normy spalania aut

Piotr Sielicki

Salon Frankfurt 2015 | Mercedes-Benz Concept IAA | Niesamowita aerodynamika

Salon Frankfurt 2015 | Mercedes-Benz Concept IAA | Niesamowita aerodynamika

Został nazwany konceptem IAA, ale nazwa nie pochodzi od targów Internationale Automobil-Ausstellung. Nowa wizja Mercedesa to Inteligentny Aerodynamicznie Automobil (ang. Intelligent Aerodynamic Automobile)

Nissan wykorzystuje problemy Mitsubishi

Motoryzacją wstrząsnął kolejny wielki skandal związany z zaniżaniem wyników spalania. Ogromne problemy finansowe Mitsubishi postanowił wykorzystać Nissan

Poradnik | Kłopotliwy osprzęt diesla | Na te części lepiej uważać

Wyśrubowane normy emisji spalin i rosnące wymagania klientów sprawiły, że współczesne diesle są bardzo skomplikowane i jednocześnie drogie w naprawach. Jedynie nieliczne usterki usuniemy kosztem kilkudziesięciu złotych. Za pozostałe przyjdzie nam zapłacić nawet 10-12 tysięcy złotych. Diesle sprzed dwóch dekad uchodziły za pancerne z uwagi na prostą budowę. Bez trudu pracowały w każdych warunkach i jeździły na oleju po frytkach. Do tego nie wymagały regularnej wymiany oleju, a łańcuch rozrządu nierzadko poddawał się dopiero po 500 tysiącach kilometrów. Znane są przypadki taksówkarzy, którzy w swoich Mercedesach W123 czekali z remontem silnika do przebiegu przekraczającego milion kilometrów. Legendarną trwałość współczesnych diesli możemy włożyć między bajki. Są bardzo skomplikowane, a co za tym idzie - kosztowne w eksploatacji. Kolejny problem stanowi znalezienie mechanika zdolnego poradzić sobie z filtrem DPF, dwumasowym kołem zamachowym, czy też przywróceniem pełnej sprawności turbosprężarce. Powyżej 150 tysięcy kilometrów zaczyna się poddawać większość osprzętu. O ile za świece żarowe zapłacimy około 60-100 złotych, to za wymianę filtra cząstek stałych nawet 12 tysięcy złotych. Jego cena zależy od modelu i stopnia skomplikowania.

Wszystkie marki do kontroli - Amerykanie sprawdzą, czy tylko Volkswagen zaniżał spalanie

Wszystkie marki do kontroli - Amerykanie sprawdzą, czy tylko Volkswagen zaniżał spalanie

, ale z czasem okazało się, że chodzi także o 1.6 TDI. Ostatnio oszustwo wykryto w 3.0 TDI montowanych w autach Volkswagena, Audi i Porsche. Okazało się również, że Niemcy zaniżali spalanie w silnikach benzynowych . Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska doszła do wniosku, że skoro afera w samym

Opel Vivaro, Movano i Combo | Nowości na rok 2016

Opel Vivaro, Movano i Combo | Nowości na rok 2016

Opel OnStar | Co to jest? Vivaro Kombi Jedną z głównych nowości w gamie użytkowych aut Opla są nowe, bardzo nowoczesne silniki wysokoprężne. Mają one zapewniać lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa i spełniać najbardziej rygorystyczne normy Euro 6. Opel Vivaro Kombi (popularny minibus

Amerykanie wybierają | Najlepsze silniki 2015

Amerykanie wybierają | Najlepsze silniki 2015

spełnia wszystkie normy emisji i nie przesadza z apetytem na ropę. fot. Chrysler | Ram 1500 EcoDiesel fot. Chrysler | Ram 1500 EcoDiesel IPONE R4000 RS 1 L Rodzaj: Półsyntetyczny Lepkość: 10W40 Pojemność: 1 L w okazje.info W jakim aucie znajdziemy? Subaru WRX

Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

. Dzięki wysokiemu ciśnieniu i bezpośredniemu wtryskowi paliwo jest bardzo dokładnie rozpylane w komorze spalania, co przekłada się na efektywniejsze spalanie. Największe zalety Common Rail? Wyraźne zmniejszenie zużycia paliwa i niższa emisja spalin. D - Denoxtronic To system dozowania AdBlue

Nowe samochody mają być jeszcze oszczędniejsze

Nowe samochody mają być jeszcze oszczędniejsze

węgla na kilometr. Dla porównania cel na 2015 rok to 130 g CO2/km (w 2007 roku było to aż 160 g). W przeliczeniu na zużycie paliwa, według normy na 2015 rok nowe samochody mają zużywać średnio 5,6 l benzyny i 4,9 l oleju napędowego na 100 km. Cel na 2020 rok przewiduje uśrednione spalanie rzędu 4,1 l

Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure | Test długodystansowy cz. III | W trasie

Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure | Test długodystansowy cz. III | W trasie

zapasowe, a nie zestaw naprawczy. Benzynowy silnik 1.2 VTi PureTech w wyższej wersji to najmocniejszy silnik w gamie "208-ki", oczywiście z wyjątkiem sportowej odmiany GTI o mocy 208 KM. Moc 110 KM i 205 Nm momentu obrotowego, generowanego już od 1500 obr./min., robią swoje w aucie o masie

Volkswagen Amarok nie będzie miał sobie równych

Volkswagen Amarok nie będzie miał sobie równych

dołączą do oferty już po premierze. Motor spełnia normy emisji spalin Euro 6. Podawane przez producenta średnia spalanie, to około 7,5 litra oleju napędowego na 100 km w 224-konnym wariancie. Dostępne są auta z klasycznym napędem na tylne koła, a także z 4MOTION - z napędem na tył i dołączanym napędem

Nowa Skoda Rapid | Oszczędniej i bezpieczniej

Nowa Skoda Rapid | Oszczędniej i bezpieczniej

Skoda Rapid Elegance 1.6 TDI | Test | Do bólu poprawny Wszystko po to żeby dopasować gamę silników do normy spalin Euro 6. Jednostki napędowe otrzymają system "Start/Stop" i system odzyskiwania energii podczas hamowania. Te działania mają sprawić, że spalanie obniży się o 19 %. Używana

Spadła emisja CO2 - na papierze

Spadła emisja CO2 - na papierze

Spadła emisja CO2 - na papierze Emisja CO2 wyliczona na podstawie... oficjalnych danych producentów aut. W ciągu siedemnastu lat emisja dwutlenku węgla dla samochodów osobowych spadła o 50 g. Na papierze wszystko wygląda ładnie. W ciągu siedemnastu lat emisja dwutlenku węgla dla samochodów

Z archiwum moto.pl | TOP 10 | Najlepsze silniki

Z archiwum moto.pl | TOP 10 | Najlepsze silniki

Thesis, Fiat Stilo i Croma. Dlaczego nie 1.9 JTD? Mniejszy diesel również zaskakuje niską awaryjnością, ale nie daje tego, czego można się spodziewać po Alfie, czyli uczucia obcowania z autem sportowym. 2.4 JTDm to silnik dający wiele frajdy z jazdy - dynamiczny i jednocześnie dość oszczędny, a przy

Honda Civic Type R vs Subaru WRX STI vs Mazda MX-5 | Sposób na emocje

Honda Civic Type R vs Subaru WRX STI vs Mazda MX-5 | Sposób na emocje

kultowych modeli nie ma dzisiaj swoich następców, o tyle Civic Type R, Impreza w wersji STI i Mazda MX-5 przetrwały próbę czasu i w swoich nowych odsłonach prezentują się naprawdę nieźle. Stylistyka japońskich aut to często źródło popularnej dziś szydery. Mimo wszystko ma ona tak samo wielu zwolenników jak

Poradnik | Kupujemy używane 1.8 TSI | Dobry silnik, choć nie bez wad

Poradnik | Kupujemy używane 1.8 TSI | Dobry silnik, choć nie bez wad

konieczności czeka nas wymiana całego zestawu za około 1500-2000 złotych. Spore zużycie oleju silnikowego Drugą dolegliwością 1.8 TSI jest nadmierne zużycie oleju silnikowego - nawet w nowych egzemplarzach normą jest spalanie ponad 1 litra oleju na 1000 kilometrów. Wedle norm producenta dopuszczalny ubytek to

Palący problem | różnice w zużyciu paliwa

Palący problem | różnice w zużyciu paliwa

zatem norma kłamie? Na pewno należy traktować ją z lekkim przymrużeniem oka. Zebraliśmy najczęściej zadawane przez kierowców pytania dotyczące normy NEDC i poszukaliśmy na nie odpowiedzi.Czy w rzeczywistości auto może palić tak mało, jak podaje norma? Producenci znacznie zaniżają spalanie. Kto

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

Producenci aut oszukują klientów! Manipulacje podczas testów Założenia z którymi polemizują nasi zachodni sąsiedzi zakładają, że w 2015 roku średnia emisja CO2 dla wszystkich modeli samochodów ma wynieść 130 g/km, a w 2020 roku 95 g/km. Niemcy chcą nie tyle obalenia ustawy, co stopniowego

Top 6 | Superoszczędne auta do 50 tys. zł

Top 6 | Superoszczędne auta do 50 tys. zł

co do tak niskiego spalania, nie uda nam się kupić oszczędniejszego i tańszego auta. ZOBACZ TAKŻE: Ten i wiele innych samochodów znajdziesz na Autotraderze TOP 10 | Samochody za jedną pensję TOP 10 | Kombi do 20 tys. zł Fortwo to jedyne auto w tym zestawieniu z dwuosobowym nadwoziem

Wojciech Halarewicz | Wywiad | Nie frustrujemy klientów

Wojciech Halarewicz | Wywiad | Nie frustrujemy klientów

Konkurenci wchodzą w segment małych aut. Kiedy Mazda pójdzie w ich ślady?Małe auta są popularne na południu Europy, czyli w tych krajach, które najciężej przechodzą kryzys. Sprzedaż samochodów tam właśnie bardzo ucierpiała, a największe spadki zanotował segment małych modeli. Produkcja tego typu

Opel Meriva - Euro 6 i chrom

Opel Meriva - Euro 6 i chrom

czasie 9,1 sekundy. Opel Meriva 1.6 CDTI ma według danych producenta spalać 4,4 l/100 km. Pozostałe wersje - silniki o mocy 100, 120 i 140 KM pozostają w programie beż zmian. Jedyna nowinka - te silniki również spełniają normę spalin Euro 6.Nowa Meriva niewiele odróżnia się od poprzedniej. Rozpoznać ją

Porsche Panamera S E-Hybrid | Test | Biały niedźwiedź

Porsche Panamera S E-Hybrid | Test | Biały niedźwiedź

czy Benteyem Arnage. Miałem to szczęście przejechać limuzyną z Zuffenhausen sporo kilometrów, więc nie obchodzą mnie powierzchowne opinie ludzi, którzy najczęściej nawet w tym aucie nie siedzieli. Darujcie sobie komentarze w stylu pies z podkulonym ogonem itp. Wiadomo, że nigdy nie wygra konkursu

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

możemy regenerować, podobnie jak turbosprężarkę. W latach 90. Volvo słynęło wyłącznie z produkcji własnych silników benzynowych ? wolnossących i doładowanych. Montowane w szwedzkich autach silniki diesla kupowane były od Renault i Volkswagena. Sytuacja zmieniła się w 2001 roku ? wówczas Szwedzi

Producenci znacznie zaniżają spalanie. Kto najbardziej?

