co to jest obrót silnika

war

361,92 km/h - polski rekord prędkości

361,92 km/h - polski rekord prędkości

Do trzystu kilometrów na godzinę był spokój. Potem zaczęły dziać się dziwne rzeczy: odpadła osłona miski olejowej, rozszczelniły szyby. Jeszcze chwila, a straciłbym maskę i zatarł silnik... Już w czwartek w Wysokich Obrotach, dodatku do Gazety Wyborczej - szczegóły bicia polskiego rekordu prędkości!

240 koni w Civicu

Mugen - specjalista w rasowaniu modeli Hondy - przygotował gratkę dla fanów wysokich obrotów. Z brytyjskiej fabryki wyjedzie na drogi 20 ręcznie montowanych Civików Type-R, każdy z 240-konnym silnikiem i-VTEC. Niestety wszystkie z kierownicą po prawej stronie

Gran Turismo Polonia wraca do Poznania

Najbliższe dni, niezależnie od pogody, będą w Poznaniu niezwykle gorące. Dzięki 150 pracującym na pełnych obrotach, najmocniejszym silnikom samochodowym na świecie. Wszystko za sprawą Gran Turismo Polonia 2013, które w dniach 30 czerwca - 3 lipca zagości w stolicy Wielkopolski

BMW X5 M i X6 M z turbo!

Według filozofii "M", tym, co uwielbiają klienci są wysokie obroty i elastyczność wolnossącego silnika. Do filozofii "M" nie pasują też modele X5 czy X6, bo duża moc to nie wszystko - liczy się frajda, prowadzenie. Więc to, że BMW publikuje już oficjalne informacje o tym, że do

Koromysło-Custom H-D

Koromysło-Custom H-D

Takie zjawiska w Nowej Soli są na porządku dziennym, jak na miasto o niezbyt dużym metrażu jest tu wielu pozytywnych zapaleńców, motocyklistów i miłośników motoryzacji, m.in. Marek i Tomasz Maciołkowie. Ojciec Marek, z krwi i kości motocyklista od czasów pradawnych (era dinozaurów) oraz syn Tomasz

Wideo | Shelby GT350 Mustang | Mocniejszy, niż oczekiwano

Wideo | Shelby GT350 Mustang | Mocniejszy, niż oczekiwano

przy 7500 obr./min. i 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4750 obr./min. Jednak 90% momentu dostępne jest w zakresie 3450-7000 obr./min. przez co silnika nie trzeba utrzymywać na bardzo wysokich obrotach. Ten silnik to najmocniejsza wolnossąca jednostka zbudowana przez Forda, a przy okazji

Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

ciśnieniu i bezpośredniemu wtryskowi paliwo jest bardzo dokładnie rozpylane w komorze spalania, co przekłada się na efektywniejsze spalanie. Największe zalety Common Rail? Wyraźne zmniejszenie zużycia paliwa i niższa emisja spalin. D - Denoxtronic To system dozowania AdBlue. Zmniejsza emisję szkodliwych

Nowy Silnik Renault | 1.6 Energy dCi 160 Twin Turbo

Nowy Silnik Renault | 1.6 Energy dCi 160 Twin Turbo

turbosprężarek zamontowanych szeregowo. Pierwsza pracuje przy niskich obrotach zapewniając bezzwłoczną reakcję silnika przy ruszaniu z miejsca i zmianie biegów oraz dynamiczne przyspieszenie od niskich obrotów silnika (90 proc. maksymalnego momentu obrotowego jest dostępne już od 1500 obr./min.). Druga

Nowy silnik 2.0 TFSI dla następnej generacji Audi A4

Nowy silnik 2.0 TFSI dla następnej generacji Audi A4

cyklu NEDC wynosi mniej niż 5 l/100 km. Motor generuje 190 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny w szerokim zakresie obrotów - od 1450 do 4400 obr./min. Waga nowej jednostki napędowej wynosi ok. 140 kg. Używane Audi A4 - sprawdź ogłoszenia Najważniejsza nowości to: krótszy czas ssania

Nowy topowy silnik Diesla od Volvo

napędowej jest wysoka elastyczność. Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 470 Nm w zakresie obrotów 1750-2500. Volvo podkreśla, że tak dynamicznego Diesla jeszcze nie miało w swojej ofercie. Volvo S60 - ogłoszenia aut używanych Nowy silnik Drive-E D5 225 KM został stworzony z myślą o drugiej

Ford Mustang | Znamy osiągi i techniczne detale

Ford Mustang | Znamy osiągi i techniczne detale

przekładnią dostępny będzie system kontroli startu launch control, który utrzymuje obroty silnika na ustawionym wcześniej poziomie z zakresu od 3000 obr/min do 4500 obr/min przy pedale gazu wciśniętym do oporu. Po zwolnieniu sprzęgła moment napędowy przekazywany na tylne koła jest ograniczany do wartości

Nowe silniki Diesla w Oplach Mokka i Insignia

Nowe silniki Diesla w Oplach Mokka i Insignia

przedziale obrotów; na biegu jałowym różnica wynosi 5 decybeli. Nowe jednostki napędowe są także znacznie efektywniejsze i bardziej ekologiczne niż dotychczasowe - spełniają normy emisji spalin Euro 6. W silniku 1.6 CDTI zastosowano technologię zwaną pułapką tlenków azotu (LNT), która jest układem

Ford Mustang po wizycie u Hennessey ma aż... 808 KM

Ford Mustang po wizycie u Hennessey ma aż... 808 KM

Ford Mustang 2015 ROUSH Stage 3 | Prawdziwy rumak Hennessey zgodnie ze swoim mottem "Making Fast Cars Faster Since 1991" postanowiło sprawdzić, co można wycisnąć z najnowszego Forda Mustanga. Szybkim samochodem, który ma stać się jeszcze szybszy, jest Shelby GT350. Autu zafundowano

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. V | Układ napędowy

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. V | Układ napędowy

spadać, do akcji od 3600 obrotów wkracza pełna moc 136 KM. Samochód: Mercedes B 200 CDI Aktualny przebieg: 6200 km Problemy: brak Powód testu: Czy warto czekać z zakupem na wersje po liftingu Silnik na jałowym biegu pracuje nieco za głośno, szczególnie gdy jest zimny. W trakcie nawet wolnej

Kia Cee'd 1.0 T-GDI GT-Line | Test | Ze sportową ikrą

Kia Cee'd 1.0 T-GDI GT-Line | Test | Ze sportową ikrą

całej gamy Ceed'a i żadnych analogii z wersją GT. Zawieszenia nie mają sportowej "sztywności", ale auto nie próbuje się wymknąć spod kontroli i do pewnej granicy łatwo je można nadzorować dzięki poprawionemu układowi kierowniczemu. Podwozie tak jak silnik dalekie jest od sportu, co dla

Nissan ZEOD RC | Sportowy downsizing

Nissan ZEOD RC | Sportowy downsizing

silnik o pojemności 1,5 litra i nazwie DIG-T R, który generuje niebagatelną moc 400 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Maksymalnie osiąga on 7500 obrotów na minutę. Sprawdź ceny używanych Nissanów w Polsce Dodatkową zaletą nowej konstrukcji Nissana jest jej mały rozmiar i niska waga. Jednostka o

Formuła 1 bez emocji | Audio

Formuła 1 bez emocji | Audio

energii (ERS). Żeby nie było za łatwo, maksymalne obroty spadną z dotychczasowych 18 tys. do 15 tys. obr/min.Kolejni producenci publikują dźwięki swoich silników V6 Turbo, jakie od sezonu 2014 będą obowiązujące w bolidach F1. Niestety, wszystkie brzmią jak odkurzacze i żaden producent nie jest w stanie

Ewolucja silników benzynowych Skody

Ewolucja silników benzynowych Skody

mocy i momentu obrotowego, gdzie samochód jest w stanie dynamicznie rozpędzać się nawet pod dużym obciążeniem od najniższych obrotów silnika. ZOBACZ TAKŻE: Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut

Nowy silnik 1.2 Turbo Toyoty | Najnowocześniejsza jednostka w swojej klasie

Nowy silnik 1.2 Turbo Toyoty | Najnowocześniejsza jednostka w swojej klasie

-iW (Variable Valve Timing - inteligent Wide) pozwala na opóźnienie czasu otwarcia zaworów dolotowych, na tej samej zasadzie co w silnikach benzynowych, stosowanych w napędzie hybrydowym Toyoty, powodując wejście jednostki w cykl pracy Atkinsona. Dzięki temu, przy spokojnej jeździe, znacznie

Volvo V60 Cross Country | Test | Pełne sprzeczności

Volvo V60 Cross Country | Test | Pełne sprzeczności

. Wybieram motyw krwistoczerwony, który pasuje do sportowych foteli. Co prawda kontrastuje z nim głośny klekot silnika, wprawiający w drgania kierownicę, ale wiem, że 5-cylindrowe diesle Volvo zupełnie inaczej brzmią na wyższych obrotach, pozwalając zapomnieć, że pod maską pracuje jednostka wysokoprężna

Ken Block ma nowe auto! Niesamowity Ford Escort

Ken Block ma nowe auto! Niesamowity Ford Escort

, 4-cylindrowym silnikiem o mocy 333 KM, który kręci się do niebotycznych 9000 obrotów. Do tego rajdowe zawieszenie, skrzynia biegów i wiele innych elementów wpływających na jazdę. Jak tylnonapędowy Escort daje sobie radę? Zobaczcie sami! ZOBACZ TAKŻE: Ken Block | Wywiad | Szybko zbudowana legenda

Mercedes E 350 Bluetec | Test | Kto da więcej

Mercedes E 350 Bluetec | Test | Kto da więcej

Mercedes C200 | Test | Musi się udać! Po co komu dziewięć biegów? Odpowiedź jest prosta. Chodzi o komfort i ekonomię, a dokładniej niższe zużycie paliwa. Głównie te dwa aspekty pchnęły inżynierów ze Stuttgartu do zbudowania automatycznej skrzyni biegów o dziewięciu przełożeniach. Bo nie wiem czy

Obniż koszty urlopu | 10 zasad eko drivingu

Obniż koszty urlopu | 10 zasad eko drivingu

;0" w zakładce chwilowego zużycia paliwa. 3. Zmieniaj biegi przy odpowiednich obrotach silnika. Generalna zada mówi, by włączać wyższy bieg przy maksymalnie 2500 obr./min. w przypadku silnika benzynowego i 2000 obr./min. w przypadku silnika wysokoprężnego. Zdarzają się wyjątki od tej reguły

Suzuki Baleno | Pierwsza jazda | Stara nazwa, nowy segment

problemu mogą tam podróżować dwie osoby o wzroście 180 cm. Bagażnik pomieści 355 litrów bagażu, co jest bardzo dobrym wynikiem. Dodatkowo kufer ma regularne kształty. Jedyny mankament to wysoki próg załadunku. Pod maską Baleno odnajdziemy dwa silniki benzynowe. Pierwszy z nich to czterocylindorowy motor o

Poradnik | Złe nawyki, które niszczą auto

styl jazdy. Po mocnym obciążeniu jednostki napędowej np. szybką jazdą powinno się dać turbinie ?odpocząć? pozwalając silnikowi na spokojną pracę przez ok. minutę zanim wyłączymy zapłon. Po zgaszeniu silnika turbina traci smarowanie i jeśli jest zbyt gorąca, lub kręci się z dużą prędkością łatwo o jej

Audi A4 Limousine Ultra 2.0 TFSI | Pierwsza jazda | Rewolucji nie będzie

maksymalna wynosi 210 km/h. Silnik pracuje cicho i bardzo ochoczo wkręca się na obroty. Producent podaje średnie spalanie na poziomie 4,8 l jednak 6,5-7 l na każde 100 kilometrów jest wynikiem bliższym rzeczywistości. Motor nie zapewnia może nadzwyczajnych osiągów, jednak podczas codziennych dojazdów do

Downsizing

element aut z silnikami spod znaku downsizingu), która pomaga utrzymać motor w korzystnym z punktu widzenia ekonomii zakresie obrotów. Mały, szybki, oszczędny Z dwoma cylindrami wiąże się bardzo charakterystyczny warkot silnika, który jest jak ze starego, poczciwego "malucha", tyle że zamiast z

Mała moc, ale wrażenia znacznie większe | Silniki zaburtowe Suzuki

wyposażona system sterowania najbardziej podobny do tego znanego z samochodów, czyli w kierownicę i manetkę obrotów i kierunku. Jest też kluczyk i stacyjka. Trzeci zestaw to mały, niespełna 4 metrowy, ponton z silnikiem o mocy 20 KM. Po wypłynięciu na jezioro mogliśmy zasiąść za sterami każdej z tych

Peugeot 308 1.6 e-THP GT | Test | Sport na co dzień

najlepszej strony. Generuje 205 KM mocy i 285 Nm momentu obrotowego. To jednak tylko liczby. Zastosowanie turbosprężarki typu Twin-Scroll sprawia, że reakcja silnika na wciśnięcie gazu jest niemal natychmiastowa, i to przy niskich obrotach. Warto wspomnieć, że maksymalny moment obrotowy jest już dostępny od

Mazda 2 1.5 SKY-G | Test | Mainstream zamiast niszy

jednostki napędowej, która łatwo wchodzi na wyższe obroty (co wynika z m.in. niskich oporów mechanicznych nowych silników Mazdy z rodziny Skyactiv), ale także ze względu na bardzo bezpieczne, stabilne zachowanie auta na zakrętach. Zawieszenie Mazdy 2, całkowicie przekonstruowane w porównaniu z zawieszeniem

308 GTi by PEUGEOT SPORT debiutuje na Fleet Market 2015

żywiołowość dzięki zwiększeniu ciśnienia wtrysku do 200 barów. To zapewnia błyskawiczną reakcję silnika w każdej chwili i w pełnym zakresie obrotów. Charakterystyka mocy jest bardzo spłaszczona aż do osiąganego odcięcia zasilania przy 6 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w zakresie od 1900

Wideo | Jazda AMG w rytm Linkin Park

Łącząc ze sobą najbardziej agresywne wydanie nowego Mercedesa-AMG opartego na klasie C i ostrej nuty, zdjęcia do klipu nie mogły powstać gdzie indziej niż na wyścigowym torze. Przypomnijmy, że sercem nowego C 63 jest 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem. To jednostka zbliżona do tej

Honda Civic Type R vs Subaru WRX STI vs Mazda MX-5 | Sposób na emocje

to, co zrobili, jest najlepszym z możliwych rozwiązań, a każda nawet kosmetyczna zmiana jest krokiem naprzód. Co do tego, że dokładają wszelkich starań, żeby tak właśnie było, nie można mieć żadnych wątpliwości, ale efekt końcowy bywa różny. Narodziny legend Japońskie samochody sportowe swój

Toyota Auris Hybrid Touring Sports | Test długodystansowy cz. V | Hybryda w trasie

gazu cały czas utrzymuje silnik na wysokich obrotach. To z kolei powoduje "wycie", a w kabinie robi się głośno, co na dłuższą metę jest męczące. Nie oznacza to jednak natychmiastowego przyspieszenia. 100 km/h zobaczymy na prędkościomierzu Aurisa Hybrid Touring Sports dopiero po 11,2 sekundy

Technika | Silnik Wankla | Zakręcony projekt

opracować nieruchomy korpus. Udało się to dzięki zastosowaniu mimośrodowego wału głównego i systemu przekładni zębatych. W nowym układzie spadły obroty generowane przez silnik, co było bardzo korzystne. Wcześniej osiągał on moc maksymalną nawet przy 17 000 obr/min, po wprowadzeniu wału mimośrodowego z

Porsche Cayman GT4 | Test | Drogowy rozrabiaka

pytanie powinno postawić się na odwrót. Co tam się nie dzieje! Chrapliwy dźwięk silnika, który charakterystycznie dla Porsche podbija obroty przy uruchomieniu, już zwiastuje spore emocje. Dźwięk chroboczącego nieco sportowego sprzęgła od manualnej, 6-biegowej, przekładni jest tylko jak szczypta chilli

