polskie koncerny motoryzacyjne

Marcin Lewandowski

Największym producentem samochodów w 2014 roku jest...

Największym producentem samochodów w 2014 roku jest...

Trzy światowe koncerny motoryzacyjne osiągnęły w zeszłym roku doskonały wynik 10 mln sprzedanych samochodów. Różnice między nimi są naprawdę niewielkie

Google i Fiat Chrysler Automobiles łączą siły

Ambicją producentów jest wprowadzenia samochodów autonomicznych w okolicach roku 2020. Jeden z liderów segmentu, gigant Google, sprzymierzył się z koncernem FCA

Mercedes chce zbudować w Polsce fabrykę. Musimy pokonać Rosję

Koncern Daimler szykuje się do otwarcia nowych zakładów. Do tej pory pewniakiem była Rosja, ale pojawiły się informacje, że Niemcy skłaniają się bardziej ku lokalizacji w Polsce

Najnowsze BMW serii 7 na Fleet Market 2015

Najnowsze BMW serii 7 na Fleet Market 2015

Market 2015 - to ogólnopolskie targi motoryzacyjne i biznesowe, które corocznie skupiają przedstawicieli blisko 5 000 firm z całej Polski, reprezentujących zarówno sektor MŚP, jak i duże  międzynarodowe korporacje. Podczas Fleet Market importerzy motoryzacyjni zaprezentują łącznie około 100

Akcja serwisowa | Toyota skontroluje kolejne modele

Akcja serwisowa | Toyota skontroluje kolejne modele

elektrycznych sterowników szyb. Na obecnym etapie brak jeszcze szczegółowych danych dotyczących polskiego rynku. Toyota - ogłoszenia aut używanych Toyota jest firmą w pełni oddaną kwestiom bezpieczeństwa i jakości swoich produktów, nawet tych, które opuściły fabryki koncernu przed wieloma laty. W przypadku

Wystartowała czwarta edycja plebiscytu Fleet Derby

Wystartowała czwarta edycja plebiscytu Fleet Derby

będą oceniane na stronie www.fleetderby.pl w 16 segmentach, zatwierdzonych przez partnera testu - Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM). Zostały wyznaczone następujące kategorie: Segment A - mini, Segment B - małe, Segment B+ - miejskie sedany, Segment C - kompaktowe (średnie, średnia niższa

Volkswagen rozpoczął ogromną akcję serwisową. Na pierwszy ogień idzie Golf

Volkswagen rozpoczął ogromną akcję serwisową. Na pierwszy ogień idzie Golf

Dieselgate Dieselgate to najgłośniejsza afera motoryzacyjna ostatnich lat. Koncern Volkswagena instalował w swoich samochodach nielegalne oprogramowanie, które zmniejszało emisję szkodliwych substancji, ale tylko podczas oficjalnych testów laboratoryjnych. Gdy oprogramowanie rozpoznawało, że samochód

Produkcja samochodów na świecie | Nie tylko Skody zazdrościmy Czechom

Produkcja samochodów na świecie | Nie tylko Skody zazdrościmy Czechom

- Co czuję? Zaskoczenie i zazdrość. Zaskoczenie, bo nie tego się spodziewałem: nie takich kształtów, komfortu i osiągów. Zazdrość, bo nie jest to polski samochód - pisał w "Wyborczej" Artur Włodarski o Skodzie Superb. Jednak nie tylko Skody możemy zazdrościć Czechom. Koncerny

Fleet Market 2014 | Największe targi branży flotowej

Fleet Market 2014 | Największe targi branży flotowej

, Opel Vivaro, czy Nowe Renault Trafic, to samochody, które za kilka miesięcy zdominują polskie ulice. Szczegółowe informacje o planowanych premierach motoryzacyjnych i prezentacjach nowości flotowych dostępne są na stronie: www.fleetmarket.pl. Zapraszamy! *** Fleet Market - to jedyne na taką skalę w

Fiat 500X Abarth | Plotki, plotki, plotki

Fiat 500X Abarth | Plotki, plotki, plotki

Wideo | Fiat 500X | Niebieska pigułka Ostatnio spore zamieszanie wywołały słowa Alfredo Altavilli, jednej z najważniejszych osób w koncernie Fiat. Zapytany o mocne silniki w Fiacie 124 Spider pan Alfredo odparł" "Chcecie mocy i osiągów? Pojawi się wersja Abarth!". Oczywiście

Opel Cascada 1.6 Turbo A/T Cosmo | Test długodystansowy cz. IX | Made in Poland

Opel Cascada 1.6 Turbo A/T Cosmo | Test długodystansowy cz. IX | Made in Poland

Samochód: Opel Cascada 1.6 Turbo A/T Cosmo Aktualny przebieg: 31 150 km Problemy: brak Powód testu: chcemy spędzić lato z "polskim" kabrioletem Zobacz wszystkie części testu długodystansowego Opla Cascady Ważne miejsce na motoryzacyjnej mapie Polski stanowią Gliwice. Od 1998

Już widzieliśmy nową fabrykę Volkswagena we Wrześni

Już widzieliśmy nową fabrykę Volkswagena we Wrześni

wielu polskich firm. Udział polskich dostawców części motoryzacyjnych dla poznańskiej fabryki Volkswagena wynosi ponad 40%.  "Września oferuje nam optymalne warunki dla działalności gospodarczej, w zakresie infrastruktury oraz rynku pracy. Budowa fabryki w Białężycach k. Wrześni to ważny

Toyota ponownie najcenniejszą globalną marką z Japonii

Toyota ponownie najcenniejszą globalną marką z Japonii

samochodów, które przyniesie usprawnienie procesu produkcji i obniżenie jej kosztów. Koncern stale ugruntowuje swoją pozycję lidera w branży motoryzacyjnej. Globalna sprzedaż samochodów Toyoty wzrosła w 2014 roku o 2,2%. Na rynku europejskim firma zanotowała wzrost o 4,6%. Rośnie także sprzedaż małych

Volkswagen otworzy nową fabrykę w Polsce?!

Volkswagen otworzy nową fabrykę w Polsce?!

dla Craftera, ponieważ dobiega końca termin umowy, którą niemiecki producent ma podpisaną z koncernem Daimler. Właśnie w jego zakładach od 2005 roku powstaje Crafter. Polska oferuje podobno najbardziej atrakcyjne warunki, gdyż szacowany koszt pracy w przemyśle motoryzacyjnym na jedną godzinę to tylko

Skoda nie zwalnia tempa

Skoda nie zwalnia tempa

na rynku chińskim. Rok 2015 naznaczony był przez spowolnienie gospodarki Chin, co odczuły wszystkie motoryzacyjne koncerny. W styczniu 2016 Skoda w Chinach, najważniejszym dla niej rynku, zaczyna przełamywać złą passę. Czesi sprzedali 31 300 samochodów, co daje 8,8-procentowy wzrost w porównaniu ze

Fleet Market 2015 | Relacja z targów motoryzacyjno-biznesowych

Fleet Market 2015 | Relacja z targów motoryzacyjno-biznesowych

. Wodór i inne nowości Fleet Market, jak sama nazwa mówi, to targi motoryzacyjno-biznesowe. Dlatego nie dziwi fakt, że wśród wystawców dominowały koncerny motoryzacyjne, tym bardziej że rynek sprzedaży do firm ma się doskonale i jest większy niż sprzedaż do klientów indywidualnych. Paleta zaprezentowanych

Targi Fleet Market 2013 | Podsumowanie

Targi Fleet Market 2013 | Podsumowanie

Piąta edycja targów, zgromadziła około 4000 osób, powiązanych z branżą flotową i motoryzacyjną. Przedstawiciele kadry zarządzającej flotą samochodów służbowych w międzynarodowych i polskich firmach, fleet managerowie, dyrektorzy finansowi, kierownicy transportu, prezesi, właściciele firm, zwłaszcza

Toyota znów liderem sprzedaży na świecie

Toyota znów liderem sprzedaży na świecie

Toyota GT-86 - znamy polskie ceny Sprzedaż wszystkich marek japońskiego koncernu (Toyoty, Daihatsu i Hino) w tym okresie wyniosła 2,49 mln pojazdów. Dzięki temu Japończykom udało się zepchnąć na drugą pozycję amerykańskie GM, którego sprzedaż wyniosła 2,28 mln. W tym samym czasie Volkswagen

Motoryzacja lokomotywą polskiego rynku

Motoryzacja lokomotywą polskiego rynku

potroiła się, a w Polsce wzrosła jedynie o jedną czwartą! W ostatnich latach nie trafiła do Polski żadna większa inwestycja motoryzacyjna. Dlaczego koncerny wybierają inne kraje, np. Węgry, Ukrainę, Słowację?W Czechach motoryzacja w pełni oparła się kryzysowi, a nawet odnotowała 22-procentowy wzrost w

Volkswagen rozpoczyna budowę nowej fabryki w Polsce

Volkswagen rozpoczyna budowę nowej fabryki w Polsce

przeciągu kilku lat do ponad 16 000 pracowników. Tym samym wzrośnie znaczenie Polski jako międzynarodowego ośrodka przemysłu samochodowego" - powiedział dr Leif Östling, Członek Zarządu Koncernu Volkswagen AG Obszar Samochodów Użytkowych. W nowej fabryce zatrudnienie znajdzie 3 000 osób

Wydanie weekendowe | Nasze podsumowanie tygodnia

Wydanie weekendowe | Nasze podsumowanie tygodnia

-lecie współpracy z Volkswagenem. Współpracy, która i czeskiej marce, i całemu koncernowi Volkswagen wyszła na dobre. Niemiecka marka nie może tego powiedzieć o zakończonej niedawno produkcji flagowego Phaetona. Bo choć auto było prawdziwym pokazem siły, stało się finansową klapą. Niemcy pokazali już

Volkswagen Golf 2.0 TDI | Test długodystansowy cz. I | Odbiór specjalny

Volkswagen Golf 2.0 TDI | Test długodystansowy cz. I | Odbiór specjalny

siedzibach firm motoryzacyjnych. Można w nich zobaczyć nie tylko samochody koncernu VAG, ale i wiele innych ciekawych aut. Na każdym z pięter głównego muzeum dominuje jeden główny temat według którego dobrane są samochody. Są tu kultowe stare Corvetty, piękne Jaguary E-Type czy wyjątkowy DeLorean. Przed

Toyota Camry | Najbardziej "amerykański" samochód?

