koszt przełożenia układu kierowniczego

Piotr Sielicki

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. V | Układ napędowy

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. V | Układ napędowy

Nasza długodystansowa Klasa B pokonała już dwie długie trasy i przejechała setki kilometrów po mieście. Przyjrzyjmy się bliżej jej silnikowi i skrzyni biegów

Renault Talisman Grandtour | Pierwsza jazda | Można się zakochać

Renault Talisman nie ma łatwego zadania. W ofercie Renault musi zastąpić dwa modele, Lagunę oraz Latitude, a na rynku już czeka bardzo mocna konkurencja. Czy ma szansę w walce z Passatem i Mondeo? Niedawno mieliśmy okazję to sprawdzić i przejechać się Talismanem w nadwoziu kombi

Lexus NX 200t F Sport | Test | Nieszablonowy

NX jest wyjątkowy dla Lexusa - to pierwszy kompaktowy SUV marki, w dodatku debiutuje w nim nowy silnik benzynowy turbo. Sprawdźmy tę oryginalnie wyglądającą propozycję, obok której trudno przejść obojętnie

BMW 428i Gran Coupe xDrive | Test | Bez pazura

BMW 428i Gran Coupe xDrive | Test | Bez pazura

przechodząc w tryb ręczny. BMW 328i | Test | Za kierownicą BMW przez lata wyznaczało standardy w konstrukcjach podwozi. Układ kierowniczy wciąż jest ostry i precyzyjny niczym laser, a napęd xDrive dba o neutralne zachowanie w ostrych łukach, ale wspomaganie jest za mocne. Użycie trybu Sport niewiele

Nowe BMW serii 7 | Pierwsza jazda | Wizytówka marki

Nowe BMW serii 7 | Pierwsza jazda | Wizytówka marki

ma 5238 mm długości, a jego rozstaw osi to 3210 mm. Uprzedzając fakty, za kierownicą tego nie czuć.  Duże rozmiary samochodu nie są aż tak odczuwalne, ponieważ zastosowano system czterech kół skrętnych, który teraz można łączyć także z napędem xDrive. Układ kierowniczy pracuje lekko, ale

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

to ekskluzywna limuzyna. Dobrze zestrojone podwozie, odpowiednie przełożenie układu kierowniczego i skuteczne hamulce zapewniają miłe wrażenia. Wygodne fotele, sporo wolnej przestrzeni i dobre wyciszenie sprawiają, że nawet na dłuższych dystansach samochód spisuje się bez zarzutu. Utrzymanie auta nie

Mercedes-AMG GT S vs. Porsche 911 Carrera 4 GTS | Konfrontacja | Derby Stuttgartu

Mercedes-AMG GT S vs. Porsche 911 Carrera 4 GTS | Konfrontacja | Derby Stuttgartu

nie wykazało słabości układu kierowniczego, oba prowadziły się precyzyjnie i tak, jak się tego oczekiwało. Mało zakłamania elektronicznego wspomagania i bezsensownych ingerencji systemów. Na początek Porsche. Rozpędzanie i szybkie wejście w cztery kolejne partie zakrętów. Jeżeli nie przesadzisz z

Peugeot 301 LPG | Test | Tanie jeżdżenie

Peugeot 301 LPG | Test | Tanie jeżdżenie

, dzięki czemu pokonywanie przeszkód wodnych grożących zalaniem wnętrza nie unieruchomi silnika. Układ kierowniczy zapewnia wystarczającą ilość informacji o podłożu, choć o ostrej jeździe powinniśmy zapomnieć choćby ze względu na szybko pojawiającą się, zwłaszcza na mokrej nawierzchni, podsterowność

Nissan Qashqai (2006 - 2013) - opinie Moto.pl

Nissan Qashqai (2006 - 2013) - opinie Moto.pl

zarządzono kolejną serwisową akcję przywoławczą. Pod koniec 2009 r., w ramach piątej już akcji, ponownie sprawdzano mocowanie osłonę kolumny kierowniczej.Trzy kolejne akcje nawrotowe przeprowadzono w 2012 r. Zimą eliminowano możliwość awarii wspomagania układu kierowniczego, wiosną sprawdzano przewody

Cayenne Turbo S - mocy przybywaj

, aktywnego zawieszenia współpracującego z układem kierowniczym, mającym zapewnić jak najlepsze prowadzenie, oraz dwukolorową skórzaną tapicerkę.Patrząc na zdjęcia trzeba przyznać, że najmocniejsze Cayenne wygląda imponująco... na szosie. Natomiast ustawienie samochodu na kamyczkach jest może i malownicze

Mazda 3 | Pierwsza jazda | Nic na siłę

Mazda 3 | Pierwsza jazda | Nic na siłę

nie nachalnym oporem. Układ kierowniczy jest bezpośredni i dokładnie zdaje relację ze stanu nawierzchni i tego co dzieje się w danym momencie z przednimi kołami. Ciężko zauważyć, że wspomaganie kierownicy realizowane jest elektrycznie. To, co cieszy mnie najbardziej, to neutralne prowadzenie w

