm, chroniąc tym samym podwozie przed uszkodzeniami, np

Nowe Sprintery 4x4 i nie tylko | Prezentacja

zabraknie, albo trzeba dotrzeć za sprzętem w miejsce niedostępne nawet dla Sprintera 4x4, klient miał dotąd dwie opcje: mógł zakupić terenową ciężarówkę lub Unimoga - auto do zadań specjalnych. Obie opcje są drogie w zakupie i serwisie. Dlatego Oberaigner przygotował wraz z Mercedesem opcję pośrednią. Jest

Jak powstawała najszybsza Skoda w historii?

Elektryczna Skoda OctaviaPrzypomnijmy, auto powstawało w zaciszu brytyjskiego oddziału Skody w Milton Keys, a próba pobicia rekordu prędkości ma uczcić okrągłą, dziesiątą rocznicę produkcji pierwszego samochodu z metką RS. Jako bazy inżynierowie użyli całkowicie seryjnej, usportowionej odmiany

Ford Fusion (2002 - 2011)

niektórzy klasyfikują go jako minivana, a nawet auto rekreacyjne. Rzeczywiście, nieźle sprawdza się na drogach gruntowych, których pełno w rejonach podmiejskich, ale w takich warunkach bez napędu 4x4 jego atutem pozostaje tylko spory prześwit. Na wysoki komfort jazdy nie ma co liczyć, wyposażenie też jest

BMW X4 oraz X3 | Pierwsza jazda | SAV i SAC

), lampy dochodzą aż do "nerek" grilla. Same "nerki" też mają nowy wygląd. Można powiedzieć, że zyskały trzeci wymiar i nie są już wtopione w pas przedni. Dodatkowy wlot powietrza umieszczony pod nimi jest teraz znacznie szerszy, co sprawia wrażenie, że auto stało się szersze. Zmian w

Volvo XC90 | Pierwsza jazda | Zmiana całej generacji

sprawnie radzi sobie z nierównościami, to pozwala poszaleć w zakrętach. W standardzie dostaniemy tradycyjne amortyzatory i wahacze. Opcjonalna pneumatyka znacznie rozszerza jednak możliwości auta. W neutralnym położeniu Volvo ma 24 centymetrów prześwitu, ale można go regulować w zakresie aż 9 cm. Docenimy

Honda CR-V (1995-2002) - opinie Moto.pl

CR-V nie budzi zastrzeżeń. Świetnie działa układ kierowniczy a podwozie, choć zapewnia wysoki komfort jazdy, bardzo stabilnie prowadzi samochód.Rekreacyjna Honda pierwszej generacji może z powodzeniem pełnić rolę auta rodzinnego. Świetnie sprawdza się zarówno w mieście, łatwo radząc sobie z

Jeep Cherokee | Pierwsza jazda | Dla wszystkich

zakresie 1,6-8,5 km/h odbywa się dźwignią skrzyni biegów. Pomiędzy poszczególnymi wersjami napędów są jeszcze różnice w podwoziu. Przednionapędowy Cherokee oferuje prześwit wynoszący 185 mm, 4x4 Active Drive I - 200 mm, Active Drive II - 208 mm, a Active Drive Lock aż 224 mm. Trailhawk ma standardowo

Volkswagen Touareg (2002 - 2010) - opinie Moto.pl

pneumatyczne zawieszenie, które pozwala regulować charakterystykę podwozia i zmieniać prześwit auta (160 - 300 mm). Decydując się na kupno Touarega trzeba wziąć pod uwagę trzy istotne sprawy - koszty zakupu, ekploatacji i serwisu. Żadna z tych pozycji nie jest przyjemna dla porfela. Warto również pamiętać, że

Najważniejsze premiery Paris Motor Show 2014

nowym XC90 szwedzki producent wiąże duże nadzieje. Auto zbudowano na nowej platformie SPA, dającej wiele korzyści. Na tym podwoziu będą tworzone kolejne modele marki. Wszystkie modele od serii 60 do 90 będą powstawały na jednej linii produkcyjnej. Nowa płyta podłogowa dała wiele swobody inżynierom

Nissan Qashqai (2006 - 2013) - opinie Moto.pl

, ale tańszy. Dzięki przystępnej cenie Qashqai odbierał klientów nie tylko droższym autom ze swojego segmentu, ale również zwykłym kompaktom.Nowy Nissan Qashqai już w tym rokuWielu osobom poszukującym auta klasy 4,2-4,5 m podobało się wysokie, masywne nadwozie i duży prześwit. SUV dawał większe poczucie

Samochody prawie nieznane Deco Rides

swojego auta tzn. byłeś kimś ważnym i majętnym. Jako, że przyszły właściciel obawiał się o niski prześwit karoserii zamontowano powietrzne, niezależne, regulowane na wysokość zawieszenie kół. Szacunkowa cena tego auta to około 125 000 dolarów, czyli połowę z tego co kosztuje najtańszy Bugnotti

Pierwszy SUV Renault.

już tego "problemu" - dostaniemy auto z napędem 4x4 i manualną skrzynią. W przyszłości ma być też dostępny silnik benzynowy 2,5 litra o mocy 170 KM i momencie 226 Nm przekazywanym na koła przez manualną 6-biegową skrzynię, lub bezstopniową automatyczną przekładnię CVT.Prawie 19 cm prześwitu