Producenci znacznie zaniżają spalanie. Kto najbardziej?

. Ranking JD Power 2013 - najlepsze i najgorsze auta na rynku To, że deklarowane wyniki zużycia paliwa różnią się od rzeczywistych, wiemy nie od dziś. Osiągnięcie "laboratoryjnego spalania" w warunkach drogowych jest wręcz niemożliwe. Producenci zaniżają wartości spalania już od wielu lat, ale z

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

-biegową manualną skrzynią biegów zamknięta w 5-drzwiowym nadwoziu zapewnia bardzo przyzwoite osiągi, ale nie do końca takie, jakich można by się było po niej spodziewać. "Setka" w 8,2 sekundy i maksymalna prędkość powyżej 220 km/h - brzmi dobrze, ale w aucie nie jest to tak odczuwalne. Na

Nowy diesel Opla

modeli aut oraz 13 nowych jednostek napędowych do 2016 roku - zdradził dr Thomas Serdan, Wiceprezes Zarządu Opla Produkcja nowych diesli Opla ruszy wiosną. Zajmą się tym zakłady w węgierskim Szentgotthard.

Komunikacja smart, czyli o transporcie przyszłości na PWr.

Dawniej transport przyszłości wyobrażano sobie jako wizję science fiction, gdzie ludzie w skafandrach poruszają się latającymi samochodami. Na rysunkach Le Corbusiera po wielkich arteriach przemykają setki aut. Bez wypadków i smogu Przez lata jednak przekonaliśmy się, do czego doprowadza nadmierna

Obama tnie spalanie

/galon, czyli auta mają spalać nie więcej niż 6,7 l/100 km. Proekologicznie nastawiona Kalifornia wraz z 13 innymi stanami chce przyspieszyć wprowadzenie bardziej restrykcyjnej normy o 4 lata, tak by obowiązywała od roku 2016. Administracja George'a W. Busha, lobbowana przez producentów aut zawetowała

Twój pierwszy samochód | Sześć aut używanych do 10 tys. zł

roku są trochę droższe, ale również o wiele bardziej dopracowane. Wiele wad poprzednika zostało w nich wyeliminowane. Dodatkowo, kupując C5 możemy liczyć na bogate wyposażenie i dobre materiały wykończeniowe oraz wysoki komfort jazdy, co przy tej kwocie nie jest normą. Citroeny są dobrze zabezpieczone

Peugeot 308 1.6 THP Allure | Test | Czy zasłużył na tytuł?

popularnej klasy aut. Perłowo-biały egzemplarz nowej "308-ki", który otrzymałem do testu, idealnie nadaje się do tej próby, bowiem specyfikacja najbogatszej wersji Allure to pokaz możliwości marki. Patrząc na listę wyposażenia mamy przed oczami wszędzie literki S (od standard) i dosłownie kilka

Te stacje lepiej omijać | Raport UOKiK

problemy z właściwą pracą silnika. Istnieje także niebezpieczeństwo korozji silnika.Nowe auto za mniej niż 30 tys. zł? Oto 11 najtańszych aut z polskich salonów W przypadku gazu LPG najczęstsze naruszenia dotyczyły parametru badanie działania korodującego gazu LPG na miedź. Korozja powoduje m.in

Zbędne podzespoły? Czego pozbywamy się z naszych aut

Profesjonalna nazwa to reaktor katalityczny. Jego zadaniem jest oczyszczanie spalin z substancji szkodliwych. Niezależnie, czy w naszym aucie zamontowano katalizator dwufunkcyjny (przetwarza dwie szkodliwe cząsteczki na nieszkodliwe), czy trójfunkcyjny, nie lekceważmy go. Dla czystości spalin jest

Ile pali? | Jak mierzą to producenci

6 litrów. Pewna kobieta z Los Angeles, urzędniczka państwowa i była prawniczka, zaskarżyła w sądzie w San Diego koncern Honda, jakoby jej model Civic Hybrid spalał więcej, niż deklarował to producent przy sprzedaży. Powódka argumentowała, że firma dokładnie wiedziała sprzedając jej auto w 2006 roku

Walka z drożyzną, czyli jak jeździć oszczędnie

podwyżek padają oczywiście w pierwszej kolejności właściciele leciwych aut z paliwożernymi silnikami. Ale często nawet ci, którzy mają mniejsze auta, borykają się z wysokim spalaniem. Warto zauważyć, że nowy samochód wyjeżdżający z salonu początkowo tylko nieznacznie odbiega od fabrycznej normy spalania

Toyota Auris FL | Pierwsza jazda | Akcja modernizacja

Auris, a na przełomie roku do salonów trafi odświeżony RAV4 . Toyota Auris 2015 - Co nowego? Skupmy się na Aurisie. Facelifting kojarzy nam się przede wszystkim ze zmianami stylistycznymi. Tradycyjnie najwięcej dzieje się z przodu. Zupełnie nowy pas przedni nadaje autu bardziej smukłego i eleganckiego

Dacia Duster | Prezentacja modelu

czy Ranger, ale Duster jest od nich mniejszy. Renault swoim pickupem zamierza konkurować z popularnymi w Ameryce Południowej autami pokroju Chevroleta Montana, Fiata Strada czy Volkswagena Saveiro - a od nich Duster jest większy i oferuje znacznie lepsze właściwości terenowe. Wiemy, że Duster Oroch

Suzuki Jimny | Test | Gatunek na wymarciu

Suzuki SX4 S-Cross - Test | Nowe podejście Japońska motoryzacja ma chyba tak samo dużo zwolenników jak i przeciwników. Nie ukrywam, że mam do niej słabość i po prostu lubię taki klimat. Szczególnie ten z przełomu lat dziewięćdziesiątych. Jej typowym przedstawicielem w klasie aut 4x4 jest Suzuki

Ford C-MAX FL | Pierwsza jazda | W stylu Focusa

intuicyjne. Ponadto we wnętrzu wygospodarowano miejsce na więcej pojemniejszych schowków, co w aucie rodzinnym ma duże znaczenie. Poza tym modele C-MAX i Grand C-MAX będą teraz seryjnie wyposażone w lepszej jakości tapicerkę. W Grandzie dostęp do trzeciego rzędu siedzeń (chowanych w podłodze bagażnika

Salon Paryż 2012 | Volkswagen Golf VII

wersja ma spalać tylko 3,8 litra na 100 km. Nowy Golf będzie o 5,6 cm dłuższy od poprzednika (4,26 metra). Bagażnik pomieści 380 litrów (plus 30 litrów).ZOBACZ TAKŻEIle kosztuje najlepsze niemieckie auto kompaktowe? Tych samochodów nie kupują nawet NiemcyVolkswagen szykuje konkurenta dla BMW X6

Alfa Romeo Giulietta | Prezentacja modelu

autach wyścigowych. Wtedy narodziła się pierwsza Giulietta, planowana jako cała rodzina modeli. Włosi w 1954 r. zaczęli od coupe (Giulietta Sprint), które miało zainteresować odbiorców i przyciągnąć ich do bardziej praktycznych Giuliett. Pierwotnie planowano tylko 500 sztuk, skończyło się na... 27 000

Audi Sportback Concept - narodziny A7?

-litrowa wysokoprężna jednostka V6 TDI Clean Diesel. Silnik ten już teraz spełnia normy spalania wymagane we wszystkich 50 amerykańskich stanach, jak również normę EU-6, która zacznie obowiązywać dopiero w 2014 roku. Oferuje 225 KM oraz 550 Nm momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na obie osie za

Ferrari LaFerrari | McLaren P1 | Porsche 918 | Walka tytanów

elektryce do domu. Bateria waży138 kg i pozwala rozpędzić się do setki w czasie poniżej ośmiu sekund. Jednak o wiele ciekawiej jest kiedy całą swoją moc oddają obydwa silniki w tym samym czasie. Dopiero wtedy z rury wydechowej zabudowanej na pokrywie silnika wydobywa się to, czego w aucie elektrycznym

Benzyniak palący jedynie 3,3 l/100 km

dostępny jest silnik Skyactive-G 2.0 o mocy 155 KMSkyactive-G to seria nowoczesnych silników benzynowych zapewniających niskie zużycie paliwa przy zachowaniu wysokiej mocy. Tak więc autem wyposażonym w te silniki można jeździć oszczędnie nie rezygnując z możliwości dynamicznej jazdy.Silnik Skyactive-G 1.3

Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition | Test | Powrót do korzeni

materiały, nie tylko w Camaro, ale w ogóle w amerykańskich autach biorą się głównie z masowej produkcji tych samochodów i zastosowania się do odpowiednich norm dotyczących recyklingu. To auto zostało stworzone do tego żeby regularnie, chociaż raz czy dwa razy w miesiącu odjechać z dymem spod świateł Detale

Opel Meriva FL 1.6 CDTI | Test | Miła niespodzianka

KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego (przy 2000 obr./min.) zapewniają autu dobre osiągi (najlepsze w gamie modelowej). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h może nie szokuje (9,9 s), ale w zupełności wystarczy. W tym przypadku docenimy wysoką elastyczność motoru. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym

Nowe modele Audi A4, A5 i A6 Ultra

Skrzynia biegów 6-manualna 6-manualna 6-manualna (7-aut.) Śr. zużycie paliwa 3,9 l/100 km 4,2 l/100 km 4,5 (4,4) l/100 km

