jak redukować biegi

Marcin Lewandowski

Lexus IS 200t | Nowy silnik, nowa skrzynia

Lexus IS 200t | Nowy silnik, nowa skrzynia

Jesienią Lexus IS zadebiutuje w wersji z nowym silnikiem o mocy 245 KM współpracującym z ośmiobiegową skrzynią automatyczną

Volvo S/V60, V40 i XC60 z pakietem Polestar | Pierwsza jazda | Polestar wzmacnia

Inżynierowie Polestar przygotowali dla wybranych modeli Volvo pakiety poprawiające ich osiągi, wygląd i prowadzenie. Oferta obejmuje S/V60, V40 i XC60. Do Polski powinna trafić za kilka tygodni

Lexus NX 200t F Sport | Test | Nieszablonowy

NX jest wyjątkowy dla Lexusa - to pierwszy kompaktowy SUV marki, w dodatku debiutuje w nim nowy silnik benzynowy turbo. Sprawdźmy tę oryginalnie wyglądającą propozycję, obok której trudno przejść obojętnie

Porsche 919 Hybrid | Tę kierownicę zaprojektowali sami kierowcy

Porsche 919 Hybrid | Tę kierownicę zaprojektowali sami kierowcy

przydatnych informacji, jak prędkość, aktualny bieg i tryb pracy układu napędowego czy stopień naładowania akumulatorów litowo-jonowych. Do przełączania informacji wyświetlanych na ekranie służy pokrętło umieszczone w lewym górnym rogu kierownicy, a to umieszczone pod prawym kciukiem - do regulacji

Alfa Romeo z fabryki Maserati

Alfa Romeo z fabryki Maserati

, bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny, ciągły rozdzielacz faz rozrządu oraz system kontroli "Scavenging", który redukuje efekt turbodziury.Silnik współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią biegów TCT. Przekładnia może pracować w trybie automatycznym lub sekwencyjnym, obsługiwanym za pomocą łopatek

Renault Talisman | Pierwsza jazda | Walka o segment

Renault Talisman | Pierwsza jazda | Walka o segment

wyposażona będzie także w 19-calowe felgi, skórzaną tapicerkę Nappa czy wygłuszone szyby, które redukują poziom hałasu we wnętrzu. Na pokładzie Talismana znajduje się znany z Renault Espace wyświetlacz o przekątnej 8,7 cala, za pomocą którego obsługujemy system multimedialny auta. Pod maską Talismana

Nowe BMW serii 7 | Na podbój Klasy S

Nowe BMW serii 7 | Na podbój Klasy S

. Odpowiedni komfort jazdy zapewni powietrzne zawieszenie z poziomem regulacji i adaptacyjnymi amortyzatorami, które mają rozpoznawać nierówności zanim w nie wjedziemy. Dla lubiących zakręty przygotowano elektromechaniczne stabilizatory, które redukują pochylanie karoserii w łukach. Seryjnie montowane będą

Peugeot 308 1.6 e-THP GT | Test | Sport na co dzień

Peugeot 308 1.6 e-THP GT | Test | Sport na co dzień

1750 obrotów. Naprawdę rzadko trzeba redukować biegi, co jest bardzo wygodne, zwłaszcza, że ręczna skrzynia to nieco słabszy punkt bardzo udanej całości. Przełożenia zmienia się całkiem precyzyjnie, ale zbyt wysoki lewarek sprawia, że ma się wrażenie, iż drogi jego prowadzenia są bardzo długie. Nie

Jeep Wrangler vs. Triumph Tiger | Konfrontacja | Leśne szaleństwo

Jeep Wrangler vs. Triumph Tiger | Konfrontacja | Leśne szaleństwo

bardzo elastyczny i nie przeszkadza mu praca z niską prędkością obrotową. Moc 95 KM oddaje liniowo, co redukuje liczbę używanych w trasie biegów. Ostatni szósty bieg jest dosyć krótki, silnik kręci niemal 5000 obr. przy 100 km/h, ale jednostka jest dobrze wyciszona, co podnosi komfort pokonywania stek

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCI Titanium | Test długodystansowy cz. V | W trasie

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCI Titanium | Test długodystansowy cz. V | W trasie

170km/h. Niewielka moc sprawia, że manewry na drodze musimy dobrze zaplanować. Elastyczność motoru też nie zachwyca, na podjazdach trzeba redukować bieg i trzymać gaz w podłodze. Przeciętne osiągi Ford rekompensuje na stacji benzynowej. Bez względu na warunki silnik nigdy nie spalił więcej niż 7 litrów

Salon Genewa 2013 | Alfa Romeo 4C

Salon Genewa 2013 | Alfa Romeo 4C

rozdzielacz faz rozrządu oraz system kontroli "Scavenging", który redukuje efekt turbodziury.Silnik współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią biegów TCT. Skrzynia może pracować w trybie automatycznym, lub sekwencyjnym obsługiwanym za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą. Debiutujący w Alfie Romeo

"Ja wiem, że jest najlepszy"

"Ja wiem, że jest najlepszy"

niespotykanym: proste, świetnie wyważone, wyposażone w znakomite układy jezdny i kierowniczy, a przy tym z tak pracującą manualną skrzynią biegów, że aż się człowiek cieszy, gdy zaczyna mu brakować mocy i można znów redukować bieg...Volkswagen wybrany Światowym Samochodem Roku 2013Jeśli chodzi o główny konkurs

Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

(według ecodrive.org).Podstawowe zasady ekojazdy- kontroluj obroty silnika: zmieniaj bieg na wyższy przy 2000 obr./min w silniku wysokoprężnym i przy 2400 obr./min w benzynowym. Redukuj biegi, gdy obroty spadają do ok. 1 000 obr./min;- jedź płynnie - po rozpędzeniu jedź z możliwie stałą prędkością na

500 km - obiad gratis

500 km - obiad gratis

Parking.moto.pl - oceniaj, oglądaj, porównuj samochodySponsorem jest eco-driving - czyli prowadzenie samochodu w sposób płynny i przewidywalny. Plotki głoszą o duszeniu silnika na niskich biegach. Jak to w życiu z niczym nie można przesadzać. Jeśli w rowerze jadąc pod górkę wrzucisz wyższą

Oto nowy Ford Mustang | Prezentacja w Barcelonie

Oto nowy Ford Mustang | Prezentacja w Barcelonie

turbodoładowanie.  Nowy kolektor dolotowy i specjalna konstrukcja turbosprężarki pozwalają uzyskać 309 KM mocy i 407 Nm momentu obrotowego. Automatyczna skrzynia biegów oferowana w opcji jest dostępna w połączeniu z łopatkami do zmiany przełożeń montowanymi przy kierownicy. Nowy Ford Mustang otrzymał nowe

Hyundai i10 1.0 Premium | Test | Skośnooki Europejczyk

Hyundai i10 1.0 Premium | Test | Skośnooki Europejczyk

może w mieście przekroczyć 10 l/100 km! Ale to wcale nie oznacza, że 1.0 Kappa to paliwożerny stwór. Delikatne obchodzenie się z pedałem gazu redukuje konsumpcję niemal o połowę. I nie trzeba być do tego mistrzem ecodrivingu. Jak widać ten silnik jest bardzo podatny na styl jazdy. Z naszego testu

Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi | Pierwsza jazda | Więcej niż bogata wersja

Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi | Pierwsza jazda | Więcej niż bogata wersja

zwykłego Mondeo? W zasadzie we wszystkich aspektach można znaleźć różnicę. Symulację takiej sytuacji przygotowano mi w trakcie prezentacji Mondeo Vignale w Rzymie, mieście, w którym narodził się Alfredo Vignale. W największym salonie Forda, jaki widziałem w Europie, została przygotowana specjalna strefa

Test potwierdził, ekojazda się opłaca

Test potwierdził, ekojazda się opłaca

ważne jest wyczucie odpowiedniego momentu, kiedy należy zmienić bieg na wyższy. Najlepiej samemu dobrać prędkości obrotowe, gdyż to kierowca najlepiej zna swój samochód. Ogólna zasada jest taka, by jak najwcześniej zmieniać bieg na kolejny ale tak, by silnik się nie dławił i nie wpadał w "drgawki

Mitsubishi Colt | Długi dystans - ile pali?