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG - test | Za kierownicą

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG - test | Za kierownicą

ogranicza (niewielkie) przechyły nadwozia. Humor kierowcy psuje tylko nadmiernie wspomagany układ kierowniczy. Zdolne podwozie aż się prosi o mocniej naciągnięte lejce. Plus za wyśmienite, odporne na fading hamulce oraz sprawną pracę Haldexa czwartej generacji.Volkswagen Tiguan Sport & Style 4MOTION ze 180

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs. Honda Jazz 1.4 i-VTEC - test porównawczy

wszystko sprawia, że obcowanie z Fiestą to czysta przyjemność. Zawieszenie nie jest zestrojone zbyt sztywno, dlatego zapewnia dobry komfort jazdy. Świetnie działa układ kierowniczy. Honda w kwestii stylizacji Jazza zrobiła niewiele. Auto jest nieco ładniejsze i bardziej foremne od poprzedniej generacji

Mitsubishi Colt | Długi dystans - podsumowanie

Mitsubishi Colt | Długi dystans - podsumowanie

samochód spalał niewiele ponad 5 litrów na setkę. To o ok. 0,5 litra więcej od ekologicznej wersji ClearTec, którą jeździliśmy kilka miesięcy temu. Różnica wynika z długości przełożeń. Z pewnością szósty bieg obniżyłby koszty eksploatacji, bez uszczerbku w komforcie jazdy. A co z przestronnością? W środku

Nowe auto za 50 tysięcy złotych

Nowe auto za 50 tysięcy złotych

Cena katalogowa: 59 990 zł Cena po upuście: 52 490 zł Fiat Bravo nie gra wśród kompaktów pierwszoplanowej roli, co jednak nie znaczy, że nie jest wart zainteresowania. Ma przestronną kabinę, duży bagażnik (400 l), pewne właściwości jezdne (pomijając "sztuczny" charakter układu kierowniczego

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

zaciski hamulców, posłuszeństwa odmawia też hamulec pomocniczy. - stuki z okolic kolumny kierowniczej - pomaga nasmarowanie wielowypustu kierownicy. - niedziałające wentylatory (silnik AJ) - niezbędna wymiana sterownika (koszt: 15$). - wycieki wody z układu klimatyzacji do wnętrza - wymaga

Toyota Avensis 2.0 Multidrive S - test | Za kierownicą

Toyota Avensis 2.0 Multidrive S - test | Za kierownicą

drużyny". Widocznie jednak znaleziono jakiś mankament, bo zmodyfikowano układ kierowniczy. Zawieszenia pozostały nietknięte. Podwozie wciąż stanowi mocny punkt i trudno mu cokolwiek zarzucić. Świetnie radzi sobie w każdych warunkach. Dwulitrowy benzyniak to kolejny atut. Zapewnia dobrą dynamikę

Renault Megane CC & GT  - test | Pierwsza jazda

Renault Megane CC & GT - test | Pierwsza jazda

pierwszych kilometrów nie pozostawia złudzeń co do natury Megane. Zawieszenie nie lubi nagłych manewrów, podobnie jak sztucznie wspomagany układ kierowniczy. Widocznie na nadmorskich bulwarach pośpiech zdaje się zbędny. Szybko doceniam za to subtelne resorowanie na dołkach oraz przyzwoitą sztywność nadwozia

Fiat Seicento 1.1 Actual

Kiedy w listopadzie rozpoczęliśmy test, licznik Fiata Seicento wskazywał 1200 km. Jeździliśmy autem w podstawowej wersji wyposażenia Actual, ale z licznymi dodatkami. Spodobały nam się szersze koła oraz ułatwiające jazdę elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Niestety, oponami Pirelli (165

CITROEN C3 1.4 16V / FIAT PUNTO 1.2 16V / FORD FIESTA 1.3 / OPEL CORSA 1.2 16V / PEUGEOT 206 1.4 16V / ŠKODA FABIA 1.4 16V / TOYOTA YARIS 1.3 16V

pewnie i stabilnie, ale reszta konkurentów również nie ma z tym problemów. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego w Citroënie jest tak silne, że nie czujemy, co się dzieje z przednimi kołami. A przecież Fiat czy Opel również mają takie rozwiązanie, a wszystko jest tam w porządku. KOSZTY I

BMW M5

zawieszenie, skrzynia biegów idealna do sportowego zastosowania, precyzyjny układ kierowniczy, skuteczne hamulce, poręczność na co dzień hamulec Wysokie koszty eksploatacji i spalanie, mały zbiornik paliwa, kiepska praca SMG w trybie automatycznym, stylizacja wnętrza i obsługa i-Drive wciąż wymagają

Seat Exeo 1.8T - test | Za kierownicą

Seat Exeo 1.8T - test | Za kierownicą

warunki podróżowania i mimo 18-calowych kół nie dręczy uszu pasażerów podczas zmagań ze studzienkami. Zwinności nadaje Seatowi spontaniczny układ kierowniczy z hydraulicznym wspomaganiem.Ostatni model z silnikiem 1.8T to Octavia Tour I - wciąż do kupienia za 49 970 zł. Wersja z klimatyzacją, "

Honda Civic 1.4 LS 3d

. Nieźle spisuje się elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. W przeciwieństwie do niektórych europejskich producentów twórcy Civica nie przesadzili z wielkością siły wspomagającej. W połączeniu z dobrze dobranym przełożeniem przekładni cały układ otrzymuje wysoką ocenę. Honda, która powraca do