Volkswagen Polo GTI | Test | Wbrew modzie

potencjalnemu klientowi, że tak jest lepiej, taniej i bardziej ekologicznie to zwykłe mydlenie oczu. Po co mi silnik o pojemności jednego litra, który zamiast obiecanego przez producenta spalania 3 litrów na 100 km pali w rzeczywistości 10 litrów? Na szczęście są jeszcze samochody, które nie poddają się tej eko

Hyundai i30 Turbo | Test | Podkręcone oczekiwania

Seat Leon 1.8 TSI FR | Test | Lepiej późno niż wcale Hyundaia i30 nie trzeba przedstawiać, w obecnej formie jest z nami już trzy lata. W tym roku doczekaliśmy się modernizacji, co oznacza nowy wygląd, ale też sporą nowość w ofercie silnikowej. To mocny silnik benzynowy, który dzięki

Subaru Levorg vs Volkswagen Golf Alltrack | Serce kontra rozum

Levorgu go nie doświadczysz. Jest wystarczająco dynamiczny, ale bezstopniowa skrzynia CVT nie jest tym, co w tym aucie powinno służyć za przekazywanie momentu na koła (niestety nie przewidziano innej opcji). Silnik niepotrzebnie wkręcany jest już od samego startu na wysokie obroty, wydając przy tym dźwięk

Galeria tygodnia | BMW M3 / M4 | Wideo

Zdania są podzielone czy duch M3 odszedł wraz z serią E92. Tak czy inaczej skończyła się era fantastycznych pod każdym względem silników wolnossących. O ich cudownym brzmieniu i chęci wkręcania się na wysokie obroty właściciele nowym modeli będą mogli tylko pomarzyć. Nowa jest również nazwa. M3 w

Volkswagen Polo FL 1.2 TSI | Test | Jeszcze lepszy

było dopracowane już wcześniej i jeśli cokolwiek się w tej kwestii zmieniło, to na lepsze. Poprawiony układ kierowniczy jest jednym z lepszych w swoim segmencie i daje doskonałe poczucie tego, co dzieje się z kołami. Siła wspomagania nie jest przesadzona, dzięki czemu nawet model z silnikiem 1.2 TSI

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. V | Dwa Sprzęgła Górą

kiedy chcemy dynamicznie ruszyć. W zasadzie im mocniejszy silnik, tym to opóźnienie jest większe. W przypadku silnika 1.4 TSI tego zjawiska w zasadzie nie uświadczymy. W trakcie samej jazdy dwusprzęgłowa skrzynia sprawdza się bardzo dobrze. W trasie, ostatnie siódme przełożenie znacząco wpływa na

Toyota Yaris GRMN Turbo

. Jednostka napędowa kręci się do 6000 obrotów. Po zamontowaniu turbodoładowania osiąga moc 152 KM. Jeśli wziąć pod uwagę niską masę własną auta (1070 kg), moc silnika może się okazać nader wystarczająca. Moc przekazywana jest na koła przednie za pośrednictwem ręcznej, 5 biegowej skrzyni biegów.Super Yaris

Toyota Auris FL | Pierwsza jazda | Akcja modernizacja

elementów. Charakterystyczny zegarek cyfrowy naturalnie pozostał, co przypomina japońskie auta sprzed lat. Toyota Auris - Nowe silniki, ale hybryda nadal najważniejsza Zmiany nie ograniczyły się tylko do wyglądu. Ważne nowości znajdziemy w gamie jednostek napędowych. Pierwszą stanowi czterocylindrowy silnik

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

mocne i bardzo elastyczne. Zapewniają bardzo dobrą dynamikę, ale z paliwem nie obchodzą się oszczędnie. Dynamiczny jest również turbodiesel. Pracuje co prawda głośno, zwłaszcza w fazie nagrzewania, ale pozwala wydatnie obniżyć koszty eksploatacji. Saab 9-3 to namiastka samochodu ekskluzywnego

Titanium Strong Virtual Drift | Ford Mustang w roli głównej

osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego po około 4 sekundach, a dzięki tylnemu napędowi możliwa nim jest jazda długimi poślizgami. Sprostanie tak dużej mocy i aż ośmiu cylindrom pracujących na wysokich obrotach to kolejny test dla oleju Castrol EDGE Titanium FST. ZOBACZ TAKŻE: Ken Block | Wywiad

Gama modelowa Porsche | Nie tylko 911 Carrera

Panamera Turbo Również luksusowa limuzyna Porsche doczekała się swojej wersji hybrydowej. Sercem Panamery S E-Hybrid jest trzylitrowa "V-szóstka" z kompresorem (o mocy 333 KM) oraz elektryczny motor (95 KM). Jeżeli obydwa silniki współpracują ze sobą na pełnych obrotach, to kierowca ma pod

Suzuki Alto Works | Sportowy kei car

Suzuki Vitara | Pierwsza jazda | Powrót do korzeni? Nowe Alto zostanie zaprezentowane już w przyszłym miesiącu. Na razie wiemy, że Alto Sport bazuje na Alto Turbo RS. To malutkie autko typu kei car, więc nie możemy spodziewać się wielkiego i mocnego silnika na pokładzie - producenci ograniczeni są

Suzuki Vitara 1.6 4x4 AT | Test | Jako tako, czyli po japońsku

pierwsze, silnik Lubię wolnossące motory, w których maksymalny moment dostępny jest na wysokich obrotach. Wiem, kiedy pod pedałem znajduje się dawka mocy pozwalająca na wyprzedzanie. Nie jestem uzależniony od turbiny, która, pompując powietrze, daje nagłego, ale krótkotrwałego kopa. Dlatego z zadowoleniem

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

EDGE 0W-40 temperatura płynięcia wynosi -60 stC, co przy rozruchu w temperaturze -30 stC umożliwi smarowanie po kilku sekundach. Samo dotarcie oleju nie jest wystarczające. Należy pamiętać iż 75% zużycia silnika następuje podczas rozruchu i rozgrzewania silnika. Dopiero po rozgrzaniu silnika, przy

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle | Test | Transporter

wystarczające. 300 Nm, dostępnych od 2000 obrotów, sprawia, że silnik jest bardzo elastyczny i szybko reaguje na gaz. W dodatku cechuje się on wysoką kulturą pracy, tylko przy zimnym rozruchu do naszych uszu dociera delikatny klekot Diesla. Jest jeszcze jedna zaleta tego źródła napędu - niski apetyt na paliwo

Salon Genewa 2014 | Audi TT quattro sport concept | Ekstremalna "TT-ka"

Salon Genewa 2014 | Nowe Audi TT Zacznijmy od mocnego uderzenia, czyli od silnika. Audi TT quattro sport concept jest napędzane jednostką 2.0 TFSI o mocy aż 420 KM! To nowy rekord w kategorii silników o pojemności dwóch litrów (210 KM na litr, więcej niż w Audi R18, które w 2001 roku wygrało

Toyota Mirai | Pierwszy kontakt | Odległa przyszłość motoryzacji

futurystyczne jak karoseria jest wnętrze, choć to nie przywodzi na myśl pytania: "Co autor miał na myśli?". Na konsoli centralnej próżno szukać pokręteł. Najważniejsze urządzenia pokładowe obsługuje się panelem dotykowym. Wygodne rozwiązanie, choć deska rozdzielcza jest przeładowana informacjami

Historia motoryzacji | Doładowanie | Od zera do bohatera

silnik V-8. Miał on co prawda tylko 65 KM, ale ogromny potencjał rozwojowy. Dwa lata później silnik osiągał już 85 KM. Droższy Chrysler proponował 8-cylindrowe wersje o mocy 135 KM i bracia postanowili konkurować właśnie z nim, tym bardziej, że 8-cylindrowy Graham miał podobną cenę ok. 1100 dol. Ponieważ

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

zatkaniem smoka, przez co silnik tracił właściwe smarowanie i mógł się zatrzeć. Zdarzały się też awarie regulatora obrotów biegu jałowego, pęknięcia intercoolera, uszkodzenia zaworu EGR. Okres produkcji: od 2002 roku. Modele w których montowany jest silnik 2.0 CiTD: Mazda: 3, 5, 6, MPV Mazda 6 (2002-2005

Nowości na egzaminie na prawo jazdy. Co się zmieni?