Nowy Mercedes ML | Galeria

benzyniak w opcji dostępne będą z pakietem off-roadowym z osłonami podwozia, przełożeniem redukcyjnym oraz wzdłużną blokadą mechanizmu różnicowego (maksymalny prześwit - 285 mm, głębokość brodzenia - 600 mm). Za pomocą pokrętła kierowca będzie mógł sterować ustawieniami układu napędowego i zawieszenia

"Siódemka" z napędem na cztery koła

procent momentu. Jak zapowiada producent, czteronapędowe "siódemki" mają być w przyszłości dostępne także w wersji ze wzmocnionym podwoziem oraz nieco zwiększonym prześwitem. BMW serii 7 z xDrive mają trafić do salonów jeszcze przed końcem tego roku. Auta w niego wyposażone będą o około 2 500

Ford Kuga - test | Pierwsza jazda

nas w pewnym momencie nie zaskoczy. Gdy u konkurencjo pojawia się podsterowność kierując auto w zdecydowanie niepożądanym kierunku, Curve Control przyhamowuje auto (nawet o 16 km/h w ciągu sekundy) i pozwala zachować zadany tor jazdy. Co ważne, mimo sporych możliwości podwozia zawieszenie nie jest

Będzie nowy przetarg na radiowozy dla policji

. Zdaniem producentów (m.in. Fiat Auto Poland i Peugeot Polska) niektóre warunki sformułowano w sposób dyskryminujący. Kwestionowali oni m.in. wymóg 15 cm prześwitu od ziemi do podwozia - ich zdaniem tylko jedna firma produkuje seryjne auta z takim prześwitem. UZP uznał skargę producentów, przyznając że

Nowy Mercedes ML z bliska

nadwozia.Mocniejszy turbodiesel i benzyniak w opcji dostępne będą z pakietem off-roadowym z osłonami podwozia, przełożeniem redukcyjnym oraz wzdłużną blokadą mechanizmu różnicowego (maksymalny prześwit - 285 mm, głębokość brodzenia - 600 mm). Za pomocą pokrętła kierowca będzie mógł sterować ustawieniami układu

Peugeot 3008 - test | Za kierownicą

jak z jednej bajki. Prawie jednobryłowe, wysokie nadwozie, przeciętny prześwit i duża tylna klapa zachęcają, by wrzucić Peugeota do jednego worka z innymi rodzinnymi auta. Duże koła i tylna dzielona poziomo klapa wołają jednak - nie tak prędko.W środku auta jest wręcz odwrotnie. Pod wysoko umieszczony

Duża frajda i zysk

. Automat z powodu powolnej zmiany biegów odbierał GTA sporo temperamentu. Wiele o sposobie traktowania auta powiedzą aerodynamiczne osłony podwozia oraz dolne spoilery zderzaków.Mercedes SEC W126 (lata produkcji 1981-1992) -piękny i komfortowy. To naprawdę luksus pisany przez duże L.W126 Coupé

BMW X5 (1999-2006) - opinie Moto.pl

drugie z uwagi na komfortowe i wygodne wnętrze. Świetnie spisuje się też podwozie. Nie dość, że jest kontrolowane przez elektronikę pod kątem bezpieczeństwa to jeszcze może być wyposażone w elementy pneumatyczne (tylko z tyłu lub przy wszystkich kołach), umożliwiające zmianę prześwitu. Z kolei w wersjach

Kalendarz serwisowy twojego auta

. Namoczone będzie wówczas nie tylko nadwozie, lecz także podwozie. A to właśnie jego mycie stanowi największe wyzwanie, zwłaszcza przy małym prześwicie. Czasem więc lepiej jest skorzystać ze specjalnej kołyski, na której przechyla się auto na bok. Doskonały dostęp do wszystkich zakamarków podwozia pozwala

Mercedes G63 AMG 6x6 | Pierwsza jazda | Kilimandżaro

Test | Mercedes G 350 BlueTEC Skoro tak, jedynym brakującym elementem krajobrazu jest wymarzone auto. Przyjmując minimalny pułap na poziomie szczytu Kilimandżaro i naszą wyobraźnię na drugim końcu skali, mamy całkiem spory wybór aut. Liczebnością przewyższający nawet wszystkie znane

BMW 3 GT - test | Pierwsza jazda

całkiem ciekawy, bo większość SUV-ów i tak nie radzi sobie poza asfaltem, nawet mimo napędu na obie osie. Nie każdy też potrzebuje dużego prześwitu, który w większości przypadków polepsza jedynie wygląd.BMW 3 GT od 150 900 złPomysł był ciekawy, ale nie nowy. Chrysler miał już na swoim koncie podobny twór

Mercedes Citan Kombi - test | Za kierownicą

nie wstydzi się tego, ani nie wypiera. Za to przy każdej okazji zwraca uwagę na różnice, wynikające z technologicznego wkładu inżynierów ze Stuttgartu. W stosunku do protoplasty, Mercedes nie zmienił ogólnej struktury. Jest ona identyczna w obydwu autach. Widać to najlepiej po łukowatym słupku A

Pomysły znad Sekwany | Koncepty Renault

od najważniejszego, a więc długości Zooma. Ta wynosi 2,65 m, ale wcale nie jest to sztywna wartość. Podczas postoju można ją zmniejszyć do 2,3 m - auto podwyższa się (z 1495 mm do 1725 mm), a tylne koła chowają się pod podwozie. Dzięki takiemu zabiegowi Zoom wciśnie się nawet w najmniejsze miejsce na