Mitsubishi Colt | Długi dystans - ile pali?

s i umożliwia w dogodnych warunkach rozpędzenie się do 180 km/h. Brakuje coraz bardziej modnej turbosprężarki, dlatego przy niskich obrotach trzeba wykazać się cierpliwością lub często redukować biegi i bardziej wkręcać silnik. Ale wtedy zużycie paliwa rośnie. Jak bardzo?Sprawdziliśmy spalanie w

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

pracujących oczywiście w układzie boxer. Jak już wcześniej wspomniałem, nasz egzemplarz z taśm produkcyjnych zjechał z ręczną skrzynią biegów. Wszyscy wiemy, że dopracowany do granic możliwości dwusprzęgłowy automat PDK (Porsche Doppelkupplung) jest fantastycznym urządzeniem, ale dobrze jest przypomnieć sobie

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

nawigacji wklepałem "Monte Carlo" i wybrałem drogę biegnącą wzdłuż wybrzeża. I wiecie co? To był strzał w dziesiątkę!Droga ta jest kręta, pełna podjazdów i zjazdów. Co chwilę musiałem to redukować bieg, to naciskać hamulec, a za chwilę gwałtownie przyspieszać, by wdrapać się pod stromy podjazd

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

układzie jezdnym, że zapomnieli o stylistyce auta. Odkąd pamiętam, kiedy na rynku pojawiała się nowa generacja Imprezy zawsze można było usłyszeć krytyczne głosy na temat tego jak wygląda. W 2001 roku kontrowersje wywołały okrągłe lampy. Później przód Imprezy podobno przypominał Seata, następnie nie

Mercedes-AMG C 63 S | Pierwsza jazda | Godny następca

Mercedes-AMG C 63 S | Pierwsza jazda | Godny następca

łopatek skrzyni biegów i błyskawiczna reakcja na kliknięcie. Szczerze przyznam, że była to jedna z pierwszych rzeczy, którą odczułem w trakcie jazdy. Jak się później okazało nieprzypadkowo, bo jeden z inżynierów powiedział mi, że długo nad tym pracowano. Skupmy się na chwilę na trybie skrzyni biegów

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

nie bał się nawet zderzenia ze ścianą. W 2009 roku na ulice wyjechała już czwarta odsłona Outbacka, który po raz pierwszy stał się osobnym modelem, a nie jedynie wersją Legacy. Przedstawiony egzemplarz to wersja z dwulitrowym silnikiem diesla i nową bezstopniową skrzynią biegów CVT. Jest to kolejna

"Zostawić 175. Pociągiem nie dojadę na uniwersytet"

Plany ZTM dotyczące zamiaru skasowania kolejnych linii autobusowych po podwyżkach cen biletów są działaniem skandalicznym. Miasto zachęca do korzystania z komunikacji miejskiej, a następnie podnosi ceny biletów i redukuje najpopularniejsze linie autobusowe. Szczególnie oburzają mnie plany

Toyota Corolla 1.6 Premium | Test | Komfort przede wszystkim

jest ciągłe redukowanie przełożeń. Nie jest to jednak dokuczliwe, ponieważ drążkiem zmiany biegów operuje się precyzyjnie, a jego drogi prowadzenia są krótkie. Nie oczekujmy jednak spektakularnych osiągów przy korzystaniu nawet z górnego zakresu obrotów. 10 sekund od 0 do 100km/h to maksimum, co

Zbędne podzespoły? Czego pozbywamy się z naszych aut

skrzynię biegów, nawet po półosie napędowe (lub wał napędowy). Rozwiązaniem jest dwumasowe koło zamachowe. To nic innego, jak dwie masy (dwa koła) połączone ze sobą w sposób elastyczny. Pochłaniają one drgania występujące podczas pracy na biegu jałowym. Popularność zyskały we współczesnych silnikach

Audi A8L 4.2 TDI | Za kierownicą

, czy staramy się być oszczędni i rzadko redukujemy biegi, czy też nie przejmujemy się zużyciem paliwa i depczemy gaz aż do końca miękkiego dywanika. Bo akurat zużycie paliwa jest spore - aż takie, że chyba nie ma sensu kupować diesla. Spalanie 15-17 litrów ON w mieście wobec niższej ceny wersji

24 godziny jak 1 promil

koncentrują na prowadzeniu samochodu. Uchylone okno czy chłodzenie wnętrza pojazdu klimatyzacją orzeźwiają, ale nie redukują zmęczenia. Kierowcy powinni być szczególnie wyczuleni na pojawiające się u nich objawy takie jak: prowadzenie samochodu z nierównomierną prędkością, chociaż warunki na drodze tego nie

Golf VII | Wczoraj przecieki, dzisiaj ceny

dzisiaj możemy jednak zdradzić, że wszystkie silniki benzynowe wykorzystywane w aucie pracują w technologii TSI (z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem). Wszystkie, jak na razie, są czterocylindrowe z czterema zaworami na cylinder i mają moc 85 KM i 140 KM. Najmocniejszy, wyposażony będzie w

Nowe silniki Grand Vitary

wybierane są w zależności od prędkości obrotowej silnika w celu zapewnienia mu optymalnych warunków pracy. Pozwala to podnieść wartość maksymalnego momentu obrotowego, a co za tym idzie obniżyć jednostkowe zużycie paliwa. Dla modelu z ręczną skrzynią biegów zużycie paliwa wynosi (miasto/trasa/kombinowane

Mazda 6 | Pierwsza jazda | Dobre wrażenie

;< Wszystkie silniki współpracują ze skrzyniami biegów Skyactiv-MT i Skyactiv-Drive, których konstrukcja jest kompaktowa, a przez to lekka. W przypadku skrzyni ręcznej starano się, by zmiana biegów była równie przyjemna, jak w sportowym MX-5. W tym celu m.in. skrócono samą dźwignię. Z kolei

Toyota Avensis 2.4 VVT-i Prestige

niewspółmiernie niski do obrotów, informując o tym kierowcę sygnałem dźwiękowym. Do pracy skrzyni można mieć jeszcze jedno zastrzeżenie: w trybie ręcznym redukowanie następuje zna-cznie szybciej niż wybieranie wyższych biegów. Wymienione mankamenty nie wpływają w znaczący sposób na komfort jazdy. Toyota Avensis

Nowe Infiniti M

pojemności 3,7 litra z systemem zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów. Moc i moment obrotowy są niezmienione - 320 KM i 360 Nm. Standardem w każdym M jest siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. Ręczną zmianę biegów ułatwiają magnezowe łopatki przy kierownicy. Jeszcze nie ma informacji

BMW Z8 | Test | Żyje się tylko dwa razy

Powiedzcie, czyż nie jest wspaniały? Mnie się podoba, Moneypenny też. Jego zaleta - nie spotyka się go tak często jak Mercedesa SL czy Jaguara XKR. "Z8" na drodze to prawdziwy rarytas, prawie jak Aston Martin, tylko że za BMW oglądają się częściej. Stylistyka retro tego auta nawiązuje do

Prius jako taksówka?

. Kiedy kierowca chce przyspieszyć, nie musi redukować biegów, wystarczy wcisnąć gaz jak w zwykłym automacie, a dwa silniki wsparte skrzynią bezstopniową z łatwością rozpędzają auto.- Najważniejsze jest - podkreśla Domenig - że po całym dniu jazdy po zatłoczonym Mediolanie nie wy siadam z Priusa zmęczony

Kupujemy używane auto z automatem

bez gwałtownych szarpnięć, tak samo jak poszczególnych biegów. Sprawdźmy reakcję na kickdown, czyli gwałtowne wciśnięcie pedału gazu, po którym następuje redukcja przełożenia. Sprawna skrzynia redukuje bieg bez niepokojących dźwięków i efektu "ślizgania", podobnego do jazdy samochodem z

BMW Z8 - test | Żyje się tylko dwa razy

Przyznaję się od razu, że nie jestem Bondem. Co gorsza, różniąc się od kolejnych Bondów wyglądem i szczęściem do kobiet, mógłbym uchodzić za najgorszego 007 wszech czasów. Ale mam jego samochód! Wspaniałego roadstera BMW Z8 w stylu retro i mogę się poczuć niemal jak agent w tajnej służbie

Yamaha YZF-R1 - motocykl używany

użytkowych, co dodatkowo potęgowało wrażenie ogromnej mocy i sprawiało sporą przyjemność.Nawet bez redukowania biegów R1 przyspieszała niezwykle sprawnie, bowiem już od 4000 obr/min generowała moment obrotowy, o jakim konkurencja mogła tylko pomarzyć. Mówiono, że "jedynka" przyspiesza zawsze

Mitsubishi Lancer Evo X - Kryzys czterdziestolatka

brutalnie. Nie uświadczysz tu strzału ze sprzęgła, jaki towarzyszy ruszaniu BMW M6 z przekładnią SMG. Trudno też nadwerężyć sprzęgło przy zmianie biegów, bo automat niczym zbroja chroni tarcze. Skrzynia TC-SST podobnie jak DSG w WV używa dwóch naprzemiennie pracujących sprzęgieł. Dzięki temu zmiana biegów

Toyota Urban Cruiser - test | Pierwsza jazda

problemów, jednak warto zapomnieć wtedy o dynamicznej jeździe. Kłopotliwe są też długie autostradowe podjazdy. Kilka razy musiałem redukować bieg do piątki, a nawet czwórki.Ekonomice jazdy ma też sprzyjać seryjnie montowany i nieodłączalny system Stop&Start. Wyłącza on silnik podczas postoju, oszczędzając

Chrysler Neon (1994-1999) - opinie Moto.pl

We wnętrzu Neona na pewno będziemy się czuli bardzo przyjemnie, wręcz przytulnie. Drzwi bez ramek, ładna tapicerka (ale niezbyt trwała, łatwo zdrapać wierzchnią warstwę) do tego dwie poduszki powietrzne, klimatyzacja i automatyczna skrzynia biegów (czasem manualna). Bardzo dobre przyspieszenia

Jeep Cherokee - test | Za kierownicą

silnika dbając o ekonomię. Reakcja na mocne wciśnięcie pedału gazu jest dość szybka. Jadąc z włączonym tempomatem przydałoby się, by wcześniej niż przy 1500 obr/min. redukowała bieg. A propos  tempomatu. W amerykańskim wydaniu działa on od około 52 km/h, a nie 30 jak to bywa w większości aut. Dobre