. - Egzaminatorzy będą się teraz przyglądać obrotom silnika, co w fiatach punto, którymi zdaje się obecnie egzaminy, nie jest łatwe z siedzenia pasażera. To może być wręcz niebezpieczne - mówi Krzysztof Ziółkowski. - A poza tym, czy jest sens zwracać szczególną uwagę na ekonomiczną jazdę, widząc, jak starymi

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

skutkować zatkaniem smoka, przez co silnik tracił właściwe smarowanie i mógł się zatrzeć. Zdarzały się też awarie regulatora obrotów biegu jałowego, pęknięcia intercoolera, uszkodzenia zaworu EGR. Okres produkcji: od 2002 roku. Modele w których montowany jest silnik 2.0 CiTD: Mazda: 3, 5, 6, MPV Silnik

Smutny koniec spektakularnego Audi RS6 Jona Olssona

Robert Lewandowski odebrał nowe auto Jon Olsson to specjalista od ekstremalnego narciarstwa. Szwed jest tzw. freeskierem - jeżdżąc na nartach skupia się przede wszystkim na efektownych trikach - skokach, obrotach, saltach, łapaniu za narty czy ślizganiu się po poręczach. To wielokrotny medalista

Audi S8 plus | Bardzo mocna limuzyna

inżynierowie ulepszyli silnik 4.0 TFSI. Jego efektywność zwiększono poprzez zmianę charakterystyki zarządzania silnikiem, podwyższenie liczby obrotów, zwiększenie ciśnienia doładowania, modyfikację zaworów wydechowych i optymalizację wewnętrznej geometrii turbosprężarki. W rezultacie pięknie brzmiąca

Mazda CX-3 1.5 Sky-D SkyPassion | Test | Kusi wyglądem

atrakcyjnej stylizacji. W rzeczywistości nasz egzemplarz napędza silnik Diesla o pojemności zaledwie 1,5 litra, wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Moc, wynosząca 105 KM, nie imponuje, ale 270 Nm, dostępnych już od 1600 obrotów, robi swoje. CX-3 w takim wydaniu może przyspieszyć od 0 do 100 km/h

Samochody z klocków LEGO | Budowanie własnych marzeń

przepiękny przykład pracującej "V-ósemki" z 32-zaworową głowicą. W silniku można zwiększać lub zmniejszać obroty oraz obserwować pracę tłoków, zaworów i wału korbowego. Niektórzy poszli o krok dalej i zbudowali model silnika samolotu odrzutowego. Na szczęście nie pracujący... To, że samochód lub

Salon Genewa 2013 | Land Rover Defender EV

% wzniesienie.Dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 94 KM i momencie obrotowym 330 Nm przekazują napęd na obie osie. W układzie przeniesienia napędu nie ma reduktora, gdyż silnik elektryczny go nie potrzebuje. Moment dostępny jest od zera obrotów. Bez blokady tylnego mostu jednak się nie obeszło.Akumulatory mają

Porsche 911 Carrera RS | Test | Nocny drapieżnik

być narzędziem doskonałym w rękach wprawnego kierowcy, po to, aby dawać nielimitowaną radość, nigdy nie powinien być traktowany tak przyziemnie jak środek transportu. Dlatego replika, oczywiście taka, która ma geny prawdziwego RS-a, jest dziś najlepszym, co mogło mnie spotkać. Co znajdziemy w

Porsche 911 Carrera RS | Test | Nocny drapieżnik

narzędziem doskonałym w rękach wprawnego kierowcy, po to, aby dawać nielimitowaną radość, nigdy nie powinien być traktowany tak przyziemnie jak środek transportu. Dlatego replika, oczywiście taka, która ma geny prawdziwego RS-a, jest dziś najlepszym, co mogło mnie spotkać. Co znajdziemy w salonie Porsche

Ferrari Testarossa | Test | Nocne espresso

okazuje się bardzo trwała i niezawodna. Potrafi jednak dotkliwie przypomnieć, że jest wozem z najwyższej półki, gdy trzeba ją naprawić lub choćby dogłębniej przejrzeć (przeglądy co 5 tys. km). W silniku krąży ponad 15 l oleju, a w układzie chłodzenia 20 l płynu. Ceny części potrafią zabić portfel

BMW M | Po dobrej stronie mocy

. BMW Jednak nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Mimo, że silnik jest mniejszy i odebrano mu dwa cylindry, to dzięki turbo oferuje kierowcy znacznie większą moc. Inżynierowie z Bawarii wycisnęli z 4,4-litrowej "V-ósemki" aż 560 KM mocy i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego

Audi A3 Limousine 1.8 TFSI | Test | Mocny sedan

bezproblemowo poradzić sobie z autem, zwłaszcza że masa własna wynosi 1295 kg. Sprint do setki zalicza w 7,3 sekundy, ale na przeszkodzie w wykorzystaniu pełni możliwości silnika na co dzień stoi pedał gazu. W trybie Auto jego reakcja jest dość ospała. Pedał wchodzi w podłogę na dobrych kilka centymetrów, bo

VW rezygnuje z Silnika Roku?

paskiem kompresor dba o dodatkową moc przy niskich obrotach, natomiast w momencie wzrastania obrotów silnika dodatkowo załącza się turbosprężarka. Dzięki niej można wcześnie odciążyć sprężarkę mechaniczną poprzez otwarcie zaworu omijającego.Zwykle kompresor pracuje tylko do 2400 obr./min. W zakresie

Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

między krzywkę wałka rozrządu a dźwigienkę zaworową. Oś obrotu dodatkowej kształtki mocowana jest w wycinku koła zębatego, poruszanego silnikiem elektrycznym. Elektroniczny sterownik wysyła sygnały do silnika, a ten ustawia wycinek koła zębatego w odpowiednich pozycjach. Zmienia się przy tym położenie

Reklama nowego Mercedesa SL z Borisem Beckerem

nieco zmieniono). Co poszło nie tak? Okazuje się, że specyficzny, nieco irytujący głos tenisisty nie był najlepszym nośnikiem dla technicznych fajerwerków Mercedesa SL.Nowy roadster oferowany jest z trzema silnikami. SL 350 ma pod maską 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 306 KM i 370 Nm maksymalnego momentu

Subaru Levorg 1.6 GT-S | Pierwsza jazda | Radość z jazdy

próbowali na siłę przypodobać się światu. Tak też jest z Levorgeim. Ktoś może powiedzieć, że nowy model jest paskudny, ktoś inny, że to najładniejsze Subaru od lat. Wszystko pozostaje kwestią gustu. Subaru Legacy - sprawdź ogłoszenia aut używanych Do napędu Levorga wykorzystano turbodoładowany silnik o

Audi R8 i Święty Mikołaj | Wigilijna opowieść Moto.pl

Rudolfa i jego kumpli - wykrzyknął skrzat. - Poradzi sobie przy starcie, bo ma napęd quattro i procedurę startu. Przy lądowaniu też nie powinno być tragedii, bo mimo tego, że to niskie i sportowe auto, to przedni zwis jest krótki, a karbonowa dokładka nie ociera o wszystko, co tylko wystaje lekko ponad

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

trwać kilka setnych sekundy. szczególną cechą przekładni DCT jest wbudowana w nią dodatkowa pompa oleju, która jeszcze przed włączeniem silnika zapewnia ciśnienie w skrzyni biegów. poza tym, gdy jednostka napędowa pracuje na niskich obrotach, dodatkowa pompa wspiera mechaniczną pompę oleju. Dzięki temu

Salon Paryż 2014 | Honda Civic Type R | Na ulicach w przyszłym roku

pojawi się w europejskich salonach sprzedaży Hondy, będzie najbardziej ekstremalną wersją modelu Type R, jaka kiedykolwiek powstała. Źródłem napędu jest 2-litrowa jednostka benzynowa i-VTEC. Silnik rozwija moc ponad 280 KM, oferując podobno niespotykane wcześniej osiągi w modelach z serii Type R. Nowy

