najlepszy mały oszczędny diesel

Moto.pl

Boisz się tanich diesli? Tych możesz być pewny

Boisz się tanich diesli? Tych możesz być pewny

Jeżeli szukacie dla siebie używanego samochodu z silnikiem Diesla, to mamy kilka propozycji, którym warto się przyjrzeć. To sprawdzone i udane auta, które nie wydrenują naszych kieszeni

Z archiwum moto.pl | TOP 10 | Najlepsze silniki

[17.12.2012] Trwałe, niezawodne, oszczędne i tanie w użytkowaniu - takie musiały być silniki, które znalazły się w najnowszym zestawieniu tygodnika "Motor". Oto najlepsze jednostki ostatnich dziesięciu lat [x]

Twój pierwszy samochód, cz. I | Poradnik | Samochody do 5 tys. zł

Jesteś świeżo upieczonym posiadaczem prawa jazdy, pora więc wybrać auto. Pierwsza część naszego poradnika pomoże Ci w wyborze samochodu do 5 tys. zł

Toyota Avensis 2.0 D-4D Prestige | Test | Druga młodość

Toyota Avensis 2.0 D-4D Prestige | Test | Druga młodość

przy okazji tak gruntownego liftingu nie zmieniono lokalizacji miejsca na napój. Ręczna skrzynia i butelka znajdująca się tuż za jej dźwignią to nie najlepszy pomysł. Na minus zaliczam też pozbycie się małego schowka pod panelem klimatyzacji i umieszczenie w jego miejscu sterowania ogrzewaniem foteli z

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. II | Oszczędnie i daleko

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. II | Oszczędnie i daleko

to najlepszy wybór do tego modelu. Jednostka DDiS (Diesel Direct Injection by Suzuki) z bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail o pojemności 1598 ccm osiąga 120 KM przy 3750 obr./min. i posiada maksymalny moment obrotowy 320 Nm, dostępny przy 1 750 obr./min. Tyle dane fabryczne. W praktyce główną

Mercedes B 200 CDI |Test długodystansowy cz. IV | Tajemnica ukryta w skale

Mercedes B 200 CDI |Test długodystansowy cz. IV | Tajemnica ukryta w skale

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy Nasza długodystansowa B klasa znakomicie nadaje się na długie podróże. Po pierwsze można do niej dużo zapakować, po drugie 1,8 litrowy diesel jest oszczędny, po trzecie ma wygodne fotele. Wybraliśmy się nią w chyba najbardziej tajemniczy rejon

Fiat Panda Cross 4x4 | Test | Droga zabawka

Fiat Panda Cross 4x4 | Test | Droga zabawka

posiadacze trzeciej generacji Pandy odnajdą wszystkie charakterystyczne elementy małego Fiata. Dominuje styl zaokrąglonego kwadratu, który zawładnął niemal wszystkimi elementami wnętrza, od wskaźników, przez kierownicę, po klamki i dźwignię zmiany biegów. Nie zabrakło też boczków drzwi, których fakturę

Toyota Auris Touring Sports | Pierwsza jazda | Udany powrót

Toyota Auris Touring Sports | Pierwsza jazda | Udany powrót

niemałym przecież autem. Jedna uwaga dla osób, które po tak pozytywnym opisie zaczęły poważnie zastanawiać się nad kupnem Aurisa Touring Sports. Wersja z dwulitrowym dieslem, benzynowym 1.6 oraz odmiana hybrydowa wyposażone są w niezależne tylne zawieszenie. W kombi z benzynowym 1.33 i mniejszym dieslem o

Audi SQ5 | Test | Nie tylko dla pań

Audi SQ5 | Test | Nie tylko dla pań

biegów pracuje szybko i precyzyjnie. W trybie automatycznym zmienia biegi gładko i delikatnie. Po przełączeniu w tryb "sport" każdą zmianę biegu kwituje delikatnym "kopnięciem" w plecy. Tryb manualny wymaga jednak dopracowania. Jakiś mały mikro chip schowany głęboko pod maską dochodzi

Peugeot 308 1.6 e-THP GT | Test | Sport na co dzień

Peugeot 308 1.6 e-THP GT | Test | Sport na co dzień

tylko w GT GT to jednak nie tylko pakiet stylistyczny. Jego największą zaletą jest silnik. W Polsce Peugeot 308 GT oferowany jest tylko z benzynową jednostką 1.6 THP (na innych rynkach występuje też wariant z silnikiem Diesla). Dobrze, że nie jest na odwrót, ponieważ w ofercie panuje większa

Chevrolet Volt, Cruze, Aveo i Camaro | Pierwsza jazda | Mocna czwórka

Chevrolet Volt, Cruze, Aveo i Camaro | Pierwsza jazda | Mocna czwórka

. Naszym zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest dwulitrowy Diesel o mocy 163 KM. Sprawia, że auto jest szybkie i oszczędne zarazem, ale niestety także wyraźnie droższe. Aveo Diesel Chevrolet Aveo 1.4 | Za kierownicą Aveo to najnowsza konstrukcja spod znaku Chevroleta. Swój debiut miał w czerwcu tego roku i

