olej do skrzyni biegów porsche

sprawdź też:

porsche

Piotr Kozłowski

Jaguar F-Pace | Ceny w Polsce | Pierwszy SUV Jaguara od 199 tys. zł

Jaguar F-Pace | Ceny w Polsce | Pierwszy SUV Jaguara od 199 tys. zł

Niecałe 200 tys. trzeba będzie zapłacić za najnowszego Jaguara w podstawowej wersji. Co za to dostaniemy oraz jak dodatkowe wyposażenie i mocne silniki wpływają na cenę F-Pace'a?

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Mieszanie biegami nie każdego bawi, więc coraz więcej aut wyposaża się wyrafinowane przekładnie automatyczne, które wykonują robotę za kierowcę. w pięciu parach samochodów sprawdziliśmy, gdzie lepiej sprawuje się "manual", a gdzie "automat"

BMW M6 | Test | Mocy nigdy za wiele?

BMW M6 jest aktualnie jednym z najszybszych samochodów oferowanych przez bawarskiego producenta. Mieliśmy okazję bliżej zapoznać się z tym wulkanem emocji na kołach

Mercedes W116 300 SD Turbo Diesel | Test | Sen badylarza

Mercedes W116 300 SD Turbo Diesel | Test | Sen badylarza

był upragnionym napędem - olej napędowy na stacjach sprzedawano bez kartek, a jak nie dowieźli paliwa albo trzeba było je załatwić trochę taniej, to istniał nieoficjalny rynek kierowców ciężarówek, autobusów, koparek i traktorzystów. Skorzystałem z tego, biorąc 20 litrów od znajomego rolnika. Swoją

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

. Jego tuleje cylindrowe wykonane mają tendencję do pękania. Objawy to narastający hałas i spore zapotrzebowanie na olej silnikowy. Naprawa może być kosztowna (kilkanaście tys. zł), ale sama eksploatacja Porsche do najtańszych nie należy. Model Cayenne Turbo i późniejsze Cayenne S były wolne od tych

Porsche 911 Carrera RS | Test | Nocny drapieżnik

Porsche 911 Carrera RS | Test | Nocny drapieżnik

przystosowaniem 911 do grupy 4. Startujące w niej auta musiały powstawać na bazie seryjnej wersji, wyprodukowanej w liczbie minimum 500 egzemplarzy. Mocniejsza grupa 5 była poza zasięgiem finansowym, ale trzeba też pamiętać, że przyszłość motorsportu w tych latach wyglądała niepewnie. Porsche nie chciało i

Porsche 911 Carrera RS | Test | Nocny drapieżnik

Porsche 911 Carrera RS | Test | Nocny drapieżnik

? Koniec dla 917 Sport motorowy to w zasadzie rodowód Porsche, dlatego gdy stało się jasne, że w 1972 roku nowe przepisy FIA w zasadzie zabiją niezwykle utytułowane 917, firma zaczęła szukać alternatywy. Nadzieją były rodzące się wyścigi aut turystycznych. Porsche zaczęło pracę nad przystosowaniem 911 do

Porsche GT3 CCCE | Most | Relacja: Niezwykłe emocje w Moście

Porsche GT3 CCCE | Most | Relacja: Niezwykłe emocje w Moście

, który stracił trzecią lokatę z powodu awarii zawieszenia. Wypowiedzi po czwartej rundzie Porsche GT3 Cup Challenge Central Europe Adam Gładysz: - Trudno ukryć rozczarowanie jeśli dwa razy z rzędu odpada się z wyścigu z powodu awarii samochodu. Po starcie do pierwszego biegu, w pierwszej szykanie było

Wybierz najlepszą generację Porsche 911

Wybierz najlepszą generację Porsche 911

fizyki, ale mimo to, w jakiś magiczny sposób, 911-ka prowadziła się całkiem dobrze, co z kolei zaprzecza wszystkim prawom zdrowego rozsądku. Porsche próbowało naprawić ten błąd, przedłużając rozstaw osi (z 2211 do 2272 mm) i przesuwając zbiornik oleju nieco do przodu, ale szybko powrócił on na swoje