Suzuki Vitara 1.6 VVT 4WD XLED | Test | Zmiana charakteru

obr./min. silnik robi się znacznie żwawszy (maksymalny moment 156 Nm dostępny jest przy 4400 obr./min.), ale na dynamiczne przyspieszenie nie ma co liczyć. Najszybciej do 100 km/h rozpędzimy się w 12 sekund. Większość właścicieli nowej Vitary i tak będzie jeździć głównie po mieście, a tutaj samochód

Hyundai Tucson | Pierwsza jazda | Nowe otwarcie

silnikiem benzynowym. Ma zaledwie 1,6 litra pojemności, ale dzięki turbodoładowaniu generuje 177 KM i 265 Nm. Co ważne maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest w szerokim zakresie obrotów 1500-4500 obr./min., zwiększając elastyczność. Nowy silnik zapewnia bardzo dobre osiągi. Tucson, mimo sporej masy

Dodge Charger SRT Hellcat | Najsilniejszy czterodrzwiowy musclecar na świecie

powietrza, masywnymi zderzakami, 20 calowymi kołami z oponami 275/40 mm. Produkcja tego wyjątkowego modelu rozpocznie się w 2015 roku. Cena póki co nie jest znana. Najlepszy sportowy samochód z USA Ochrzczony nazwą Hellcat silnik ma 6,2 litra pojemności, osiem cylindrów, 717 KM mocy i 881 Nm maksymalnego

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

przekładnią DSG, która bardzo szybko zmienia biegi. Maksymalny moment, wynoszący 340 Nm, osiągany jest w zakresie 1750-3000 obrotów. Do tego silnik nie jest zachłanny na paliwo, wręcz przeciwnie. Poza miastem przy spokojnej jeździe komputer pokładowy wskazywał średnie spalanie nawet poniżej 5,5 l/100 km

Volkswagen Golf Variant - test | Pierwsza jazda

dość sporym zakresie obrotów, których nie jest w stanie zniwelować nawet dobrze pracująca skrzynia biegów?SUMMA SUMMARUMVolkswagen Golf Variant to wręcz wzorowy kompakt, ale pod jednym warunkiem - pod jego maską musi pracować diesel lub mocniejszy niż 122-konny 1.4 TSI silnik benzynowy. Oferuje mniej

Dlaczego autobus szarpie? Bo jest zbyt nowoczesny

, który wysprzęgla silnik, zmienia położenie zębatki, zesprzęgla (poloniści, wybaczcie to słowo) silnik z powrotem i te obroty silnika spadają, pojawia się chwilowa "dziura w mocy", a po chwili autobus znów dostaje ciągu, co może zostać odczute jako właśnie to szarpnięcie. W "manualu"

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

Citroen C4 Aircross (2012) to francuska interpretacja Mitsubishi ASX. Nadwozie zostało zmienione pod względem wyglądu, jednak wnętrze jest niemal identyczne, co w pierwowzorze. Zaletą jest włączenie do oferty silnika 1.6 HDI niedostępnego w Mitsubishi. Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika

BMW M3 / M4 | Znamy polskie ceny

Salon Genewa 2014 | BMW X3 po liftingu Zdania sąi długo będą podzielone czy duch M3 odszedł wraz z serią E92. Tak czy inaczej skończyła się era fantastycznych pod każdym względem silników wolnossących. O ich cudownym brzmieniu i chęci wkręcania się na wysokie obroty właściciele nowym modeli będą

Mazda 2 | Prezentacja modelu

okolicach 6 litrów. Najmniejszą z Mazd jeździ się bardzo przyjemnie, nie tylko z uwagi na osiągi i charakterystykę jednostki napędowej, która łatwo wchodzi na wyższe obroty (co wynika z m.in. niskich oporów mechanicznych nowych silników Mazdy z rodziny Skyactiv), ale także ze względu na bardzo

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

najlepszych aut w swojej klasie. Focus w trakcie jazdy jest bardzo cichy, nawet w przypadku wersji z silnikiem wysokoprężnym. Ford wraz ze swoim kluczowym kompaktem wprowadza nową generację systemu SYNC2. Jest ona oparta na nowym 8-calowym ekranie dotykowym i trzeba przyznać bardzo zaawansowanym systemie

Opel Cascada 1.6 Turbo A/T Cosmo | Test długodystansowy cz. VI | Masz wybór

reaguje na naciśnięcie pedału gazu. Zmienia się również praca automatycznej przekładni, która utrzymuje silnik na wyższych obrotach. Nie zmienia to jednak faktu, że 6-stopniowemu automatowi Opla daleko do ideału, jest po prostu zbyt powolny. Czy warto dopłacić i wybrać opcję FlexRide? Wydaje się, że tak

Honda | 3 układy hybrydowe

Rozwój napędów hybrydowych nie ogranicza się tylko do ślamazarnych samochodów mających zapewnić jedynie jak najniższe spalanie. Współpraca silnika spalinowego z elektrycznym pozwala na wiele więcej. W modelach sportowych maksymalny moment obrotowy dostępny od zerowych obrotów może zapewnić świetne

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VI | Pod maską

(Diesel Direct Injection by Suzuki) z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail. Wbrew temu, co sugeruje nazwa, ten Diesel jest dziełem Fiata, a nie japońskich inżynierów, którzy jedynie dostosowali go do potrzeb własnych modeli. Jednostka jest nastawiona na niskie obroty. Moc 120 KM uzyskiwana jest przy

Mazda MX-5 | Debiut podstawowego silnika

czwartej już generacji, nauczono go grać na wysokich obrotach. Dzięki temu kierowca ma do dyspozycji 131 KM mocy (przy 7000 obr./min.) i 150 Nm momentu obrotowego (przy 4800 obr./min.). Osiągi? Na te informacje musimy jeszcze poczekać. Podobnie jak na debiut większego silnika 2.0 Skyactiv-G o wciąż

Ford Focus z nowym silnikiem

silnikiem o pojemności 1 litra. Ford chwali się, że jest to najbardziej ekonomiczny model z silnikiem benzynowym w historii firmy. Są tak małe, że postawione na ziemi zajmują powierzchnię mniejszą niż kartka A4. Jak to możliwe, że potrafią napędzać kompaktowe auto? Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. III | Wybór należy do Ciebie

oszczędnej jazdy stworzono profil Eco. Po jego wybraniu auto robi wszystko, żeby ograniczyć zużycie paliwa. Reakcja silnika na dodawanie gazu jest wyraźnie osłabiona, skrzynia zmienia biegi przy jak najniższych obrotach, wspomaganie kierownicy pracuje o wiele lżej, a klimatyzacja pobiera minimalną ilość

Mitsubishi Outlander z nowym dieslem

wyższych obrotach, przy których silniki wysokoprężne zwykle nie dotrzymują kroku i benzyniakom. Szczepan Mroczek ZOBACZ TAKŻE:Mitsubishi Colt 1.3 ClearTec | Za kierownicąPolska trzecim rynkiem MitsubishiMitsubishi Colt - ogłoszenia

Mercedes-Benz S 65 AMG | Powrót króla

niebagatelne 1000 Nm momentu obrotowego. Maksymalna moc dostępna jest od 4800 obrotów, ale moment już od 2300 obrotów, co w połączeniu z 7-biegową skrzynią AMG SPEEDSHIFT PLUS pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w... 4,3 sekundy! Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h jednak

Suzuki Alto Turbo RS | Kieszonkowy ścigant z Japonii

Celerio | Małe Suzuki w polskich salonach Został on właśnie zaprezentowany i dysponuje 3-cylidrowym silnikiem o pojemności 660 cm3. Moc? 64 KM i 95 Nm momentu obrotowego dostępnego od 3000 obrotów. To standardowa moc, którą podobno o 20% ogranicza restryktor układu doładowania, co bez

Hyundai i20 Coupe 1.25 | Test | Dla młodych

wniosku, że jest idealna dla młodych kierowców. To dlatego, że z całą swoją mocą zniechęca do korzystania z jej osiągów, a postawiona pod ścianą z gazem w podłodze, zapewnia dość przeciętną dynamikę. Opel Corsa 1.0 Cosmo | Test | Udało się Reakcja na gaz jest szybka, ale wzrost obrotów już nie