Fiat najoszczędniejszy. Zdaniem ADAC

Fiat najoszczędniejszy. Zdaniem ADAC

za parametry ekologiczne w rankingu EcoTest)- VW Golf 1.6 TDI BlueMotion Trendline DPF - 610 km (najlepszy diesel)- Ford Fiesta 1.4 LPG Titanium - 568 km (najlepszy model z LPG)- Toyota Prius 1.8 Executive - 467 km (najlepsze auto zasilane benzyną)- Chevrolet Matiz 1.0 SX - 325 km (najmniejsza

Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID | Test | Nie na pokaz

Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID | Test | Nie na pokaz

nawierzchni, a do tego jest oszczędny i dynamiczny (z silnikiem Diesla 2.2). Jego minusem może być to, że niczym szczególnym się nie wyróżnia. Jest po prostu poprawny, a samochody przecież również kupuje się oczami. Jednak największym odstraszaczami były do tej pory wysokie ceny tego modelu. Dobrze więc, że

Ford B-Max 1,6 TDCi | Test | Wszystko kiedyś już było

Ford B-Max 1,6 TDCi | Test | Wszystko kiedyś już było

. Mamy więc fajne auto rodzinne, wielofunkcyjne, oszczędne ze sprytnymi i użytkowymi rozwiązaniami. Do tego ładnie wystylizowane. I wszystko jest w jak najlepszym porządku do momentu kiedy nie zaczniemy interesować się B-Maxem trochę bardziej serio i spojrzymy na jego cenę. Podstawowy model z benzynowym

25 lat Land Rovera Discovery

25 lat Land Rovera Discovery

mogło obyć się bez oszczędnego silnika. Anglicy chwalą się przede wszystkim dieslem twin-turbo (3.0 litra, 241 KM i dwie turbosprężarki) - w porównaniu z poprzednim podstawowym silnikiem (2.7 litra) o około 10% spadło spalanie i emisja CO2, a moc i moment obrotowy wzrosły o 30%. Twórcy zachwalają swój

Mazda CX-9 3.7 V6 A/T 4x4 | Test | Mam gdzieś downsizing!

Mazda CX-9 3.7 V6 A/T 4x4 | Test | Mam gdzieś downsizing!

Mazda CX-9 po raz trzeci w Polsce Według najnowszych trendów, wszystko powinno być mniejsze i przyjazne dla środowiska. Kierowcy, jeśli nie chcą przesiąść się na rowery, to muszą cierpieć. Po drogach mają poruszać się samochody z jak najmniejszymi i oszczędnymi silnikami. W Europie ten stan

Ford Mondeo 3.0 V6 Titanium

Spodziewaliśmy się, że rosnące ceny paliw spowodują, że rodzinne sedany z mocnymi benzynowymi motorami powoli odejdą do lamusa. Tymczasem życie spłatało nam figla - najlepszym tego przykładem jest zmodernizowany Ford Mondeo, który poza oszczędnymi jednostkami wysokoprężnymi oraz małymi

Infiniti Q50S Hybrid AWD | Test | Podgryźć Niemców

Infiniti Q50S Hybrid AWD | Test | Podgryźć Niemców

wymagającą niemiecką konkurencją w rezultacie poprawiając statystyki sprzedaży firmy. Hybryda górą Po przejażdżce egzemplarzem z nowym czterocylindrowym silnikiem Diesla (dodajmy, że produkcji Mercedesa!) przeżyliśmy małe rozczarowanie 170-konna jednostka o pojemności 2,1 litra jest oszczędna i zapewnia

Mercedes Citan Kombi - test | Za kierownicą

Mercedes Citan Kombi - test | Za kierownicą

. Summa Summarum Mercedes nie zadowolił się zmianą znaczka. Bazujący na Kangoo Citan otrzymał nowy wygląd i własne zawieszenie, o którym można mówić w samych superlatywach, a z Renault przejął to co najlepsze - superoszczędne Diesle. Jedyna poważna wada to wysoka cena, rekompensowana nieco rzadszymi

Wybrano najlepsze silniki roku

Wybrano najlepsze silniki roku

) 144 pkt 5. Volkswagen 999 ccm, 3 cylindry, CNG (Volkswagen Up) 118 pkt 6. Fiat 875 ccm, 2 cylindry, turbo CNG (Fiat Panda, Fiat 500L, Lancia/Chrysler Ypsilon) 91 pktZa ile można kupić używane auto z tak małym silnikiem? SprawdźW tej kategorii bryluje Volkswagen. Najlepszym silnikiem o pojemności od 1

Mercedes S 250 CDI | Test | Nauka o samym sobie

Mercedes S 250 CDI | Test | Nauka o samym sobie

czasu w ofercie pojawił się model 250 CDI. Ten skrót oznacza tylko jedno - silnik diesla, 204 konie mechaniczne i cztery cylindry. Tak, tak cztery. I jak tu nie myśleć stereotypami i nie mieć uprzedzenia do takiego połączenia. Jaki sens ma taka wersja? Chodzi o ekologiczny trend, oszczędność czy

TOP 10 | Kombi za 7 tys. zł

TOP 10 | Kombi za 7 tys. zł

mają na czas wymieniony rozrząd - jeżdżą i jeżdżą. Bogatą ofertę jednostek 1.4 (80 KM), 1.6 (103 KM), 1.8 (113 KM) i 2.0 (147 KM) uzupełniają 1,9- i 2,4-litrowe diesle w wersji z turbodoładowaniem lub bez. Po latach doskwiera nie najlepsza jakość montażu i materiały wykończeniowe, awarie pokładowej