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

, z powodzeniem możemy sięgnąć po trwałą, lecz wymagającą konstrukcję koncernu VAG. Oferowana od 2004 roku widlasta szóstka 3.0 V6 TDI trafiała pod maski Audi A4, A6, A8, A7, Volkswagena Touarega, a nawet Porsche Cayenne i Panamery. Niemal zawsze łączona jest z automatyczną skrzynią biegów. Oczywiście

Kalosz, czyli NSU 501 TS

Kalosz, czyli NSU 501 TS

tamte czasy. Tabela smarowania zalecała, by uzupełniać olej silnikowy w ilości dwóch litrów co 300 do 400 km, czyli zużycie wynosiło ponad pół litra na 100 km. Nawet silniki dwusuwowe nie zużywały tyle oleju! Aby sprawdzanie poziomu oleju było łatwe, konstruktorzy zaprojektowali udogodnienie: korek

Wszystkie smaki Porsche 911, cz. 2

Wszystkie smaki Porsche 911, cz. 2

życie starego Porsche 911 - WIDEO Druga generacja sprzedawana była jako 911 Carrera (od 1989 do 1993 roku), ale wewnętrznie ochrzczono ją 964. 964-ka jako pierwsza 911-ka była wyposażona w automatyczną skrzynię biegów Tiptronic, jako pierwsza mogła mieć napęd na cztery koła i jako pierwsza miała

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. XIII | Pożegnania czas

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. XIII | Pożegnania czas

Octavia odwiedziła serwis. Odezwała się automatyczna kontrola wymiany oleju. Jest to komunikat wyświetlany na desce rozdzielczej. Zresztą w każdej chwili możemy podejrzeć ile kilometrów zostało nam do kolejnej wymiany oleju. W ASO standardowy przegląd i wymiana oleju to koszt 535 złotych.  Właściwie

Salon Genewa 2014 | Audi RS 4 Avant Nogaro selection

Salon Genewa 2014 | Audi RS 4 Avant Nogaro selection

km/h w 5,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 262 km/h. Sześciostopniowa, manualna skrzynia biegów kierowała siły napędowe do układu przeniesienia napędu quattro z załączanym manualnie mechanizmem różnicowym, zamontowanym na tylnej osi. Zawieszenie z wahaczami poprzecznymi bazowało na

Palący problem | różnice w zużyciu paliwa

Palący problem | różnice w zużyciu paliwa

wyższa, tym mniej paliwa potrzebuje auto. Poza tym testuje się auta wyposażone tak ubogo (a więc lżejsze), że praktycznie niewystępujące w takich wersjach w rzeczywistości. Samochód ma maksymalnie napompowane opony o niskich oporach toczenia, do silnika wlewa się specjalne oleje o zmniejszonym tarciu

Ferrari Testarossa | Test | Nocne espresso

Ferrari Testarossa | Test | Nocne espresso

dosłownie przenosi wstrząsy z kół, zwłaszcza z poprzecznych progów, a w koleinach próbuje nawet wyrwać się z rąk. Głaskana gazem Testarossa mruczy jedwabiście i nienachalnie, oferując potężną rezerwę energii na dowolnym biegu. Poderwana do akcji grzmi basowo, a w końcu przechodzi w ryk, wart każde pieniądze

Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen

Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen

. Oferowany był jako kombi i limuzyna.Passat W8 oferowany był z bardzo bogatym wyposażeniem. Stronić należy od wersji z automatyczną skrzynią biegów. Zabierały sporo mocy i eksplodowały średnie zużycie paliwa w okolice 18 litrów. Passat z 4 litrowym silnikiem przyspieszał do setki z ręczną skrzynią biegów w

Mercedes C 63 AMG Coupe Black Series - test | Za kierownicą

Mercedes C 63 AMG Coupe Black Series - test | Za kierownicą

SportPlus zmienia biegi w czasie 100 milisekund. Żeby rozpoznać emocje i wyrazić je na twarzy, Twój mózg potrzebuje dokładnie dwa razy tyle czasu. 100 milisekund to wynik, który osiąga skrzynia Ferrari FXX, czyli drogowej wersji bolidu F1. Przekładnia Aventadora zmienia biegi w czasie 500 milisekund