Ferrari LaFerrari | McLaren P1 | Porsche 918 | Walka tytanów

dopieszczono. Szef projektu Frank-Steffen Walliser z dumą prezentuje napęd elektryczny o mocy 210 kW i tradycyjną, wolnossącą jednostkę, która osiąga największą moc z litra wśród silników spełniających normę Euro5. Z 4,6 litra wyciskane jest 600 KM. Po dodaniu elektrycznego wspomagacza Porsche 918 osiąga

Czterocylindrowy silnik turbo w Porsche 911?

globalny producent samochodów musi również spełniać standardy np. norm emisji spalin. Jak wiadomo, downsizing daje właśnie takie możliwości. Faktem jednak jest, że Muller mówił o montażu nowych silników w modelach Boxster i Cayman. Tymczasem w sieci pojawił się film, na którym widzimy jazdy testowe

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. II | W trasie

. Szczegółowo opiszemy ją w jedne z kolejnych części naszego testu długodystansowego, ale należy zaznaczyć, że w trasie spisuje się ona bardzo dobrze. Biegi zmieniają się wręcz niezauważalnie. Siódme przełożenie zapewnia niskie obroty, a więc wypływa nie tylko na spalanie, ale także na pracę silnika w niskim

10 sposobów na ekonomiczną jazdę samochodem

silnika jest nieuzasadniona - możliwe jest kilkadziesiąt tysięcy uruchomień silnika.4. Unikaj jazdy na wysokich obrotach. Im niższa prędkość obrotowa silnika, tym niższe zużycie paliwa. Zaraz po uruchomieniu silnika, szybko zmień przełożenia na wyższe, aż do osiągnięcia pożądanej prędkości. Jazda na

Nissan Juke Nismo RS | Test | Miejski chuligan

gazu. Mimo zastosowania turbo, silnik nabiera wigoru dopiero po osiągnięciu nieco wyższych obrotów (maks. moment jest osiągany od 3600 obr./min.). Czasami warto zredukować bieg, żeby silnik dał brutalnego kopa. Praca ręcznej skrzyni do tego zachęca. Skoki lewarka są krótkie, a przełożenia wchodzą

Honda HR-V | Pierwsza jazda | Powrót prekursora crossoverów

zbliżonych osiągach. Benzynowy 1,5 i-VTEC ma 130 KM i 155 Nm. Diesel o pojemności 1,6 litra to o silnik znany już z Civica i CR-V. Generuje 120 KM i 300 Nm. Z przodu przeszkadzać może nieco za mały zakres regulacji wzdłużnej siedziska i przeciętne wyprofilowanie oparć. Kolumna kierownicza regulowana jest w

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Najpierw dowiedz się, jak działa CVT i spójrz na wykres momentu przeciętnego benzyniaka. Nie spada on na tyle przy obrotach maksymalnej mocy, żeby opłacało się zwiększyć przełożenie i zmniejszyć obroty uzyskując max moment w silniku, więc opłaca się trzymać obroty wyższe niż obroty maksymalnego

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Na I i II niskie obroty nie obciążają silnika, bo przełożenie jest tak krótkie, że silnik nie poczuje obciążenia. I faktem jest, że automat pozwala jechać na 1300, ALE trzeba naprawdę wciskać gaz niezwykle subtelnie, jeżeli chce się przyspieszyć bez redukcji. Widać, że pozwala na takie obroty pod

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Ja o charakterystyce nic nie pisałem. Napisałem, że do przyspieszania potrzebna jest moc, a nie moment na silniku. A dzięki wyższym obrotom i krótszemu przełożeniu, o ile moc na silniku jest większa, moment na kołach i tak wzrośnie, bo przełożenie zrekompensuje spadek momentu na silniku.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Proszę mi odpowiedzieć na pytanie dlaczego skrzynie CVT pracują przy obrotach mocy maksymalnej do przyspieszania? Co za głąby :> Dlaczego nie rozumiesz, że siła na kołach największa jest tam gdzie moc na silniku? Jeżeli wiesz jaka jest moc, nie musisz znać przełożeń, obrotów, momentu

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Nie. Moment na kołach jest zależny od momentu w silniku i przełożenia. Obroty są potrzebne, gdy chcemy policzyć moc. Czyli powtarzam po raz setny: na danym biegu kształt wykresu momentu czy siły kół jest identyczny z wykresem momentu silnika. Jest jedynie przesunięty w pionie

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

JAK NIE PISALES...A POPRZEDNI POST.. ? Napisałem, że do przyspieszania potrzebna jest moc, a nie moment na silniku. UPROSZCZENIE BEZ SENSU NIC NIE MOWIACE... NIE DZIEKI OBROTOM TYLKO PRZELOZENIU. ALE JAKI TO MA ZWIAZEK Z DYSKUSJA ?

Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Chciałbym w końcu ustalić jak to jest z tymi obrotami, tj. czy trzymać się wskazówek komputera, który dopuszcza zarówno w benzynie jak i dieslu cruising przy 1200-1300 RPM a nawet umiarkowane przyspieszanie przy tych obrotach? W sumie, to np. niektóre silniki TSI mają maksymalny moment obrotowy już

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Do sprawnego przyspieszenia potrzebna jest praca wykonana w krotkim czasie. Czyli potrzebna jest moc. Charakterystyka silnika jest tu jednoznaczna. Moc rosnie wraz z obrotami w zakresie (tak calkim ogolnie) do 4000 obr. (patrz char.). A ekologiczne mrzonki mozna sobie wsadzic w ....rure

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

bimota napisał: > TO: > > "Napisałem, że do przyspieszania potrzebna jest moc, a nie moment na silniku." > > JEST SPRZECZNE Z TYM: > > > NA DANYM PRZELOZENIU PRZY WYZSZEJ MOCY MOZESZ MIEC MNIEJSZE PRZYSPIESZENI > E, BO > > ONO JEST WPROST

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Myslalem ze rozmawiamy o przyspieszaniu z predkosci v1 do predkosci v2 gdzie v2>v1, a v1>0... Gdy chcesz przyspieszyc z 0 to na starcie masz racje moment przy niskich obrotach bedzie decydujacy, bo nie masz mozliwosci redukcji i wykorzystania obrotow silnika i ten z wiekszym momentem przy

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

być z momentu obrotowego, może być z obrotów z odpowiednia przekładnia. Prosiłem o sprawdzenie jak zestopniować skrzynię dla silnika o stałej mocy a jak o stałym momencie obrotowym, żeby przyspieszenie było jak najszybsze .. liczba biegów dowolna. -- 1... 2... 3... próba sygnaturki

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

No oczywiście, że tak. Nigdy nie pisałem, że tak nie jest. Cały czas mam na myśli DANE przełożenie. Wiadomo, że na niższym biegu, nawet pomimo spadku momentu na silniku siła na kołach będzie zwykle większa, z uwagi na przełożenie, które to z nawiązką nadrabia. Dlatego lepiej zredukować bieg przy

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

szkoda byś się zdziwił ... wykres siły na kołach w funkcji prędkości jest hiperbolą. Dla skrzyni cvt. zresztą zgodnie ze wzorem: siła=moc/prędkość dla skrzyń sekwencyjnych jest sporym przybliżeniem (bo silniki nie pracują tylko przy obrotach mocy maksymalnej). im więcej biegów tym dokładniejszym

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

A JA MYSLALEM,Z E O SZKODLIWOSCI JAZDY NA NISKICH... PRZYSPIESZANIE ODBYWA SIE Z UZYCIEM BIEGOW LUB BEZ I NA TEGO TYPU ASPEKTY NALEZY ZWRACAC UWAGE W DYSKUSJACH. gdy jednak jedziesz 100km/h to tak dobierasz przelozenie aby podczas przyspieszania obroty byly jak najdluzej w okolicach jak