MERCEDES-BENZ E 320/RENAULT VEL SATIS 3.5

żadnych przygód, to w Vel Satisie pojawiają się drgania. Znów mamy mieszaninę cierpkości i słodyczy: powolny układ kierowniczy nie pasuje do limuzyny Mercedesa, zaś zbyt miękkie zawieszenie i lekko pracujący układ kierowniczy każą odjąć punkty Renault: Klasa E otrzymuje 4, a Vel Satis - 3 punkty. KOSZTY

Kia Magentis

wyraźnego oporu przy wrzucaniu kolejnych przełożeń. Fakt, że dzięki "klikowi" ma się pewność, że bieg wskoczył, ale to marne pocieszenie. O układzie kierowniczym nie da się powiedzieć niczego więcej poza tym, że jest gumowaty. Magentisa ratuje zawieszenie: z przodu poczciwy MacPherson, a z tyłu oś

TOP 10 | Pierwszy samochód

w mieście ogromny atut. Szczególnie dla początkujących kierowców. Ale mikre rozmiary to tylko jedna z wielu zalet krągłego Nissana. Łatwe prowadzenie, zwrotność, przyjemny wystrój przedziału pasażerskiego, lekko pracująca dźwignia zmiany biegów, precyzyjny układ kierowniczy i świetna widoczność

Chevrolet Lacetti 1.6 SX sedan

fotelików dziecięcych typu Isofix, regulację oparcia fotela kierowcy na wysokości lędźwiowego odcinka kręgosłupa, hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby i lusterka zewnętrzne, światła przeciwmgielne, radioodtwarzacz obsługiwany przyciskami przy

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

asfaltowymi drogami w Terrano II nie brakuje. Nadwozie osadzono na ramie, przednie zawieszenie ma układ niezależny, a z tyłu zastosowano mocną i trwałą oś sztywną. Napęd trafia na koła tylne, w razie potrzeby można dołączyć napęd kół przednich, a nawet skorzystać z reduktora. Na bezdrożach, również za sprawą

Konfrontacje: BMW 530i/Lexus GS 300/Volvo S80 T-6 Premium

przedniej szy-bie (7550 zł) oraz kilka rodzajów tapicerek skórzanych (od 10 700 zł). Samochód wyposażono fabrycznie w system Servotronic z aktywnym wspomaganiem kierownicy (komputerowo sterowane zmienne przełożenie układu kierowniczego). Volvo także nie powstydzi się swojego wyposażenia. W wersji

Volkswagen Touareg V8 - test | Za kierownicą

tłumione. Jeśli tylko nie ma zakrętów, można podróżować niemal tak samo komfortowo jak po asfalcie. Ewentualne poślizgi koryguje EDS (elektroniczny układ stabilizujący tor jazdy). Napęd na cztery koła przekazywany jest przez przekładnię rozdzielczą wyposażoną w reduktor oraz trzy mechanizmy różnicowe

Porsche Cayenne GTS vs. BMW X6 - test porównawczy

godnymi aut dwa razy niższych i trzy razy lżejszych. Jeśli to zasługa nowatorskiego układu Dynamic Performance Control, to trudno sobie wyobrazić lepszy debiut. W połączeniu z napędem xDrive (na cztery koła), układem Adaptive Driver (zawieszenie) i układem kierowniczym o zmiennym przełożeniu tworzy auto

Honda Civic 1.4i LS High

Civic 1.4 LS High za 59 100 zł wyjechała z salonu, tak jak stała. Wyposażono ją w czołowe i boczne poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa, dwa mocowania Isofix na tylnym siedzeniu, zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania układ ABS, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek

Suzuki Swift 1.3 GS

odruchu aż się chce powiedzieć, że to za dużo jak za samochód należący do segmentu B. Jednak po analizie wyposażenia okazuje się, że producent za tę kwotę oferuje naprawdę sporo, m.in.: czołowe i boczne poduszki powietrzne, kurtyny, wspomaganie układu kierowniczego, klimatyzację ręczną, elektrycznie

MINI COOPER S

dochodzi wspaniały i groźny syk sprężarki. O dziwo, mimo sporej mocy i 0;przedniego napędu Mini tylko chwilami traci przyczepność. Montowany seryjnie układ ASC+T (stabilizacji toru jazdy) przy szybkiej jeździe warto wyłączyć. Skrzynia biegów ma bardzo krótkie skoki dźwigni i aż 6 przełożeń. "Szóstka

Honda Civic Type R - diabelska siła

dość obszernego auta nadającego się do codziennej jazdy. Bardzo duży postęp widać również w układzie kierowniczym (elektrycznie wspomaganym). Choć nieco skąpi informacji o tym, co dzieje się z przednią osią (mimo bezpośredniego przełożenia - 2,3 obr. od oporu do oporu) nie pozwala, by układ napędowy

Opel Agila 1.3 CDTI Njoy

zamka to rzadkość na naszym rynku. W standardzie brakuje także elektrycznie sterowanych szyb, za które trzeba dopłacić, wykupując tzw. pakiet elektryczny (1250 zł). Znajdziesz za to wiele elementów poprawiających komfort jazdy i estetykę wnętrza, m.in. wspomaganie układu kierowniczego, poduszkę

