jak wygląda typowy układ rozrządu

Marcin Lewandowski

Subaru XV 2.0i Exclusive | Test | Z dużym prześwitem

Subaru XV 2.0i Exclusive | Test | Z dużym prześwitem

Nie lubicie przerośniętych SUV-ów, ale rozważacie zakup auta z napędem 4x4 i dużym prześwitem? Subaru ma dla Was ciekawą propozycję

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

Stanowił kontynuację modelu 900 i nie różnił się od niego w istotny sposób. Jednak 9-3 zyskał na jakości, wyposażeniu i komforcie

Citroen C4 (2004 - 2011) - opinie Moto.pl

Niecodzienny w kształtach kompakt Citroena to samochód, w którym przede wszystkim liczy się oryginalność. A ta nie zawsze idzie w parze z funkcjonalnością

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

skrzypienie i stuki w podwoziu. Koniecznie trzeba zwrócić uwagę na wycieki z pompy wspomagania układu kierowniczego. Zdarzają się one wyjątkowo często. Warto sprawdzać też stan tarcz klocków i tarcz hamulcowych, bo nie są one szczególnie trwałe. Podobnie jak łozyska w piastach kół Silnik Utrapieniem w

Jaguar XE | Pierwsza jazda | Sedan ostatniej szansy

Jaguar XE | Pierwsza jazda | Sedan ostatniej szansy

X-Type w pewnym sensie był udanym modelem. Wyglądał jak pomniejszony XJ, solidnie go zbudowano, a z czasem okazał się jeszcze niezawodny. Cieniem na jego wizerunku kładło się techniczne pokrewieństwo z pospolitym Fordem Mondeo. To wystarczyło, by klienci patrzyli na X-Type'a z politowaniem. BMW

Honda Civic Type R vs. Renault Megane R.S. Trophy | Porównanie | Japonia kontratakuje

Honda Civic Type R vs. Renault Megane R.S. Trophy | Porównanie | Japonia kontratakuje

w spojler), zastąpiono klasycznym "skrzydłem". Przy Civicu, wyglądającym jak typowy mięśniak w rozciągniętej koszulce, Megane można porównać do biznesmena w idealnie skrojonym garniturze. Sportowa stylizacja jest widoczna, ale nie nachalna. Inaczej wykończony przedni zderzak z listwą

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

kompaktowy Fiat sprawdza się całkiem nieźle. Jest komfortowy, wygodny, dobrze się prowadzi. Nie brakuje przestrzeni zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach. W wersji hatchback 3d nie ma jednak co liczyć na duży bagażnik (305 l), w pięciodrzwiowej odmianie przestrzeń bagażowa wygląda znacznie lepiej

Nowe Audi TT i TTS | Pierwsza jazda | Z myślą o kierowcy

Nowe Audi TT i TTS | Pierwsza jazda | Z myślą o kierowcy

select. Poszczególne tryby jazdy ustawiamy za pomocą jednego z niewielu przycisków zlokalizowanych na desce rozdzielczej. W trybie "Auto" układ dba o zachowanie jak najlepszej trakcji wszystkich kół. W "Dynamic"moment obrotowy wcześniej i mocniej kierowany jest na tylne koła

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

samochodu, stąd egzemplarze z roku modelowego 2005, mimo że wyglądają jak starsze siostry, dysponują już przekładnią automatyczną o sześciu przełożeniach. Silniki benzynowe (wolnossące R4 - MZR, MPS - DISI, V6 - MZI): - L8 (1781 ccm, 120 KM @ 5500 obr./min, 165 Nm @ 4300 obr./min, 5-biegowa skrzynia ręczna

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

stabilizatora. Przy siłowniku wspomagania układu kierowniczego pojawiają się wycieki płynu hydraulicznego. Silniki Typowa przypadłość silników Camry to wycieki oleju spod uszczelniaczy wałków rozrządu i uszczelniacza wału korbowego. Wycieki pojawiają się również przy skrzyni biegów. Silnik 2.2 znany jest z