Skoda Fabia RS | Test | Nie ma wstydu

poprawiło to wygląd czeskiego malucha. Dodatkowo podczas faceliftingu wszystkie Fabie dostały nowe reflektory. Soczewki są teraz szerzej rozstawione co dodatkowo, ale tylko wizualnie, poszerza sylwetkę. Jednak jak na auto usportowione Fabia jest albo za wysoka, albo zbyt wąska. Przekłada się to na ilość

MITSUBISHI CARISMA 1.8 GDI

praktyce jednak nie wygląda to tak różowo. Przekładnia została skalibrowana tak, aby silnik pracował w zakresie obrotów, w którym jest najoszczędniejszy. To, niestety, spowodowało jej leniwe reakcje (niechętnie redukuje biegi), a także zbyt wczesną zmianę przełożeń na wyższe. Do bardziej dynamicznej jazdy

Historia Mercedesa Klasy S

. głów państw wybiera go na swoją służbową limuzynę, a tacy gracze jak Lexus (z modelem LS), Hyundai (z Equusem) czy Daewoo (z Chairmanem) nie ukrywali, że projektując swoje modele z wyższej półki, zapatrzeni byli w Mercede-S-a. A wszystko zaczęło się w 1951 roku. »> S-Klasę można mieć już za

Mercedes R 350 CDI L 4Matic - test | Za kierownicą

mieście zużywa średnio ok. 13 l/100 km, na drodze ekspresowej zaś 9-10 l/100 km. Sparowana z nim skrzynia 7G-tronic nie pracuje co prawda tak aksamitnie jak konstrukcje BMW, ale z typową dla Mercedesów empatią redukuje bieg już po łagodnym wciśnięciu pedału gazu.Rozstaw osi R-klasy w wersji L wzrasta z

Technika jazdy | na śniegu i lodzie

, że bezwzględnie musimy wyhamowywać pojazd dużo wcześniej niż latem. Przed zakrętem redukujemy bieg, tak, aby pod żadnym pozorem nie wjeżdżać w zakręt na sprzęgle. Dobieramy odpowiedni tor jazdy operując tylko gazem i hamulcem bez gwałtownych ruchów kierownicą. Prędkość zwiększamy dopiero na wyjściu z

Fiat Scudo

długiej liście opcji. Wreszcie wyjeżdżam na drogę krajową i dodaję gazu. Redukuję do trójki i wyprzedzam dwa auta. Z tym silnikiem pod maską nie mogę narzekać na brak dynamiki. Scudo posłusznie reaguje na gaz. Jak poradziłby sobie z pełnym obciążeniem (1,2 tys. kg)? Z pewnością gorzej, ale duży moment

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

moment, świetne przyspieszenie, a przy tych parametrach symboliczne zużycie paliwa. W praktyce coś za coś.Komputer sugeruje zmianę biegu na wyższy już przy 2000 obrotów. Jeśli więc chcemy jeździć jak najbardziej ekologicznie (czytaj: najtaniej), musimy być przygotowani na ciągłe mieszanie lewarkiem. Jak

Honda City - test | Za kierownicą

mocniejsze samochody. Niestety później nie jest już tak różowo. Im szybciej jadę, tym wrażenia z jazdy bardziej powszednieją. Powyżej 60 km/h aby wyprzedzić inne auto muszę redukować biegi, silnik zaczyna wyć, a City do przodu zbiera się dość ociężale. Liczby nie kłamią. Poprzednik sprint do 100 km/h

Ferrari F612 Scaglietti - test | Za kierownicą

, podobnie jak herb Ferrari na przednim błotniku.54 proc. masy przypada na tylne koła. Silnik znajduje się pomiędzy przednią osią a kabiną, skrzynię biegów zamontowano z tyłu, w tak lubianym w okolicach Modeny układzie transaxle. Silnik - V12, 5,7 litra, 540 koni, przekładnia - półautomatyczna F1. Już na

Weekend ze Sparkiem | Bobowa

jedynie na dwóch, bo wciśnięcie gazu do oporu bardzo subtelnie wpływa na wskazówkę prędkościomierza. Jeśli chcemy dynamiczniej przyspieszyć trzeba często redukować biegi. Rozwiązanie tego problemu kosztuje 1500 zł. Wtedy pod naszą maską będzie pracował silnik 1,2 o mocy 81 KM, który rozpędzi Sparka do

Mercedes C 320 CDI, C 350 Sport Edition

jest tu moim faworytem. Owszem, mocny, ale wąski zakres użytecznych obrotów wymaga ciągłego żonglowania biegami. Dwójka, trójka, czwórka i znów redukcja. Pozostawiona samej sobie skrzynia sprawia wrażenie nieco zagubionej. Nie widzi zakrętów i jak każdy automat zamiast redukować, podwyższa przed nimi

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

. Przykład? Ford nad swoją wersją oszczędnych silników EcoBoost pracował od kilku lat. Wspólnie z inżynierami Forda, pracowali także spece od "smarowania". Efektem tych badań jest pierwszy zielony olej do silników samochodowych. Zielony, a nie żółty, i to w dosłownym tego słowa znaczeniu. Jak

10 sposobów na oszczędną jazdę

powinniśmy zaraz po uruchomieniu silnika. Każda sekunda bezruchu to strata paliwa. Nie ma też potrzeby grzania silnika na postoju, bo jego temperatura szybciej dojdzie do optymalnej w trakcie jazdy.5. Jak najszybciej na dwójkęPierwszy bieg warto zmienić zaraz po tym, jak samochód zacznie się toczyć

Peugeot 508 - test | Pierwsza jazda

g CO2 na km.Nowy silnik ma zmniejszoną prędkość obrotową silnika na biegu jałowym (z 820 do 700 obr./min.). Pomaga to dodatkowo obniżyć zużycie paliwa.Kolejna istotna innowacja to wirnik turbosprężarki o zmiennej geometrii. Wykonany z tytanu redukuje bezwładność turbosprężarki i zapewnia większą

Nissan Micra - Stworek

zakresie obrotów. Elastyczność jest przyzwoita - do codziennej niespiesznej jazdy wystarczy 2000 na obrotomierzu. Redukować trzeba tylko do wyprzedzania. Układ kierowniczy ma elektryczne wspomaganie. Siła jego działania jest odpowiednia, ale precyzja pozostawia wiele do życzenia, ale i tak prowadzenie

BMW Z8

Powiedzcie, czyż nie jest wspaniały? Mnie się podoba, Moneypenny też. Jego zaleta - nie spotyka się go tak często jak Mercedesa SL czy Jaguara XKR. "Z8" na drodze to prawdziwy rarytas, prawie jak Aston Martin, tylko że za BMW oglądają się częściej. Stylistyka retro tego auta nawiązuje do

ALFA ROMEO SPORTWAGON 1.8 T.S.

Nm przy 3500 obr./min. Alfa z takim motorem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,6 s i uzyskuje prędkość maksymalną 210 km/h. Osiągi te w zupełności usatysfakcjonują przeciętnego kierowcę, a jedyna wada tego silnika to zbyt mała elastyczność. Często trzeba sięgać do dźwigni i redukować biegi, mimo to

Audi Q7 - test | Pierwsza jazda

tablicę rejestracyjną jest teraz szersze, przez co tył auta także wydaje się lżejszy. Zadziwiające, że kilka zabiegów stylistycznych sprawiło, że ogromny mastodont wygląda teraz jak nieduże słoniątko. Wnętrze? Cóż, gdyby przed jazdami nie uświadomiono nas, że zaszły tu jakieś zmiany, mogłyby zostać

Acura RL - test

drobiazgami w wyposażeniu. Silnik, skrzynia biegów, zawieszenie, sylwetka i stylizacja wnętrza pozostaną bez zmian. A te, jak się przekonałem, to prawdziwy motoryzacyjny majstersztyk.Acurę odebrałem w Poznaniu i zaraz czekała mnie perspektywa powrotu do Warszawy. Trzystukilometrowa trasa zazwyczaj męczy, bo

Audi A6 Avant

. Jechaliśmy autostradą położoną w górach i nie musieliśmy redukować biegów nawet wtedy, kiedy trzeba było dynamicznie przyspieszyć. Maksymalny moment obrotowy (450 Nm) dostępny jest już od 1400 obr./min. Silnik kręci się powoli, a mimo to cały czas gotowy jest do akcji. Drażni tylko krótkie przełożenie

ALFA ROMEO 147 1.9 JTD

pod uwagę, że podczas testu Alfa spaliła średnio 7,3 l/100 km, potwierdza się rodzinny charakter tego auta. Motor jest elastyczny i wystarczająco mocny. Nie trzeba zbyt często sięgać do drążka zmiany biegów, na trasie rzadko kiedy redukujemy. Zawieszenie nadal mi się podoba, choć na naszych dziurawych

Jaguar XK Convertible

. Zatrzymuję się na chwilę, by zamknąć dach tak jak u poprzednika wykonany z materiału. 18 sekund później przesuwam dźwignię skrzyni w położenie S. Komputer dostaje sygnał, by później zmieniać biegi i redukować je podczas hamowania. Mocniej chwytam trójramienną kierownicę i skupiam się na drodze. Wypadnięcie

Volvo C30 2.0 D - Bezpieczne do bólu

się do pracy już od ok. 1600 obr./min. Turbodołek jest niemal niewyczuwalny. Taki silnik i długa skrzynia biegów tworzą bardzo udany duet. Kiedy jedzie się setką na szóstce, obrotomierz wskazuje jedynie 1600 obr./min. W kompakcie takie przełożenie to rzadkość. Wcale nie trzeba redukować, by

