jaki są zadania mechanizmu rozrządu

Marcin Lewandowski

MultiAir - nowy system Fiata

MultiAir - nowy system Fiata

Największym sukcesem Fiata w dziedzinie silników spalinowych było wprowadzenie na rynek wraz z firmą Bosch technologii common rail stosowanej w jednostkach wysokoprężnych. Technologia MultiAir ma być równie przełomowa

Ferrari Testarossa | Test | Nocne espresso

Mówią, że nigdy nie powinno się prowadzić samochodowych bohaterów dzieciństwa, bo rzeczywistość może rozczarować. To ostrzeżenie będzie zasadne w przypadku DeLoreana, a może nawet i Lamborghini Countacha. Czy Ferrari Testarossa - ikona chłopięcych pokojów w latach 80. - zda ten egzamin? Przekonaliśmy się o tym podczas nocnej przejażdżki

Opel Vivaro | Pierwsza jazda | Faza druga

Według analiz Opla rynek lekkich samochodów dostawczych wzrośnie w najbliższym czasie, więc to odpowiedni moment na wprowadzenie do sprzedaży nowego modelu. Czym ma przekonać do siebie druga generacja Vivaro?

Honda Civic Type R vs. Renault Megane R.S. Trophy | Porównanie | Japonia kontratakuje

Honda Civic Type R vs. Renault Megane R.S. Trophy | Porównanie | Japonia kontratakuje

tylko w bogatej wersji GT). Warto było tyle czekać, ponieważ Japończycy stanęli na wysokości zadania. Jeśli szukałbym hot hatcha, to najpierw udałbym się właśnie do salonu Hondy. Niestety wszyscy chętni muszą uzbroić się w cierpliwość, ponieważ pierwsza partia, która dotrze do kraju na jesieni, została

RS - a miało go nie być

RS - a miało go nie być

układ dolotowy, a i kolektory opracowano specjalnie dla tej wersji. Efekt? Zaskakujący podobnie jak typ napędu. Przednie koła poradzić sobie będą musiały z mocą 300 koni mechanicznych (20 więcej niż pierwotnie planowano) i 410 Nm (10 więcej). Zadanie trudne, ale zdaniem Capito wykonalne. Pewnie dlatego

Tajemnicze skrótowce cz. I

Tajemnicze skrótowce cz. I

wtryskiem paliwa (Opel) DOHC (Double Over Head Camshaft) - typ układu rozrządu; dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicyEBD (Electronic Brake Distributor) - elektroniczny rozkład siły hamowania, optymalizuje siłę hamowania między osiami oraz między prawymi i lewymi kołami, wykorzystuje ABS ECC

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

pozycji nawet wysokiemu kierowcy. O jakości materiałów nie trzeba pisać nic więcej niż to, że po prostu takie jakie powinny być. Porsche to najwyższa jakość. Wnętrze nowego Caymana jest teraz bardzo zbliżone do tego znanego z 911-tki. Gdy już się w nim zadomowimy, odruch kieruje nasz palec na przycisk

35 lat "eMek" - Moc, siła i doskonałość

35 lat "eMek" - Moc, siła i doskonałość

początku była pomyślana jako samochód wyścigowy i ?szyta? na miarę regulaminu grupy A . Zadania, z jakimi spółka musiała się zmierzyć, wykraczały poza możliwości oferowane przez siedzibę przy Preußenstraße. Dlatego w 1986 r. spółka Motorsport GmbH wprowadziła się do

Mitsubishi Lancer Evo X

jazdy). Ma on za zadanie regulować moc silnika i siły hamowania każdego koła z osobna. Powoduje to podwyższenie stabilności manewrów wykonywanych w celu uniknięcia kolizji drogowej. Bezpieczeństwo na drodze ma dla inżynierów z Mitsubishi znaczenie priorytetowe, gdyż Lancery Evo częściej można spotkać na

Poradnik | Kłopotliwy osprzęt diesla | Na te części lepiej uważać

Poradnik | Kłopotliwy osprzęt diesla | Na te części lepiej uważać

geometrią przynajmniej 1500 złotych. Nowe turbo to wydatek przynajmniej 2000 tysięcy złotych. Kolejnym elementem obecnym w większości diesli jest filtr cząstek stałych. Jego zadaniem jest oczyszczanie spalin z cząsteczek sadzy. Gromadzą się one we wnętrzu filtra, po czym w trakcie trwającej kilkanaście

