jakie obroty na jakim biegu

Marcin Lewandowski

Wideo | Przewidujący automat BMW

Wideo | Przewidujący automat BMW

BMW opublikowało wideo, w którym chwali się swoim nowym systemem inteligentnego przewidywania w automatycznej skrzyni biegów. O co tu chodzi?

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. V | Układ napędowy

Nasza długodystansowa Klasa B pokonała już dwie długie trasy i przejechała setki kilometrów po mieście. Przyjrzyjmy się bliżej jej silnikowi i skrzyni biegów

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Mieszanie biegami nie każdego bawi, więc coraz więcej aut wyposaża się wyrafinowane przekładnie automatyczne, które wykonują robotę za kierowcę. w pięciu parach samochodów sprawdziliśmy, gdzie lepiej sprawuje się "manual", a gdzie "automat"

Audi A3 Limousine 2.0 TDI quattro | Test miesiąca cz. 2 | Właściwości jezdne

Audi A3 Limousine 2.0 TDI quattro | Test miesiąca cz. 2 | Właściwości jezdne

lekko sportowe. Mocy nie brakuje, ale... No właśnie jest jedno „ale”. Połączenie mocnego diesla z ręczną skrzynią biegów niemal zawsze wymusza na kierowcy sporo pracy. Wąski zakres obrotów użytkowych wiąże się z częstymi zmianami biegów. Szczególnie w mieście lub przy dynamicznej jeździe

Volkswagen Golf 2.0 TDI | Test długodystansowy, cz. VII | Eko jazda

Volkswagen Golf 2.0 TDI | Test długodystansowy, cz. VII | Eko jazda

trybie szybko zmienia bieg na wyższy (przy odpowiedniej temperaturze oleju). W razie potrzeby automat błyskawicznie zredukuje przełożenie, dostarczając kierowcy moment obrotowy pozwalający na dynamiczne wyprzedzanie, ale kiedy nie jest to potrzebne, obroty silnika utrzymywane są na niskim poziomie

Alfa Romeo Giulietta QV | Test | Ciągle młoda

Alfa Romeo Giulietta QV | Test | Ciągle młoda

przekręcasz kluczyk w stacyjce, za oknem świeci słońce, a ty wybierasz tryb "Dynamic". Układ kierowniczy i skrzynia biegów właśnie zaczęły tworzyć z twardym zawieszeniem idealnie zgrany zespół, a przyjemne pomrukiwanie silnika na wyższych obrotach sprawia, że w mieście nie chcesz wrzucać wyższego

Dlaczego autobus szarpie? Bo jest zbyt nowoczesny

Dlaczego autobus szarpie? Bo jest zbyt nowoczesny

hamowania, obroty spadają: 1800, 1700, 1600 i tu sprzęgło - zmiana biegu (na taki, aby było 2000 obrotów) - sprzęgło off, 2000, 1900, 1800, 1700, 1600 i znów to samo. Jadący 50 km/h autobus jedzie w zależności od skrzyni na 4., 5. lub 6. biegu, więc do zatrzymania mamy 4, 5 lub 6 takich "szarpnięć"

Suzuki Vitara 1.6 4x4 AT | Test | Jako tako, czyli po japońsku

Suzuki Vitara 1.6 4x4 AT | Test | Jako tako, czyli po japońsku

to wyrok nakazujący wleczenie się za sznurem ciężarówek. Uciążliwej pracy automatu można pozbyć się, przechodząc do trybu zabawy manetkami umieszczonymi przy kierownicy. Reakcja na ich wciskanie jest szybka. Podczas zmiany biegu na niskich obrotach czuć delikatne szarpnięcie, ale nie jest to

Skoda Octavia 1.4 TSI LPG | Pierwsza jazda | Tanio i dynamicznie

Skoda Octavia 1.4 TSI LPG | Pierwsza jazda | Tanio i dynamicznie

jako fabryczną opcję. Skoda ma na tym polu duże doświadczenie - od 10 lat współpracuje z włoską firmą Landi Renzo. W tym czasie na polski rynek trafiło ponad 33,5 tys. nowych Skód z instalacjami LPG. Do niedawna ich oferta obejmowała tańsze Fabie i Rapidy z jednostkami wolnossącymi oraz 1.2 TSI, a

Volvo V60 Cross Country | Test | Pełne sprzeczności

Volvo V60 Cross Country | Test | Pełne sprzeczności

w zwykłym V60), przypominając, że siedzisz w rodzinnym kombi. Od mięsistej kierownicy nie chce się odrywać dłoni. Zresztą znajdujące się za nią łopatki do zmiany biegów sugerują, że zbyt często nie będę musiał tego robić. Zanim opuszczę redakcyjny parking, patrzę na auto oczami przechodnia i

Jak skutecznie obniżyć zużycie paliwa w samochodzie? Ciesz się płynną i ekonomiczną jazdą.

Jak skutecznie obniżyć zużycie paliwa w samochodzie? Ciesz się płynną i ekonomiczną jazdą.

skupienia się na wykonywaniu teoretycznie najprostszych czynności. W eco drivingu zasady zakładają konieczność wybierania odpowiednich momentów na zmianę biegów. Ogólne zalecenie jest takie, aby unikać jazdy na zbyt dużych obrotach - a w konsekwencji jak najszybciej zmieniać przełożenie na wyższe. Warto

Hyundai Ioniq | Pierwsza jazda | Trzy sposoby na Toyotę

Hyundai Ioniq | Pierwsza jazda | Trzy sposoby na Toyotę

marka Toyoty, stary wyga, doświadczony zawodnik na hybrydowym ringu. Myśląc o hybrydzie, od razu myślisz właśnie o nim. Miałem okazję przekonać się, jak wydajny jest jego napęd ( Toyota Prius | Pierwsza jazda | "Bjutiful" ). Ioniq nie jest jednak tylko hybrydą, bo jako jedyne auto na rynku

Salon Nowy Jork 2016 | Mercedes-AMG E43 | Dyskretny wygląd i 400 KM

Salon Nowy Jork 2016 | Mercedes-AMG E43 | Dyskretny wygląd i 400 KM

odmianę E43 4MATIC. Pod maską usportowionej klasy E pracuje 3-litrowa, podwójnie doładowana V-szóstka o mocy 396 KM i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny przy 2500 obrotów na minutę. Jednostka V6 współpracuje z 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów 9G-Tronic. Zgodnie z nazwą moc

Ford Focus RS | Test | Mega Hatch

Ford Focus RS | Test | Mega Hatch

odpowiedzialnym za pracę adaptacyjnego zawieszenia. Wady? Po pierwsze, fotele zamocowano kilka centymetrów za wysoko. Po drugie, skok lewarka skrzyni biegów mógłby być krótszy, a samo jego prowadzenie bardziej precyzyjne. Po trzecie, czcionka zegarów jest mało interesująca, a upchanie zbyt dużej liczby cyfr na

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. VI |  Żal się żegnać

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. VI | Żal się żegnać

moc trafia na przednie koła za pomocą siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów 7G-DCT. To dwusprzęgłowa konstrukcja, dzięki której zmiana biegów następuje błyskawicznie, ale czasem ma w zwyczaju szarpnąć przy zmianie biegu w trakcie wolnej jazdy. To jednak typowa przypadłość dla skrzyń

Peugeot 208 GTi | Test | Miejski Król Lew

Peugeot 208 GTi | Test | Miejski Król Lew

aluminiowe nakładki na pedały, metalowa gałka wajchy zmiany biegów, plakietki "GTi" czerwone przeszycia, czerwone obwódki zegarów, czerwony motyw systemu multimedialnego i czerwony pasek na kierownicy. Jaskrawa czerwień kontrastująca z ciemną tapicerką to zdecydowanie motyw przewodni w kabinie. Na

Kaski, kombinezony - jak wybrać bezpieczny strój do jazdy na motocyklu

Kaski, kombinezony - jak wybrać bezpieczny strój do jazdy na motocyklu

Pierwszą i najważniejszą rzeczą jaką musimy mieć jest kask. Nie tylko dlatego, że jazda bez niego jest zabroniona pod względem prawa. Również dlatego, że bez niego jesteśmy narażeni na najpoważniejsze urazy. Jak prawidłowo dobrać kask? Na rynku istnieje wielu producentów i modeli. Tutaj naprawdę

Porsche Cayman GT4 | Test | Drogowy rozrabiaka

Porsche Cayman GT4 | Test | Drogowy rozrabiaka

biegów i ceramiczne tarcze hamulcowe, które podkreślały jego charakter. Napisałem wówczas, że żarty z Caymana (określanego często jako 911 dla ubogich) się skończyły. Później, zawsze gdy zdarzało mi się przejechać tym autem, utwierdzał mnie on w przekonaniu, że wszystkie superlatywy, które o nim

Opel Astra 1.0 Turbo | Test | Dieta kopenhaska

Opel Astra 1.0 Turbo | Test | Dieta kopenhaska

właściwie nieodczuwalna, ale ujawnia się w poza jego granicami. Po trzecie, skrzynia biegów . Pięciobiegowa skrzynia manualna jest kolejnym mankamentem nowej Astry. Jest nieprecyzyjna, a dodatkowo droga, jaką lewarek musi pokonywać pomiędzy kolejnymi biegami, jest zbyt długa. Summa summarum Opel Astra V na

