filtr cząstek stałych produkcja

Piotr Kozłowski

Volkswagen | Filtry cząstek stałych nie tylko w dieslach

Volkswagen | Filtry cząstek stałych nie tylko w dieslach

Od 2017 roku Volkswagen będzie montował filtry cząstek stałych we wszystkich samochodach z silnikami TSI i TFSI

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

Nowoczesne diesle sprawują się bezproblemowo jedynie do określonego przebiegu. Później ich skomplikowany osprzęt regularnie odmawia posłuszeństwa generując astronomiczne rachunki. Co gorsza, lista godnych polecenia i niesprawiających wielu problemów wysokoprężnych silników z ostatniej dekady jest stosunkowo krótka. Większość z nich po około 200-250 tysiącach kilometrów nadaje się nawet do generalnego remontu. Na szczęście, znajdziemy jeszcze kilka trwałych jednostek - tutaj regularny serwis i stosowanie się do zaleceń specjalistów gwarantuje święty spokój przez długie lata. Pamiętajmy także, aby wybierać tylko określone wersje wytypowanych silników. W przeciwnym razie spotkają nas same kosztowne nieprzyjemności

Poradnik | Kupujemy używane 1,6 TDCI | Francuski hit eksportowy

Zadebiutował w 2002 i od razu spotkał się z przychylnym przyjęciem dziennikarzy i klientów. Trafił do 7 marek i 26 modeli z 7 krajów. Występował w trzech wariantach mocy, a dobrze eksploatowany potrafił przejechać nawet 500 tysięcy kilometrów. Mimo że regularnie ulepszany, nie jest jednak wolny od wad

Poradnik | Najlepsze silniki Diesla

Poradnik | Najlepsze silniki Diesla

łączona była z manualną pięciobiegową skrzynią. Pozostałe seryjnie współpracowały z sześciobiegowymi skrzyniami. Niestety, im późniejszy egzemplarz, tym większe prawdopodobieństwo trafienia na model z filtrem cząstek stałych, który po pewnym czasie wymaga kosztownej wymiany lub przynajmniej czyszczenia

Porsche Cayenne | Prezentacja modelu

Porsche Cayenne | Prezentacja modelu

wtryskiem paliwa, zasilaniem wysokociśnieniowym typu common-rail, turbosprężarką VGT o zmiennej geometrii i filtrem cząstek stałych DPF. Moc maksymalna 262 KM przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 580 Nm przy 1750-2500 obr/min. Zbiornik paliwa 85 l (w opcji bez dopłaty 100 l), zabezpieczenie

Bosch i Denso otworzą fabrykę filtrów pod Wrocławiem

uruchomi we Wrocławiu-Mirkowie produkcję filtrów samochodowych. Początki ADIF sięgają listu intencyjnego podpisanego przez oba koncerny jeszcze w październiku ubiegłego roku. Nowa spółka, która dysponuje kapitałem początkowym w wysokości ośmiu milionów euro, zajmie się produkcją filtrów cząstek stałych do

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

. - W dieslach problemy z obrywającymi się klapami sterującymi przepływem powietrza w kolektorze ssącym. - Miłośnicy jednostek wysokoprężnych muszą uważać na wtryskiwacze, uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego czy problemy z filtrem cząstek stałych. Bezpiecznej wybrać silnik benzynowy, a decydując

Nowy silnik z Polski

Nowy silnik z Polski

Toyota Motor EuropePod koniec sierpnia uruchomiona została produkcja nowej jednostki o pojemności 1,4 litra. Zastosowano w niej nowe piezowtryskiwacze, poprawiony system recyrkulacji spalin (EGR) i filtr cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter). Dzięki temu udało się obniżyć spalanie i emisję

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

spodziwać się niedomagań dwumasowych kół zamachowych (zintegrowanych ze sprzęgłem) oraz problemów z turbosprężarkami. Na porządku dziennym w 2.0 TDCi są wycieki oleju. Wybierając turbodiesla z filtrem cząstek stałych warto zwrócić uwagę, czy filtr ma konstrukcję bezobsługową. Jeśli nie konieczne będzie