Toyota Camry | Najbardziej "amerykański" samochód?

coraz większym marazmie? Nie. Jak zauważają analitycy Cars.com jest wręcz przeciwnie. Produkcja przemysłu motoryzacyjnego w USA z każdym rokiem wzrasta, a z fabryk wyjeżdża coraz więcej nowych samochodów (w 2010 było to ponad 8 milionów aut, w 2015 liczba ta zbliży się do 12 milionów). Powodem tak

Volkswagen Crafter z Polski

Volkswagen Crafter z Polski Niemiecki koncern ponownie zainwestuje w Polsce Volkswagen wybuduje nową fabrykę we Wrześni, gdzie na przełomie 2016/2017 roku rozpocznie się produkcja nowej generacji dostawczego modelu Crafter. Będzie to już drugi zakład produkcyjny marki Volkswagen Samochody Użytkowe

Tańsza energia dla branży

w zakresie zmiany sprzedawcy energii elektrycznej. Możliwa jest także pomoc prawna i posprzedażna. Oprócz niższych taryf na firmy zrzeszone w PIM-ie czeka dodatkowa zniżka w wysokości 0,50 zł/MWh. Więcej informacji oraz szczegółowy cennik znajduje się na stronie Polskiej Izby Motoryzacyjnej

SUV-y i crossovery. Co sprawia, że są tak popularne i kto na tym traci?

głównie SUV-y klasy średniej i kompaktowej, te z wyższej półki były rzadkością. Teraz nie dość, że można przebierać w rekreacyjnym luksusie, to jeszcze możliwe jest sprawienie sobie rekreacyjnego "malucha" o gabarytach auta miejskiego. To najnowszy pomysł koncernów motoryzacyjnych, który trafił

Już ich nie ma | Marki samochodów, które już pożegnaliśmy

modelu Logan. fot. MAZ | Moskwicz 412 Marka: Daewoo Daewoo to także marka, którą bardzo dobrze znamy. Wystarczy wymienić takie auta jak Lanos, Matiz, Nubira czy Espero. Niestety motoryzacyjnego działu Daewoo już nie ma. Firma upadła wraz z całym koncernem, ale szybko trafiła pod skrzydła Chevroleta

Fleet Market 2014 | Relacja z targów

Tegoroczną, najbardziej okazałą pod względem liczby premier motoryzacyjnych i rozmachu wystawców, edycję odwiedziło około 4000 gości. Taka frekwencja i obecność wielu przedstawicieli firm, którzy nie brali udziału we wcześniejszych edycjach, to zasługa wielu czynników. Jednym z nich na pewno jest

Fleet Derby | Samochód Służbowy 2014

to test wiodących marek, najlepszych producentów, koncernów i największych graczy rynku flotowego w Polsce. Fleet Derby to połączenie testu samochodowego, który odbył się 14 maja br. na terenie Autodromu Automobilklubu Polski w Warszawie, a także internetowego plebiscytu w 11 kategoriach na najlepszy

Oto najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne | RANKING

wartością 29,6 mld dolarów zwyciężyła w tegorocznej edycji zestawienia i zanotowała 21% wzrostu w porównaniu do roku ubiegłego. Toyota Motor Corporation jest wiodącym koncernem motoryzacyjnym. W 2012 roku na pięciu kontynentach firma znalazła nabywców na ponad 9,9 mln aut, w tym 8,7 mln Toyot. Toyota

Magazyn "Automobilista" | Spis treści

"Automobilista" - 5 (133) Maj 2011 Cena 12,00 zł W numerze: Autobleu - francuska próba na Mille Miglia Jawa typ 18 - eksportowy sukces Péráka Syrena R20 - historia i badania prototypów polskiej Królowej Szos w wersji rolniczej NSU - trójkołowiec NSU z chłodzonym wodą

Toyota odwołuje bicie rekordu sprzedaży aut

Do tej pory rekord w sprzedaży aut należy do General Motors. W 1978 r. amerykański koncern sprzedał 9,55 mln samochodów i przez 30 lat nie udało się pobić tego wyniku. Pokusiła się o to dopiero Toyota, konkurująca z GM o tytuł największego koncernu motoryzacyjnego świata. W zeszłym roku japoński

Moto Idea 2011 - dokąd zmierza branża

trendami na europejskich i polskim rynku motoryzacyjnym (Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, AutomotiveSuppliers.pl) a  także podczas uczestniczyli w panelu dyskusyjnym "Przemysł motoryzacyjny - prognozy i wyzwania w 2011 i 2012 r. , w którym wzięli udział m.in. Andrzej Korpak - dyrektor

Rozpęd dzięki licencjom - 1932

produkcję samochodu Następnie główne skrzypce na polskiej scenie motoryzacyjnej zaczęła odgrywać Fabryka Samochodów Osobowych (powstała w wyniki reorganizacji PZInż), której włodarze największe szanse rozwoju widzieli we współpracy z zagranicznym koncernem. Brali pod uwagę Renault i Fiata, ale oferta

Spada produkcja samochodów osobowych w Polsce

W listopadzie z taśm fabryk koncernów motoryzacyjnych w Polsce zjechało 60,3 tys. samochodów osobowych, aż o jedną piątą mniej niż przed rokiem - ogłosiła wczoraj firma Samar, ekspert krajowej branży motoryzacyjnej. W sumie od stycznia do końca listopada za bramy fabryk w Polsce wyjechało 741,2 tys

Aston Martin wjeżdża do Polski

wielkich motoryzacyjnego świata brakuje przede wszystkim przedstawicieli koncernu Volkswagen , czyli Lamborghini i Bugatti . Niecierpliwi mogą zwrócić się o pomoc do rajdowego mistrza Leszka Kuzaja, który z pomocą firmy Kuzaj Dream Cars spełnia motoryzacyjne marzenia. ZOBACZ TAKŻE: Aston Martin to

Bridgestone Road Show rusza w trasę

Nie lada gratka czeka na mieszkańców sześciu polskich miast. Już 6 maja obędzie się pierwsza impreza z cyklu Bridgestone Road Show. W programie wszystkich sześciu imprez mnóstwo atrakcji motoryzacyjnych, a przede wszystkim fachowego wsparcia dotyczącego bezpieczeństwa na drodze oraz ekologicznych

Motor Show 2012 - jeszcze tylko kilka godzin

oddzielną halę wynajęła grupa VW. Można tam zobaczyć nowości koncernu z Wolfsburga, jak Volkswagen Up!, Skoda Citigo 5d, czy Audi A3. Atrakcje uzupełnia polska premiera zupełnie nowego Porsche Boxstera.Oddzielną halę poświęcono miłośnikom jednośladów. Odwiedzający mogą zapoznać się i porównać ze sobą różne

Nowy Fiat 500 będzie powstawał wyłącznie w Polsce?

Fiat 500 tylko z Polski?Nowy Fiat 500 będzie powstawał wyłącznie w Polsce?Dobre, ale nieoficjalne, sygnały płyną z Fiata. Po wycofaniu produkcji Pandy z fabryki w Tychach, koncern może do Polski przenieść cały montaż modelu 500.- Mamy przecieki o tym, że pracuje nad nowym modelem w związku z tym

FLEET MARKET 2013 - V Ogólnopolskie Targi Branży Flotowej

bezpieczeństwa w ruchu drogowym, niezależne sieci serwisowe i dystrybutorzy części zamiennych oraz organizacje i stowarzyszenia motoryzacyjne. 3. Corocznie w targach bierze udział około 3000 gości, a wśród nich, m.in.: przedstawiciele kadry zarządzającej flotą samochodów służbowych w międzynarodowych i polskich

Volkswagen XL1 | Pierwsza jazda | Dotknąć wizji Piecha

Koncepty Volkswagena | Nie tylko dla ludu Stworzyć najbardziej ekonomiczny samochód seryjny świata - taki cel przyświecał najważniejszej osobie w koncernie Volkswagena. Gdy za postawione zadanie zabrali się inżynierowie, okazało się, że po pierwsze nie będzie to takie łatwe, po drugie tanie

Tesla Model S P85+ | Pierwsza jazda | Tesla byłby dumny?

dłoni, to we wnętrzu Modelu S poczujesz się jak w domu. Tesla jest coraz bardziej rozpoznawalna i popularna. Po drogach na całym świecie jeździ już ponad 50 tys. samochodów tej marki. To idealny przykład na to, że można stworzyć coś od zera, konkurując z wielkimi koncernami motoryzacyjnymi. W Polsce nie

Sprzedaż bez zmian, rejestracje w dół

Kryzys ominął polską motoryzację? Tak sugerują statystyki. Bo w 2009 r. koncerny samochodowe sprzedały w Polsce 320 010 aut, czyli o trzy sztuki więcej niż rok wcześniej - ogłosiła wczoraj firma Samar, ekspert krajowego rynku motoryzacyjnego. - W rzeczywistości nie było tak dobrze. Bo w zeszłym

Aston Martin w Polsce

przedstawicielstwa Porsche, Bentleya, Maybacha, będziemy mieli  Ferrari, Astona Martina. Z wielkich motoryzacyjnego świata brakuje przede wszystkim przedstawicieli koncernu VW, czyli Lamborghini i Bugatti. Niecierpliwi mogą zwrócić się o pomoc do rajdowego mistrza Leszka Kuzaja, który z pomocą firmy Kuzaj Dream

Słowacja też dopłaci

przyklasnęła opozycja, twierdząc, że te pieniądze i tak zasilą kabzy zagranicznych koncernów, bo aż 98 procent aut produkowanych na Słowacji sprzedaje się na Zachód.Rodzimy przemysł motoryzacyjny wspomoże też Serbia. Nie należy ona do UE, więc może robić to dowolnie. Rząd zdecydował, że dopłaci 1000 euro do

Koncerny samochodowe chcą pomocy od UE

motoryzacyjne chcą dostać z unijnej kasy 40 mld euro pomocy. Dwa tygodnie temu pomysł poparł komisarz UE ds. przemysłu Günther Verheugen. Jego zdaniem EBI może przyznawać koncernom tanie kredyty na konstrukcję i produkcję samochodów, które zużywają mało paliwa i odznaczają się niską emisją dwutlenku węgla

GM przeniesie część produkcji z Niemiec do Polski?