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | Priapizm

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | Priapizm

przyspieszony cykl pracy. Za kierownicą ma się jednak wrażenie, że samochód jest wolniejszy, niż sugerują dane techniczne. Biegi są długie, a silnik w "dostojny" sposób nabiera obrotów. Jednak rzut oka na prędkościomierz, i uświadamiacie sobie, jaką prędkością jedziecie. Automat zmienia biegi płynnie

Toyota C-HR | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

Toyota C-HR | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

się wersją z 1.2 Turbo i ręczną skrzynią biegów. To propozycja dla lubiących dynamiczniejszą jazdę. C-HR znacznie chętniej przyspiesza, a Turbo nawet na wysokich obrotach pracuje bardzo cicho. Jednak za większą frajdę z jazdy zapłacimy na stacji. Hybryda to znacznie rozsądniejszy wybór. Nad

Porsche 911 Carrera S Manual | Test | Dla takich aut warto żyć

Porsche 911 Carrera S Manual | Test | Dla takich aut warto żyć

. Uzależniają. Chce się po nie sięgać ponownie, czuje się głód ich prowadzenia. Ostatnio do tej listy dołączył kolejny model. To najnowsze wcielenie Porsche 911 Carrera S z manualną skrzynią biegów! Prowadząc zajęcia na torze wyścigowym „Kielce”, miałem okazję spróbować pełnej palety Carrer po

Toyota Auris Hybrid Touring Sports | Test długodystansowy cz. V | Hybryda w trasie

Toyota Auris Hybrid Touring Sports | Test długodystansowy cz. V | Hybryda w trasie

elektryczny pełni tylko rolę pomocniczą. Mieliśmy okazję odbyć kilka dłuższych podróży tym samochodem, przeważnie właśnie po drogach szybkiego ruchu i autostradach, gdzie jednostka napędowa musi pracować na najwyższych obrotach. I to dosłownie. Bezstopniowa skrzynia biegów po mocniejszym wciśnięciu pedału

Honda Civic Type R vs Subaru WRX STI vs Mazda MX-5 | Sposób na emocje

zakresie obrotów. Oczywiście nie są to przyspieszania jak z japońskich filmów o nocnych wyścigach, od których rozmazuje się świat, ale do sprawnego poruszania się i czerpania radości z jazdy w zupełności wystarcza. Tym bardziej, że wszystkie 160 KM trafia na tylne koła, a 100 km/h na liczniku pojawia się

Toyota GT86 | Test | Historia nieznana

oponami w rozmiarze 215/45. Dzięki precyzyjnie pracującemu układowi kierowniczemu i 6-biegowej skrzyni biegów, kierowca może w pełni wykorzystać potencjał 200-konnej jednostki. Mimo tego, że pod maską pracuje bokser, maksymalny moment obrotowy wynoszący 205 Nm dostępny jest na wysokich obrotach, bo aż

Automat fajna sprawa, tylko jaki wybrać? | Poradnik

następuje w tym samym czasie. Dzięki temu szybkość działania jest na bardzo wysokim poziomie. Koniec z automatami - co je zastąpi? Jako pierwszy w samochodach seryjnych skrzynię dwusprzęgłową pokazał Volkswagen w 2003 roku. Skrzynia nazwana DSG (Direct-Shift Gearbox) miała sześć biegów. Z czasem dołączyły

8 aut i prawie 9 tys. KM, czyli supersamochody z Genewy

przeprojektowany. Sercem Chirona jest potężny, 8-litrowy, poczwórnie doładowany silnik W16 o mocy 1500 KM i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Maksymalna moc dostępna jest przy 6700, a moment w przedziale 2000-6000 obrotów na minutę. Jednostka współpracuje z przeprojektowanym dwusprzęgłowym automatem o

Nauka jazdy | Czego uczą a nie powinni Część V

, muskaniem gazu i jazdą w upale bez klimatyzacji.Szybciej czyli oszczędniejPodstawą jest wcześniejsza zmiana biegów. Większość kierowców zmienia bieg na wyższy przy 3-3,5 tysiącach obrotów. Tłumaczą, że wtedy silnik ma najlepszą elastyczność, że oszczędzają panewki i że niemal wszyscy tak robią. I faktycznie

Mercedes W116 300 SD Turbo Diesel | Test | Sen badylarza

technologii Turbo Diesel w autach osobowych. Dzięki turbosprężarce mam pod stopą 111 KM i prędkość maksymalną na poziomie Poloneza. Ale po jaką cholerę amerykanom ten Turbo Diesel? Przecież wiadomo, że tak jak gangster z filmu Lyncha, klienci wybiorą wersję 6,9 litra, a centusie 4,5 litra? Przypomina to

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

momentu obrotowego. Pełna moc dostępna jest dość wysoko, bo dopiero powyżej 7000 obr., ale maksymalny moment osiągany jest w przedziale 4500 - 5800 obrotów. W połączeniu z manualną skrzynią biegów, pierwsza setka na żółtym cyferblacie pojawia się już po 5 sekundach. Szybko? Dla informacji wspomnę tylko

Volvo S90 D4 vs Mercedes E 220d | Konfrontacja | Wybór (nie)oczywisty

Skoda Superb vs. Volkswagen Passat | Konfrontacja | Wojna domowa Jako pierwsi w kraju postanowiliśmy porównać dwie nowości. Oba auta zostały zaprojektowane w myśl zupełnie innej filozofii. Volvo postawiło na technologię znane z XC90 i eleganckie opakowanie, które wprowadza do nudnego segmentu sporo

Hyundai i20 Coupe 1.25 | Test | Dla młodych

czym będzie można wspomnieć po latach z łezką w oku, jakie to było fajne, pomimo ciasnoty, niedoborów mocy i ubogiego wyposażenia? Oto panaceum na nudę i to w dodatku bardzo przestronne i nieźle wyposażone. Tego brakowało w segmencie aut miejskich. Hyundai miał już odnowioną gamę modelową o nowej

Renault Megane GT220 | Test | Wypełnić lukę

brzmienie. To dobry kompromis pozwalający na spokojną jazdę do pracy, a na pustych drogach dający odpowiednią dawkę emocji. A te wzrastają niczym apetyt, im wyższe obroty, tym chętniej gaz wpada w podłogę. Średnie spalanie wynoszące w naszym teście 7,5 l/100 km można uznać za bardzo dobry wynik

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle | Test | Transporter

wystarczające. 300 Nm, dostępnych od 2000 obrotów, sprawia, że silnik jest bardzo elastyczny i szybko reaguje na gaz. W dodatku cechuje się on wysoką kulturą pracy, tylko przy zimnym rozruchu do naszych uszu dociera delikatny klekot Diesla. Jest jeszcze jedna zaleta tego źródła napędu - niski apetyt na paliwo

Skoda Superb Combi 2.0 TDI | Test | Nowy wizerunek, stare zalety

/h i większych, które można osiągać np. na niemieckiej autostradzie natężenie dźwięków staje się mówiąc eufemistycznie... męczące. Skoda Fabia III | Czeska ewolucja Powodem takiej sytuacji jest na pewno zestopniowanie skrzyni biegów. Przekraczając 140 km/h obroty wysokoprężnej jednostki

Nowe modele Audi A4, A5 i A6 Ultra

oczyszcza spaliny z tlenków azotu. Zużycie paliwa w trybie mieszanym wynosi od 3,9 do 4,6 l/100 km, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla od 104 do 119 g/km. Modele Ultra wyposażane są seryjnie w manualną skrzynię biegów, w której górne przełożenia nieco wydłużono. Opcjonalnie, w Audi A6 dostępna jest

Nie trać przyczepności - sprawdź jak działa napęd na 4 koła

4MATIC to nie tylko napęd. Nazwę należy kojarzyć jako połączenie 4x4 z najnowszymi automatycznymi skrzyniami biegów. Produkcja aut z zastosowaniem tego rozwiązania nie zakończyła się na jednym modelu, przeciwnie - w ofercie obecnie proponowanej łatwiej policzyć samochody które owej opcji nie

Obniż koszty urlopu | 10 zasad eko drivingu

Poradnik | Złe nawyki, które niszczą auto Wyjazdy na wakacje oznaczają często pokonanie setek, a nawet tysięcy kilometrów. Nie trudno obliczyć oszczędności, jakie wiążą się z eko drivingiem. Stosując się do kilku prostych zasad można zaoszczędzić konkretną sumę pieniędzy i przeznaczyć ją np. na

Euro 2016 | Te auta wzięłyby udział w turnieju

jest przy 6700, a moment w przedziale 2000-6000 obrotów na minutę. Jednostka współpracuje z przeprojektowanym dwusprzęgłowym automatem o siedmiu przełożeniach. Moc trafia oczywiście na wszystkie koła supersamochodu. Pierwsza setka na liczniku? Mniej niż 2,5 sekundy. Polska nie dała szans

Hyundai i30 Turbo | Test | Podkręcone oczekiwania

położeniami kół kierownica robi 2,7 obrotu. W standardzie jest funkcja wyboru trybów pracy, wpływająca na siłę wspomagania, choć różnice pomiędzy nimi nie są duże. Mechanizm zmiany biegów jest zwarty i umożliwia szybkie zmiany. Fotele zaś zapewniają dobre trzymanie boczne, a przy tym są wygodne, nawet dla

Lexus | Drugie oblicze marki

skrzynią biegów zostało wycenione na 388 tysięcy. BMW oferuje kierowcy 431 KM z trzylitrowego silnika. Mimo mniejszej mocy M4 jest trochę szybsze. O Lexusie RC-F nie będziemy się tutaj rozpisywać z bardzo prostego powodu. Ostre dwudrzwiowe coupe gościło jakiś czas temu u nas w redakcji. Wszystko o