A5 Sportback - wiemy więcej

A5 Sportback - wiemy więcej

maksymalnego momentu obrotowego. Wszystkie silniki wysokoprężne wyposażono w system wtrysku bezpośredniego common-rail oraz filtr cząstek stałych. W Europie, za podstawową wersję z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym trzeba będzie zapłacić 36 050 euro.Mniejszy brat entuzjastycznie przyjętego, koncepcyjnego Audi

Toyota Yaris Hybrid - test | Za kierownicą

Toyota Yaris Hybrid - test | Za kierownicą

cząstek stałych musieliby od czasu do czasu jechać w trasę i to tylko dlatego, by filtr mógł się oczyścić. W hybrydzie nie ma takiej konieczności. Co więcej, jest ona bardziej oszczędna właśnie w mieście, niż poza nim. Taki sam, ale inny Yarisa Hybrid można poznać z daleka. Przedni zderzak ma duży wlot

Ford Focus C-Max (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

Ford Focus C-Max (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

. Warto jednak pamiętać, że turbodiesle z filtrem cząstek stałych (DPF) są kłopotliwe i potrafią nieźle spustoszyć kieszeń. Lepiej ich unikać i wybierać wersje bez filtra DPF. VIN Numer VIN wybito w przedziale pasażerskim, na prawym progu drzwiowym przed prawym przednim fotelem. Można go odczytać również

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

PSA i uzbrojony w pompę i wtryski Boscha (Ford - Delphi). Wersja 90-konna przez cały okres produkcji pozbawiona była filtra cząstek stałych FAP, natomiast 109-konna wzbogaciła się o niego kilkanaście miesięcy po uruchomieniu produkcji. Aby upewnić się, czy dany egzemplarz posiada filtr FAP, należy

Raport specjalny: Superdiesle

, Ford FOCUS C-Max, Peugeot 206, Peugeot 307, Ford FOCUS II, Mazda 3 początek produkcji: 2004 rok W niektórych modelach ten silnik jest dostępny z filtrem cząstek stałych FAP. W Fordach Fiesta i Fusion oraz niektórych Citroënach i Peugeotach będzie dostępna wersja tej jednostki o

Ecobrandy - moda czy biznes?

Ecobrandy - moda czy biznes?

prądem. Prawdziwej alternatywy dla benzyniaka czy Diesla nadal nie ma. Stąd pomysł na downsizing, pakiety aerodynamiczne, opony o niskich oporach toczenia i kolejne filtry (choć po doświadczeniach z pierwszymi filtrami cząstek stałych przynajmniej niektórzy producenci nie są już takimi optymistami). A

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

2,3-litrowej). Opcjonalnie obie jednostki napędowe dostępne były z 5-stopniową automatyczną skrzynią biegów Activematic, która zastąpiła 4-biegowy automat. Kolejny krok to modernizacja silników wysokoprężnych, uzbrojonych od teraz w nieszczęsny filtr cząstek stałych (DPF) oraz 6-stopniowe przekładnie

4007 dopiero w marcu 2008

cząstek stałych FAP. Oprócz potężnego zapasu mocy, jednostka napędowa posiada imponujący moment obrotowy 380 Nm, dzięki czemu jest elastyczna i przyjemna w prowadzeniu. Dodatkowo zbiornik paliwa w tym dieslu można wypełnić w 1/3 bio-paliwami. Jednostka napędowa, która emituje 200g CO2/km, sprawia, że 4007

Top 10 | Kombi do 20 tys. zł

Top 10 | Kombi do 20 tys. zł

rywale.Poza tym jest mnóstwo silników do wyboru (od 90 do 170 KM), a zawieszenie ma regulowaną wysokość (obniża się w czasie szybszej jazdy, można je podnieść w czasie wolniejszej przejażdżki). Awaryjność? Elektryka miewa złe humory, podobnie jak czujniki ciśnienia doładowania. Filtr cząstek stałych bywa

