ile kosztuje autostrada warszawa niemcy

sprawdź też:

autostrada

Krzysztof Śmietana

A2 to teraz Autostrada Wolności. Zaczyna się w Konotopie

A2 to teraz Autostrada Wolności. Zaczyna się w Konotopie

Na zachód Europy od środy jeździmy Autostradą Wolności. Tablicę z symboliczną nazwą odsłonili na parkingu w Brwinowie prezydenci Polski i Niemiec.

Wszystko o A2: opłaty, dojazd, słowniczek [INFORMATOR]

Wymarzona od lat autostrada łączy wreszcie Warszawę z zachodnią Europą. Kiedy będzie gotowa w całości? Ile za nią zapłacisz? Gdzie zatankujesz? Gdzie zjesz? Oto nasz przewodnik po trasie A2 od stolicy do granicy

Firmy z Chin, Azerbejdżanu, Turcji walczą o budowę obwodnicy

Południową obwodnicę Warszawy chcą budować firmy z wielu zakątków świata, w tym m.in. z Chin i Azerbejdżanu. Odcinek od ul. Puławskiej do wylotówki na Lublin może kosztować ok. 6 mld zł.

Czy winietki to aż tak zły pomysł?

Czy winietki to aż tak zły pomysł?

Wszystko o autach - dane techniczne, oceny, opinie Jak obliczał niedawno Lech Bojarski z poznańskiej Gazety Wyborczej, w 2012 roku podróż gotową, miejmy nadzieję, autostradą A2 z Warszawy do granicy z Niemcami kosztować będzie 96 zł. I chodzi tu o same opłaty na bramkach. Do tego trzeba będzie

Autostrada A1: już latem łatwiej dojedziemy do Czech

Autostrada A1: już latem łatwiej dojedziemy do Czech

w Polsce. Gliwicki węzeł, na którym krzyżują się autostrady A4, A1 i droga krajowa nr 44, to plątanina 33 km dróg, które wiją się na trzech poziomach. Najwyżej, bo aż 14 m nad ziemią, biegnie autostrada A1, później droga z Gliwic do Tychów, a najniżej autostrada z Krakowa do granicy z Niemcami

A2 przyspiesza - popatrz z lotu ptaka

A2 przyspiesza - popatrz z lotu ptaka

groszy za kilometr - zapowiada Grabarczyk. Przejazd nowym odcinkiem będzie więc kosztował 21 zł. Podobne stawki zaczną też obowiązywać na jeszcze bezpłatnym odcinku A2 z Konina do Łodzi i budowanej trasie z Łodzi do Warszawy. - W sumie więc podróż A2 z Warszawy do granicy z Niemcami i z powrotem może

Dziwne opłaty, drogi donikąd, czyli polskie absurdy drogowe

Dziwne opłaty, drogi donikąd, czyli polskie absurdy drogowe

prowadzącym od i do granicy zapłacimy całe 17 złotych. Jadąc więc z Konina do Niemiec zostawimy w kasie Autostrady Wielkopolskiej każdorazowo aż 45 złotych za auto osobowe. Nie ma co, fajne to nowe drogi!Za 88 kilometrów autostrady do granicy niemieckiej ?Autostrada Wielkopolska? każe sobie zapłacić 17

Drogi i autostrady, które (nie) powstaną

Drogi i autostrady, które (nie) powstaną

mistrzostwa Euro 2012.Na Euro miała być ukończona autostrada A18 z Krzyżowej do granicy z Niemcami. W styczniu rząd zapowiadał jej ukończenie do końca dekady. Według kwietniowego harmonogramu powstanie w 2023 r.Nie podano w ogóle harmonogramu budowy 122 km autostrady A1 z Piotrkowa Trybunalskiego do Pyrzowic

Zamiast na drogi miliony idą na... ciszę

Zamiast na drogi miliony idą na... ciszę

autostrady A2 ekrany akustyczne ciągną się przez 126 km. Jadąc nowiutką drogą zamiast pięknych krajobrazów, podziwiamy więc, wysokie na 6 metrów, metalowe panele za ponad 300 mln zł. Obrzydliwe instalacje coraz częściej pojawiają się w miastach. Drogowcy rozkładają ręce. Wszystkiemu winne są przepisy, a

Pięciu ministrów otwierało obwodnicę Garwolina

Pięciu ministrów otwierało obwodnicę Garwolina

ruchu. Droga z Warszawy do Lublina ma być już w pełni ekspresową. Ma powstać także m.in. cała autostrada A1 z Gdańska do Czech, a autostrada A2 będzie się ciągnąć od granicy z Niemcami do Warszawy. Nawiązał także do słów lidera PO Donalda Tuska, która kilka dni temu nazwał budujących drogi w Polsce

Wykonawcy chcą 200 mln za 1 km drogi S8

wyjaśniło się też, ile będzie kosztować 1 km płatnej autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Świecka na granicy z Niemcami. Ministerstwo Transportu uzgodniło ze spółką Autostrada Wielkopolska, która ma koncesję na tę część autostrady, kwotę 9,7 mln euro (36,9 mln zł).

Via Baltica na Litwę zamiast obwodnicy przez Ursynów?

Via Baltica na Litwę zamiast obwodnicy przez Ursynów?

drogowców W rzeczywistości domknięcie ekspresowej obwodnicy Warszawy ma kosztować jeszcze więcej, bo minister mówił tylko o jej południowym odcinku - od węzła Puławska na Ursynowie do węzła Lubelska w gminie Wiązowna. Nie wspomniał o wschodnim fragmencie przez Wesołą. A 20 km między węzłem Lubelska a węzłem

Skąd się biorą (głupie) znaki?

i nerwów.- Sam się o tym przekonałem wracając z Niemiec. Pod względem komfortu jazdy nasze kraje dzieli przepaść. Po pierwsze dlatego, że Niemcy mają 12 tys. km autostrad, a po drugie - na wielu z nich nie ma ograniczeń prędkości. Wszyscy wprowadzili - oni nie. Dlaczego? To wynikało ze strategii

Karny na autostradzie - czy na Euro 2012 pojedziemy nowymi drogami?

innych odcinkach budowy. Do tego spółki zapewne skorzystają z przygotowanych inwestycji, wykupionych gruntów, biur, ludzi i sprzętu GDDKiA. I jeszcze jedno - każda taka spółka kosztuje resort transportu w sumie minimum milion złotych.Drogowy faul WarszawyNajciemniej jest pod stołeczną latarnią. Warszawa

