poznań warszawa punkty poboru opłat

Jarosław Osowski

Dlaczego autostrada A2 tak szybko się zatkała w niedzielę?

Dlaczego autostrada A2 tak szybko się zatkała w niedzielę?

Mieliśmy pierwszy duży korek na autostradzie pod Warszawą przed punktem poboru opłat, który nie jest jeszcze nawet czynny. Czy kierowcom jadącym trasą A2 już zawsze grozi paraliż na rogatkach stolicy?

Wszystko o A2: opłaty, dojazd, słowniczek [INFORMATOR]

Wymarzona od lat autostrada łączy wreszcie Warszawę z zachodnią Europą. Kiedy będzie gotowa w całości? Ile za nią zapłacisz? Gdzie zatankujesz? Gdzie zjesz? Oto nasz przewodnik po trasie A2 od stolicy do granicy

"Wyprzedź sen!", czyli energetyczne wsparcie dla kierowców

Ponad milion fanów piłki nożnej odwiedzi w najbliższych dniach Polskę, by kibicować swym drużynom podczas turnieju Euro 2012. Wielu z nich przyjedzie własnymi samochodami. Długa trasa, wiele godzin za kółkiem, zmęczenie... wszystko to powoduje obniżenie koncentracji i senność. Z myślą o bezpieczeństwie zmotoryzowanych kibiców zorganizowano akcję "Wyprzedź sen!"

Czy winietki to aż tak zły pomysł?

Czy winietki to aż tak zły pomysł?

zwykłego kierowcę obchodzi kto położył dany kawałek asfaltu? Niesłusznie. Winietka to najtańszy sposób pobierania opłat za przejazd autostradami. Nie trzeba budować dodatkowej infrastruktury, niepotrzebne są punkty poboru opłat, na których trzeba zatrzymywać auto i które spowalniają ruch, wreszcie

Motocykliści zablokują autostradę

Motocykliści zablokują autostradę

wielu, że kupami będą najeżdżać punkty poboru opłat i uiszczać te opłaty. Tylko po motocyklowemu. Podjeżdża więc motocyklista niespiesznie do bramki, zdejmuje rękawiczki, zdejmuje kask, rozpina kurtkę, szuka portfela, wygrzebuje (najdrobniejsze drobne, specjalnie przygotowane na taką okazję) moniaki

Skąd się biorą (głupie) znaki?

jechać po niej z godziwą prędkością. W Polsce w zamkniętym systemie płatności straty czasu na ręcznych punktach poboru opłat, licząc od granicy do granicy, osiągnąć mogą nawet 100 minut. To o wiele za dużo...A u nas o wjeździe na autostradę A2 pod Strykowem łatwiej dowiedzieć się u miejscowego fryzjera

Jak się pozbyć tirów z miasta? Jest sposób...

Jak się pozbyć tirów z miasta? Jest sposób...

Latem ubiegłego roku zlikwidowano winiety dla ciężarówek i wprowadzono elektroniczny system poboru opłat. Kierowcy tirów zaczęli wtedy omijać płatną autostradę i rozjeżdżać poznańskie ulice. Pisaliśmy o tym wielokrotnie. Po naszej interwencji sprawą zainteresowała się komisja bezpieczeństwa. W

Szczęśliwy poród na autostradzie A2

- Było około godz. 15. Samochód podjechał do punktu poboru opłat, bo kobiecie odeszły wody płodowe - opowiada Renata Rychlewska, rzecznik prasowy spółki Autostrada Eksploatacja. - Potem wypadki potoczyły się już bardzo szybko i po około 15-20 minutach dziecko było już na świecie. Największe brawa

Rząd daje więcej na drogi

Warszawa podobno stolica na trasie rezerwowej rządu?. Przecież jak już zbudują te drogi i punkty poboru opłat co 30-50km to trasa W-wa-Poznań bedzie kosztowała przy dzisiejszych cenach ok. 100 zł. Wtedy nie bedzie wyjscia tylko LPG, na szczęście są też markowe dobre instalki np. LandiRenzo, Lovato.

Warszawa przepchnie swój korek autostradą do Pr...