Subaru Levorg 1.6 GT-S | Pierwsza jazda | Radość z jazdy

liniową charakterystykę, ochoczo reaguje na gaz w szerokim zakresie obrotów. Na kierownicy odnajdziemy przyciski systemu SI-Drive. Możemy wybierać między trybem "Inteligentnym", nastawionym na ekonomiczną jazdę, oraz "Sportowym", który zmienia charakterystykę pracy silnika oraz skrzyni

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

-biegową manualną skrzynią biegów zamknięta w 5-drzwiowym nadwoziu zapewnia bardzo przyzwoite osiągi, ale nie do końca takie, jakich można by się było po niej spodziewać. "Setka" w 8,2 sekundy i maksymalna prędkość powyżej 220 km/h - brzmi dobrze, ale w aucie nie jest to tak odczuwalne. Na

Volkswagen up! 1.0 TSI | Pierwsza jazda | Pięćsetce wyrósł groźny rywal

Fiat 500 TwinAir Turbo | Test | Przepis na sukces Kolorami, felgami, różnobarwnymi dachami i smartfonami zajmiemy się później. Zaczniemy od najważniejszej nowości, jaką przynosi drugie wcielenie najmniejszego Volkswagena. Chodzi oczywiście o silnik 1.0 TSI. Litr pojemności, 3 cylindry i

Skoda Octavia RS230 | Test | Rzeczywiście Sportowa?

, który w połączeniu ze skrzynią DSG rozpędza Skodę do pierwszej setki w 7 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 245 km/h. W efektywnym przeniesieniu mocy na asfalt pomóc ma elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS. Efekt jest taki, że na mokrej nawierzchni do trzeciego biegu trakcji mocno brakuje

Lexus na ósemkę

widać jest to wyśrubowana jednostka napędowa, zestrojona pod kątem mocy. Jako, że auto jest dedykowane również na rynek amerykański, do baku śmiało można nalać benzynę "Normal" (91-oktanową) i to mimo, że stopień sprężania jest dość duży i wynosi 11.8:1.Skąd 8 biegów?Czasy, kiedy automaty

Jakimi samochodami jeździliby superbohaterowie?

W porównaniu ze spektakularnymi batmobilami, jakie możemy zobaczyć na srebrnym ekranie albo kartach komiksów BMW M2 może wydawać się krokiem wstecz dla Batmana. Jednak zdaniem serwisu carwow.co.uk drapieżne BMW to świetny samochód dla Mrocznego Rycerza. Batman działa w końcu na ulicach olbrzymiej

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | American Psycho

-biegowy automat firmy ZF (znany z BMW czy Range Rovera). Tempo zmiany biegów nie odbiega specjalnie od dwusprzęgłowych przekładni, a 8 bieg pozwala przy prędkości 100 km/h na utrzymywanie obrotów silnika w granicach 1200 na minutę. To znacząco wpływa na zużycie paliwa. Świetny ruch ze strony Jeepa, że

Sprzęgło | Trudny żywot

korbowego na przekładnię. Łatwo więc zauważyć, że sprzęgło jest bardzo mocno obciążonym podzespołem, mającym do czynienia zarówno w dużymi naciskami jak i wysokimi obrotami. Służy przede wszystkim do rozłączania układu napędowego przed skrzynią biegów, niezbędnego przy ruszaniu i zatrzymywaniu się a także

Audi RS4 Avant | Test | Dla sportowej rodziny

, wydobywający się z wydechu. I tak od zmiany z jedynki na dwójkę, aż do siódmego przełożenia. Ośmiocylindrowy silnik ma ogromną ochotę do jazdy, szczególnie w zakresie od 4000 do 6000 obrotów. Każde, nawet lekkie wciśnięcie pedału gazu powoduje, że na wszystkie cztery koła za pomocą napędu quattro trafia dawka

Koniec z automatami

obsługuje biegi parzyste, a drugie nieparzyste, co pozwala zmieniać biegi błyskawicznie i bez szarpnięć.W ślad za VW poszły Audi, BMW, Mitsubishi, Nissan, Porsche, a obecnie dwusprzęgłowe skrzynie spotykane są już bardzo często. Zalety DSG są wyraźne. Ekologia wymusza na producentach walkę o obniżenie

Jeep Wrangler vs. Triumph Tiger | Konfrontacja | Leśne szaleństwo

jesteśmy legalnie, na prywatnym terenie. Siedzę za kierownicą wersji Unlimited. Ma dłuższe nadwozie z dodatkowymi drzwiami dla pasażerów tylnej kanapy. Wymóg czasów, krótkie nadwozia w XXI wieku postrzegane są jako niepraktyczne, choć przez pierwsze 100 lat motoryzacji nikomu nie przeszkadzały i cieszyły

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A

, co jest typowe dla volkswagenowskich skrzyń DSG. Podstawowy tryb jazdy Eco oznacza zmiany biegów przy niskich obrotach i "leniwą" reakcję na pedał gazu. Trzeba przywyknąć zwłaszcza, że tryb Sport nadmiernie ciągnie obroty w górę i nie nadaje się do codziennej jazdy. Pozostaje jeszcze tryb

Ford Mustang | Znamy osiągi i techniczne detale

przekładnią dostępny będzie system kontroli startu launch control, który utrzymuje obroty silnika na ustawionym wcześniej poziomie z zakresu od 3000 obr/min do 4500 obr/min przy pedale gazu wciśniętym do oporu. Po zwolnieniu sprzęgła moment napędowy przekazywany na tylne koła jest ograniczany do wartości

Krzepki Sven

dynamiką nowego silnika. Mówi za to o dłuższych przełożeniach. Piąty bieg ma teraz identyczne przełożenie, jakie poprzednio miała szóstka. Obecnie szósty bieg służy jedynie do oszczędnej jazdy autostradowej. W skrzyni automatycznej zmieniono oprogramowanie, które teraz zmienia biegi przy niższych obrotach

Salon Paryż 2014 | Honda Civic Type R | Na ulicach w przyszłym roku

kolei przy wyższych obrotach doskonałą dynamikę zapewnia układ zmiennych faz rozrządu i-VTEC - od lat doceniany przez właścicieli modeli Type R. W nowej Hondzie Civic Type R zadebiutuje nowy przycisk "+R" zlokalizowany na kole kierownicy. Po jego naciśnięciu zostanie aktywowany tryb "+R

Coraz chętniej oszczędzamy paliwo

stara się utrzymać auto na najwyższym biegu. Również w Polsce, ta zasada ekonomicznej jazdy jest najmniej popularną wśród kierowców. Niewiele ponad połowa użytkowników polskich dróg zmienia bieg przy możliwie najniższych obrotach. Cicha jazda o kropelce | Eco driving w praktyce Nieznanym sposobem na

SsangYong Tivoli | Pierwsza jazda | Siła przebicia

dynamiczniej, musimy utrzymywać bardzo wysokie obroty. To naturalnie wiąże się z wyższym hałasem. Dopiero powyżej 3500 obr. jednostka nabiera ochoty do współpracy. Każdy manewr wyprzedzania oznacza konieczność redukcji. Niestety zmiana biegu na "dwójkę" i "czwórkę" wiąże się z uderzaniem

Audi R8 i Święty Mikołaj | Wigilijna opowieść Moto.pl

z siebie łoskot, który dodatkowo rozsierdził Rudolfa i resztę protestującego związku zawodowego reniferów. Na szczęście Audi wyposażyło R8 w system drive select, dzięki któremu można regulować m.in. pracę silnika, zawieszenia i skrzyni biegów. Wystarczy zmiana trybu, by nie budzić dzieci, gdy nocą

Salon Genewa 2013 | Prezent na 50. urodziny 911 - nowe GT3

zupełnie od nowa na bazie aktualnego modelu 991. Jest sporo nowości. Jako pierwsze Porsche model GT3 otrzymał układu aktywnego sterowania tylnymi kołami. Wszystko po to żeby osiągnąć jeszcze większą precyzję i dynamikę. Zależnie od prędkości, system skręca koła w tym samym lub przeciwnym kierunku do

Mazda CX-3 1.5 Sky-D SkyPassion | Test | Kusi wyglądem

prędkościomierz) nie są prezentowane na przedniej szybie, a na wysuwanej szybce. W dodatku nie można tego wyłączyć. Ponadto centralny ekran jest dotykowy tylko na postoju. W czasie jazdy można obsługiwać go tylko przy pomocy pokrętła. Jaki to ma sens? Z zewnątrz trudno to stwierdzić, ale tak naprawdę CX-3 to

Ferrari Testarossa | Test | Nocne espresso

, w firmie ITCA w Turynie. Dwanaście było jeżdżących, reszta służyła do stacjonarnego badania komponentów. Wykorzystywano je również do prób zderzeniowych i badań homologacyjnych. Większość skasowano lub rozmontowano na części. Ocalały tylko trzy i służyły jako muły testowe w dziale eksperymentalnym

Mitsubishi Outlander z nowym dieslem

Mitsubishi podkreśla fakt, że produkuje diesle od 1931 roku i jako pierwsza japońska marka wprowadziła silnik wysokoprężny do samochodów. Diesel o pojemności 2.2 litra i mocy 177 KM podobnie jak 1.8 DID MIVEC znany z modeli ASX i Lancer, należy do rodziny nowych, w pełni aluminiowych, ekologicznych

Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition | Test | Powrót do korzeni

zakończy się przy 250 km/h. Mimo imponujących wartości, za kierownicą ma się wrażenie, że samochód jest wolniejszy niż sugerują dane techniczne. Biegi są długie, a silnik w "dostojny" sposób nabiera obrotów. Jednak szybki rzut oka na prędkościomierz i uświadamiasz sobie jak bardzo to mylne

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

przekładnią DSG, która bardzo szybko zmienia biegi. Maksymalny moment, wynoszący 340 Nm, osiągany jest w zakresie 1750-3000 obrotów. Do tego silnik nie jest zachłanny na paliwo, wręcz przeciwnie. Poza miastem przy spokojnej jeździe komputer pokładowy wskazywał średnie spalanie nawet poniżej 5,5 l/100 km

Audi A1 Sportback 1.4 TFSI | Test | Mieszczuch idealny?

zdarza się jej lekko szarpnąć autem, ale przy tego typu konstrukcjach zdążyliśmy się już do tego przyzwyczaić. Zmiana biegów jest natychmiastowa, a 7 przełożenie pozwala w trasie na utrzymanie niskich obrotów silnika. Do dynamicznej jazdy przydają się manetki umieszczone przy trójramiennej kierownicy z

Mercedes-AMG C 63 S | Pierwsza jazda | Godny następca

osiem "garów", które wydają z wydechu chrapliwy dźwięk. Jedyne czego brakuje, to charakterystycznych dla 6,2-litrowej jednostki strzałów, ale mamy za to równie przyjemne tzw. przepalenia w trakcie redukcji lub zdejmowania nogi z gazu, gdy silnik znajduje się na wysokich obrotach. Oczywiście w

Czego nie uczą, a powinni

, muskaniem gazu i jazdą w upale bez klimatyzacji.Podstawą jest wcześniejsza zmiana biegów. Większość kierowców zmienia bieg na wyższy przy 3-3,5 tysiącach obrotów. Tłumaczą, że wtedy silnik ma najlepszą elastyczność, że oszczędzają panewki i że niemal wszyscy tak robią. I faktycznie, 15 lat temu taki styl

Salon Detroit 2013 | Jeep Grand Cherokee SRT

wkręcany nawet na najwyższe obroty silnik. Pod maskę SRT trafiła znana z przedliftingowej odmiany modelu jednostka V8 HEMI o pojemności 6.4 l i mocy 477 KM, osiąganej przy 6 tys. obr./min. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 4,3 tys. obr./min. i wynosi 630 Nm. Nowością jest jednak skrzynia biegów

Toyota GT86 vs. Yamaha MT09 | Konfrontacja | Zaszalej na wiosnę

Akrapovic), towarzyszące rozruchowi to pierwsze ostrzeżenie. Już wiadomo, że ze 115-konnym stadem trzeba uważać. Manetka gazu to najbardziej precyzyjna część, z jaką mamy bezpośrednio do czynienia. Nawet niewielkie jej muśnięcie momentalnie przekłada się na wzrost obrotów, których silnik potrafi wygenerować

Volkswagen CC 2.0 TSI R-Line | Test | Cenny Comfort

Mercedes CLA 200 - Test | Piękno i emocje W 2008 roku na rynku zadebiutował Passat CC, który podczas modernizacji z 2012 roku ochrzczono jako CC. Auto wzorowano pod względem charakteru na Mercedesie CLS, który w 2004 roku zapoczątkował erę tzw. czterodrzwiowych coupe. Jednak nie są to

Porsche 911 Carrera RS | Test | Nocny drapieżnik

wiadomo, co wybierze. A "911" wrzucona w zakręt zawsze zrobi to samo. Można na niej polegać jak na starym przyjacielu. Największą wadą RS-a jest skrzynia biegów. Nie jest zła, chociaż zmiana biegów w żadnej starszej 911-ce nie była nigdy szczytem precyzji. Sprawę poprawia zastosowany w aucie

Porsche 911 Carrera RS | Test | Nocny drapieżnik

- 230-konny silnik z Carrery 3.2, w połączeniu z masą własną identyczną jak w wersji Lightweight, daje poczucie niesamowitej lekkości jazdy i na normalnych drogach nieograniczonej mocy. Rewelacyjnie dostrojony układ wydechowy na niższych obrotach przypomina czołgowy bulgot, a powyżej 4000 obrotów ryczy

Darracq 200 HP | Nic co ekscytujące nie dzieje się w ciszy

siedzenia są umieszczone dość wysoko a ciebie nie chroni żadna owiewka przez co musisz trzymać się z całej siły, aby cię nie zwiało. Darracq pracujący na biegu jałowym wydawał dźwięki przypominające stalowy popcorn wybuchający we wnętrzu garnka, ale to nic w porównaniu z tym, jakie brzmienie ten wóz

Lamborghini Huracan LP 610-4 | Test | Warto mieć marzenia

zauważy. Taki mocny odcień bardziej pasuje do charakteru tego auta. Jednak wybór nie był mi dany. Na dosyć wczesnym etapie zamawiania poinformowano mnie, że jeśli chcę go mieć tu i teraz, to mogę wybrać wszystkie kolory jakie chcę pod warunkiem, że będzie to biały. Trudno. Na szczęście w tym dziewiczym

Citroen Grand C4 Picasso | Test | Hi-tech po francusku

100 km. Średnie zużycie w warunkach miejskich to 6,8. W trasie jest jeszcze lepiej. Wynik poniżej 5 l/100 km to żaden wyczyn, a zejście do średniej wartości podawanej przez producenta (4,0) także jest możliwe. Cieniem na tej jednostce kładzie się praca w niskich rejestrach obrotów. O ile silnik nie ma

Poradnik | Kupujemy samochód używany

wymiany pierścieni lub uszczelniaczy), -    dymienie przy zmianie biegów na wysokich obrotach - spaliny powinny być w zasadzie niezauważalne, pomijając biały dym przy niskiej temperaturze, -    w autach z silnikami Diesla czarny dym oznacza zużyte wtryskiwacze, niesprawną

Toyota Corolla 1.4 D-4D - test | Pierwsza jazda

Toyota Harrier, czyli nowy Lexus RX? Corolla to najbardziej znana Toyota i zarazem najczęściej kupowany nowy samochód w 2012 roku na świecie (warto pamiętać, że do globalnych wyników sprzedażowych Corolli doliczany jest również Auris, na niektórych rynkach sprzedawany właśnie jako Corolla). W tym

Skoda Citigo Elegance | Test | Mały, ale...

Świeć przykładem, czyli jak używać świateł Skoda poszerzyła swoją ofertę o małe auto miejskie. Aut, wprowadzone na rynek w 2011 roku, jest bliźniaczą konstrukcją Volkswagena up! i Seata Mii. Trojaczki różnią się jedynie detalami. Citigo sprawdzi się jako drugie auto w domu. Ze względu na niską cenę

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

zmodyfikowano w taki sposób, by idealnie współgrała z nową jednostką. I trudno jej cokolwiek zarzucić. Biegi wchodzą gładko, a przełożenia są krótkie, co podczas pokonywania slalomu, jaki fundują górskie drogi wzdłuż Lazurowego Wybrzeża, bardzo szybko doceniłem. Silnika nie ma sensu wkręcać na wysokie obroty z

Nowy McLaren MP4-12C

przypatrzymy się technologii, jakiej użyto do produkcji samochodu, cena wydaje się uzasadniona. Wystarczy spojrzeć na główną część konstrukcji - element nazwany przez McLarena "Carbon Monocell". Waży jedynie 80 kg (!) i został w pełni wykonany z włókna węglowego, podobnie jak pozostałe elementy

Downsizing

czterocylindrowa "250". Osiągi są bardzo dobre, a jedyna różnica jest taka, że przy mocniejszym gazie czterocylindrowa jednostka jest częściej zapędzana na wyższe obroty - bo nie ma takiej rezerwy osiągów, jaką dysponuje V6. Natomiast spora różnica pojawia się przy kasie, kiedy okazuje się, że

Magazyn V12 | Już w kioskach

. Spotkany zaledwie moment wcześniej facet prowadzi samochód, który on i jego ojciec Michael tworzyli nader starannie, z pomocą Pininfariny i sporej, lecz dotąd jeszcze nieujawnionej, dozy gotówki. Przez czystego farta, jako pierwszy dziennikarz na świecie mam okazję poprowadzić Lancię Stratos HF 2011. 56

Subaru Levorg vs Volkswagen Golf Alltrack | Serce kontra rozum

. Dostępne w standardzie "siedemnastki" nie prezentują się tak okazale. Za kierownicą Golfa Alltracka czujesz się pewnie. Układ kierowniczy dostosowuje swoją twardość do prędkości, z jaką się poruszasz - na parkingu jest przyjemnie lekki, a podczas szybkiego pokonywania łuków imponuje precyzją

Land Cruiser będzie mocniejszy

roku jako zupełnie nowa konstrukcja, zastępując wysłużoną już 120-kę, ale pod maską można było dotąd znaleźć silnik diesla ze starego modelu i nieco mocniejszego benzyniaka, także montowanego pod maską poprzednika. Wchodzące w życie z nowym rokiem (2011) przepisy dotyczące czystości spalin wymuszają na

BMW X3 xDrive 35d - test | Za kierownicą

niemiłosiernie wachlować przełożeniami. Nic z tego, a nawet jeśli czasem tak jest, zmiany trudno wyłapać bez zerkania na obrotomierz. Wszystko pracuje jak w szwajcarskim zegarku, a biegi wskakują w mgnieniu oka. Szybkość pracy przekładni łatwo skontrolować używając łopatek umieszczonych przy kierownicy. Ocena