Oleje motocyklowe - śliscy przyjaciele

Oleje motocyklowe - śliscy przyjaciele

odkładają się głównie w rowkach pierścieni tłokowych, kanałach olejowych i misce olejowej. Aby nie dopuścić do nadmiernego zanieczyszczenia wnętrza silnika, w fazie produkcji oleju dodaje się do niego specjalne dodatki myjąco-dyspergujące. Ich zadaniem jest stałe wymywane zanieczyszczeń z

Igła! Lepszej okazji nie znajdziecie

Igła! Lepszej okazji nie znajdziecie

Używana Mazda 6 z pierwszych lat produkcji to łakomy kąsek. Nadal wygląda świeżo, ma dobrze zestrojone zawieszenie, a pozbawiony filtra cząstek stałych dwulitrowy turbodiesel (o mocy 121 lub 136 koni) jest dynamiczny i oszczędny. Pomijając rdzę, trudno wskazać jej słaby punkty - w końcu to

Kompakt kompaktowi nierówny

Kompakt kompaktowi nierówny

TDCI z filtrem cząstek stałych i mocy 109 KM kosztuje 71 500 zł w wersji Trend. Ma nieznacznie gorsze osiągi, ale jest bardziej oszczędny. Średnie zużycie paliwa jest aż o litr niższe i wynosi 4,3 l/100km.W wyposażeniu standardowym Focusa Trend znajdziemy m.in. dwie poduszki powietrzne, regulowaną

Ekorewolucja? Tu i teraz

Ekorewolucja? Tu i teraz

więcej, spaliny klekotów są bardziej toksyczne niż te, które pochodzą z silników benzynowych, ale i to się powoli zmienia. Dzięki zastosowaniu filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów z mocznikiem (Mercedes, Volkswagen), które eliminują lub przynajmniej wyraźnie ograniczają bardzo szkodliwe tlenki

Toyota Avensis 2.2 D-4D. Serce z Jelcza

odpowiednie parametry wyznaczone normą Euro 4. Dlaczego to tak ważne? Bo wiele dużych diesli spełnia "tylko" normę Euro 3, więc... zniknie z rynku. Co ciekawe, konkurencyjne jednostki niemieckie TDI i francuskie HDi mają filtry cząstek stałych, a D-CAT Toyoty oczyszcza się sam - dodatkowy

Poradnik | Kupujemy samochód używany

walce o czyste spaliny zafundowali im masę skomplikowanego osprzętu. Pamiętaj, że serwisowanie auta z silnikiem wysokoprężnym niesie za sobą wyższe koszty, do tego nadal nie wszędzie można tankować ropę bez obaw o wrażliwe elementy układu wtryskowego. Coraz popularniejsze filtry cząstek stałych

Audi Q7 4.2 TDI - test

, warto wspomnieć o spalaniu. 12,4 - taką liczbę pokazał komputer na koniec autostradowego - w dużej mierze - testu. Oficjalnie Q7 4,2 TDI spala średnio 11,1 litra (najmniej w klasie), emituje 294 gramy dwutlenku na kilometr, dysponuje dwoma filtrami cząstek stałych i spełnia normy czystości spalin Euro4

Używane auto | Co sprawdzić kupując używany samochód

osprzętu. Pamiętaj, że serwisowanie auta z silnikiem wysokoprężnym niesie za sobą wyższe koszty, do tego nadal nie wszędzie można tankować ropę bez obaw o wrażliwe elementy układu wtryskowego. Coraz popularniejsze filtry cząstek stałych sprawiają, że diesle nie nadają się do miasta, gdzie miewają problemy

Hopa na Mucharzu - Citroen C4 by Loeb

16V 143 KM i 2.0i 16V 180 KM oraz z dieslami HDi 110 KM (także z filtrem cząstek stałych) i HDi 138 FAP. A na tym nie koniec. Sygnowany nazwiskiem mistrza świata jest także mniejszy model Citroëna - C2. Citroën 2.0 C4 by Loeb

