liczba ofiar komunikacyjnych w polsce

oprac. Piotr Kozłowski

Spowodujesz wypadek po alkoholu, zapłacisz za leczenie ofiar

Spowodujesz wypadek po alkoholu, zapłacisz za leczenie ofiar

Osoba, która spowodowała wypadek po alkoholu, musi sama pokryć koszty leczenia ofiar. Choć nie jest to nowy przepis, większość kierowców nie jest tego świadoma

Ograniczenie do 30 km/h coraz popularniejsze

Gwarancją większego bezpieczeństwa na miejskich drogach jest ograniczenie prędkości. To ograniczenie ma szczególne znaczenie w miejscach dla miasta wrażliwych, czyli takich, w których występuje zwiększony ruch pieszych i rowerzystów. Bardzo często są to zabytkowe części miast. By zagwarantować w tych miejscach bezpieczeństwo przemieszczających się tam ludzi, tworzone są strefy o ograniczonej do 30 km/h maksymalnej prędkości - tak zwanej strefy tempo 30

Musi zapłacić ponad 400 tys. złotych, bo nie miał OC

Takiego tytułu nie powstydziłby się żaden tabloid. W tym artykule nie chodzi jednak o sensację. Pokażemy po prostu, co grozi za poruszanie się samochodem, dla którego nie wykupiono obowiązkowego ubezpieczenia. A te wspomniane kilkaset tysięcy? To akurat prawda

Polska czarnym punktem Europy?

Polska czarnym punktem Europy?

bezpieczniejszych pojazdów, w 2010 roku liczba wypadków w Polsce spadła o 654, kolizji - o 5 314, ofiar śmiertelnych  o 176 i aż o 1 356 rannych. Niestety, bieżący rok rozpoczął się wyjątkowo tragicznie. Według ostatnich podsumowań w 4 400 wypadkach zginęło już 471 osób, a 5 508 zostało rannych.  

Nie masz OC? Dostaniesz 3 tys. zł kary

Nie masz OC? Dostaniesz 3 tys. zł kary

3 tys. zł kary za brak OCIdą zmiany w egzekwowaniu przepisów.W Polsce około 200 tys. pojazdów jeździ bez obowiązkowego ubezpieczenia OC. Wszyscy wiemy, że jest ono obowiązkowe. Należy je wykupić najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu. Niewielu kierowców zdaje sobie sprawę ze skutków jazdy bez

Ubezpieczenie tańsze o 25 proc.

Ubezpieczenie tańsze o 25 proc.

niedoświadczonych kierowców do doskonalenia techniki jazdy, a w konsekwencji zwiększyć bezpieczeństwo na polskich drogach. Statystyki nie pozostawiają złudzeń. Choć liczba wypadków w Polsce nie jest najwyższa w porównaniu do innych krajów UE (w 2008 r. zajmowaliśmy 6 miejsce), to od wielu lat odnotowujemy

NIK: polskie drogi główną przyczyną wypadków

NIK: polskie drogi główną przyczyną wypadków

budowa jednojezdniowych dróg o dwóch kierunkach jazdy. Dlatego obecnie najwięcej starań podejmują w celu bezpiecznego oddzielenia pasów ruchu o przeciwnych kierunkach jazdy. Dzięki temu wyraźnie spada liczba wypadków śmiertelnych i tych powodujących kalectwo. Liczba ofiar śmiertelnych wciąż utrzymuje się