TOP 10 | Coupé za 20 tysięcy złotych

TOP 10 | Coupé za 20 tysięcy złotych

trapią awarie układu chłodzenia, turbiny, w ekstremalnych sytuacjach zacierają się panewki i pękają tłoki. Troski wymaga także układ rozrządu oraz poziom oleju. Jeśli jednak poszukamy egzemplarza z pewnych rąk, możemy liczyć na bezawaryjną eksploatację. Zawodzą drobiazgi w osprzęcie elektrycznym i

Auto za 10 tys. zł | Część II

Auto za 10 tys. zł | Część II

paska rozrządu i wymieniać go razem z pompą wody, a przy zakupie zwrócić uwagę na samopowracanie układu kierowniczego i pracę sprzęgła. Ponadto szybko zużywa się wydech i elementy zawieszenia, niektóre egzemplarze rdzewieją, skrzypią elementy wykończenia wnętrza, strajkuje centralny zamek. Wciąż jednak

35 lat "eMek" - Moc, siła i doskonałość

35 lat "eMek" - Moc, siła i doskonałość

pierwszym silnikiem BMW z tzw. układem VANOS, płynną regulacją faz rozrządu po stronie zaworów ssących. Ten opatentowany układ M pozwolił przede wszystkim zwiększyć moment obrotowy w dolnym i środkowym zakresie obrotów. Równocześnie wyjątkowym rozwiązaniem w przypadku tego samochodu było pierwsze

VW Transporter T4 (1990-2003) - opinie Moto.pl

VW Transporter T4 (1990-2003) - opinie Moto.pl

wygląda ono nieźle, w tańszych wersjach raczej przeciętnie. Ale nie razi to tak bardzo jak w klasycznych minivanach, od których oczekuje się jednak czegoś więcej. W każdym T4 można jednak liczyć na dobry komfort jazdy ze strony podwozia. Własności jezdne są jednak gorsze niż w autach typowo osobowych i

Samochody przyszłości | Dawne pomysły

Samochody przyszłości | Dawne pomysły

wykonał z pleksiglasu, a nadwozie z aluminium. Jak wyglądały osiągi miejskiego auta z okresu wojny? Zasięg oscylował w granicy 100 km. Prędkość maksymalna wynosiła 70 km/h, a jeżeli na kanapie siedział jeszcze pasażer, spadała do 60 km/h. Ciekawostka na sam koniec - francuskie elektryczne jajko miało

Chevrolet Captiva - test | Pierwsza jazda

Chevrolet Captiva - test | Pierwsza jazda

się diesle, dlatego właśnie takie auto trafiło w nasze ręce. Nowy silnik o pojemności 2,2 litra dostępny będzie w wersjach o mocy 163 lub 184 KM. Posiada wszystko, czego można wymagać od nowoczesnego diesla. Dwa wałki rozrządu głowicy (DOHC), układ common rail i turbosprężarka o zmiennej geometrii

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

i jego funkcjonalność to typowy przykład japońskiej motoryzacji lat 90. fot. Michał Dek Przejdźmy jednak do tego co w Imprezie WRX STI najważniejsze, czyli jak się nią jeździ. Siadając do środka od razu czujemy rajdowy klimat. Fotel obejmuje nas z każdej strony. Zapinamy pasy, wrzucamy pierwszy

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

lusterka działają jak powinny. Czujności wymaga jednak rdza, atakująca podwozie samochodu. Typowymi przypadłościami starszych egzemplarzy są także problemy z układem zapłonowym i zaciskami hamulców. Szczegóły ogłoszenia i więcej zdjęć: Honda Accord 1992 r. Odświeżona Honda Accord od 99 900 zł Honda