Za co kochamy angielską motoryzację

zaproponowanej przez Giorgetto Giugiaro zmieniał się niewiele. Model S1 był zbieraniną różnych elementów. Silnik pochodził od Jensen-Healey, a skrzynia z Citroena. Po przejęciu firmy przez GM Esprit został gruntownie zmodernizowany, ale nadal nie posiadał np. wspomagania układu kierowniczego. W 1996 roku w

Cadillac BLS

układ kierowniczy z hydraulicznym wspomaganiem. Aby nieco poszaleć, wystarczy wyłączyć StabiliTrak i sięgnąć parę razy do mało wygodnej dźwigni ręcznego. Halo, Elvis? Cadillac BLS przyjemnie zaskakuje poprawnym zachowaniem na drodze. Jego stylizacja jest oryginalna i świeża. Cieszy też wysoki poziom

Opel Antara V6 - mocarny SUV

mimo wszystko trochę poszaleć po zakrętach. Muszę też pochwalić układ kierowniczy - pod względem precyzji nie odbiegający od dobrych sedanów klasy średniej. Progresja siły wspomagania jest w pełni adekwatna do prędkości. W sumie nie jest źle. Prowadząc Antarę w szybkich łukach ponad 150 km/h, ani razu

HONDA CIVIC 1.4

na silnik o niewielkiej pojemności, trzeba dosyć często korzystać ze skrzyni biegów. Dźwignię zmiany biegów poręcznie umieszczono na desce rozdzielczej (tak jak w wersji 5-drzwiowej). Lekka praca skrzyni biegów i precyzyjne przełączanie przełożeń są typowe dla Hondy. Jednostka z pojedynczym wałkiem

Lexus IS 250/220d

przedniej osi można znaleźć podwójne wahacze, z tyłu oś wielowahaczową. Nowy IS jest też znakomicie wyciszony i w wersji z silnikiem benzynowym nawet przy prędkości 200 km/h można rozmawiać półgłosem. Przyjemność z jazdy zakłócały tylko dwie rzeczy - układ kierowniczy i automatyczna skrzynia biegów. Ten

Konfrontacje: Opel Astra II 1.6 Comfort/Renault Megane II 1.6 Confort Privilege/Toyota Corolla 1.6 Sol

wypada w ocenie pracy układu kierowniczego. Przy delikatnych korektach toru jazdy przeszkadza funkcja przytrzymywania kierownicy w ustalonej pozycji, realizowana przez silnik elektryczny. Zmniejszenie siły wspomagania wraz ze wzrostem prędkości bywa czasami niewystarczające. Elektrohydrauliczne

Hyundai Sonata 2.4 GLS Elegance

. Producentowi udało się zrealizować główne założenie - Sonata powinna być wygodną limuzyną. I taką jest. Nie mam zastrzeżeń do komfortu jazdy, ale auto traci punkty za niezbyt precyzyjny układ kierowniczy oraz miękko zestrojone zawieszenie. Nowy Hyundai znakomicie sobie radzi na ulicach obfitujących w 

Konfrontacje: Hyundai Terracan 2.9 CRDi/Kia Sorento 2.5 CRDI

. Zawieszenie jest twardsze niż u konkurenta i w połączeniu z rozstawem kół większym o 8 cm zapewnia lepszą stabilność na utwardzonej drodze. Układ kierowniczy ze wspomaganiem o sile zależnej od prędkości - nadspodziewanie precyzyjny - pozwala Kii na zwinność. Niestety, nierówności drogi są bardziej odczuwalne

Peugeot 307 HDi 110 KM XT

. Tylko od czasu do czasu daje o sobie znać irytujący stukot tylnego zawieszenia. Także układ kierowniczy Peugeota 307 nie powinien sprawić kierowcy zawodu. Może nie jest tak precyzyjny jak w samochodach sportowych, ale dzięki progresywnemu wspomaganiu kierownicy auto prowadzi się pewnie zarówno w

Skoda Fabia sedan 1.4 TDI Joy - test | Za kierownicą

wytłumione. Fabię prowadzi się stabilnie bez względu na warunki atmosferyczne czy prędkość. Elektrohydrauliczny układ kierowniczy działa bez zarzutów, a samochód skręca posłusznie. Widać rękę doświadczonych inżynierów grupy Volkswagena. Auto nie wykaże się podsterownością nawet wtedy, gdy będziesz

Najlepsze auta sportowe lat 80. | Cz. II

mocą 375 koni (405 w latach 1993-1995). Przy projektowaniu LT5 palce maczał świeżo nabyty zespół konstrukcyjny Lotusa. Brytyjczycy zajęli się również usprawnieniem zawieszenia oraz układu kierowniczego. 75 lat Chevroleta Suburbana - GALERIA Chevrolet Corvette - ogłoszenia W szczytowej formie

Konfrontacje: Fiat Punto 1.4 16V Dynamic/Opel Corsa 1.4 16V Enjoy

jezdni nawet w wypadku gwałtownego zwrotu. Wspomaganie układu kierowniczego - mimo że elektryczne jak we włoskim aucie - działa optymalnie. Kierowca jest jednoznacznie informowany o pracy kół. Nadsterowność (tendencja do zarzucania tyłu pojazdu na zewnątrz łuku) narasta powoli i pojawia się wystarczająco