BMW serii 3 vs. Mercedes C-klasa | Konfrontacja | Serce przed rozsądkiem

BMW serii 3 vs. Mercedes C-klasa | Konfrontacja | Serce przed rozsądkiem

szybko okrzyknięta została najlepszym BMW serii 3 wszech czasów. Nikt nie płacze za poprzednikiem (no, może co poniektórzy za bezturbinowymi silnikami), który i tak ustawił poprzeczkę bardzo wysoko. Okazuje się jednak, że Bawarczykom udało się ją znowu podnieść. Jej główny rywal to Mercedes klasy C

Co oferuje rynek w segmencie C?

silnika 2.0 HDI, za to mniejszy Diesel 1.6 HDI charakteryzuje się wyjątkowo małym apetytem na paliwo. Silniki benzynowe mają po cztery cylindry, czym nie może pochwalić się bliźniaczy Peugeot 308. Polecamy: Podstawowy Diesel do doskonała opcja dla poszukujących samochodu o niskich kosztach

BMW X1 xDrive23d - Test | Wychodzenie przed szereg

! Ale w końcu to crossover klasy premium.Gaz Dynamiczny i oszczędny silnik, przestronna i widna kabina, bardzo dobre prowadzenieHamulec Zbyt głośny silnik, jakość plastików miejscami nieprzystająca do segmentu premium, stosunkowo mały bagażnikSumma Summarum Po raz kolejny producent z Bawarii postanowił

Opel Corsa A (1983-1993) - opinie Moto.pl

, że ogromna liczba egzemplarzy pierwszej generacji Corsy to auta mocno wyeksploatowane, sfatygowane, nierzadko po kilku już kolizjach drogowych. Mimo wszystko wciąż jest to dobra propozycja dla osób z mniej zasobnym portfelem, które potrzebują małego i oszczędnego auta by dojeżdżać do pracy czy szkoły

Poradnik | Kupujemy samochód używany

. Ocena na oko to zły sposób. Dane z książki serwisowej też nie wystarczą - można ją kupić i spreparować. Kierujmy się zasadą: małe auta pokonują przeciętnie 10 tys. km rocznie, większe - 15-20 tys., a służbowe (najczęściej z silnikiem Diesla) - 50-100 tys. Korzystajmy z baz internetowych, takich jak

Fiat Punto (1993-1999) - opinie Moto.pl

Fiat uznawany jest za mistrza w konstruowaniu małych samochodów. Włosi posiedli dar efektywnego wykorzystania niewielkiej przestrzeni, co niejednokrotnie udowodnili w praktyce. Punto jest jednym z przykładów niedużego, ale funkcjonalnego auta, które w polskich realiach pełni często funkcję

Kia Cerato 1.5 CRDI Optimum

niewtajemniczeni pasażerowie. 1,5-litrowe CRDi doskonale maskuje swoje paliwowe preferencje. Jest ciche, a do tego wystarczająco dynamiczne, no i oszczędne. Nie oczekiwaliśmy takiej rewelacji po firmie, który nie ma dużego doświadczenia w produkcji diesli, zwłaszcza małych. Pierwsze dwa tysiące kilometrów

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

220-315 koni), a także turbodoładowane diesle (75-konne TD lub 90-konny TDI). Audi 80 słynie z doskonałej ochrony antykorozyjnej. Przyszły właściciel musi jednak przymknąć oko na przeciętną przestronność wnętrza, mały bagażnik, ubogie wyposażenie podstawowych wersji i typowe usterki. Uwagi wymaga

Kandydaci do tytułu Car of the Year 2014

gronie faworytów do tytułu. Więcej o Oplu Cascadzie Moda na małe crossover trwa w najlepsze. Do grona tego typu pojazdów dołączył niedawno Peugeot z modelem 2008, bazującym na małym 208. Według nas większe szanse na sukces ma inny model tej marki, o czym w następnym slajdzie. Więcej o Peugeocie 2008

Alfa Romeo Giulietta | Prezentacja modelu

paliwa, producent podaje spalanie na poziomie 4,2 litra. Za to Giulietta staje się z nim o wiele dynamiczniejsza - 8,8 sekundy i 210 km/h. 2.0 JTD m2 175 KM TCT W ofercie znajduje się także 175-konny diesel ze skrzynią TCT. Tutaj również mówimy o oszczędnej jednostce (4,4 litra w cyklu mieszanym), za

Land Rover Freelander 2 TD4.e | Test | Po męsku

, oszczędny diesel, dobre własności terenowe HAMULEC Surowy kokpit, przeciętne właściwości jezdne na asfalcie, droga lista wyposażenia dodatkowego, słabe hamulce Land Rover Freelander 2 TD4.e | Kompendium Nadwozie SUV, 5d Silnik turbodiesel, R4, 2197 cm 3 Moc 160 KM przy 4000 obr

Chevrolet Cruze - test | Pierwsza jazda

kontaktu z drogą przypomina trochę wrażenia z gry komputerowej. Poza tym przyzwyczajenia wymaga bardzo silna tendencja do ustawiania przednich kół na wprost. Najlepsze wrażenie zdecydowanie robił Cruze napędzany stupięćdziesięciokonnym, cichym i ekonomicznym dieslem. Auto z najbogatszym wyposażeniem LT to