Porsche Panamera Turbo vs. Aston Martin Rapide - test porównawczy

Porsche Panamera Turbo vs. Aston Martin Rapide - test porównawczy

pierwsza limuzyna z Zufenhausen. Plany zbudowania takiego samochodu krążyły gdzieś tam zawsze, jak fama o tym, że Niemcy ustanowią limit prędkości na swoich autostradach. Kończyło się na plotkach i spekulacjach. Auto było długo oczekiwane, premiera co chwilę przesuwała. Organizowano przedpremierowe jazdy

Ostatnia szansa na narty. Za ile ta przyjemność?

jechać przez góry). Wybieramy trasę z Warszawy do Madonna di Campiglio. Wytyczamy trasę przez Wrocław, Pragę, Monachium i Innsbruck. Trasę wyliczamy z pomocą strony www.okolica.pl. W jedną stronę ok. 1400 km, z tego 530 km w Polsce, 330 w Czechach, 300 w Niemczech, 120 w Austrii i 150 we Włoszech. W obie

Fiat Camper - test | Za kierownicą

Fiat Camper - test | Za kierownicą

daleko - w jedną stronę około 2500 km, i to drogami krajowymi. O równych niemieckich autostradach lepiej zapomnieć. Do tego strome górskie podjazdy w Serbii i Czarnogórze, dziurawe drogi w Macedonii i przygody na granicach. Niewielu decyduje się dzisiaj na pokonanie takiej odległości, i to w dodatku

Seat Altea 1.6 CNG - test | Za kierownicą

, podobnie jak LPG, ze względu na małą szkodliwość dla środowiska.Prócz możliwości wjazdu do stref zamkniętych dla zwykłych aut i ulg w opłatach ekologicznych kierowcy decydujący się na instalację CNG mogą liczyć na dopłaty w wysokości nawet 2000 euro. Niemcy zamrozili podwyżkę stawki akcyzowej na CNG do

40 lat minęło - historia Fiata 125p

W połowie lat sześćdziesiątych w Fabryce Samochodów Osobowych (FSO) w Warszawie produkowano samochody Syrena 103 oraz Warszawa 203/204. Trwały też badania nad prototypami pojazdów, które w przyszłości miały zastąpić powyższe modele. Były to Syrena 110 i Warszawa 210. Mimo znacznego zaawansowania

Camper: McLouis Glen 430

daleko - w jedną stronę około 2500 km, i to drogami krajowymi. O równych niemieckich autostradach lepiej zapomnieć. Do tego strome górskie podjazdy w Serbii i Czarnogórze, dziurawe drogi w Macedonii i przygody na granicach. Niewielu decyduje się dzisiaj na pokonanie takiej odległości, i to w dodatku

Obwodnica nas wytrzęsie? Jej kolejny odcinek będzie z betonu

Obwodnica nas wytrzęsie? Jej kolejny odcinek będzie z betonu

wyszedł betonowy odcinek remontowanej "gierkówki" z Rawy Mazowieckiej do Piotrkowa Trybunalskiego. Kierowcy skarżą się, że tam trzęsie, a jazda jest głośna. Doskonałej jakości jest za to betonowy odcinek autostrady A2 zbudowany blisko granicy z Niemcami. Wybór betonu dla południowej obwodnicy

Volkswagen Golf GTI

Cała historia motoryzacji liczy z górą sto lat. Historia tego modelu - aż 30. Niemcom udało się stworzyć auto, które podoba się kilku pokoleniom. Jak to możliwe? A tak, że pierwszy Golf wyprzedził swoje czasy. Jako pierwszy kompakt połączył cechy użytkowego auta z samochodem do zabawy. Pierwsi

Junak ponownie produkowany

organizacjach ziomkowskich z NRF (jak wtedy nazywano Niemcy Zachodnie). Junak zapisał się nie tylko na kartach takich socjalistycznych powieści detektywistycznych. Wszedł też na trwałe do historii polskich wyścigów motocyklowych typu motokros i enduro. Na wyczynowych wersjach junaka polscy krosowcy wygrali np

Najdroższe wypadki w dziejach

km/h: 3,2 sekundy, 0-300 km/h: 29,2 sekundy, V-max 395 km/h.  Mercedes CLK-GTR - południowe Niemcy. Przygoda przytrafiła się angielskim dziennikarzom. Jedyny prasowy egzemplarz CLK-GTR podczas jazd testowych po prostu zapalił się. Warto dodać, że jazdy testowe odbywały się zimą.Inne

Powązki Wojskowe - al. Profesorska - Deyna

Niemczech ? 1974, oraz srebrny medal olimpijski w Montrealu (1976). Po zakończeniu kariery w Polsce występował w Manchester City, a transfer za jego przejście kosztował Anglików 150 tys. funtów, co dzisiaj jest śmieszną kwotą. Pod koniec kariery występował w San Diego w USA. 1 września 1989 r. zginął w

Re: a to Niemcy właśnie

drogie drogi? No coz......:S Dziennikarzyna nie wylicza ile to w Polsce kosztuje. Otoz przejazd autostrada z Warszawy do granicy niemieckiej W JEDNA STRONE kosztuje "tylko" 20 Euro ( w przeliczeniu). Czyli wycieczka do Niemiec z Warszawy tam i z powrotem - 40 Euro. Za te pieniadze bedzie

Re: Zanim coś napiszesz, pomyśl

. Oddać Gdańsk, autostradę - w sumie NIC by nas to nie kosztowało... A w razie poważnych nacisków? W najgorszym razie pójść drogą czeską i ulec... Czy uratowałoby to Żydów? Części nie, ale przypomnę, że sojusznicy Hitlera stracili POŁOWĘ swoich Żydów a przeciwnicy 90% Czy Niemcy narzuclili by nam cięzkie

Re: Last Minute w 2014

1. Korek na autostradzie? Nigdy czegoś takiego na A4 nie widzialem, zwłaszcza w stronę Niemiec. Prędzej do Wawy są korki. A ze Szczecina mają rzut beretem do Berlina. Istnieje życie poza Warszawą. 2. Co do lastu na wrzesień - wrzesien w last na tydzien kosztuje chyba tyle co czasem sierpien w

Re: Koszt wczasów we Włoszech

przyjazdu do hotelu 12 godzin." Czym? Ja z Komańczy na centralny w Warszawie, zgodnie z przepisami jechałem ok. 6.5 godziny. Oczywiście oferta wyjazdu z Niemiec, czy Czech (też czasem atrakcyjna) nie jest np. dla mieszkańców Suwałk. Tu faktycznie za daleko. Jeszcze jeden drobiazg. Jeśli jedziesz pociągiem

Re: Przyjezdny: "Bez żalu pożegnam się z Warszawą

Popełniasz taki sam błąd - dolicz czas dojazdu do autostrady (nie mieszkasz przecież przy autostradzie), czas dojazdu od autostrady do miejsca pracy. czas odśnieżania samochodu zimą itp. przyjemności. Do tego kosztuje to więcej, co też może być ważne. No i 190km/h to owszem można, ale tylko w

Re: ROZMOWY O POLSCE.

tak jak np;Niemcy i Francja płatnikiem brutto,czyli więcej wpłacać do budżetu Unii ,niż od z niego otrzymywać. Gdyby odebrano nam te pieniądze w części lub w całości modernizacja infrastrukturalna Polski stanęła by w miejscu.Polski z własnego budżetu nie stać by bowiem było na takie inwestycje

Re: Oddaję cześć min. Nowakowi.

