bardzo oszczędny silnik benzynowy

Krzysztof Słomski

Volkswagen Golf 1.0 TSI BlueMotion | Najoszczędniejszy benzyniak

Volkswagen Golf 1.0 TSI BlueMotion | Najoszczędniejszy benzyniak

Volkswagen wprowadzi do oferty Golfa nową superoszczędną wersję BlueMotion z silnikiem benzynowym. Pod maskę kompaktu trafi jednostka 1.0 TSI, która ma być równie oszczędna, co silnik Diesla

Nowe Mercedesy Blue Efficiency

Do salonów trafiają dwie nowości spod oznaczenia Blue Efficiency. Jest to klasa C z nowym silnikiem benzynowym 1.6 i klasa E z oszczędnym Dieslem

BMW wymieni się silnikami z Toyotą?

W wielkiej wojnie o obniżenie zużycia paliwa od lat ścierają się dwie główne filozofie. Zgodnie z pierwszą, przyszłość należy do układów hybrydowych z silnikiem benzynowym. Druga bazuje na oszczędnych dieslach. Jest jeszcze jedna możliwość

Salon Genewa 2016 | Borgward BX5 i BX6 TS | SUV-ów nigdy za wiele?

Salon Genewa 2016 | Borgward BX5 i BX6 TS | SUV-ów nigdy za wiele?

modele: BX5 oraz BX6 TS. Mniejszy i bardziej klasyczny z dwójki BX5 mierzy 4483 mm długości, 1876 mm szerokości i 1677 mm. Za napędzanie crossovera odpowiada układ hybrydowy, na który składa się benzynowy silnik o pojemności 1,4 litra i mocy 143 KM. Benzyniak do pomocy dostał elektryczny motor o mocy 115

Volvo serii 60 | Debiut nowego silnika

Volvo serii 60 | Debiut nowego silnika

Od 2020 nikt nie zginie w Volvo Do tej pory najmocniejszy silnik benzynowy z rodziny Drive-E o oznaczeniu T6 (moc 306 KM) był dostępny tylko z napędem na przednią oś. Od teraz w polskich salonach można zamówić go także w wersji z napędem na wszystkie cztery koła (AWD). To nowoczesna lekka

Great Wall wchodzi do Polski | Dwa auta z Chin

Great Wall wchodzi do Polski | Dwa auta z Chin

turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,5 litra, mocy 143 KM i 202 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla miłośników silników wysokoprężnych przyszykowano dwulitrowego turbodiesla o mocy 143 KM i 310 Nm momentu. Obydwa silniki współpracują z ręczną skrzynią biegów. Standardowo moc trafia na przód, za

Opel Zafira Tourer z nowym silnikiem 1.6 CDTI

Opel Zafira Tourer z nowym silnikiem 1.6 CDTI

o mocy 170 KM. Najmocniejszym silnikiem benzynowym montowanym w nowej Zafirze Tourer jest 1.6 ECOTEC Turbo o mocy 200 KM. Dla oszczędnej eksploatacji przygotowano silniki z instalacją gazową: 1.4 LPG ecoFLEX o mocy 140 KM lub 1.6 CNG ecoFLEX rozwijający 150 KM mocy. ZOBACZ TAKŻE: Opel Zafira

ALFA ROMEO SPORTWAGON 1.8 T.S.

jednostka napędowa okazała się bardzo oszczędna, w mieście silnik zadowalał się 10 l/100 km, w trasie pomimo szybkiej jazdy na każde 100 km spalał 8 l.Zawieszenie świetnie tłumi wszelkie nierówności, należy jednak uważać na poprzeczne garby, bo bardzo łatwo uszkodzić nisko zawieszoną miskę olejową. Układ

Audi pracuje nad modelem mniejszym od A1

Audi pracuje nad modelem mniejszym od A1

wersję z elektrycznym motorem, to całkiem prawdopodobna wydaje się nazwa E1. Z innych napędów wykluczono silniki Diesla i rozwiązania hybrydowe. Podobno Audi podchodzi także bardzo niechętnie do napędu quattro. Brytyjscy dziennikarze pokusili się nawet o podanie spodziewanych cen nowego malucha. Cennik

Mitsubishi Outlander PHEV | Test | SUV do miasta

Mitsubishi Outlander PHEV | Test | SUV do miasta

elektryczny i inwerter (82 KM i 137 Nm) oraz silnik benzynowy 2.0 l MIVEC DOHC (121 KM i 190 Nm). Z tyłu, pod podłogą bagażnika umieszczono drugi silnik elektryczny i inwerter (82 KM i 137 Nm). Łączną moc trudno oszacować, bo silniki nigdy nie pracują z maksymalną mocą w tym samym momencie. Pracą

Twój pierwszy samochód, cz. I | Poradnik | Samochody do 5 tys. zł

Twój pierwszy samochód, cz. I | Poradnik | Samochody do 5 tys. zł

1.6, chociaż dobrze sprawują się także wersje 1.8 i 2.0. Nie polecamy silników diesla, które nie są zbyt oszczędne, a do tego głośne. Nadwozia kombi często były używane w egzemplarzach flotowych, dlatego polecamy wersję hatchback. Bardzo udany francuski kompakt, produkowany w latach 1997-2004. Do

Motor Show Poznań 2015 | Nowy Volkswagen Caddy | Premiera w domu

Motor Show Poznań 2015 | Nowy Volkswagen Caddy | Premiera w domu

VW Caddy - ogłoszenia Wśród czterech jednostek TDI rolę podstawowej pełni czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów. Jest on dostępny w wersjach o różnej mocy - od 55 kW/75 KM, aż do topowej, uzyskującej 110 kW/150 KM. W ofercie znajdą się także trzy silniki benzynowe: czterocylindrowy 1.2

Wideo | Zapowiedź naszych wrażeń z jazdy nową Toyotą Avensis

Wideo | Zapowiedź naszych wrażeń z jazdy nową Toyotą Avensis

6-stopniową manualną skrzynią biegów, będzie o ponad 20 kg lżejszy od poprzednika. Nowy silnik 2.0 D-4D Nowa jednostka 2.0 D-4D będzie równie oszczędna co mniejszy silnik 1.6 D-4D, przy większym nacisku na dynamikę i osiągi pojazdu. Osiąga on 143 KM przy 4,000 obr./min. i 320 Nm w zakresie 1,750

Przegląd używanych kompaktów do 10 tys. zł

Przegląd używanych kompaktów do 10 tys. zł

;, należy poszukać auta "zdrowego" i zainwestować w zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. Zobacz ogłoszenia . Polecamy : silnik benzynowy 1.6 (100 KM) - jest dynamiczny i stosunkowo oszczędny Ford Focus I 5d (1998-2004) Ford Focus I 3d (1998-2004) Ford Focus I Tournier (1998-2004

Spaliny Diesli i GDI odpowiadają za raka płuc

Spaliny Diesli i GDI odpowiadają za raka płuc

dziesięciokrotnie większych, niż we współczesnych Dieslach. Odpowiedzialne jest za głównie wysokie ciśnienie spalania możliwe dzięki bezpośredniemu tryskowi paliwa. Najprawdopodobniej w niedalekiej przyszłości filtry cząstek stałych zagoszczą także w nowoczesnych silnikach benzynowych. Bardziej oszczędne i

Audi A4 Limousine Ultra 2.0 TFSI | Pierwsza jazda | Rewolucji nie będzie

Audi A4 Limousine Ultra 2.0 TFSI | Pierwsza jazda | Rewolucji nie będzie

jest bardzo zachowawcza. W porównaniu z poprzednim modelem nowe Audi A4 nieco urosło (jest dłuższe o 2,5 cm i szersze o 1,6 cm), ale masa własna może być niższa nawet o 120 kg - w zależności od silnika. Audi szczyci się również niezwykle dopracowaną aerodynamiką. Mimo klasycznego wyglądu współczynnik

Suzuki Baleno | Pierwsza jazda | Stara nazwa, nowy segment

Suzuki Baleno | Pierwsza jazda | Stara nazwa, nowy segment

problemu mogą tam podróżować dwie osoby o wzroście 180 cm. Bagażnik pomieści 355 litrów bagażu, co jest bardzo dobrym wynikiem. Dodatkowo kufer ma regularne kształty. Jedyny mankament to wysoki próg załadunku. Pod maską Baleno odnajdziemy dwa silniki benzynowe. Pierwszy z nich to czterocylindorowy motor o

Ewolucja silników benzynowych Skody

Ewolucja silników benzynowych Skody

benzyny. To niezawodne i przystępne cenowo, a przy tym zaawansowane i bardzo wydajne jednostki. W modelu Superb pojawia się także wolnossący motor typu FSI, wykorzystujący nowoczesne i oszczędne rozwiązanie w postaci bezpośredniego wtrysku paliwa. Ostatnim słowem w zakresie wydajności silników benzynowych

Nowy silnik 1.2 Turbo Toyoty | Najnowocześniejsza jednostka w swojej klasie

Nowy silnik 1.2 Turbo Toyoty | Najnowocześniejsza jednostka w swojej klasie

-iW (Variable Valve Timing - inteligent Wide) pozwala na opóźnienie czasu otwarcia zaworów dolotowych, na tej samej zasadzie co w silnikach benzynowych, stosowanych w napędzie hybrydowym Toyoty, powodując wejście jednostki w cykl pracy Atkinsona. Dzięki temu, przy spokojnej jeździe, znacznie