Mercedes CLS 350 AMG | Test

Mercedes CLS 350 AMG | Test

rzeczywistości CLS, podobnie jak auto pierwszej generacji, to nic innego jak bardziej ekstrawagancko opakowana E klasa. CLS technicznie korzysta z dobrodziejstwa swojego mniejszego brata. Ta sama płyta podłogowa, to samo, choć inaczej zestrojone zawieszenie, układ kierowniczy, silniki, skrzynie biegów wreszcie

Buick Riviera | W czerni jej do twarzy

Buick Riviera | W czerni jej do twarzy

nową ósemkę, o pojemności 430 cali (nieco ponad 7 l) i mocy 360 KM. Do współpracy z nowym silnikiem zaprzęgnięto automatyczną skrzynię Super Turbine 400. Tak nazywała się w Buickach przekładnia hydrokinetyczna Turbo Hydra-Matic 400, która zastąpiła ślamazarną Dynaflow. Stworzono ją dla pojazdów o masie

Lexus GS | Pierwsza jazda | Nokaut dla konkurencji

Lexus GS | Pierwsza jazda | Nokaut dla konkurencji

przyspieszenia. Nie wierzycie? Sprint do setki GS 450h zalicza w 5,9 s. Na światłach przy spotkaniu z Porsche Panamerą Hybrid, GS nie da jej szans. Zalety? Rzecz jasna hybrydowy GS wg Lexusa składa się z samych zalet. Jeśli trzymać się liczb trudno z tym dyskutować. 450h w porównaniu do niemieckiej konkurencji

Nissan 370Z | Test | Zawstydzić konkurencję

Nissan 370Z | Test | Zawstydzić konkurencję

tylnych opon nie dobrano na wyrost. Serce Nissana nie ma oporów, żeby na każdym biegu dochodzić do czerwonego pola. Im bliżej ośmiu tysięcy, tym lepiej. Automatyczna skrzynia wcale nie przeszkadza w tej orgii obrotów, tylko na kick-down mogłaby reagować szybciej. Dodatkowy przycisk Sport? Po co. Nissan

Ostra tetetka

skrzynią S-Tronic (w standardzie jest sześciostopniowy manual), każda zmiana biegów skwitowana będzie donośnym dmuchnięciem w rury i 0,2 sekundy lepszym przyspieszeniem. A wszystko przy średnim spalaniu na poziomie 8 l/100 km. Czas zjechać z autostrady. Nawet 250 km/h może się kiedyś znudzić. Niemiecka

Dieslem przez Stany

W Europie niemal co drugie auto jeździ na olej napędowy. W USA - co 20. Audi postanowiło to zmienić. I stąd cała ta impreza. Mileage Marathon to wyprawa, która ma pokonać nie tylko uprzedzenia Amerykanów, ale całą Amerykę od Nowego Jorku po Santa Monica. Cztery strefy czasowe, 17 stanów, 4800 mil

Za co kochamy japońską motoryzację

wersji z automatyczną skrzynią biegów wynosiło 7,5 sekundy. Model z ręczną przekładnią przyspieszał w 5,7 sekundy. Do plusów tego modelu można zaliczyć duże techniczne zaawansowanie i niezawodność, co w sportowych modelach aut z lat 90-tych było wyjątkiem.Za co go kochamy: taka marka jak Honda powinna

Mercedes SLS AMG | Za kierownicą + Wideo

sprawia wrażenie, mimo takiej samej mocy, jakby miał nadwagę.     A kiedy chcesz mocno przyspieszysz prędkość z jaką jedziesz nie ma znaczenia. SLS AMG dobija się do setki z 3,8 sekundy i rozpędza się do 317 km/h. Nieustannie dla zabawy przyciskam łopatki przy kierownicy (skrzynia

Kroki milowe Fiata

olej, ciut inne zawieszenie, wytrzymalsze sprzęgło i hamulce, piąty bieg, fotele z zagłówkami, nowe klamki). Używane Fiaty - dla każdego coś miłego Model 130, dostępny w wersji sedan lub coupé i produkowany od 1969 do 1977 roku, to ważny model włoskiej firmy. Dlaczego? Jako pierwszy Fiat miał