Warszawą, wynosi 10 mln euro, czyli 40 mln zł za kilometr. Na 1000 m autostrady budowanej w Alpach Niemcy i Austriacy wydają 25 mln euro, a więc 100 mln zł, czyli o połowę mniej niż na S8. Okazuje się, że budowa podobnego odcinka drogi US41 z Miami do Naples na Florydzie biegnącego przez bagna, które

Re: Ta propaganda sukcesu już nie działa

Pan Polaczek był zdecydowanie lepszym ministrem, prawda. Ileż to kilometrów autostrad wybudowano, torów kolejowych naukładano. Infrastruktura kwitła jak tegoroczne kasztany. Najłatwiej jest przywalić komuś, przecież to noc nie kosztuje. Mój Dziadek oficer w II RP opowiada, że jak jechali z Warszawy

Re: Lazurowe Wybrzeże - Saint Tropez

zupełnego zmęczenia odebrałem samochód i w 3 godzinki spokojnie wróciłem do Warszawy. Dzień 1 – wyjazd Około godziny 19.00 wyjeżdżamy z Warszawy. Naszą A2 kierujemy się na Niemcy. Kilka kilometrów przed samą granicą tankujemy na Orlenie do pełna i parę minut po 23 przekraczamy granicę i wjeżdżamy do

200 mln zł za kilometr

równinach, a więc w warunkach podobnych do tych pod Warszawą, wynosi 10 mln euro, czyli 40 mln zł za kilometr. Na 1000 m autostrady budowanej w Alpach Niemcy i Austriacy wydają 25 mln euro, a więc 100 mln zł, czyli o połowę mniej niż na S8. Okazuje się, że budowa podobnego odcinka drogi US41 z Miami do

Recepta=zlikwidować bramki=winiety

w tym KOLEJ, METRO w Warszawie, LINIE TRAMWAJOWE. Już w tym tygodniu NIEMCY POWIEDIZAŁY basta ILE MOŻNA JESZCZE DOIĆ KIEROWCÓW, CHCE MIEĆ DÓJ SIEBIE!!! NIE MASZ to przestań zachowywać się jak grecy nie wydawaj nie swoich pieniędzy NA SWOJE ZABAWKI.

Re: !!!!!!!!!Apel dla Warszawy i Warszawiaków !!!

Odnośnie odbudowy to powinno byc również wydane w jezyku niemieckim jako dodatek do niemieckich gazet - niech Niemcy uświadonmia sobie ile kosztowała nas odbudowa znisczonej przez nich stolicy i ile z Warszawy Niemcy ukradli. Gdyby nie trzeba było odbudowywac Warszawy możnaby np zbudowac 3000

Re: ciekawa trasa do hiszpanii

Niemcy, noclegi planujemy na kempingach we własnych namiotach, co robi bardzo dużo ludzi z całej Europy.Przeważnie jest to w Khel na Renem /1000 km. od Gniezna/ lub w Besanson we Francji- 1300km. od domu. I to jest najdłuższy etap jaki da się przebyć w ciągu jednego dnia.Od granicy francuskiej jedziemy

Re: Wstyd czasem za ten kraj

o parametrach jak obecnie ma linia CMK Kraków - Warszawa która jak zapewne wiesz zapewnia przejazd 300 km z Krakowa czy Ślaska do Warszawy w 2,5 h, wobec takiej oferty ale i przyznaję braku autostrady miedzy Krk czy Katowicami a Warszawą żaden własciciel dostawczaków nie porywa sie na konkurowanie z

Re: Urlop w Czechach (zwiedzanie, samochodem)

nie wiem jak to wyglada z opalta za autostrade w Polsce . Pojedziemy z Drezna > (Niemcy) do Warszawy - gdzie sie to kupuje i ile kosztuje - rowniez dziekuje z > a odpowiedz. Tutaj to jest klasyczny polski bałagan. Nie można było zrobić jednego spójnego sposobu pobierania opłat tylko każdy

Re: Czasem patriotyzm musi być brutalny

to osiągnąć kupując teren wroga, niż go podbijając. Kiedyś niemcy rozjechały nasz kraj do spółki z Ruskimi, bo nie zgodziliśmy się na eksterytorialną autostradę. Dzisiaj niemcy do spółki z Ruskimi kładą nam pod nosem rurę, mającą na celu możliwość odcięcia dostaw gazu do Polski, Białorusi etc, bez

nie zgodze sie z panem autorem:)

autostrada Wroclaw-Warszawa (albo chociaz droga ekspresowa), ekspresowa Wrocław- Poznan, a pozniej Gdansk.. i autostrada Niemcy - Wroclaw -Kraków - Ukraina te drogi nigdy nie zrobią nam szkody, to czysty zysk pod kazdym wzgledem no chyba, ze bedą platne i bedą kosztowały jakies chore pieniądze

Drogie autostrady - ucierpi Opole

obowiązujące w Polsce prawo - podkreśla Hadaj. Do Niemiec jeszcze drożej Kłopot w tym, że to wcale nie koniec problemów kierowców. Gdy tuż przed Euro 2012 zostanie oddany do użytku odcinek autostrady z Nowego Tomyśla do granicy z Niemcami, trzeba będzie zapłacić dodatkowe 18 zł. Przypieczętowaniem

Re: Tusk wizytator

kosztowałoby 40 - 50 miliardów złotych, a istnieje ryzyko że 4 miliardy niewykorzystanych środków z obecnej perspektywy budżetowej UE pójdzie się kochać, bo ich nie umieliśmy wykorzystać. 2) W drogownictwie powstają, poza rzeczywiście budowanymi autostradami A2 do Warszawy i A4, jakieś ogryzki połączeń

Re: Ja pierdziuuuu..

rosapulchra-0 napisała: > Ależ ja to widzę i podziwiam. Np. autostrady, mój mąż bardzo zdziwiony był, że > autostradą wprost do Warszawy dojechał, inna sprawa, że ten przejazd go kosztow > ał prawie 100 zł. e tam nie są drogie. Droższe są np. we Włoszech:) > Ale widzę w tych