Pierwsza homologacja "chińczyka"

Grand Tiger marki ZXAUTO to pickup z podwójną kabiną oraz przestrzenią ładunkową. Ma napęd na cztery koła, z możliwością odłączenia przedniej osi. Pod maską pracuje hyndaiowski diesel 2,5 l, spełniający normę Euro IV. Auto spala w cyklu miejskim 11,5 l/100 km, w cyklu pozamiejskim 7,2 l/100 km, a

Salon Frankfurt 2011 | Nowy Ford Focus ST

pedały oraz mocniej "wyrzeźbiona" tylna kanapa.Co pod maską? Miłośnicy turbodoładowanego 5-cylindrowca montowanego w poprzedniej odsłonie ST mogą zacząć cmokać z dezaprobatą. Ekologia, poziomy emisji CO2, normy spalania i takie tam wymusiły na Fordzie porzucenie cudownie dynamicznej jednostki

Skoda Fabia Combi | Pierwsza jazda | Nie tylko dla Kowalskiego?

zaskoczony. Fabia prowadzi się pewnie, a zawieszenie jest sztywno zestrojone. Na równych francuskich drogach jazda tym autem potrafiła być wręcz przyjemna. Problem pojawia się niestety wtedy, gdy drogi stają się dziurawe. Wtedy zawieszenie staje się głośne i mamy wrażenie jakbyśmy coś uszkodzili. Na

Paryż 2010 | Mazda szykuje zmiany

. Obok odświeżonej "dwójki" na targach zadebiutuje Mazda 5 i "trójka" z nowym, oszczędnym silnikiem wysokoprężnym MZ-CD 1.6.W "piątce" jego moc wyniesie 115 KM. Jak zapowiada producent, spadnie za to spalanie i emisja spalin aż o 15 proc. W aucie pojawi się także nowa, lekka

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

Lion (112 KM) 2011 - turbodiesel 1.6 HDI Blue Lion (92 KM) 2012 - premiera następcy (208) Najbardziej awaryjne auta według TÜV Awaryjność Raport awaryjności TÜV 2013 Kategoria wiekowa Lokata Liczba aut w zestawieniu 2-3 lata 108 132 4-5 lat

Nieuczciwe triki producentów?

litrów). Spośród 22 przebadanych aut tylko trzy pozytywnie zdały test. Niewiele lepiej sprawy wyglądają z mocą silnika. Producenci w tym przypadku są bardzo konkretni, "moc silnika" rzeczywiście jest mocą silnika, a nie na kołach. Wydaje się logiczne, przecież moc na kołach nic by nam nie

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo | Test | "Polski" kabriolet

popularnej Astry, na której przecież bazuje. Nowa tożsamość ma na celu zwiększenie prestiżu nowego modelu, jego wyższe pozycjonowanie, a także zwiększenie samego zainteresowania nowym autem. Takie odcinanie się od "plebejskich" korzeni jest coraz powszechniejsze w motoryzacji. Volkswagen postąpił w

Lotusy zielenieją na wiosnę

-konna wersja modelu Elise, "S" spala teraz według norm europejskich średnio 7,6 l/100 km, wypuszczając przy tym do atmosfery 179 g C02/km. Przed zmianami ten sam Lotus z taką samą mocą potrzebował 8,3 l/100 km. Oczywiście takich wartości nie osiągniemy wykorzystując przy każdej nadarzającej

Mercedes ML 63 AMG - test | Za kierownicą | Ogień i woda

niekoniecznie są wyznacznikiem dla aut tej klasy. Nigdy nie miałem problemu z zaakceptowaniem aut typu SUV. Od czasów pierwszej generacji BMW X5 przekonałem się, że są to całkiem pomysłowe środki transportu. Siedzisz wyżej, czujesz się w nich bezpieczniej, masz sporo miejsca, niezłą wielofunkcyjność wnętrza

Salon Genewa 2016 | SUV-y i crossovery | Ofensywa trwa

elementów zapożyczy z konkurenta Toyoty Prius , Hyundaia Ioniq. Wciąż nie mamy wielu informacji o Niro (np. spalania, wagi czy osiągów), ale Kia ujawniła niektóre wymiary nowego auta. Na razie wiemy, że Niro mierzy 4 355 mm długości, a rozstaw osi crossovera to 2 700 mm. Sercem jest hybrydowy układ

Nowy Renault Trafic | Prezentacja modelu

wielu dodatkowych urządzeń, takich jak: telefon, tablet, nawigacja GPS czy laptop. W tym celu producenci aut starają się wygospodarować we wnętrzu miejsce na jak największą ilość przydatnych schowków i uchwytów. Nowy Renault Trafic jest wyposażony w 14 schowków o różnym kształcie i objętości od

Paryż 2010 | Boski kompakt Citroena

, to nowy C4 powstanie na tej samej płycie podłogowej, co DS4.Kompaktowa "bogini" (fr.: deesse) mierzy 4,27 m długości, 1,81 m szerokości i aż 1,53 m wysokości. Rozmiary są dość typowe dla tej klasy aut, gdyby nie ostatni rozmiar. DS4 jest aż o 7 cm wyższy od obecnej generacji C4, a to

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

Polsce używane Imprezy Nasz test przeprowadziliśmy na nawierzchni, która chyba w najbardziej widoczny sposób pokazuje przewagę czteronapędowych aut nad samochodami FWD czy RWD. Impreza GC8 to lekka konstrukcja - seryjny egzemplarz waży jedynie 1200 kg (wersje RA - Race Altred były specjalnej dodatkowo

Peugeot 508 2.0 HDI | Za kierownicą

poziom, a 508 nie jest wyjątkiem.Zastrzeżenie do wnętrza można mieć tylko jedno - "guzikologia" zarezerwowana była do tej pory dla aut japońskich. Peugeot tym razem poszedł tym tropem. Na konsoli centralnej, na desce rozdzielczej i na samej kierownicy jest niezliczona liczba przycisków. Czy

Mercedes Vito/Viano 2.2 CDI Blue Efficiency - test | Za kierownicą

Dodajmy, że każdy z pomiarów został wykonany na dystansie 50 km, przy włączonej klimatyzacji. Dodajmy też, że bardzo podobało nam się działanie funkcji start-stop. Silnik może pozostawać wyłączony nawet przez 20 min, w tym czasie bez przeszkód gra radio. Nie ma porównania z wieloma autami innych marek

Peugeot 508 2.0 HDI - test | Za kierownicą

nie jest wyjątkiem.Zastrzeżenie do wnętrza można mieć tylko jedno - "guzikologia" zarezerwowana była do tej pory dla aut japońskich. Peugeot tym razem poszedł tym tropem. Na konsoli centralnej, na desce rozdzielczej i na samej kierownicy jest niezliczona liczba przycisków. Czy każdy

Volkswagen Transporter | To już 65 lat!

przez całe życie modelu). Inna ciekawa jednostka to potężna, 2,8-litrowa V-szóstka, z nią na pokładzie Transporter stawał się naprawdę dynamicznym autem, w końcu 205 KM to naprawdę wysoka moc. Nie zapominajmy też o wersji VR6 (2,8 l 140 KM). Z Diesli największą popularnością cieszył R5 o pojemności 2,4

Renault Talisman | Prezentacja modelu

wszystkim mocno wcinające się w klapę wąskie lampy LED i agresywne końcówki wydechu. Sylwetka Renault jest bardzo nowoczesna. Eleganckie linie nadwozia są podkreślone przez chromowane detale i wyraźne przetłoczenia. Dynamiki Talismanowi dodaje trzecia szyba z boku i opływowy kształt. Auto może jeździć na

Fiat Ducato - test | Za kierownicą

bezpośredniego Multijet drugiej generacji i wszystkie zgodne z normą Euro5.Stawkę otwiera 2-litrowy silnik o mocy 115 KM (do tej pory 2,2 100 KM) i 280 Nm. Zdaniem przedstawicieli Fiata to najbardziej oszczędna jednostka w segmencie. Klienci, którym mniej zależy na rekordowo niskim spalaniu, a bardziej na

VW Touareg FL | Pierwsza jazda | Powściągliwe zmiany

auta nawiązuje do tego, co znamy z najnowszych modeli marki i trzeba powiedzieć, że wyszło mu to na dobre. Uzupełniono go czterema nowymi kolorami lakierów ( Reef Blue Metallic , Sand Gold Metallic , Black Oak Brown Metallic i Moonlight Blue Pearl Effect ) oraz także czterema nowymi wzorami kół w

Nowa Carrera

osiągi, liczy się niskie spalanie i jak najniższa emisja spalin. Wprowadzenie bezpośredniego wtrysku powoduje, że paliwo jest spalane dużo efektywniej a przez to także czyściej. Emisja dwutlenku węgla spełnia normy Euro 5, które zostaną wprowadzone we wrześniu przyszłego roku. Co bardziej istotne

Skoda Fabia Greenline - test | Pierwsza jazda

. Pocieszam się, że im więcej opcji, tym więcej błędów mogą popełnić konkurenci i tym większe szanse na wygraną. Czas ruszać. Początki są trudne: zimny silnik, gęsty olej i rozpędzanie auta - to wszystko drastycznie zwiększa spalanie. Wskakuję za kierownicę, a sędziowie sprawdzają samochód. Auta mają

Audi A7 FL 3.0 V6 TDI | Pierwsza jazda | Mocarz pod krawatem

poprawek "dla oka". Gdy wsiądziemy za kierownicę i rozpoczniemy jazdę czeka nas więcej atrakcji. Zacznijmy od tego, co najważniejsze - silników. Zostały one zmodyfikowane, mają niższą emisję dwutlenku węgla i spełniają wymagania normy Euro 6, która niebawem wejdzie w życie. Nie trzeba nikogo

BMW 335i xDrive - test | Za kierownicą

Rodzina aut klasy średniej w BMW jest dość jednolita. Wystarczy jednak przyjrzeć się nieco dokładniej, by zauważyć istniejące między nimi różnice. Sedan i kombi to auta rodzinne. Nie są może mistrzami pakowności, ani nie zaskakują rekordową ilością schowków, ale w pełni nadają się na pierwsze auto

Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda | Przełomowy model

do jego siły i prędkości. Mniej wprawne oko, czyli także moje, dostrzeże po prostu całkiem sporego, jak na klasę kompaktów SUV-a o właściwych proporcjach i sympatycznym wyglądzie. Polskim klientom samochód także przypadł już do gustu. Z tysiąca aut przewidzianych na ten rok sprzedano już 400.Trendom