Bezpieczna za kółkiem

Wsiadasz do samochoduChowasz wszystkie przedmioty do schowka lub do bagażnika. Telefon komórkowy, torebka, parasol pozostawione luzem w samochodzie w razie nagłego hamowania lub zderzenia działają jak pocisk. Nawet okulary przeciwsłoneczne leżące na desce rozdzielczej stanowią pewne zagrożenie

Kamikadze nie noszą kapeluszy

strony, gdy wymaga to wjechania na chodnik, czy pobocze. Ponadto przy wyprzedzaniu nie redukują biegu na niższy - co znacznie wydłuża czas manewru.Kobiety są częściej głównymi bohaterkami abstrakcyjnych sytuacji na drogach. Ostatnio, gdy podążałam do pracy z lekkim spóźnieniem, jadące przede mną Mondeo

Citroën C2

przełączeniu na tryb automatyczny dobiera kolejne biegi, odgadując intencje kierowcy. Nie podoba mi się jedynie to, że gdy chcesz nagle przyspieszyć, skrzynia niepotrzebnie redukuje biegi aż o dwa przełożenia, np. z czwórki na dwójkę. Zautomatyzowana skrzynia biegów będzie dostępna również w samochodach z

Mini Cooper 1.6 Chili

ruszenie spod świateł bez przeciągłego pisku opon nie wchodzi w grę. Po jednostce napędowej Mini nie spodziewaj się dużej elastyczności. Chcąc na piątym biegu przyspieszyć od 80 do 120 km/h, pamiętaj, że potrzeba na to bez mała 500 m. Jeśli trzeba gwałtownie zwiększyć prędkość - bez chwili wahania redukuj

Jaguar XJ6 D Sovereign

przejdzie w Jaguarze. Czyli obie ręce na kierownicy i z dziką radością atakujemy kolejne zakręty.Początkowo redukuję bieg o jedno, dwa przełożenia silnikiem, wspomagając hamowanie przed wejściem w zakręt. Nie jest to zbyt wygodne, jako że Jaguar nie przewiduje manetek do obsługi automatycznej skrzyni biegów

PEUGEOT 307 HDi/TIPTRONIC

, który upływa między przesunięciem dźwigni a zmianą biegu, jest zbyt długi. Jedyna miła rzecz to samoistne redukowanie biegów (w trybie automatycznym) przy hamowaniu, ale w taką funkcję automat Peugeota był wyposażony już od dawna. Automat będzie dostępny w połączeniu z benzynowymi silnikami 1,6 i 2,0

Suzuki Swift 1,3 GS

chcąc wykonać szybkie wyprzedzanie, muszę kilkakrotnie redukować do trójki. Inna sprawa, że silnik dostaje właściwego kopa dopiero po osiągnięciu 4000 obrotów. Połączenie wysokoobrotowej jednostki z długimi przełożeniami ostatnich biegów może i dobrze wpływa na zużycie paliwa przy spokojnej jeździe, ale

Lexus LS 600h | Test | Wzór do naśladowania

granice jego ingerencji) i wciśniemy klawisz Sport (redukuje przełożenie przekładni kierowniczej o 10 proc. i zwiększa moment obrotowy o 4 proc.), dalej zdaje się warować w kącie jak dobrze wychowany wilczur. W przeciwieństwie do tylnonapędowych konkurentów, nie ma aspiracji do roli w kolejnym odcinku

Jaguar X-Type 3.0 SE

nierównościach kot traci zwinność i gubi rytm. Podobnie jak jego zmieniarka płyt CD firmowana przez Alpine'a która potrafi wówczas zgubić ścieżkę. Bezbłędnie działa za to skrzynia biegów. Wystarczy wcisnąć guzik S jak Sport, a jej reakcje stają się wyostrzone. Jadąc z prędkością 100 km/h, możemy bez stresu z

MERCEDES-BENZ SLK 32 AMG

mają białe tarcze i chromowane obwódki. Ten sam motyw srebrnych pierścieni powtórzono na konsoli przy pokrętłach nawiewu. Także dźwignia automatycznej skrzyni biegów prowadzona jest w wycięciu w chromowanej blasze. Kierownica wygodnie leży w dłoniach. Dobrze wyprofilowane fotele (podgrzewane) obito

BMW 745i

do otworu, zamiast przekręcić, wciskamy do oporu, po czym uruchamiamy silnik przyciskiem "start-stop". Drążek dźwigni zmiany biegów znajduje się za kolumną kierownicy, niczym w amerykańskim krążowniku szos. Hamulec ręczny uruchamiam przyciskiem. I wreszcie słynny iDriveÓ N komputer

Cadillac XLR

. Dane katalogowe imponujące - ciekawe, czy z papieru przeniosą się na asfalt.Trochę onieśmielony próbuję zająć miejsce za kierownicą - tylko jak... Ktoś ukradł klamki? Są! Schowano je we wgłębieniach drzwi po niewłaściwej, wewnętrznej stronie, na dodatek trudno je nazwać klamkami - to po prostu przycisk

Chrysler 300C SRT

skądinąd (+50 kg) wersji. Przyczyna tkwi, jak sądzę, w oprogramowaniu silnika i skrzyni. Nie ma tu systemu MDS, który w chwilach mniejszego zapotrzebowania na moc odłączał w HEMI 5.7 połowę cylindrów, czyniąc z dziarskiego V8 ekonomiczne V4. Pięciostopniowy automat jest taki sam, ale nie redukuje pochopnie

Transport przyszłości

wykorzystać również do stworzenia "inteligentnych" ubrań, które zwiększą ludzką zdolność do marszu lub biegu, noszenia ciężkich ładunków lub nawet pozwolą ludziom "latać jak ptaki". Dzięki postępowi technologicznemu wiele towarów można będzie wytwarzać lokalnie, co zmniejszy potrzebę

FORD FOCUS 1,8 TDCi GHIA

, robi to tak gwałtownie, że cały samochód wpada w nieprzyjemne drgania. Za pierwszym razem można się nawet przestraszyć. Później już wiadomo, że nie należy do takiej sytuacji dopuszczać. Zresztą nie jest to trudne. Większość kierowców, którzy wcześnie "wysprzęglają" i chętnie redukują biegi

Skoda Fabia Sedan 1.4 16V - test | Za kierownicą

(74 kW). Podczas jazd testowych miałem okazję poznać auto z silnikiem 1.4 16V o mocy 101 KM. Silnik ten wydaje się wystarczająco mocny, ale troszkę denerwuje jego mała elastyczność. Podczas jazdy po krętych, górskich drogach Grecji trzeba było często sięgać do lewarka skrzyni biegów i redukować

MERCEDES-BENZ S 430/LEXUS LS 430

przekraczał 4000 obr./min. Przy wciśnięciu pedału gazu do oporu spod maski dobywa się stłumione burczenie, a przekładnia redukuje bieg, co objawia się gwałtownym wzrostem przyspieszenia. W trybie "Winter" (zimowym) skrzynia wybiera wyższe przełożenia i na koła trafia mniejszy moment obrotowy, co

Volkswagen Golf GTI

turbodziury. Podobno to zasługa bezpośredniego wtrysku paliwa FSI.Ale Golf GTI ma coś, co robi jeszcze większe wrażenie. To DSG - mechaniczna, zautomatyzowana skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem. Jak pracuje? Świetnie. Mój podziw dla jej konstruktorów rósł z każdym okrążeniem. Po całym dniu zabawy naszła

Cadillac BLS

przełożenie. Kilkakrotnie przy podjazdach niepotrzebnie redukuje, podnosząc obroty silnika, by zaraz potem znów je obniżyć, wybierając wyższy bieg. W trybie manualnym kierowca całkowicie przejmuje inicjatywę do tego stopnia, że skrzynia pozostaje na wybranym przełożeniu aż do odcięcia zapłonu.Poza stukami

Opel Antara

pojawi się słabszy - 127-konny) przy próbach dynamicznej jazdy poza miastem pozostawia lekki niedosyt. A i w mieście zdarzają się sytuacje, gdy trzeba redukować do jedynki (np. przy ciasnych nawrotach), bo dwójka okazuje się za długa. Podobnie jak w Captivie tak i tu nie uświadczysz skrzyni 6-biegowej

Jaguar XKR

dźwignię automatu w położenie S i dociskam mocno gaz. Pomarańczowa lampka na desce sugeruje nadwyżki mocy, ale DSC (odpowiednik ESP) sprawnie sobie z nimi radzi. Pozostaje mi kręcić kierownicą i utrzymać się na czarnym. Dwa dwójkowe zakręty przejeżdżam na... dwójce, bo automat sam genialnie redukuje biegi

Skoda Octavia - Czeskie rachowanie vol. 2.0: 3 Octavie - 3 paliwa - test porównawczy

, przy dużym obciążeniu auta, trzeba nieco wcześniej redukować biegi na stromych podjazdach. Jazda na gazie jest przyjemna, silnik pracuje cicho i miękko. Dopiero wizyta na stacji benzynowej pozwala wychwycić rozbieżności. Przy zasilaniu benzyną średnie spalanie wynosi ok. 8 l/100 km, przy zasilaniu

Mazda MX-5 Open Race

szczelnie strefami buforowymi, które gwarantują, że nie skończysz treningu na słupie. Poza tym MX-5 jest rewelacyjnie wyważone i daje się prowadzić jak po sznurku. Po kilku zakrętach już gazem wybieram tor jazdy. Wprowadzam samochód w poślizg i by zacieśnić zakręt dodaję więcej gazu - niesamowite