"podnieśmy dopuszczalną dawkę alkoholu przy której

nich człekokształtnych samców z problemami z erekcją jak ten kierujący który spowodował opisany wstrząsający wypadek, jak pare lat wcześniej Zientarski zabijając nie swoim Ferrari wiezionego ulicami Warszawy z szybkością pewnie ze 170 km/godz w pasażera ...jak parę lat wcześniej na szosie do Niemiec

Re: Beznadzieja

, bo ktoś tę bramę musi wybudować W ten sposób buduje się u nas drogi. 200 mln zł za kilometr – tyle kosztował fragment obwodnicy Warszawy. To chyba najdroższa droga na świecie. O połowę tańsze są autostrady budowane w Alpach oraz na bagnach Florydy. Gdyby nasi urzędnicy byli mniej rozrzutni, a

Re: Takiego budrelu jak teraz nigdy w W-wie nie b

> Obwodnica autostradowa, jak i sama autostrada to inwestycje centralne, rządowe > i > idące poniekąd ze znienawidzonej Warszawy. Potem się mówi, że cały naród buduje > metro w Warszawie, Tyle, że ta cała obwodnica z największym mostem w Polsce będzie kosztować tyle co 1,5 KM metra w

Re: To jest ten dzień! Mamy wreszcie zjazd z auto

decyzjami politycznymi. Już Rzymianie wiedzieli jak budować drogi - skąd pochodzi przysłowie: "wszystkie drogi prowadzą do Rzymu". Rzym był centrum, od którego odchodziły drogi we wszystkich ważnych kierunkach. Podobnie Niemcy Pruskie budowały swoją sieć dróg - zaczynając od połączeń pomiędzy Berlinem a

Re: Ciekawe czy Angela zamknie stadiony?!

poznańskiej Ławicy (oraz dawno temu na Etiudzie w Warszawie), i porównując je do lotnisk w Europie (UK, Francja, Włochy, Hiszpania, Niemcy i Irlandia) na których byłem to jest porażka! Twoich wypocin o wiecznym internaucie oraz kolegi który Tobie odpisał, że jestem wyborcą PiS nie komentuję, nie chcę wdawać

Re: Cudów nie ma.

pomogą, I że ruch jest mniej płynny bo światła itd . I ,że wogóle uciążliwości są tam większe niż przy autostradzie. Tylko, że transakcje rynkowe temu przeczą w oczywisty sposób, bo ludzie chcą tam mieszkać a przy autostradzie nie chcą. Jak długo można gościowi powołującemu się na przykład Niemiec

Re: Najgorzej jak się wypowiada pseudoekspert

można jeździć maksymalnie 120km/h. Czy to tez oznacza, że to nie autostrada, bo u nas jest 140 a w Niemczech gdzieniegdzie bez limitu? Zalinkowany przykład z Niemiec pokazał, że na jednej tej samej linii mogą jeździć zarówno konwencjonalne pociągi z prędkościami 140km/h jak i szybkie z prędkościami 300

~tak to widzę:

Europie towarów a jednocześnie przestrzeń taniej wręcz niewolniczej siły roboczej. kiedyś Niemcy wywoływały wojny i produkowali czołgi ,dzisiaj nie wojują karabinem a mercedesami i walutą i elitą polityczną którą mają.Kiedyś Niemcy wywozili Polaków do siebie na roboty,dzisiaj Polacy sami na roboty do

Głupota i syf -jedyne polskie towary eksportowe

wewnątrzpolski użytek. Propaganda i pustosłowie na tak niskim poziomie nie są już w Europie ani praktykowane ani tolerowane. Np taki argument pana geografa: "haha "za nasze śląskie pieniądze"po 1945 roku nie znaleziono na Górnym śląsku ani jednego ślązaka z wyższym wykształceniem ,byli tacy ale to byli Niemcy

Re: W pułapce wysokich cen mieszkań

> Jak dużo mieszkańców posiada Brema ? co ty w ogóle porównujesz ???????????????????????????? w ciągu paru godzin możesz zjechać setki kilometrów przez niemcy samochodem po 3 lub 4 pasmowych autostradach, superszybkimi pociągami, wygodnymi, w których nie śmierdzi kupą itd, w miescie bezpiecznie

Re: Będą pieniądze unijne na budowę Term Cieplick

budowie obwodnicy południowej. To akurat bardzo dobra wiadomość. Zobaczymy..... A korki? Niemcy, Francuzi, Anglicy mają je nawet na czteropasmowych autostradach. Zatem wszystko przed nami :-)))

Re: Jedna autostrada - dwa systemy poboru opłat

ludziska narzekacie tylko.Dobrze,ze jest te kilka nascie km A2,bo jak jade od strony Niemiec do Warszawy to moj maz ma lepszy humor.Ale jak autostrada sie konczy to zaczyna rzucac ku..mi,bo polskie drogi straszne sa.W Danii jakims dziwnym trafem takie autostrady ida bokami miast nie ma wiec

Re: To znaczy co?

jaki udalo nam sie "wyczaic" podczas corocznego przemierzania Niemiec w drodze na nartych kosztuje 50 euro za 2-osobowy pokoj. W Polsce mozna spokojnie znalezc za 100zl o tym standardzie. Hotele sredniej klasy w Gdansku to koszt ~ 200 zl. W Niemczech w Dortmundzie nie udalo mi sie znalezc nic

Re: ile zapłacę za autostrady

myśli opłaty za autostrady Jadąc przez Niemcy i Francję do Hiszpanii - odcinek w 2 strony na Costa Brava (Francja, ESP) kosztuje ok. 100 EUR za auto osobowe. Co do ESP im dalej - tym więcej autostrad bezpłatnych. Pozdrawiam!

Dlaczego lepsza droga ekspresowa?

Z bardzo prostej przyczyny. Tak biednego kraju jak Polska nie stać po prostu na płatne autostrady!!! Jest to nasze solidarnościowe zidiocenie, polegające na tym, że pozwolono na taki liberalny przeżytek i dewiację, jakimi niewątpliwie sa prywatne autostrady!!! Dlaczego Niemcy tak dobrze się

Re: Kolej sprzedać i Pocztę

niz smierdzacym polskim EN57 z plastikowymi siedzeniami i zapchanym kiblem Zgadzam się, ale spalinówki nie są tak ekonomiczne jak elektryczne, ale w porównaniu do Niemiec w Ukeju jest mega zacofanie(swoją drogą autostrad też prawie nie mają) > > bilet z Londynu do Manchesteru kosztuje 100

Re: Lepsza autostrada czy droga ekspresowa?

mld Euro. Kilometr autostrady wybudowany przez Niemców kosztuje średnio 6 mln Euro. Ponieważ polscy robotnicy budowlani są za drodzy i nie potrafią trzymać jakości autostrady powinni wybudować w Polsce Niemcy. Po niemieckich cenach licząc (tu warto zauważyć, że wybudowanie kilometra autostrady w

W całym kraju likwidują posterunki policji, u n...