Mercedes-AMG GT S vs. Porsche 911 Carrera 4 GTS | Konfrontacja | Derby Stuttgartu

osią, generuje 430 KM i i 440 Nm. Wolnossący charakter jednostki pozwala na uwolnienie pełnej mocy dopiero na wysokich obrotach (odpowiednio przy 7500 i 5750 obr.). Zatem czy 911 może mieć jakiekolwiek szanse z rywalem ze Stuttgartu? Walter Rohrl powiedział kiedyś, że konie mechaniczne w Porsche liczą

Subaru BRZ | Test | Nawrócenie

skomplikowana. Na pokładzie znajdziemy proste radio/CD, klimę i przełączniki obok drążka zmiany biegów (ESP off i VSC Sport), których na początku nie odważyłem się ruszać. Wolna jazda nie męczy, co więcej, jest nawet przyjemna. Przy spokojnej jeździe dwulitrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa pokazuje

Mercedes Vito/Viano 2.2 CDI Blue Efficiency - test | Za kierownicą

, układ zarządzający energią elektryczną i system start-stop, wyłączający silnik na postoju. Manualna skrzynia biegów z przydomkiem Eco ma optymalnie dobrane przełożenia i również sprzyja oszczędzaniu paliwa. Podobnie jak wskaźnik sugerujący zmianę przełożenia na wyższe, umieszczony na tablicy przyrządów

Volvo XC90 | Pierwsza jazda | Początek nowej ery

kierowcę dotyczy obsługi bardzo skomplikowanego urządzenia elektronicznego, jakim jest XC90 Po zajęciu miejsca w wygodnym fotelu, skrojonym przy tym elegancko jak dobrej klasy garnitur, na kierowcę XC90 czeka kilka niespodzianek. Pierwszą jest sposób uruchamiania silnika. W aucie z XXI wieku na próżno

Skoda Rapid Spaceback Style Plus | Test | Stylowa Skoda

za żadną Skodą, jaką do tej pory jeździliśmy, nie obejrzało się aż tyle osób, więc coś w tym jest. Sprawdź oferty specjalne na nowe Skody Niestety czar nieco pryska we wnętrzu, które nie jest już tak ekstrawaganckie. Panuje to wszechobecna czerń i typowy dla Skody design. Ma to jednak swoje zalety

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

była konsekwentnie poprawiana, a w większości przypadków naprawy nie wiążą się z dużymi kosztami. W jakich samochodach możemy trafić na wadliwe jednostki Francuzów? Lista jest bardzo długa: 1.5 dCi - Renault Twingo, Renault Clio, Renault Modus, Renault Megane, Renault Fluence, Renault Scenic

MINI JCW GP | Test | Pierwsza jazda |

także najmocniejsze. Różnica między standardowym John Cooper Works jest nieduża, bo wynosi tylko 7 KM, ale na uwagę zasługuje fakt, że GP jest mocniejsze nawet od MINI Challenge. Benzynowy silnik o pojemności 1.6 wyposażony w układ turbo, generuje 218 KM przy 6000 obrotów na minutę, ale już 260 Nm od

Skoda Octavia | To już 20 lat na rynku!

benzyniak 1.6 MPI o mocy 75 KM, półkę wyżej znalazł się większy 1.8 20V o mocy 125 KM. Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych przygotowano lubianego turbodiesla 1.9 TDI o mocy 90 KM. Z tym silnikiem Skoda Octavia spalała tylko 5,1 litra oleju napędowego na 100 km. Z biegiem lat gama silnikowa pierwszej

Honda Civic Type R vs. Renault Megane R.S. Trophy | Porównanie | Japonia kontratakuje

czasów otwarcia zaworów ssących okazuje się genialne. To dziwne uczucie w Hondzie, gdy silnik od samego dołu "chce" jechać, ale jakie to miłe! W dodatku dwulitrowy benzyniak nadal lubi wysokie obroty. Im "kręcimy" go wyżej, tym jest jeszcze lepiej! Czerwone pole na obrotomierzu

Porsche Carrera Cup | Tor Oschersleben | Relacja: Dobry występ polskiego zespołu

Deutschland na torze Oschersleben najlepszy czas (1:29.334) uzyskał Michael Ammermüller. Zgodnie z przepisami dzięki temu wynikowi reprezentant ekipy QPOD Walter Lechner Racing zdobył pole position do niedzielnego wyścigu. Do sobotniego biegu z pierwszego pola startował Holender Pieter Schothorst (Mc

Suzuki Vitara 1.6 VVT 4WD XLED | Test | Zmiana charakteru

, ważniejszy stał się styl (chociaż prześwit jest duży - 185 mm). Nowe Suzuki bazuje na płycie podłogowej SX4 S-Cross, jest od niego o 125 mm krótsza, ale o 10 mm szersza. Jaki sens ma posiadanie w ofercie tak podobnych modeli? Podobno od przybytku głowa nie boli, więc Suzuki postawiło na crossovery. Jak

MINI Hatch Cooper S | Pierwsza jazda | Nadal oryginalny

, przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,8 sekundy. Dynamika silnika w pełnym zakresie obrotów jest jeszcze lepsza, niż w poprzedniej generacji. W sportowej jeździe pomaga również tryb Sport, który uruchamia m.in. opcję międzygazu przy redukcji biegów. W trakcie spokojnej jazdy możemy skorzystać z trybu

Mercedes-AMG GT S | Pierwsza jazda | Sport ma we krwi

"Sport+". Na "Race" jeszcze przyjdzie pora. Uwierzcie mi. Kierownica od razu stawia większy opór, bieg natychmiast zbijany jest na niższy, utrzymywane są wyższe obroty, a zawieszenie staje się utwardzone. GT seryjnie ma montowaną mechaniczną "szperę", w S blokada jest

Nowy Ford Mondeo | Pierwsza jazda | Nareszcie!

, że nasz egzemplarz był w nią wyposażony. A wystarczył jeden dodatkowy przycisk... Ford naszpikował nowe Mondeo wszystkimi najnowocześniejszymi technologiami, jakimi w tej chwili dysponuje, oczywiście wymagają one dopłaty. Na bogatej liście wyposażenia znajdują się m.in.: adaptacyjne w pełni LED-owe

Jakie obroty na biegu jałowym????

Poproszę o informację jakie powinny być obroty na biegu jałowym-BMW 318 i 2001 rok-benzyna. Jestem świeżo po myciu silnika krokowego i przepustnicy, miałem problem z falującymi obrotami na biegu jałowym. Teraz mam obroty ok 900 na rozgrzanym silniku, i nie wiem czy to jest ok. Bardzo dziękuję za

Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

Tak jak w temacie, może ktoś mi, niewiedzącej, powiedzieć przy jakich obrotach silnika wrzucać wyższy bieg w Octavii?

Re: automat czy manual ?

W automacie też masz możliwość zmiany na sekwencję i wrzucania sobie biegów przy takich obrotach przy jakich chcesz. Tylko jak już się trochę człowiek nauczy jeździć automatem to nagle się okazuje, że wie przy jakich obrotach ile przycisnąć aby skrzynia sama zrobiła kickdown taki jaki kierowca

Re: Macie jakieś doświadczenia z downsizingiem?

też bez zmiany. W dieslu wymagało to każdorazowo zmiany biegu na wyższy w trakcie takiego przyspieszania bo kończyły się użyteczne obroty. Co prawda tym tsi przejechałem dopiero niecały 1000 km ale odczucia są jednoznaczne. Przy nim diesel to była straszna padaka. Żeby jako tako jechał wymagał po

Re: Mylę sie?

Tylko jaka jest prędkość obrotowa rozrusznika? Jak coś jest nie tak z układem zasilania, to przy pracującym rozruszniku możesz policzyć spokojnie obroty wału. Jak ruszasz "na pych" to wpierw się rozpędzasz (do prędkości równej tej z obrotów biegu jałowego na jedynce, lub niżej na dwójce - stąd

Re: Stop, Korekta... Zwracam Honor!

klemens1 napisał: > gzesiolek napisał: > > > przy 70tce masz 7. bieg... jakie masz wtedy obroty? maks 1000 rpm? > > Niecałe 1500. Na niższych jest jeszcze ciekawiej - mam 1800, a oprogramowanie w > rzuca wyższy bieg i obroty spadają na 1300-1400. Pierdnięcie na

Re: Stop, Korekta... Zwracam Honor!

gzesiolek napisał: > przy 70tce masz 7. bieg... jakie masz wtedy obroty? maks 1000 rpm? Niecałe 1500. Na niższych jest jeszcze ciekawiej - mam 1800, a oprogramowanie wrzuca wyższy bieg i obroty spadają na 1300-1400. Pierdnięcie na gaz powoduje oczywiście redukcję. > Poza tym co ma

Re: Sporo prawd... Czego faceci chcą WIĘCEJ !

ku.wa są te obroty?? też wymyślili, phi), zarżnąć skrzynie biegów, przeoczyć kontrolki (haha, jakie śmieszne ikonki, lol xD ). Na koniec wyrzucić auto z miną noszku.wa, ale buble produkują. Zgadza się andziu, nie ma czegoś takiego jak dbanie o samochodowość.

Re: Bo przyśpieszenie 0-100 ma takie znaczenie

. To już od ciebie zależy kiedy wg ciebie lepiej zmienić bieg. Przy 85 z 2 na 3 czy przy 100 km/h z 3 na 4. ale weź sobie excela i sprawdz jaka jest wtedy siła na kołach. Jednak moim zdaniem głównym powodem takiego zestopniowania turbodiesla jest brak mocy przed turbodziurą. Możesz wydłużyć biegi

Jak zepsuć auto?