BMW X5 xDrive40e | Hybryda do walki z Audi Q7 e-tron

BMW X5 xDrive40e | Hybryda do walki z Audi Q7 e-tron

BMW X5 | Test | Wizytówka marki SUV w nowej odmianie ma łączyć świetne osiągi z oszczędnością. Łączna moc układu - 313 KM - jest generowana przez dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem (245 KM, 35 Nm) oraz silnik elektryczny (113 KM, 250 Nm). Według producenta średnie

Suzuki Vitara 1.4 Turbo BoosterJet | Pierwsza jazda | Krok w dobrą stronę

Suzuki Vitara 1.4 Turbo BoosterJet | Pierwsza jazda | Krok w dobrą stronę

Suzuki SX4 S-Cross | Długi dystans Rozpocznijmy od najważniejszego punktu czyli nowej jednostki napędowej. To pierwszy turbodoładowany benzynowy silnik Suzuki. Ma on pojemność 1.4 litra i osiąga moc 140KM przy 5500 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 220Nm uzyskiwany w zakresie 1500-4000 obr

Buick LaCrosse | Pierwsze zdjęcie

Buick LaCrosse | Pierwsze zdjęcie

Cadillac ATS - V Coupe | Amerykańska rakieta Premiery nowego Buicka możemy się spodziewać na Salonie Motoryzacyjnym w Los Angeles, który rozpocznie się już w listopadzie tego roku. Nowy LaCrosse ma być flagowym sedanem marki i zdobyć serca klientów segmentu D. Buick postanowił bardzo oszczędnie

Salon Detroit 2015 | Volkswagen Cross Coupe GTE | Kolejny SUV

Salon Detroit 2015 | Volkswagen Cross Coupe GTE | Kolejny SUV

typu plug-in (baterie można ładować ze źródła zewnętrznego), składający się z silnika V6 o pojemności 3,6 litra i dwóch silników elektrycznych. Dzięki temu auto jest szybkie, ale również oszczędne. Wyłącznie na napędzie elektrycznym samochód może przejechać dystans 32 km. Jednostka benzynowa generuje

Jaguar XE Ingenium | Najoszczędniejszy Jaguar w historii

obrotowego. Jej średnie zużycie nie jest jeszcze znane. Obok silników Ingenium, w nowym modelu XE oferowane będą także mocne i oszczędne, turbodoładowane jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa: rzędowa, 4-cylindrowa o pojemności 2.0 l, oraz 3.0 w układzie V6. Więcej na ich temat znajdziecie w

Toyota Prius IV | Pierwsza jazda | "Bjutiful"

także układ kierowniczy, który jest bardzo dobrym kompromisem pomiędzy delikatnością niezbędną w ruchu miejskim i precyzją przy większych prędkościach. Nie jest perfekcyjny, ale z okiełznaniem 122-konnej hybrydy radzi sobie bez zastrzeżeń. W kabinie Priusa jest cicho. To nie tylko zasługa silnika

Motor Show Poznań 2015 | Volkswagen Golf GTE i Passat GTE | Czas na hybrydy

jest napędzany 1,4-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa o moy 150 KM oraz silnikiem elektrycznym o mocy 102 KM. W skład zespołu napędowego wchodzi również, specjalnie przygotowana dla modeli hybrydowych, 6-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Łączna moc

Mercedes GLC | Kompaktowy SUV od nowa

, 170 KM, - GLC 250 d 4MATIC, diesel, 204 KM, - GLC 250 4MATIC, benzynowy, 211 KM. Ponadto w ofercie zadebiutuje wariant hybrydowy GLC 350 e 4MATIC plug-in hybrid, wykorzystujący 211-konny silnik benzynowy i elektryczny o mocy 116 KM. Ta odmiana ma być oszczędna (na napędzie elektrycznym może

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VI | Pod maską

1.6 o mocy 120 KM. Na szczęście klient ma wybór pomiędzy jednostką benzynową VVT oraz turbodieslem DDiS. Nasz egzemplarz należy do tych oszczędnych. Ma to swoje zalety (np. mniejsze spalanie), ale też wady (jest cięższy o 130 kg od benzyniaka). Pod maską Suzuki pracuje silnik wysokoprężny 1.6 DDiS

Audi Q7 | Podróż w nieznane

Audi Q7 e-tron | Oszczędny kolos Oczywiście ciekawość tego, jak jeździ druga generacja Audi Q7, a nie podróż przez Amerykę Południową czy Północną. To oczywiście tylko nasze przypuszczenia, bo rzeczywiście nie mamy pojęcia dokąd polecimy! O kierunku dowiemy się dopiero na lotnisku. Jedno jest

Opel Astra | Pierwsze zdjęcia nowego kompaktu z Polski

), czy małego trzycylindrowego silnika benzynowego 1.0 o mocy 105 KM. Najpopularniejszą jednostką napędową ma być nowy silnik benzynowy 1.4 Turbo o mocy 145 KM. Wykonano go w całości ze stopów aluminium. Miłośnicy sprawdzonej techniki powinni zaś być zadowoleni z obecności w gamie silnika 1.4 Ecotec o

Nowy Mercedes Klasy C już w salonach | Ceny

, silnik będzie generować moc 115 lub 136 KM) oraz odpowiednio 280 lub 320 Nm maksymalnego momentu. W późniejszym okresie do wyboru będzie także pięć czterocylindrowych jednostek benzynowych o mocy od 156 do 238 KM, a wśród nich wyjątkowo oszczędny model C 180 ECO Edition BlueEfficiency Edition. Do

Peugeot 308 1.6 e-THP GT | Test | Sport na co dzień

tylko w GT GT to jednak nie tylko pakiet stylistyczny. Jego największą zaletą jest silnik. W Polsce Peugeot 308 GT oferowany jest tylko z benzynową jednostką 1.6 THP (na innych rynkach występuje też wariant z silnikiem Diesla). Dobrze, że nie jest na odwrót, ponieważ w ofercie panuje większa

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle | Test | Transporter

zakupu. Gaz Przestronne i funkcjonalne wnętrze (duży bagażnik, system Magic Seats), bardzo oszczędny silnik, precyzyjna skrzynia biegów, dobre prowadzenie, dynamiczna linia nadwozia Hamulec Wysoka cena, brak koła zapasowego, dwa ekrany komplikują obsługę   Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC | Kompendium

Car of the Year 2014 | Zwycięża Peugeot 308

kombi, które - na wzór wersji hatchback - z poprzednikiem łączy jedynie nazwa. Gamę dziewięciu oszczędnych jednostek napędowych dostępnych w dniu premiery (4 benzynowe i 5 wysokoprężnych) uzupełni niepowtarzalny, trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 e-THP PureTech o mocy 130 KM oraz

BMW X3 | Ceny odświeżonego hitu

są zmodernizowane silniki Diesla o pojemności dwóch litrów. W modelu X3 xDrive20d do dyspozycji kierowcy jest 190 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego (o 5 KM i 20 Nm więcej niż dotychczas). W gamie pojawi się też oszczędna odmiana sDrive18d (150 KM i 360 Nm) z napędem tylko na tylne koła i oponami o

Audi A6 | Klasa premium w różnych wydaniach

Dek Ceny Podobnie jak oferta silnikowa, również cennik Audi A6 Limousine jest bardzo rozpięty. Najtańsza benzynowa "A-szóstka" to wersja z ręczną skrzynią i silnikiem 1.8 TFSI. Ceny startują z poziomu 183 000 złotych . Za to 3.0 TFSI Quattro (333 KM) przyjdzie nam już zapłacić 261 500

Lexus NX 200t F Sport | Test | Nieszablonowy

dlatego w tunelu centralnym przed podłokietnikiem ukryte jest przenośne lusterko. Ciekawszą opcją jest bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfonów (koszt 1210 zł). Pod maską testowanego NX-a pracuje pierwszy turbodoładowany silnik benzynowy Lexusa. Downsizing na dobre wpisze się w ofertę marki

Nissan Pulsar | Pierwsza jazda | Kompakty wracają do łask

rzucić wyzwanie takim autom jak Toyota Auris, Honda Civic czy Hyundai i30. Summa summarum Nissan Pulsar powinien znaleźć dla siebie miejsce w segmencie C. Auto oferuje bardzo dużo miejsca w środku, całkiem wysoki komfort podróżowania i oszczędne silniki. To propozycja dla spokojnych kierowców oraz rodzin

Hyundai i20 Coupe 1.25 | Test | Dla młodych

Corsa 3d Enjoy 1.4 (90 KM), także odróżniający się od Corsy 5d, z podobnym wyposażeniem, kosztuje 47 950 zł. Trzy tysiące zł różnicy to sporo, a odnowiona Corsa to bardzo udana konstrukcja. Summa Summarum Hyundai i20 Coupe oferuje przestronne i atrakcyjne nadwozie, oszczędny silnik zachęcający do