Skoda Octavia Adventure 4x4 - test | Za kierownicą

początkowo wydaje się wystarczająco mocny, ale już po wrzuceniu trzeciego biegu dostaje zadyszki. Większa masa Octavii 4x4 (prawie półtorej tony) daje znać o sobie. Na stromych podjazdach redukuję do jedynki, żeby nie spaść poniżej minimalnych obrotów dla sprężarki, po to by sekundę później zmienić bieg na

Opel Vectra Caravan 3.0 CDTI Cosmo automat

ochoty korzystać z trybu ręcznego. Biegi redukowane są we właściwym momencie, najpóźniej wtedy, gdy naciskając pedał gazu, pokonasz wyraźny opór wyznaczony przez punkt kick down. Przejście na kolejny bieg odbywa się, gdy silnik ma już wysokie obroty, zatem bez straty dynamiki. I wszystko bez szarpnięć

Mercedes SL600

dach momentalnie ląduje w bagażniku. Zresztą chcę posłuchać, jak V12 z dwiema turbosprężarkami budzi się do życia. Elektronika wyczuwa kluczyk w mojej kieszeni, kładę stopę na pedale hamulca i wciskam guzik na szczycie lewarka skrzyni biegów. Z dwóch końcówek wydechu dobywa się coś w rodzaju grzmotu

Hummer H3

, raz po raz muszę redukować do jedynki (to wyjaśnia skąd tak duże przełożenie reduktora - 4:1; mniejsze oznaczałoby kłopoty w terenie). Każdy zakręt utwierdza mnie w przekonaniu, że pod tą kanciastą maskę jak najszybciej powinien trafić diesel z mocnym "dołem". W rodzaju choćby 3.0 CRD V6 z

VW PASSAT 1.9 TDI COMFORTLINE

na wyższych biegach, robi to bez trudu, jakby miał co najmniej dwa razy tyle mocy, ile podano w danych technicznych. Powyżej 70 km/h nie ma potrzeby redukowania, szósty bieg wystarcza w zupełności. No chyba że wyprzedzamy. Dzięki temu silnikowi Passat należy do najoszczędniejszych limuzyn w swojej

Peugeot 407 2.0 HDi, 2.2, 3.0 V6

przestrzeni Jak tylko zająłem miejsce za kierownicą, nowy Peugeot ujął mnie kształtem jej wieńca, takim, jaki lubię - dobrze wyprofilowanym, odpowiednio grubym. Za takim kółkiem można poczuć się pewnie. Zachwyciłem się też szerokością wnętrza - między fotelami jest dość miejsca, by siedzący z przodu nie

Volvo XC90 V8

wskazywałyby na to jego gabaryty. Za wielką wodą na pewno się ucieszą. Wciskam gaz do dechy, skrzynia biegów natychmiast redukuje biegi, a silnik wchodzi na wysokie obroty.Auto z łatwością przekracza 200 km/h, a do setki rozpędza się 7,3 s, czyli o 2 s krócej niż turbodoładowany T6. Dodatkowe kilometry wyszły

Mitsubishi Lancer inaczej

trybie skrzyni SST, wycie dochodzące spod maski szybko zaczyna męczyć. Skrzynia, która zwłaszcza w trybie Sport zmienia biegi szybko i ładnie redukuje, tylko częściowo rekompensuje akustyczny dyskomfort. W efekcie dużo przyjemniej jeździ się w trybie Normal, podobnym do zwykłego automatu. Poza tym, nagłe

Range Rover Sport Supercharged LE

wielu modeli BMW, ale to w Sporcie wyposażony został w funkcję hamowania silnikiem. Przy przesunięciu dźwigni w tryb sportowy i wciśnięciu hamulca skrzynia samodzielnie redukuje biegi, wkręcając silnik na 4000 obrotów. Drugim zaskoczeniem są przegazówki podczas ręcznej redukcji biegu przy wysokich

Lexus IS 250/220d

wymagać nieco większej precyzji. Szkoda, bo koło kierownicy idealnie leży w rękach, a i przełożenie układu jest trafnie dobrane. Sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów byłaby idealna, gdyby szybciej redukowała przełożenia zarówno w trybie automatycznym, jak i "sekwencyjnym". W tym

Chrysler 300C Touring V8 5,7 AWD

siedzeniach, a jeszcze lepiej - stojąc za autem. Pięciobiegowy automat pracuje przy tym dość miękko, choć zbyt ospale redukuje biegi. Poza tym przy ręcznej redukcji z III na II bieg zdarza mu się szarpnąć. Lepiej więc pozostawić dźwignię w trybie D. Zaskakująco dobrze działa jakże prosty układ napędu na

redukować bieg....

Główną zasadą przed zakrętem, to redukować biegi !!! Tylko do którego biegu ? Przeważnie "młodzi" kursańci, to po pewnej chwili w ogóle nie wiedzą na którym biegu jadą i co wtedy ? Niestety , to trzeba 'wytrenować' !!! W większości przypadków na zakręcie jedziemy z małą prędkością, a

Re: Zbiorkom - nie dziekuje

I tu jest różnica - u mnie wystarczy, że lekko wcisnę gaz i mam redukcję o 1-2 biegi. Powinien trzymać takie obroty, żeby przy lekkim przyspieszaniu nie redukować. -- www.sprawdzpodatki.pl sprawdzpodatki.pl

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

A nie zwalniasz przed ostrzejszymi zakretami? MISTRZ!!!! :-) Mnie sie jednak zdarza dosc mocno hamowac przed zakretem i raczej redukuje bieg wlasnie wtedy a nie w czasie pokonywania zakretu/luku. Od szczytu chce przyspieszac i wole to robic na zredukowanym biegu, zeby nie czekac az auto dotrze na

Re: Usłuchaj bracie owieczki nawróconej...

To ja decyduję na którym biegu chcę jechać, ja redukuję ile trzeba - automaty to zło. Tak, nie bo nie - jak w przedszkolu. Tipo to nie wóz premium i w dodatku sportowy więc ja poproszę z manualem.

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

To się zdecyduj czy zmieniasz biegi zawczasu w manualu i dlatego jest sprawniejszy, czy jednak automat jest ślamazarny i w manualu jesteś w stanie zrobić szybciej redukcje... W MT aby mieć takiego kopa jak mam w AT musiałem zawczasu redukować o 2 biegi... W AT wystarczy "kopniak" i mam z 1-2k rpm

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

klemens1 napisał: > Naprawdę w manualu zmieniałeś bieg bezpośrednio przed wyprzedzaniem, zamiast za > wczasu? Też racja. Ale spójrzmy na to z drugiej strony - teraz dużo mniej "planowania" mam związanego z wyprzedzaniem, mogę się skupić na obserwacji drogi, a nie a tym, żeby z piątki na

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

Już pisałem - wystarczy musnąć gaz bardziej i automat już redukuje - bo zapina przesadnie wysoki bieg. Może sobie na to pozwolić, bo wachluje biegami średnio 2x częściej niż kierowca w manualu (robili badania). Przy manualu jazda wg podpowiedzi to mordęga, bo trzeba by wrzucać podpowiadany bieg

Re: redukować bieg....

mój instruktor mówi, że po mieście wystarczy na 3 jeździć i nie ma się później problemu z redukcją do 2 przed skrętem...

Re: redukować bieg....

ww "dwójki" jak nie jedziesz "5", bo skrzynię rozwalisz hehehe. Jeśli wiemy ze zblizamy się do skrzyzowania - no problem... zwolnic i powoli sobie redukować, jak musimy skręcić nagle, to postarać się jak najpłynniej wyhamowac no i z "3" też się da, ale trzeba się

Re: redukować bieg....

"Piąteczka" ? Hmmm. A czy ktoś tłumaczył , że "5", to jest "nadbieg"??? Chiiiba , ze jeździsz "SUPER-CORVETTE" :-)

Re: Padłem... TVN Turbo...

pozyczal ten samochod albo dawalismy sobie zmiane ta trasie, i nikt nigdy nie narzekal, wrecz przeciwnie, kazdy ja lubil i podziwial "plynnosc". A z kolei w automacie z osmiobiegowa skrzynia, zawsze jak tylko przy stalej predkosci lekko dotykam gazu, doslownie muskam pedal :) to jebaniutki sobie redukuje

Re: Co szybciej jedzie?

Żebyś nie przesadził, bo w efekcie będziesz musiał redukować przy czołowym wietrze bo silnik na najwyższym biegu nie da rady :) -- Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

Olej te wskazania - one są dobre dla automatu, który przy wciśnięciu gazu o 1/10 więcej redukuje bieg. Przy manualnej skrzyni ma to sens tylko wtedy, gdy nie będziesz przyspieszać.