Top 10 | Samochody na ferie

-208 mm, terenowe opony założone na duże koła oraz utylitarne, plastikowe dodatki nadwozia (czarne błotniki i dach nadają aut niszowego charakteru).Silniki? Benzynowiec V6 produkuje 250 KM, a wysokoprężne V6 - 163 lub 180 KM. W czasach terroru jak najniższego spalania i najlepiej zerowej emisji

Mercedes S 250 CDI | Test | Nauka o samym sobie

niską cenę zakupu? Jestem więcej niż pewien, że cztery cylindry i te niewielkie stadko koni popsują mi jakąkolwiek przyjemność z jazdy tym autem. Na czarnej testowej S-klasie jedynie literki przyczepione na klapie bagażnika zdradzają jaka to wersja silnikowa. Lepiej, gdyby ich nie było. Model W221

Ekorewolucja? Tu i teraz

koncepcja polegająca na tym, że do baku wlewamy benzynę, która jest spalana w silniku, dając autu moc, nie zmieniła się przez ten cały okres. Na szczęście zmiana jest blisko i mamy to niewątpliwe szczęście, wręcz zaszczyt, że takie zmiany dzieją się na naszych oczach. Benzyna odchodzi do lamusa, nadchodzą

Jak zimą zadbać o Diesla | Poradnik

zakupu, bo ta zawsze była wyższa od auta z silnikiem benzynowym. Gdy na stacji litr ropy był o połowę tańszy od benzyny, różnica w cenie auta szybko się zwracała. Tym bardziej, że gdy Edward Gierek wprowadzał kartki na benzynę, o oleju napędowym nie pomyślał. Przez ostatnie trzydzieści lat konstruktorzy

BMW 330d - test | Powrót syna marnotrawnego

podczas oczekiwania np. na czerwonym świetle (w opcji z ręczną skrzynią), sugeruje optymalny wybór biegu i, w razie potrzeby, ogranicza dopływ świeżego powietrza do chłodnicy. W rezultacie auta spalają mniej paliwa i spełniają ekologiczną normę Euro 5. Nowością wprowadzoną przy okazji liftingu, ale na

Alpina D3 Bi-turbo - zielony tuning

l/100km), w mieście podczas normalnej jazdy ma wynosić 6,7, a w trasie 4,6 l/100km. Emisja CO2 to 143 g/km (330d: 160 g/km). W niektórych krajach, jak np. we Francji oznacza to możliwość otrzymania podatkowej ulgi ekologicznej przy jego rejestracji (przysługuje autom o emisji poniżej 160 g CO2/km

Mini Cooper Works vs. Alfa Romeo Mito - test porównawczy

wyprzedzali nas zlewa i z prawa, udało się zmniejszyć te wyniki do ok. 9 l/100 km. Niestety, jeszcze bardziej niż spalanie malała wówczas przyjemność z jazdy...Z wysoką ceną obu aut łatwo się pogodzić, bo mają coś, czego nie mają inni. Mini hipnotyzuje osiągami i znakomitym prowadzeniem. Na prawdę ciężko się

Władcy miasta

wyprzedzali nas zlewa i z prawa, udało się zmniejszyć te wyniki do ok. 9 l/100 km. Niestety, jeszcze bardziej niż spalanie malała wówczas przyjemność z jazdy...Z wysoką ceną obu aut łatwo się pogodzić, bo mają coś, czego nie mają inni. Mini hipnotyzuje osiągami i znakomitym prowadzeniem. Na prawdę ciężko się

Audi TT/TTS - test | Pierwsza jazda

? Dzięki zmianom silnik spełnia normy Euro 5. Czyli wilk syty i owca cała.Audi TT - wersja RS. Pięć cylindrów, mnóstwo mocy i emocje gwarantowaneA co z niedocenianym TTS? Kiedyś auta, które mogły pochwalić się dobrymi osiągami, kosztowały krocie. Blisko trzystukonne Audi jest w stanie je zagwarantować za

Frankfurt 2009 | Nowe silniki w Audi

Nowe silniki w AudiAudi pokaże we Frankfurcie dwa samochody w dwóch nowych wersjach silnikowychAudi pokaże dwa auta w dwóch nowych wersjach silnikowych. Pierwszy model to A3 z 1,2 turbo z VW Polo, drugi - A4 z ekologicznym trzylitrowym silnikiem dieslaNiemiecki koncern pokaże we Frankfurcie dwa

Das auto emoción

historii Seat klasy średniej to raczej dobrze skrojony garnitur, a nie rozciągnięty sweter. Grunt, że nie jest ciasno. Cieszy dbałość o detale. Zamykane drzwi wydają odgłos, po którym wiesz, że obcujesz z porządnym niemieckim autem. Każdy przycisk i każda dźwigienka "klika" i stawia przyjemny

Suzuki Swift Sport - test | Pierwsza jazda

Pierwsze wcielenie Suzuki Swift Sport w latach 2005-2011 znalazło w Europie 23 tys. nabywców. Wyjaśnijmy od razu - wiele obiecujący przydomek "Sport" w nazwie Swifta nie pozwala mu konkurować z autami pokroju Renault Clio Sport, Opla Corsy OPC czy Skody Fabii RS. 136 koni kontra 1040

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 16 tys. km

podróży. Tempomat, który w Polsce właściwie nie ma zastosowania, na gęstej sieci autostrad staje się prawdziwym przyjacielem. I jak każdy przyjaciel, także ten ma kilka wkurzających cech. W większości aut prędkość można ustawić wybierając konkretną wartość, tu niestety muszę ustalać ją na oko

Samochody z innej bajki | Morgan

osoby i choć rocznie muszą one wyprodukować około 500 aut, jakoś specjalnie się nie spieszą. Od zamówienia samochodu tej marki do momentu, gdy będzie można nim zaparkować w garażu, średnio mija rok. Długo? Zdarzały się 10-letnie okresy oczekiwania, wiec nie ma na co narzekać. Modele Morgana wykonywane

Chevrolet Orlando - test | Pierwsza jazda

drzwiach na mapę i butelki. Styliści zadbali także o odpowiedni klimat we wnętrzu. Miły nastrój tworzą podświetlane klamki oraz listwa pod środkową częścią deski rozdzielczej rodem z aut klasy wyższej. Pod maską do wyboru jest jeden benzynowy i dwa wysokoprężne silniki. Wszystkie ustawione są poprzecznie

Pięć razy "eko"

zapragnęli przesiąść się do ekoaut. Takich, co to mniej spalają i mniej trują. I dobrze. Ponieważ nieobca jest nam obywatelska postawa, zrobiliśmy to samo. Wzięliśmy pięć aut mieniących się ekologicznymi i pojechaliśmy nimi do Gołdapi - najczystszego miejsca w Polsce. Ponad 300 kilometrów w jedną stronę

Audi Q7 4.2 TDI - test

autem. Jeśli ktoś wjedzie na mój pas, wówczas tempomat przyhamuje auto i będzie utrzymywał stałą, bezpieczną odległość. Kiedy pas znowu będzie wolny, Q7 wróci do wcześnie zadanej prędkości. Na początku mam pewne opory przed powierzaniem mojego życia mikroprocesorowi i cały czas trzymam prawą stopę nad

Inteligentny start-stop Mazdy

początku ponownego uruchamiania silnika. Po zatrzymaniu auta silnik nie gaśnie, póki jeden z tłoków nie wyląduje w górnej pozycji, a objętość powietrza w cylindrach nie zostanie wyrównana. Skraca to ponowny rozruch do 0,35 s, czyli dwukrotnie mniej niż w przypadku konwencjonalnych systemów. Układ można

Dieslem przez Stany

budzić niepokój. Przypominają, że upał i odwodnienie mogą zabić szybciej niż skryte pod rozgrzanymi kamieniami skorpiony. Jeśli chcesz tu zabawić cały dzień, musisz mieć najmniej 5 litrów wody. Tyle, ile ropy nasze auto zużywa na setkę. Niskie spalanie nie wyklucza sportowych wręcz doznań. Jeśli trzeba

Mitsubishi Lancer inaczej

Firma spod znaku trzech diamentów tworzy swego rodzaju niszę wśród producentów aut. Jej oferta obejmuje tylko wybrane segmenty. Część modeli obrosła legendą - jak rajdowo-cywilne Evo czy terenowo- wycieczkowe Pajero. Część - jak Outlander - jest naprawdę udana, inne próbują szczęścia na rynku z

Hybrydowa gejsza - Lexus LS 600h L

scharakteryzować go jednym słowem, powiedziałbym: dopieszczony. Od lat powtarzana opinia, że skóra w japońskich autach sprawia wrażenie syntetycznej, tu nie znajduje potwierdzenia. Skóra jest skórzana, drewno - drewniane (i odporne na zadrapania), a i metal jak najbardziej metalowy. Plastiku niewiele, szczeliny

Tata Nano

luksusowe pojęcie auta popularnego musi być rozpatrywane w kategoriach geo-ekonomicznych, zaś strategia marketingowa dopasowana winna być do sytuacji na rynku lokalnym. Pierwszym autem dla Kowalskiego był w Indiach Hindustan Ambassador, będący licencyjną wersją Morrisa Oxford. Produkowany w Indiach od 1957

Renault Scenic 1.4 tCe - test | Za kierownicą

TSI (140 KM) w wersji Highline - 101 640 zł, Toyota Verso 1.8 (147 KM) w wersji Sol - 84 400 zł, Mazda 5 Sport 2.0 (146 KM) - 99 900 zł, a Citroen C4 Picasso Exclusive z motorem turbo 1.6 o mocy 152 koni to wydatek 103 600 zł. Każde z tych aut na swój sposób przyciąga amatorów dalekich, rodzinnych

Świat bez VAT

tego - jak udało się nam ustalić - sam resort dojrzewa do decyzji o całkowitym zniesieniu akcyzy na nowe i używane auta. Zastąpiłby ją nowy, korzystniejszy podatek ekologiczny. - Jeżeli takie zmiany faktycznie nastąpią, realne ceny nowych aut będą niższe. To zachęci klientów do zakupów - ocenia

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

BMW.Jako pierwszy z aut serii 1, do produkcji trafił pięciodrzwiowy hatchback, następnie w 2007 roku wprowadzono wersję trzydrzwiową. Pod koniec tego samego roku zaprezentowano wersje coupe oraz cabrio. Wprowadzono też nowy dwulitrowy silnik diesla. Jest to obecnie najmocniejszy diesel o tej pojemności na