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

bogatego wyposażenia. Nie najlepiej wytłumiono jednak przedział pasażerski, a dla pasażerów tylnej kanapy wyraźnie brakuje miejsca na nogi. Dobrze, że przynajmniej z przewozem pakunków nie ma problemów. Bagażnik ma pojemność 495/1315 l. Na uwagę zasługują silniki Saaba 9-3. Benzynowe jednostki są

Salon Nowy Jork 2015 | Mercedes GLE i Mercedes-AMG GLE 63 | ML po liftingu

hybrydowy plug-in. GLE 500e 4Matic będzie wykorzystywał benzynowy silnik 3.0 V6 i motor elektryczny. Łączna moc systemowa wynosi 442 KM, a moment obrotowy - 650 Nm. W parze z ponadprzeciętnymi osiągami ma iść niskie zużycie paliwa. Według danych producenta na pełnych bateriach SUV zużywa tylko 3,3 l/100 km

3,6 l/100 km w nowej A-klasie

nowe wersje modeli A 180 BlueEFFICIENCY i A 180 CDI BlueEFFICIENCY. Specjalny pakiet przygotowany przez inżynierów ze Stuttgartu pozwoli w ich przypadku zmniejszyć średnie zużycie paliwa o odpowiednio 0,3 i 0,2 l/100 km. Oznacza to, że Mercedes z silnikiem benzynowym na przejechanie 100 kilometrów

PSA i GM łączą siły

). Zostanie ona wykorzystana także w modelach dedykowanych rynkom wschodzącym w Ameryce Południowej i Rosji, które są obecnie priorytetowe dla obydwu koncernów.Trzeci obszar współpracy dotyczy nowej generacji małych, oszczędnych i mocnych trzycylindrowych silników benzynowych, opartych na linii EB silników

Porsche Panamera S E-Hybrid | Test | Biały niedźwiedź

benzynowego. Silniki w idealny sposób między sobą współpracują. Często tylko po wyświetlaczu można rozpoznać, który napęd aktualnie pracuje. Z kolegą ze Słowacji nie sililiśmy się na ekojazdę. Wynik? Średnie zużycie - 3,4 l/100 km. Naprawdę nieźle. Da się nawet mniej. Na tej samej trasie, w innej grupie

Salon Detroit 2016 | Audi A4 Allroad | Czas na wersję "terenową"

Audi Q7 e-tron | Oszczędny kolos Przepis na uterenowiony samochód jest bardzo prosty i Audi podążyło utartą ścieżką. Audi A4 Avant otrzymało więc obowiązkowe elementy w autach tego typu, czyli wysunięte, wyraźnie zarysowane nadkola, progi i zderzaki. Od reszty nadwozia wyróżniają się matowym

Opel Insignia z fabrycznym gazem

razem do grona ekologicznych i oszczędnych samochodów dołącza Opel Insignia. Fabryczna instalacja gazowa w tym modelu Opla jest oferowana z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1.4 litra i mocy 140 KM. Producent podaje, że wyposażona w tę jednostkę Insignia zadowala się niespełna ośmioma

BMW serii 1 FL | Zmiany, które były potrzebne

stylistyki, bardzo dużo nowości pojawiło się w gamie silnikowej, gdzie klienci będą mieli do wyboru aż pięć nowych jednostek wysokoprężnych i pierwszy w historii BMW serii 1 benzynowy silnik trzycylindrowy. Trafi on pod maskę wersji 116i. Z pojemności 1,5 litra w połączeniu ze wszechobecną w jednostkach BMW

Salon Paryż 2012 | Nowa Toyota Auris

dwie wersje benzynowe 1.3 i 1.6 , dwa Diesle 1.4 i 2.0 oraz hybryda. Co ciekawe z pierwszych zdjęć wynika, że w przeciwieństwie do Yarisa hybrydowy Auris nie będzie odróżniał się stylistycznie od wersji z jednym silnikiem pod maską.Konstrukcja hybrydowego Aurisa jest podobna pod względem koncepcji

Salon Frankfurt 2015 | Nissan Gripz Concept | Zdjęcia i film

wrażenia z jazdy. Przy tworzeniu Gripza, Nissan inspirował się legendarnym modelem 240Z z Rajdu Safari oraz... światem kolarstwa. Używany Nissan Qashqai - oferty Gripz Concept został wyposażony w hybrydowy napęd Pure Drive e-Power, który łączy oszczędny silnik benzynowy (Nissan nie ujawnił dokładnych

Maciej Steinhof w Golfie GTD zwycięzcą ekoRAJDU

przejechanych prób sportowych nie można było wygrać tego rajdu. Do takiej rywalizacji świetnie nadaje się Volkswagen Golf GTD, który jest zarówno bardzo szybki jak i bardzo oszczędny. Golf GTD wyposażony jest w silnik wysokoprężny o mocy 184 KM. Do pierwszej setki rozpędza się zaledwie w 7,5 sekundy, a

Nowe zdjęcia Suzuki SX4

zmieniło. Jedyną jednostką benzynową jest 1.6-litrowy motor bazujący na dotychczasowym M16A. Suzuki twierdzi, że w silniku zmniejszono tarcie i masę. Miejmy nadzieję, że poprawiono też jego apetyt na paliwo, który w warunkach miejskich często jest dwucyfrowy. Alternatywą dla oszczędnych i robiących spore

Mazda CX-9 3.7 V6 A/T 4x4 | Test | Mam gdzieś downsizing!

Mazda CX-9 po raz trzeci w Polsce Według najnowszych trendów, wszystko powinno być mniejsze i przyjazne dla środowiska. Kierowcy, jeśli nie chcą przesiąść się na rowery, to muszą cierpieć. Po drogach mają poruszać się samochody z jak najmniejszymi i oszczędnymi silnikami. W Europie ten stan

Ford Focus z nowym silnikiem

Ford Focus z nowym silnikiem Mały, bardzo oszczędny i z wysoką mocą W salonach Forda, można już zamawiać kompakt Focusa z nowym, trzycylindrowym silnikiem o poj. 1 l. Filigranowe jednostki generują moc 100 lub 125 KM W europejskich salonach Forda, można już zamawiać kompakt z nowym, trzycylindrowym

Salon Genewa 2015 | Nowości dla Kowalskiego

praktyczniejszego liftbacka. Gama jednostek napędowych będzie składać się z aż ośmiu silników. Zwolennicy benzyniaków będą mogli wybierać spośród następujących motorów: 1.4 TSI/150 KM, 1.8 TSI/180 KM i 2.0 TSI o mocy 220 lub nawet 280 KM. Z oferty wycofano silnik sześciocylindrowy. Dla oszczędnych przygotowano

Hyundai Tucson | Pierwsza jazda | Nowe otwarcie

silnikiem benzynowym. Ma zaledwie 1,6 litra pojemności, ale dzięki turbodoładowaniu generuje 177 KM i 265 Nm. Co ważne maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest w szerokim zakresie obrotów 1500-4500 obr./min., zwiększając elastyczność. Nowy silnik zapewnia bardzo dobre osiągi. Tucson, mimo sporej masy

Lexus GS dostanie diesla

Nowa generacja japońskiej limuzyny zadebiutuje w przyszłym roku. Wysokoprężna odmiana GS'a wjedzie do salonów rok później. W rozmowie z brytyjskim Autocarem, przedstawiciel Lexusa "uspokajał", że firma wciąż stawia głównie na napędy hybrydowe, zbudowane w oparciu o silniki benzynowe

Poznań Motor Show 2014 | Premiery Mercedesa

, oszczędne silniki oraz pierwsze w klasie, opcjonalne zawieszenie pneumatyczne to główne atuty nowej generacji. Nowy Mercedes Klasy C | Mała "eska" Obok zadebiutuje model GLA. Jego nadwozie łączy funkcjonalność niewielkiego SUV-a ze zwinnością auta kompaktowego. Gama silnikowa obejmuje

Skoda Octavia II (2004 - 2013) - opinie Moto.pl

kupić nową? Test Skody Octavii Combi Historia modelu 2004 - premiera modelu, nadwozie hatchback 5d, silniki benzynowe 1.4 (75), 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (116 KM), 2.0 FSI (150 KM), turbodiesle 1.9 TDI (105 KM), 2.0 TDI (140 KM) 2005 - wersja kombi, wersja RS z silnikiem 2.0 TFSI (200 KM) i napędem 4x4

Volkswagen Golf II (1983 - 1991) - opinie Moto.pl

odbiorników prądu.Co wybrać?Większość wielbicieli tego modelu twierdzi, że jeśli Golf II to tylko z oszczędnym i niezwykle trwałym turbodieslem pod maską (wersje wolnossące mają słabe osiągi). Tak naprawdę jednak z powodzeniem można pokusić się o jedną z wersji benzynowych, dobierając silnik do własnych

Salon Detroit 2013 | Infiniti Q50

europejskim będzie też można zamówić je z oszczędnym, wysokoprężnym 2.1 Mercedesa. Niewykluczone, że w przyszłości Infiniti zaprezentuje również sportowy wariant z dopiskiem IPL, w którym pod maską pracować będzie silnik benzynowy wzmocniony turbosprężarką. Niebawem powinniśmy poznać wszystkie szczegóły na

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

silnikowej. Popularność modelu i jego prosta konstrukcja pozwalają obsługiwać samochód praktycznie w każdym warsztacie a powszechna dostępność części fabrycznych i zamienników ułatwia codzienną eksploatację. Historia modelu 2005 - premiera modelu, nadwozia hatchback 3d i 5d, silniki benzynowe 1.2 (65 i 75 KM

Audi SQ5 z silnikiem benzynowym

Benzynowe SQ5Audi SQ5 z silnikiem benzynowym.Audi przygotowało nową odmianę usportowionego SUV-a. Jeśli ktoś gardzi silnikami wysokoprężnymi, będzie mógł zamówić SQ5 z benzynowym TFSI.Audi przygotowało nową odmianę usportowionego SUV-a. Jeśli ktoś gardzi silnikami wysokoprężnymi, będzie mógł

Jednostki hybrydowe Toyoty z Polski?