TOP 10 | Auto dla studenta

ekstrawagancją. Bez samochodu Przyjmijmy, że studiujemy w Warszawie, pochodzimy z małego miasta na Mazurach i dwa razy w miesiącu jeździmy do rodzinnego domu (500 km w obie strony). Roczne koszty podróżowania to: - kwartalna karta miejska - 4 * 110 zł - ulgowe bilety PKS tam i z powrotem - 48 * 35 zł

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

tej samej płycie co "duża" seria 3. W przeciwieństwie do konkurencji, małe BMW ma tradycyjny dla tej marki napęd na tył - jako jedyne w klasie. Równomierne rozłożenie masy na osie ma podkreślać dbałość o doskonałe prowadzenie i gwarantować najlepsze możliwe wrażenia z jazdy, zgodnie z duchem

Volvo C30 2.0 D - Bezpieczne do bólu

, temp. 13 st. C)GAZKomfort podróżowania, znakomity diesel, niebanalny wygląd, świetny sprzęt grającyHAMULECCzteroosobowe wnętrze, niewielki bagażnik, wysoka cena, niewielki zbiornik paliwaSUMMA SUMMARUMDwulitrowy diesel bardzo pasuje do małego Volvo. C30 ukrywa jego wady i eksponuje zalety. Mniejsze

Fiat Punto Sport

Dobrze wyciszone wnętrze, wygodne fotele i regulowana w dwóch płaszczyznach sportowa kierownica. Dynamiczny silnik Diesla i precyzyjne zawieszenie Hamulec Przede wszystkim wysoka cena. Mało precyzyjny układ kierowniczy. Materiały wykończeniowe nie są najlepszej jakości, a ich montaż mógłby być

Konfrontacje: Chrysler 300C/PT Cruiser

57 l Summa summarum PT Cruiser Gdyby brzmiał subtelniej - sprawa byłaby jasna. Oszczędny, żwawy i ekonomiczny diesel stanowiłby najlepszy wybór. Akustycznie wybrednym pozostają benzynówki - tania, ale słaba i mocna, lecz droga. Zarówno w zakupie, jak i w eksploatacji

Opel Corsa ma co świętować!

1983 roku, wypełniając lukę w segmencie małych samochodów miejskich Opla. W stosunku do wewnętrznej, niemieckiej konkurencji obecnej w salonach od połowy lat siedemdziesiątych był to debiut spóźniony, ale udany. Mała Corsa szybko zadomowiła się na rynku, zdobywając w nim coraz większy udział

Mercedes GLK - Gwiazdka dla niani?

Na prezentacji przedstawiciele Mercedesa zapewniali, że chętnych będzie wielu, i to u nas -w Europie. Czyżby? Po długich dyskusjach przy winie i cygarach padło w końcu hasło "sprzedaż w USA". Prestiż marki, cena, a do tego oszczędne jak na tamtejsze standardy silniki mają skusić co

Seat Altea XL

jest kontrowersyjny stylizacyjnie Toledo. Altea XL z pewnością wygra z tym modelem - wzięła z niego co najlepsze, przy znacznym uspokojeniu sylwetki. Gaz dynamiczne i oszczędne silniki Diesla, obszerne wnętrze, znakomita skrzynia DSG, wygodne fotele, przyjemna, spokojna sylwetka Hamulec nie najlepsza

Trzeci Variant - nowy VW Golf w wersji kombi

kg mniej od diesla i nie jest specjalnie oszczędny. Ot, dylemat! Większość Variantów trafia do firm jako auta służbowe, tam najpopularniejsze będzie pewnie tańsze 1.9 TDI 105 KM. Nowe kombi można też zamówić z silnikiem 1.6 102 KM - jedynym, który nie występuje ze skrzynią DSG.Co z bagażamiPremierę

Opel Agila 1.3 CDTI Njoy

poluje na... tyską Pandę. Tym chętniej sprawdziliśmy, jak sprawuje się z nowym dieslem 1.3. Pudełeczko Linia Opla Agili to odpowiedź na pytanie, jakie nadwozia cieszą się powodzeniem wśród klientów małych, miejskich aut - wysokie z krótkim przodem. Pudełkowaty kształt nie oznacza jednak, że w Oplu brak

Używane auto | Co sprawdzić kupując używany samochód

przejeżdżać nim 15 tys. km rocznie. Diesla kupuje się do jazdy długodystansowej, a przebiegi rzędu 50-100 tys. km rocznie nie są niczym szczególnym. Samochód musi na siebie zarobić, a egzemplarze z naprawdę małym przebiegiem notują wysokie ceny. Nie wierzysz? Sprawdź ich ceny w internecie, na stronach

Nissan Micra (1992-2002) - opinie Moto.pl

, niedoświadczonych i wytrawnych kierowców. Tak jak wygodne fotele, przestrzeń nad głowami ceniona przez wysokie osoby, lekko pracująca dźwignia zmiany biegów, precyzyjny układ kierowniczy, dostępność bezstopniowej przekładni automatycznej w każdej wersji. Auto oczywiście ma też ewidentne wady - m.in. bardzo mały

Skoda Roomster Scout - test | Niedzielna terenówka

6,8 l GAZ Oszczędny silnik, dobre wykończenie wnętrza, dużo przestrzeni dla pasażerów tylnej kanapy, ciekawa stylizacja nadwozia HAMULEC Słupek B ograniczający widoczność, mało miejsca między przednimi fotelami, nie najlepsze wyciszenie, brak jakichkolwiek zdolności

British International Motor Show - motorelacja

dołączy do nich zapewne za kilka miesięcy. Do napędu posłużą silniki benzynowe wolnossące 1,6 l. (115 KM), 1,8 l. (140 KM) i doładowane 2,0 l. (220 KM) i 2,8 l. V6 (260 KM). Dwie najmocniejsze wersje silnikowe będą mogły być wyposażone w adaptacyjny napęd na wszystkie koła. Dla oszczędnych przewidziano

Rośnij rzepaku, i ty buraku?