Autostrada A2 powinna być bezpłatna do Grodziska Maz. i mieć po 3 pasy ruchu, a dodatkowo w miejscu, gdzie jest MOP Brwinów powinien być węzeł. Inny wariant, (jeśli koniecznie musi być płatny odcinek od Grodziska): Główny Punkt Poboru Opłat jadąc od strony Poznania do W-wy powinien znajdować się

Ale o co chodzi? ;)

;panienek". Istnieje wciąż szansa, że przed Euro będzie przejezdność z Łodzi do Warszawy, ale to osobny temat. Punkty poboru opłat, choć rzeczywiście uciążliwe, nie znajdują się co kilkanaście km, licząc od Świecka, a w następujących odległościach: 23 km - PPO Tarnawa 152 km - PPO Gołuski (odległość 129 km) - tu

Instrukcja obsługi - suplement

Poznania, dzięki czemu omijamy kolejny punkt poboru opłat. W ten sposób jedziemy autostradą a nic nie płacimy, odpuszczamy sobie tylko ok. 15 km autostrady z Goliny do Słupcy i ponad 40 km z Wrześni do Poznania.

ale wy jesteście śmieszni!

autostrady przy miastach - wielkich metropoliach - były bezpłatne (dotyczy to Wrocławia, Krakowa, Poznania, Łodzi, Szczecina, Trójmiasta, Warszawy). b. zmienić kategorię drogi i uznać autostradę za drogę ekspresową. Przecież właśnie dlatego S-8 to nie A-8! To są apskety prawne pewnego problemu. I nic nie ma

Re: Czy obwodnica w Warszawie bedzie płatna?

bezpłatna od punktu poboru opłat koło węzła Ostropa (?) do punktu poboru opłat Byczyna ---> Poznań - A2 bezpłatna od węzła komorniki do węzła Krzesiny ---> Szczecin - A6 bezpłatna od granicy państwa do węzła Kijewo ---> Wrocław - planowana bezpłatna obwodnica pozamiejska A8 - brak jest drogi

Re: Protest - blokada dróg w Pruszkowie!

bez świateł np. pod Dw.Zachodni... Inni pojadą S8 i może np utkną w Markach. Ale dlaczego mieliby zakorkować Pruszków? Punkt poboru opłat będzie pomiędzy Pruszkowem a Brwinowem, więc nie będzie też opcji "ucieczki" na 719 w Pruszkowie. 2) ruch z Warszawy i Mazowsza na A2 w kierunku

Re: Instrukcja obsługi - suplement

Wrześni > znów zjeżdżamy i jedziemy komfortową dwupasmówką do Poznania, dzięki czemu > omijamy kolejny punkt poboru opłat. W ten sposób jedziemy autostradą a nic nie > płacimy, odpuszczamy sobie tylko ok. 15 km autostrady z Goliny do Słupcy i > ponad 40 km z Wrześni do Poznania. He, he! To mi

Re: Rusza budowa trasy S3

przedstawiciele handlowi i bogatsi kierowcy a reszta jeździłaby starą drogą. Tak ludzie jeżdzą do Warszawy. Najpierw starą drogą do Poznania, później ekspresówką do Wrześni. We Wrześni wskakują na płatną autostradę i zjeżdzają z niej przed punktem poboru opłat. Tak było wtedy kiedy autostrada kończyła się na

autostrady powinni sobie zbudować sami przewoźnicy

pogrubiać już po kilku latach. Okazało się również, że na ok. 6-km odcinku A2 pomiędzy Poznaniem a Nowym Tomyślem trzeba w ogóle zerwać cały asfalt. Ale Autostrada Wielkopolska ma się dobrze. W 2005 r. Sejm zwolnił ciężarówki z opłat za przejazdy autostradami. To dlatego, że zgodnie z unijnym prawem

Re: Za autostradę A2 tak,za drogę A2 w budowie ni

Polecam zapoznanie się z historią koncesji i budowy A2. Z tego co wiem początkowo AW SA miała koncesję na budowę A2 do Warszawy ale się jej zrzekła dla dobra Państwa ponieważ nie była w stanie dostać kredytów na jednoczesne budowanie w obydwu kierunkach (patrząc z perspektywy Poznania). Stąd

Re: Grupa gliwiczan może pogrzebać plany dokończe

węzła w Sośnicy do węzła w Kleszczowie przejazd z A4 przez A1, DTŚ i DK88 byłby znacznie krótszy niz przejazd samą A4,nie mówiąc o ominięciu ewentualnego punktu poboru opłat na A4. Oznacza to tranzyt na zachód z DTŚ, z A4, z A1 , z DK44 i z lokalnych ulic Zabrza. Jeśli do tego ma służyć

Przymusowy postój na autostradzie A-2

Jak zapewne wiecie, za przejazd autostradą z Poznania do Konina można płacić gotówką jak i kartami płatniczymi (kredytowymi, bankowymi). Wielokrotnie jeżdżąc płaciłem kartami. W środę rano spieszyłem się z Poznania do Warszawy. W punkcie poboru opłat w Nagradowicach o godz. 6.15 chciałem

Re: Czy może się zakorkować na amen!!