Poland.Toyota już teraz ma w Polsce dwie duże fabryki, w tym największą na świecie fabrykę komponentów tej marki w Wałbrzychu. Powstają tam między innymi silniki benzynowe oraz półautomatyczne i manualne skrzynie biegów. Pawlak podkreśla, że jakość tych produktów jest porównywalna lub nawet wyższa od innych

Salon Detroit 2013 | Volkswagen Passat na sportowo

Passat na sportowoSalon Detroit 2013. Volkswagen pokaże podkręconą odmianę nowego Passata.Salon Detroit 2013. Volkswagen pokaże usportowioną odmianę nowego Passata. Silnik auta to 250-konny wariant turbodoładowanego, benzynowego 1.8 (EA888).Chociaż auto zostało ochrzczone mianem "Performance

BMW 7 (1994-2001) E38 - opinie Moto.pl

polecenia są przede wszystkim silniki benzynowe 3.0 i 3.5 V8, w których można utrzymać korzystną relację między osiągami a zużyciem paliwa. Komu nie zależy tak bardzo na ekonomii, może sięgnąć po wersję 4.0 lub 4.4, ale są to silniki paliwożerne. Ze względu na ogromne koszty utrzymania lepiej unikać 12

Salon Paryż 2012 | Mitsubishi ASX po modernizacji

będzie poczekać do otwarcia hal targowych.Zmiany nie są zbyt wielkie. Nieco zmieniony kształt zderzaka, wlotu powietrza i nowe wzory felg. To wszystko. Pod maską 1,6 litrowy silnik benzynowy i 1,8 litrowy diesel. Miłośnicy jazdy bez konieczności wciskania sprzęgła na pewno ucieszy nowe zestrojenie

Volkswagen Passat | 40 lat minęło

2006 do 2009 roku, wyprodukowany w prawie 1,7 mln sztuk Passat B6 wprowadził dodatkowy wariant nadwozia: CC - eleganckie, czterodrzwiowe coupé. Po raz pierwszy Passat był dostępny z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DSG, do tego doszły mocne silniki wysokoprężne i benzynowe oraz oszczędne

SsangYong kusi szeroką gamą modelową

obie osie i oszczędnym, a zarazem wystarczająco dynamicznym silnikiem wysokoprężnym. Dwulitrowy diesel generuje 155 KM i 360 Nm dostępnych w przedziale 1500-2800 obr./min. Maksymalnie rozpędza się do 165 km/h, ale nie to jest najważniejsze. Istotne, że w wymagającym terenie, niezależnie od

Co oferuje rynek w segmencie C?

zarzutu, wnętrze przestronne, choć bagażniki mogłyby być większe. W ofercie brakuje wersji dla oszczędnych. Silniki benzynowe, aby zapewnić przyzwoite osiągi, potrzebują wysokich obrotów, a wtedy żądają sporych ilości paliwa. Polecamy: Marzeniem wielu pozostaje wersja Evolution, ale jej cena skutecznie

Testy Euro NCAP | 15 nowych aut, dużo "piątek", jedna dwója

, oszczędnymi silnikami. Auto już cieszy się ogromnym zainteresowaniem w Polsce - w październiku wśród klientów indywidualnych była numerem jeden. Jak Astra poradziła sobie w testach Euro NCAP? Ogólny wynik: 5 gwiazdek Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86% Bezpieczeństwo dzieci: 84% Bezpieczeństwo

Subaru Levorg 1.6 GT-S | Pierwsza jazda | Radość z jazdy

SkyActiv, za którą trzeba zapłacić minimum 132 900 zł. Tak twierdzi Subaru, ale w rezultacie bezpośredniej konkurencji Levorga powinniśmy szukać wśród kombi segmentu C. Summa Summarum Subaru Levorg jest dopracowaną, japońską konstrukcją, której ciężko cokolwiek zarzucić. Silnik jest oszczędny, zapewnia

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

ergonomii również nie można mieć zastrzeżeń. Wszystko jest na swoim miejscu. Tylko silniki czterocylindrowe Superb został pozbawiony topowej jednostki benzynowej 3.6 V6. Jego miejsce zajął silnik 2.0 TSI o mocy 280 KM. Można się było tego spodziewać, takie czasy, downsizing. Większość klientów i tak

Jaguar XE | Pierwsza jazda | Sedan ostatniej szansy

), czy wałki rozrządu osadzone w łożyskach tocznych zamiast ślizgowych - wszystko w imię walki z tarciem. Infiniti Q50 2.0T | Pierwsza jazda | Efekt współpracy Dwulitrowy silnik benzynowy pozostawił u mnie minimalne lepsze wrażenia, adekwatnie do oferowanej mocy. Może mieć 200 lub 240 KM i

Benzyniak palący jedynie 3,3 l/100 km

dostępny jest silnik Skyactive-G 2.0 o mocy 155 KMSkyactive-G to seria nowoczesnych silników benzynowych zapewniających niskie zużycie paliwa przy zachowaniu wysokiej mocy. Tak więc autem wyposażonym w te silniki można jeździć oszczędnie nie rezygnując z możliwości dynamicznej jazdy.Silnik Skyactive-G 1.3

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

cenach. Historia modelu 2006 - premiera modelu, nadwozie hatchback 3d i 5d, silniki benzynowe 1.4 (73 KM), 1.4 (88 KM), 1.6 (109 KM), 1.6 Turbo (150 KM), turbodiesel 1.6 HDI (109 KM) 2007 - silnik benzynowy 1.6 VTi (120 KM), 1.4 VTi (95 KM), turbodiesel 1.6 HDI (90 KM), wersja 207 SW (kombi

Volkswagen Golf Variant | Ceny w Polsce | Alltrack, GTD i R wycenione

silników, w tym trzy to Diesle. Są to 1.6 TDI (110 KM) oraz 2.0 TDI (150 KM i 184 KM). Nowością w ofercie jest benzynowa jednostka 1.8 TSI (184 KM). Ceny Golfa Alltrack: 1.6 TDI (110 KM) M5 - od 107 190 zł 2.0 TDI (150 KM) M5 - od 116 590 zł 2.0 TDI (184 KM) DSG6 - od 128 690 zł 1.8 TSI (184 KM) DSG6 - od

Salon Genewa 2013 | Suzuki SX4

lepiej wykonane, niż w pierwszym SX4.Pod maską niewiele się zmieni. Jedyną jednostką benzynową będzie 1.6, bazujący na dotychczasowym M16A. Suzuki twierdzi, że w silniku zmniejszono tarcie i masę. Miejmy nadzieję, że poprawiono też jego apetyt na paliwo, który w warunkach miejskich często jest dwucyfrowy

Salon Paryż 2012 | Volkswagen Golf VII

litra paliwa na 100 km. Najmniejszym silnikiem w gamie to 1,2 litrowy silnik benzynowy, za to najmocniejszy Golf będzie miał około 300 KM mocy. Silniki diesla  - cztero i trzycylindrowe - będą zupełnie nowymi konstrukcjami. Jednostki wysokoprężne będą spełniały normę Euro 6. Najbardziej oszczędna

Mercedes CLA na oficjalnych zdjęciach | Galeria

wybrać jedną z trzech podstawowych jednostek benzynowych. Wszystkie wyposażone będą w system wtrysku bezpośredniego oraz turbodoładowanie. Najsłabsza rozwijać będzie moc 122, a najmocniejsza 211 koni mechanicznych. Trzy silniki Mercedes przygotował także dla zwolenników silników benzynowych. Najbardziej

Seat Leon | Prezentacja modelu

benzynowych moc waha się od 86 KM do 180 KM, a w Dieslach od 90 do 184 KM. Silniki benzynowe: 1.0 EcoTSI 115 KM i 200 Nm 1.2 TSI 86 KM i 160 Nm 1.2 TSI 110 KM i 175 Nm 1.4 TSI 125 KM i 200 Nm 1.4 EcoTSI 150 KM i 250 Nm 1.8 TSI 180 KM i 250 Nm Z silników wysokoprężnych kierowca może wybrać: 1.6 TDI CR 90 KM i

Nowy Opel Astra | Pierwsza jazda | Lekkim być

ten problem dostępna jest jedynie w wyższych specyfikacjach. Paleta silników benzynowych składa się z pięciu jednostek w siedmiu specyfikacjach. Podstawowy silnik to trzycylindrowy 1.0 Ecotec DIT (z bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowaniem) o mocy 105 KM, który można zamówić ze skrzynią ręczną