To tak przy okazji watku o skrzyniach biegów... zastanowiłem sie jak dzis mozna zespsóć auto? Oczywiscie nie mam na mysli rozbicia o drzewa ale raczej zepsoc mechanicznie. To zreszta wiaze sie z watkiem old vs new. Np. ciezko rozwalic sinlik wysokimi obrotami, bo mamy elektroniczne odciecie

Re: automat czy manual ?

Zyskujesz pelna kontrole nad tym kiedy i na jakich obrotach zmieniasz biegi. Niekoniecznie znaczy to ze bedziesz to robil bardziej optymalnie czy szybciej ale TY decydujesz czy wlasnie teraz zmienc bieg na 1000 obrotach silnika czy na czerwonej lini w zaleznosci od potrzeb czy Twojego nastoju

Z moich obserwacji wynika,że

Po obciążeniu odbiornikami prądu obroty biegu jałowego podnoszą się. -- Chwytaj dzień bo przecież nikt się nie dowie jaką nam przyszłość zgotują bogowie....

Re: Jazda na światłach mijania i prędk. w ter. za

samochodzie przy prędkości 50 obroty wynoszą tylko 1700 !!! a przy prędkości 60 km/h już w przyzwoitej wielkości 2200 obr / min . Po co wypisywać WYRDYMAŁY jakim są opinie Panów 577paolo i ted 529 . Panowie ... PRAWDY SIĘ NIE OSZUKA !!! Przyjemnego treningu.

Re: Jazda na światłach mijania i prędk. w ter. za

prędkość to nie " zły ruch " tylko właściwy . Nie wystarcza wszystko przeliczać na czas przejazdu . Nie wiem jakim Pan jeżdzi samochodem , ale w moim te 50 km/h to ... na 3 trochę za wysoko a na 4 trochę za niska prędkość . Prędkość 60 km/h idealna dla jazdy na biegu 4 . Po prostu Ustawodawca trochę

Re: Jakie obroty na biegu jałowym????

Dziękuję za informację, a jak je zmniejszyć-czy jest możliwe manualnie, czy komputer sam to ustawia i co może być przyczyną tak wysokich obrotów???

Re: Jakie obroty na biegu jałowym????

nie trwa dlugo to moze byc to ze komputer BMW "nauczyl sie" jaki prad wysylac do slinika krokowego i teraz po wyczyszczeniu - si8lnik obraca sie luzniej wiec otwierz przepustnica ciut za duzo. Zwykle po drastychnych zmianach potrzeba troche czasu aby sie program dostosowal. Wylaczenie

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

a jak cie uczyli jezdzic w szkole? czy za maslo dostalas prawko. im nizsze obroty silnika tym mniejsze spalanie i dluzsza zywotnosc silnika. wiec jak najszybciej zmieniac biegi. pozdr. tm

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

Nikt nie wie? Czy w 1.9 TDI przy 2 tys. obrotów jeśli wrzucam wyższy bieg to dobrze, czy może za wcześnie/za późno?

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

> Czy w 1.9 TDI przy 2 tys. obrotów jeśli wrzucam wyższy > bieg to dobrze, czy może za wcześnie/za późno? Jeśli majestatycznie toczysz sie po mieście i nie chcesz za dużo spalac to dobrze. Jęśli to robisz wyprzedzając TIRa na krajowej drodze przy średniej widocznośći (zakręt, górka) to

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

> Dziękuję za > odpowiedzi, więc jednak pozostanę przy 2 tys:) I zapewne za jakiś czas zapytasz na tym forym, gdzie jest dobry serwis naprawiający zapieczone kierownice turbosprężarek :-)

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

Nie robię sobie jaj, po prostu autko mam od tygodnia i nie chciałabym od razu spalić sprzęgła czy czegokolwiek. Instrukcja obsługi niestety nie po polsku więc nie mogę doczytać:) Dziękuję za odpowiedzi, więc jednak pozostanę przy 2 tys:) Pozdrawiam:)

Re: Jakie macie obroty biegu jałowego?

Nie jest to normalne. Obniż obroty na rozgrzanym ma być ok 1100 a na zimnym może przygasać od tego jest ssanie.

Re: Kto jest niedouczonym tlukiem

crannmer napisał: > w miescie przy 55 km/h i na piatym (najwyzszym) biegu. Jakie masz wtedy obroty?

Re: Turbo-benzyna na krótkie dystanse.

> zmiana biegów przy 3500 obrotów A przy jakich obrotach zalecasz zmianę biegów w benzyniaku?

Re: Stop, Korekta... Zwracam Honor!

No to rzeczywiście niezły ekoterrorysta programował Ci skrzynie... skoro przy 70tce masz 7. bieg... jakie masz wtedy obroty? maks 1000 rpm? Co do dalszej części wypowiedzi... piszę o 1.4 150KM a nie ogólnie o doładowanych silnikach... po prostu moment spada, a moc maksymalna jest co by o tym

Re: Jakie macie obroty biegu jałowego?

Ok, a czy normalne jest że nawet po krótkiej jeździe, po zatrzymaniu np. na światłach mam obroty ok. 3000-3500 ? I za nic nie spadają poniżej tej granicy. 1100-1200 mam tylko podczas rozgrzewania przed jazdą. No i dotyczy to bandziora 600. Jakoś ostatnio po małym crashu zacząłem szukać wszelkich

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

A co chodzi z tym wyciem przy ruszaniu? I z trakcja w zimie? Bo w tych automatach jakie uzywałem to automat pracował na niższych obrotach niż sam bym to robił a jednocześnie w zimie było łatwiej niż z manualem. Faktem jest ze w starym automacie w subaru 20% mocy idzie w gwizdek bo blokada jest

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

ECU (czyli komputer kontrolujący silnik) wie, jakieobroty, bieżąca moc silnika i jakie jest zużycie paliwa. Potrafi również obliczyć, czy na innym biegu uda się uzyskać się obroty z odpowiedniego zakresu, identyczną moc i jakie będzie wówczas zużycie paliwa. Jeżeli na innym biegu uda się

Re: automat

moj automat utrzymuje obroty 1500 - 1800 zalezy na jakim biegu jade i czy sobie po miescie niespieszno podazam czy troszke szybciej niz przepisowo

Re: Przy jakich obrotach silnika zmieniacie biegi

Przy dosyć dużym silniku , przy 2000obr/min auto spala najmniej, ważne aby gwałtownie nie wciskać pedału gazu przy tychże obrotach.

Przy jakich obrotach silnika zmieniacie biegi?

Jeżdze najwiecej po mieście , wiecie chcę troche dorobić na paliwie(takie czasy - niestety), jak jeździć najtaniej? Moje auto-nissan primera 2,0-16V(136Pcs)

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

> Na podstawie jakich parametrów system podpowiada, że już trzeba zmienić bieg? Otóż to. Bo najważniejszym parametrem jest zamiar. Jeśli tym zamiarem jest dalsze rozpędzanie, to lepiej nieco zwiększyć obroty przed zmianą na wyższy. Jeśli zamierzamy już tylko kontynuować jazdę tą samą

Re: Przy jakich obrotach silnika zmieniacie biegi

3-4 tyś Peugeot 206 silnik z kosiarki: 1.1 Tydzień temu jechałem taksówką Polonez, sedan ,złotówkarz zmieniał biegi przy 1300 obr/min- nieprawdopodobne. Benzynę moze zaoszczędzi tylko w jakim stanie będzie silnik...

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

przynajmniej jednego biegu. Do 100 km/h bylo jeszcze jako tako ale przy 140 silnik wyl jak zarzynana swinia. Tesknilem za manualem, szczegolnie w trasie. Moje nastepne auto mialo 258 KM I 3.2 L V6 (Acura TL 2005), Auto jezdzilo bardzo przyjemnie ale jak to w Hondach braklo nieco momentu na malych obrotach. Jak

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

myśleniu o jeździe (bo gazem sterujesz jak dynamicznie jedziesz i z jakimi obrotami, ew. masz do dyspozycji sekwencje na manetkach) ale zwalnia Cię z stricte manualnych czynności wykonywanych tak czy siak automatycznie... A co do awaryjności to tak jak ze wszystkim... jak dbasz tak masz... choć skrzynie

Re: Alem popłynął, czyli pierwszy miesiąc z V8

Moment obrotowy od 1000 obrotów jest fajny - człowiek czuje się jak w V8 z duża pojemnością. Pomimo małego V6. A V8 z turbo to jak wolnossące V12 - człowiek się zastanawia po jakiego zainstalowano skrzynie biegów jeżeli jeden by wystarczył. --

Re: A o co z tym funem chodzi?

trypel napisał: > w jaki sposob krótsza przekładnia zwiększy zakres prędkosci na poszczegó > lnych biegach? Skoro benzyniaki mają większy zakres obrotów ale krótszą przekładnię i w związku z tym podobne vmax na poszczególnych biegach, to chyba logiczne że krótsza przekładnia niweluje

Re: Co ty z tymi chorymi 2tys. obr./min.?

To rozporzadzenie jest do dupy. I w jaki sposob zmiana biegu przy 2000 obrotow miala by niby zle wplywac na silnik? Ale konkretnie czemu jazda z obrotami 1500 to proszenie sie o klopoty? Co z tego wyniknie?