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

schweppes1 napisał: > Panie majster, do sprawnego przyspieszania to raczej moment jest potrzebny Wszystko fajnie, ale to musi być moment NA KOŁACH, a nie na silniku. Jeden z drugiego oczywiście wynika, ale nie jest to jedyny czynnik. Moment na kołach bardzo łatwo jest uzyskać z większych

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

zwykła normalna moc zmierzona na silniku. informacja 1000 Nm nic ci nie powie, bo przekładnia zmieni ci na dowolnie wysoka wartość ... 1000 Nm i 1:1000? i mamy 1 000 000 Nm na kole. .. No to trzeba wiedzieć jeszcze jakie to ma obroty .. ale jak mówimy o momencie obrotowym i obrotach, to mówimy o

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Jazda na wysokim biegu przy minimalnych obrotach było i jest szkodliwe dla silnika, niezależnie od jego "stopnia nowoczesności", czyli TSI na pewno nie są tu wyjątkiem. Czasem jadąc jako pasażer aż chce się trzepnąć w łeb takiego domorosłego "kierowniczynę" który jedzie 60 km/h na V biegu i

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

obrotach. Widac w przykladach wyzszosc silnikow diesela Dacii nad benzynowymi. Tak patrzac na ten wskaznik elastycznisci en*em zastanawiam sie jak porownac 2 silniki. Najlepiej chyba pasuje procent z 10. Czyli jak jeden silnik bedzie mial wskaznik 2, drugi 5, czyl 20% i 50%, wiec ten drugi bedzie o 30

Spadek obrotów silnika GOLF 5 1.6 FSI - benzyna

Witam, Mam taką sytuację: każdego poranka odpalam ruszam do pracy - po około 3-4 minutach nagle spada liczba obrotów silnika. Dzieje się tak tylko rano, po pracy silnik pracuje normalnie. Rano natomiast liczna obrotów podczas jazdy na luzie jest 1k a jak stoję np na światłach spada do 700 i potem

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Wytłumaczę Ci najprościej. Auta z silnikami o większej mocy mają lepsze przyspieszenie.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Na wejsciu czyli na wale silnika przed przekladnia, a na wyjsciu na kolach, czyli po przekladni...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Co nie zmienia faktu, że na danym biegu przy spadku momentu w silniku spada siła na kołach.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Widocznie nie zauważyłem, że ten fakt tłuczesz i myślałem że tłuczesz inny. Bo to co napisałeś to dobre podsumowanie całego dylematu obroty max. momentu vs obroty max. mocy.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Tak moment na kolach... a ten jest wprost zalezny od momentu na silniku, obrotow i przelozenia...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Więc zajmuj się dalej czyszczeniem klawiatur (zwłaszcza zaciętych CAPSów) i nie wtrącaj się, gdy mądrzejsi dyskutują.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Siła "odpychu", ale już nie przyspieszenie, bo trzeba jeszcze uwzględnić OPORY. Więc przyspieszenie jest największe akurat nieco "niżej". Gościula

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

I ZMIANA OBROTOW JEST TYLKO KONSEKWENCJA ZMIANY PRZELOZENIA. PISANIE O TAKIEJ ZALEZNOSCI MOZE WPROWADZIC W BLAD.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

No i nie zapominaj ze przy okreslonej predkosci zmiana przelozenia powoduje zmiane aktualnie wykorzystywanych obrotow...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

W ruchu obrotowym jest moment siły, a nie siła. I moment na kołach jest przy danym przełożeniu największy przy takich obrotach, przy których jest największy na wale korbowym.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Pomyśl, kretyniku, dlaczego producent miałby ograniczać obroty w momencie, kiedy moc dopiero co niewiele spadła poniżej maksymalnej? Odpowiem ci: bo ona nic nie znaczy w bezpośrednimn odniesieniu do przyspieszenia samochodu.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Generalnie chodzi o to, ze wraz redukcja obrotow z wykorzystaniem przekladni wzrasta moment obrotowy na wyjsciu... Z TEGO WYNIKA, ZE IM NIZSZE OBROTY TYM WIEKSZY MOMENT, CO OGOLNIE NIE JEST PRAWDA.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

CZEMU TEGO SAMEGO NIE PORADZISZ AUTOROM KOLEJNYCH DYSKUSJI NA TEN TEMAT, TYLKO BIERZESZ W NIEJ UDZIAL ?

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

NA DANYM PRZELOZENIU PRZY WYZSZEJ MOCY MOZESZ MIEC MNIEJSZE PRZYSPIESZENIE, BO ONO JEST WPROST PROPORCJONALNE DO MOMENTU... TAK CZY NIE ?

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

ALE JA NE PYTALEM CO, TYLKO DLACZEGO, W JAKI SPOSOB. W MIARE PROSTO BO NIE JESTEM ZNAWCA KONSTRUKCJI POJAZDOW SILNIKOWYCH...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Mylisz sie. Decyduje moc. A poza tym wiekkosci te sa bezposrednio powiazane. Opimum zapewnia zmiana przelozen.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Ale odpowiadał w kontekście charakterystyki silnika. I podaj przykład, jak się osiągi benzyniaka i TD o tej samej mocy mocno różnią.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

schweppes1 napisał: > se przejrzyj wykresy hamowni - oni właśnie siłę na kołach mierzą i kreślę z tego wykres, który > pokrywa się z wykresem momentu maksymalnego. Bo mierzą to na zafiksowanym przełożeniu. Jakbyś przy obrotach momentu max. zredukował przełożenie na obroty mocy max. to

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

NIE WIDZE POWODU NIEUZYWANIA NISKICH OBROTOW. ZRESZTA - CHYBA PONIZEJ PEWNIEJ GRANICY AUTO SAMO DODAJE GAZU, CZESTO TAK MAM W COLCIE...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

> W TYM WYPADKU TYLKO O WYJASNIENIE TWEGO TWERDZENIA, ZE MOMENT NA KOLACH JEST WP > ROST ZALEZNY OD OBROTOW... Nigdzie tak nie napisalem... Moment na kolach jest zalezny od momentu na wale silnika, obrotow i przelozenia... Od wszystkich z tych trzech wartosci,a nie tylko od momentu na wale

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Jeżeli apelujesz do swojego mózgu, to nie miej wielkich nadziei. Wracając do tematu: Odróżniasz daną od danego przełożenia i danej prędkości?

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

A co do CVT, to odpowiadam: tak samo dlatego, dlaczego manualem przyspieszasz na 3 czy 4 w górnej części obrotów zamiast na 5 przy max momencie - bo moment na kołach na 3 biegu przy końcu zakresu obrotów i tak jest wyższy, niż przy obrotach maksymalnego momentu, ale na 5 biegu, czy może nawet 4

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Im nizsze obroty na wyjsciu przy wysokich na wejsciu to tym wiekszy moment na kolach... Slowo klucz "reduktor" w autach terenowych... przelozenie minimalizuje obroty na wyjsciu uzyskujac przy tym moc na kolach zdolna "gory przenosic"

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Umiesz się posługiwać wyszukiwarką? https://www.google.pl/search?q=przyspieszanie+na+zbyt+niskich+obrotach&oq=przyspieszanie+na+zbyt+niskich+obrotach&aqs=chrome..69i57j0.7239j0j7&sourceid=chrome&es_sm=0&ie=UTF-8 -----

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Poszukaj. Pisałem kilkakrotnie o oporach. Wybacz, że przy kolejnym tłuczeniu kretynom banału do głowy zapominam czasami o oporach, które oczywiście pomijam.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

BO ZIMNY PALNAL NIEFORTUNNIE BEZ GLEBSZEGO ZWIAZKU Z TEMATEM, A WZROST MOCY Z OBROTAMI WYNIKA GENERALNIE ZE WZORU NA MOC, CO MA DO TEGO CHAAKTERYSTYKA ? ROZNIA SIE ZWYKLE TYM, ZE TURBO LEPIEJ CIAGNIE NA NISKICH OBROTACH... CHOC FAKTYCZNIE PALNALEM TU TROCHE BEZMYSLNIE... O CO CI NPL CHODZILO Z TYM

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

> siła=moc/prędkość a że F=m*a to a = moc/(masa*prędkość) co zresztą też powinno być jasne. -- Lepiej mieć owsiki niż żadne życie wewnętrzne!