Czysto i biało - "Wysokie Obroty" na salonie we Frankfurcie 2007

wskazuje, w jakim kierunku podąży design przyszłych Seatów. Cztery kubełkowe fotele i olbrzymia tylna szyba to jego cechy charakterystyczne. Hiszpanie pokazali także 80-konną Ibizę Ecomotive. Auto wyposażono w trzycylindrowego, 80-konnego turbodiesla. Poprawiono aerodynamikę, zainstalowano filtr cząstek

Peugeot 407 Coupé

poranek i naszych testów dzień drugi. Sprawdziliśmy diesla HDi FAP. 2.7 litra, 207 KM i sześć cylindrów. Nowość, którą jednakowoż można spotkać już pod maskami Peugeota 607 i Jaguara. Co znaczy tajemniczy skrót FAP? To układ wydechowy wyposażony w filtr cząstek stałych, który wystarczy serwisować co 210

Cadillac BLS

Amerykanów do kupna tak zawodnej wersji silnikowej. Nie był to najjaśniejszy epizod w historii marki, skoro materiały prasowe milczą na ten temat. Można w nich za to przeczytać o zaawansowanym turbodieslu 1.9 i jego zbawiennym wpływie na środowisko (standardowy, bezobsługowy filtr cząstek stałych) oraz na

PEUGEOT 307 HDi/TIPTRONIC

Do już sprzedawanych wersji nadwozia trafią nowości, a są to: turbodiesel HDi o mocy 110 KM (81 kW) z filtrem cząstek stałych, automatyczna 4-biegowa przekładnia i system stabilizacji toru jazdy ESP.Nowy motor bazuje na znanym z innych modeli Peugeota silniku HDi. Jest wyposażony w system

Rok produkcji a wyrżnięty filtr to niebo i ziemia.

? Fura za pół miliona, z wyrżniętym filtrem cząstek stałych, albo katalizatorem :) Ale nowa.

Re: Nowy polonez plus za 25tyś zł dla każdego

co najwyżej odda jako odszkodowanie równowartość samochodu, czyli pół litra. > Katalizatory z filtrem cząstek stałych w nowych autach wymagają okresowej regeneracji To katalizatory czy filtry cząstek stałych? Tanie samochody mają silniki benzynowe, bez problematycznych filtrów DPF, a

Re: Mieliście racje z tym zdalnym hackowaniem aut

-sa-ekologiczne-wielka-sciema-z-normami-emisji-spalin/l4q07b Auto Swiat musi sie mylic, piszac to: "A co z nowszymi dieslami? Te od kilku lat obowiązkowo wyposażone są przecież w filtry cząstek stałych (DPF, FAP), które powinny zatrzymywać ok. 90-95 proc. sadzy zawartej w spalinach. Problem polega na tym, że przy takiej skuteczności filtr działający

Re: Czy nowe auto to miara prestiżu, a stare to w

generacjach, a palą znacznie wiecej. - nieekologiczne - w przypadku deasli prawda, pod warunkiem, że nowy samochód ma filtr cząstek stałych, działający, w przypadku benzyny już nie bardzo prawda, po 1998 roku (wprowadzenie katalizatorów), natomiast na pewno nieekologiczna jest częsta wymiana auta na nowe, bo

Rząd toruje drogę do kopalni i elektrowni

Czyli cofamy się w rozwoju, kopalnie, skażenie i nieodwracalne zmiany środowiska. Proponuję jeszcze, by rządzący przyjęli jeszcze kilka koncepcji "rozwoju" np.zakaz produkcji nowoczesnych silników diesla (wolnossących, bez filtrów cząstek stałych), ponowne wprowadzenie termometrów

Re: Jakie auto za 40 tys. - Van, Kombi?

pełnowymiarowy wlew gazu. Diesle z kolei też są bardzo udane i wytrzymałe, ale w tych rocznikach wszystkie będą już miały filtr cząstek stałych i resztę słynnego drogiego osprzętu: koło dwumasowe, turbo ze zmienną geometrią, nie wiem jak z wtryskiwaczami w tych wersjach, wcześniejsze miały proste i