Citroen C4 - test | Pierwsza jazda

    nieustalona CENY NOWEGO CITROËNA C4 Wersje benzynowe: 1.4 VTi 95 Attraction 57 300 zł1.4 VTi 95 Seduction 61 800 zł1.6 VTi 120 Attraction 61 000 zł 1.6 VTi 120 Seduction 65 500 zł1.6 VTi 120 Exclusive 72 500 zł1.6 VTi 120 aut Seduction 70 500 zł1.6 HTP 155 KM     

Nissan Juke 1.6 DIG-T - test | Pierwsza jazda

dachu. Juke mógłby być dzieckiem Smoka Wawelskiego albo... BMW X6 i Acury ZDX. Pod tym względem to klasa sama dla siebie. Po doświadczenia z Qashqaiem Japończycy uznali najwyraźniej, że łatwiej eksplorować nieznane, niż próbować wyróżnić się w tłumie małych aut czy kompaktów.Juke wyrasta gabarytami

Dwa tysiące sto pięćdziesiąt siedem - Saab 9-3

to hit w Szwecji. Na tamtejszym rynku ponad 90 proc. nowych aut tej marki przystosowane jest do spalania ekologicznego paliwa. Włodarze firmy chcą nawet z rodzimej oferty wycofać diesle i benzynówki, bo po prostu nikt ich nie kupuje. U nas jest trochę inaczej. Największym wzięciem będzie się pewnie

SCR - nowa era czystych diesli

mocy 173 koni trafi pod maskę odświeżonego crossovera CX-7. Dzięki technologii SCR auto spełnia normę Euro 5. Podobnie jak w Audi i Mercedesie, średnie spalanie roztworu mocznika na 100 km wynosi około 0,1 litra, dlatego zastosowanie AdBlue nie będzie uciążliwe dla użytkownika samochodu. Wystarczy

Samochody z innej bajki | Alpina

taki zaprzęg wystarczył, by zdobyć tytuł najmocniejszego silnika wysokoprężnego zamontowanego w aucie osobowym. I jeszcze o nazwach - kiedyś cyfra przy literze B odpowiadała liczbie cylindrów (stąd seria 7 E32 nazwana B12, gdy miała silnik 5,0 V12 o mocy 350 KM), ale nie musiała (model B9

Re: To będzie katastrofa dla Energomaszu

czy ten europejski wynalazek o normie euro 6 odpali na Syberii po nocnym postoju pod chmurką przy minus 55 ? chcesz sobie pojeździć autem po bezdrożach mając w myślach normy unijnych demokratów na temat spalania paliwa ?

Re: To będzie katastrofa dla Energomaszu

"czy ten europejski wynalazek o normie euro 6 odpali na Syberii po nocnym postoju pod chmurką przy minus 55 ? chcesz sobie pojeździć autem po bezdrożach mając w myślach normy unijnych demokratów na temat spalania paliwa ?" Czy Kamazowi chodzi o statystycznego rosyjskiego Wanię? Gdyby tak było nie

Forek 2.0XT

wykonania!!! Auto mialo nie wiem czy 2 tygodnie... a plastkowa oslonka glosnika na gorze deski rozdzielczej ni cholery nie chciala siedziec namiejscu i jednym rogiem co chwile wylazila do gory. Sadze, ze jakbym mial wiecej czasu to jeszcze pare innych niedorobek by sie znalazlo... SPALANIE: 2 pasmowka

Re: Za zuzycie odpowiedzialny jest kierujacy

Realny rozkład średniego spalania dla auta A, auto niemieckie, dane niemieckie: spalanie - ilość aut 5,5 - 1 6,2 -5 7,0 - 27 7,9 - 47 8,7 - 63 9,5 - 44 10,4 - 24 11,4 - 5 12,2 - 1 13,7 - 1 Średnie spalanie wg aktualnej normy europejskiej dla tego auta: 5,2l !!! Nikomu nie zależy na rzetelnym

Re: Czy kupilibyście teraz volksvagena?

oczywistym jest, ze wszyscy klamia. za chiny nie moge dosc zuzycia paliwa. wg dystrybutora wlewam cala pojemnosc baku choc nie jest pusty, wg auta spalam wiecej niz bak a nie dolewalam, na 100km spalam mniej niz mi wychodzi z dystansu przejechanego na baku. auto mi pokazuje 8,5/100km, wg moich

Re: zeby 16 letnie auto swpelnialo normy spalania

no i co z tego?? bo ku.. nie rozumiem?? mam prawo jeździć takim samochodem jakim mi się podoba. ktoś go kiedyś kupił, teraz kupiłem go jak i nawet jak pali 100 l/ 100 km to mam święte prawo nim sobie jeździć tak długo jak długo się nie rozwali. Należy mi się to jak psu buda.

Bez bluzga nie pożyjesz

auta, pojemności silnika i norm spalania. Podstawą opodatkowania nie będzie jak do tej pory cena samochodu, a pojemność i rok produkcji. Czyli wszyscy, których nie stać na nowe samochody zapłacą więcej. Dużo więcej. A kto ma najwięcej fabryk samochodów w Europie? A kto ma największe wpływy z zakupu

Re: Rece do gory - kasa na stol !

? ) - Tzn silnik 1.9 litra jest o wile bardzije pozadanym ze wzgledow spalania i ekologi niz ten z 2.0l? Teraz dodatkowe oplaty zalezne od wieku auta..? - Jesli chodzi o zanieczyszczenia to moze lepiej nalozyc "ciasniejsze" normy i eliminowac smrodzace bez wzgledu na wiek? Jaki jest cel w tym aby

Re: maxi

"A CO2 mowi o zuzyciu paliwa i tego te normy nie ograniczaja." I tu się mylisz. Norma na obecnie to 130 g/km CO2. Czyli uśredniając spalanie 5,6 l benzyny i 4,9 l oleju napędowego na 100 km. W 2020 ma to być 95 g/km (4,1 l benzyny i 3,6 l oleju napędowego na 100 km.). Norma dotyczy osobówek i

Re: 195 kmph

no nie no... nie tak spokojna, że 120 na tempomacie tylko 120 wyszła średnia. normalnie jak jeżdżę po mieście, to pali to 12-13 - czyli jak dla mnie norma. to jest 2,4 turbo benzyna a nie diesel... wcześniej miałem auto z 213KM z 3L bez turbo to przy takiej normalnej, codziennej jeździe spalał 14

Re: O/T formy dyskusji

dotyczacych norm... skoro po UE jezdzi > miliony aut trucicieli po co blokowac rynek nowych aut... 10x ekologiczniejsz > ych od tych diesli sprzed lat np. 10-15... Nikt nie broni kupować właścicielowi 15 letniego diesla nowego samochodu spełniającego normy. > Zwlaszcza, ze normy sa spelniane

Re: Bo medrca szkielko i oko...

wlasnie ostatnio czytalem na temat tego auta tylko nie wiem jakie ma normy spalania i czy koszty utrzymania sa wysokie

Re: "Małe benzyny" tez z przekretem?

"przekrętu" na benzynach to jest on winą wydumanych norm kontroli, trzeba normy napisać od nowa uwzględniając realne wyniki spalania np w mieście i tak nie będzie można twierdzić, że 2.0 benzyna po mieście pali 6.5 litra (bo realnie minimum 10) -- http://www.youtube.com/watch?v=gHtqM-pRmd8 Nie zniosę

Re: Mieliście racje z tym zdalnym hackowaniem aut

spalania oleju (0,5 l/1000 km - co kolo tego, co w pobiedzie). Dzieki temu udowadnia klientom, ze ich pojazd na gwarancji miesci sie w normie, a statystyki nie odnotowaly zwiekszonych ilosci napraw. Usterka zaczyna byc wyraznie widoczna dopiero po 70-80 kkm, a tu juz wiekszosc aut jest po gwarancji. VW

Re: Impregnacja wedlug edka

> życiem. Przypomnę jedynie, że dzięki EU obecne auta muszą mieć Znacznie zanizone spalanie, aby w realny ekonomicznie sposob spelnic wysrobowane normy. Oczywiscie nie bylo to ich zamiarem... > życiem. Przypomnę jedynie, że dzięki EU obecne auta muszą mieć poduszki powietr > zne, ABS

Re: Mieliście racje z tym zdalnym hackowaniem aut

rosna wraz z wprowadzaniem nowych norm. Czy to zbyt slaba przeslanka do przemyslen? Czy moze urzednicy UE uwazaja, ze to spoleczenstwo glupieje i coraz gorzej prowadzi swoje auta? Zapewne tak. Daje im to porzadna dawne zadowolenia, ze oni sa tacy madrzy. Chyba. -- Rosjanie o swoim surowym prawie

Re: O/T formy dyskusji

kant tylka rozbic... Skoro i tak w rzeczywistosci nie spelniaja limitow spalania to po co na tym opierac normy dla producentow... Moze jednak lepiej opierac sie na badaniu spalin i kazde auto sprzedawane musi spelniac pewne normy spalin (niezaleznie czy nowe czy uzywane...) i trzeba robic w wszystko by

Re: w124 to dzisiaj już niebardzo

aucie zamiast tego mercedesa mimo 200kg mniej. W zakresie ekologii mogę wjechać do strefy z zieloną plakietką a merc ma normę euro 1. Znam kilka osób długo użytkujących w124 i potem żałowały po przesiadce na inny model mercedesa. I co ciekawe już nie chciały wróćić do w124 mimo potencjalnie takiej

Re: O/T formy dyskusji

jezdzi miliony aut trucicieli po co blokowac rynek nowych aut... 10x ekologiczniejszych od tych diesli sprzed lat np. 10-15... Zwlaszcza, ze normy sa spelniane sztucznie (turbopierdziulka przy braku korzystania z mocy spala mniej niz wiekszy silnik, ale juz przy zwyklej jezdzie niekoniecznie

Re: O/T formy dyskusji

normach. Czy "tylko" spalają więcej niż podaje producent. > Moze je dnak lepiej opierac sie na badaniu spalin i kazde auto sprzedawane musi spelnia > c pewne normy spalin (niezaleznie czy nowe czy uzywane...) i trzeba robic w wsz > ystko by normy te na stacjach diagnostycznych byly