Dyrekcja polskich zakładów nie ukrywa, że wiąże z toczącymi się rozmowami spore nadzieje, choć dodaje, że nie ma wpływu na decyzje władz koncernu. Spadki dotyczą całej branży motoryzacyjnej, ale gliwicka fabryka jest na nie szczególnie podatna. Dlaczego? Ze względu na rodzaj samochodów, jakie się

Producenci aut oszukują klientów! Manipulacje podczas testów

samochodowego tych krajów. Polska i Wielka Brytania nie zajęły stanowiska, natomiast reszta krajów skłania się ku wcześniejszemu terminowi. W październiku zapadną ostateczne decyzje. Otwarta pozostaje także sprawa kar dla koncernów zaniżających spalanie. Wiele krajów UE przyznało niskoemisyjnym modelem zniżki

Samochody z innej bajki | GMC

zakupowego koncernu General Motors z początku XX wieku, w efekcie czego w 1909 roku znalazło się pod jego skrzydłami. W tym samym roku do koszyka przyszłego motoryzacyjnego potentata wpadła kolejna firma produkująca auta użytkowe - Reliance. Obie połączono w 1911 roku pod szyldem GMC. Na przestrzeni lat

Genewa 2010 | Nowe Cayenne przed premierą

Chcemy tego czy nie, w dobie mediów elektronicznych coraz trudniej motoryzacyjnym koncernom ukryć informacje o nowych modelach przed konkurencją, dziennikarzami i fanami czterech kółek. Dzisiaj na stronie konfiguratora Porsche pojawiło się zdjęcie drugiej generacji modelu Cayenne, ale zostało

Mercedes nam odjechał do Kecskemet

Od 2001 r. już cztery razy przegraliśmy rywalizację o motoryzacyjne inwestycje - z Czechami o fabryki aut Toyoty i Hyundai, ze Słowacją o fabryki Peugeot i Kia, a teraz z Węgrami. Wczoraj koncern Daimler poinformował, że pierwsza w Europie poza granicami Niemiec fabryka aut Mercedesa powstanie w

Wreszcie polskie menu w VW

koncernu z Wolfsburga wyposażonym w polskie menu i "panią" informującą nas o kierunku jazdy na najbliższym skrzyżowaniu jest nowy Golf Cabriolet.Na prezentacji nowego Golfa bez dachu mieliśmy okazję "przeklikać" się na szybko przez opcje komputera pokładowego i posłuchać komend

Kryzys amerykańskiej motoryzacji przenosi się do Europy

, aby poprawić swoją rentowność. W tym samym celu, kilkanaście dni temu, szwedzki koncern Volvo, który jest znaczącym graczem na rynku ciężarówek w USA, postanowił przenieść z Finlandii do Polski produkcję miejskich autobusów. Wysokie ceny paliw biją po kieszeniach także kierowców w Europie, więc

"Każdy musi sam płacić za błędy"

Opla, który zatrudnia w Niemczech 26 tysięcy osób (ma także fabrykę w polskich Gliwicach). Firma jest częścią koncernu General Motors, który stoi obecnie na skraju bankructwa.Nie oznacza to jednak, że niemiecki rząd umywa ręce od problemów koncernu. W poniedziałek kanclerz Angela Merkel zaprosiła

Zachodni wiatr

Polsce. Rządowy program nie ma bowiem na celu rozruszanie sprzedaży jako takiej, ale ma wspomóc koncerny motoryzacyjne, by nie musiały wstrzymywać produkcji ani zwalniać pracowników.  Jak powiedział Automotive News Europe Przemysław Kromer z firmy konsultingowej Deloitte Advisory:Przez to, że kurs

Moto Nostalgia już w ten weekend

czasopisma motoryzacyjne i portale tematyczne (Automobilista, Classicauto, Autonaprawa, GT, Oldtimery.com).Atrakcją dla zwiedzających będzie przede wszystkim 130 wystawionych samochodów i motocykli. Znajdziemy wśród nich m.in. słynnego Strato-Poloneza, Forda Sierra RS Cosworth wielokrotnego mistrza Polski

Niemcy wykupują nam auta?

transporcie do Niemiec, a w zachodnich województwach może to być jeszcze więcej - mówi Drzewiecki. - W Polsce nowe auta są teraz faktycznie najtańsze w Europie - przyznaje Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), stowarzyszenia przedstawicielstw koncernów. Ale Faryś minimalizuje

Nowa opona letnia Dębica Presto

spełnia kluczowe wymagania polskich kierowców, bowiem - jak wynika z badań opinii - oczekują oni od opon przede wszystkim długich przebiegów i bezpieczeństwa podróży, czyli m.in. skróconej drogi hamowania oraz dobrych osiągów na mokrej nawierzchni. Testy potwierdziły, że nowa Dębica Presto spełnia

Przepisy i pierwsze polskie prawo jazdy - 1918

Owszem, żaden niemiecki koncern nie kupił naszych fabryk i nie zaczął w nich produkować uwielbianych na świecie modeli (vide Volkswagen i Škoda). Zgadza się, żadna z polskich marek nie osiągnęła na rynku międzynarodowym spektakularnego sukcesu. Tak, naszym drogom jeszcze daleko do doskonałości, ale

BMW zainwestuje pod Słubicami w centrum logistyczne

centrum poddostawców motoryzacyjnych. Są tu obecne m.in. Delphi, Faurecia czy Inter Groclin Auto, które już współpracują z BMW. Decyzja koncernu jest logicznym następstwem sukcesu komercyjnego tej marki w naszej części Europy. To naturalny ruch, by szybciej reagować na potrzeby klientów. Także polskich

Fiata 500 przenoszą z Tychów do Meksyku

sprzedaży Fiata na amerykańskim rynku. Drogę do serc kierowców w USA ma utorować Włochom Fiat 500 , małolitrażowy samochód, który od trzech lat jest produkowany tylko w polskiej fabryce koncernu w Tychach. Dzięki wysokiej jakości produkcji w Polsce auto zrobiło wielką furę w Europie. Na amerykański rynek

Nowe idee z Krakowa

Motoryzacyjnego, AutomotiveSuppliers.pl, GM Manufacturing Poland, Randstad, Johnson Controls International, Polytec Interior Polska, CAT LC Polska, Solaris Bus & Coach, Delphi, Tenneco Automotive Polska, Cooper Standard Automotive Polska, Ambasady Rosji, Volkswagen AG, Deloitte, Małopolskiej Agencji Rozwoju

W Polsce produkcja i sprzedaż aut spadają, a u naszych sąsiadów rosną

inwestorów motoryzacyjnych do Polski. Nie ma polityki, która do tego zachęca - uważa szef Samaru Wojciech Drzewiecki.Andrzej Kublik, Wyborcza.bizMłody Polak woli używane auto?Auta z kratką to jakiś dziwolągAutotrader.pl - bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne

Astra w kuli śniegowej

Vauxhalla. Latem producent zorganizował już taneczną zabawę, ale na wrotkach. Tym razem 500 osób bawiło się przy dźwiękach serwowanych przez DJ'ów: Mr Hudson, Coco Sumner i Paloma Faith.Brytyjska firma motoryzacyjna Vauxhall powstała w 1857 roku. Początkowo zajmowała się produkcją pomp i silników do statków

Fiat z centralą w USA?

mógł uzgodnić ze związkowcami wprowadzenia bardziej wymagających warunków pracy w zakładach Mirafiori pod Turynem. Gafy popełniał szef Fiata także w stosunku do polskiej fabryki koncernu w Tychach. W styczniu Marchionne w wywiadzie dla włoskiej prasy twierdził, że związkowcy "Solidarności"

Jeżeli SUV, to jaki? Zobaczmy co kupują Niemcy

.) Liczba sprzedanych aut: 1 687 (6 132) Top 10 niemieckich bestsellerów otwiera SUV z koncernu Mercedes - GLK, czyli po polsku Kompaktowy Luksusowy Samochód Terenowy. W maju na niemieckie drogi wyjechało równo 1 687 nowych GLK. Model ten w produkcji znajduje się od 2008 roku, a w 2012 doczekał się

Czy ekonomia przetrwa bez GM?

bez dna stawiają GM w nieciekawej sytuacji. Koncern ma jeszcze prawie dwa miesiące na opracowanie skutecznego planu restrukturyzacji.Marcin Lewandowski,źródło: Freep.com via Autoblog, ForbesAngela Merkel chce ratować Opla - KLIKNIJ TUTAJ Motodziennik: Wtyczkowóz po polsku - WIDEOSamochody: Opel Omega

Aston Martin oficjalnie w Polsce

przedstawicielstwa Porsche , Bentleya , Maybacha , wiosną powstanie salon Ferrari . Z wielkich motoryzacyjnego świata brakuje przede wszystkim przedstawicieli koncernu Volkswagen , czyli Lamborghini i Bugatti . Czekamy. A ile kosztują Astony w polskim salonie? V8 Vantage Coupe - 140 tys. euro V8 Vantage

Już w najbliższy weekend...