Volkswagen Touran 1.9 TDI 100 KM Trendline

prześwit niezbyt duży. Układ kierowniczy pracuje przyjemnie. Prowadzący nie poczuje nawet, że siedzi za kółkiem stosunkowo dużego samochodu. Wady? Jedna, związana z komfortem podróżowania. Volkswagen powinien poświęcić więcej uwagi hałasowi we wnętrzu wersji napędzanej silnikiem wysokoprężnym. Prawie 70 dB

Toyota Yaris II

osoby ze sportową żyłką powinny pomyśleć o czymś innym, przekonuje pozbawiony wyczucia układ kierowniczy oraz zawieszenie, które wprawdzie jest stabilne przy gwałtownych manewrach, ale kończy je spektakularną podsterownością. Sytuację poprawia stosunkowo niska masa auta. Zawieszenie nieobciążone

Konfrontacje: Opel Astra 2.2 DTi/Toyota Corolla 2.0 D-4D/VW Golf 1.9 TDI/Fiat Stilo 1.9 JTD/Renault Megane 1.9 dCi

wypada znakomicie - praca zawieszenia, tapicerka, pozycja za kierownicą - nie mamy uwag. W Astrze kierowca siedzi nisko jak w sportowym samochodzie, zwłaszcza w dostępnych za dopłatą fotelach kubełkowych. Układ kierowniczy działa precyzyjnie, a dodatkowym atutem jest dobrze wyprofilowany wieniec

Seat Altea

podwoziem brakuje tylko układu kierowniczego o odpowiedniej charakterystyce. Elektryczne wspomaganie takie jak w innych nowych modelach koncernu VW jest nadmiernie wydatne, a spadek siły działania wraz ze wzrostem prędkości zbyt słaby. Plusy? Od oporu do oporu potrzeba blisko 2,75 obrotu kierownicą, dzięki

Konfrontacje: Opel Zafira 1.8 Elegance/Renault Grand Scenic 2.0 Luxe Privilege/Toyota Corolla Verso 1.8 Sol

(2200 zł). Toyota jest najdroższa, ale gdy Oplowi i Renault doliczymy koszty układu stabilizacji toru jazdy, sytuacja się odwraca. Zafira ma wprawdzie seryjny (z wyjątkiem wersji 1.6) układ kontroli trakcji, ale za bardziej zaawansowany system pomagający utrzymać się na drodze dopłata jest znaczna

Peugeot 407 2.0 HDi ST Komfort

. Sześciostopniowa skrzynia ma odpowiednio dobrane przełożenia, a układ przełączania biegów działa precyzyjnie. Mały mankament to konieczność wychylenia się przy wybieraniu "piątki" i "szóstki", ale można się do tego przyzwyczaić. 82/100 pkt Własną drogą Stylizacja i wykonanie wnętrza Peu-geota

Volkswagen Caddy Kombi

odporna na przeciążenia, ale nie gwarantuje wysokiego komfortu i szczególnie dobrych własności jezdnych. Za to elektryczne wspomaganie układu kierowniczego to rozwiązanie oszczędne i skuteczne. Przy kołach są montowane hamulce tarczowe. Układy ABS i TC znajdziesz w wyposażeniu seryjnym, ESP to opcja

Mitsubishi Colt CZT

się Coltem? Naucz się płynnej jazdy. Po kolejnym okrążeniu już wiem, gdzie nie dodawać zbyt dużo gazu, a gdzie wcześniej hamować. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy jest średnio precyzyjny, a powinien być dokładniejszy, bo nawet większy o kilka stopni skręt kół może wywołać reakcję ESP. Po

Konfrontacje: Fiat Stilo 1.4 16V Active/Honda Civic 1.4 16V LS High/Peugeot 307 1.4 16V XS

przepaść. Natomiast komfort nie wypada najgorzej. Układ kierowniczy Stilo nie jest tak precyzyjny jak u konkurentów, a zawieszenie zestrojono bardziej z myślą o komforcie podróżowania niż agresywnej jeździe podczas pokonywania zakrętów. W tej konkurencji prowadzi Peugeot. Ma świetne podwozie i bardzo

Smart cdi Pulse

klimatyzacją, zaś na szczycie zamontowano zegar i obrotomierz wystające niczym oczy żaby (dostępne za dopłatą). Smart dobrze daje sobie radę w ruchu ulicznym. Zwinność zapewniają mu małe wymiary i niewielki promień zawracania (4,35 m). Układ kierowniczy pracuje lekko, ale precyzyjnie. Ważną nowością jest

Mercedes SLK 55 AMG

pozostać na swoim miejscu, bo wrażeń zza kierownicy nie przebije nic. Już wcześniej zauważyłem, że pod względem precyzji układu kierowniczego to auto przebija seryjne Merce. To jeszcze nie jest wzorzec z Sevres, ale jest wystarczająco szybki i czuły. Mój podziw rośnie z każdym zakrętem. Halo, Stuttgart