Re: O/T formy dyskusji

wzrostem cen aut uzywanych (choc z drugiej strony dla czystosci powietrza moze miec to dobry skutek...) Generalnie i tak jak bys nie chcial centralnie sterowac zawsze ktos na tym zyskuje i ktos traci... > Nie wiem czy nie spełniają limitów zawartych w normach. Czy "tylko" spalają wię > cej niż

PSL fajny jest

wlasnie ostatnio czytalem na temat tego auta tylko nie wiem jakie ma normy spalania i czy koszty utrzymania sa wysokie ------------------------- no ze dwie świnie miesięcznie idą na wachę ale pykapy zajebiste, gumiaki na pace też się zmieszczą jeep -- YCDSOYA

hutchence & samspade

hutchence napisał: > CO2. samspade napisał: > Normy euro. Ale przeciez przy realnym spalaniu ani CO2 nie bedzie mniej ani normy nie beda spelnione. Te normy i nieskie CO2 beda spelnione tylko w czasie testow w laboratorium gdy ten silnik faktycznie bedzie super eokonomiczny. Na

Re: Pod LPG Megane 3 czy bravo 2

Meganką nigdy nie jeździłem więc milczę na jej temat, jeśli chodzi o zaś o Bravę - żona jeździ takim autem, (ten sam silnik, tylko rocznik '08), więc i ja się siłą rzeczy czasem przejechać muszę. Auto kupione 3 lata temu. Od razu poszedł gaz, bo benzyna była za droga - a żona dużo jeździ. Też dużo

Re: Czarna_strona_Diesla__Kierowcy_nabici_w_podat

Niestety tobie sie pomieszalo. Filtr DPF nie sluzy do filtrowania NOx i SOx, tylko czastek stalych. To po pierwsze. Samochody benzynowe z bezposrednim wtryskiem paliwa maja jeszcze problemy z niehomogennym spalaniem (czesciowo to jest zamierzone) i emituja czastki stale. Przekonac moze sie o tym

Hahahahaha !!!! :LOL:

"...Do centrum miasta nie będą więc mogły wjeżdżać samochody, które nie spełniają norm emisji spalin Euro IV..." Hahahahahahaha !!!!!!!!!!!!!!! Czyli 90% pojazdów obecnie jeżdżących po Krakowie. ALE - co z autami zasilanymi LPG i CNG? przecież produkty spalania tych gazów nie są aż tak

Re: Jakie auto za 40 tys. - Van, Kombi?

najmłodszą wolnossącą benzynę (2,0T reno ma turbinę ale to silnik bez bezpośredniego wtrysku więc tani i prosty w utrzymaniu) i wstawiaj gaz bo to obecnie najtańsza forma przemieszczania się prywatnym autem. To będzie pewnie twoja ostatnia szansa, żeby kupić takie auto, bo za kilka lat zostaną na rynku same

Masa kretyńska rowerowa

maseczkami na twarzy, przeciwko niskiej emisji i smogowi, który w Opolu wywołany jest spalaniem w piecach zimą niskiej jakości węgla w słabych piecach a nie co2 wydobywającym się z rur wydechowych. Czemu dziś smogu ni ma a auta jeżdżą więcej niż zimą? Wyborcza nie posługuje się danymi ze stycznia.W czym

Re: Najlepsze małe silniki po downsizingu

Kilkanaście lat temu, kupujac pierwsze auto, ostrzegano mnie, żeby nie brać 16v, tylko sprawdzone 8v. Olałem znawców. Teraz tez jeżdżę turbobenzyną i jak na razie jeździ, fajnie jeździ i spalanie w normie. Nie wiem, Misiak, co sie ma okazać za kilka lat. Na razie to dupy dało VAG ze swoimi TSI

Re: Nowy "motor" - rzeczywiste spalanie

To wina porąbanej normy służącej do wyznaczania zużycia paliwa. W czasach komuny (lata 80-te) spalanie aut podawano nie jak teraz szosa/miasto/średnie tylko szosa 90km/h // szosa 120km/h // miasto.

Re: Energooszczędność po polsku

OK, ile takich aut o pojemności > 2 litry jeździ? Co do norm pojemności - co proponujesz? Poza tym głównym czynnikiem wpływającym na spalanie jest kierowca.

Re: stacja LPG koło... - uwaga na LPG - ul.Główna

myślałem, że to po zatankowaniu i pojechałem dalej. Generalnie cały czas w aucie na postoju (np czerwone światło) śmierdziało gazem - nieprzepalony syf z wydechu - zaciągany do nawiewów - myślałem, że coś nie tak z autem - spalanie wzrosło o 2l czyli ok 20%. Po wypaleniu tego gówna z ulicy głównej

Re: o, widzę żałoba się skończyła - wracają temat

No wszystko to jest fajne ale ja mówię nie o normach spalania, ale o SMRODZIE wydobywającego się z takiego auta.

Re: Salon Chicago 2011 | Dodge Charger SRT8

wielki tlusty i paliwozerny! amerykance dalej kontynuuja swoj sen prosperity z lat 60tych! jakie to zenujace europa zaciska normy spalania emisjii co2 a takie najlepiej niby rozwiniete panstwo na swieice ma dalej na swoich drogach najwiekszy odsetek aut emitujacych co2! tak samo z ich normami co2

Re: za duzo pali, czy to raczej norma?

soulshuntr napisał(a): > Citroen Berlingo II, silnik 1,6HDI 90KM. Trasa Krakow (Nowa Huta)-Nowy Sacz-Zak > opane. Z Huty do Brzeska autostrada z predkosciami 100-110km/h, reszta trasy w > granicach 70-100km/h. W aucie 2 osoby bez dodatkowego obciazenia. Praktycznie c > ala trasa

Re: Najlepsze małe silniki po downsizingu

poohdell napisał(a): > Kilkanaście lat temu, kupujac pierwsze auto, ostrzegano mnie, żeby nie brać 16v > , tylko sprawdzone 8v. Olałem znawców. Teraz tez jeżdżę turbobenzyną i jak na r > azie jeździ, fajnie jeździ i spalanie w normie. Nie wiem, Misiak, co sie ma oka > zać za

Re: Koniec remontu! Bukowska od poniedziałku praw

autem może zacznij walczyć o wyższy podatek od spalin i wprowadzenie norm spalania takich jak w Berlinie. Chyba że bronisz bezmyślnych projektantów czy decydentów którzy bardziej lub mniej świadomie przyczynili się do jeszcze większych korków i co za tym idzie większej emisji spalin. Brawo, jakiś wujek

Precz z głupimi zakazami

DMC 40, ton która spełnia kryteria normy Euro 4 ( a może już euro 6 - nie wiem czy weszła w życie ) Np. STAR 200 których po Zabrzu jeszcze jeździ trochę ma DMC poniżej 12 ton, a kopci jak diabli zwłaszcza na zimno i więcej oleju z silnika wycieka niż ten go spala. Może więc metodą jest sposób

Zawiodles mnie

potrafilo zapobiec kalifornijskiemu wsparciu dla hybryd, nie wspominajac. > Ja odnoszę wrażenie że POlitykom wręcz zależy na zanieczyszczaniu atmosfery - a > uto więcej spala to więcej podatku wpływa. Mało tego spalanie paliwa nie zależy > w 100% od auta - na to spory wpływ mają warunki ruchu

Drobna uwaga

egzotyczny model w PL. Astra bdzie na pewnoe gorsza w zakresie materialow I wykonczenia a oba beda jedzic badzo mulowato w porownaniu do Twojego Saaba. Inna sprawa, ze spalanie w nim wysokie - to na pewno norma? Previa - 2.4l I tlko 132KM palila mi (automnat) w miescie ok 12l a to ciezkie auto I 15l gazu

Silnik | Czy docierać nowy silnik?

Ciekawe, że często na forach pasjonaci TDI zawsze wiedzą wszystko lepiej. Zwłaszcza o francuskich autach - którymi nie jeżdżą. Ktoś tam wcześniej pisze, że w TDI dolewa co ileś tam, a wymienia co 15 tys. I że tak jest super. A ja mam kolejne francuskie auto (trzecie z kolei), nowe, w ogóle tej

Prywata

. Silnik jako taki brzmi jak marzenie, na mocy nie odczuwam spadku, jak rowiez spalanie trzyma sie normy. Nie chce eksperymentowac z kolejnymi "ekspertyzami" w warsztatach i zakupem kolejnych czesci, bo pojde z torbami. Jakies pomysly, ukierunkowanie? Dziekuje.

Re: Nowy "motor" - rzeczywiste spalanie

coclo80 napisal: > To wina porąbanej normy służącej do wyznaczania zużycia paliwa. > W czasach komuny (lata 80-te) spalanie aut podawano nie jak teraz > szosa/miasto/średnie tylko szosa 90km/h // szosa 120km/h // miasto. i dlatego takie Audi 80 TD (silnik 1600) palilo 3.9 na 100 !

Re: chris mama woła sprzątać zabawki - leć!

to takiego? Rzecz względna i czy priorytetowa? Jak dla mnie i nie tylko na przykład Ford Mondeo też daje "przyjemność z jazdy" oferuje lepsze wyposażenie i jest tańszy. Poza tym lubiłem tym autem pomykać z silnikiem 2,0 TDCi - fajnie sunie po autostradzie. Accord przekraczał 2 litry więc akcyza

Re: Czy jednak cos ze fiutem nie tak?

działający, sprawdzony cztero-kamerowy system ułatwiający parkowanie co dla kobiet jest bezcenne.. Na monitorze wewnątrz auta widzisz swoje parkowanie tak jakbyś przed kompem siedział... Idealna zabawka... Spalanie tego konkretnego modelu (3,5 L benzyna + silnik elektryczny) to w mieście 7 L ale jak trzeba

Re: choroby tarczycy a rtęć

silna trucizna - dodajmy neurotoksyna, która na dodatek pozostaje w tkankach i jak zostało to udowodnione jest przekazywana z pokolenia na pokolenie. (Co niechcący pokrywa się z dziedzicznością i skłonnościom do chorób auto i nie tylko) Objawy zatrucia niewielkimi dawkami rtęci pozostających w tkaniach

Re: Mazda CX7 czy Suzuki Grand Vitara do 40 tys

vitarą jeździ mój brat fajne auto, bardzo dzielne w terenie na trasie - troszkę gorzej (nie pojedziesz za szybko - powyżej 130 rośnie hałas i spalanie) dość cięzko chodzi sprzęgło (nie podoba się to paniom) i lekko haczy wajcha biegów (ten typ tak ma) Koszty serwisu w normie, po 80 czy 90 tys - nic