VW Touareg FL | Pierwsza jazda | Powściągliwe zmiany

Czego oczekuje klient przychodzący do salonu Volkswagena po Touarega? Luksusowej "terenówki" do ekonomicznej jazdy wyłącznie po asfalcie. Przynajmniej na to wskazują statystyki. Ok. 90% Touaregów opuszcza fabrykę w Bratysławie z oszczędnym silnikiem V6 3.0 TDI i standardowym napędem

Renault Eolab | Pierwsza jazda | Przyszłość jest teraz

tradycyjnym napędem concept car ma o aż 400 kg mniejszą masę własną i o 0,170 m 2 mniejszą powierzchnię czołową niż obecne Clio. Eolab - napędzany benzynowym, 1-litrowym, 3-cylindrowym silnikiem o mocy 90 KM - ma masę własną, wynoszącą zaledwie 805 kg. Dzięki tak niskiej masie własnej samochód przyspiesza od

Chevrolet Trax - test | Pierwsza jazda

systemy komunikacji, czy jednak silnik. Dla mnie nadal to drugie. W gamie jednostek napędowych Traxa dostępne są: turbodoładowany silnik benzynowy 1,4 l, wolnossący silnik benzynowy 1,6 l oraz turbodoładowany silnik wysokoprężny 1,7 l. We wszystkich wersjach wyposażonych w manualne przekładnie Chevrolet

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium | Test długodystansowy cz. VI | Podsumowanie

. Ford Tourneo Connect to typowy przedstawiciel tego segmentu. Pudełkowate nadwozie nie ma prawa być ciasne, odsuwane tylne drzwi ułatwiają życie na ciasnych parkingach, a oszczędny silnik dba, by z naszego portfela nie znikało zbyt wiele gotówki. Summa Summarum Na początku testu postawiliśmy pytanie

Hyundai i40 sedan | Galeria

siostrzyczki. Do wyboru będą dwa diesle o pojemności 1.7 litra i mocy 115 (Blue Drive) oraz 136 KM. Ten ostatni będzie prawdopodobnie najchętniej wybierany przez klientów. Pod maską znajdzie się również benzynowy silnik o pojemności 2,0 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 177 KM. Współpracując z

Volt II z silnikiem Wankla?

przyszłości GM chciałoby obniżyć tę kwotę o połowę. Także silnik spalinowy odpowiedzialny za ładowanie baterii mógłby być mniejszy, lżejszy i tańszy w produkcji.Dla Europejczyków naturalną alternatywą byłby silnik diesla - oszczędny i wydajny, dla Amerykanów jest jednak za drogi w produkcji. Rozważane

Nowy Range Rover | Polskie ceny

najnowszego Range Rovera mamy już za sobą, przejdźmy od razu na sam szczyt cennika, czyli do wersji Autobiography z silnikiem benzynowym o pojemności pięciu litrów, ośmiu cylindrach ułożonych w kształt litery V i mocy 510 KM. Za wyposażonego we wszystko, co dusza zapragnie, Range Rovera trzeba zapłacić 676

Infiniti Q50S Hybrid AWD | Test | Podgryźć Niemców

spalinowy. Bardzo często w środku samochodu panuje błoga cisza, przerywana tylko przyjemnym dla ucha brzmieniem silnika benzynowego i groźnym pomrukiem wydechu. "Steer-by-wire" Nowy sedan Infiniti to pierwszy samochód wyposażony w elektroniczny układ kierowniczy (seryjnie w wersjach Sport i

Salon Genewa 2013 | Volkswagen Golf kombi [wideo]

benzynowe, generujące moc od 85 do 140 koni mechanicznych. Najbardziej oszczędny z nich (1.4 TSI) może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5 l/100 km. Dla preferujących jednostki wysokoprężne, Volkswagen przygotował trzy turbodiesle, oferujące kierowcy od 105 do 150 koni mechanicznych mocy

Skoda Fabia II (2007-2013) - opinie Moto.pl

poduszek w punktach mocowania silnika. Co wybrać? Najtańsze wersje z benzynowymi silnikami 1.2 to propozycje dla spokojnych i oszczędnych kierowców, którzy jeżdżą głównie mało obciążonym samochodem. Te trzycylindrowce nie dość, że nie mają wigoru to jeszcze brzydko brzmią. Nie każdemu, kto pogodzi się z

Holendrzy nie potrafią jeździć hybrydami?

do ekologicznych samochodów, ale kierowcy nie są zachęcani do oszczędnej jazdy. Nie chce im się podłączać aut do sieci. Łatwiej podjechać na stację benzynową i nalać do pełna. ZOBACZ TAKŻE:Ile pali? | Jak mierzą to producenci Coraz chętniej oszczędzamy paliwoOpel Astra - ogłoszenia

Czas na elektryczne Volkswageny

najmniejszego Volkswagena. Na pierwszy ogień bierzemy najważniejszą rzecz w przypadku elektryków, a więc zasięg. Bardzo często słyszy się, że największym problemem samochodów z silnikiem elektrycznym jest właśnie mała liczba kilometrów, jakie można pokonać na jednym ładowaniu. Zasięg rzędu kilkudziesięciu

Audi A3 Limousine 1.8 TFSI | Test | Mocny sedan

chcemy jeździć oszczędnie akceptując anemicznie zestrojony, zwłaszcza podczas ruszania, pedał gazu, czy dynamicznie ze wszystkimi tego konsekwencjami sprawia, że rekomenduję wersję ze skrzynią ręczną. Summa Summarum Silnik 1.8 TFSI jest mocny i zapewnia auto bardzo dobre osiągi. Jednak jeśli nie

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

tłumienia i z elektrycznym hamulcem pomocniczym. Silniki Benzynowe silniki Forda spisują się bardzo przyzwoicie. Czasami tylko odmawiają w nich posłuszeństwa cewki zapłonowe. W wersjach 1.6 (110 lub 125 KM) zdarzają się również problemy z systemem zmiennych faz rozrządu, dość kosztowne w naprawie. Silnik

Renault Laguna Coupe 2.0 dCi 180 GT | Test | Forever young?

Nm przy 2000 obr./min.), zapewnia przyzwoite osiągi (8,5 s do "setki") przy niskim zużyciu paliwa, ale ja wolałbym silnik benzynowy. Niestety w tym przypadku nie ma takiej możliwości. Jazda Laguną Coupe jest przyjemna i komfortowa, ale nie liczcie na sportowe emocje. Tym, co wyróżnia

Seat Mii - trojaczki w komplecie

maskę Mii trafi 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1 litra i mocy 60 lub 75 koni. Słabszy model rozpędza się do 160 km/h i zużywa średnio 4,5 l/100 km, zaś mocniejszy legitymuje się maksymalną prędkością 171 km/h i średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,7 l/100 km. Wśród opcji dostępna będzie

Opel Astra V | Prezentacja modelu

oszczędnymi silnikami. Opel na każdym kroku podkreśla lekkość nowej konstrukcji - struktura nadwozia wykonana jest w dużej mierze ze wzmacnianej i wysoko wytrzymałej stali, nie stroniono także od stopów lekkich. Nadwagi poszukano nawet w siedzeniach (obniżka o 10 kg) i układzie wydechowym (- 4,5 kg). W

Peugeot 301 LPG | Test | Tanie jeżdżenie

. Peugeot 301 1.6 Vti Active kosztuje (w promocji) 47 800 zł, a w wersji z instalacją LPG 50 900 zł. Oprócz oszczędności wynikających z niskich cen gazu LPG powinniśmy uwzględnić też wyższą wartość przy odsprzedaży. Dla przeciwników instalacji gazowych Peugeot przygotował słabszą, ale bardzo oszczędną

Re: Diesel bez filtra cząstek stałych do miasta?

300 tys. km w 15 lat. A Micra K11 była swego czasu jednym z najlepszy > ch samochodów w swojej klasie. Widzisz, też mogłeś sobie kupić tani, bezawaryjn > y i ekonomiczny japoński samochód z oszczędnym i niezawodnym francuskim silniki > em - a zamiast tego przepłaciłeś dwukrotnie za

Re: Honda CR-V do serwisu

Accord bebechy ma pod maską (przynajmniej mój). A benzynowe silniki są niezniszczalne i całkiem oszczędne.

Re: XV

Nie porównywałem bezpośrednio ASX z XV. ASX mi się wizualnie bardzo podoba, ale bagażnik ma jednak mały, no i napęd 4x4 jest w zbyt wysokiej cenie. Tym stałym napędem XV z nim zdecydowanie wygrywa. ASX jednak z relacji użytkowników ma bardzo oszczędny silnik benzynowy, a ze spalaniem XV to chyba

Re: Motodziennik: Jetta bardziej "eco"

Powinien Pan Balkan zrobić motodziennikowy ranking silników benzynowych które są równie oszczędne i bezawaryjne co diesel. Dzisiejszy motodziennik jest Świetny!

Re: czas na nowszy

Z tych aut najlepiej wspominam Accorda 2.4, który jednak ma jedną, zasadniczą wadę - jest ciasny jak kompakt. Poza tym świetny samochód, szybki, dobrze wykonany, bezawaryjny i względnie oszczędny (jak na 200-konny silnik benzynowy). No i szczerze mówiąc przy dzisiejszym rynku samochodów używanych

Re: Skoro stac cie na nowy kupuj nowy?