Re: co myślicie o chip tuningu?

po przeczytaniu całego internetu zastosowałem się do porady ludzi z firmy DEKRA. odradzają ingerencje w ustawienia fabryczne, doradzają za to "mocniejsze wciskanie gazu i redukowanie biegów" :) Nauczyłem się tym autem jeździć i brutalniej go traktować jeśli jest taka potrzeba. I całkiem sprawnie

Re: Jak namówić szefa na samochód służbowy z auto

klemens1 napisał: > schweppes1 napisał: > > > bo co z tego, że kolejny bieg już czeka na natychmiastową przepinkę, skor > o j > > uż przy kickdownie nie, a to jest dla mnie ważniejsze... > > Właśnie - nie zauważyłeś, jak powoli redukuje? Wolniej niż

Re: Dorzucę jeszcze 5 groszy

Dokładnie tak. Dodam też, że skrzynia utrzymywała chwilę niski bieg po zakończeniu manewru, ale wystarczyło szarpnięcie stopą "odpuszczenie" i od razu wrzucała wyższy. Taki automat i manual w jednym. Genialne. Kick down oczywiście działał sprawnie, ale różnice między zaplanowaną redukcją a

Re: Leziowy zbiorek kawalów

Facet łapie autostop. Zatrzymuje się TIR z wielką naczepą. Autostopowicz pakuje pakuje się do kabiny. Jadą, po kilkunastu kilometrach TIR zaczyna zwalniać, silnik wyje, kierowca redukuje biegi, a samochód traci moc i zatrzymuje się. Kierowca wyjmuje spod siedzenia bejsbola i wali dookoła w

Re: Dorzucę jeszcze 5 groszy

Miałem onegdaj S80 z rocznika 2005 210KM z 5-biegowym automatem (lock na każdym z 5 biegów). Wystarczyło uderzyć w pedał gazu (5 s przed planowanym GWAŁTOWNYM przyspieszaniem) i już szła redukcja, czasem (np. przy 75 km/h) z V na II. To naprawdę był automat LEPSZY od manuala. Przy normalnym

utrrzymywanie predkości = duże obciążenia

szybkie redukowanie na niższe biegi - tak mocne deptanie po gazie na tych niższych biegach - nie ja stosując tą metodę szczyt górki pokonuję na ogół na 3 cim , czasem tylko 2gim biegu Dodatkowem argumentem jes że po szczycie następywa na ogół zjazd więc bezsęsu jest wykonywać pracę, którą za chwilę zrobi

Re: Usłuchaj bracie owieczki nawróconej...

koza_oddam napisał: > To ja decyduję na którym biegu chcę jechać, ja redukuję ile trzeba No ja też, znaczy się jak chcę. Jak nie chcę to też pośrednio decyduję. > - automaty t > o zło. Tak, nie bo nie - jak w przedszkolu. OK > Tipo to nie wóz premium i w dodatku > sportowy

Re: Instruktor byl wojskowy?

zatrzymaniem. Oczywiście nie zawsze tak się da, czasem niektóre fazy hamowania silnikiem należy wspomóc hamulcem roboczym. Nie wiem jednak jak to jest z automatami i redukcją. Czy po ściągnięciu nogi z gazu automat trzyma na jak najwyższym biegu optymalizując na jak najdłuższy dojazd i redukuje, gdy już mocno

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

gaz, to od razu redukuje - przy niewiele większym wciśnięciu redukuje o 2 biegi. Więc widocznie przyspieszanie uznaje za szkodliwe, ale toczenie się - już nie.

Re: Jak namówić szefa na samochód służbowy z auto

schweppes1 napisał: > bo co z tego, że kolejny bieg już czeka na natychmiastową przepinkę, skoro j > uż przy kickdownie nie, a to jest dla mnie ważniejsze... Właśnie - nie zauważyłeś, jak powoli redukuje? Wolniej niż klasyczny automat. Gdzieś czytałem testy - wyszło 1.1s. Nie raz miałem

Re: Jak namówić szefa na samochód służbowy z auto

Przecież DSG nie ślizga się, to jest przekładnia mechaniczna. Przyznam, że przy eko-jeździe trzyma bardzo niskie obroty - przy skrajnie delikatnym przyspieszaniu zmienia biegi tak, że po zmianie obroty wynoszą 1100-1200 RPM i dopiero poniżej 1100 redukuje i jadąc pod lekką górkę, delikatnie

Re: spadajace obroty a wjazd pod gorke

Temat z pozoru durny ale się rozkręcił więc dołoże swoje. Jak "maluchy " były królem szos to jazda nimi uczyła odpowiedniej techniki. Pokrótce tak:Jadę sobie na 4 biegu 100 na godz. po równym ale dojeżdzam do wzniesienia. Otóż zanim spadnie mi prędkość redukuję z 4 na 3 bez puszczania gazu przy

Re: Nauka jazdy | Z międzygazem

Przy redukowaniu biegów używanie międzygazu nie katuje tak sprzęgła jak redukowanie bez gazu w samochodach ciężarowych tak sie właśnie zwalnia praktycznie do zatrzymania chyba ze sytuacja wymaga hamowania

Re: i gdyby w Melexie byli Prawdziwi Manadżeży..

elektrycznych (gdzie silnik asynchroniczny dostarcza 100% momentu obrotowego od 0 do kilkunastu tysięcy obrotów, a więc nie istnieje żaden powód, by redukować sprawność napędu "z pomocą" skrzyni biegów, bo przełoży się to na zasięg auta, zużycie energii i sprawność układu napędowego. To, że Ciebie nie stać na

Re: Dorzucę jeszcze 5 groszy

się "nie ograniczać" do obrotów poniżej 4 krpm ... > to zanim DSG zredukowala, zanim doladowanie zaczelo > prace i zanim dalo kopa w plecy przyrostem momentu to Mazda byla dwie dlugosci > do przodu... Bo DSG nie umie redukować. Szybkie toto jest tylko wtedy, gdy przewidzi następny

Re: utrrzymywanie predkości = duże obciążenia

redukowanie na niższe biegi - tak mocne deptanie po gazie na tych niższych biegach - nie ja stosując tą metodę szczyt górki pokonuję na ogół na 3 cim , czasem tylko 2gim biegu ---------------- Takich biegów używam na ostrych zakrętach albo kiedy warunki ruchu zmuszają. ==================== Dodatkowem

Re: Mikrodrgania na kierownicy w dieslu

parametry dodatkowo w szerszym zakresie obrotów. Ostatnio jechałem CLS CDI automat, który nie redukował z 7 biegu tylko podjeżdżał na długie wzniesienie mając na obrotomierzu 1200 obr/min

Re: Dacia sandero będzie najlepsza

Nie wiem jak w Sandero ale w Loganie 1.2 się nie sprawdza. To auto jeździ jak np Clio/Thalia z starym 1.4 8 zaworowym który też ma 75KM. Słabe przyśpieszenie, jak chcesz wyprzedzić albo szybko przyspieszyć musisz mocno redukować biegi i wysoko kręcić na obrotach. Jeździłem Loganem z silnikiem TCE i

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

przyspieszę jeszcze lepiej? Pewnie dlatego automat redukuje przy depnięciu, mimo że maks. moment jest przy 2000 rpm - nigdy cię to nie zastanawiało? Jedyne, do czego przydaje się maks. moment, to podjazd pod górkę na I biegu - wtedy faktycznie na maks. momencie podjedzie, a na mocy już nie.

Re: poczucie winy - dluzej w przedszkolu

nieporownywalnie lepszy, wiele matek redukuje ilosc gidzin pracy na czas kiedy dzieci pojda do szkoly, a ida na full time w wieku 4 lat. Poza tym jest mnostwo mozliwosci pracy w roznych godzinach, part time nie musi byc to 9-5. Jest wiec mozliwosc wymieniania sie z partnerem w opiece nad dziecmi. Mozna tez

Re: Przenoszony moment obrotowy jest rozny.

> Dodajmy, że ta zmiana w "ułamku sekundy" następuje tylko wtedy, gdy dsg zmienia > na bieg, na który spodziewa się zmienić. Gdy się delikatnie przyspiesza, a nas > tępnie wciska mocno gaz, to dsg nie spodziewa się redukcji i trochę to trwa. > Generalnie skrzynia przereklamowana

Re: Paliwo tanieje ...

pociągnie za sobą przerobienie (dołożenie chłodnicy oleju) skrzyni biegów. To w Europie wolno jeździć szybko i to tu duży silnik ma sens. Do tego - 4,4 to wygoda, to relaks... to też rozwiązanie zwiększające trwałość skrzyni biegów... bo po co ma redukować bieg, skoro potężny moment obrotowy silnika bez

Re: Do mam kierowczyń c.d.

babunia_wygodka napisała: > > Bujda. Jedynka to bieg jak każdy inny. więc redukuj sobie do jedynki aż rozwalisz skrzynię biegów.

Re: Faktycznie subiektywna ta lista :-)

galtomone napisał: > > - reczna zmiana biegow w automacie ale nie manetkami tylko dragiem > > Zadna z nich nie jest przydatna. Jakby chcial zmieniac biegi to nie kupilbym au > tomatu. DSG redukuje tak niemrawo, że to się przydaje. Może u ciebie jest lepiej. > >

Re: Venezia - Palazzo Ducale

wyboru Doży z biegiem czasu stawał się coraz bardziej skomplikowany. W roku 1172 wyboru 39 Doży, dokonało 12 „wyborców”, ale już jego następcę, wybierało czterdziestoosobowe kolegium wyborcze. Znaczące rodziny patrycjuszy obawiały się, że przykład innych włoskich miast w których doszło do

Re: Dziś po raz pierwszy w zyciu

kikimora78 napisała: > A ja nie lubię, nie ufam automatom przy wyprzedzaniu, kiedy trzeba czasem bardz > o przyspieszyć, szczególnie przy wyprzedzaniu długich aut. > Mój automat ma taki guziczek "sport" i wtedy redukuje biegi, więc do wyprzedzania jak znalazł. No i zawsze

Re: Krowy śpią, mleka ni ma jeszcze...

no właśnie tak robię, albo stponiowo przyhamowuję i redukuję bieg po biegu, albo hamuję mocniej i redukuję na niższy bieg. szymizalogowany, dzięki za odpowiedź :) -- OLA 16.09.2007 ZDJĘCIA OLI

Re: Turbo dla Velostera

miałem dwa hyundaie (1,3 84km i 1,5) i sobie chwale, na elastyczność nie narzekam, trzeba tylko umieć dodawać gazu(nie dużo) i redukować biegi.