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

nowoczesne diesle z układem zasilania typu Common Rail. Elegancki sedan równie dobrze sprawdzał się w roli szybkiego i prestiżowego pojazdu dla młodych ludzi ze sportowym zacięciem, dynamicznego, rodzinnego auta wygodnie przewożącego pięć osób (nieco za słaby jest jedynie silnik 1.6 16V). W tym drugim

Mercedes GLK - test | Pierwsza jazda

. Na terenowy eliksir składa się zwiększony o 30 mm prześwit, płyty chroniące elementy podwozia (stalowa płyta pod silnikiem i skrzynią biegów, resztę chronią elementy z wyjątkowo wytrzymałych tworzyw) oraz opony o głębszym niż drogowe bieżniku. Do tego terenowy program sterujący pracą układu ESP i

Ekstremista - Jeep Wrangler 2.8 CRD 177 KM

;, co odróżnia go od innych aut. Jego specyficzny, niepowtarzalny charakter tworzy oryginalna bryła nadwozia, siermiężne wnętrze, specyficzne, trudne do poskromienia podwozie i nieprzeciętne własności terenowe. W tym samochodzie zaletami są cechy, które w innych samochodach postrzega się jako wady. Bo

Toyota Land Cruiser 100 (1997-2007) - opinie Moto.pl

prześwitu i zmianę charakterystyki pracy podwozia. Silniki Land Cruisera muszą radzić sobie z dużą masą auta (ok. 2500 kg), ale są one na tyle mocne, że zapewniają przyzwoite osiągi. O tym, że wóz jest ciężki i wysoki, trzeba pamiętać tak w terenie, jak i na szosie, zwłaszcza na krętych odcinkach dróg. Nie

Citroen C-Elysee - test | Pierwsza jazda

przełożenie na konstrukcję auta. Nadwozie jest wzmocnione, by zapewnić większą trwałość. Elementy nadwozia są montowane za pomocą łatwo dostępnych śrub, co ułatwia naprawy po drobnych stłuczkach i obniża ich koszty. Prześwit jest nieznacznie większy, niż w pozostałych modelach (14 cm), a podwozie chronione

TOP 10 | Nowości z salonu w Kantonie

Kanton, miasto w południowych Chinach, ośrodek administracyjny prowincji Guangdong, zamieszkany jest przez ponad 3 miliony ludzi. Salon samochodowy, który się tam odbywa, nie jest może tak ważny jak ten w Pekinie czy Szanghaju, ale na tyle ważny, by pojawiały się tam całkiem ciekawe auta. Jakie

Za kierownicą - Nissan Murano 3.5 V6

skrzyni biegów, świetne wyciszenie silnika i podwozia, nienaganne wykończenie, bardzo wysoki komfort jazdy, bogate wyposażenieHamulecWysokie zużycie paliwa, trochę za mała czułość układu kierowniczego, przeciętne fotele przednie, mały bagażnik, wysoka cenaSumma SummarumMurano może być wzorcem auta

BMW 535d xDrive | Test | Wiesz, że możesz, ale nie musisz

jest głęboki i przyjemny, ale mocno stłumiony. Szkoda, że nie da się go podgłośnić. BMW M5 - test | Pierwsza jazda Jeśli chodzi o podwozie, BMW też nie ma jednej recepty. Decydując się na tylny napęd można zamówić opcjonalną tylną oś skrętną, poprawiającą zachowanie auta w jeździe po łuku. Większość

Fiat Albea (2002 - 2007) - opinie Moto.pl

Na bazie aut klasy miejskiej z powodzeniem buduje się dużo obszerniejsze i znacznie wygodniejsze wersje sedan i kombi, wchodzące dzięki swym zwiększonym rozmiarom do klasy kompakt i pełniące rolę aut rodzinnych. Z reguły nie są one zbyt urodziwe, bo funkcjonalność w ich przypadku jest znacznie

Suzuki Ignis (2000-2007) - opinie Moto.pl

skonstruowało niewielkie auto o wyglądzie terenówki, proponując w nim nawet napęd 4x4. Powstał samochód o uniwersalnym charakterze i sporym prześwicie, który równie dobrze może pełnić funkcję auta rekreacyjnego jak i typowo miejskiego środka transportu, łatwo pokonującego torowiska i krawężniki. Do wjeżdżania w

Jeep Cherokee - test | Kowboj z brzuszkiem

klimatyzacja, radioodtwarzacz CD/MP3. Rozmiary, masa auta i konstrukcja podwozia w znaczący sposób rzutują na walory trakcyjne. Mocny silnik zapewnia dobrą dynamikę, ale trudno ją w pełni wykorzystać. Sztywny most w tylnym zawieszeniu daje o sobie znać i na zakrętach, i na nierównościach. Pewność prowadzenia

Chevrolet Captiva vs. Volkswagen Tiguan

automatem. Wśród aut zbudowanych od zera najbliższy jest mu zatem Chevrolet Captiva, który debiutował wiosną 2006 r. A zatem całkiem niedawno. Tygrys i jaszczurka Były różne propozycje: Nanuk, Namib, Rockton, Samun. W końcu stanęło na zbitce słów "tiger" i "iguana". Ot, kolejna

60 lat Toyoty "na czterech łapach"