) samochody z napędem hybrydowym to najczęściej stosowane technologie do produkcji oszczędnych a przy tym ekologicznych samochodów. Z samą ekologią różnie bywa. Owszem, hybrydy palą niewiele, ale mało kto zwraca uwagę na proces powstawania "zielonych" samochodów. Najlepszym przykładem jest Toyota

Muflon obłaskawiony: Dodge Avenger

naprawdę dobre osiągi, nie najlepsza jakość tworzyw w kabinie, przeciętna precyzja prowadzenia, mały bagażnik, przedni napęd PODSUMOWANIE Avenger to propozycja dla osób szukających oryginalnego auta w cenie Forda Mondeo. Nowy Dodge łączy amerykańską estetykę z europejskim pragmatyzmem, czyli muskularny

AUDI A4/BMW seria 3/MERCEDES KLASA C

umieszczone przyciski regulacji szyb, mały obrotomierz i pokrętła regulacji temperatury - ale przynajmniej widać, że firma ze Stuttgartu rozpoczyna nowy etap działalności.Największy bagażnik znajdziemy w Mercedesie (455 l). Najmniejszy - w BMW, na dodatek w tym aucie nawet za dopłatą nie dostaniemy

Samochody ładne inaczej

będzie w najlepszym razie... osobliwe. Bo cóż może powstać, jeżeli połączy się auto sportowe, z wygodną salonką, rodzinnym kombi i limuzyną? Na pewno nic, co do tej pory kojarzyliśmy z literkami GT. Dla tych miłośników marki, którzy z ulgą patrzyli na odchodzącego Chrisa Bangla, premiera Gran Turismo

Mercedes E Kombi - test | Pierwsza jazda

Przecież rodzinnym kombi nie wypada ruszać z piskiem opon. Wyszukuję zatem kluczyki od nieco rozsądniejszych cenowo wersji z oszczędnymi silnikami. Najpierw bierzemy w obroty benzyniaka - E 200 CGI (od 172 500 zł). Pod maską pracuje turbodoładowany silnik o pojemności 1.8 l i mocy 184 KM

Konfrontacje: Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctive/Audi A3 1.6 Ambition/BMW 316ti Compact

jednostka BMW. Mimo oznaczenia modelu 316ti silnik ma pojemność 1796 cm3. Motor z układem Valvetronic rozwija moc 115 KM, jest elastyczny i oszczędny. Zużycie paliwa waha się pomiędzy 6,2 a 8,0 l/100 km. To o litr mniej od konkurencji. Dzięki największej mocy BMW uzyskuje najlepsze osiągi. Cała trójka

Infiniti FX 30d S | Za kierownicą

widoczność i komfort jazdy, mała sieć serwisowa.SUMMA SUMMARUM FX to typ narcyza, zniewolony samochodową modą. Kocha lanserkę na kalifornijskich bulwarach, ale w wersji z dieslem sprawdzi się i w polskich warunkach. Jego monumentalna sylwetka elektryzuje otoczenie i wcale nie zamierza rywalizować z innymi

Gaz, benzyna czy olej napędowy

pozostałymi. Co wybrać? Silnik wysokoprężny, choć tani w eksploatacji i zapewniający najlepsze osiągi, wymaga zainwestowania największej sumy przy zakupie auta. Różnica cen między samochodem benzynowym i dieslem zwraca się po przejechaniu około 60 tys. km, a nie można zapominać, że w wypadku modeli innych

Volkswagen Touran 2.0 TDI - test | Pierwsza jazda

Wszystko o Volkswagenie Touranie: parametry, osiągi, ocenyCiężkie jest życie prymusa. Obłożony książkami, w pocie czoła goni za najlepszymi ocenami, omijając klasowe imprezy. Ulubieniec nauczycieli, nie zawsze znajduje uznanie wśród kolegów - chyba że trzeba ściągnąć zadanie domowe. Do tego

Opel Insignia - pierwsza jazda

żwawym i oszczędnym (1200 km zasięgu), ale niezbyt cichym dieslem wybieram benzynową wersję 2.0 Turbo z napędem na przednią oś. I co? Ta rzędowa "czwórka" niemal nie ustępuje sześciocylindrówce. Naprawdę udany silnik. Nawet w duecie z automatem pozwala na dość ostrą, dynamiczną jazdę. A do tego

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline

konkursie popularności organizowanym przez ADAC. Parę dni później dziesięcioosobowy zespół angielskiego magazynu motoryzacyjnego "What Car" przyznał mu tytuł Best Family Car. A jaki powinien być najlepszy samochód rodzinny? Przestronny, bezpieczny i komfortowy. Do tego musi idealnie sprawować się