Re: Małe diesle giną...

ahimsaboy napisał: ....diesle z obowiązkowymi filtrami cząstek stałych, które trzeba co jakiś czas dopalać na dłuższej trasie nie mają racjonalnej racji bytu w takim miejskim aucie. nikt rozsądny nie kupuje nowego diesla do (głównie) jazdy po mieście

Re: Jak chcesz walczyć z takimi, jak ja?

wyśrubowanych normach emisji spalin i obowiązkowym wyposażeniu samochodów w katalizatory, filtry cząstek stałych itp. - to nie samochody są głównym źródłem emisji CO2 tylko przemysł, m. in. huty wytwarzające stal do produkcji rowerów. Jeśli zaś chodzi o przestrzeń, autobus miejski lub tramwaj zajmują znacznie

Re: Wyprzedaż aut w Kancelarii Prezydenta

-10 letnich samochodach znajdziesz filtr cząstek stałych. Poza tym DPF od razu w nowym nie poleci i 2-3 lata (szacuje się, że na około 80 tys km) "posłuży" a jak się skończy gwarancja to DPF poleci do kosza.

Re: Stacja paliw - okolice Ząbek - jakość paliw

Przy kupowaniu samochodu słyszałem rady: tankuj dobre paliwo (ON), bo inaczej będziesz miał problem z wtryskiwaczami, filtrem cząstek stałych itp. W związku z tym poszperałem trochę w necie i znalazłem ciekawą wypowiedź użytkownika glowix z 26 Mar 2010 23:26 na forum BMW: forum BMW W skrócie: 1

Re: Czystosc spalin - filtry ze spieku metalowego

Cytat: "Bosch fitruje. Nowe technologie od 2005 roku w produkcji. Niemiecki koncern opracował koncepcję filtrów cząstek stałych wykonanych ze spieku metalowego. Bezobsługowe fitry o żywotności samochodu trafią do aut osobowych i użytkowych wyposażonych w silniki Diesla. Obecnie wykonywane

Re: Motodziennik: Ile ekologii w Volcie?

oszczędne diesle z filtrami cząstek stałych. Owszem w momencie gdy cały prąd w sieci będzie ze źródeł odnawialnych bądź elektrowni atomowych. Jakby ktoś chciał poszperać samemu to można rzucić okiem np tu: technopolis.polityka.pl/2007/ekosamochody przyspieszenie.pl/%E2%80%9Ezielone%E2%80%9D

Bij blachosmroda - ale nie bezmyślnie!

bardzo - nie ma dwutlenku azotu. Są pyły! A skąd? Ktoś tu pisał o niemieckich plakietkach "Umweltplakette" - proszę sprawdzić warunki ich wydawania (od razu mówię - ja mam na aucie zieloną zezwalającą na wjazd do wszystkich stref). Problemem są starsze silniki diesla bez filtrów cząstek

Old vs New - kolejna runda 2

filtry cząstek stałych). Ośmieliło to producentów do zaordynowania dłuższych przerw między wymianami oleju: nie co 10 tys. km jak kiedyś, ale aż co 30 tys. km. Taki zabieg miał też aspekt reklamowy: "Jesteśmy tak nowocześni i pewni swoich konstrukcji, że możemy pozwolić sobie na rzadsze wymiany oleju niż

Re: Motodziennik: Genewskie koncepcje

, ale jednak:->). Co do EGR: z tego, co pamiętam szczególnie umiłowano go w Oplu, niestety badziewie jest bardzo wrażliwe i trzeba się z nim obchodzić jak z jajkiem. Rozwiązanie równie trafione jak filtr cząstek stałych w turbodieslach (czyli najlepszym miejscem dla niego jest śmietnik). Wreszcie

Re: Czy popieracie działania ekologów?