. Podsłuchiwanie dziennikarzy przez ABW 8. Zakup samolotów Bryza bez przetargu, 9. Podwyżka podatku VAT, 10. Podwyżka podatku gruntowego, 11. Ceny paliwa w górę,mimo spadku cen ropy na światowych rynkach juz od wielu miesięcy. 12. Gaz w górę, płacimy za ten sam rosyjski gaz więcej niż Niemcy czy Anglicy ( to się

Jesteśmy w Polskiej Dupie

, do lekkiego remontu), czas dojazdu do centrum 30 min. (bez korków). Pod Berlinem trochę drożej taka impreza kosztuje ale Niemcy pokazują iz jak ktoś o obywateli dba to i mieszkania sa tanie i przyrost naturalny spory (w 15 lat Berlin urósł z 3 na 5 mln - część to migracja). Może czas pomyśleć o

Re: logika tornsona

. Nigdzie w Europie nie ma wiekszych kosztów utrzymania mieszkania > (w stosunku do zarobków) niż w Polsce. > Nie wiesz o czym piszesz. U Ciebie w Niemczech litrl mleka kosztuje 1,3 Euro? Nie, 60 centow. I tak jest ze wszystkim we Francji Jedyne co po tej stronie Renu jest tansze niz w niemczech

Re: Sukcesy ...

gruntowego, 11. Ceny paliwa w górę,mimo spadku cen ropy na światowych rynkach juz od wielu miesięcy. 12. Gaz w górę, płacimy za ten sam rosyjski gaz więcej niż Niemcy czy Anglicy ( to się nazywa przyjaźń polsko-rosyjska po 10kwietnia 2010 ) 13. Kredyty w górę,oprocentowanie najwyższe w Europie. 14. Żywność w

Re: I gdzie to wielkie wstrzymywanie budów???

) O takiej zależności to w przypadku Warszawy możesz zapomnieć z prostych przyczyn: - ilość sensownych lokalizacji w sensie dojazdu jest niewielka i specjalnie nie wzrośnie bo poza dalekimi obrzeżami przyszłej autostrady pozostałem wyloty z Wa-wy są już nieźle zabudowane (to nie Niemcy czy Francja

OBWODNICA JEST POTRZEBNA a nie GOSPODARCZY SABOTAŻ

> jakby nie patrzeć autostrady są potrzebne. I autostrada w warszawie też jakby nie patrzeć autostrady są potzebne ale nie w środku miasta i potrzebne są również OBWODNICE - czy ktoś z tych tutaj "nowoczesnych" słyszał już o istnieniu takiego zjawiska gdzieś na świecie? ale

Re: S7 na wschód od Nowej Huty? Absurd!

To co piszesz to powszechna w Polsce wiara, że autostrada jest w stanie w ruchu miejskim zapewnić płynność. Wszyscy "wójtowie" polskich miast chcą takich. I żaden nie jest w stanie skręcić głowy w bok i spojrzeć na europejskie doświadczenia lat 60/70-tych gdy tam takie iluzje też były

Re: PODRÓŻ AUTEM DO WŁOCH - CO RADZICIE POCZĄTKUJ

Warszawy bez żadnych problemów i korków po drodze wyjeżdżasz o 1 w nocy i tego samego dnia około 18 jesteś na miejscu (środkowe włochy). We włoszech autostrada kosztuje, płaci się na bramce, w Niemczech za darmo, w Polsce za darmo syfne drogi w Austrii podobno się płaci ale ja nie zauważyłem i

Świętokrzyskie też musi wygrać na Euro 2012

Super, że mamy Euro ale według mnie Kielce nie wyjdą na tym najlepiej. Po pierwsze to maleją szanse na centrum sportowe (lodowisko, basen olimpijski) bo kasa z państwa i z unii będzie szła na nowe stadiony, autostrady itp. Będziemy musieli większość wyłożyć z własnej kasy. Do tego ceny

"Dlaczego Rosja i Niemcy buduja gazociag na dnie

"Dlaczego Rosja i Niemcy buduja gazociag na dnie Baltyku ?" Dlatego ze nie dostali od nas ani odpowiedzi ani gwarancji ze odcinek przebiegajacy przez nasz kraj zostanie na czas zbudowany. Przez 20 nie potrafilismy zbudowac zadnej nowej lini kolejowej, zadnej nowej autostrady, nawet

Re: polecam:-) fragment o drogach i metrze:-)

, genialną wizję? - To wersja a la Breżniew. Pomysł z czasów moskiewskiej olimpiady w 1980 r. Wtedy ZSRR starał się wmówić Polakom, że Warszawa jest nic nieznaczącą dziurą, którą nie warto się zajmować, i powinna być z boku. Im dalej autostrada będzie od Warszawy, tym mniej tam Polaków, więc Niemcy i

Re: Samochod z USA

jedyny, np na autostradach Niemiec wozy na numerach amerykanskich sa czesto spotykane. Wpisz odpowiednie haslo w google i dostaniesz duzo linkow do firm oferujacych transport. Niedawno na drogach Anglii widzialem dwa wozy z bardzo daleka: Queensland i Western Australia. Transport z Australii jest

Błąd w rozumowaniu, pomylne pojęcia, itd

), bądź pospołu z komunalnymi (m.in Warszawa, Kraków, miasta GOP). Idźmy dalej - postulujesz likwidację usługi publicznej Ręce opadają! Ale spróbuję wyjaśnić, bo nie na pewno Cię przekonam. Po mieście trzeba się poruszać. Jak to wygląda w sytuacji, w której każdy zainteresowany mieszkaniec zapewnia sobie

Re: Chłoptaś w majteczkach uganiający sie za piłk

przy akompaniamencie usłużnych mediów i owacji ćwierćinteligentów w sposób skrajnie nieudolny ten program wdraża. Tusk obiecał, że na Euro 2012 gotowe będą wszystkie trzy Autostrady : A1 z Gdańska przez Łódź i Śląsk do granicy z Czechami, A2 od granicy z Niemcami przez Poznań, Łódź i Warszawę do

zwolennikom redystrybucji

w Polsce koniecznie chcą budować te szkodliwe urbanistycznie i niezwykle kosztowne inwestycje koncepcją rodem z lat 60-tych (obwodnica śródmiejska w Warszawie, trasa Sucharskiego w Gdańsku, III rama w Poznaniu, 3 obwodnica w Krakowie, obwodnica śródmiejska we Wrocławiu). Takie trasy kosztują