Niewiele firm może pochwalić się takim kalendarium napędu obu osi. Kilkanaście różnych modeli seryjnych, dziesiątki odmian nadwoziowych, setki wersji silnikowych i wyposażeniowych - oto dorobek Toyoty na przestrzeni ostatnich 60 lat. Auta tej firmy można znaleźć na wszystkich kontynentach. Jeżdżą

Wiosenny przegląd...

lepiej - zaraz po deszczu. O tej porze roku nie ma z tym problemu, a takie zmiękczone deszczem auto myje się - co wiemy z praktyki - o wiele łatwiej, szybciej i dokładniej.Największym wyzwaniem jest rzecz jasna dokładne umycie podwozia - tym trudniejsze, im mniejszy prześwit ma auto. By ułatwić sobie

Fiat Sedici - żwawy traktorek

się w lekkim terenie. Co ważniejsze - prześwit Sedici jest duży (19 cm), więc 4 x 4 rzeczywiście można wykorzystywać w piaskowych czy błotnych pułapkach. Auto nie "wiesza się" w głębokich koleinach, radzi sobie bez problemu na grząskim podłożu. Sedici 4 x 4 to deszczowy urlop. Nie możemy

Mercedes CLK 270 CDI - test | Za kierownicą

mogą ślizgać się oba napędzane koła, a nie tylko wewnętrzne. Oczywiście po uprzednim znieczuleniu ESP. Z tego wszystkiego Lemski aż padł na kolana, a potem wczołgał się pod auto, gdzie dokonał kolejnego odkrycia - okazało się, że przednią połowę podwozia osłonięto płytami aerodynamicznymi. To

Land Rover Defender vs. Jeep Wrangler Unlimited vs. Iveco Massif | Test porównawczy

nie stanowi problemu w jeździe po twardej drodze. Jadąc autem czuć, że mamy do czynienia z samochodem stricte terenowym, ale komfort jazdy na krótkich dystansach jest dość poprawny. Poprzeczne nierówności, czy dziury w drodze są dość dobrze przyjmowane przez podwozie i nie przenoszą się nadmiernie na

Wiosna poradnik | Czas na pożegnanie zimy

. Największym wyzwaniem jest rzecz jasna dokładne umycie podwozia - tym trudniejsze, im mniejszy prześwit ma auto. By ułatwić sobie zadanie można podnieść je na lewarku, zupełnie tak, jakbyśmy wymieniali oponę. Lepiej jednak wybrać się do myjni dysponującej tak zwaną "kołyską". Wówczas samochód jest

Volkswagen Touareg V8 - test | Za kierownicą

mieszany): 17 l/100 km * Obroty silnika przy 100 km/h na najwyższym VI biegu: 2300 s Obroty kierownicy (od oporu do oporu): 3,0 ~ Średnica zawracania: 10,2 m s Prześwit, czyli minimalną odległość dzielącą podwozie od jezdni, mierzyliśmy dwojako: statycznie przy prędkości nieprzekraczającej 15 km

Jeep Cherokee 2.8 VGT CRD Limited - stara wiara

raz. Ma niecałe 4,5 m długości, a i to z kołem zapasowym podwieszonym na tylnej pokrywie. Gdybyśmy zmierzyli samo nadwozie, wyjdzie jakieś 4,25 m. Jak kompakt. Tak naprawdę jedynym porównywalnym autem jest Suzuki Grand Vitara, ale japoński konkurent w wersji wysokoprężnej dysponuje niewielkim

Land Rover Freelander (1997-2006) - opinie Moto.pl

wolnej przestrzeni we wnętrzu (ale mały bagażnik - 370/1315 l) i niezłe własności terenowe. Miał też spory prześwit i automatycznie dołączany napęd tylnej osi - włączał się poprzez sprzęgło wiskotyczne, gdy tylko przednie koła traciły przyczepność. Zastosowano również układ wspomagania zjazdu HSD

Alfa Romeo Crosswagon Q4 1.9 JTD Multijet

zderzaka i części podwozia. Wnętrze przypomina środek "156".Pod względem techniki Crosswagon znacznie bardziej różni się od kombi. Aby auto poradziło sobie w terenie, wyposażono je w sztywniejsze nadwozie, stały napęd na obie osie i trzy mechanizmy różnicowe. Rozdziałem mocy

Sporty rodzinne

, niebanalnej stylizacji i funkcji użytkowych typowych dla dużego auta rodzinnego. Wszystko jest tutaj bardzo wyważone i tworzy harmonijną kompozycję. Jednostka napędowa, chociaż mocna, nie ma jadowitości tak typowej dla sportowych bolidów. Podwozie pozwala w pełni wykorzystać możliwości silnika, nie

Tata Safari - Retrospekcja

terenowych aut: przeniesienie momentu obrotowego na tylną oś, dołączany elektrycznie (ową nakrętką od kefiru) reduktor i napęd kół przednich, pokaźny prześwit (20,5 cm), spore skoki zawieszenia oraz kąty natarcia i zejścia (ok. 30 st. C). W terenie sprawdza się to naprawdę dobrze. Taty nie zatrzymają błotne

Citroën C3 (2001-2009) - opinie Moto.pl

rozbudowano bagażnik. Ma pojemność aż 305/1310 l, co w tej klasie aut stanowi znakomity wynik.Nabywcy C3 mogą liczyć na wysoki komfort jazdy i oszczędne silniki. Mocną stroną francuskiego auta jest także lekko pracujący układ kierowniczy, dobrze spisujący się podczas jazdy miejskiej i ułatwiający parkowanie