. PS. Silniki ze zmiennymi fazami rozrządu (oznaczenie handlowe to VVTi u Japończyków) moim skromnym zdaniem w praktyce spalają mniej benzyny niż turbodoładowane. A co do zasady to działają podobnie: na niskich obrotach są oszczędne, a na wysokich mają wysoką moc. Czyli co do Twojego stylu życia może

Re: Kilometrówki a downsizing.

obecnych realiów mamy stawki kilometrówek. O ile nie masz auta z LPG albo oszczędnym Dieslem, to kilometrówka starcza na paliwo i opłaty za drogi co najwyżej. W wypadku małych turbodoładowanych silników benzynowych nawet na to może nie starczyć. Nawet w wypadku auta z silnikiem Diesla kilometrówka ma się

Re: 2,78 l/100 km w Skodzie Fabii 1.2 HTP

ta poprzednia fabia faktycznie mniej pali. O silnikach HTP krąży sporo plotek. Faktycznie to całkiem dobre silniki, bezawaryjne, oszczędne. Przyzwyczaić się może trzeba do specyficzneg odgłosu pracy. Wizyta na stacji benzynowej wynagradza minusy.

Brać hybrydę?

Szukam oszczędnego samochodu dla siebie i trafiłem na kilka ofert hondy z napędem hybrydowym. Są to modele insight, civic i jazz z silnikiem benzynowym 1.3 + silnik elektryczny (nie wiem dokładnie jak to jest w hondzie zrobione). Cena takiego samochodu zawiera się między 40 a 50 tyś. zł (używany

Re: Ceny nowego VW Tiguana

90 tys. za Golfa w wersji, która znacznie gorzej się prowadzi... trochę drogo. Szczególnie, że w standardzie dostaje się benzynowy, doładowany silnik 1.4, który na niskich obrotach nie jedzie, a po załączeniu turbo nie jest już oszczędny.

Re: Zuzycie paliwa

> I to ma byc maly, oszczedny samochod???? Silniki benzynowe VW nigdy nie należały do oszczędnych. Powiedzmy, że swoje muszą wypić. -- Lewy pas jest legalny / Xenon z allegro

Re: astra 4 za i przeciw

200kg różnicy.... Spalanie w moim czołgu (z automatem) mam aktualnie na poziomie 9l/100km. Jazda mieszana, głównie miasto. Silnika nie szczędzę, jeżdżę dynamicznie. Wg producenta w trybie mieszanym powinna palić 5.8l/100km ;-)) Nie licz też na to, że silnik benzynowy w astrze o którą pytasz będzie

Re: Mazda MX-5 pójdzie w turbo

Będą w stanie urwać z wagi 200 - 250 KG. najwyraźniej dokonał się postęp w projektowaniu płyt czy w ogóle struktur nadwozi. Niemal każda firma obecnie urywa spore ilości kilogramów. A stopień sprężania w silniku benzynowym nie podnosi się po to aby zastąpić turbosrężarkę. Co ma piernik do wiatraka

Re: auto za 23 tys złotych - ma się nie psuć i je

ok 80 tys Zatem do poważnych napraw - daleko... Pytanie o spalanie w tych autach - wcale nie takich lekkich. I z za małymi najczęściej benzynowymi silnikami. Mam wrażenie, że nie będą oszczędne.. Misiaczka proszę o nie drażnienie interlokutorów - już w pierwszym poście napisałem, że polo nie

Motodziennik: Genewskie rozczarowania

@Doc. Idź do salonu Citroena i przejedź się C5 kombi. Odporne na zabrudzenia siedzenia - nie ma takich. Załóż dobre gatunkowo pokrowce i masz spokój. Poza tym cisza, komfort, fajny i oszczędny silnik benzynowy 1.6 turbo od BMW.

Re: Audi znów gra na nosie konkurencji

dla mnie audi odpada bo nie ma w fajnego, oszczędnego, benzynowego, bezawaryjnego, wolnossącego silnika o mocy 140-180 KM. jakość wnętrza audi za to jest świetna. no faktycznie trochę wszystkie audiki obecnie produkowane podobne są do siebie. ale głównie przez silnik padło na 320i

Re: Motodziennik: Kłopotliwe diesle

ja mam 1.4TDI. Fakt, silnik jest głośny ale ultra oszczędny i bardzo elastyczny. Przyjemnie się nim przyspiesza. Ci wszyscy co kupują benzyny serdecznie zapraszam na stacje benzynowe :)

Re: Amerykanie wolą Diesla od hybrydy

Jeśli trochę głębiej pogrzebać w liczbach, to okazuje się, że hybrydowcy przesiadają się na zwykłe samochody benzynowe z oszczędnymi silnikami, a nie na dizle. Obecna cena benzyny w USA nie uzasadnia zakupu hybrydy. Lojalność nabywców dizli jest jeszcze trudna do zmierzenia, bo ich popularność

Re: Jako "uczestnik waga170" odpowiem

sprawiają, że pali "jak smok" ;) Nie pieniądze i nie auto:-) Na takie przebiegi 7-8 tys.km rocznie mi wystarczy;-) z tym smokiem to przenośnia...jak na silnik benzynowy pali normalnie - 7-8 w mieście i 5,5 w trasie:) > Do tego 1,4 to 75KM a to trochę mało, żeby sprawnie poruszać tak ciężki i niefo >

Re: Nie widać żeby cena benzyny była niższa niż o

Kiedyś ON był 30 % tańszy od benzyny (nie dalej jak kilka lat temu). W dobie oszczędnych silników benzynowych (a takich jest coraz więcej) diesel przestał się opłacać.

Re: Odświeżona Honda Accord od 99900 zł

Wygląd bardzo w porządku, wyposażenie w porządku, ale w przypadku silników benzynowych pozostaje czekać na zapowiadane turbobenzyny, w które Honda mimo oporów musiała wejść. Obecne są może i trwałe, ale ani oszczędne, ani dynamiczne. Diesla 2,2 w polskich warunkach dusi bandycka akcyza.

Re: 20% w 4 lata

... kolejna sprawa to utrata wartości...nowy Golf stracił na wartości 15 000 zł a w tym czasie 10 letnie Polo straciło 3 tys.zł....widzisz te różnicę? 5 razy więcej wydajesz złotówek i próbujesz mi wmówić że masz taniej? Oczywiście że Diesel spala litr mniej niż silnik benzynowy ale przy niskich przebiegach

Re: nowe auto za ok 80-85tys

Diesla nie ma sensu to prawda. Na krótkie trasy, po mieście nie ma sensu. Sensowniejszy byłby mały silnik benzynowy, ale doładowany , ewentualnie z oszczędnym pakietem - np. Golf 1.2TSI, ew. + BlueMotion. Potem można doposażyć jeszcze w kilka opcji.

Re: Eko jazda

Tu masz opisane zasady oszczędnej jazdy: www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=19404 Do zastosowania wszystko z wyjątkiem kontrowersyjnego punktu 9 (aczkolwiek jak stoisz na przejeździe kolejowym, to zgaszenie silnika jest jak najbardziej na miejscu). Ogólnie jeżdżąc na jak najwyższym biegu

Ile masz mocy a ile... zużywasz?

do 4500 obrotów czyli jakieś 70 kW. Moment obrotowy to 135 do 145 czasami max jakieś 152 Nm. Silnik benzynowy 1600 w kompakcie. Jazda przeciętnie raczej płaskim terenie. W terenach bardziej górskich faktycznie zaczynam używać górnych zakresów obrotów czyli 3500 do 5000 obrotów czyli 55 do 78kW i

Re: Diesel to zło !

loyezoo napisał: > misiaczek1281 napisał: > > 1. Większa kultura pracy (silnik benzynowy pracuje ciszej - bez KLE KL > E)> > 2. Silnik szybciej się nagrzewa i szybciej osiąga temperaturę roboczą 90 > stopni> > (w zimie szybciej dmucha ciepłe powietrze) i nie katuje

Re: Koniec silnika 1.9 TDI. Podziękujmy ekologom!