Cjong dalszy nastempuje

ciężarówek - ot tak 300mln rocznie dla samej Autostrady Wielkopolskiej. Polskę i polskich kierowców na to wszystko stać, a Niemcy powiedzieli NIE! Nie po to raz zapłaciliśmy za budowę autostrad, byśmy mieli za nie płacić ponownie jeżdżąc nimi - i mimo wielokrotnych prób wprowadzenia opłat dla osobówek

Re: to walka o ustrój państwa i odpowiedzialność

drobiazgi jak 13,5 procentowe bezrobocie albo trzykrotnie niższe od europejskiej średniej wskaźniki wydajności i konkurencyjności, to pikuś, zwłaszcza, że za to koszt pracy mamy w Europie najwyższy. Miarą naszej pozycji międzynarodowej jest zaś stałe miejsce pod europejskim stołem, u nogi kanclerz Niemiec

Re: zwolennikom redystrybucji

kto widział jak działa Francja, Niemcy i Włochy przy sprawnych KDP oraz jaki jest koszt utrzymania 1 km drogi w relacji do 1 km torowiska ten nie może mieć złudzeń). Ale drogi w miastach tylko WARUNKOWO. Nie musimy się zmotoryzować, aby dostrzec, że to ślepa droga. Wybudowanie 1 km drogi w mieście

Re: Przestroga Autokomis AIDIK Miłocin

Spowiedź handlarza Niemiec głupi nie jest. Dobrego auta za darmo nie odda. Tylko Polacy to tacy idioci. Panie, toż to czysta głupota! Kretyni wierzą, że dziesięcioletni diesel ma na liczniku 150 tys. km (*)... Byłeś pan kiedyś w Niemczech? Ludzie tam do pracy jeżdżą po sto km w jedną stronę. Mają

Re: głupoty opowiadasz MWM...

. Najpierw specyfikacja napisana w taki sposób, by wykluczyć firmy zagraniczne (czemu np; niemcy czy francuzi nie mogą nam budować autostrad!?) a potem - już po rozstrzygnięciu i wygrniu przetargu zmiana warunków aneksami. I tak - nagle biznesmeni z Autostrady Wlkp. dowiedzieli się, że ich na budowę nie

za trzy lata sprawdzimy

linii kolejowych, blisko 450 km autostrad i dróg ekspresowych, a docelowo aż 3 tys. km. Pozostało 2,5 roku by wybudować autostradę z Wrocławia do Poznania, czy z Wrocławia do Warszawy. Znacznej części autostrad i dróg nie ma nawet na papierze. Wirtualne inwestycje Część inwestycji w ogóle nie doczeka

Forsa musi iść na Euro 2012 dla paru snobów!

drogowe. W wersji minimalistycznej będzie to nas kosztować przynajmniej 25 mld zł. A mamy wybudować i zmodernizować 540 km linii kolejowych, blisko 450 km autostrad i dróg ekspresowych, a docelowo aż 3 tys. km. Pozostało 2,5 roku by wybudować autostradę z Wrocławia do Poznania, czy z Wrocławia do

Re: TGV to kosztowna zabawka

. Na jakiej podstawie tak wnioskujesz ? To sprawa nadzoru. Wiesz, że całym ruchem kolejowym (sygnaliacja i zwrotnice) w Niemczech steruje ledwie pięć nastawni ? Przy dzisiejszym stanie techniki i pięć nastawni jest Niemcom za dużo. Ostaną się tylko trzy, przy czym każda z nich będzie w stanie obsłużyć

Spowiedź handlarza

kiedyś w Niemczech? Ludzie tam do pracy jeżdżą po sto km w jedną stronę. Mają autostrady, więc zajmuje im to mniej niż godzinę. Zresztą opłaty za diesle są wysokie, więc auto musi na siebie zapracować. Silnik to się gasi, jak się zepsuje. Czyli co, na lawetę i kręconko? - Że co? Liczniki, rozumiem

Re: A nie lepiej wybudować autostradę ?

wybudowania autostrady na wschodzie Wrocławia w zamian za odłożenie w czasie roszczeń miasta kierowanych w stronę Warszawy ("autostrada to wasz zasrany obowiązek"). Po co budować ponad podziałami coś, co jest lepsze, bardziej luksusowe i bardziej pożyteczne ? (że o argumentach logicznych nie

Re: Autostrady będzie budować państwo - minister

autostrade, 7,5EUR, albo jakos tak nie pamietam dokladnie, 30km zwyklej drogi a potem ponad 300km do granicy z Niemcami, piekna gladka i czesto trzypasmowa autosrada! Niemcy, okolo 700 km do przejechanie, bez oplat, bez limitu predkosci, pieknymi, gladkimi i czesto czteropasmowymi autostradami! Belgia

Re: Centra polskich miast zamykane dla aut.

jakichkolwiek szans na znalezienie przez miasta żyły złota, która mogłaby zrekompensować ograniczenia nakładane przez resort finansów. Równocześnie ceny energii – należy się spodziewać – będą systematycznie rosnąć. W tym kontekście należałoby się zapytać, ile będzie kosztować funkcjonowanie miast i

Re: A nie lepiej wybudować autostradę ?

umysłowe magistratu jest > modyfikacja średnioterminowych planów i zjednoczenie > środków finansowych : rządu, samorządu i Brukseli do > wybudowania autostrady na wschodzie Wrocławia w zamian za > odłożenie w czasie roszczeń miasta kierowanych w stronę > Warszawy ("autostrada to wasz

Re: W Monachium korki są nie tylko w szampanach

bedzie pełniła rolę korytarza z kierunku Pribałtka/Warszawa-Praga/Drezno, oraz Kraków/Kijów-Drezno/Berlin. Czyli główne połączenie Europy Wschodniej z Centralną i Południowo-Zachodnią. Tyle że autostrady pod Monachium mają po 5 pasów w jednym kierunku momentami, a ta pod Wrocławiem 2 bez pasa awaryjnego

Re: obiecanki cacanki

na Półwyspie Iberyjskim budowa tysiąca metrów autostrady kosztuje średnio aż 20 mln euro - tłumaczy Ignacio Gavira, który nadzoruje te inwestycje w Komisji Europejskiej. To nawet pięć razy więcej, niż cena za podobny odcinek w Polsce. We Francji, Wielkiej Brytanii i Włoszech sieć autostrad nie

Re: Zaręba miał wiele dobrych pomysłów

Od 1945 roku nie widac zadnej sensownej polityki morskiej.Niemcy dokonali odsiewu "morskich zapalencow" ktorzy rozumieli znaczenie gospodarki morskiej i kochali morze,tych ktorzy budowali Gdynie. Sprawy morskie zawsze byly o sa odsuwana na drugi plan.Podobnie jak budownictwo drogowe

Re: Wrocławskie inwestycje na Euro prawie według

inwestycji na Euro nie będzie zrobionych: > tramwaj plus do Leśnicy na Psie Pole > -torowisko dla T+ na Hubskiej i na Suchej w tym węzeł przesiadkowy > -obwodnica Leśnicy > -Aleja Stabłowicka > -Oś inkubacji > -Autostrada do Warszawy (dopiero są przetargi na S5) Nie S5 a S8, nie

Rzeczpospolita o autostradach...