Konfrontacje: Škoda Octavia Combi 1.9 TDI Adventure 4x4/Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 1.9 JTD Progression

- sprawiają one wrażenie, jakby z Alfy 156 za pomocą aluminiowych dodatków stworzono umięśnionego atletę. Crosswagon, podobnie jak Škoda, ma zwiększony prześwit, zamontowano w nim także 17-calowe koła potęgujące wrażenie, że jest to masywne auto. W sumie bliżej mu do SUV-a niż klasycznego kombi. Alfa Romeo

Opel Frontera (1991-2004) - opinie Moto.pl

Kierownictwo Opla wykazało się sporym nowatorstwem i wyczuciem rynku. Wspólnie z japońską firmą Isuzu, doświadczonym producentem aut terenowych, stworzono pojazd, który zyskał dużą popularność, zanim pojawili się w tej klasie rynkowi konkurenci. Co prawda Frontera, zwłaszcza w odmianie

Honda CR-V (1995-2006) - opinie Moto.pl

Kto powinien zainteresować się Hondą CR-V? Ten kto chce wozić rodzinę nie tylko po utwardzonych drogach. Zjechanie z asfaltu nie grozi większymi komplikacjami, bo CR-V ma spory prześwit i napęd obu osi. Zwykle napędzane są koła przednie, ale na bezdrożach, gdy system Real Time 4WD rozpozna poślizg

Mercedes GLK - Gwiazdka dla niani?

zamożniejszych Amerykanów. No może bardziej Amerykanki. Młode, dynamiczne i niezależne. To zmyślą o nich władowano miliony dolarów w promocje auta na dużym ekranie. Jak uznali specjaliści od marketingu, najlepszy sposób na reklamę GLK to "Seks w wielkim mieście" Michaela Kinga. To w kinie, a w życiu

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

turbosprężarki. Gdy dźwignia biegów wylądowała w pozycji D, czarny maluch z impetem wyrwał do przodu, a para niskoprofilowych opon z trudem złapała przyczepność. W jednej chwili przypomniałem sobie lekkie auta klasy GTI sprzed lat, przepadające za wysokimi obrotami i chętnie rwące kierownicę z rąk. Wystarczył

Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD - Superkontener

szorować podwoziem o podłoże, a podczas stromych, piaszczystych podjazdów - zabuksować przednimi kołami. Mimo to dojeżdżamy wszędzie, gdzie chcemy. I nie żałujemy. Żałować nie powinni też ci, którzy zdecydują się na to nieprzeciętnie funkcjonalne i przyjazne auto. Dość powiedzieć, że przez dwa tygodnie

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

dużego prześwitu, auto czuje się jak ryba w wodzie, na szosie spisuje się znacznie gorzej. Jest wąskie i wysokie, a przez to mało stabilne, i to nie tylko na zakrętach. Czasami trudno je poskromić ze względu na dużą masę (1640-1750 kg). Słabości układu jezdnego obnaża również gwałtowne hamowanie

Renault Koleos vs. Ford Kuga - Jak pod Verdun

. Przyjemniej jeździ się Koleosem po bezdrożach, Renault ma też większy kąt natarcia i zejścia. Na tym jego przewaga się kończy. Prześwit jest identyczny jak w Fordzie (18,8 cm), w obu autach sprawność napędu obu osi nie budzi zastrzeżeń. W Kudze o rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła dba

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon - potwór z bagien

"wjadę wszędzie" (bardzo duży prześwit, skok zawieszenia, blokady dyferencjałów), rasowy silnik, wizerunek "twardziela", wygląd, pojemny bagażnik, czworo drzwi, dużo miejsca dla pasażerówHAMULECWciąż nie jest to auto do szybkiej jazdy po asfalcie, szczególnie w deszczu, niski komfort

SKODA OCTAVIA 4x4 1.8 20V Turbo

tylnej klapie, a w środku - na dźwigni zmiany biegów. Ponadto zwiększono prześwit o 17 mm i dodatkowo wzmocniono niektóre elementy podwozia, by ochronić je przed uszkodzeniami wynikającymi z eksploatacji samochodu w trudniejszych warunkach drogowych.Mimo napędu na wszystkie koła Octavia 4x4 nie jest

Hummer H3

Rycerz o gołębim sercuTrudno, wycofuję się. Nie wiedziałem, że "przewoźny tor przeszkód" może być tak wymagający. Ten skrojono specjalnie pod nowego H3. Z zewnątrz nawet nie wygląda groźnie. Co innego zza kierownicy. Auto stoi pod kątem 40 st. Tuż za lewym lusterkiem - ziemia. Wiem, nie

Nissan Qashqai 2,0 - Gra pozorów

mały silnik? Większość SUV-ów i tak nie zapuszcza się w teren. Poza tym, jak głosi reklama Qashqai to auto miejskie. Trzeba przyznać, że Nissan wykonał całkiem cwany ruch.10 centymetrów wyżejPotwierdzają to przychylne spojrzenia przechodniów. Ktoś nawet pyta: "No i jak się tym jeździ, bo

Renault Kangoo (1998-2003) - opinie Moto.pl

Powodzenie tego auta nietrudno wytłumaczyć. Ma sporo zalet, które zdecydowanie przyćmiewają słabsze strony konstrukcji. Przede wszystkim może być wygodnym autem rodzinnym, z przestronnym wnętrzem i gigantyczną przestrzenią ładunkową (600 l, po złożeniu tylnej kanapy 2600 l). Z tego względu wersja