. płaciłbyś ok. 10 zl codziennie z przejazd A-2 do swego miasta, czy byś zjechał z Pruszkowie, przed punktem poboru opłat i pojechał dalej do Grodziska DW 719. Po raz drugi zachęcam ciebie do zapoznania się z moim pierwszym wpisem. Napisałem tam, że od Pruszkowa na zachód A-2 będzie droga płatną. Zauważ, że

Re: blisko, blisko...

... kto nie chce jechać płatną A1 bo jedzie tylko do Ciechocinka czy Włocławka, skręca tuż przed punktem poboru opłat w Czerniewicach w ulicę Stawki Pd, a potem jedzie Łódzką na Czerniewice. A jak jest teraz? Jadąc z Bydgoszczy na Łódź trzeba wjechać do miasta już w Kluczykach, w Andersa. Akurat ten

Re: blisko, blisko...

trasie S-10 Bydgoszcz Warszawa czy DK15 Poznań - Olsztyn, opłata za most autostradowy jest niewielka. To nie jest problem. 4. Problem jest w ruchu miejskim - to on potrzebuje bezpłatnego mostu. 5. Problem polega też na tym, jak wykorzystać to że poligonowa jest bezpłatna do Czerniewic... Oczywiście

Re: Autostrada do stolicy bez dobrych dojazdów

Tomyśla do granicy oraz od Konina do Warszawy będzie miała opłaty na bramkach od razu, natomiast A2 od Konina do Nowego Tomyśla będzie stopniowo przebudowywana, a za 3 lata Poznań będzie miał bezpłatną obowodnicę autostradową od wchodu, południa i zachodu. > b) BEZPIECZEŃSTWO: jak już się buduje te

Re: Autostrada do stolicy bez dobrych dojazdów

bramkach, bramki porobione są na wjazdach i wyjazdach z autostrady, więc kierowca musi zatrzymać się tylko dwa razy, nawet pokonując setki kilometrów drogi do Paryża. Ale w Polsce nie można było budować punktów poboru opłat na zjazdach, bo to pewnie zbyt mądre, winiet też nie można było wprowadzić, bo

Re: chyba nie przeczytałeś całego :-))

dywagowanie o tym, czy będzie to tunel, III rama czy IV rama nie ma żadnego sensu. nikt nie myśli w perspektywie min. 20-letniej. może wszyscy wierzą w koniec świata w 2012. > > Jak spojrzysz na mapę, to zobaczysz, że węzeł jest os strony Poznania tuż przed > punktem opłat. sorry, ale z

Re: chyba nie przeczytałeś całego :-))

; ale to chyba, tak jak zauważyłeś odnośnie innego terenu, znowu > problem mentalny. Poznań nie ma wielkiej tradycji, jeśli chodzi o > tunele (Warszawie i Krakowowi do pięt nie dorastamy, dot. również > dwupoziomowych skrzyżowań, np. typu rondo pod wiaduktem). Znasz więcej niż dwa tunele w

Re: Tarantula, nie rób goowna z mózgu

odcinkami przebiegającymi blisko dużych miast, które moga stanowić jednoczesnie ich obwodnicę (Poznań, Kraków). A-2 w odległości od Warszawy, w jakiej znajduje się teraz 50-tka może być tylko i wyłącznie płatna. -- TAK dla warszawskiej obwodnicy Strona internetowa SISKOM

Re: POW jest potrzebna jako element systemu

Koniku mają być na A2 punkty poboru opłat. Powiedz w czym widzisz problem, by wprowadzić zakazy wjazdu tranzytu do Warszawy i właśnie na PPO ekzekwować je? 7. Co do warunków życia i zdrowia. Właśnie niebudowanie nowoczesnych tras spowoduje,ze pogorszą się. Z powodu braku inwestycji powietrze w Warszawie

Zagubione autostrady 2 część

, niż tłuc bocznymi drogami. Tymczasem na A2 między Koninem a Poznaniem sytuacja wygląda dużo gorzej. Spora część kierowców, zwłaszcza wielkich ciężarówek, zrażonych wysokimi opłatami (22 zł za samochód osobowy, tir – 84 zł), wybiera równoległą drogę krajową. Autostrada A2 świeci pustką, a na

Jechałem wczoraj z Poznania do Warszawy.

Jedyne roboty jakie zauważyłem, to budowa dwóch kolejnych punktów poboru opłat. Ludzie uwijają się jak mróweczki, wywrotki kursują non-stop. A przy końcu autostrady nic się nie dzieje. Nikt nic nie buduje w stronę Warszawy. Jak oni zdążą do Euro 2012? Głosujmy na PO.