Volvo XC70 D5 AWD

;benzyny". A tu jest diesel. D5 - pierwszy własny silnik wysokoprężny. Własny, bo wcześniejsze pochodziły głównie od Renault i VW. Obok hondowskiego 2.2i-CTDi - najlepszy dieslowski debiut. Silnik, który udaje... rasową benzynówkę. Racja, czasem jego wysokoprężność bierze górę. Gdy nazajutrz odpalałem

Seat Altea 1.9 TDI Stylance

oszczędny. Poziom wyposażenia - tylko najwyższy, Stylance. Niższe poziomy dostępne są bowiem wyłącznie z podstawowym, benzynowym silnikiem 1.6. W standardzie znajdziesz sporo udogodnień podnoszących bezpieczeństwo i komfort jazdy. Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, dobry radio

Mini Cooper 1.6 Chili

dzięki w pełni niezależnemu zawieszeniu. Docenili je najlepsi kierowcy rajdowi tamtych czasów. W przyszłym roku minie 40 lat od pierwszego sukcesu Mini Coopera podczas Rajdu Monte Carlo, gdy za kierownicą małego autka zasiadał Paddy Hopkirk. W następnych latach dzięki brytyjskiemu "maluchowi"

Konfrontacje: Citroen C3 1.4 HDi X/Opel Corsa 1.7 DI Start/Renault Clio 1.5 dCi Free/Volkswagen Polo 1.4 TDI Basis

wersjach wyposażenia i z najmniejszymi silnikami Diesla. Takie jednostki napędowe na pewno zapewniają niskie koszty eksploatacji, jednak nasuwa się pytanie, czy niezbyt mocne silniki wystarczą do napędu tych małych-dużych aut? STYL - Każdy inny Kto chce się prezentować seksownie w ruchu miejskim

Test długodystansowy 20 000 km - Fiat Panda 1.2 Dynamic Plus

temu dziwić. Już przy wytwarzaniu Cinquecento menedżerowie firmy Fiat Auto Poland nieoficjalnie przyznawali, że fabryka w Tychach jest jedną z najlepszych w turyńskim koncernie. Opinia ta miała duży wpływ na decyzję, aby produkcję Pandy powierzyć polskiemu zakładowi. Dowód zaufania Na stosunkowo

Jeep Grand Cherokee WK - test | Pierwsza jazda

Cherokee ma większość zalet, których od terenówek oczekują ich właściciele. Nowy model może jednak pochwalić tym czego poprzednikowi brakuje: ma pod maską oszczędny i dynamiczny silnik Diesla i V8 o ogromnej mocy, z którym jest w stanie konkurować z BMW, Volvo i Mercedesem. A przede wszystkim o niebo

Konfrontacje: Fiat Multipla 1.9 JTD Active/Opel Zafira 2.0 DTi Club/VW Touran1.9 TDI Basis

dobrego układu jezdnego, oszczędnego i dynamicznego silnika, precyzyjnie pracującej skrzyni biegów i najlepszego układu hamulcowego (droga hamowania 100-0 km/h to 38,5 m) - cztery i pół gwiazdki. Fiat spisał się niewiele gorzej. Ma bardzo oszczędną jednostkę napędową o wystarczającej mocy. W układzie

Konfrontacje: Audi A6 Avant vs. Volvo V70

. Jednak w przeciwieństwie do niej zawartość karoserii Volvo ulega wyraźnym zmianom. Dziś można w niej znaleźć nawet wysokoprężny D5 o mocy 185 KM. Ów diesel i niedawny lifting serii V70 stały się pretekstem do zestawienia Volvo z najnowszym rywalem spod znaku czterech pierścieni - modelem A6 Avant 2.7 TDI

Konfrontacje: Fiat Punto 1.4 16V Dynamic/Opel Corsa 1.4 16V Enjoy

wyposażone w nowe silniki benzynowe o pojemności około 1,4 l. Takie jednostki mogą się już pochwalić sporą mocą - obecnie standardem jest 90-100 KM - oraz małym apetytem na paliwo, a poza tym dają mnóstwo przyjemności z jazdy. Po kuracji upiększającej W ubiegłym roku oba samochody poddano kuracji

Mazda 2 1.6 Core+

mieści się w przyjętych rynkowych podziałach i klasach. Za duża na miejskiego hatchbacka, za krótka na auto kompaktowe, jest czymś pomiędzy kombi na bazie samochodu segmentu B a małym minivanem. Styl Europejski szyk Mazda 2 to kolejne japońskie auto zaprojektowane pod gusta mieszkańców Starego Kontynentu

Jaguar XJ8

szukać. A przecież nie zawsze Jaguar uosabiał wszystko, co najlepsze. Gdy w drugiej połowie lat 60. firma połączyła się z British Motor Corporation (BMC), pojazdy z Coventry zamiast drewnem i skórą - zaczęły pachnieć tandetą. Podobnie mówiono, gdy w minionej dekadzie Jaguar dostał się pod skrzydła Forda

Mini Cooper S

. Wszystko pracuje jak w BMW. Również pozycja za kierowcą podobna, mimo że autko jest małe i pozbawione regulacji osiowej kierownicy. Niestety luksus siedzących z przodu okupiony jest ciasnotą na tylnych fotelach i w bagażniku. Mini lubi zabiegać o kobiety i mężczyzn, ale na szczęście nie zabiera się za