Mercedes klasy C W203 (2000-2007) - opinie Moto.pl

Mercedes klasy C W203 (2000-2007) - opinie Moto.pl

silnika. Podwoziu trudno jednak stawiać jakiekolwiek zarzuty. Prowadzi samochód świetnie, z dużą rezerwą bezpieczeństwa. Bardzo dobrze zachowują się też układ kierowniczy i hamulce. Mniej przyjemnie wygląda strona eksploatacyjna. Samochód jest zaawansowany technologicznie, ma sporo elektroniki. Nie

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

550-litrową przestrzenią na pakunki. Bagażnik Golfa IV ma pojemność 330 l (kombi 460 l) a w przypadku sedana Bora kufer mieści 455 l bagażu (wersja kombi 460 l). Przestrzeń we wnętrzu we wszystkich przypadkach jest porównywalna z Golfem. Podobnie jak poziom wykończenia i wyposażenia. W praktyce nie ma

Peugeot 406 (1995-2004) - opinie Moto.pl

wyprodukowanych 31 grudnia 1996 r. sprawdzano z kolei pod kątem wady paska rozrządu. Duża akcja obejmująca także kilka innych modeli Peugeota została ogłoszona w 2000 r. i dotyczyła kłopotów ze wspomaganiem układu hamulcowego. Ponad 3,3 tys. aut w 2001 r. kontrolowano pod kątem wadliwego mocowania tylnej osi, a w

Honda Civic Type R - diabelska siła

zapewnia precyzję godną karabinka snajperskiego. Mistrzostwo świata. Idealnie pasuje do typowo wyścigowego silnika, który reaguje na ruchy stojącego pedału gazu jak na ukłucie szpilką. Zaawansowany technicznie, wysokoobrotowy, dwulitrowy motor z elektronicznie sterowanymi czasami otwarcia i wzniosu zaworów

Skoda Fabia (1999-2007) - opinie Moto.pl

modelach S 100, a potem Favorit. Często pojawiają się w nich problemy z układem chłodzenia (wycieki) prowadzące do przegrzewania jednostki, a potem wypalenia uszczelki pod głowicą. Bardzo słabym punktem jest w nich również napęd wałka rozrządu umieszczonego w bloku silnika. Jeśli samochód dużo jeździ w

Renault Megane II (2002-2008) - opinie Moto.pl

mocniejszych odmianach silników dCi. Pasek rozrządu może nie wytrzymać zalecanego przez producenta przebiegu 120 tys. km - serwisy zalecają wymianę co 90 tys. km. Podczas oględzin auta trudno zlokalizować wady typowe dla silników. Pozostaje tylko próbna jazda i sprawdzenie, czy silnik ma odpowiednią dynamikę

Opel Frontera (1991-2004) - opinie Moto.pl

pięciodrzwiowej, wyglądała całkiem off-roadowo, to jednak prócz dołączanego napędu 4x4 i reduktora nie miała zbyt wiele wspólnego z typowymi terenówkami. Prześwit był nieszczególny, głębokość brodzenia mała, możliwość krzyżowania osi niewielka, a kąty natarcia i zejścia przeciętne. Za to jazda po szosie mimo

Coupe za 20 tysięcy złotych

ekstremalnych sytuacjach zacierają się panewki i pękają tłoki. Troski wymaga także układ rozrządu oraz poziom oleju. Jeśli jednak poszukamy egzemplarza z pewnych rąk, możemy liczyć na bezawaryjną eksploatację. Zawodzą drobiazgi w osprzęcie elektrycznym i wykończeniu. Alfa Gtv kusi także rasowo brzmiącą V

Daewoo Matiz (1998-2008) - opinie Moto.pl

Paradoks polegał na tym, że najpopularniejszy samochód Fiata mógł wyglądać właśnie tak jak Matiz. Koncern Daewoo kupił projekt od studia Ital Design, które przygotowało koncepcyjny model Lucciola zmyślą o firmie z Turynu. Nowy samochód z Korei okazał się bardzo konkurencyjny, bowiem oprócz