Konfrontacje: Fiat Multipla 1.9 JTD Active/Opel Zafira 2.0 DTi Club/VW Touran1.9 TDI Basis

prowadzi się precyzyjniej, lepiej trzyma się drogi i mimo komfortowego zestrojenia ma szerszy margines bezpieczeństwa, nawet przy przechyłach nadwozia na zakrętach. Tourana wyposażono również w elektrohydrauliczny system wspomagania układu kierowniczego, który pracuje bardzo precyzyjnie. Przygotowanie go

Konfrontacje: Alfa Romeo 156 2.5 V6/Honda Accord 2.4 Type S

. Prowadzą się wyśmienicie. Mankamentem zawieszenia "156" są odgłosy - jakby stukania - podczas pokonywania większych nierówności. Jak na 13 tys. km przebiegu poziom zużycia elementów tej części pojazdu wydaje się zaawansowany. Zachwyca za to znakomita praca układu kierowniczego. Jego przełożenie

FORD FOCUS/HONDA CIVIC/PEUGEOT 307

łatwiejszy do wyczucia. Bardzo szybko można mu zaufać, a on tego zaufania nie zawiedzie. Każdy pokonywany zakręt tylko umacnia nas w takim przekonaniu. Poza tym przyjemność z jazdy daje nie tylko zawieszenie. W kompaktowym Fordzie dosłownie każdy mechanizm działa tak, jak powinien. Układ kierowniczy jest

TEST 30 000 km - CITROEN XSARA PICASSO 2.0 HDi

. Układ kierowniczy pozwala precyzyjnie prowadzić auto. Dobrą widoczność psuje trochę zbyt gruby podwójny słupek A. No i należy się przyzwyczaić do kształtów Picasso - z miejsca kierowcy nie widać obrysów nadwozia. Zawieszenie dobrze tłumi nierówności, po 30 tys. km w większości przejechanych po naszych

Citroën C1 1.0 Flirt

nadsterowny przy gwałtownym ujęciu gazu albo naciśnięciu hamulca. Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem nie jest porażająco precyzyjny, ale niewielkie gabaryty samochodu tuszują tę przypadłość. Bez zarzutu są natomiast hamulce - skuteczne i łatwo wyczuwalne. Żywiołem Citroëna jest oczywiście

Mazda 3 1.6 DI Turbo

. W podstawowej wersji w samochodzie znajdziesz m.in.: ABS z EBD, sześć poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtyny), centralny zamek, 15-calowe koła, wspomaganie układu kierowniczego, radioodtwarzacz CD z czterema głośnikami, światła przeciwmgielne i termometr zewnętrzny. Za dopłatą Mazdę 3

Opel Vectra Caravan 3.0 CDTI Cosmo automat

. Mimo to w ciasne uliczki lepiej się nie zapuszczać. Za to na autostradzie odpowiednie przełożenie układu kierowniczego i wyważone elektrohydrauliczne wspomaganie sprawiają, że Caravan prowadzi się pewnie. To uczucie potęguje mięsisty wieniec kierownicy, który przyjemnie leży w dłoniach. Jeśli wcześniej

Seat Altea 1.9 TDI Stylance

;wyczuwalną progresją sprężyn i amortyzatorów. Równie dobrze oceniam układ kierowniczy. Przełożenie mieści się w optymalnym zakresie (2,75 obrotu między skrajnymi położeniami). Auto nie jest nerwowe - ruch kierownicą nie powoduje nadmiernego skrętu kół. Dobrze prowadzi się nawet w 

BMW 745i/MERCEDES-BENZ S 430

do wykrycia. Ujawniają się one dopiero na krętych drogach. Idealne rozwiązanie znaleźli inżynierowie BMW. Zawieszenie jest o wiele sztywniejsze niż w Mercedesie, jednak tak samo komfortowe. W połączeniu z bardzo precyzyjnie działającym układem kierowniczym "745i" nadaje się świetnie dla

Renault Megane II 1.6 16V Luxe Privilege

, ABS z korektorem siły hamowania EBD, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, fotel kierowcy regulowany na wysokość, 16-calowe obręcze aluminiowe, radioodtwarzacz CD, światła przeciwmgielne, ręczna klimatyzacja oraz centralny zamek. Testowane auto zostało poza tym

Alfa Romeo Brera

. Precyzja w działaniu pedału hamulca też imponuje. Koniec z pompami hamulcowymi wymagającymi użycia różnej siły w zależności od egzemplarza, co zdarzało się w Alfie wcześniej. Przed pierwszym łukiem jeszcze raz mocne hamowanie i energiczny skręt. Krótkie przełożenie układu kierowniczego pozwala na trzymanie

Konfrontacje: Clio Sport/Ibiza FR 1,8 T

samochodu pomaga szybko reagujący układ kierowniczy z elektrohydraulicznym wspomaganiem. Jego siła zależy od prędkości i trudno mu odmówić odpowiedniego skalibrowania. Róża biegów Przy Ibizie zestrojenie zawieszenia Clio to prawdziwy majstersztyk. Nie sądziłem, że możliwy jest tak doskonały kompromis między

Fiat Panda 4x4 Climbing

warszawskim Bemowie). Wiskoza sprawnie obdziela skromną mocą obie osie, zapewniając bardzo neutralne prowadzenie nawet na zaśnieżonych drogach. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy budzi mieszane uczucia. Na postoju wydaje się, że kierownica nie jest połączona z przednimi kołami. Na szczęście po