Opel Meriva FL 1.6 CDTI | Test | Miła niespodzianka

KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego (przy 2000 obr./min.) zapewniają autu dobre osiągi (najlepsze w gamie modelowej). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h może nie szokuje (9,9 s), ale w zupełności wystarczy. W tym przypadku docenimy wysoką elastyczność motoru. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym

Elegancja pret-a-porter - Mazda 2 1.6 Core+

mieści się w przyjętych rynkowych podziałach i klasach. Za duża na miejskiego hatchbacka, za krótka na auto kompaktowe, jest czymś pomiędzy kombi na bazie samochodu segmentu B a małym minivanem. Europejski szyk Mazda 2 to kolejne japońskie auto zaprojektowane pod gusta mieszkańców Starego Kontynentu

Konfrontacje: Audi A3 Sportback/BMW 120d

benzynowym okazała się przyjemniejsza w prowadzeniu od diesla. Wyraźnie czuć mniejszą masę silnika, a sześciobiegowy automat to najlepsza wizytówka BMW. Do tego ten dźwięk silnika! Zupełnie jak ciężkiego motocykla z silnikiem typu boxer. Gardłowy, burkliwy, ale nie uciążliwy. Mimo że niesłyszalny w kabinie

BMW 120i i 120d

... jestem w kropce. 120d jest szybsze, ale po dieslowsku hałaśliwe przy ruszaniu. 120i pracuje z początku dość gładko, ale powyżej 5 tys. obrotów zaczyna wyć. Gdybym miał wybierać, rzuciłbym monetą. I postarał się, by wypadło na... diesla. Powód? Więcej mocy i dużo więcej momentu. Na autostradzie bez

VW Golf Cabrio - test | Pierwsza jazda

ramie przedniej szyby. A jeśli i tak nie zdążymy złożyć dachu stojąc na światłach, mechanizm działa do 30 km/h.W bogatej ofercie silników każdy wybierze coś dla siebie. Dla oszczędnych idealnie pasuje 105-konny Diesel. Wystarczy do powolnego "kruzowania" bulwarami czy spokojnej jazdy nie tylko

Samochody płci pięknej

Jaki jest idealny samochód dla kobiety? Bezpieczny, przestronny, komfortowy, oszczędny, pozwalający na odrobinę szaleństwa, łatwy do zaparkowania...  Jedne cechy wykluczają inne, ale bez względu na wszystko musi być ładny. Niesłabnącą popularnością cieszą się maluchy i małe kabriolety, ale

Fiat Sedici - żwawy traktorek

Lubię małe auta z mocnymi silnikami, także wysokoprężnymi. Na szosie stają się pogromcami dużych limuzyn, których kierowcy chcą udowodnić "maluchom" swoją wyższość. Zwłaszcza na wąskich krętych drogach, gdzie zwinność połączona z nieprzeciętną dynamiką pozwala czerpać ogromną frajdę z

Najlepsze auta sportowe lat 80.

nosa Mercedesowi, który rok później pokazał swoją małą limuzynę - 190 (W201). To BMW trafiło w gusta młodych i dobrze zarabiających. Na koncie ma nawet role w filmach, m.in. "Ptaszek na uwięzi" czy "Gliniarz z Beverly Hills". Pod maskę cywilnych wersji trafiały benzynowe silniki

Re: drugia auto - jakie?

Dacia logan mcv będzie najlepszym wyborem. kupując wersję siedmioosobową masz możliwośc zapakować 7 osób albo 700 dm3 bagażu. Na miasto idealne. I co wazne rozstaw osi ma niczym mercedes e- klasy. Kupujesz nowe w dieslu( rewelacyjny, oszczędny i o wysokiej kulturze pracy a przy tym mało pali), z 4

Fenomenu nie widzę ale widzę ekonomię

biorę służbowy bo na 1000 km jestem co najmniej 150-200 pln do przodu. Urlop to jakies 3-4 tys a bywa że i 7 wiec róznica jest spora :) Tylko cały czas zagadkę stanowią dla mnie ludzi mówiący że nowy turbo diesel jest elastyczny :) gdzie jest ta elastyczność jak w najlepszych popularnych jednostkach

Re: Fenomen VW

lata) i nowe silniki Toyoty Valvematic - oszczędne, dynamiczne i ciche. Dla mnie to właśnie VW jest daleko w tyle. O hybrydach już nie piszę, ale o ile te w Hondzie nie działają najlepiej o tyle nowy Auris HSD robi wrażenie. Podejrzewam, że z tym nowym małym Lexusem (zawsze zapominam nazwę) będzie

Re: Które auto naojoszczędniejsze?

, kompakt z małym dieslem (w stylu 1.9 TDI) byłby najlepszą opcja. Albowiem ten ranking kończy się na zużyciu średnim rejestrowanym na poziomie 5 z małym hakiem. Lekkie auta kompaktowe z dieslami jak wyżej, poprzedniej generacji, a więc przeważnie uzyskujące już 4 gwiazdki EuroNCAP, tak jak mówisz, nie

Re: Do dieslowców - kryteria, jakimi się kierowal

Greenblack, nie mów że jesteśmy dusigroszami, gdyż ty prawdopodobnie jeździsz Oplem Astrą 1.4 (w którymś poście pisało), więc masz silnik benzynowy o osiągach małego turbodiesla, który pali mało. Więc także oszczedzasz. Diesel czy benzyna to kwestia gustu. Ty preferujesz benzynę, mój kumpel

Re: Golf V, Astra III, Focus II - benzyna - co wy

najskuteczniejsze hamulce. Możnaby się nawet skusić na egzemplarz z dieslem, bo taki np. średni w gamie 1.9 dCi oferuje świetne parametry i rewelacyjną kulturę pracy (mały poziom wibracji, cicha i łagodna praca - nie drażni wtedy stanie w korku z "klekotem" pod maską). Zawsze to diesel, ale... Ale

Re: ford F O C U S combi diesel - warto kupic?