. Francuzi mogą się pochwalić siecią ponad 10 tysięcy kilometrów, a Włosi 6,6 tysiąca. Osobnym przypadkiem są Niemcy, gdzie od kilkunastu lat inwestycje szły przede wszystkim w gruntowną modernizację autostrad w b. NRD. Dlaczego Polska nie potrafi pójść śladami Hiszpanów i skutecznie nadgonić opóźnień w

Dlaczego Hiszpanie są lepsi?

dlatego, że nie ma takiej potrzeby. Francuzi mogą się pochwalić siecią ponad 10 tysięcy kilometrów, a Włosi 6,6 tysiąca. Osobnym przypadkiem są Niemcy, gdzie od kilkunastu lat inwestycje szły przede wszystkim w gruntowną modernizację autostrad w b. NRD. Dlaczego Polska nie potrafi pójść śladami

lotniko glupota.szybki pociag=przyszlosc

), czyli jedną trzecią ceny zwykłego biletu lotniczego na tej trasie. Podobnie kilometr torów do jazdy z prędkością 300 kilometrów na godzinę kosztuje dwa razy mniej niż kilometr trójpasmowej autostrady. Poza tym tory zajmują pas o szerokości 25 metrów, a na trójpasmową autostradę trzeba aż 75-metrowego

Re: Szok.Germany 1930 !!!

autostrady Warszawa – Łódź była kwestią następnych 10 lat. Przed 1950 rokiem byłaby gotowa. De facto, istnieje kawałek autostrady Warszawa – Łódź (!). Krótki „ogryzek” w okolicy Żyrardowa i Skierniewic, wybudowany w 1980 roku ostatnim oddechem Gierka ;), dziś znajdujący się w

Re: Czepiliście się Expo jak Zakopiec olimpiady

Niemczech). I kto ma za to zaplacić??? Cały kraj , bo kilku oszołomiastych > polityków postanowiło wejść do historii!! A może tak najpierw > autostrady,porządne drogi szybkiego ruchu,lepsza gospodarska,mniejsze > bezrobocie itp. Czy naprawdę nie ma w naszym kraju innych zmartwień i potrzeb? >

Re: Do Rafisa

dzieci z Niemiec.Pytały ze > zdziwieniem "po co Warszawie śląskie zabytki?" > hmmmm i jak to ludziom wytłumaczyc? Czytając twoje mierne wypowiedzi odnosze wrażenie, że albo jesteś młodym chłopczykiem siejącym zamęt albo jakimś ślązakiem posiadajacym dwa paszporty. Przestań opowiadać

Re: Tak Yodo? :)

> przeczytaj uważnie. to nie ja postuluje s46 jako łącznik z autostradami tylko > Ty ;) zdecyduj się może wreszcie o co Ci chodzi ;) ale wybaczam :D No i nadal podtrzymuję... Bo bez sensu jechać np. do Niemiec, albo Czech z Kielc przez Kraków. Chyba, że postrzegamy, że nadrobienie 100km w tę

Re: Na jakiej podstawie to stwierdzasz?

> Polska nigdy w historii nie stała na poziomie krajów Zachodnich, Śmiem wątpić. > więc jakim > cudem "geniuszu" żeś wyliczył że kiedykolwiek dogoniłaby Niemcy? A takim że NRD po upadku komuny wyglądał mniej więcej tak jak PRL, więc Polska w pewnym sensie dogoniła Niemcy

Re: Rzad: Chcemy autostrad, szybko, zaraz

miesięc żadnego? Wychodzi na to, że popieram amerykańców i budowaczy? Może tak, może nie. Też chcę autostrad i też nie chcę, by mi śmierdziało i hałasowało. Wystarczy zapytać kilku speców od czteropasmowych dróżek, z Niemiec, z Francji, nawet z USA, to nie powinno wiele kosztować, jak oni to robią

Re: Nowe przepisy i znów bogacia sie szkoły nauki

jazdy a i egzaminatorzy na pewno na tym nie stracą. Jesli chodzi o statystyki to wypadków jest wiecej niz w innych krajach bo tylko u nas brak jest porzadnych dróg i jak powiedział mi znajomy Niemiec "ze w Niemczech lepsze drogi sie zrywa niz u nas w Polsce kładzie" i rozkładajac

Re: Rowerzysta też człowiek

bylbys rozczarowany:) to raczej koncepcja :) WIĘKSZOŚĆ POLAKÓW CIERPI NA CHOROBY SERCA KRĘGOSŁUPA. ROWER TO LEK ORAZ RECEPTA NA MIEJSKIE KORKI TAŃSZY SZYBSZY MIASTA NIEMIEC HOLANDII PEŁNE SĄ ROWERÓW W DOJAZDACH DO PRACY SZKOŁY Z DZIEĆMI W KRZESEŁKACH NA ZAKUPY NAWET Z PRZYCZEPKAMI ROWER

TARGI INWESTYCYJNE W MONACHIUM

Handlowej. Poznańska delegacja wróciła z Niemiec z przekonaniem, że kilkudniowe rozmowy z wieloma inwestorami i grupami finansowymi przyspieszą budowę Term Maltańskich i Poznańskiego Centrum Logistycznego. W Monachium oferty inwestycyjne przedstawiały największe polskie miasta m.in. Warszawa, Kraków, Szczecin

Relacja z Evii 2005

pojechaliśmy w ub. roku do Grecji. Trasa dobrze znana, czyli Warszawa-Kraków-Chyżne(PL/SK)- B.Bystrzyca-Sahy(SK/H)-Budapeszt-Tompa(H/SCG)-Srboran-N.Sad- Belgrad-Nisz-Tabanovce(SCG/MD)-Gevgelija(MD/GR)- i do Grecji. Parę uwag praktycznych: -nie płaciłem za autostradę na Słowacji, jadąc obok Tesko w B

Re: Jeszcze raz mike

.System Austriacki kosztuje rowniez ulamek tego co pochlania system niemiecki.I funkcjonuje od lat i do dzisiaj lepiej.Podobnie Wloski.Wzrost kosztow eksploatacji,dzieki temu wspanialemu drogiemu systemowi,masowo wynosza sie z Niemiec firmy spedycyjne i transportowe.I nie chodzi o male lecz te ktore eksploatuja

Cena wariantu ursynowskiego obwodnicy.

zmarnujemy miliony euro. W dodatku, gdyby A2 przechodziła w okolicach GK, to trasy w Warszawie musialyby być budowane z kasy stołecznej. Czyli pustej. Autostrady i trasy szybkiego ruchu buduje się tam, gdzie jest taka potrzeba. A taka potrzeba jest własnie w Warszawie, a nie w Górze Kalwarii. Niemcy, czy

Czy ktoś tu jeszcze rządzi?