Fiat Bravo/Brava (1995-2001) - opinie Moto.pl

awaryjności sprzedawały się bardzo dobrze, ich cena w zestawieniu z walorami użytkowymi wyglądała bowiem atrakcyjnie. Po latach okazało się, że mocną stroną modeli Bravo i Brava jest odporność na korozję. To dzięki nim Fiat przestał być postrzegany jako producent szybko rdzewiejących pojazdów. Chętni na

Lancia Kappa (1994-2001) - opinie Moto.pl

Lancię Kappa powszechnie nazywa się "rządową limuzyną", tak jak poprzedniczkę (Thema). Przydomek, który przylgnął do tego modelu, wciąż podnosi prestiż włoskiego średniaka i gwarantuje, że jego właściciel będzie cieszył się wyjątkowym poważaniem. Wynika ono nie tylko z faktu, że samochód

Citroën C1 1.0 Flirt

sympatycznie. Ponieważ 14-calowe koła są rozstawione w samych rogach karoserii, auto wygląda - jak to żaba - na skoczne, szybkie i sprytne. Technicznie trojaczki są identyczne, różnią się jedynie urodą przedniej i tylnej części nadwozia (i logo na kierownicy, rzecz jasna). Kto lubi łamigłówki, dla tego frajdą

Honda Civic (2001-2005) - opinie Moto.pl

kontrowersyjną mieszankę, która z pewnością zrywa ze sportowym charakterem Hondy. Ważne jednak, że we wnętrzu ma się poczucie wygody i przestronności. Jak na pojazd klasy kompaktowej spory jest bagażnik (370 l). Zaskakuje również drążek zmiany biegów mocowany na centralnej konsoli. Wygląda dziwacznie, ale

Król golasów: Suzuki B-King

sprowadzają się do innych tłoków. Nawet wałki rozrządu są takie same, jak w nowej Hayabusie. Z zewnątrz zastosowano odmienne układy wydechowe i zasilania dostosowane do odmiennych konfiguracji obu motocykli. Wydłużony skok tłoka zaowocował powiększoną do 1340 ccm pojemnością skokową. Suzuki zwleka z

TVR Sagaris

kręcić do 7800 obr/min. Ma typową dla wyścigówek suchą miskę olejową i chłodnicę oleju. Spaliny odprowadza stalowy układ wydechowy. Moc maksymalna to 406 KM przy 7-7,5 tys. obr/min. Maksymalny moment obrotowy 473 Nm silnik osiąga przy 5 tys. obrotów. Obniżone zawieszenie opracowali eksperci Bilsteina

Lexus LS 460 - kraina łagodności

tym oczywiście auto ma wszystkie typowe systemy bezpieczeństwa, czyli osiem rozbudowanych poduszek powietrznych plus kurtyny, układ stabilizujący tor jazdy VSC (który można wyłączyć, przytrzymując przycisk na postoju przez kilka sekund). Zresztą znów długo by wymieniać. Zręczna robota Lexus wygląda

Suzuki Bandit 1250S - Bandit? To widać, słychać i czuć

tego mało, wartość 100 Nm przekraczana jest już w całym zakresie 2500 - 6500 obr/min. Zgodnie z tradycją, tak jak w poprzednich generacjach Bandita, rzeczywista moc silnika jest wyższa (patrz wykres z hamowni) i dochodzi do 108 KM. Wygląda na to, że konstruktorzy Suzuki także hołdują zasadzie, że

Toyota Yaris II

, jaki model zastępuje. Nadal jest ładny, ale wciąż niepiękny. I podobnie jak poprzednik ma nietypową kabinę. Twórcy Yarisa chwalą się, że osiągnęli konkurencyjną ilość miejsca we wnętrzu, pomimo że auto jest o wiele krótsze od rywali. I coś w tym jest. Yaris II nie jest tak przestronny jak najwięksi

Civic Type R, Leon Cupra i Megane Sport F1 w teście

jakość materiałów i wykończenie. Dźwignia zmiany biegów, zegary, wyświetlacze wyglądają jak zabawki dla dzieci. Tymczasem najmłodsi ponoć nie czują się w tym aucie dobrze - małe okna są zbyt klaustrofobiczne. Na szczęście jedno nieprzyjemne doznanie można wyprzeć innym, silniejszym: wystarczy dodać gazu