Subaru B9 Tribeca

XC90. Niestety, chyba nic z tego. Ten pierwszy słynie z dynamiki jazdy, drugi czaruje wyglądem, wykonaniem i materiałami, czego o Tribece powiedzieć nie można. Powód? O ile podwozie samochodu z silnikiem, skrzynią biegów i zawieszeniem przychodzi do USA w paczce z napisem "made in Japan", o

Saleen S7 Twin Turbo

uderzenia - auto zdało bez problemu amerykańskie crash testy.Wielowahaczowe zawieszenie jest konstrukcją niezależną. Przy projektowaniu i budowie wyczynowego podwozia pracowała słynna brytyjska firma Ray Mallock Ltd (RML).Phil Frank wygładził auto w tunelu aerodynamicznym Uniwersytetu w Glasgow, a

Alfa Crosswagon (Sportwagon) Q4

cechująca Haldex wystarczy, by wyposażone weń auta zaczęły płużyć przodem, doprowadzając do nieprzyjemnej i niebezpiecznej podsterowności podczas gwałtownych manewrów na śliskim.Prócz trzech mechanizmów różnicowych terenowe walory Q4 poprawia zwiększony o 6,5 cm prześwit, specjalnie wzmocnione wielosezonowe

Saab 9-3 Sportsedan 2.0 Aero - test | Za kierownicą

* Obroty silnika przy 100 km/h na VI biegu: 1700 Obroty kierownicy (od oporu do oporu): 3 Średnica zawracania (lewo/prawo): 10,3/10,4 m Maksymalne szczeliny między blachami karoserii: 3,5 mm ~ Prześwit, czyli minimalną odległość dzielącą podwozie od jezdni, mierzyliśmy dwojako: statycznie przy prędkości

Fiat Sedici

. Owszem, przechyla się w łukach, ale to wina sporego, 19-centymetrowego prześwitu. Taki sam ma sporo większy Subaru Forester. Przy szybkim wejściu w zakręt Fiat reaguje przewidywalną podsterownością, ale wystarczy włączyć tryb Auto, by w sytuacjach krytycznych do akcji wkroczyła elektronika. Gdy przednie

Re: Zupelnie sie nie zgadzam 2

poruszal autem. > > Wszedzie tam gdzie trochę wyższy prześwit i 4x4 sa porzadane a nie potrze > ba typ > > owej ciezarkowki SUV jest super. > > Nie myl polnej drogi z paroma kałużami z terenem. W terenie będziesz się bał za > rysować karoserii pierwszą lepszą gałązką Już

Re: Zupelnie sie nie zgadzam 3

zwisu nie prześwitu. Też o tym pisałem. No bo ty wiesz, gdzie i w jakich warunkach jezdze oraz gdzie Avensis szorowala podwoziem. Fajnie, ze wiesz lepiej niż nia gdzie byłem, co widziałem i jak mi się jezdzilo. > > > Powtarzam - nie obrażając nikogo. Na rzeczywistość nie ma się co ob >

który kompakt o najwyższym zawieszeniu

Witam, Poszukuję auta funkcjonalnego, nie ulegając modzie na SUVy, myślę jednak o dobrze wyposażonym kompakcie, ale - znając polskie drogi i nieoczekiwane "utrudnienia" na tychże - chciałbym, aby auto miało jednak możliwie jak największy prześwit (choć to czywiście nie jedyne kryterium

Re: Mercedes i GOPR - bezpieczny duet

Ok, wszystko niby fajnie. Tylko zawieszenie tych aut po jeździe w najtrudniejszym możliwym terenie ( w tym przypadku góry zapewne takim są) zwyczajnie może ulec uszkodzeniu, bo to raczej auto na autostradę. To w żadnym wypadku terenowy wóz. Gdzie prześwit, gdzie reduktor, specjalne podwozie. No

Re: Zdjęcia z Rumunii, marzec 2010

Oskarkowy, mam jeszcze do Ciebie 3 pytania: 1.Jak nisko masz podwozie w aucie? Duży , mały prześwit? Jak ma się mój passat b5 po liftingu do Twojego auta pod tym względem? 2.Czy oprócz osłony silnika uszkodziłeś coś w aucie? Zawieszenie miałeś całe do wymiany? 3.Orientujesz się w jakiej części

Re: "Siódemka" z napędem na cztery koła

""siódemki" mają być w przyszłości dostępne także w wersji ze wzmocnionym podwoziem oraz nieco zwiększonym prześwitem" - wersja na polskie drogi :D A stylistycznie mi się bardzo podoba, dla mnie najładniejsze auto klasy F, zacierające złe wrażenie po E65/66.

Re: Jaka alternatywa dla samochodu terenowego?