Jeżdżę fordami focusami od 2000 r. Focus 1600 100 KM Focus 1.8 TDdi 90 KM Focus 1.8 TDci 100 KM Focus II 1.6 TDci 90 KM Najlepszym pod względem właściwości jezdnych był poprzedni. Ten ostatni ma za małą moc, aby np. swobodnie wyprzedzać. Krótkie biegi, zero przyspieszenia do 2000 obrotów, kiepsko

Re: Racjonalne korzystanie z auta

Im więcej wiem na ten temat (tj. oszczędnej jazdy), tym bardziej mnie wiele artykułów razi uproszczeniami, przekłamaniami. Ale to szeroki temat i w praktyce są tu rzeczy sprzeczne z intuicją (wyłaczając te najprostsze: miej napompowane prawidłowo opony, nie woź zbędnych kg, hamuj "

Re: diesel za około 30 tys zł

kalendarzem, 1,7 TD już lepiej ale też nie rewelacja, co do jakości to tu nic nie wiem. Jedno moge polecić, jakiś model Peugeota z silnikiem 1,9 TD. Silnik ten swego czasu był uważany za jednego z najlepszych diesli na świecie. Mocny, trwały i co najważniejsze oszczędny. Miałem okazje jeździć Peugeotem

Kia Cee'd, Civic, nowa Corsa i nowa Fabia

fajne + b.dobre stereo! Rzadko w tej klasie, ba nawet w wyższej spotyka się tak grające radio z usb i aux-in. Teraz co najważniejsze i najlepsze - silnik. Nie lubię diesli ale ten jest naprawdę super. Nie ma praktycznie wogóle turbo dziury, jest naprawdę zrywny, b.elastyczny i do tego naprawdę nie czuć

Nowoczesne silniki wysokoprężne - historia

jednostki napędowe Diesla są bardziej oszczędne, wie każde niemal dziecko. Kryteriami decydującymi o jego wyższości są: liczba kilometrów, jakie można przejechać na litrze oleju napędowego oraz jego cena w stosunku do ceny benzyny. Ich znaczenie zostało gruntownie sprawdzone w latach siedemdziesiątych

Re: serwis skody - nigdy więcej!

, kierowca głupieje czy ma >przeszkodę czy awarię, ale to wynika chyba, że atmosfera jest zanieczyszczona >(cząstki stałe z silnika diesla - żartuję). Jeśli masz problem, zgłoś do serwisu, albo najpierw poszukaj dobrego, bo nawet najlepsze firmy (mam na mysli BMW i Volvo) też nie mają dobrych

Corolla/ 307/ Stilo - porownanie

silnik 2,0 l. (138 KM), rozpędzający auto do 100 km/h w 9.8 sekundy. Klienci, którzy chcą jednak jeździć oszczędnie, powinni się zdecydować na nowoczesną, turbodoładowaną jednostkę wysokoprężną z wtryskiem bezpośrednim common rail, o pojemności 1398 ccm (70 KM) lub 1997 ccm (90 i 110 KM). Według

Re: to co, najlepsze silniki roku?

posiadają w zasadzie żadnych własnych źródeł ropy naftowej, zapomnieli, że pesymiści prognozują, iż przestanie jej wystarczać dla świata już za pare lat en.wikipedia.org/wiki/Peak_oil i tylko to, co małe i bardzo oszczędne, będzie miało rację bytu?

Re: Jaki jest najlepszy samochód dla rodziny z 3 d

Może warto przyjrzeć się Xsarze Picasso. za 40k można szukać wśród aut stosunkowo młodych, 3 letnich i z silnikiem TD. Do zalet można zaliczyć to, że ma bagażnik 550l, spory rozstaw osi gwarantujacy przyzwoity komfort (jak na tą klasę), oszczędny silnik diesla, osobne 3 fotele na tylnej kanapie

Re: &#62Rodzice z małym dzieckiem czym jeździcie

Polsce w salonach, 1.6 za słaby. Najlepszy wybór to 1.8 > (114 KM) lub 2.0 benzyna (140 KM). Podobnie z Avensisem - polecam 2.0 (128 KM), > > ale 1.6 (110 KM) w tym przypadku też daje radę i jest b.oszczędny. Jeśli nie > zależy ci aż tak na osiągach to jak najbardziej może być Avensis 1

Re: &#62Rodzice z małym dzieckiem czym jeździcie

.6, 1.8, 2.0 i 2.0 TD. Diesel jest przestarzały i nie był oferowany w Polsce w salonach, 1.6 za słaby. Najlepszy wybór to 1.8 (114 KM) lub 2.0 benzyna (140 KM). Podobnie z Avensisem - polecam 2.0 (128 KM), ale 1.6 (110 KM) w tym przypadku też daje radę i jest b.oszczędny. Jeśli nie zależy ci aż tak