MERCEDES-BENZ E 320/RENAULT VEL SATIS 3.5

Renault - za niedostateczne wygłuszenie i komponenty wspólne z tańszymi modelami. UKŁAD NAPĘDOWY MERCEDES - RENAULT 4:4 Oba auta wykorzystują sześciocylindrowe widlaste silniki, osiągające ponad 200 KM. Jednostka Mercedesa ma po jednym wałku rozrządu w głowicy i po trzy zawory na cylinder. Silnik

Ojciec Kotleta - rasowy cafe racer w nowoczesnym stylu

wydechowych Termignoni i produkowanego przez PJP tłumika JetPack. Umieszczona pod motocyklem puszka tłumika o czterech wylotach spalin nie tylko świetnie wygląda, ale też doskonale brzmi. Firma Lucas TRW specjalizuje się w układach hamulcowych i materiałach ciernych. Aby wyjść naprzeciwko oczekiwaniom

Jeep Compass

drogach asfaltowych i szutrowych, precyzyjna skrzynia biegów i układ kierowniczy, bogate wyposażenie Hamulec Kontrowersyjny wygląd, słabe predyspozycje do jazdy w trudniejszym terenie, głośny i mało dynamiczny silnik [Summa Summarum] Skoro, jak podaje "Wikipedia", pierwszym SUV-em świata był

Honda CB 600F Hornet vs. Suzuki GSR 600 - wściekłe bliźniaki

. Jednak nie jest to taki ABS jak w Suzuki, lecz charakterystyczny dla Hondy zintegrowany układ CBS-ABS. Różni się od "zwykłego" zastosowaniem trzycylinderkowych zacisków hamulcowych, z których po jednym z tłoczków połączonych jest z obwodem hamulca nożnego. Tak więc depcząc dźwignię hamulca

Wielki mecz Japonia - Niemcy

umiarkowany apetyt na paliwo zawdzięcza systemowi zmiany faz rozrządu VVT-i. Możliwościom jednostki napędowej nie do końca odpowiada podwozie - zawieszenie jest trochę za miękkie, a układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem (niedostępnym w odmianie podstawowej Base) - niezbyt precyzyjny. ABS to element

Volvo S80, Citroën C6 i Honda Legend

i nierównym nie wygląda jak wytrząsanie wody z ucha. Szkoda zaś, że preferowana jest przednia oś. Wymagające zazwyczaj dopłaty zawieszenie Four-C oferowane jest tu w standardzie. Choć pracuje płynnie, nie lubi poprzecznych nierówności. Do dyspozycji są trzy tryby ustawienia: komfortowe, sportowe i

Niedźwiedź o gołębim sercu - Moto Guzzi Griso 1100

. To oczywiście może brzmieć banalnie, bo silnik jest jednym z istotniejszych elementów każdego niemal motocykla. Tylko, że Griso bez silnika wyglądałby jak cienki, francuski naleśnik rozsmarowany na kilku rurkach podwozia. Wielkie cylindry zawadiacko wyglądają poza obrys zbiornika paliwa. W każdej z

Niezawodne samochody

elektronikę w autach. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wyraźnie zmniejszyła się liczba typowych mechanicznych usterek silników, jak zerwanie paska zębatego rozrządu czy awarie głowicy. To efekt coraz lepszych technologii produkcji i postępu w dziedzinie inżynierii materiałowej. Po prostu dzisiejsze samochody

Konfrontacje: Fiat Stilo 1.4 16V Active/Honda Civic 1.4 16V LS High/Peugeot 307 1.4 16V XS

nadawano smukłe, wysublimowane kształty, powoli odchodzi w zapomnienie. Honda i Peugeot postawiły na nadwozia prawie jednobryłowe. Dwubryłowe Stilo wygląda jak napompowane, zwłaszcza w wersji 5-drzwiowej. Mały autobus? Zresztą, wszystkie są jakby przerośnięte. Pozwoliło to na wyprodukowanie pojazdów o