będzie się opłacało nawet naprawiać, chyba, że trafią do Polski i na Wschód. Podobnie jest z filtrami cząstek stałych w Dieslach, które uniemożliwiają jazdę po mieście, gdyż się wtedy zatykają. Koszt wymiany - liczony w tysiącach złotych. Na szczęście po gwarancji można go wyciąć. ZDECYDOWANA WIĘKSZOŚĆ

Re: czystosc spalin w nowoczesnych silnikach wyso

poniżej obowiązujących norm. Obecnie 6 rodzin z gamy samochodów Peugeot i Citroen sprzedawane są z filtrem, za 2 lata już 11 rodzin gamy Peugeot i Citroen będą wyposażone w filtr cząstek stałych a łączna produkcja samochodów tak wyposażonych osiągnie milion sztuk. Wielkoseryjna produkcja seryjna

Re: Skoda Octavia 2 combi, czy nowy mondeo combi?

ze współpracą z filtrami cząstek stałych to potwierdzają. Już od co najmniej 5-6 lat temu VW doskonale sobie zdawał sprawę z różnicy w kulturze pracy między CR a "pd", mimo tego nie zaprzestawał produkcji. Dlatego nie wiem dlaczego się upierasz i atakujesz przedmówcę, że to przepisy

Re: Ścieżki rowerowe za drogie i donikąd. Zamiast

katalizatorami, filtry cząstek stałych do diesli. > Ty za swój chuch nie płacisz nic. > ;p Czy te rozwiązania eliminują całość emisji? Czy poza CO2 samochody emituja coś jeszcze (cząstki, związki siarki itp.)? Jaka jest skala emisji w porównianiu do kolarza (średnio na 1 km). Bilans na pewno wychodzi na

Re: Ludowozy z filtrem cząstek stałych

nie jest już tak dobra.Na rynku amerykańskim, gdzie w roku 2007 wejdzie w życie norma znacznie ograniczająca dopuszczalne wartości emisji zanieczyszczeń, filtry cząstek stałychdo pojazdów z silnikami ZS staną się nieodzowne. Dlatego firma BOSCH uruchomi w 2005 roku produkcję filtrów cząstek stałych ze

Re: Mieszkańcy Świecia - co z tym smrodem?

) znacznie zmalała, ale smród dalej jest i co najważniejsze - nie istnieją na świecie żadne technologie, które neutralizują smród powstający przy okazji produkcji celulozy. 3.Filtry pracujące w ciągu dnia i popołudniami w naszym zakładzie mają za zadanie wyłapywanie cząstek stałych z procesu spalania miału

dane starych HDI

plawski napisał: >Tyle, że te pierwsze nie mają filtra cząstek stałych więc jeden problem z głowy w zaleznosci od wersji miały filtr stare HDI o których mowa wystepowaly generalnie w takich wersjach: 2.0 HDI 90 KM 2.0 HDI 110 KM 2.0 HDI 107 KM wersja z filtrem FAP 2.2 HDI 133 KM wersja z

Re: Re

diesel. A to właśnie diesle, z powodu wysokich cen paliwa i małego apetytu na "ropę", są najczęściej spotykanym, autem na naszych i nie tylko drogach. Wiesz co to np. filtr cząstek stałych i po co to się montuje w nowych dieslach? A to przecież każdego ekologa cieszy mały apetyt auta na paliwo

VW wycofuje się z pompowtryskiwaczy

porównaniu do tradycyjnych systemów wtryskowych. Obecnie jest to już technologia nieco przestarzała. Nowoczesne silniki z systemem common-rail są tańsze w produkcji, pracują równie cicho oraz łatwiej zastosować do nich filtry cząstek stałych. www.samar.pl/index.html?__action=sec,4&news=8866 Ostani

CO2 to nie wszystko

natomiast dieselki produkują takie ciekawe substancje jak tlenki azotu i cząstki stałe. jakie to świństwa to można sobie poczytać chociażby tutaj en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_matter dla tych którym się nie chce czytać w skrócie, spaliny diesla w krótkim okresie wywołują bóle głowy, wymioty