Moze wystarczy jakies wyjatkowo dobre podwozie ;-)." Ale Astry II mają stosunkowo dobre, trwałe podwoziei prześwit też stosunkowo duży jak na kompakt. Jeśli to auto się rozpadło to - albo było powypadkowe - albo wertepy są rzeczywiście duże i kompakt nie wystarczy,trzeba szukać terenówki ew

Re: SUV Dacii w ruchu - Wideo

Duże koła, podwyższony prześwit, w porównaniu z innymi suvami lepsze kąty zejścia i natarcia=auto w sam raz na polskie drogi. Zderzaka nie urwiesz jak podjeżdzasz do krawężnika. Jak przejeżdzasz przez jakąs nierówność (u nas tego mnogo) nie zachaczysz podwoziem. W zimie napęd 4x4 na pewno się

Re: chris sportage to psia kupa

drzwiowego miałm parę cm od głowy co prowadzi do wniosku że w momencie kiwnięcia auta na bok mógłbym tą krawędzią oberwać w skroń, oczywiście przy wsiadaniu też zaczepiłem o uszczelkę. Kolejna wymieniona przez Ciebie zaleta prześwit tak to jest zaleta ale i wada zarazem pogarsza trakcję przy szybszej

Re: Używana Dacia droższa od nowej

Zależy co kto szuka.Prestiżu sobie dodaję tym co robię,a samochód ma mnie bezawaryjnie wozić.W maju wycofałem się z zakupu nowej RAVKI,decyzję podjąłem gdy z odległości kilku metrów spojrzałem na podwozie Dustera i zobaczyłem że mu nic nie wisi przy prześwicie ponad 20 cm.po jeżdzie próbnej okazało

Re: Zdjęcia z Rumunii, marzec 2010

> 1.Jak nisko masz podwozie w aucie? Duży , mały prześwit? Jak ma się mój passat > b5 po liftingu do Twojego auta pod tym względem? Terenówkę masz w takim razie ;) Pojechałem nowym megane coupe, typowe sportowe zawieszenie i adekwatny do niego prześwit. Mimo wszystko nijak to się ma do

Re: Mejson trophy - point of no return ;-)

Ja tak zrobiłem jeszcze Skodą dobre parę lat temu w zimie. Miałem mniej szczęścia, zamarznięta koleina pekła i siadłem podwoziem na glebie. Wyrwał mnie z opresji brat stareńkim Renault 21, auto i ja wyglądaliśmy podobnie - nie widać było żadnych kolorów przez warstwę błota. Od tamtej pory gdy

Re: Jaka alternatywa dla samochodu terenowego?

Co się czepiliście tak tego 4x4... Przecież chodzi o auto które ma odpowiedni prześwit, mocne podwozie i zawieszenie a przy dobrym napędzie 2x4 np, z blokadą satelit wszędzie się wciśnie. W tym akurat konkretnym przypadku 4X4 to zbędna komplikacja, zwiększenie zużycia paliwa i wzrost kosztów

Re: Jaka alternatywa dla samochodu terenowego?

Co się czepiliście tak tego 4x4... Przecież chodzi o auto które ma odpowiedni prześwit, mocne podwozie i zawieszenie a przy dobrym napędzie 2x4 np, z blokadą satelit wszędzie się wciśnie. W tym akurat konkretnym przypadku 4X4 to zbędna komplikacja, zwiększenie zużycia paliwa i wzrost kosztów

Re: Dlaczego samochody "rosną" do góry ?

widocznoś > ć na boki Za to gorsza kontrola tego, co dzieje się z podwoziem i autem. > - przy wyprostowanej pozycji łatwiej się obracać. Może za 20-30 lat będzie mi to sprawiać jakąś różnicę... na razie mam 33 lata do emerytury (o ile Pawlaki się Tuskowi nie postawią). > Łatwiej wsiadać i ł >

Re: Dlaczego samochody "rosną" do góry ?

długich trasach a nie 710 km :) > > Poza tym siedzenie wyżej to lepsza kontrola drogi przed soba i lepsza wid > ocznoś > > ć na boki > Za to gorsza kontrola tego, co dzieje się z podwoziem i autem. Przy sportowej jezdzie ma to znaczenie. Gokart jest do tego faktycznie lepszy. >

Re: Po co ludziom SUV????

dłużej? Wątpię - to autka oparte na podwoziach zwykłych osobówek, podniesione i utwardzone. Bedzie więc na pewno mniej komfortowo, a trwałość elementów zawieszenia taka sama jak w aucie osobowym. Jedyny rzeczywisty zysk to większy prześwit i lepsza trakcja na śniegu (4x4), ale śniegu u nas ostatnimi

Re: Motodziennik: Wieści z Detroit

- jakie jest idealne auto na warunki takie jak za oknem, bez zbytniego przepłacania przy zakupie? a może dobre zimówki i kontrola trakcji nie czyni z 4x4 zbytniej różnicy. a skoro nie ma różnicy to.... A co z prześwitem i ochroną podwozia? wczoraj parę razy przyszorowałem po śniegu..... i ostatnie

Re: zaden idiotyzm.to bezpieczenstwo

misiakilla chyba nie zrozumiałeś mojego postu więc wytłumaczę. Nie mówię że widziałem auto z 2cm prześwitem. Mówię, że jeśli ktoś sam tak nisko zawiesi zderzaki to niech ma później sam do siebie pretensje że mu się zderzak urwał. Natomiast jeśli auto jest seryjne, bez żadnych nielegalnych i

Re: blokada wjazdu do garażu

> działać. Mała dygresja. Od kilku tygodni również zacząłem wjeżdżać bramą 1 choć bliżej do mojego miejsca z bramy 2. Dlaczego? Koleiny, które powstały w śniegu (obecnie lodzie) na drodze dojazdowej i co się z tym wiąże obniżenie prześwitu między podwoziem, a powierzchnią powodują ryzyko

Re: jest i wyjaśnienie

kartofli? :) Porównajmy wysokości... wywrotk > a ma miec prześwity więc stawimy ją jak najwyżej. Pewnie. Najlepiej na podwoziu od kombajnu do zbierania porzeczek - będzie miała takie prześwity, że auto pod spodem przejedzie. A że się przewróci już przy wjeździe na budowę to kogo to obchodzi