Re: Renault scenic wpadł pedał sprzęgła i nie odp

W uniaku 1,4 zerwana linka. Spokojnie dało się wrzucać wszystkie biegi oprócz 1 i R. Tak samo redukować. Czyli normalna jazda tyle że trzeba było ruszać z 2 :) -- Naprawa komputerów Sosnowiec

Deja vu

się z rabunkową gospodarką samochodem, ale to dotyczy samochodu własnego. Gdy samochód jest niczyj , można się nie krępować. Instruktor kazał mi przeto jeździć chorobliwie oszczędnie, wrzucać wyższy bieg absurdalnie wcześnie, redukować jak najpóźniej i nie ma, że górka... Opowiedziałem o tym ojcu

Re: Najpierw trzeba miec te dane...

trypel napisał: > no i ja cały czas o tym piszę. > Własnie o tej większej rozpiętosci. Tylko co ci ta rozpiętość daje? Będziesz jeździł przy 1000 rpm? W praktyce w dieslu i benzynie biegi zmienia się przy tych samych prędkościach - tylko że w dieslu nie trzeba redukować żeby jechał

Re: Autostradowa Obwodnica Wrocławia od razu ulży

Obiecuję Ci solennie, że w dniu wprowadzenia takiego zakazu na tych odcinkach będę redukował do drugiego biegu, stać mnie na te parę litrów paliwa więcej.

Re: Motodziennik: Nowa Kia Sportage

Poprawiają się osiągi przy wyższych prędkościach, przyśpieszenia na wyższych biegach, przy wyprzedzaniu. Automat nie potrzebuje często i nisko redukować itd.

Re: Felipe Massę ocalił komputer

Ja wyraźnie slyszalam po kolei redukowane biegi , i tak samo wyswietlające sie lampki obrotomierza na kierownicy

Re: przesadzacie

Sam to chciałem napisać: to się słyszy i czuje, kiedy zmieniać bieg na wyższy, a kiedy redukować. Gdyby były proste zależności (np. 30km/h zmień na trzeci bieg) to automatyczna skrzynia biegów byłaby równie prosta i tania jak manualna. Ciekawe ja byście sobie poradzili w samochodzie bez "

redukcja biegów

Kiedy własciwie powinnam redukować biegi???Przy jakiej prędkości jaki bieg??Bardzo prosże o podpowiedzi:-)

Re: "Tempo 30" wychodzi na peryferie. Tam też trz

Przesadzasz. Nie rób z siebie męczennika bo jak Ci kiedy na wakacjach norweska policja strzeli 5000 NOK za przekroczenie prędkości o 10 km/h to się szybciutko biegi nauczysz redukować. -- DEBATA OBYWATELSKA -

Re: Technika zmiany biegu w górę

Czesto redukuje biegi w dol przy odjetym gazie i nie szarpie wiec tymbardziej nie wyobrazam sobie by mialo z tego powodu szarpac przy zmianie w gore.

Re: "Tempo 30" wychodzi na peryferie. Tam też trz

gandharwa napisał: > Przesadzasz. Nie rób z siebie męczennika bo jak Ci kiedy na wakacjach norweska > policja strzeli 5000 NOK za przekroczenie prędkości o 10 km/h to się szybciutko > biegi nauczysz redukować. Ależ mieszkaniec ma rację, moje auto też protestuje jadąc 30-stką. Po

Re: A automat?

No sorry, ale jezeli nie wiesz jak redukuje sie w automacie bieg... -- Forum krytycznie myslacych obywateli

Re: Chcę zrobić prawo jazdy!!!

Wyjezdzilam 20 godzin (wyjezdzalam na 3 tygodnie, wiec tak to idzie slabo do przodu) i raz jestem bardzo pewna siebie, ze sprawa jest banalna i zaraz zapisuje sie na egzamin a po nastepnej godzinie wrecz przeciwnie i jezdze sztywna jak kij od szczotki, redukowanie biegu jest dla mnie trudne, ze nie

Re: Redukcja z gazem?

jaki jest sens redukcji biegu przy zwalnianiu? Do zwalniania jest hamulec a biegi redukuje się po to aby przyspieszać.

Re: Sąd: kierowcy rzeszowskiego MPK nie są bezkar

dlaczego burak?? a ty też zwalniasz płynny ruch żeby wpuścić autobus?? to jest nieekologiczne bo każdy redukuje, zmienia biegi, potem gazuje i więcej spalin wydostaje się do naszej atmosfery.

Re: skręt z Ranieckiej w lewo w AK

włączasz kierunkowskaz, redukujesz bieg chyba jedziesz na 2 od Pułtuskiej, patrzysz czy z prawej nic nie jedzie, ewentualnie można wrzucić 3 bieg, później 4, dalej jest zakręt w prawo więc znowu 2 bieg, później może być 3 i tak można dojechać na okrągło do Płońskiej

Re: wrzucanie dwojki na... srodku skrzyzowania?

Emilio, dziekuje za odp, ja jednak słyszałam, że w odwrotną stronę tzn. przy zmniejszaniu prędkości nie trzeba redukować biegów po kolei. (Tak twierdził mój instruktor).

Klawisz Reset na kierownicy sie zepsul?

niezredukowac? Klawisz Reset w tempomacie mu sie zepsul, czy co? Uzywam tempomatu przy kazdej mozliwej sytuacji. Ale jeszcze nie wpadlem na pomysl, ze jazda na tempomacie ma mi utrudnic czy uniemozliwic redukcje. Redukuje, wyprzedzam, wkladam znowu najwyzszy bieg, naciskam klawisz Reset i jade dalej z

Re: TCT czyli dwa sprzęgła "made In Italy"

@obserwator Co ty czlowieku wygadujesz. Nie ma takiej mozliwosci zeby w trakcie wyprzedzania przy kick down'-ie skrzynia zmienila bieg na wyzszy. A przeczytałeś, co napisałem? Cytuję: "takiej, która przy dodaniu gazu zmienia bieg na wyższy zamiast redukować na niższy nigdy nie spotkałem"

Re: TCT czyli dwa sprzęgła "made In Italy"

"Niepewność przy wyprzedzaniu - jadę na trójce, dodaję gazu. Jedno sprzęgło zmienia bieg na czwórkę, a drugie, które miało trójkę przygotowało już piątkę. " Wieloma skrzyniami automatycznymi i zautomatyzowanymi jeździłem, ale takiej, która przy dodaniu gazu zmienia bieg na wyższy zamiast

Re: Faktycznie subiektywna ta lista :-)

klemens1 napisał: > galtomone napisał: > > > > - reczna zmiana biegow w automacie ale nie manetkami tylko dragiem > > > > Zadna z nich nie jest przydatna. Jakby chcial zmieniac biegi to nie kupil > bym au > > tomatu. > > DSG redukuje tak

Re: czas na nowszy

dołożenie turbiny to nic nadzwyczajnego czy wysilającego silnik. A przynajmniej auto jedzie jak mu się wciśnie, bez potrzeby redukowania o 3 biegi w dół (vivat honda). W którymś AŚ robili test długodystansowy 2.0 tsi (passat albo jakaś skoda) - po 100 tys. rozebrali silnik - prawie jak nowy.

Słowacja: żałoba narodowa po katastrofie na prz...

Czy kierowca zyje ? Tak ! Togo powiesić . Staję i oglądam się a bieg redukuję wczesniej .Wiozę ludzi a nie kartofle .

Re: Krowy śpią, mleka ni ma jeszcze...

silje78 napisała: > no właśnie tak robię, albo stponiowo przyhamowuję i redukuję bieg po > biegu, albo hamuję mocniej i redukuję na niższy bieg. no to jak wreszcie, pytasz o skutki hamowania silnikiem, a hamujesz hamulcem ? -- * skyddad - Olej polsyntetyczny jest robiony ta samo

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

1. Dlatego napisalem ze redukuje nawet do 3. biegu przy 90-100... a nie ze zawsze do 3. Jak potrzebuje wiecej dynamiki to bardziej redukuje... ale wyprzedzanie z rozpedu to tylko przy naprawde baaardzo duzej roznicy predkosci na moja korzysc... 2. Nie trzeba wjezdzac komus przed maske, zeby jednak

Re: Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

"Redukuj biegi, gdy obroty spadają do ok. 1 000 obr./min;" - ZONK! Komputer uruchamia wtryskiwanie benzyny już przy 1200-1300 obr/min, więc jadąc lekko z górki, nigdy nie zejdziemy do 1000 obr/min.