Oj będzie się działo. Już dziś zaczynają się niektóre imprezy, które w ten weekend przyciągną uwagę miłośników motoryzacji. Auto Show Auto Show to okazja zobaczenia w jednym miejscu nowości motoryzacyjnych. Swoje auta pokażą m.in. Lotus, Lexus, Audi, Citroen, Honda, Volkswagen, Kia, Skoda i

Rosja wyda 2 mld dol. na nowe Łady

FSO są dziś motoryzacyjnym przebojem na Ukrainie i w Rosji. Według dziennika "Kommiersant" AwtoWAZ za wszelką cenę starał się zapobiec budowie w Rosji przez UkrAwto wielkiej fabryki chevroletów z polskich części. Rosyjską firmę powinna więc ucieszyć decyzja Komisji Europejskiej, która

Szybka akcja z Motor Show 2012

wydarzenie motoryzacyjne w Polsce - MOTOR SHOW 2012. Dziesiątki polskich premier, setki nowości oraz niezliczona liczba atrakcji towarzyszących czekają na dziesiątki tysięcy zwiedzających. Przez trzy dni trwania wydarzenia zapraszamy na premierowe pokazy samochodów i motocykli, poznania z bliska

Samochody z innej bajki | Z dalekiej Korei

Jedną z najpopularniejszych firm samochodowych w Korei Południowej jest Samsung Renault Motors. Firma powstała w 1994 jako Samsung Motors, motoryzacyjne ramię koncernu Samsung, który zajmuje się między innymi projektowaniem i produkcją sprzętów AGD, budową statków, ubezpieczeniami, budownictwem

Chrysler ogłasza drastyczne zwolnienia

koncerny zaoszczędzą, jeśli mają kooperantów w krajach takich jak Polska, gdzie koszty są niskie, a zatrudnienie - elastyczne. To oraz położenie w pobliżu wielu rozbudowujących się fabryk samochodów przyczynia się do inwestycji w produkcję motoryzacyjną w Polsce. Według Polskiej Izby Motoryzacji przez

Ford myśli, czy inwestować w Tychach

Udało się dotrzeć do szczegółów planowanej przez Forda inwestycji. Chodzi o produkcję nowego forda ka w Tychach. Koncern otrzymał ostateczną ofertę od polskiego rządu. - Proponujemy firmie 5 mln EUR (18,9 mln zł) wsparcia. Nakłady Forda na maszyny to 367,5 mln zł. Dodatkowo Ford i Fiat zainwestują

LPG dla TSI | Eksploatacja

firma Landi Renzo zaprezentowały system zasilania autogazem dla silników koncernu Volkswagena z bezpośrednim wtryskiem benzyny, wyjaśniając przy okazji techniczne niuanse tego niezwykle skomplikowanego przedsięwzięcia. Pod koniec 2010 r. do polskiej oferty Skody wprowadzono wersję 1.4 TSI z fabryczną

Jak po nowe, to do Polski

sprzedaliśmy Pandy z rocznika 2008 i np. dwa Fiaty Linea w specyfikacji, która nie cieszyła się wzięciem u polskich klientów - dodaje. Motoryzacyjne zakupy w Polsce są opłacalne także z innego względu. Swoje dołożył bardzo słaby złoty, dzięki czemu Niemców zarabiających w euro z dnia na dzień stać na więcej

Dramatycznie spada sprzedaż nowych aut w Europie

. Sprzedaż w Irlandii spadła o 42 proc., w Wlk. Brytanii prawie o jedną piątą, w Niemczech o jedną dziesiątą, a we Francji - o 7 proc. Kiepsko jest też w nowych państwach UE, które dotąd poprawiały wyniki europejskiej branży motoryzacyjnej. W lipcu i sierpniu sprzedaż aut w nowych państwach UE spadała

Francuzi walczą z Niemiecami o emisję CO2 przez auta

wartość uśredniona dla całej gamy modeli produkowanych przez dany koncern. Wówczas jednak ruszyła niemiecka maszyna lobbingowa. Bo to niemiecki przemysł motoryzacyjny (5,8 mln wyprodukowanych samochodów w 2006 r.) specjalizuje się w produkcji dużych aut. Dostosowanie ich do nowych wymogów komisji to koszt

Wyjątkowe wersje limitowane | Sygnowane przez mistrzów cz. 1

Seicento Sporting Michael Schumacher W historii polskiego rynku motoryzacyjnego mało jest przypadków, kiedy to najmocniejsze wersje jakiegoś auta są dodatkowo limitowane. Tak jednak stało się w 2004 roku, kiedy to w salonach Subaru można było zamówić jedną z... 14 sztuk Imprezy WRX STI z dopiskiem Solberg

Jak upadają giganci

Detroit i całego stanu. Dla Wielkiej Trójki z Detroit pracuje około 250 tysięcy mieszkańców Michigan, a do tego dochodzą jeszcze dealerzy i firmy współpracujące z koncernami - producenci podzespołów, ludzie związani z reklamą czy transportem. Tymczasem przemysł motoryzacyjny w Stanach znalazł się na

Nie Fiat a Magna bierze Opla

Magna bierze OplaWkrótce mają zostać dogadane szczegóły porozumienia pomiędzy GM, Oplem i MagnąW ciągu najbliższych pięciu tygodni mają zostać dogadane szczegóły porozumienia pomiędzy GM, Oplem i Magną.Magna to kanadyjskie konsorcjum zajmujące się produkcją części dla przemysłu motoryzacyjnego

W interesie milionów kierowców

gwarancyjnych. GVO pozwala klientom wybrać zamienniki niezależnych producentów, a nie korzystać tylko z produktów oznaczonych logo danego koncernu samochodowego. Nowe przepisy odcisnęły się na systemie dystrybucji aut, części i usług motoryzacyjnych. GVO w praktyce Po pierwsze, pojawiła się możliwość sprzedaży

UE dzieli pomoc dla motoryzacji

ucichło. A plan prezydenta Francji Nicolasa Sarkozy'ego może całkowicie przekreślić szanse Polski na inwestycję PSA. Smarowanie motoryzacji nad Sekwaną Wczoraj Sarkozy zapowiedział ponad 9 mld euro rządowej pomocy dla francuskich firm motoryzacyjnych. Koncerny PSA i Renault dostaną po 3 mld euro

100 lat Continentala w Polsce

detalicznej Pewex. Dopiero zmiany polityczne 1989 r. umożliwiły powrót marki Continental na polski rynek. Od stycznia 1997 oficjalnym przedstawicielem koncernu jest Continental Opony Polska Sp. z o.o., która jest importerem opon Continental oraz marek Uniroyal, Barum, Semperit, Mabor, Gislaved, Viking

Test zderzeniowy dla koncernów samochodowych

odchylenie 30-40 proc., a Francuzi 90 proc., to Komisja zaproponuje 60 proc. I grzywnę w wysokości 30-90 euro za każdy nadmierny gram - mówi niemiecki eurodeputowany. Nowe przepisy na pewno będą miały wpływ na polski przemysł motoryzacyjny. Dziś generuje on 17 proc. polskiego eksportu, zatrudnia 120 tys

Kupno samochodu | Obsługa samochodów amerykańskich

komputerowego. Niektórzy mają autoryzację amerykańskich koncernów (zazwyczaj General Motors) i zatrudniają mechaników z certyfikatami wydanymi przez amerykańskich producentów samochodowych. Warto dodać, że placówki wyspecjalizowane w samochodach z USA zajmują się nie tylko typowo amerykańskimi autami, ale

Samochody przyszłości | Dawne pomysły

W 1970 roku w Genewie dwie słynne na cały motoryzacyjny świat włoskie firmy pokazały efekt swojej współpracy. Ferrari i Pininfarina postanowiły stworzyć koncept samochodu przyszłości, który zdobył aż 22 międzynarodowe nagrody. Za bazę do projektu posłużyło wyścigowe Ferrari 512 S, które powstało w

Samochody z zapomnianej bajki | Wartburg

ciężarówkach skończywszy, niczym koncern Volkswagena obecnie), a obecnie powstają tam modele Opla. Co najważniejsze jednak, w Eisenach produkowane były Wartburgi.ZOBACZ TAKŻE:Wartburg może być Twój już za 2 tys. zł. Zobacz sam Syrena Sport - najpiękniejsze auto w historii polskiej motoryzacji. Powstanie

Zmiana przepisów - chaos w rejestracji nowych aut

, szef firmy doradczej Samar, która monitoruje polski rynek motoryzacyjny.

Wojna w segmencie miejskich aut trwa

generacją auta. A Panda Classic kosztuje 26 tys. zł i produkowana będzie najprawdopodobniej tylko do końca tego roku.Fiat Panda vs. Kia Picanto vs. VW Up | Test porównawczySiedmiu wspaniałychWejście na rynek trzech bliźniaczych auta z koncernu Volkswagena było jednym z głośniejszych wydarzeń motoryzacyjnych

Jaguary w Manufakturze

) reprezentujące koncern GM, Chryslery, Jeepy, Fordy, Mazdy, Toyoty, a nawet bezczynny MAN przygotowany na rajd Dakar.Najciekawsze ze stoisk ekspozycyjnych wydawało się stanowisko Mazdy. Pomimo importu "nieoficjalnego" (formalnie Mazda zamierza wejść do Polski ponownie jeszcze w tym roku) oferta modelowa

Nowy lider sprzedaży? | Zażarty bój Volkswagena i Toyoty

Top 10 | Polski nr 1 w czerwcu | Już nie Octavia Walka o miano największego koncernu samochodowego to od dawna starcie trzech gigantów - Volkswagena, General Motors i Toyoty. Ostatnie lata to czas Toyoty, której po piętach deptał VAG. Rok temu Japończycy sprzedali 10,23 miliona samochodów, Niemcy

Polskie konie mechaniczne

"polski przemysł motoryzacyjny", niczego tu nie zmienią. Liczy się, ile PKB (produktu krajowego brutto) i miejsc pracy przysparza ta branża. W 2007 r. zatrudniała 260 tys. osób. Jak bardzo ważna jest to dziedzina gospodarki, uzmysławia fakt, że wartość produkcji przemysłu motoryzacyjnego w2006

Statystyka w służbie klientów

Rynek samochodowy w Polsce rządzi się własnymi prawami i pod wieloma względami różni się od tego, z czym mamy do czynienia w Europie Zachodniej. Jednym z elementów, który charakteryzuje polskich nabywców jest powszechny brak wiedzy o rozmaitych rankingach i zestawieniach funkcjonujących w

Jesienne premiery w polskich salonach

motoryzacyjnego spadek sprzedaży na poziomie 20 proc. A zatem również w naszym kraju nowe modele będą ratowały budżety importerów i producentów. Na co może liczyć polski nabywca?Miejskie rekinyZacznijmy od tego, co najtańsze. Sprzedawany od sierpnia Tata Indica Vista za 29 950 zł to kolejna generacja małego auta