Konfrontacje: BMW Z4 3.0i/Honda S2000

. Dopiero teraz to auto jeździ tak ostro, jak wygląda, a jego rekini przód jeszcze gwałtowniej rwie do przodu. I tak aż do 10 000 obrotów. Jak dla mnie zbyt późno i zbyt głośno. S2000 jest kwintesencją dwoistej natury Hondy Civic 2.0i Type-R oraz Toyoty 1.8 TS (Celiki i Corolli). Wszystkie mają więcej koni

Jeep Cherokee KJ - test | Pierwsza jazda

. M.in. dzięki nietypowej konstrukcji nadwozia (samonośne typu Uniframe) jego konstruktorzy zdołali pogodzić dwie sprzeczności: niezły komfort zawieszenia, stosunkowo nisko (jak na "wszędołaza") umiejscowiony środek ciężkości i dość precyzyjny układ kierowniczy pozwalają na długie i przyjemne

Volkswagen Touran (2002 - 2010) - opinie Moto.pl

własności jezdne i duży wybór zaawansowanych technologicznie jednostek napędowych, ale jednocześnie zmuszono użytkowników do dużej dbałości o techniczną stronę auta. Takie rozwiązania jak wielowahaczowe zawieszenie tylne, bezpośredni wtrysk benzyny, podwójne doładowanie czy dwusprzęgłowa skrzynia biegów

Nissan Sunny (1991-1996) - opinie Moto.pl

wydobywające się z zakładu ślusarskiego. Wymiana rozciągniętego łańcucha będzie niestety droższa, niż wymiana paska rozrządu. Do typowych bolączek kilkunastoletnich Sunny należy również rdzewiejąca miska olejowa. Do usterek nie wpływających na stan mechaniczny lecz nie mniej uciążliwych należy psująca się

Tour de Pologne - Ford Focus pod lupą

9 litrów na setkę w nowoczesnym 1,6-litrowym silniku to trochę dużo. Widocznie winne są kilogramy, krótkie przełożenia pięciobiegowej skrzyni i elektronika, która często za kierowcę decyduje o porcji podawanego paliwa. Mimo że prawy pedał trzymamy nieruchomo, da się wyczuć jak układ sam dodaje gazu

Re: Astra III

> Bo kiedyś typowy napęd układu rozrządu wygladał tak Ej, no błagam cię. Przecież te padające łańcuchy w TSI wyglądały tak jak na pierwszym schemacie. To były zwykłe rzędowe czwórki, a nie jakieś gwiaździste silniki lotnicze. > I tak jak poisalem do tego dochodzi większe obciażenie, Ale

Re: BMW 5 E60/E61 (2003-2010)

też kolektory ssące koszt w ASO 1800zł, zdarzają się przy przebiegach ok 200tyś również awarie koła pasowego koszt na allegro 600-700zł (awaria typowa w większości diesli nie tylko marki bmw). Sumując te koszty nie będzie to nawet połowa tego co należy zapłacić za wymianę napinacza w układzie rozrządu

Powrót "ciekawego" przypadku :((

pzreznaczony do wszystkich bez wyjątku silników i układów zapłonowych:)). Po doprowadzeniu do normy stanu instalacji elektronicznej niestety przyszła kolej na odnalezienie usterek mechanicznych, ponieważ sterowanie pracą silnika na komputerze przebiegało prawidłowo a w realu silnik nie pracował, tzn. po

Z cyklu ciekawe przypadki cz.7

, który dawał sygnał zimnego silnika na gorącym, wymianie niewłaściwych świec zapłonowych, kabli wysokiego napięcia (nowych na jeszcze nowsze) bo oczywiście szajs firmy "Janmor" jest pzreznaczony do wszystkich bez wyjątku silników i układów zapłonowych:)). Po doprowadzeniu do normy stanu