Re: wydluzanie przerw miedzy karmieniami

zanim weźmie się za następną. Poza tym rytm posiłków staje się bardzo przydatny w przypadku starszego dziecka (w czasie rozszerzenia diety), bo z biegiem czasu będziesz redukowała ilość posiłków czysto mlecznych stopniowo zastępując je zupami, drugim daniem czy kaszkami...i w momencie kiedy mm możesz

Re: Najpierw trzeba miec te dane...

trypel napisał: > > Tylko co ci ta rozpiętość daje? Będziesz jeździł przy 1000 rpm? > > W praktyce w dieslu i benzynie biegi zmienia się przy tych samych prędkościach > > - tylko że w dieslu nie trzeba redukować żeby jechał. > > w praktyce? to znaczy że Ty tak

Re: Najpierw trzeba miec te dane...

klemens1 napisał: > Tylko co ci ta rozpiętość daje? Będziesz jeździł przy 1000 rpm? > W praktyce w dieslu i benzynie biegi zmienia się przy tych samych prędkościach > - tylko że w dieslu nie trzeba redukować żeby jechał. w praktyce? to znaczy że Ty tak robisz? naprawdę nie

Re: Do mam kierowczyń c.d.

umeyo napisał: > babunia_wygodka napisała: > > > > > Bujda. Jedynka to bieg jak każdy inny. > > więc redukuj sobie do jedynki aż rozwalisz skrzynię biegów. Jakoś mi się jeszcze nigdy nie rozwaliła mimo wielu takich redukcji :-) No chyba że sobie wyobrażasz

do daniela

Normalnie przed zakrętem redukujesz bieg na 2 i lekko puszczasz sprzęgło , hamujesz hamulcem.Jedziesz.

Re: Jaki nowy samochód do 70 tys.?

> więc jakie Skody jakie Koreańce???? Tylko że w skodach/koreańcach mam mocy o 50% więcej + turbina, czyli przy 2tys.obrotów wciska w fotel, podczas gdy w lancerze muszę redukować 2 biegi w dół. Jeżeli jednak kwestie komfortowo-przestrzenne będą dużo lepsze, to oczywiście warto się zastanowić

Re: Redukcja biegów

zobacz sobie może jak redukują biegi kierowcy ciężarówek czy autobusów z ręczną skrzynią,warte polecenia

Re: Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

@seth Ja na trasie jadac na 5 biegu, chcąc kogos wyprzedzić pełna moca, redukuje na 3 i gaz w deche. Ciagnie tak do 120 km. To brzmienie, ten wcisk w fotel sprawia, ze nie schodzi mi banan z twarzy. Patrze na kierownice,a tam wielka litera H. Wszystko jasne. Honda forever!

Re: Utrudnienia dla wszystkich

Oczywiscie jadac 50 redukuje sie na 1 lub 2 bieg... wszyscy kierowcy tak robia...

Re: Przy jakich prędkościach powinno się zmieniać

To odpowiedz.. ? ok... 2 - przy 20, 3 - 30, 4 - 40, 5 - 50, jak chcesz gwaltowniej przyspieszyc to zmieniasz pozniej lub redukujesz bieg na nizszy :P

Re: E46 320D 150KM ok 2000r +

Jestem na etapie kupna e46, byłem już zdecydowany na 325i, ale po jeździe testowej jestem zupełnie rozczarowany, ta przyjemność z jazdy na benzynie o której wszyscy piszą to 1 i 2 bieg, na wyższych biegach diesle są nie do pobicia. Chcąc jako tako wyprzedzać benzyniakiem trzeba redukować do 3 biegu

Re: Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

pan, który to napisał nie ma pojęcia o ekojeździe... "- kontroluj obroty silnika: zmieniaj bieg na wyższy przy 2000 obr./min w silniku wysokoprężnym i przy 2400 obr./min w benzynowym. Redukuj biegi, gdy obroty spadają do ok. 1 000 obr./min; - kontroluj przyspieszanie - zanim osiąg Przepraszam

Re: Krowy śpią, mleka ni ma jeszcze...

silje78 napisała: > no właśnie tak robię, albo stponiowo przyhamowuję i redukuję bieg po > biegu, albo hamuję mocniej i redukuję na niższy bieg. > szymizalogowany, dzięki za odpowiedź :) i bardzo dobrze i tak trzymaj a koledze powiedz ze to on akurat nie ma pojecia jak sie prawidlowo

Re: Pierwsze km na Hondzie CBF 1000!!!

Biegi trzeba redukować wcześniej (pamiętając o sprzęgle) a nie przed samym zatrzymaniem

Re: Kierowcy lepszymi rowerzystami?

mam dokładnie to samo jak jadę wzdłuż ścieżki i skręcam w prawo (często na zielonej strzałce). Tutaj zwalniasz, redukujesz bieg, sprawdzasz czy ktoś nie tnie przez skrzyżowanie, ogarniasz pieszych, wykręcasz łeb w prawo, pilnujesz lewej, a jeszcze przy redukcji odruchowo spoglądam w lusterko, na

Re: prawo jazdy

redukujesz biegi, wciskasz hamulec, zatrzymujesz się, wrzucasz na luz, wyłączasz silnik. potem są dwie opcje: zaciągasz hamulec ręczny lub zostawiasz samochód na którymś biegu (nie wiem, która opcja jest słuszniejsza), wychodzisz, zamykasz samochód, włączasz alarm.

Re: Tylko automat

panbagien napisał: > A jak hamować silnikiem, jeśli nie można niższego biegu wrzucić? > Poza tym automaty są dość gejowskie. Kazdy automat przy zdjeciu nogi z gazu redukuje bieg na niższy wraz ze spadkiem prędkości.. Jedynym wyjatkiem o jakim słyszałem ale nie sprawdziłem jest ponoć stary

Re: No i stało się :) - AWARIA !

Sterownik skrzyni biegów NA PEWNO steruje przepustnicą ( czyli obrotami ) bo musi - inaczej przy zmianie biegów nie redukowałby gazu.

Pytanie dotyczące redukcji biegów

Czy przy redukcji biegów musze redukować o jeden bieg w dół? Czy można redukować np z biegu 4 na 2? Rozumiem ze bieg 1 jest tylko do rozpoczęcia jazdy i gdy samochód zaczyna już powolutku jechać mogę wbijać bieg 2. Na jakim biegu pokonywać poprzeczne garby na drodze (te które zmuszają do

Re: jazda na 1biegu

źle ci karze redukować. Zakręty pokonuje się na drugim biegu. Dopiero gdy musisz się zatrzymać to stajesz i wrzucasz pierwszy bieg.

Re: biegi

Systemu nie mam, trzeba sobie wyrobić nawyk. Jeśli chodzi o jedynkę, to wystarczy, że zawsze po zatrzymaniu wrzucasz 1, pierwsze co robisz, to ten bieg. Jeśli chodzi o pozostałe biegi to już trzeba je zmieniać (redukować) w zależności od sytuacji, np. 1 i 2 w zależności od tego, czy zatrzymasz się

Re: Jazda na luzie-prawidłowo czy nie???

Nie wolno jeździć na luzie, zawsze powinniśmy jeździć na biegu, nie rozumiem co wygodnego i ekonomicznego może być w dojezdzaniu na luzie a tym bardziej nie rozumiem jakie doświadczenie mze mieć osoba, która podaje do wiadomości publicznej takie bzdury. Kiedy dojezdzamy na obecnym biegu hamowanie

Re: biegi

"jak się zatrzymujesz (hamujesz) to redukuj powoli biegi aż do jedynki. " Do zatrzymania nie potrzeba zmieniać biegu,po prostu hamujesz,stoisz dajesz na luz.Jak trzeba trzymasz nogę na hamulcu,żeby auto nie zjechało.Zawsze ruszasz z jedynki(na egzaminie zwracają na to uwagę).

Re: Technika jazdy

Hamujesz nacizkajac hamulec, kiedy onbroty silnika zaczna sie zblizac do pozomu wolnych obrotw (slychac, widac , czuc) to wciskasz sprzeglo do podlogi. Jak jestes na biegu wysokim to redukujesz, puszczasz sprzeglo i dalej hammujesz hamulcem i silnikiem (lub tylko silnikiem) a jak to byla np. 2-ka

Re: Do mam kierowczyń c.d.

Jazda na luzie jest niepoprawna, niebezpieczna i nieekonomiczna. Nie twierdzę, że sama nigdy tak nie jeżdżę, ale lepiej jest od razu uczyć się poprawnych zachowań, niż później poprawiać swoje błędy (znam z autopsji). Dlaczego niepoprawna? Należy hamować silnikiem, czyli redukować kolejne biegi w

Re: Ekologia zabija BMW?

Skoro moc przelicza się na moment i odwrotnie - to właśnie moc będzie decydować o najlepszym możliwym (na odpowiednim biegu) przyspieszeniu. A przebieg mocy (momentu) jest ważny dla nie-lubiących redukować biegów.

Re: automatyczna skrzynia a elastyczność

W accordzie automaci, w trybie manualnym skrzynia nie redukuje biegu przy kickdownie i nie zmienia biegu przy max obrotach

Re: Co to znaczy "hamowac silnikiem"

W najprostszym tego słowa znaczeniu kiedy na dużej prędkości dojezdzasz np do skrzyzowania redukujesz z czwartego biegu na trzeci i potem kolejno na drugi nie uzywając hamulca

Re: 30 h to za mało ?

No, ba. Ja już mam na koncie 50 godz., a też zdarza mi się nie redukować biegu przed zakrętem.

Re: Jaki jest obecnie sens manualnych skrzyń bieg

schweppes1 napisał: > Ad.5. Od tego jest tryb manualny Tryb manualny jest sekwencyjny, czyli do dupy. Poza tym automaty ślamazarnie redukują, przed wyprzedzaniem zawsze włączam sekwencję i sam redukuję, bo strach wyprzedzać. -- www.sprawdzpodatki.pl sprawdzpodatki.pl