Samochody - skąd one się biorą?

motoryzacyjnej mapie świata nie brakuje wreszcie miejsc, gdzie występują zupełnie nieznane u nas modele. Polska na szczęście nie zostaje w tyle. Z krajowych fabryk wyjeżdżają m.in. Fiaty, Ople i Volkswageny. Nasze zakłady należą do jednych z najbardziej cenionych na świecie.Acura: Japonia, Kanada (CSX, MDX, ZDX

Czy jedzie z nami kierowca?

przyszłości przewiduje Intel, już dziś w swoich autach wprowadzają w różnych formach koncerny motoryzacyjne. Zatankuj baterię czyli paliwo przyszłości Konstruktorzy samochodów skupiają się dzisiaj przede wszystkim na trzech kwestiach: zmniejszeniu zużycia paliwa, redukcji wydzielanego dwutlenku węgla, a

Jaguary w Manufakturze

) reprezentujące koncern GM, Chryslery, Jeepy, Fordy, Mazdy, Toyoty, a nawet bezczynny MAN przygotowany na rajd Dakar.Najciekawsze ze stoisk ekspozycyjnych wydawało się stanowisko Mazdy. Pomimo importu "nieoficjalnego" (formalnie Mazda zamierza wejść do Polski ponownie jeszcze w tym roku) oferta modelowa

Range Rover | To już 45 lat!

samochodu. Na początek proponujemy film, który przygotowali w koncernie JLR dla swojego jubilata: Jak zmieniał się Range Rover najlepiej pokażą nam okolicznościowe zdjęcia. Twórcy Range'a zestawili ze sobą wszystkie cztery generacje: fot. Land Rover | Cztery generacje Range Rovera fot. Land Rover

Hyundai Elantra vs. Veloster vs. i40 | Test porównawczy

dobrą miną albo pozytywnymi wizjami przyszłości. Hyundai jednak ma się czym pochwalić i w trudnych dla motoryzacji czasach wykazuje się znakomitymi wynikami. Osiągnął już piątą lokatę wśród największych koncernów motoryzacyjnych na świecie a w Europie po pięciu miesiącach 2011 r. zanotował wzrost

Re: Podpowiem OBCIACHOWI

Abyśmy mieli większe szanse na zainteresowanie Polską koncernów motoryzacyjnych, powinniśmy mieć tor F1 i nie chodzi tu o prestiż. Chodzi o gospodarkę! -- http://emoty.blox.pl/resource/podejzenie.gif

Re: Podpowiem OBCIACHOWI

tadeusz_ski.51 napisał: > Abyśmy mieli większe szanse na zainteresowanie Polską koncernów motoryzacyjnych > , powinniśmy mieć tor F1 i nie chodzi tu o prestiż. Chodzi o gospodarkę! Jeśli tor F1 coś wspólnego z gospodarką,to dlaczego gospodarka Węgier jest tak marna, że Orban musi

Aaaa... wystarczylo 38 sekund :-)

Juz myslalem, ze cos ciekawego. Ale jak Pan w 47 sekundzie powiedzial, ze Polski przemysl motoryzacyjny nie moze odzyc bo blokuja go zachodnie koncerny to juz mi sie spodobalo - kabaret bedzie. Dokladnie - wisza nad nami koroporacje zachodnie. No jak dla tego Pana to jest powod, to ja gratuluje

Re: Belka padł na franku

Orban "wynagrodził" węgierskich "frankowiczów", i jakoś UE się Węgier nie czepia. Wręcz przeciwnie, niemieckie koncerny motoryzacyjne dają Orbanowi carte blanche, chętnie lokując u Madziarów produkcję aut premium (np. Audi i Mercedes). W przeciwieństwie do tak chwalonej Polski, w której pakuje się

Re: Polska centrum produkcyjnym Europy?

." Polskim przemysł motoryzacyjny?! Od kiedy to zakłady Fiata czy Opla są "polskimi zakładami motoryzacyjnymi"? Polska nie ma własnego przemysłu, a jakieś resztówki są tylko wyjątkiem od reguły. Natomiast jest miejscem produkcji dla zagranicznych koncernów dzięki niskim kosztom produkcji - niskie

Re: Gigantyczna nadwyżka w handlu zagranicznym Po

Chyba tobie. Nadal nie odpowiedziała jak chcesz zmusić prywatny kapitał do zainwestowania w polski koncern motoryzacyjny! -- Ceterum censeo Moscowiam delendam esse forum.gazeta.pl/forum/f,251818

Re: OECD

? > Emisja akcji to zupełnie co innego, niż handel na giełdzie. Nie słyszałem, żeby > koncerny motoryzacyjne zamartwiały się, ile są warte używane pojazdy ich produ > kcji. To oczywista oczywistość, że wyemitowane akcje sprzedaje się w kioskach i na bazarach, a nie na giełdzie. A jak

Re: To nie do zniesienia dla prawdziwego patrioty

Szczególnie szybki wzrost odnotowały polskie koncerny motoryzacyjne, ponieważ teraz każdy chce mieć polski samochód. To kwestia prestiżu.

?Efekt Trumpa" już bije w gospodarkę Meksyku

. ? Tutejsze fabryki wykorzystują komponenty ze Stanów. Amerykańskie korzystają z naszych. Wszystkie zakłady w USA ? elektroniczne, motoryzacyjne, lotnicze, chemiczne ? produkują z meksykańskich surowców i komponentów ? mówi Jose Maria Diaz, prezes Amerykańskiej Izby Handlu w Meksyku. Strach przed recesją To

Komu zależy żeby komunikacja publiczna była syfem?

Koncernom motoryzacyjnym ? Czy po prostu to polska mentalność ?

Re: Tak sobie..

~prosto z mostu do rico68: Po przeprowadziła nas suchą stopą przez największy od 80 lat kryzys światowej gospodarki i za to należy się WIELKI SZACUN. Prawda jest taka, że choć w tym trudnym czasie niemal cały świat pogrążył się w recesji, padały koncerny motoryzacyjne, banki, bezrobocie szalało i

Kreatywność jako prosta recepta na sukces

@gazwyb.pl; Racing Team to koło naukowe na Politechnice Wrocławskiej, które daje świetną zabawę, ale też pracę w słynnych koncernach motoryzacyjnych. O studentów zabiegają Aston Martin, Rolls-Royce czy Bentley. say69mat: Obserwując nieustanne zmagania z niemocą, niemożnością i niewydolnością

Re: Seryjni mordercy jeżdżą VW Polo

. Potem (lata 50) zrobili pierwszy młynek do kawy... "i jakoś to im poszło". > -opel Największy przedwojenny producent aut w Niemczech. Własność amerykańskiego koncernu GM (od 1929 roku, od 1931 wyłączna własność). > -vw Firma założona na zgliszczach koncernu KDF i zbombardowanej do gruntu

Polska PressCytuje za Wiki:

Polska Press (medialnie: Polska Press Grupa, dawniej: Grupa Wydawnicza Polskapresse) – polska grupa wydawnicza wchodząca w skład międzynarodowego koncernu Verlagsgruppe Passau i jest wydawcą dzienników regionalnych (m.in. Polska Dziennik Bałtycki, Polska Dziennik Łódzki, Polska Dziennik

Re: Nowy alltrack

których LPG ma dużo klientów to zwykle kraje bez dużego rynku na samochody nowe i bez własnego przemysłu samochodowego - Polska, Turcja, Holandia, Belgia. Wyjątki to Indie, Włochy i Korea Południowa. Na indyjskie samochody nie ma specjalnie popytu, koncern Fiata po ostatnich zmianach skoncentrował się na

Re: Syrena Sport | Marzenia stylisty

@ezomir A jaki to wielki polski koncern motoryzacyjny wystawi kase na zrobienie polskiego mustanga? Bo jesli myslisz ,ze maloseryjna produkcja moze byc tania to chyba zyjemy w innym swiecie.

wolne żarty michnikowszczyzno

Jaki polski przemysł motoryzacyjny ??? Przecież on dzięki liberałom nie istnieje. W Polsce zagraniczne koncerny motoryzacyjne korzystają tylko z taniej siły roboczej a kasa jedzie do niemców i francuzów.

Rząd milczy o pomocy dla motoryzacji...

"Inne kraje UE - np. Francja i Niemcy - już szykują ratunek dla swoich koncernów motoryzacyjnych." ------------------------------------------------------------------- A czy istnieja jakies polskie "koncerny motoryzacyjne"?

Re: Co oznacza w praktyce "utrata suwerennośc

jeżeli już chcemy koniecznie znaleźć jakiś europejski przykład. Była motoryzacyjną potęgą, koncerny Volvo i Saab skutecznie konkurowały w niemieckim mercedesem na wymagającym amerykańskim rynku. Posiadanie Vovlo to było coś. Parę lat temu Chinczycy kupili perłę w koronie szwedzkiego przemysłu

Re: Paleta kolorów - dlaczego taka bieda?