Tak się składa, że jednak ekologia. Miał swoje zalety, miał i wady. Jedną z nich to normy ekologii, a że one teraz rządzą to ten i inne silniki (również i benzynowe) choć dobre muszą przejść do historii. Nowy 1.6 jaki będzie to okaże się po latach. Będzie popularny ponieważ jest oszczędny, jest

Re: Kompleksiku małego fiutka!!!!!!!!!!!!!!

octavian-3 napisał: > Nie mogę patrzeć na siebie w lustro bo wcześniej moje auto paliło ok. 7 > litrów, wspomnę że było dużo mniejsze. Teraz Octavka pali ok 5 litrów, > mam więcej miejsca, większy bagażnik. Czy oszczędne (jak wynika przynajmniej z opisu) silniki tsi(1,2 i 1,4) które są

Re: do pomilak1

w środku też fajnie pomyślany, znajdź zdjęcie jak składają się tylne siedzenia! Nie piszę oczywiście o oparciach tylko właśnie siedzeniach ;) Poza tym Jazz ma oszczędne silniki (benzynowy 1,2 90KM pali tyle co maluch). Piszę o modelu produkowanym od 2009 roku (zdarzają się czasem z końca 2008) i

Re: gratuluję poczucia humoru ;-)

lamusa > 1. Diesel jest droższy w zakupie od benzyny o 10 tys.zł... > 2. Nowoczesny Diesel jest nafaszerowany drogimi w naprawie częściami : dwumasa, > turbo, DPF, wtryski -każda po 5-6 tys.zł... zauważ, że coraz więcej silników benzynowych wyposażonych jest w turbosprężarki i bezpośrednie

Re: fantastyczny 1.2 TSI

. Pamiętajcie, że jest to silnik którego główną ideą jest "downsizing". Tutaj owa idea sprawdziła się doskonale, bo jeżdżąc oszczędnie - samochód pali jak malutkie polo z wolnossącym silnikiem 1,2 (i to prawie niezależnie od obciążenia). Ale z kolei dając mu sowicie popalić - potrafi spalić tyle co

Re: Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

Podoba mi się częste wrzucanie na diesle. Może mniej osób będzie je kupować i ceny na stacjach trochę spadną (popyt/podaż). Żaden redaktor nie zauważa dużej różnicy między silnikami benzynowymi a dieslami: Dla przykładu samochód klasy D silnik 2,0. Benzyna przy oszczędnej jeździe spali 9 litrów

Re: Volkswagen Up! Lite - kolejna odsłona

@gienio Co ma na myśli pisząc o tych benzynowych? Chyba tylko myślisz o wymiarach, a nie o silnikach. Jak na razie nie słyszałem o takich o zużywają 2,5litra/100km. Benzynowe hybrydy to "nieco" więcej potrzebują. Takie wyniki jak one to nowoczesne, oszczędne diesle osiągają - np. Blue

Re: Audi Q3 - zmora Bawarii

@Gosciu Bardzo trafna uwaga. Ogólnie rzecz biorąc to X1 ma lepsze silniki - mocne, trwałe i oszczędne. Nie wiadomo tylko jak nowy benzynowy 2.0 R4, bo mocny(245 KM) jest na pewno, a według BMW także oszczędny. Napęd AWD jest autorski, z akcentem na tył. A zwykła skrzynia hydrokinetyczna jest

Najoszczędniejsze auta 25-lecia

Jestem w szoku. Myślałem, że najmniej palą dwutonowe 500-konne niemieckie diesle z mocznikiem i filtrami cząstek stałych, s tu się okazuje, że oszczędne są dość małe samochody z małymi benzynowymi silnikami i w dodatku niezbyt drogie, niekoniecznie hybrydowe. Przeważnie Hondy.

Re: Skoda wciąż silnym liderem

Kia Sorento XL 2.4 B 174 KM SUV-5d 4WD Manualna-6 |- Silnik benzynowy DOHC CVVT o pojemności 2,4 litra: oszczędna jednostka benzynowa o pojemności 2,4 litra z aluminiowym blokiem jest lekka, a dzięki aluminiowej głowicy również cicha. Zapewnia moc maksymalną 128 kW (174 KM) przy 6000 obr/min i

Re: Ile palą wam oszczędne benzyniaki ?

To są "oszczędne benzyniaki"? Dycha i więcej? Myślałem, że mój to smok, bo właśnie tak pali, choć na trasie potrafi zejść do 9,5 ale tylko pod warunkiem, że zatankowałem się za granicą. W mieście, zimą i 15 litrów wypije. Ale toto ma trzylitrowy silnik. Marzę o czasach, kiedy władcy

Re: Brać hybrydę?

szalonymotocyklista napisał: > Szukam oszczędnego samochodu dla siebie i trafiłem na kilka ofert hondy z napęd > em hybrydowym. Są to modele insight, civic i jazz z silnikiem benzynowym 1.3 + > silnik elektryczny (nie wiem dokładnie jak to jest w hondzie zrobione). Cena ta > kiego

Re: Hyundai i40 sedan | Pierwsze zdjęcia

Do wyboru będą dwa diesle 1,7 l. o mocy 115 (Blue Drive) i 136 KM. Ten ostatni będzie prawdopodobnie najchętniej wybierany przez klientów. Pod maską będzie montowany także benzynowy silnik o pojemności 2,0 l. z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 177 KM. Współpracując z sześciobiegową skrzynią

Re: Jazz - nowy ekolog w rodzinie

Ciekawe jak się będzie hybryda spisywać. Jeżeli tak jak ma być w Peugocie 3008 że skomasowany prąd starczy na przejechanie 3-4 km to szczerze wolę VW Polo z nowym silnikiem 1,2 Blumotion gdzie spalanie wychodzi na poziomie 2,5l/100km, a emisja spalin to 70g/km. Zobaczmy że zwykły silnik benzynowy

Re: oszczędny diesel na dojazdy do pracy

edekmacedonski napisał: > A może lepiej zainwestować w auto z prostym silnikiem benzynowym i założyć inst > alację gazową? Diesel wyjdzie drożej, a niezawodność tych silników to obecnie - > tak jak pisałeś - mit. Masz rację. Diesel wcale nie jest oszczędny : 1. Diesel jest droższy w

Re: Szklanka wody oszczędza paliwo

silniki - czy to diesle czy benzynowe. W napędy elektryczne nie ma co wierzyć, bo po co komu auto które przejedzie max 100 km a potem go trzeba ładować?

Re: Amerykanie wolą Diesla od hybrydy

najlepszym rozwiązaniem są silniki benzynowe i takie właśnie w miażdżącej większości wybierają ci "głupi" Amerykanie. @kraten Hybrydy to bez wątpienia przyszłość, chyba tylko ciemne masy i niedouczone pokolenie "anty-eko" tego nie rozumieją. Tradycyjne silniki osiągnęły już kres rozwoju

Błąd na błędzie.

przeze mnie źródło podawało te wyliczenia dla samochodowych źródeł energii o pojemności 20kWh. Oszczędny silnik benzynowy zużywa 290g benzyny na każdą wyprodukowaną kWh. Czyli pakiet baterii o pojemności 20kWh odpowiada 5,8kg benzyny (czyli 8 litrów)... Moje porównanie więc uwzględniało już dupowaty

Re: Kombi do 20 tys. Kamila prosi o radę.

.0 (silnik 1.6 jest trochę za słaby do kombi), silniki te są dość oszczędne i idealnie nadają się do gazu lpg. Serwis i części bardzo tanie b) Opel Astra II Combi z benzynowym silnikiem 1.8 lub większym. Też oszczędny, nadaje się do gazu, serwis i części bardzo tanie. Jak

Re: list od Volvo Cars Belgium

> Każdego z silnikiem diesla i filtrem cząstek stałych. No bo w benzynowych racze > j > oleju nie przybywa. Czy może jestem w błędzie? Nie, nie jesteś. Tylko Polska to taki kraj, gdzie do miasta kupuje się diesla. W korkach dizelek w porównaniu z trasą, wcale nie jest za bardzo oszczędny

benzyna a turbo benzyna

Czy ktoś z Was wie dlaczego równolegle te same modele sprzedawane są z silnikami benzynowymi turbo oraz bez turbo ? Na przykład Renault wprowadziło silnik 1.2 TCE 100 KM, który pali tak jak 1.2 a moment ma jak 1.6 - czyli jest silnikiem bardziej oszczędnym i dynamicznym niż 1.4 98 KM bez turbo

Re: gratuluję poczucia humoru ;-)

warnijak napisał(a): > > Czasy oszczędnych i niezawodnych Diesli się już skończyły...: > > nie tylko diesli zresztą. poza tym ogólnie czasy trwałych i niezawodnych produk > tów (w zasadzie w każdej dziedzinie) odeszły do lamusa > zauważ, że coraz więcej silników benzynowych

jakie różnice silnik VW 1.6 8 a 16v?

zastanawiam się nad jakimś Toledo czy Borą z oszczędnym benzynowym silnikiem. Myślałem że 1.6 występował wyłącznie w wersji 8zaworowej, a na motofakty.pl pojawiają się te dwie konstrukcje. wersja 16v jest żwawsza i oszczędniejsza. nie odbija się to znacząco np. na trwałości czy cenach części? Czy

Re: Subaru Forester 2.0 D | Za kierownicą

, że dopiero benzyna jest naprawdę terenowa Terenowa to może przesada, ale Forester z benzynowym silnikiem to naprawdę bardzo sensowny SUV - bo jednocześnie całkiem nieźle radzi sobie w terenie (AWD, prześwit, reduktor), a z drugiej strony na drodze (niski środek ciężkości). Niestety, dobrą opinię

Re: TOP 10 | Auto dla studenta

STRONA 5: Nissan Micra fot. autotrader.pl | Nissan Micra 1.0 1997 r. Druga generacja Micry (K11) doskonale trafiła w gusta Europejczyków i jako pierwsze japońskie auto, zdobyła na Starym Kontynencie tytuł Samochodu Roku 1993. Miła dla oka sylwetka, oszczędne silniki benzynowe i niezawodność

Re: Wróciłem z Omis Koszty i przeliczenie kursów

Rozmowy ciąg dalszy... Przejrzałem silniki Toyoty Yaris od 1999 do 2011 i nie znalazłem silnika benzynowego 1,4. Może miał Pan błąd w dokumentach, może masz specyficzny model. Takie znalazłem : Lista silników Toyota Yaris I (od 1999 do 2005) Silnik Raportów Średnie spalanie - Silniki benzynowe 1