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku CDN-2

* Większa emisja tlenków azotu NOx w porównaniu do silników z zapłonem iskrowym i trójdrożnym katalizatorem spalin, * Emisja cząstek stałych jeśli silnik nie jest wyposażony w filtr cząstek stałych, * Większe koszty produkcji silników niż silników benzynowych, * Większy hałas i

Re: Spaliny diesla są zabójcze - skarbonka zabija

poziomy emisji. Po prostu taniej jest zbudować jeden gigantyczny filtr cząstek stałych i dopalacz tlenków azotu niż sto tysięcy malutkich do zainstalowania w autach. > Kijkiem rzeki nie zawrócisz Jak widać, bez problemu zawrócisz. Tylko trzeba albo uczynić wartości ekologiczne i zdrowotne

BOG

siedziskach. Najnowszej generacji BOGi były zaopatrzone w filtry cząstek płynnych i stałych, na wypadek „kleksów”, a uzyskany w ten sposób materiał organiczny przetwarzany był na komponenty do produkcji tapicerki samochodowej... -- www.berbela.com/

Ekoterroryzm UE - normy emisji spalin!

,,ludzka", ale teraz Euro 5 to już przesada! Jeśli najmocniejszy benzyniak w aucie klasy średniej, np. Citroenie C5 albo Peugeocie 508 ma pojemność 1.6 litra?! Zapomnijcie o pięknie brzmiących silnikach V6 w Alfach Romeo! Przesiądźcie się na turbodiesle z filtrem cząstek stałych lub silnik benzynowy o

Re: Skoda Octavia 2 combi, czy nowy mondeo combi?

filtrami czastek stałych . > W chwili takiej deklaracji, a to byl 2005r, techologia ktora to > umozliwiala byla bardzo kosztowna .Dzis problem nie istenie kiedy > wprowadzono najnowoczesniejsze wtryski natomiast koszt produkcji PD z > racji wysokiego skomplikowania calego systemu jest wciaz

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku wlasnie diese

. Obecnie praktycznie wszystkie nowoczesne silniki wysokoprężne wykorzystują to rozwiązanie. Filtr cząstek stałych Po raz pierwszy zastosowany w 2000 roku przez Peugeota (w modelu 607) - zatrzymuje zawarte w spalinach tzw. cząstki stałe, czyli sadze. Gdy w całym filtrze zgromadzi się odpowiednia ich ilość

Skyddad - znafca

elementu) - układ wydechowy (np. filtr cząstek stałych jeżeli takowy istnieje pracuje w wyższych temperaturach i następuje wypalenie się wkładu filtra) W Miescie jezeli uzywasz odrazu wyzszych biegow Tak - pewnie przy 90KM będzie ruszać z 4. ale musisz jezdzic na najlepszych syntetycznych olejach

Re: VW wycofuje się z pompowtryskiwaczy

> Nowoczesne silniki z systemem common-rail są tańsze w produkcji, > pracują równie cicho oraz łatwiej zastosować do nich filtry cząstek stałych. > przeciez wycofują się z pompowtrysków nie z powodu przstarzałej technologii, > ale dlatego, że to bardzo zawodna technologia, a silniki

Re: Czy damy puszczają bąki,

zostawiając nabite poślady na siedziskach. Najnowszej generacji BOGi były zaopatrzone w filtry cząstek płynnych i stałych, na wypadek kleksów, a uzyskany w ten sposób materiał organiczny przetwarzany był na komponenty do produkcji tapicerki samochodowej. Jeden z poważniejszych problemów pojawił się w

Re: BMW M5 killer

emisje (i filtr cząstek stałych tu nic nie zmienia) oraz że jeśliby liczyć efektywność diesla w litrach nie paliwa na kilometry czy jednostkę wytworzonej energii, a w litrach ropy nieprzetworzonej (crude oil), też nie wypada już tak fajnie. Stąd alergicznie reaguje na ten ordynarny marketingowy "