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Miałeś sprawdzić gdzie jest największa siła na kołach i dlaczego dla danej prędkości wypada dokładnie tam gdzie są obroty mocy maksymalnej. ani pół obrotu mniej, ani pół obrotu więcej. a iloczyn momentu i obrotów nazywamy mocą. czy co się to podoba czy nie. i nie ucz mnie jak działa skrzynia cvt

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

BO JEDNAK SPADA, A PO CO DALEJ KRECIC NA NISKIM BIGU ? MOC MOWI O MAKS. MOZLIWOSCIACH AUTA, PRZY OPTYMALNYM WYKORZYSTANIU BIEGOW. MOMENT MOWI O PRZYSPIESZENIU, ALE TRZEBA BRAC POPRAWKE NA PRZELOZENIE.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

> > Czyli potrzebna jest moc. > > Do przyspieszania potrzebna jest sila. Dlatego w samochodzie jest silnik. Co za bezsensowne spory. A ta siła, to niby skąd się pojawia, jak nie z przekazania energii zgromadzonej w paliwie do rozpędzanej masy nadając jej energię kinetyczną. A

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

nie miałeś tyle gadać, miałeś zrobić wykres lub tabelkę siły na kołach... oś x prędkość os y siła sprawdź, gdzie będzie największa... czy może być wyższa niż dla obrotów mocy maksymalnej? nie, to niemożliwe ... każde inne obroty dla cvt dadzą mniejszą siłę... just do it pokaż na liczbach, że się

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Jestes wtornym nieedukowalnym analfabeta z wspomnianym nocnikiem zamiast glowy. Do tego dochodzi tepa odpornosc na jakiekolwiek argumenty. Nauka fizyki skonczyla sie dla ciebie fiaskiem, wiec racjonalne argumentowanie jest bezuzyteczne.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

No to inaczej. Przyspieszenie jest zalezne od mojego obwodu w pasie i od mojego wzrostu, co mozna latwo udowodnic umiejetnie rozbudowujac znany powszechnie wzor z sila i masa.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

No to juz pojdz na calosc i zapodaj ze przyspieszenie zalezy od ilosci spalanego paliwa. Tylko ze jakos rzadko ten wzor jest uzywany.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

NAPEWNO NIE MAM MIERNIKA PRZYSPIESZENIA ANI SILY NA KOLACH. ALE TAKI EKSPERT NAPEWNO WYJASNI MI W JAKI SPOSOB TO SPRAWDZIC NA ROWERZE...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

jak ma taki wstręt do lewactwa to powinien sobie auto sprowadzić z UK z kierownicą po prawej stronie. Jak mieć zasady to w każdym aspekcie życia.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

I Ty masz wyksztalcenie techniczne? Proponuje doczytac co sie osiaga dzieki przelozeniu... I jak wplyw na moment obrotowy ma przy przelozeniu zmiana obrotow...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Panie majster, do sprawnego przyspieszania to raczej moment jest potrzebny, bo to on jest jego sprawcą. Wykres przyspieszenia, pomijając opory, ma ten sam kształt co wykres momentu.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

bimota napisał: > CZYLI RECZNIE TEZ PRZEKLADASZ ? Jak mam ochotę, to przekładam. > A "CALKIEM DOBRZE" TO TO SAMO CO DOBRZE LUB B. DOBRZE ? To to samo co dobrze.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Przyspiesza całkiem dobrze i bez redukcji, więc musi chodzić o szkodliwość. Nawet przy 100 km/h wystarczy wcisnąć lekko gaz i redukuje.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

KLIKNALEM NA 1 ZNALEZISKO, GENERALNIE ZAWARTE SA TAM TEZY PODOBNE DO TWOICH, BEZ WYJASNIENIA, CZYLI BEZ ODPOWIEDZI NA MOJE PYT... NAJCIEKAWSZE JEST KONCOWKA, GDZIE AUTOR ZDAJE SIE SUGEROWAC, ZE SZKODLIWA MOZE BYC JAZDA Z OBROTAMI ZAPEWNIEJACYMI MAKS. MOMENT...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Napisałem, że ktoś inny pisał w kontekście charakterystyki. Ja o charakterystyce nie pisałem. Do przyspieszenia potrzebna jest moc i nie jest to żadne uproszczenie, tylko fizyczny fakt. Tobie może rzeczywiście nic nie mówić. Dzięki obrotom i przełożeniu - gdyby nie zapas obrotów, nie dałoby się

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

> Czyli potrzebna jest moc. Do przyspieszania potrzebna jest sila. Dlatego w samochodzie jest silnik. Jakby potrzebna byla moc to bys mial mocnik. Nie pouczaj o fizyce bo sie na tym nie znasz.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

ALE ON NIC NIE PISAL, ZE NIE NA KOLACH. ZIMNY NIE WYRAZIL SIE JASNO, OGOLNIE BLEDNIE. BENZYNIAKA Z TD NIE MOZNA TAK SOBIE POROWNYWAC, GDYZ SA TO SILNIKI O DIAMETRALNIE INNEJ CHARAKTERYSTYCE. OSIAGI JEDNAK SIE ROZNIA...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

TO: "Napisałem, że do przyspieszania potrzebna jest moc, a nie moment na silniku." JEST SPRZECZNE Z TYM: > NA DANYM PRZELOZENIU PRZY WYZSZEJ MOCY MOZESZ MIEC MNIEJSZE PRZYSPIESZENIE, BO > ONO JEST WPROST PROPORCJONALNE DO MOMENTU... 1, TO, ZE JEZDZI SIE NA 1 BIEGU I WTEDY WAZNY JEST

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Nie potrzebuję tych wykresów - producent mnie wyręczył podając gotowy wykres momentu maksymalnego. Jak jesteś głodny wyników eksperymentów, to se przejrzyj wykresy hamowni - oni właśnie siłę na kołach mierzą i kreślę z tego wykres, który pokrywa się z wykresem momentu maksymalnego. A moc wyliczają w

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

najnizszych obrotach jest rodzajem masochizmu, jesli ma sie manuala. Kto chce - niech sie katuje w imie szczytnych zalecen roznych starozakonnych teorii. Optymalizacje zostawcie komputerom.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

> Dla tepych kretynow: przelozenie nie zmienia ksztaltu wykresu momentu na kolach > , tylko go przesuwa w gore lub w dol. Sprawca przyspieszenia jest wlasnie ten p > rzesuwany wykres o IDENTYCZNYM ksztalcie Jako ostry kretyn osmielam sie twierdzic ze ten ksztalt nie jest identyczny tyl

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

TO Z TEGO, ZE TAK JAK NAPISALEM - TWA TEZA BYLA UPROSZCZENIEM, BO SPRZECZNA Z TYM CO WLASNIE POTWIERDZILES. Jedyne, do czego przydaje się maks. moment, to podjazd pod górkę na I biegu - wtedy faktycznie na maks. momencie podjedzie, a na mocy już nie. 1. MAJTASZ CALY CZAS BIGAMI ? 2. PRZYDAJE SIE D

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

tiges.blox.pl/2009/04/Moc-i-moment-czesc-2.html przeczytaj, może zrozumiesz a może nie... -- http://tiges.blox.pl/html Najpopularniejszy blog motoryzacyjny na gazeta.pl

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

A PO CO MI WYSOKA OBROTOWA ? MOWA BYLA O PRZYSPIESZENIU... SKUP SIE ZANIM COS NAPISZESZ... PRZYSPIESZENIE UZYSKUJEMY PRZEZ ZWIEKSZENIE MOMENTU, A TO PRZEZ ZMIANE PRZELOZENIA, NIE PRZEZ ZMIANA OBROTOW, ONA MOZE SPOWODOWAC W PEWNYCH WARUNKACH EFEKT ODWROTNY.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Ok moje ostatnie zdanie moze byc nie do konca zrozumiale... Generalnie chodzi o to, ze wraz redukcja obrotow z wykorzystaniem przekladni wzrasta moment obrotowy na wyjsciu... Zreszta jazda na rowerze powinna Ci to dokladnie pokazywac...