Re: o SUVach

qqbek napisał: > Trochę wyobraźni - to była studzienka ściekowa. W normalnym aucie skończyłoby s > ię uszkodzeniem zawieszenia, a nie "dachem". Będziesz miał okazję użyć swojej. Czy mógłbyś dokładnie opisać jak sobie wyobrażasz taki wypadek z udziałem samochodu osobowego? Koło

Polskie auta

, wysuwając z boku samochodu ramię małego wskaźnika. Prześwit, czyli wysokość, na jakiej podwozie znajduje się nad poziomem drogi można było regulować - podobne rozwiązanie upowszechniło się dopiero kilkadziesiąt później. Więcej - siłę tłumienia nierówności drogi także dało się wyregulować, tak żeby wóz

Re:do fanatykow"maciezy"niemieckiej

samochodu ramię małego wskaźnika. Prześwit, czyli wysokość, na jakiej podwozie znajduje się nad poziomem drogi można było regulować - podobne rozwiązanie upowszechniło się dopiero kilkadziesiąt później. Więcej - siłę tłumienia nierówności drogi także dało się wyregulować, tak żeby wóz płynął po szosie

Polskie auta

, wysuwając z boku samochodu ramię małego wskaźnika. Prześwit, czyli wysokość, na jakiej podwozie znajduje się nad poziomem drogi można było regulować - podobne rozwiązanie upowszechniło się dopiero kilkadziesiąt później. Więcej - siłę tłumienia nierówności drogi także dało się wyregulować, tak żeby wóz

dojazd na posesję (problem z podjazdem do bramy)

dzien dobry, proszę o pomoc - podwórze jest wyżej niż droga którą na posesję dojeżdżam droga jest gruntowa, jej obnizenie jest skutkiem wymywania materialu przez wodę z opadów, roztopów doszło do tego, że wjeżdżajac lub wyjeżdżając z posesji zaczepiałem elementami auta (podwoziem, zderzakami) o

Re: pytanie do użytkowników land crusera, tuarega

samym silnikiem i napędem na 4 koła nie będzie większa niż 2 litry. Jeśli to miałoby robić różnicę, zapomnij i o jednym, i o drugim. 2. Masz dość miejsca, żeby takie auto garażować i nie musisz się martwić o parkowanie w śródmieściu. 3. Nie zależy ci na wielkim bagażniku. Co prawda taki mb klasy e też

Re: Łańcuchy

naciagaja. Należy pamietac że możliwości trakcyjne auta z założonymi lancuchami mogą być większe niż możliwości podwozia, tzn. że można łatwo uszkodzić różne elementy pod spodem auta, np. przewody hamulcowe, tłumik, itp. Unikaj wjeżdżania w śnieg głębszy niż prześwit auta, zwłaszcza gdy śnieg jest twardy

Re: Koniec kolejnego dziwoląga.

karakalla napisał: > Francuzi są sami sobie winni Wyposażyć takie coś jak Vel Satis w 4x4, podwyższ > yć prześwit- i to mógłby być sukces rynkowy, auto konkurujące z Mercedesem R c > zy Volvo XC 90 No a samochód grający w klasie wyższej trzeba budować według zn > anych powszechnie

Re: Co kupić za 15 tys.zł ?

promocyjnych ?? Bo ja jestem świadomym użytkownikiem > samochodu i staram się o nim wiedzieć więcej niż napisze producent w materiale > promocyjnym czy jakiś dziennikarz w auto-szmacie. > Jeśli chodzi o podwozie, to jakbyś spojrzał w jakikolwiek katalog części > zauważyłbyś że 90% elementów jest

Re: Co kupić za 15 tys.zł ?

twoja pochodzi wprost z auto-szmaty?? krytykuje samochód o właściwościach jezdnych > naprawde dobrych jak na klase,cene i prostote zawieszenia oraz wiekszy > prześwit,mniejszą szerokość itp. to coś tu jest nie tak prawda? Ja Sienę za właściwości jedzne skrytykowałem jako użytkownik Favoritki

Jeszcze o madrosci naszego Wojdasa

terenie nie daja zadnej przyczepnosci. Nawet w terenowce. * kierowca siedzący wysoko (30 cm wyżej niż w osobowym) ma lepszą widoczność i jest mniej wrażliwy na olśnienie światłami Kazdy wan ma tak samo. 3. Ekonomika * bardziej trwałe podwozie i zawieszenie (przystosowane do

Re: Daily/Ducato/Sprinter.... Co wybrac??

gwoli ścisłości nadmieniam,ze zanim wyjade samochód zawsze jest chwile rozgrzewany (najmniej 15 min,czasem 40 min),a o gaszeniu silnika na przejazdach kolejowych nie ma mowy (w oczekiwaniu na pociąg). Moim zdaniem taki rezultat dla tak duzego auta z takim silnikiem to prawdziwy rekord świata

Re: Co kupić za 15 tys.zł ?

> > > niedopracowanego zawieszenia) > > Jeździłeś, czy wiedza twoja pochodzi wprost z auto-szmaty?? > > krytykuje samochód o właściwościach jezdnych > > naprawde dobrych jak na klase,cene i prostote zawieszenia oraz wiekszy > > prześwit,mniejszą szerokość itp. to