Mazda MX-5 Open Race

m.in. elektronikę, układ wydechowy, płyny i oleje, zawieszenie, koła, hamulce oraz zamontowano klatkę bezpieczeństwa, kubełkowy fotel, dodatkowe chłodnice skrzyni biegów i układu różnicowego. MX-5 po modyfikacjach waży 1070 kg, dobija do setki w 7,6 sekundy i rozpędza się do 213 km/h - okazuje się, że

Chevrolet Corvette

ośmiocylindrowym silnikiem oraz automatyczną skrzynią biegów Corvette idealnie nadaje się do relaksującej jazdy. Gdy jednak zajdzie potrzeba, ujawnia sportowe możliwości. To wspaniały samochód, w którym poczujesz się wolny. Nawet stojąc w korku. DANE TECHNICZNE

Audi R8 - test | Pierwsza jazda

komfortowe wnętrze, regulowana twardość amortyzatorów Hamulec Mało komunikatywny układ kierowniczy, denerwująca prowadnica lewarka skrzyni biegów, niski prestiż Summa Summarum Audi R8 jest nienagannie wykończonym, świetnie się prowadzącym samochodem, który wygląda jak supersamochód, a nadaje się do jazdy na

Subaru diesel - test | Za kierownicą

Aston Martin, Bentley, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Porsche Subaru. Co łączy - pardon - łączyło tę ostatnią markę z resztą, do której ewidentnie nie pasuje? Brak diesla! Liczący już 105 lat wynalazek zawojował rynek aut, wkraczając pod maskę aut sportowych, a ostatnio nawet wyczynowych

BMW M3

olej. Prędkościomierz (wyskalowany do 300 km/h) i obrotomierz (9 tys. obr/min) zdradzają możliwości silnika. Jedziemy. Każde muśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik reaguje niczym wulkan. Ale zamiast lawy wylewa się z niego metaliczny dźwięk. Z przyjemnością snuję się ulicami Monachium, by za chwilę

Jesteśmy najszybsi

policja autostradowa dostanie nowe laserowe radary, jakie stosuje się już w Niemczech. i jeszcze szybszym samochodem Pora na 1250-konną Toyotę Suprę. Auto przygotowane jest do wyścigów na jedną czwartą mili, ale "długa"skrzynia biegów teoretycznie powinna wystarczyć nawet na 380 km/h. Za stery

Koenigsegg CCR

laty. Z siedmiobiegową, półautomatyczną sekwencyjną skrzynią kosztuje 591 600 euro. Łatwo przeliczyć, że dodatkowy bieg kosztuje - bagatela - 60 tysięcy euro! - Veyron nie jest dla nas problemem. To zdumiewający wóz. Więcej superaut na rynku to więcej klientów w segmencie, więc czym się martwić - mówi

Volvo XC90 V8

wiatru, tak jak wskazywałyby na to jego gabaryty. Za wielką wodą na pewno się ucieszą. Wciskam gaz do dechy, skrzynia biegów natychmiast redukuje biegi, a silnik wchodzi na wysokie obroty. Auto z łatwością przekracza 200 km/h, a do setki rozpędza się 7,3 s, czyli o 2 s krócej niż turbodoładowany T6

BMW M6

- twardość zawieszenia, DSC - skłonność do poślizgów, Power - moc. Zaczynam od czterystu koni. Lampki ostrzegawcze na obrotomierzu (czerwona i żółta) mają ograniczyć zapędy niecierpliwego kierowcy. Gasną dopiero wtedy, gdy olej uzyska właściwą temperaturę. Przestawiam zawieszenie na "komfort", by

Pagani Zonda

Napęd: koła tylne Skrzynia biegów: ręczna, sześciostopniowa Hamulce: tarczowe, wentylowane, karbonowo-ceramiczne (Brembo). Z przodu sześciotłoczkowe, z tyłu

Audi TT

kolor wykończenia wnętrza, silniki (2.0 TFSI i V6 3.2), skrzynie biegów (manualne i S tronic), po różne wersje napędu (tylko na przednią oś lub quattro). Bez wahania postawiłem na topową wersję 3,2 V6 quattro z manualną skrzynią, odpalaną w tradycyjny sposób. Z kluczyka, tak jak BMW Z4. Co tam automaty