Re: Co za rzetelny test!!!

derwisz911 napisał: > O to mi wlasnie chodzi. Kazdym autem mozna jak sie chce spalic 15l Noo nie każdym derwisz nie każdym, bo moim Pajerem choćbym się usrał po pachy to 15 nie osiągnę, (może na wolnych obrotach:))) cieszę się jak spalanie oscyluje około 19-20 ale normą jest u niego 24l/100

Old vs New - kolejna runda 2

nowinka drenująca kieszenie nabywców współczesnych aut. + O ile normy dotyczące spalin odmieniły napęd, o tyle testy zderzeniowe odcisnęły się na nadwoziu i wyposażeniu. To stąd wzięły się strefy kontrolowanego zgniotu, wzmocnienia dachu, drzwi i słupków bocznych, poduszki powietrzne (których liczba

Re: Juz pisalem, dla mnie nie zasieg 1

 w Tower, czasami kluczą dwadzieścia minu > t żeby znaleźć miejsce parkingowe o kilka przystanków autobusem od domu. W Londynie to norma. W 3 strefie tez nie zawsze parkowałem pod domem. Podobnie jak i teraz nie zawsze pod nim parkuje. Najmniejsze problemy z parkowaniem miałem w strefie W1, obok

Re: renault scenic - wady

za nisko) i również wymagające przyzwyczajenia silne (elektryczne) wspomaganie kierownicy. Spalanie w normie (miasto średnio 9,3 l., trasa 7,3 l) - ale małe auto to nie jest. Jeśli chodzi o krótkiego scenica uważam, że silnik 1.6 110 KM jest wystarczający i co najważniejsze sprawdzony. Równie dobry 1

Re: Groźny smog znowu wisi nad miastem

Trochę to mało kulturalne. Przytaczasz jakieś bajeczki o współczesnych samochodach, choć statystyczne auto w Polsce ma ponad 15 lat i żadnych norm spalania nie spełnia. PM10 i PM2,5 to nie są same cząstki stałe, to dioksyny, to furany, to węglowodory aromatyczne, te trucizny w głównej mierze

Re: Jakość paliw w 2011 roku

Nawet nie czytam tych bzdur na temat testów jakości paliwa na naszych stacjach. Testy testami a całą prawdę i tak powie moje auto. Czemu na naszym dobrym zgodnym z normą paliwem auto pali 30% więcej niż na paliwie lanym u naszych zachodnich sąsiadów. Dotyczy to i diesla i benzyny. Nie ma się co

Re: Powinien być zakaz wjazdu do miast burakowozó

jedynie jako jeden z przykladow, jako glowny uznalem ograniczenie widocznosci. Funkcjonalnosc to latwe wyprzedzanie i omijanie zatorow, przyjemnosc z jazdy, w porownaiu z ktora jazda autem jest gehenna, latwosc parkowania, zajmowanie malej ilosci miejsca, male spalanie przy szybkiej jezdzie (to chyba

Old vs New - kolejna runda 1

jakość wykonania aut wzrosła, psują się teraz częściej i żyją krócej niż te z lat 70. i 80., ery motoryzacyjnych matuzalemów. Np. Mercedes W123, czyli "beczka". Ostatni wyjechał z fabryki 28 lat temu. A mimo to wiele "beczek" wciąż toczy się po ulicach. Ich żywotność jest legendarna, zwłaszcza wersji 200

Re: Renault Grand Kangoo

Renault indzie za trendami, mają już Grand Espace, Grand Scenic a teraz Kangoo dołączył do rodziny Grand. Osobiście używam takiego auta i mogę je wszystkim polecić, przestrzenie wewnątrz multum, komfort jazdy wprost rewelacyjny no i spalanie w normie. Ostatnio miałem okazję parkować swoim ESPACEM

MF: posiadacze aut, od których zapłacono akcyzę...

jak zwykle w polsce kochamy swoje pora....ne patenty.chcecie ograniczyc import aut starych? rozwiazanie proste jak drut przy rejestracji auta po raz pierwszy nabywca placi podatek ekologiczny wzaleznosci od emisji norm spalania jakie spelnia np euro I 4000 pln II 2000 II 3000 ITD.DLACZEGO PRAWO

Re: Mocniejszy VW Golf VII GTI

aut po chiptuningu czesto zauwazaja zmniejszone wzgledem pierwotnego. Ile mocy, to tyle ile Ci potrzeba? Zawsze lepiej miec wiecej... Nikomu nie odmawia sie chiptuningu, jezeli maja silnik 'w dolnych granicach normy'. Bo i po co? Nikt nie ukrywa faktu, ze dwa takie same modele pojazdow z tym samym

Re: Terenówka w mieście

flakns napisał(a): > Chyba się nie zrozumieliśmy, gdzie pisałem że moja wiedza jest na jakimś poziom > ie, przynajmniej średnim?? Nigdzie, czytajac co piszesz, doszlo do mnie, ze jest zadna - ale nie ma w tym nic zlego. Poki pamietam,m j eszcze jedna mysl - pamietaj, ze jazda autem 4x4

Re: automatyczna skrzynia biegów a żarłoczność si

Pojemność - 3175 cm3 Moc - 211 KM przy 6200 obr./min 0-100 km/h - 7,5 (aut. 8) s Prędkość maksymalna - 248 (aut. 246) km/h Średnie zużycie paliwa - 10,1 (aut. 10,7) l/100 km nie jest tak zle. Oczywiscie spalanie rzeczywiste bedzie wieksze od podanego przez peoducenta (choc mi wychodzi zazwyczaj

Re: Dla mnie piiiii piiii bomba- zwałszcza:

przez przemysł. W Legnicy w szkole przy drodze stężenie ołowiu we krwi dzieci przekroczyło kilkadziesiąt razy normy i szkolę zamknięto. Ołów jako pierwiastek ciężki kumuluje się w organizmie i będzie cię truł nawet jak przestaniesz jeździć autem. Ludzie są głupi, ze tak dali się zmanipulować lobby

Re: Renault Grand Kangoo

Renault indzie za trendami, mają już Grand Espace, Grand Scenic a teraz Kangoo dołączył do rodziny Grand. Osobiście używam takiego auta i mogę je wszystkim polecić, przestrzenie wewnątrz multum, komfort jazdy wprost rewelacyjny no i spalanie w normie. Ostatnio miałem okazję parkować swoim ESPACEM

Prog uczciwosci

, a wiec konsumenci kupuja auto palace w katalogu 4 litry, a w realu 6-7. Czemu tak jest? Przeciez nie zawsze tak bylo. 10 lat temu z reguly miescilem sie w waskich widelkach okolic spalania katalogowego. Dzis, podobno, jest to niewykonalne. Co zatem sie zmenilo? Polacy masowo zaczeli testowac auta

Paliwo - stacja TESCO, Auchan

Tankuje ktoś w TESCO lub Auchan? Jak ze spalaniem? Słyszałem że auta na tych paliwach spalają więcej z uwagi na jakość tych paliw, ale nie chce mi się za bardzo w to wierzyć. W końcu chyba te paliwa muszą spełniać jakieś normy. Tankujecie? Jakie są Wasze opinie na ten temat? Pozdrawiam.

Re: Koniec Volkswagena Golfa

Czy ktos wie ile orientacyjnie kosztuje w PL przelozenie kierownicy na lewa strone i czy ewentualnie bylyby problemy z zarejestrowaniem tego auta ze wzgledow na normy spalania? W RPA moga miec stare standardy. Dzieki z ewentualne info. Pozdro

Re: Nie byłoby takiej awantury....

> bloachosmrodem, miałes na mysli pojazdy MPK :))))) Wbrew pozorom pojazdy MPK spełniają normy EURO2, 3, 4 które to narzucają odpowiednie standardy odnośnie spalania. > moje auto nie smrodzi. ytrew i w tym miejscu cię zaskoczę. Twoje autko smrodzi i to niesamowicie w porównaniu do pojazdów

Re: Koszty utrzymania samchodu

kupnem AC, bo nie ma norm na OWU, coś pewnego, z autem zastępczym na czas naprawy, ochroną zniżek i dodatkowym ubezpieczeniem na szybę oraz stałą wartością w ciągu trwania ubezpieczenia, to ok. 3kPLN rocznie, ale to przy zniżkach 60%), - drugi komplet felg(?) - wygodne, ale niekonieczne, - myjnia i inne

Re: o, widzę żałoba się skończyła - wracają temat

jbl25 napisał: > Dokładnie. A potem jedziesz na trasie za takim gazownikiem, i jak on zaczyna > wyprzedzać to Ty musisz zamknąć obieg powietrza w aucie bo inaczej Cie zagazuje > . poszukaj troche w necie informacji o normach spalania. Akurat syf wydostający się z rury zagazowanego

OT :)

Subaru STI :) Jeździłem wieloma autami m.in. Porsche Carerra 4, ale Subaru będę wspominać – auto cudo. W pierwszej chwili żona nie była zachwycona perspektywą podróży takim autem ale po paru kilometrach uznała, że auto wspaniałe i bardzo bezpieczne – tylko to spalanie - auto pali

Re: Gdzie najlepszy gaz w mieście?

Osobiście napełniam gazem na stacji przy rozjeździe Sienkiewicza/Grzybowa. Gaz tani 2.19zl samochód jeździ jak jeździł i mam punkty na mycie auta. Spalanie też w normach.

Re: Pytanie do posiadaczy Toyota RAV4

Co prawda nie jestem posiadaczem ww auta, ale wg mnie RAV4 przy takim silniku i po mieście to spalanie w normie. Mam podobny gabarytowo samochód 2,4 5 cylindorwy i 15 litrów po mieście to spokojnie wypija.