Po co mają się trudzić z tyloma kolorami? Łatwiej pójść do siedziby koncernu Axel Springer, dać komu trzeba łapówkę, a polskojęzyczna prasa motoryzacyjna będzie rozpływać się w zachwytach nad nowym golfem i przekona polskich czytelników, że golf to najlepsiejszy samochód na świecie. Lepszy nawet od

Re: skąd twierdzenie, że media w Polsce są niemie

.pl, milionkobiet.pl, Nk.pl, Onet.pl, Skapiec.pl. Polska Press (dawniej Grupa Wydawnicza Polskapresse) wchodzi w skład międzynarodowego koncernu Verlagsgruppe Passau (tak, niemiecko brzmiąca nazwa nie jest przypadkowa ? to niemiecka grupa medialna założona w 2000 roku). Jest wydawcą mediów regionalnych

Re: Elektryczny Seat w 2015 roku

ed a powiedz mi jaki mamy w Polsce przemysł motoryzacyjny? 3-4 fabryki zagranicznych koncernów? bo polskich nie ma... Za to od sprowadzania używanych aut nasi polscy mechanicy i producenci części mają pracę... ;-) Hehe

Re: Peugeot 208 - francuska rewolucja

PSA w porownaniu ze swietej pamieci FSO jest koncernem europejskim wiec co sie tyczy gamy silnikow jest ona czasami "sprzeczna" z zapotrzebowaniami polskiego rynku motoryzacyjnego, zwanego karlem.....mowa o przewadze diesla nad benzyna w produkcji PSA

Po pierwsze, lewaccy "eksperci" użalają się w

koncerny motoryzacyjne walą dzwiami i oknami na Węgry, aby budować tam luksusowe marki i ich modele, a nie oplo-fiatową budżetówkę, jak w Polsce. Po trzecie, ów lewacki ekspert przemilcza kluczowy fakt, że opowiada o wioskach - a raczej osadach - węgierskich Romów. Tego typu syfiaste, cygańskie wioski to

Re: Show Passata na Motor Show w Poznaniu

Swiat powinien sie zwracac o porady do polskich forumowiczow! A tak przez nieswiadomosc i glupote uczynil VW najwiekszym koncernem motoryzacyjnym swiata. Co za glupi ludzie zyja poza naszymi granicami.... Powinnismy Nobla dostac za wnikliwe oceny bubla,ahaha?

Re: Renault atakuje segment premium

jeza, ale tu frustratow. tym sie roznia zachoenie fora motoryzacyjne od polskich. az wstyd mi jezdzic autem koncernu VAG jak czytam opinie wlascicieli tych aut. Kury szczac prowadzac a nie autem jezdzic

Re: wolność???

Bzdury piszesz. Największa potęga gospodarcza Europy nie opiera się na żadnych "małych innowacyjnych firmach rodzinnych", a na potężnych hutach i stalowniach, stoczniach, zakładach przemysłów maszynowych, lotniczych i motoryzacyjnych, a przede wszystkim koncernów chemicznych, farmaceutycznych itp

Re: Rozmowa kwalifikacyjna

najlepszego.)Pomimo niepowodzenia szukałem pracy dalej i ... znalazłem. (W koncernie międzynarodowym) Dwa lata temu moja obecna firma nawiązała współpracę (właściwie dała bardzo duże długoterminowe zlecenie na produkcję pewnych części) z tą polską firmą, w której bezskutecznie ubiegałem się o zatrudnienie. Z

Re: Samochody z innej bajki - Pyeonghwa i Kaengsa

ciekawe, co można napisać o motoryzacji kpitalistycznej Polski. Otóż jesteśmy tylko montażownią imperialistycznych koncernów - zero rozwoju, myśli, choćby jak co podrobić. No ale ile krajów może posiuadać jakikolwiek projekt motoryzacyjny, skoro 99% światowej produkcji to zieło kilku

Czy ten artykuł to żart ?

Polski przemysł motoryzacyjny upada, nie mówiąc juz o polskiej myśli technicznej, która upadła już dawno. Zamknięto fabrykę FSO, przegraliśmy z czechami i słowakami wybór na nowe fabryki kilku światowych koncernów, FIAT zabiera nam produkcję nowej Pandy, ale Polaków i tak nie stac na nowe samochody

Re: nie ma, kolego, "polskiej bylejakości",...

paliwa) oraz koszta logistyczne (położenie montowni w danym obszarze gosp./celnym i możliwość transportu, czyli jakość infrastruktury). Zwróć uwagę, iż więcej fabryk/montowni zachodnich koncernów motoryzacyjnych powstało na Słowacji, natomiast fabryki/montownie klepiące auta klasy (i marek) premium na

Jakub Faryś

O wprowadzeniu systemu podatkowego, który będzie zachęcać kierowców do wymiany aut starszych na nowsze, mówi także Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego - stowarzyszenia przedstawicielstw koncernów. Ja proponuję wprowadzenie podatku w wys. 90% zarobków dla wszystkich o

Re: Toyota znów liderem sprzedaży na świecie

auto hybrydowe. To, że reszta koncernów również wprowadza hybrydy świadczy o tym, że rynek motoryzacyjny powoli się zmienia, nasze polskie postrzeganie sprawy niewiele tu zmieni. Świat się zmienia, nie zmienimy tego....

Re: Pogaduszki

mają się potroić. Inne koncerny motoryzacyjne także szykują własne zautomatyzowane ciężarówki. Szwedzka firma Scania, która jest kontrolowana przez Volkswagena, testuje już ciężarówki, które automatycznie jeżdżą za ciężarówką liderem, która jako jedyna w tej kolumnie pojazdów jest kierowana przez

Re: Wycieczka

szkolenia praktycznego w zakładach pracy, doposażenia pracowni i warsztatów szkolnych. Wszyscy uczestnicy projektu byli pod wrażeniem bogatego wyposażenia warsztatów szkolnych finansowanych przez zakłady reprezentujące największe światowe koncerny motoryzacyjne i elektroniczne w Stambule oraz ośrodków

Smierc w oczach

jednego z koncernów motoryzacyjnych na spotkaniu z polskimi dziennikarzami. Auto nie wino: z wiekiem tanieje Do maja 2004 r. nie wolno było importować do Polski aut niespełniających normy emisji spalin Euro 2 (w uproszczeniu - po raz pierwszy zarejestrowanych na Zachodzie przed 1997 r.). Do ceny

Gaice do sztambucha

firmom, ale już tak zostało. Obecnie dyżury ochroniarzy trwają po 150 godzin. Doktoranci zarabiają na siedmiu zleceniach. Sprzątaczki są wypychane z publicznych instytucji na outsourcing. Monterów w znanym koncernie motoryzacyjnym przenosi się co pół roku do innej agencji pracy tymczasowej. W debacie

Re: Co z tą polską motoryzacją

Polska motoryzacja nie rozkwitnie znowu, bo nigdy nie kwitla. Tak naprawde to nigdy jej nie bylo, to co bylo w Polsce za komuny nie mozna nazwac przemyslem motoryzacyjnym z prawdziwego zdarzenia. Przez pol wieku wyprodukowano tyle samochodow osobowych, ze na palcach jednej reki mozna policzyc

Re: ale za to jesteśmy "silni ,zwarcii ....weseli

FSO stanowiło niewielką część przemysłu motoryzacyjnego w Polsce. Trzeba pamiętać, że przemysł motoryzacyjny to nie tylko montaż samochodów, ale również produkcja podzespołów i różnych komponentów. Np. mało kto wie, że w Polsce działa największa europejska fabryka koncernu MAHLE (w Krotoszynie

Re: Henryka Bochniarz: Etatów nie będzie

się pan dowiaduje, że firma straciła dwa duże kontrakty. I musi pan połowę tych ludzi zwolnić. W "Dużym Formacie" ukazał się reportaż Marcina Wójcika o wielkim koncernie motoryzacyjnym, który zatrudnia w Polsce bez etatów. Robotnicy są przerzucani z jednej agencji pracy tymczasowej do kolejnej, to

"Dz": Rząd dopłaci do nowych aut

Co za ABSURD! Francja i Niemcy mają własne koncerny motoryzacyjne, dofinansowanie do samochodow to kolejny sposób na wtłoczenie w nie kasy - u nich to jest OK, ale Polska nie posiada własnego koncernu, więc po jaką ..... pakować kasę w obce koncerny? Tą kasę możnaby przeznaczyć na inne branże w

Panowie, nihil novi. Kilka moich uwag.

poprzejmowały polskich odpowiedników i konkurentów, funkcjonowała powszechnie w Polsce opinia, iż produkty tych koncernów, sprowadzane i sprzedawane w PL, są znacznie gorszej jakości. Zauważalnej. Niż sprzedawane na zachodzie. Niby ta sama marka, ten sam produkt, to samo opakowanie, a towar kupiony w Poznaniu

Wielkosc a ilosc, co za roznica?

"Fabryka Fiat Auto Poland w Tychach jest liderem na polskim rynku motoryzacyjnym pod względem wielkości wyprodukowanych samochodów. W 2011 r. z tyskich linii produkcyjnych wyjechało ponad 212 tys. pojazdów. Fabryka w Tychach jest obecnie największą fabryką tego koncernu w Europie i drugą na

Re: lesiu, jestes pewien?

hie hie siem znafca odezwal a wiesz o tym ze polscy i amerykanscy zolnierze w Afganistanie gina wlasnie ku chwale koncernu TATA ktorego notabene motoryzacyjna czesc jest teraz najwiekszym koncernem samochodowym swiata! A tak wlasnie sie zastanawiam czy obecnie jest juz na swiecie wiecej samochodow

Re: GM - początek końca?

O to właśnie chodzi blood, co mnie interesuje to że Opel, FIAT czy Toyota składają samochody czy produkują podzespoły w Polsce. To NIE są polskie tylko zagraniczne koncerny. Dlatego śmieszy mnie gdy dziennikarze robią z Polski potęgę motoryzacyjną.

Re: Hyundai Genesis

, który może rzucić wyzwanie Apple i zarazem niszczy japończyków na rynku TV. W tej chwili polityka motoryzacyjna wygląda totalnie niespójnie - specjalne logo dla Genesis przypominające Bentleya. Specjalne logo dla Equusa (pretensjonalnością przypominające tanią markę perfum) i wystrzeganie się

Re: PIS dogonił Platformę!!! Nareszcie!!!

koncernach budowlanych, usługowych, handlowych, motoryzacyjnych zarabiają i są traktowani jak niewolnicy. Tymczasem te firmy zwalniane są na kilka lat z opłacania podatków. Już wiecie dlaczego nie ma funduszy na służbę zdrowia, oświatę, emerytury... na wszystko... A to za przyzwoleniem Polskiego rządu.

Jaki to rzad szykuje - to prikaz od niemiec i

FRANCJI, W NIEMCZECH IDENTYCZNE PRZEPISY JUZ DOSC DLUGO FUNKCJONUJA I JAKOS ZBAWIENIA DLA GOSPODARKI NIE PRZYNOSZA. I CO ZAZNACZE NIEMCY TO POWAZNY KRAJ KTORY COS PRODUKUJE MA NAJWIEKSZE I NAJBOGATSZE KONCERNY MOTORYZACYJNE. POLSKA IDAC TYM SLADEM TYLKO POZBEDZIE SIE DEWIZ.