Rekord prędkości

przygotowane jest do wyścigów na jedną czwartą mili, ale "długa"skrzynia biegów teoretycznie powinna wystarczyć nawet na 380 km/h. Za stery siada jej właściciel. Piotr Dobrowolski to kierowca wyścigowy JC AUTO Racing Team, więc do bicia rekordu prędkości podszedł na pełnym luzie. - Brałem pod uwagę

Subaru Forester 2.5XT

skrzyżowań dalej dochodzę do wniosku, że obok musiałoby chyba stanąć Porsche, by odebrać mi pierwszeństwo. Chociaż i ono mogłoby nie podołać - właśnie zaczyna prószyć. Trzy godziny później jest już całkiem biało. W tych warunkach stały napęd na cztery koła i opony Pirelli Snow Sport powiększają przepaść

Wiesmann MF 30, MF 3, GT MF 4 - test | Za kierownicą

zmiany faz rozrządu Doppel VANOS. Mocniejsza porusza też najszybsze seryjne BMW 3 oznaczone literą "M". Do wyboru są dwa programy pracy przepustnicy: Sport i Komfort - to ostatnie należy traktować jako życzenie. Różnica dotyczy głównie reakcji silnika na dodanie gazu. Ręczne skrzynie mają po

Mercedes GL 420 CDI

względu na to, czy jedziemy Porsche, Audi, czy Mercedesem. Najbardziej terenowy z luksusowych Koncern ze Stuttgartu udowodnił nieraz, że pod względem komfortu, jakości i wyposażenia należy do światowej czołówki. Dźwięk pokładowego audio, wygodne fotele z funkcjami masażu nie pozwalają pasażerom zapomnieć

Jeep Grand Cherokee WK - test | Pierwsza jazda

dochodzę do wniosku, że odpowiedniejszy będzie jednak odręcznie napisany list - klasa w odpowiedzi na klasę. Wieczorem chcę jechać do Stuttgartu osobiście. Dieslowski silnik V6 o mocy 218 KM i momencie obrotowym 510 Nm (!), sprzężony z jak spod igły nową pięciobiegową skrzynią automatyczną, to idealne

Re: Używana Toyota Corolla (1997-2001)

Corolka wersja 1.6 Sol 208.000 padlo cale przednie zawieszenie lacznie z lożyskami. Piąta Corolka to porażka 180.000 KM wersja 1.4 Terra zawieszenia przewdniego nie ma padly nawet lozyska na McPhersonie, silnik od 120.000 km bierze olej od 2.5litra na 15.000km , a dni skrzyni biegów są już policzone

Tematy na forach motoryzacyjnych

allegro za 30 zł Forum Golf II- Jak odpalam silnik, to słychać takie "kle kle kle kle kle..."- co to, do cholery, może być? (silnik 1.6 Td) Forum Imprezy STi- Ile zwiększy się przyspieszenie do setki w mojej imprezie, gdy założę sportową gałkę do skrzyni biegów? Aha, silnik 1.6 LPG. Forum

A ja sobie tak idę dalej tym trybem rozumowania.

: - silnik wygląda idealnie - ani razu nie dolewałem oleju przez 12000 mil, zeszło 1 mm na bagnecie. - skrzynia biegów - czasami nie wchodzi wsteczny i lekucieńko haczy jedynka, ale te modele podobno tak mają, jak powiedział typson. - hamulce z przodu zrobione świeżutko - nadwozie miało dwie plamki

Re: Humor w nauce: historia samochodu , post 1400

był oczywisty, znane były różne frakcje ropy naftowej, a w powszechnym użyciu była oliwa z oliwek oraz olej rzepakowy. Następnie od 1886 wspólnie z Wilhelmem Maybachem wytwarzali samochody osobowe. Pojazdy był wzorowane na znanych wówczas powozach konnych, a zwłaszcza lekkich bryczkach. W ten sposób

Re: Do Niknejma

przez Ciebie), to oznacza, że można dłużej 'ciągnąć' przy > przyspieszaniu na jednym biegu oraz można krócej zestopniować skrzynię biegów, > bez obawy nadmiernego ograniczenia prędkości maksymalnych na poszczególnych > biegach. Efekt - korzystny przebieg momentu na kołach (przełożenie