Re: Motocykliści chcą zablokować w piątek A4

200kg (powyżej to już jest maszyna bardzo trudna do opanowania), nie wiem skąd wziałeś 350..., zużycie paliwa jest o wiele mniejsze niż w autach osobowych (mój spala niecałe 4l/100km przy 120km/h, pokaż mi taki samochód), jednym słowem stek bzdur napisałeś Każdy wie jak jest, wracając z pracy do domu

Re: Jeszcze więcej Mercedesów

VW już takiego Passata wypuścił na rynek. BlueTDI. Silnik 2.0 TDI CR 140KM z katalizator SCR w połączeniu z dodatkiem AdBlue + katalizator oksydacyjny i filtr cząstek stałych. Może nie takie duże silniki i napęd na 4 koła, ale przy takim aucie podstawa to ekologia (137 g/km CO2 i 80 mg/km NOx) i

Re: Sensacyjny pościg na S8 za przemytnikami papi

drogowy zawarty w cenie paliwa" - mało kto wie, że w cenie paliwa połowa to podatki. Licząc że średnio obywatel wydaje około 200 pln miesięcznie na paliwo (jak mało jeździ) to około 100 pln to podatki x ilość aut... powinniśmy już mieć przynajmniej autostrady... że nie wspomnę pojazdach typu bus, autobus

Re: Impreza pełna wrażeń

I to jest właśnie reklama: ma pokazywać najlepsze strony produktu, a nie wszystkie. Po co pokazywać spalanie (o to w Imprezie najmniej chodzi) i CO2 ? Skoro dostał homologację to musi spełniać normy (w tym dotyczące wydalania CO2). ---------------------- trynid.pl - auta na stokach u dealerów

Re: Jakość paliw w 2011 roku

czyli spalania (miles per gallon) nie kłamie. po zatankowaniu kiepskiego paliwa od razu wzrasta średnie spalanie a przecież trasa (autostrada) wciąż jest ta sama. potwierdziłem ten test wielokrotnie w różnych autach (dobre marki, góra 5-letnie - żeby nie było, że testuję na trupach z poniemieckiego

Re: Pożegnanie Forda Crown Victorii

Mialem 6 lat temu Mercurego Grand Marquis, ogolnie auto trwale, ale irytowaly drobne awarie - a to 1 cylinder nie dzialal, a to wskaznik paliwa sie zatrzymal na maksymalnym poziomie i tak zostal, czasem jakies problemy z alternatorem itp. Auto palilo w normie ( jak na V8 ) czyli 12-15 l, ale jak

Re: Mercedes 190 dla studenta

,że mieści się w 14l gazu w mieście ale jak mnie przewiózł to auto co chwila gasło w korku..Trwałość benzynowców om102 to mit, stosowanie lpg do wtrysku k-jetronik to kolejna bzdura, problemy w takim mercedesie z lpg to norma a diesel..klekoce w nieskończoność.. -- Główny przedstawiciel Volvo na

Re: Nowe auto za 50 tysięcy złotych

wersji turbo (powie to każdy uczciwy sprzedawca Fiata). Części do Bravo są tanie, osprzęt silnika tani, spalanie 6 l benzyny przy niespiesznej jeździe jest normą. No i wbrew pozorom jest to auto niezawodne, tylko musisz wybrać odpowiedni silnik (czyli 1.4 16v, żadne tam tubo benzina czy jtd). Poza tym w

Re: Ten od zbluzgania...

Kobiety:) Może się nie ślinisz ale jesteś biedna. Zanim więc wydasz majątek swojego życia wypadałoby się przedtem zorientować co się kupuje. Nie kupuje się samochodów w komisie lub od handlarzy bo to oszuści. Co oczywiście jest problemem bo 90% aut jest w ich rękach. Ale lepiej szukać dłużej niż

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

, to zgadzam sie zdecydowanie: Camry w wersji hybrydowej to najlepsza hybryda toyoty i nie wyglada jak zelazko tylko ladny sedan. Nieststy w Polsce sie tego nie da kupic chyba ze ktos sobie przywiezie. odnosnie bateri Pansonica jakie tam montuja. To wbrew pozorom NAJEPEWNIEJSZY KOMPONENT TYCH AUT

Re: jaki samochód mam wybrać

też poleciłbym astrę G z silnikiem 1,4 16v , mamy takie 2 w firmie rocznik 2008 listopad od początku zagazowane zrobione mają 209tyś.km. a druga 170tyś.km. motorki pracują wzorowo , spalanie - mamy normę 9L lpg ale mieszczą się w 8L , kierowców miały kilkudziesięciu - pracują dzień i noc non

Re: komunikacją miejską?

jest dramatyczna (czyli norma, tak to już jest na wsiach) więc mamy 2: starego, ale jarego, busa, wyłącznie do pracy, czy coś przewieźć, i rodzinny- mały i ekonomiczny (w trasie spalanie 4,7 l/100 km :-D uwielbiam go za to, w mieście troszkę więcej) . i w sumie nie możemy z żadnego zrezygnować, bo oba

Re: Nieuczciwe triki producentów

Skoro UE produkuje tyle norm i dyrektyw to mogliby chociaż się przydać i zrobić porządne, jednolite normy dla poszczególnych cech samochodu, jak moc, pojemność bagażnika czy spalanie i wprowadzić obowiązek publikacji danych jedynie wg tych norm w europejskich salonach. A przy okazji parametry te

Re: Auto dostawcze

tym silnikiem. Oczywiście byłem zachwycony - ale to zupełnie inna klasa auta. O wielkości i wadze jako takiej nie wspominając. Martwiłem się spalaniem. Mała benzyna z turbo w aucie dostawczym - to nie wróżyło zbyt dobrze. Ale zaryzykowałem... Zamówiłem więc takiego właśnie dostawczego caddy'ego z

Napięcie na sondzie 2,97 V błedy VAG 16804 17511

przez tą sondę może wskazywać błąd 16804 o wydajności katalizatora? Dodam że auto spala więcej benzyny niż powinno.

Re: Ile powinien spalać Opel Vectra?

Jeśli jeździsz tylko tak jak mówisz po samym mieście na bardzo krótkich odcinkach np do pracy to takie spalanie bedzie niestety normą w okresie zimowym. Wiem to z obserwacji spalania w mojej astrze II 2.0 16v DTL - auto w zimę gdy jeździłem tylko do pracy i do domu 4km przez miasto spalanie

Re: Audi S1 jednak z napędem 4x4?

: www.auto-swiat.pl/1-klamstwa-o-zuzyciu-paliwa-test-spalania Podsumowanie To cud, że sądów nie zasypała jeszcze lawina pozwów przeciwko producentom samochodów ze strony nabywców nowych aut. Klient zamawia ekonomiczny model, który zgodnie z prospektem powinien zużywać tylko 4,5 litra paliwa, a tu

Re: diesel byl dobry ale kiedyś..

Dziś tylko kretyn albo osoba nie licząca się z kasa kupuje diesla jako auto rodzinne. Ja mam diesla ale z 2004r. bez Fap i bardzo się z tego cieszę. następna bedzie benzyna turbo bo nigdy nei kupię psudoekologicznego diesla tylko po to aby spalać 1.5 litra paliwa mniej. Nie mam ochoty bawić się w

BMW M3 z wydechem M Performance | Wideo

"brzmi dobrze, ale ciekawe czy na co dzień można tym jeździć, czy raczej jest to tylko auto na tor/do szpanu. spalanie pominę milczeniem. na pewno trzeba liczyć, że jest to samochód dwuosobowy, nikomu bym nie kazał wskakiwac do tyłu. No i generalnie jest to pojazd dla osób, które nie pytają o

Re: To trochę nie tak.

mariner4 napisał: > Producenci nie muszą kłamać. Profesjonalny kierowca bierze auto i testuje. Nie > robi błędów i jedzie tak, aby uzyskać najniższe spalanie. Spalanie, ktore podaje producent nie jest "osiagane" przez kierowcow na drodze. Te testy robi sie na specjalnych

Re: przez słuszną analogię do pierdzenia potwierd

simon_r napisał: > No cóż.. więc tak na poważnie to zamiast snuć niebywałe wizje kontroli przy > pomocy GPS i przeliczników przyspieszeń na rodzaj silnika i spalanie to należał > o by zacząć normalnie egzekwować istniejące normy... czyli nie dopuszczać do ruch > u ogromnej ilości

Re: Auta na wodę już w Polsce

miescie teraz robie 110 do 130 kilometrow ,dawniej rurki od tlumika byly czarne od kiepskiej jakosci paliwa teraz sa jasno szare auto pomimo iz ma swoje lata przejechane 265tys kilometrow silnik mialo bardzo dobry emisja spalin w normie oleju od wymiany do wymiany czyli co 20tys bralo ok 1,8litra to przy

Re: To trochę nie tak.

zaniżają średnie zużycie paliwa. Miałem kilka nowych aut, ale żadne nie paliło średnio tyle, ile podawał producent, choć staram się jeździć ekonomicznie, zawsze spalanie przekraczało normy producenta od ok. 0,5 do 1 l/100 km, a z klimą w gęstym ruchu miejskim nawet o ok. 2 litry.

Re: Lewicowe rozumowanie...

hummer napisał: > vargtimmen napisał: > > > > > 1. Wbrew sugestiom, autogaz nie jest niebezpieczny, to standardowy, bezpi > eczny > > sposób zasilania aut. > > Jeśli jest sprawny. To samo dotyczy benzyny. > Ale i tak nie można takim autem parkować w

Czegoś tu nie rozumiem!

z tym jęzorem? Jeśli porówna się te mapki z zanieczyszczeniem CO (tlenek węgla), który jest produktem złego spalania okaże się, że w powietrzu nie ma go dużo (poniżej normy). Tlenki azotu (samochody) też OK. Dwutlenek siarki - (zasiarczony węgiel) też poniżej normy. Ozon też. A drobniejszy pył PM2

Re: Fabia 1,4 MPI nowy soft

To chyba o mnie chodzi, miałem problemy ze spalaniem-12 l/100km. VAGi nie wskazywały żanych błędów, czasy wtrysków też były w normie. W ASO w Toruniu fachowcy główkowali 1.5 godziny, potem wpadli na pomysłu odświeżenia softu. 30 minut szukali odpowiedniej płytki. Ponieważ auto jest 2001

Re: Suzuki Grand Vitara

A czym sie niby rozni silnik vitary od innych aut?..z wiekiem spalanie moze tylko wzrastać, ewentualnie nowe auto na dotarciu moze kropeleczke wiecej lyknąć, tak sie zdażało w starszych typach silników. 12 litow na 2 litrowy silnik przy tej masie to chyba norma

Re: Sandero

pierwsze, producent nie ma nic do gadania co ma podawać, bo pomiar zużycia paliwa wykonuje się według określonej normy. Po drugie, to badanie służy JEDYNIE do tego, żeby można było porównać różne silniki - NIE ma na celu sprawdzania rzeczywistego zużycia na drodze. A dlaczego Daćki spalają mniej niż