Re: BIO-Diesel i VW

ktoś policzył ile energii z nieodnawialnych źródeł trzeba zużyć, aby wyprodukować to "BIO"?), to Niemcy dopuszczają 2,5% domieszkę? Skoro do Polski nie przewiduje się filtrów cząstek stałych Toyoty (z powodu aktualnie złej JAKOŚCI oleju napędowego), to jak dodatek "BIO" może tę

Diesel w samochodach osobowych

stosunek mocy do pojemności konieczne okazało się zastosowanie sprężarek. Podrożyło to koszt wyprodukowania silnika. Surowe normy emisji spalin wymusiły stosowanie filtrów cząstek stałych, co dalej podniosło koszt produkcji a ich obecność podroży koszt ich eksploatacji. Niektóre źródła podają, że różnica

Autobusy KPKM jeżdżą na ekologicznym paliwie

krajach (np. w Grecji) samochody z silnikami Diesla mają nawet zakaz wjazdu do miast ze względu na rakotwórcze cząstki stałe w spalinach. Obecnie autobusy nie posiadają klimatyzacji, chociaż małe okna wykonane są specjalnie dla klimatyzowanego wnętrza. Oznacza to, że pasażerowie autobusów będą mdleli z

Kierowca bez stresu, pasażer z uśmiechem

krajach (np. w Grecji) samochody z silnikami Diesla mają nawet zakaz wjazdu do miast ze względu na rakotwórcze cząstki stałe w spalinach. Obecnie autobusy nie posiadają klimatyzacji, chociaż małe okna wykonane są specjalnie dla klimatyzowanego wnętrza. Oznacza to, że pasażerowie autobusów będą mdleli z

Pierwsze nowe autobusy dojechały

krajach (np. w Grecji) samochody z silnikami Diesla mają nawet zakaz wjazdu do miast ze względu na rakotwórcze cząstki stałe w spalinach. Obecnie autobusy nie posiadają klimatyzacji, chociaż małe okna wykonane są specjalnie dla klimatyzowanego wnętrza. Oznacza to, że pasażerowie autobusów będą mdleli z

Ciekawostka na temat BOSCHA

technika do silników Diesla wkrótce rozpowszechni się także poza Europą. Wpłynie na to postęp w technice spalania oraz jeszcze bardziej zaawansowana technika wtórnego oczyszczania spalin. Bosch podjął decyzję, że od 2005 roku będzie produkował własne filtry cząstek stałych do samochodów z silnikami

Re: serwis skody - nigdy więcej!

, kierowca głupieje czy ma >przeszkodę czy awarię, ale to wynika chyba, że atmosfera jest zanieczyszczona >(cząstki stałe z silnika diesla - żartuję). Jeśli masz problem, zgłoś do serwisu, albo najpierw poszukaj dobrego, bo nawet najlepsze firmy (mam na mysli BMW i Volvo) też nie mają dobrych

Re: DPF - filtr cząstek stałych

3 srednich pensji.. np. pensji nauczyciela po 2 fakultetach . > Kolego ,z taa ekologiaa to zes siee po prostu urwal z choinki.. zalooz kabaret > to beedee Twoim fanem (a nawet fanatykiem) Święta racja. Ekologia ekologią a zdrowy rozsądek zdrowym rozsądkiem - czy koszt produkcji danego

nowy silnik Fiata

jednak wszystkie będą miały ogromne znaczenie, albowiem pozwolą marce podkreślić z mocą jej rolę, uznaną powszechnie przez wszystkich: producenta wyjątkowo kompetentnego w produkcji samochodów kompaktowych i bardzo wygodnych city car o nowoczesnej architekturze. Nowe samochody kompaktowe ze

Re: DPF - filtr cząstek stałych

> Ekologia ekologią a zdrowy rozsądek zdrowym rozsądkiem - czy koszt produkcji da > nego systemu jest akceptowalny dla kieszeni przecietnego człowieka (większość P > olaków żyje bardzo biednie). I tu nie chodzi tylko o diesle ale i o nowoczesne > s. benzynowe. Silniki benzynowe nie