Konfrontacje: Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino/ Citroën C2 VTR Sensodrive/Suzuki Ignis 1.5 GS

Lancia ma elektryczne dwustopniowe wspomaganie układu kierowniczego. Dodajmy do tego cztery poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, system nagłośnieniowy firmy Bose, dwustrefową klimatyzację automatyczną oraz komputer pokładowy. Producent wyjątkowo dopieścił ten model. Ale i jego

Konfrontacje: Skoda Fabia 1.2 12V HTP Run/Toyota Yaris 1.0 VVT-i Luna

się nieco nadsterowny. W zakręcie wyczuwa się przechył nadwozia. Nie wynika z tego jakieś szczególne zagrożenie, lecz umiem sobie wyobrazić sytuację, gdy na śliskiej drodze zimą trzeba będzie uważać na uślizg tylnych kół. Mała Toyota jest za to bardziej komfortowa. Układ kierowniczy Yarisa

Mercedes SLR

nimi jak pies tropiący. Wyczuwa nawet te niewidoczne. Trzeba naprawdę mocno trzymać kierownicę. Ta już nie wydaje mi się za duża, tym bardziej że obraca się bardzo ciężko. Zębatkowy układ kierowniczy i bezpośrednie przełożenie (2,2 obrotu między skrajnościami) zapewniają w zamian precyzję prowadzenia

Toyota Aygo, Chevrolet Spark i Kia Picanto

Wybrane elementy wyposażenia seryjnego wersji testowanej: ABS, czołowe poduszki powietrzne, radioodtwarzacz z CD, klimatyzacja czołowe poduszki powietrzne, ABS, immobilizer, wspomaganie układu kierowniczego ABS, wspomaganie układu kierowniczego, czołowe

Konfrontacje: Alfa Sportwagon/Opel Vectra GTS

drogach nie trzeba się obawiać szorowania podwoziem. Dodatkową frajdę sprawia układ kierowniczy, który w porównaniu z poprzednią generacją Vectry sprawia wrażenie, jakby wreszcie został połączony z przednimi kołami. Skrócono też liczbę obrotów kierownicy - od oporu do oporu mamy ich 2,5. Alfa działa

Toyota Supra Inter Cars

3 Wykonanie 5 Hamulce 5 Parametry silnika 5,25 Układ kierowniczy

Smart roadster-coupe

zawieszenie sprawiają, że każdy zakręt da się przejechać wyraźnie szybciej niż np. jakimkolwiek kompaktem. I jeśli coś wtedy zapiszczy, to prędzej pasażerka niż opony. Wielką frajdę sprawia układ kierowniczy. Pozbawiony wpływu napędzanych kół, odciążony brakiem silnika nad przednią osią z entuzjazmem reaguje

BMW 530d

BMW - firma uchodząca za przewidywalną. Przynajmniej jeśli chodzi o design. I nagle taki klops. *** Od strony technicznej też nie brak niespodzianek. Na szczęście łatwych do przełknięcia, jak np. opisywany już przy "szóstce" Active Steering (opcja). Przypomnę, że układ kierowniczy o

Lexus LS 600h | Test | Wzór do naśladowania

granice jego ingerencji) i wciśniemy klawisz Sport (redukuje przełożenie przekładni kierowniczej o 10 proc. i zwiększa moment obrotowy o 4 proc.), dalej zdaje się warować w kącie jak dobrze wychowany wilczur. W przeciwieństwie do tylnonapędowych konkurentów, nie ma aspiracji do roli w kolejnym odcinku

Za ciosem: Kia cee'd Sporty Wagon 1.6 CRDi

jego masie własnej, o 50 kg wyższej w porównaniu do hatchbacka. To z kolei wymusiło wzmocnienie amortyzatorów i sprężyn zawieszeń. Same zawieszenia pozostały bez zmian, podobnie jak układ hamulcowy i układ kierowniczy z elektrycznym, progresywnym wspomaganiem. Nic istotnego nie zmieniło się w

Re: Glos oburzenia...

jednocześnie nie popaść w jakieś ekstremalnie duże zużycie paliwa. W ramach osiagów oceniam też cechy konstrukcyjne układy kierowniczy hamulcowy zawieszenia iitp. 4. Koszty serwisowania - najlepsze aut zaniedbane to złom nie kupię auta gdzie żal by mi było wydać na np nowe tarcze hamulcowe itp. i takiego gdzie

Re: Nie wiem.

na przykład mógłbym sobie oszczędzić kosztów przekładki, chcąc zachować auto, które mi się podobało (już nie wspomnę, że w wypadku niektórych aut przekładka taka sprawia, że konieczne jest spore "rzeźbienie w brązie" w tym ingerencja w ścianę grodziową czy punkty mocowania elementów układu

Re: mam pytanie

aby to było legalne samochód musi być fabrycznie przystosowany do przełożenia kierownicy (odpowiednie punkty mocowania poszczególnych elementów układu kierowniczego i pedałów), a nie każdy jest tak w fabryce robiony. Dodaj do tego koszt adaptacji. Mało prawdopodobne, że się opłaci. A słynne zdjęcie