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

. Zakres użytecznych obrotów obrotów 3. Mapę zużycia jednostkowego paliwa (być może tylko jako mapę wtrysku). Na tej podstawie można wszystko obliczyć. Rozwiązanie jest sprawdzone od blisko 30 lat w skrzyniach automatycznych.

Re: Przyganial kociol garnkowi

analny_wybawca napisał: > Pytam, bo u mnie normalnie na 3 biegu latam 130... W jakim samochodzie, z jakim silnikiem i przy jakich obrotach? -- MfG C. Pater Brown erbebte in freudiger Erregung, als dunkle Cellos den Raum betraten.

Re: Mam problem ze zmianą biegów

1. w pierwszej wiadomości piszesz "skrzynia rzęzi", teraz piszesz "brak zgrzytów" - zdecyduj się 2. może sprzęgło za wcześnie załącza? Wcześniej nie wspominano o wstecznym. Problem z jednym tylko biegiem jednoznacznie sugerował skrzynię biegów jako źródło problemów, problem z więcej niż jednym

Re: Stop, Korekta... Zwracam Honor!

To jak Ty masz zestopniowanego tego DSG? 4? Really? U mnie w 6biegowym automacie przy maks kickdownie zwykle mam 3 biegi, a i wtedy gdy wcześniej jechałem jak najspokojniej tocząc się lekko z górki... a 1 bieg w dół wystarcza nawet nadmiarowo przy zwykłej jeździe jak chcesz cokolwiek przyśpieszyć

Re: Zbiorkom - nie dziekuje

tdf-888 napisał: > amoże ci zwyczajnie skrzynia szwankuje?? Chodzi jak ta lala, nawet w trybie sportowym zmienia bez najmniejszych szarpnięć. To ta durna "elektronika przyjazna klientowi", która ustawia obroty zmiany pod preferencje kierowcy (a jest za durna, żeby stwierdzić że kierowca się

Re: Chłodzenie turbiny - prosty test

Nie będzie konkretów z bardzo prostego powodu. Ilość obrotów turbiny zależy od: jej konstrukcji, silnika do jakiego jest zamontowana, przełożenia w skrzyni biegów, przełożenia głównego i obciążenia silnika (otwarcia przepustnicy). Pomijam tutaj takie sprawy jak np. stopień zapchania katalizatora i

Re: ??? to silnik zmieni bieg (skrzynia automatyc

> Silnik zmieni...? Traktując ECU jako część silnika - tak. > Rajdowcy wiedza, co robia Jeśli o wybór optymalnego biegu chodzi, to mają oni znacznie prostsze zadanie od zwykłych kierowców. Interesuje ich tylko maksymalna moc uzyskiwana przy danej prędkości na danym biegu, a ona zależy

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Jazda na wysokim biegu przy minimalnych obrotach było i jest szkodliwe dla silnika, niezależnie od jego "stopnia nowoczesności", czyli TSI na pewno nie są tu wyjątkiem. Czasem jadąc jako pasażer aż chce się trzepnąć w łeb takiego domorosłego "kierowniczynę" który jedzie 60 km/h na V biegu i

facet ma rację

Zbyt wysoki wpięty bieg powoduje że aby utrzymać się w strumieniu ruchu musimy dawać więcej gazu niż na niższym biegu. Chwilowe zużycie paliwa jest wtedy zauważalnie większe. generalnie dobrze jest popatrzeć sobie w przebieg momentu i rozkład mocy i możemy sie zorientować w jakim zakresie obrotów

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

3 biegu z obrotami 1,2 1,3 miala by byc niekorzystna dla silnika. Nie wiem jak w tym samochodzie ale w ostatni jaki mi podpowiadal zmiane biegow robil to po ustabilizowaniu predkosci i obrotow.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

toreon napisał: > Jazda na wysokim biegu przy minimalnych obrotach było i jest szkodliwe dla siln > ika, niezależnie od jego "stopnia nowoczesności", czyli TSI na pewno nie są tu > wyjątkiem. Czasem jadąc jako pasażer aż chce się trzepnąć w łeb takiego domoros > łego

Lopatologiczne tlumaczenie

zwiazek z tym "To samo można > zrobić odpowiednio gazem ustawiając obroty. " i jaki W klasycznych skrzyniach biegow poszczegolne biegi sa zalaczane poprzez nasuwanie muf z wewnetrznym uzebieniem na kola zebate. Aby takie nasuniecie odbylo sie bez zgrzytow, predkosci obrotowe obu elementow winny byc

Re: Jak namówić szefa na samochód służbowy z auto

slabym silniczkiem -1,2 tsi i jesli juz chce wjechac w niezbyt duza luke na lewym pasie to przelaczam na " s " skrzynia redukuje automatycznie bieg , zwiekszaja sie obroty i jak dodam gazu aby wyjechac na lewy pas , skrzynia redukuje zazwyczaj jeszcze bieg i mam pelna "rure " w przyspieszeniu

Wizyta u doktora Hayda

Przychodzi kobita i mowi ze stracila sluch. A doktor: Jak u Pani z wyproznieniem bo moze to od niestrawnosci. > Piszesz, że te niepokojące podskakiwanie występuje w przedziale prędkości 35- 5 > 0 km/h. A jakie obroty silnika masz wtedy? Doktorku, to zalezy od biegu, akurat ten przedzial

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Toreon napisał: > Jazda na wysokim biegu przy minimalnych obrotach było i jest szkodliwe dla siln > ika, niezależnie od jego "stopnia nowoczesności", czyli TSI na pewno nie są tu > wyjątkiem. Czasem jadąc jako pasażer aż chce się trzepnąć w łeb takiego domoros > łego "kierowniczynę

Przyznaje sie. Dzieciom kuprzestrodze.

predkoscia ten czas uplywa. Poniewaz bylo ciemno i nie widzialem pejzazu, mialem blade pojecie z jaka predkoscia jedziemy, w predkosciomierz patrzylem sie jak szpak w wiecie co, i nawet biegi zmienialem wedlug predkosciomierza bo na sluch (obroty silnika) jakos nie potrafilem. Ale najwiekszy problem byl ze

Morskie opowiesci

1realista napisał: > Zbyt wysoki wpięty bieg powoduje że aby utrzymać się w strumieniu ruchu musimy > dawać więcej gazu niż na niższym biegu. Wieksze obciazenie (otwarcie przepustnicy) przy nizszych obrotach to wlasnie wieksza sprawnosci silnika i mniejsze zuzycie paliwa. >

Re: Ktory bieg

"umiarkowany" i "sportowy" wiec po jakim casie jak wsiadziesz i lekko nacisniesz gaz to bedzie zmienial na niskich obrotach i plynnie ale jak mu depniesz to zacznie zmienac na 4 tys i wtedy wiadomo ze zmienil... No a na S to jeszcze przy wyzszych obrotach. Jak wsiadam to zawsze wim kto ostatnio jezdzil - jak

Re: Morskie opowiesci

charakterystyce. > Przy stanie ustalonym jakim jest ekonomiczna jazda ze stałą predkością niewyklu > czone jest że bieg niższy i wyższe obroty są korzystniejsze niż bieg wyższy i n > iższe obroty. Bo niewielkie zmniejszenie prędkości powoduje że wpadamy z zakres > zaduszenia silnika. I jak ma

Re: Przyczyna gaśnięcia silnika. O co chodzi?

W jakich warunkach gaśnie? Na biegu jałowym, jakie obroty? Przyczyn może być wiele, świece, przepływomierz, itp. Więcej szczegółów by się przydało.

Re: Szkoda że nie odpowiedziałes na pytanie.

silniku mówi dokładnie jaka jest siła na kołach, bez konieczności wiedzy, czy po drodze jest ziutek, roman, tadek czy janusz. siła = moc / prędkość żeby mieć ciągle tą samą siłę wraz ze zwrotem prędkości to moc musi rosnąć (a rośnie zgodnie ze wzorem moc = moment obrotowy * obroty). Czyli z drugiej

Re: Jazda

Zed, jaka wiedza :) czyli z jazdą na biegu jałowym, że wcale mniej paliwa sie nie spala to prawda? > > ad3 - czasem hamuję silnikiem jak jest ślisko, to wtedy lepiej silnikiem > podobno no i jak mi się chce, ale rzadko mi się chce > > Błąd! Nagły przyrost momentu obrotowego

Re: Morskie opowiesci

stanie ustalonym jakim jest ekonomiczna jazda ze stałą predkością niewykluczone jest że bieg niższy i wyższe obroty są korzystniejsze niż bieg wyższy i niższe obroty. Bo niewielkie zmniejszenie prędkości powoduje że wpadamy z zakres zaduszenia silnika. I jak ma wystarczający moment to nie zgaśnie

Co ty z tymi chorymi 2tys. obr./min.?

wcześniej nie uważam żeby dobrym pomysłem było wprowa > dzanie tego jako element kursu nauki jazdy czy na egzamin. Wole żeby przyszły k > ierowca zmieniał bieg o 200 obr za późno niż zbytnio koncentrować się na obtrot > omierzu. W rozporządzeniu i wytycznych jest mowa o 2600 obrotów na minutę

Re: Biegi na wzniesieniu

nie wiem :-) w ogóle nie myślę na jakich biegach jeżdżę odruchowo wszystko nawet specjalnie nie patrzę na obrotomierz wiem na jakich jadę obrotach - może to kwestia wibracji... i słuchu w jakiejś mierze j. -- YCDSOYA