EURO? Media informują nas, że Niemcy stracą na odebraniu nam przez UEFA Euro 2012, nie przywiązując uwagi do tego, że na drogi zabraknie nam co najmniej 30 mld zł, nie wspominając już o tym, że może zabraknąć również prądu. Opóźnienia w realizacji wydatków budżetowych w tym roku, wynoszą już jak na

Re: Czepiliście się Expo jak Zakopiec olimpiady

1.Olimpiada letnia w Warszawie. 2.Olimpiada zimowa w Zakopanem. 3.EXPO we Wrocławiu. A może tak wytrzeźwieć,popatrzeć w lustro lub za okno i zacząć myśleć!!! Ludzie macie pojecie jaki to koszt i ile strat(poczytajcie o ostatnim EXPO w Niemczech). I kto ma za to zaplacić??? Cały kraj , bo kilku

OBIECANKI...Wrocław - Łódź - Warszawa

. Pokazaliśmy, że już dziś z Wrocławia o godzinę krócej jedzie się do stolicy Niemiec niż Polski. I że w 2008 roku do Berlina dostaniemy się samochodem w trzy godziny, a do Warszawy nadal będziemy się tłuc grubo ponad pięć. Wreszcie sami przejechaliśmy tę trasę. Na ponad pół godziny utknęliśmy w korku w

Re: Wrocław-Łódź-Warszawa - info z Łodzi

. Pokazaliśmy, że już dziś z Wrocławia o godzinę krócej jedzie się do stolicy Niemiec niż Polski. I że w 2008 roku do Berlina dostaniemy się samochodem w trzy godziny, a do Warszawy nadal będziemy się tłuc grubo ponad pięć. Wreszcie sami przejechaliśmy tę trasę. Na ponad pół godziny utknęliśmy w korku w

Udało się!

Wrocław - Łódź - Warszawa, powstanie w ciągu pięciu lat, a nie jak do tej pory zakładano po 2013 roku. Ruszyły już prace przygotowawcze. Dziękujemy za pomoc fot. Paweł Relikowski Pełnomocnik rządu ds. budowy autostrad Jan Kurylczyk obiecał podczas wizyty w Łodzi, że S8 będzie przechodzić w pobliżu tego

Re: Nie dziwi mnie to

to na skale nieporówanie wieksza niż w innych regionach > > - autostrada do Niemiec to nie wszystko > Ale jest autostrada czego nie magę powiedzieć o reszcie kraju Reszta... Wiele miast mimo że nie ma autostrady radzi sobie duzo lepiej niż Wrocław > We wrocławiu jest ponad 20 basenów

GR_Evia_2005

/2namiotu plazowego. Tu spędzamy 3 dni (26.16E/2 noce). Gyros na greckim rynku w Argalasti i w drogę. Szukamy innego kempingu w miejscowości Platanias, ale ludzi mnóstwo (Niemcy, Holendrzy) i ostatecznie decydujemy się jechać na Evię. Mijamy urocze nadmorskie miasteczko Milinę i kierujemy się w stronę

GR-Evia-2005

/2namiotu plazowego. Tu spędzamy 3 dni (26.16E/2 noce). Gyros na greckim rynku w Argalasti i w drogę. Szukamy innego kempingu w miejscowości Platanias, ale ludzi mnóstwo (Niemcy, Holendrzy) i ostatecznie decydujemy się jechać na Evię. Mijamy urocze nadmorskie miasteczko Milinę i kierujemy się w stronę

Problem z głową ;)

Europy (Niemcy, Benelux, Poln. Francja i Poludn. Anglia) > A Warszawa da sobie rade i bez polaczenia z Wroclawiem;) Zgadzam sie w 95%. Oby tylko jeszcze nasi decydenci uswiadomili sobie ze we Wroclawiu tez jest lotnisko... :) 5% niezgody na stwierdzenie ze nie ma pieniedzy:) Pieniadze SĄ. Pracuje na

Re: Jestes stary, mozg ci sie zużył i bredzisz em

uprawnienia stron. Nie gryziesz sie faktem,że facet mieszka z facetem,ksiądz z gosposią czy klerykiem,a martwi cię to co jest głównie usankcjonowaniem praw tych ludzi,praw do miłości,praw majatkowych,praw do wspólnej starości.Przemyśl to. Co do oddawania ziemi Niemcom to gdybyś wczytał się uważnie w te

Re: POPIERAJCIE WROCŁAW!

macie pojecie jaki to koszt i ile strat(poczytajcie o ostatnim EXPO w > Niemczech). I kto ma za to zaplacić??? Cały kraj , bo kilku oszołomiastych > polityków postanowiło wejść do historii!! A może tak najpierw > autostrady,porządne drogi szybkiego ruchu,lepsza gospodarska,mniejsze >

Platini:Nie ma takiej siły by odebrano na EURO'201

13 - tego czasem zimą, jest wiosnaSubject: GLOS_W_DYSKUSJI. doc GŁOS W DYSKUSJI warszawa 26.07.08r. Czy Polska i Ukraina mogą stracić EURO'2012 ? Zaniepokojony niedawnymi doniesieniami prasowymi, że Włosi, Francja, a ostatnio i Niemcy zabiorą

Polskie sposoby zatykania baltyckiej rury

Sława! Rura za nasze pieniądze www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060131/swiat/swiat_a_1.html Polska jest przeciwna budowie rurociągu pod Bałtykiem, który połączy Rosję z Niemcami, omijając nasz kraj. Ale może będzie musiała go współfinansować Przygotowania do budowy gazociągu pod Bałtykiem

Re: Polska czy Wroclaw

wywłaszczenia NRD-owskich właścicieli) nie ulega wątpliwości, że malutki Dolny Śląsk pozbawiony zaplecza większego kraju i całkowicie zależny od sąsiadów nie potrafiłby by się oprzeć zorganizowanej fali rewindykacji własności przez Niemców (przypominam, że w Niemczech ani w Unii Europejskiej nie obowiązuje

Re: jakby przez łódź nie stryków chyba?

się to dzieje na trasie Warszawa-granica z Niemcami czy Wrocław-Katowice. Za sześć lat ruszy budowa zupełnie nowych tras przystosowanych do jazdy pociągów z prędkością powyżej 300 km na godzinę, a nie jak dotychczas - maksymalnie 160 km/h. Pociągi będą jeździć z prędkością porównywalną z francuską