Re: Asystentka i kochanka

;Wybacz, ale stwierdzenie, że taki układ to "oszczędność kosztów" >zakrawa na ponury żart. To była ironia dotycząca ponurej rzeczywistości wśród takich palantów jak ten werbownik w poście założycielskim. Wybacz ale na żart, to zakrawają Twoje wnioski, które mnie zażółciły i REALNIE

Re: Honda Civic Type R

, stabilizatory > elementy zwiększające sztywność karoserii i zawieszenia (rozpórki). A do tego > (żeby uzyskać charakterystykę prowadzenia Foki RS czy CTRa) trzeba jeszcze > zmodyfikować układ kierowniczy (inne przełożenia przekładni, inne wspomaganie) > przeniesienia napędu (układ różnicowy o

Nieporozumienie?

poleceń przełożonych? We własnym domu organizuje sobie pracę sama. Nawet ten znikomy procent kobiet wolnych zawodów czy na kierowniczych stanowiskach jest zawsze pod presją chociażby wyniku finansowego, I tenże wynik właśnie nią zarządza. Cóż wznioślejszego czy wymagającego bardziej intelektualnie jest w

Re: Honda Civic Type R

karoserii i zawieszenia (rozpórki). A do tego (żeby uzyskać charakterystykę prowadzenia Foki RS czy CTRa) trzeba jeszcze zmodyfikować układ kierowniczy (inne przełożenia przekładni, inne wspomaganie), przeniesienia napędu (układ różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym), hamulce, inne układy ABS

Re: Każdego kto porzuca pracę powinni zamknąć ...

organizacyjnych, osobowości i kształtujących daną osobę systemów wartości i norm moralnych. Najgorszą rzeczą jest, jeżeli pracownik musi wybierać pomiędzy lojalnością wobec Firmy, a wobec swojego przełożonego. Poza tym trzeba wspomnieć o kompatybilności stylów zarządzania i wykonawstwa, bo to wpływa na

Re: Renault megane 97-98 proszę o opinię

średnica kół 13" (Golf 4 14") Z kolei masz tańsze opony :) W 1999 był lifting i powiększono koła. 9. stukający układ kierowniczy na wertepach, nic poważnego tylko takie odczucie estetyczne. Opisałem Ci rzetelnie to co wiem o tym aucie, znam wielu zadowolonych użytkowników znajdą się i

Re: Zamiast stadionu wybudujmy mieszkania komunal

jest o wiele niższy. Dziś studia robi pro forma wiele osób na kierowniczych stanowiskach bo takie są wymogi. We Wrocławiu studiuje prawie 150 000 osób ale jest niewielkie przełożenie tej wiedzy na naukę. Krotko mówiąc większości bym nie zatrudnił w swojej firmie bo zbyt dobrze znam ich kreatywność i

List od żołnierzy z Iraku.

reagują, żandarmeria odpowiada : `działamy tylko wewnątrz bazy ' Odjechał (palec zdjęty z języka spustowego broni) po kilkunastu minutach pojawiają się przełożeni z bardzo krótką wizytą. Nerwy napięte jak postronki i brak jakiegokolwiek wsparcia, na przełożonych nie można liczyć - boją się podjąć

Prawda z Iraku od naszych żołnierzy.

reagują, żandarmeria odpowiada : `działamy tylko wewnątrz bazy ' Odjechał (palec zdjęty z języka spustowego broni) po kilkunastu minutach pojawiają się przełożeni z bardzo krótką wizytą. Nerwy napięte jak postronki i brak jakiegokolwiek wsparcia, na przełożonych nie można liczyć - boją się podjąć

Czy chuligan ma mniejszy żołądek?

, które nas nie dotyczą (żadna osoba spośród nas nie należy i nigdy nie należała do żadnego ugrupowania politycznego). Walka, jaką toczy partia „Samoobrona” jest nadwyraz okrutna. Układy polityczne w pracy z młodzieżą nie powinny mieć miejsca! Partia „Samoobrona” wykorzystując

S A M 0 0 B R 0 N A i lesław cnotliwy bamkowy

, bedacy wlaścicielem BPH. Agata Kwaśniak - zona Wojciech Kwaśniaka, Generalnego Inspektora Nadzoru Bankowego, zatrudniona na jest na jednym z kluczowych, kierowniczych stanowisk w BPH Banku Hipotecznym. Jest Dyrektorem Finansowym tego Banku, Głównym Księgowym i faktycznie osobą nr 2 po Prezesie Zarządu

Uprzejmość Radia Plus_Kowalski Zdzisław

nowa Ustawa, która weszła pierwszego czerwca, ona mówi – już nie ma pożyczek – jest, są po prostu refundacja kosztów wyposażenia bądź doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego do pracodawcy. To są pieniądze na pracodawcę. One maksymalnie mogą być 300% średniego yyy

Re: Przekładka układu kierowniczego

tak tragicznie ponieważ całą instalację trzeba zdemontować i odwrócić "na drugą stronę" acz wiadomo, że gdzieś czegoś zabraknie ale będzie to wyglądało uczciwie - koszt przekładki - jak ktoś powie, że jest w stanie przełożyć układ za 3500 PLN to napluję mu w gębę - jak narazie części