Jaki to rzad szykuje - to prikaz od niemiec

FRANCJI, W NIEMCZECH IDENTYCZNE PRZEPISY JUZ DOSC DLUGO FUNKCJONUJA I JAKOS ZBAWIENIA DLA GOSPODARKI NIE PRZYNOSZA. I CO ZAZNACZE NIEMCY TO POWAZNY KRAJ KTORY COS PRODUKUJE MA NAJWIEKSZE I NAJBOGATSZE KONCERNY MOTORYZACYJNE. POLSKA IDAC TYM SLADEM TYLKO POZBEDZIE SIE DEWIZ.

Re: Balcerowicz doprowadzil kwitnaca gospodarke

do ruiny. Z czasow kiedy Polska rosla w sile a ludzie zyli dostatniej nic nie zostalo. Polska przed Balcerowiczem byla 10 potega gospodarcza swiata. Polskie zaawansowane towary podbijaly swiat. Koncerny motoryzacyjne drzaly na sama mysl o konkurencji ze strony polskich producentow z ich

Faktycznie - nawet znam przykład .

zatrudnionych jest tam około 6 tys. osób. Kolejne około 8 tys. pracuje w innych polskich zakładach motoryzacyjnych koncernu. Zmniejszenie produkcji w Tychach oznacza poważne kłopoty dla 140 firm współpracujących z fabryką" W 2040 roku ma nas być koło20 milionów z czego połowa to emeryci ceniący

Witkowski weź się wreszcie do roboty!!!

centrum Rzeszowa, blisko autostrady A4 i powstającej drogi ekspresowej S19. Na 70 hektarach swoje fabryki od 2009 r. zbudowało dziesięć firm, a wśród nich światowi potentaci w branży lotniczej i motoryzacyjnej: niemieckie MTU czy amerykański BorgWarner. Obie zatrudniają prawie 1 tys. osób, czyli połowę

Re: Radni obronili buspas. Nie będzie zmian na ul

glizda napisał(a): > Ruch samochodowy i przemysł motoryzacyjny to napęd PKB. PKB gospodarki europy, świata - TAK bez udziału Polski, ponieważ MY jesteśmy tylko terenem dla podróży i po drodze zbieramy koszty wytworzone przez inny kapitał - ten balon nie pęknie? :) > Zarabiają koncerny

Re: Samochód Roku 2011 Moto.pl | Wielki finał!

po co te głupie dyskusje o wnętrzu? Po pierwsze siedziałem w Camaro na targach we Frankfurcie i dałbym sobie rękę uciąć, że jakby identyczne wnętrze było w jakieś nowej Hondzie to nasz kwiat polskiego dziennikarstwa motoryzacyjnego mówiłby, że to 'typowe japońskie solidne wnętrze'. A po drugie, jak

Re: Miller w Rzeszowie o budżecie UE: sukces Pols

koncernów - podczas gdy dogorywają ostatnie polskie cegielnie. Nie wierz w bajki. NIE MA JUŻ POLSKICH PRALEK ANI LODÓWEK. Wrozamet sprzedano hiszpańskiemu Fagorowi, Polara amerykańskiemu Whirlpoolowi, Amicę zaś kupił koreański Samsung. Skośnooki majster wali polskiego robola w mordę, a ten milczy, bo jest

Młodych kręcą stare. Dziedziczenie używanych aut

lubimy samochody używane świadczy wyłącznie o inteligencji i umiejętności liczenia Polaków, a że nie podoba się to koncernom motoryzacyjnym to jakoś będziemy musieli z tym żyć :).

Tusk zgodził się, by Polska pomogła Niemcom ratowa

Donald Tusk zgodził się, by Polska pomogła Niemcom ratować Opla. Dlatego rząd wypłaciaż 450 milionów euro (2 miliardy PLN). W ten sposób nasz kraj jest kolejnym państwem w Europie, które dogadało się w sprawie ratowania koncernu motoryzacyjnego - tak przynajmniej twierdzi RMF. Tekst linka

Wspólny sukces! 25 lat polsko-amerykańskich relacj

ulokowały w sektorze usług i handlowym. Amerykanie zatrudniają obecnie w Polsce 200 tysięcy osób, których wynagrodzenie wynosi ok. 4,5 mld dolarów brutto rocznie – wynika z raportu KPMG w Polsce i Amerykańskiej Izby Handlowej. Polska jest największym odbiorcą inwestycji amerykańskich w Europie

Nie o taką Polskę walczyli moi rodzice.

cementowni jest w obcych rękach, rynek ceramiki budowlanej opanowało kilka światowych koncernów - podczas gdy dogorywają ostatnie polskie cegielnie. Nie ma polskich pralek ani lodówek. Wrozamet sprzedano hiszpańskiemu Fagorowi, Polara amerykańskiemu Whirlpoolowi, Amicę zaś kupił koreański Samsung. Skośnooki

do odstrzału

Dr. Oetker, Boss, Bayer, BMW...........Ford Obecni właściciele koncernu Dr. Oetker ujawnili w zeszłym tygodniu, że ich przodkowie zaczęli wspierać nazistowski reżim jeszcze przed wojną. Richard Kaselowsky, który stał na czele firmy do 1944 roku, był gorliwym wyznawcą Hitlera - partnerów

91,3 mld zł na kryzys

motoryzacyjne bo oni produkują samochody, natomiast "wpieranie rodzimego rynku motoryzacyjnego" to jakiś słowny kalambur. Gdzie są te polskie koncerny motoryzacyjne, które trzeba ratować? Działania wspierające sprzedaż samochodów w Polsce byłby ratowaniem producentów zagranicznych bo w Polsce jedynie

Re: Chiny samochodową potęgą

japońskich? Podobnie europejskimi potęgami motoryzacyjnymiPolska i Słowacja (aczkolwiek w Chinach jest wielu producentów rodzimych).

A po co kupować nowe?

"O wprowadzeniu systemu podatkowego, który będzie zachęcać kierowców do wymiany aut starszych na nowsze, mówi prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego - stowarzyszenia przedstawicielstw koncernów. - Od lat namawiamy kolejne rządy do takiej zmiany" - i juz jasne, po co. Mamy

F.S.O.a Tata

To co mi wiadomo,to przed wejściem na polski rynek motoryzacyjny Daewoo miało rywala w koncernie Tata. A to wszystko wina tego d..pka ministra Wilczka,który zablokował kontrakt z Fiatem. F.S.O. producentem Fiatów by było,jak przed wojną,przecież były w Polsce montowane Fiaty!

Re: Skąd oni wzięli tego Kublika?

w maju 20 > 04 r., kiedy znieśliśmy ograniczenia w sprowadzaniu używanych pojazdów. Wcześni > ej Polska była jednym z najbardziej obiecujących rynków motoryzacyjnych świata, > ziemią obiecaną dla koncernów samochodowych." > > Czołowy dziennikarz motoryzacyjny czołowego

Re: Mieliście racje z tym zdalnym hackowaniem aut

badania na stacji diagnostycznej. To jednak nie problem, bo lobbyści koncernów motoryzacyjnych zadbali o to, żeby w czasie badań homologacyjnych nie uwzględniać tych wstydliwych momentów – jeśli w czasie pomiarów wystąpi faza dopalania i emisja toksyn gwałtownie wzrośnie, pomiar się powtarza do

Polski rząd położył uszy po Pandzie. Precedens ...

własny, polski koncern motoryzacyjny, no ale do tego trzeba już fachowców, a takich pewnie nasz rząd nie zna i pewnie nie stać go na ich zatrudnienie, bo są ważniejsze wydatki niż budowanie przyszłości - finansowanie teraźniejszości.

Re: Wielka motoryzacja ciągnie na Węgry. A co z P

Zanim napiszę swój komentarz do sytuacji opisanej w artykule, to wkleję tutaj fragment tego artykułu: ,,Dlaczego Polska nie ściąga tylu inwestycji motoryzacyjnych co Węgry - uznane niedawno przez ministra finansów Jacka Rostowskiego za "niewiarygodne"? - Ministerstwo Finansów nie ma

Re: iQ jedzie do Polski

Ludzie Kochani, nie bądźcie niedorzeczni przecież koncern Toyota nie zbudował auta z myślą o polskim rynku. Nie jesteśmy pępkiem świata, a ani dużym rynkiem zbytu dla gigantów motoryzacyjnych. Owszem kilka pań i kilku metroseksualnych panów zakupi aby się polansować ale to promile. Dla ciekawych

Re: czy Opel jest częścią niemieckiego przemysłu

imw napisał: > motoryzacyjnego czy amerykańskiego? > czy w USA fabryki japońskich koncernów są wliczane to amerykańskiego przemysłu> motoryzacyjnego czy to japońskiego? > > co do kasy to idzie ona do akcjonariuszy tych koncernów a Ty tez możesz być> takim akcjonariuszem

Ale brednie ludzie wypisujecie!

nowego modelu potrzeba kilka miliardów euro. Bez gwarancji zwrotu. A w przypadku małej fabryki niezrzeszonej w żadnym śwaitowym koncernie produkującej to jest pewna strata. Nie ma najmniejszych szans na to, żeby FSO produkowała własny model na własną rękę. W chwili upadku komuny Polska nie miała żadnej

Re: Polski rząd położył uszy po Pandzie. Preceden

, a te co zostały należą do Niemców, Hindusów, Chińczyków... A wy tu coś o budowie polskiego koncernu motoryzacyjnego bredzicie :D -- "Silesia wakacyjną porą", czyli co Ty wiesz o "Śląsku" i "Zagłębiu" - 2000 zdjęć, które warto zobaczyć. Zaprasza swoboda_t aka 1000

Motodziennik: Odcinek bardzo specjalny

na forum oczywiście jest masa specjalistów, którzy co dziennie rano budują kilka takich modeli. Zamiast psioczyć na forum o braku polskiej myśli technicznej to wsparlibyście ciepłym słowem młodych adeptów niełatwego przemysłu motoryzacyjnego. Im tylko pogratulować, sukcesy na takich zawodach torują

Re: Wszyscy rzucili się ratować przemysł motoryza

uruchomienie produkcji Fiata 500 w Ameryce Północnej. Przepiedo... Zmarnowaliśmy tych 20 lat na pierdoły zamiast inwestować w coś naszego. Teraz byłoby jak znalazł bo zarówno Polska jak i polscy pracownicy mają dobrą markę i pomału wykroilibyśmy dla siebie kawałek z tego motoryzacyjnego tortu. Tak jest

Re: Trzeba byc kompletnym cymbalem,zeby taka...