Sensowne pytanie wiec odpowiem

nis > kich obrotach na wysokim biegu jest tylko naleciałością po starszych samochodac > h z dodatkowo zużytym zawieszeniem silnika, w których przyspieszanie czy utrzym > ywanie prędkości poniżej 1500 RPM powodowało nadmierne wibracje i szarpania? Coca Cola to jest to.

przesadzacie

jeżdżę równolegle dwoma autami - jeden jest sporym dieslem - 3TDI, drugi żwawą benzyną lubiącą obroty - hondy 2,4 Każdy kierowca ma chyba słuch, czuje obroty i WIE, kiedy i w jakich okolicznościach zmieniać biegi. Nie ma prostych recept - można przy 60 jechać na 6 biegu, a przy 70 tece na drugim

Re: Paliwo tanieje ...

wysiłku "ciągnie" ponad dwutonowy samochód już od obrotów biegu jałowego? -- Ludzie mawiają o nim, że wygląda jak prosię trzy razy ogłuszane... ale to dlatego, że studiował. (B.Hrabal "Bambini di Praga 1947")

Kupiłem samochód Audi

witam kupiłem dzisiaj samochód Audi A4 B5 1.6. niestety ponieważ po raz pierwszy dokonywałem takiej transakcji nie sprawdziłem samochodu -_-. Wczoraj na oględzinach i jeździe próbnej było wszystko ok samochodem nie szarpało biegi wchodziły płynnie lecz był mułowaty (w moim odczuciu filtr do wymiany

W poszukiwaniu utraconych koni mechanicznych

miasto,ruszanie ze świateł lekko pod górkę. A na jakim biegu chcesz w miescie, lekko pod gorke, osiagnac obroty mocy maksymalnej? Na drugim (przy predkosci blisko 100 km/h? Na trzecim (przy predkosci ponad 130 km/h)? Sprobuj na pierwszym (do niecalych 50 km/h). Jesli na Zakopiance, na wystarczajaco

Podsumowanie

predkosci jaki bieg daje najlepsze przyspieszenie i nie bac sie ogranicznika obrotow. A przy jezdzie ze stala predkoscia obroty rzedu 1200..1500 1/min nie sa zadnym problemem, jazda jest gladka, bez dudnien i wibracji (50 km/h na piatym biegu to 1500 1/min). Opis odnosi sie do Hondy Accord Touring Sports

Cos kumasz ;-)

wtrysku, inne wyciszenie kabiny, inne przelozenia. To wszystko sprawia, ze nie da się jednoznacznie powiedzieć kiedy zmieniac bieg, przy jakiej predkosci. To zależy od skrzyni, silnika, i obciążenia. Inaczej zmienisz z gorki inaczej pod gorke. Moja rada. Zagladnij do instrukcji obslugi swojego auta

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

gzesiolek napisał: > Jak masz maksymalna moc przy 3500rpm to przy 4500rpm masz mniejsza moc, niz prz > y 3500rpm tak czy nie... > (...) > W benzynie przy obrotach ponizej 3500rpm nie dzieje sie prawie nic... Jeszcze raz - a kogo to kuźwa obchodzi, jakieobroty? Przecież

Re: nieoczekiwany bieg wydarzen

ja sama. O niej wiem tyle co mnie sie udalo zauwazyc bo on raczej nie mowil a ja nie pytalam. W tym asie jest chyba pokazane raczej to, ze jestem zdumiona obrotem sytuacji. Spodziewałam sie, ze w ktoryms momencie cos sie zadzieje ale sposob jej dzialania sugeruje, ze mam do czynienia z osoba, ktora

Re: Czy urzedasy to cymbaly?

> Ecodriving ma sens. Ależ oczywiście. Z tym że ja ecodriving rozumiem jako unikanie bezsensownego rozpędzania samochodu, kiedy wiadomo że zaraz trzeba będzie hamować, np nie stawanie na gazie, kiedy na najbliższych światłach pali się czerwone, niż jako rygorystyczne pilnowanie wskazań

Odpowiadam tu zanim i ten post skasujesz

Napisales: ponieważ moc=moment obrotowy * obroty to stromy wykres mocy oznacza, ze na dole nie ma za dużo tego momentu obrotowego. auta z dużą elastycznością (i nie mowie tu o dynamice od 80 do 120 na jakimś biegu) mają stosunkowo płaski wykres mocy. Po prostu mają więcej mocy na niskich obrotach

brak mocy na gorącym

nawet na drugim biegu zwalnia. Problem jest taki, że jadąc na drugim biegu z prędkością obrotową 10 000 i wrzucając trzeci bieg mam właśnie około 6000, i tutaj jest problem bo na trójce jest za słaby a na dwójce za wysokie obroty na dłuższy podjazd. Kiedy jest normalna temperatura problem jest

Re: Downsizing ...

> A co maja obroty do tego wszystkiego i twoje odczucia na oko... Jakie odczucia na oko? Auto przyspiesza bardzo dobrze już przy połowie wciśniętego gazu, przy full nieporównywalnie lepiej. Czyli ma rezerwy "wysiłku". A obroty mają to do tego, że silnik się bardziej zużywa przy wyższych

trybologia to wiedza tajemna nie dla plebsu

Gość portalu: prawdziwy tebe napisał(a): > > > Jedź na możliwie najwyższym biegu z możliwie najniższymi,ale nie > > szkodzącymi silnikowi obrotami. > > tzn. jakimi? jakie one konkretnie sa? Gdyby chciwy i zdemoralizowany motoprzemysł zrobił rzeczywiście takie badania dla

Re: Czy diesel nadal "lubi" niskie obroty?

,5. ------------------------------- Jakim sposobem jak przy 3000 obr/min wiele aut (silniko około 2 l pojemności) mknie wtedy ok. 180 km/h? SUVy mają krótsze przełożenia one owszem mogą osiągać to 3500 dla uzyskania takich prędkości . Focusik 1,6 TDCi też osiaga 3500obr/min i V=190 km/h - bez redukcji nijak zwiększyć te obroty no ale

Re: To jest praca doktorska na ten temat.

ale jakie odnośniki? gość (akurat nie Mieciu) zmieniał mi mapę zapłonu ze 3 x w moim motocyklu. W zależnosci od tego czy jezdziłem na pustym wydechu. Czy zastanawialismy sie ile wyciągnie. Czy zależało mi na mocnym dole i środku. Hamowownia, komputer, i modyfikacje mapy w zależnosci od biegu i

Re: Metoda maksymalizacji zuzycia paliwa

zapewne koledze z "metoda maksymalizacji zuz > ycia paliwa" Przecież chyba nikt nie wciska biedronia gazu przy "spokojnym toczeniu się". Tak więc stopień przełożenia i wysokość obrotów będą tylko decydowały w jakim tempie auto będzie zwalniało. Niektórzy, by spokojnie toczyć się po

Re: nie pomyslalam o tym

Jaki samochod , rocznik? Jak odpalisz to na biegu jalowym mozna zwiekszyc obroty silnika czy bez wzgledu na to ile wcisniesz pedal gazu nie rosna? - linka gazu - pedal gazu/sterownik -? inne przyczyne ale w tym ukladzie -- Mężczyzna odkrył kobietę, wynalazł seks. Kobieta odkryła seks

Re: Mieszkańcy centrum Poznania "za" strefą tempo

Nie wiem jaką masz praktykę w jeździe samochodem, ale zazwyczaj przeciętny kierowca tak dobiera bieg by jechać na niskich obrotach. Wtedy bieg na jakim jedziesz nie ma znaczenia, obroty są tak czy inaczej niskie. -- www.facebook.com/wlodek.nowak i www.my-poznaniacy.org

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

) ten z wiekszym momentem max. bedzie go osiagal przy nizszych obrotach, ma to zasadnicze znaczenie dla elastycznosci. Natomiast im wieksza wartosc maksymalnych obrotow to wiekszy zakres obrotow uzytecznych, oznacza to, ze mozemy dluzej ”ciagnac” na nizszym biegu i wykorzystac przelozenie do

Re: Kontreksperyment

pulsar nie widać. Z tej czeredy pulsarów większość to te białe dziury, tylko się interpretuje bicie, czyli zataczanie kręgu w przestrzeni w wyniku wyrzutu materii na równiku, jako ruchy pulsara i gwiazdy po orbicie, vide Krab. > Wezmy np. alternatywny model: dwie czarne dziury nie obracaja sie wokol

Re: Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

"kontroluj obroty silnika: zmieniaj bieg na wyższy przy 2000 obr./min w silniku wysokoprężnym" Takie rzeczy to tylko wolnossącym dieslu z przed 20 lat. Dwumasa dostaje w tyłek przy jeździe na obrotach między 1000-2000 (pomijam już fakt gwałtownego przyspieszania przy niskich obrotach

Re: Kalibracja licznika prędkości

Czujnik "prędkości" jest umieszczony nie w silniku, ale w skrzyni biegów, konkretnie w mechanizmie różnicowym. Prędkość jest przeliczana z ilości obrotów wychodzących ze skrzyni biegów, niezależnych od obrotów silnika. Jeśli ogumienie jest takie jakie zaleca producent, to znaczy koło ma

pytanie laika tym razem o skrzynię

Szanowni Panowie! Pytanie dość durne, ale temat powoduje ciągle nieporozumienia... Wielokrotnie trafiam w dyskusjach i testach aut na opinię: szkoda, że skrzynia nie jest 6 biegowa... przydałby się 6 bieg na autostradzie... (?) Jako użytkownik takiej skrzyni w wersji i manualnej i automatycznej