Fabryczni tunerzy | AMG

Fabryczni tunerzy | AMG

wzmacniająca, czyli od roadstera SL z 1971 roku. Potem AMG wstrzykiwało sportowy charakter silnikom (m.in. więcej mocy, nowy blok czy układ rozrządu), montowało inne koła (pięcioramienne Pentas kultowe) i fundowało dodatki stylizacyjne kolejnym modelom z gwiazdą na masce. Teraz, mówiąc wprost, AMG przerabia

Mitsubishi Lancer inaczej

Mitsubishi Lancer inaczej

zadania - każdy koń dźwiga 9,7 kg. W praktyce dynamika zasługuje najwyżej na czwórkę. 12 sekund do setki mówi samo za siebie. W dodatku poniżej 3500 obr./min silnik sprawia wrażenie, jakby miał mniejszą pojemność niż faktyczna. Na niższych obrotach próba przyspieszenia o 20 km/h, by wcisnąć się w lukę

BMW M3 vs. Lexus IS-F. Banzai!

dużych możliwości ustawień, to i tak jestem pod ogromnym wrażeniem, jak szybko i precyzyjnie działa ten mechanizm. Ośmiobiegowa skrzynia Lexusa przewyższa przekładnię BMW płynnością zmiany biegów i liczbą przełożeń (BMW ma ich siedem). To jeden z najszybszych tradycyjnych automatów, jakie można spotkać w

Subaru Forester 2,0 X ('04) vs. 2,0 XL ('06)

licznikowe 210 km/h (ma wtedy 7500 obr/min). Na piątce jest ciszej, ale nie szybciej, co nie zmienia faktu, że nowy Forester pozostawia starego w tyle. Wersja '04 nawet na Ultimate 98 nie dochodziła do 200 km/h. Ta jest ponadto zrywniejsza, choć ma ułatwione zadanie, bo osiąga setkę już na dwójce.Czas na

Konfrontacje: BMW Z4 3.0i/Honda S2000

wrażenia inne. Nadszedł dzień bezpośredniej konfrontacji - niech ona rozstrzyga. 4:55 Pojedynek sowa - skowronek wygrałem ja. Śpiący do jedenastej Lemski chciał zacząć akcję o... drugiej. Większość ludzi jest wtedy w fazie snu głębokiego - nagle wybudzeni nie wiedzą, na jakim świecie. Nawiasem mówiąc

Wielki mecz Japonia - Niemcy

(m.in. ABS i ESP, osiem poduszek i kurtyn powietrznych, klimatyzacja automatyczna). Do prawdziwych zadań terenowych auto ma jednak zbyt delikatną konstrukcję, chociaż w off-roadowych próbach pokonuje większość SUV-ów - wystarczy, że jedno koło Touarega ma przyczepność, a wydobędzie się on z grząskiego

BMW M5

, lecz lewy pedał - wciąż zwlekam: jeszcze, jeszcze... już! Skuteczność hamulców jest niesamowita. Śmiało mogłem odczekać jeszcze 100 metrów. 37-centymetrowe tarcze hamulcowe wykonały zadanie tak, jakby do pomocy miały spadochron i kotwicę. Ponoć droga hamowania nie przekracza 35 metrów. Teraz spokojnie

Re: Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

Artykuł został napisany troche łapczywie. Układy zmiennych faz rozrzadu maja za zadanie ograniczyć emisje spalin i sprawić aby silnik był bardzie ekonomiczny. Natomiast D15Z6 jest to tzw economy VTEC. Ma on za zadanie obniżyć tylko spalanie. Nie posiada dodatkowej krzywki. Układy podobne do Hondy

Toche...teori na temat WARIATORA (eksploatacja)

/146 (wyłącznie z silnikami benzynowymi) często występującym problemem jest awaria mechanizmu zmiennych faz rozrządu (dalej nazywam go w skrócie wariatorem). Objawia się ona przede wszystkim podczas rozruchu charakterystycznym hałasem silnika podobnym do dźwięku diesla. Co robić? Opis i diagnoza Awaria wariatora