Gość portalu: swoboda_t napisał(a): " > Nie ma powodów, by Polska dotowała zagraniczne koncerny > motoryzacyjne." ----------------------------------------------------------------- Oczywiscie, ze nie ma, przeciez nigdzie nie napisano, ze Polacy musza oddawac, za 1000 euro, swoje

Kolejne sukcesy wolnegi rynku i prywatyzacji

w Polsce. Po sprywatyzowaniu i co za tym idzie unicestwieniu polskiego przemysłu motoryzacyjnego, chiński PAŃSTWOWY koncern samochodowy bierze się za produkcję... STOP za jaką produkcją, za MONTOWANIE samochodów w Polsce. Pogratulować "Geniuszowi Tatr" Balcerowiczowi za jego reformy i ich

Re: polaczki

He he - dokładnie tak - celem koncernów jest zarabianie kasy ale one nie funkcjonują w próżni. Jesli uznają że dotacja od Berlusconiego i polityczne układy/wpływy są w dłuższej perspektywie korzystniejsze niz prosty zysk uzyskiwany kosztem harówki polskich półdarmowych niewolników to przeniosą

prawdziwy dramat....

Od początku roku sprzedano 22,3 tys. sztuk, czyli o 35,6 proc. mniej niż przed rokiem - podał wczoraj Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Eksperci nie mają wątpliwości, że na naszych oczach rozgrywa się prawdziwy dramat. "To efekt kryzysu w gospodarce" – uważa Wojciech

Będę płakał całą noc

No, może nie całą, bo polskim koncernom motoryzacyjnym sprawa jest obojętna. Warto na tym przykładzie przemyśleć sprawę stabilności reguł obowiązujących w gospodarce. Zmiany przepisów w Polsce nie wpływają na kursy akcji światowych koncernów, ale zniechęcają do mocniejszego wchodzenia na nasz rynek

Re: Golf najlepszym kompaktem?

Marketingowcy z VW byliby dumni z tych pieśni pochwalnych na temat golfa. Wydają miliony na promocję, niemieckie koncerny medialne do których należy większość gazet motoryzacyjnych na polskim rynku prasowym usilnie pracuje nad tym żeby nasza opinia na temat tego auta była niezminnie pozytywna a

prawdziwa przyczyna upadku EU-przemysłu, to...

Jakieś 2-3 dni temu, we wczesno-nocnej powtórce wieczornej ramówki tvn CNBC (biznesowy brat tvn i tvn24 koncernu ITI, tzw. walterowcy, hehe), jednym z palety gości, był prezes czy wiceprezes z którejś z hut działających na terytorium polskim (byłem przysypiający, bolały mnie oczy po ciężkim dniu i

Re: Marlbolo czy BigMac !?

nikotynowo-motoryzacyjnych dowiadujesz się, że odżywki dla dzieci (w zupełnie innej części świata) powodują zgony, zabawki są robione ze szkodliwych substancji, ryż eksportowany z Polski do Czech ma dużą zawartość ołowiu, susz jajeczny jest produkowany ze zbuków i skażony bakteryjnie, ryby mrożone po

A jak mają się do tego

osiągnięcia polskich koncernów motoryzacyjnych? Ile razy wzywały klientów? Fucking shit! Gdzie drwa robia tam wiory lecą. Jesteśmy lata świetlne za Niemcami w przemysle motoryzacyjnym i pozostaje nam tylko zamknąc mordy i uczyć się z pokorą.

powiało optymizmem

W Fordzie powiało optymizmem. Amerykański koncern motoryzacyjny - jedyny z wielkiej trójki z Detroit, który uchronił się przed bankructwem - podnosi produkcję. W trzecim kwartale z północnoamerykańskich fabryk Forda ma wyjechać 485 tysięcy aut - o 5,5 proc. aut więcej niż planowano. www.tvn24

Re: YES YES YES

W tym roku sprzedaż nowych aut w Polsce spadnie w stosunku do zeszłego roku o 12 proc., czyli ok. 40 tys. samochodów - ocenił Adam Pietkiewicz z Polskiej Grupy Dealerów, która jest największym niezależnym od koncernów sprzedawcą aut w Polsce. Jak wskazywał Pietkiewicz, to uderzy także w dochody

Czym powinien sie zajac polski rzad ?

włoski koncern ktory zwalnia tylko polskich pracownikow i ulgi ktore otrzymal od naszego rzadu jak przjmował fabryki produkujace małego fiata w Bielsku Białej i Tychcach.Jak podsaje Nasz Dziennik poprzednio w tych miejscowosciach w przemysle motoryzacyjnym pracowało ca.25000 osob a obecnie szykuje sie ze

Skąd oni wzięli tego Kublika?

sprowadzaniu używanych pojazdów. Wcześniej Polska była jednym z najbardziej obiecujących rynków motoryzacyjnych świata, ziemią obiecaną dla koncernów samochodowych." Czołowy dziennikarz motoryzacyjny czołowego dziennika. Ręce opadają. -- nima

Re: Bzdury

motoryzacyjnej? Jakieś goovniane te hity ma koncern VAG, skoro sama tylko Toyota sprzedaje na rynku USA więcej aut niż wszystkie niemieckie koncerny razem wzięte. Co do "zacofania technologicznego", to rzeczywiście większość Amerykanów olewa ciepłym moczem samochody z awaryjnymi silniczkami

Re: Spółka Jelcz-Samochody Ciężarowe może trafić

Jelcz, Ursus może Honker z Andori, czyżby Bumar powoli, lecz konsekwentnie budował polski mini koncern motoryzacyjny na wzór przedwojennej PZInż. Życzyć powodzenia.

Re: taka inwestycja

utworzony przez ARP musiałby trafić w ręce prywatne - prywatyzacja przez GPW. Rolą ARP jest wspieranie przemysłu - a taka transakcja zabezpieczyłaby interesy wielu polskich spółek z różnych sektorów, nie tylko motoryzacyjnego. ARP w Polsce nie działa jeszcze niestety tak jak np. fundusze arabskie

Re: towarzystwo???

Była to ankieta dla jakiegoś z magazynów motoryzacyjnych. Ponieważ Brytyjczycy przodują w tego typu rankingach i są one cytowane na całym świecie, nie sądzę ,żeby pozwalali sobie na naciski ze strony koncernów. Takie ustawiane są od razu zjadane przez konkurencję (i wyśmiewane na przykład w Polsce

A jakie sa plusy zachowania przez Rosje swojego

przemyslu samochodowego ? > Jeśli już możemy mieć jakieś kompleksy motoryzacyjne wobec Rosji, to tylko te, > że oni mimo trudności zachowali własny przemysł samochodowy, podczas gdy > my jesteśmy tylko terenem działań obcych koncernów motoryzacyjnych, z wszystki > mi minusami

Re: Eko jazda

nie będzie miał wpływu na ich działanie w okresie życia samochodu, natomiast w innych samochodach może być inaczej. Ja swoją tezę opieram na rozmowie z kierownikiem działu technicznego polskiego przedstawicielstwa jednego z koncernów motoryzacyjnych. Zwróciłbym też uwagę, że w pojazdach

Komentarz 1

składki sa takie same w obu wypadakach???? 4. "W "Dużym Formacie" ukazał się reportaż Marcina Wójcika o wielkim koncernie motoryzacyjnym, który zatrudnia w Polsce bez etatów. Robotnicy są przerzucani z jednej agencji pracy tymczasowej do kolejnej, to jest cały łańcuszek, żeby tych etatów uniknąć. Czy to

Re: Stacje bigelow

tylko liczy kasę i jest jak z tym amerykańskim koncernem motoryzacyjnym, który przez lata świadomie produkował wadliwy sprzęt, ponieważ bardziej opłacało się płacić odszkodowania niż podnieść jakość wyrobów. I w dupie mieli, że kupa luda straciła życie i zdrowie w wypadkach.

weź kilka oddechów Jeep, spróbuj się odprężyć

dużo toyot? > I co? to znaczy, że są lepsze od vw? Problem jest w tym, że bardzo mało Amerykanów rozumie po niemiecku czy polsku, a jeszcze mniej czyta prasę motoryzacyjną wydawaną przez niemieckie koncerny prasowe. Skąd więc mają wiedzieć, że skody i folkswageny to samochody najlepsze na świecie

Re: "Byle polska wies spokojna"

miare nowoczesny zaklad wyparowal, zostawil majatek, ktorego nikt nie chce. Ale nie jest przeciez tak, ze koncerny motoryzacyjne nie sa Polska zainteresowane. Wola jednak wybudowac sobie nowa fabryke gdzies w okolicach A4. I pomyslec, ze jakas "marna" policja na Slowacji widzi dalej niz do

Re: Co z tą polską motoryzacją

ale nie udaje się zrealizować czyli związanie któregoś z polskich producentów (których de facto nie ma) z dużym, znanym koncernem. Ot na przykład sprzedaż FSO powiedzmy Fiatowi i wykreowanie jakiejś taniej budżetowej marki pod logo FSO. Dużo w tej idei nieścisłości i braku ekonomicznej logiki ale

Re: "S": nie wierzymy w likwidację Fiata

We wŁoszech był duży zakład międzynarodowego koncernu motoryzacyjnego /części samochodowe/. ZAtrudniał kilka tysięcy ludzi. Ponieważ produkcja była tańsza w Polsce, to zakłąd ten zlikwidowano w 2 miesiace i linie produkcyjne przeniesiono do Polski. Dla dużych koncernów liwkidacja takiej firmy z