Re: Amerykanie wolą Diesla od hybrydy

benzynowej, który wcisnął mi jesienią letnie mówiąc że to zimowe i później strąciły się parafiny) oraz że diesel zużywa w korkach b. duże ilości paliwa, podczas gdy hybryda wtedy symboliczne (jedzie wtedy na silniku elektrycznym). Z drugiej jednak strony, gdy jeździ się normalnie to silniki dieslowskie są

Re: jakie auto do miasta: diesel czy benzyna z ga

. Tanie proste instalacje LPG nie są dużo warte, a to o nich piszą wciąz ci którzy na taką tanią instalcję się skusili i wciąż narzekają na gaz. A najlepiej to sobie pzreliczyć, bo po pierwsze benzyna i ropa kosztują tyle samo, po drugie, diesle w porównaniu z małymi oszczędnymi silnikami benzynowymi nie

Re: Dlaczego Astra 1,4 16 pali aż dychę po mieści

Bez przesady że ma tyle palić. Astra to nie polonez. Astra ma oszczędne silniki benzynowe. Zmień serwis na jakiś co się specjalizują w Oplach. Niekoniecznie ASO bo tam ceny usług wysokie.

Re: Wróciłem z Omis Koszty i przeliczenie kursów

Bez licytacji: Jeżeli piszesz, że silnik 1.4 w Toyota Yaris to Diesla. Porównanie silnika benzynowego do diesla jest bez sensowne. Po drugie napisz ile Ci zajmuje droga do Chorwacji. Jak napisałem we wcześniejszych postach raczej nie oszczędzałem silnika. Gdybym jechał ok 100 km / h to spalanie

"GP": Polacy nie chcą już jeździć na LPG

Inna sprawa to to, że od paru lat silniki benzynowe są coraz bardziej oszczędne. Moja Xsara II 1.6i 16v z 2000 roku pali średnio 7,2 benzyny na 100, przy czym 45% to jazda miejska, reszta poza miastem, a przecież to i tak nie jest szczyt oszczędności. Więc po co miałbym zakładać gaz

Re: ekonomiczne samochody? powinni tego zabronic

Zawsze uważałem, że większe silniki (benzynowe) to lepsze rozwiązanie. W mieście większość jeździła by wolniej no bo takie autko dużo pali. No i byłoby ciszej - duży silnik wbrew pozorom jest cichszy. W trasie przy prędkościach rzędu 100-140 również ciszej (większy komfort) i spalanie bez tragedii

Re: BMW X1 xDrive28i | Koniec z tradycją

Spalanie jest tu clue problemu. 7,9 to może tylko laboratoryjnie, ale nie da się też tego wykluczyć. Ostatnio BMW udało się zrobić parę silników, które są faktycznie całkiem oszczędne, i to w realnych testach. Na przykład benzynowy biturbo/turbo 3,0 albo 163-konny diesel 2,0, który w modelu 320d

Re: Fenomen VW

silnik, palił ok 6 l w trasie i 8 w mieście. Porównywalny francuz czy niemiec z silnikiem benzynowym spaliłby 1-2 l więcej. > > > Toyota ma jeszcze CVT > Gdzie i w jakim aktualnym modelu? Chociażby we wszystkich modelach hybrydowych (Prius, Auris HSD, nowy mały Lexus) oraz w Avensisie i

Re: Dacia Sandero.

cloclo80 napisał: > Ośmiozaworowe staruszki pamiętające jeszcze czasy pierwszej generacji > Megane. Owszem są tanie, ale będą oszczędne tylko przy założeniu, że kierowca > nie będzie przekraczać 90km/h. A jeździłeś autem z takim silnikiem? Ja jeździłem 3 lata 1,4 eco 70 KM był to obcięty

BMW i PSA Peugeot Citroën wspolnie skonstruują...

BMW und PSA Peugeot Citroën skonstruują wspolnie silniki benzynowe München (AFP) - Monachijski konzern samochodowy BMW i francuska auto-grupa PSA Peugeot Citroën skonstruowaly w/g wspolnie opracowanego pilotowym programie szczegolnie oszczędne silniki benzynowe dla malych

Re: Wazne, aby postep nie przeslonil nam podstepu

. Jeśli fordowski diesel, to 1,8 tdci w Focusie II, dopracowany i bezawaryjny jak na diesla, a gość wie co mówi. Sam jeżdżę 30 000 rocznie, mam prosty, oszczędny i dynamiczny silnik benzynowy w Focusie. Nie chcę diesla, bo z racji pracy mam w znacznej części zwrot kosztów dojazdu, więc wydatki na paliwo

Re: Spalanie duzego minivana

warunkach 2 litry więcej, Sienna 3.5 - 3 litry więcej. W mieście różnica jest jeszcze większa - Previa pali ok. 12, Sienna ok. 15-16 litrów, moje Verso 9-10. Przy czym benzynowe Verso nie jest najbardziej oszczędnym kompaktowym minivanem. Ale nie ma też - jaki napisaleś - o 1/2 czy 1/3 mniejszych możliwości

Re: Motodziennik: Kłopotliwe diesle

kilometrów? Ja spokojnie kupię sobie jakiś duży, mocny, benzynowy silnik. Jeżdżę niewiele - przez cały okres eksploatacji na paliwo wydam i tak mniej, niż wielu na naprawy swoich "oszczędnych" diesli.

Re: wątek motoryzacyjny

Nie jestem może ekspertem, ale na tyle co wiem to: - diesel cenowo juz chyba podobnie do beznyzy, roznica nie jest taka znaczna, ale taki silnik jest oszczędniejszy - mniej spalają, są mocne, ale nie lubią "gazowania" - benzynowe spalają nieco więcej, ale szybciej na nich rozwijasz

lista najoszczędniejszych aut benzynowych i diesli

Lista realnie najoszczędniejszych aut z silnikami benzynowymi i diesla na rynku: www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html - z benzynowych to hybrydy: Toyota Prius II i Honda Civic, ale to już auta duże w porównaniu do mikrosamochodów, także kosztowne w kupnie gdyż mocno trzymają wartość

Re: auto za 23 tys złotych - ma się nie psuć i je

No to ja nie wiem, jak ty jeździsz tymi dieslami. Może masz ten sam problem co ja miałem, tylko w drugą stronę. Przyzwyczajony do jazdy dieslami o normalnej pojemności (1.7, 1.9, 2.0) musiałem chwilę rozkminiać, jak oszczędnie i sensownie jeździć benzynową popierdółką 1.3. Miałem kiedyś Mazdę 323

Re: Filtr DPF - kosztowna ekologia

cenie paliwa, tylko z faktu, że tego paliwa zużywamy mniej. Jednakże zaczęły się pojawiać oszczędne silniki benzynowe, więc przy wyborze następnego samochodu trzeba się będzie dobrze zastanowić, co kupić. 3. Przestańcie opowiadać głupoty, że trzeba przejeżdżać 30 tys. km rocznie, żeby się diesel

Re: Lista cen Opla Insigni

np. taki 2-litrowy silnik niedoładowany benzynowy oferuje opcję oszczędnej jazdy i jazdy dynamicznej w wysokim zakresie obrotów na tyle, na ile pozwoli 140 koni mechanicznych. Silnik 2.0 turbo oferuje bardzo zbliżoną (lub nawet nieco lepszą w sensie zużycia paliwa) opcję jazdy ekonomicznej w dolnym

Re: jaki mały miejski samochód automat w dieslu?

cassis napisała: > przepraszam > Z SILNIKIEM DIESLA Dziękujemy :) A tak przy okazji - jeżeli benzynowy z instalacją gazową, to tutaj masz kalkulator kosztów, który możesz przedstawić oszczędnemu małżonkowi. Jeżeli rzeczywiście dzień w dzień samochód będzie robił 60km, to instalacja

Re: Auto dla studentki - Smart? Czy wybrać coś in

mniej oszczędnych polecam Mitsubishi Colt. Trochę większy, ale bezpieczny i mało psujący się. Niestety, najmniejszy silnik to benzynowy 1.3. Polecam "japończyki", wiem, może trochę stronniczo, ale mieliśmy w rodzinie na 4 kierowców 2 fiaty, 2 renault, opla, seata, mazde, toyote i honde i

Re: Liderzy w klasie Premium

tyle dopłacił, gdyby ktoś chciał mi to zabrać. Drugi litr wynikał z trochę przesadnej elastyczności i żwawości silnika. Teraz wstawiane do foresterów silniki 2,0 benzynowe są o litr bardziej oszczędne i podobno równie dobre. Pomijam pseudo-wady takie jak mało bajerancki kokpit, bo uważam, że jest

Chyba zostanę skodziarzem :(

A było to tak: zastanawiam się nad zmianą samochodu. Szukam nowego, miejskiego lecz pakownego auta z możliwie najmocniejszym (ale oszczędnym) silnikiem benzynowym za 40-45 tys. Auto MUSI oprócz pakownego wnętrza posiadać regulację fotela kierowcy w pionie, kierownicę regulowaną w dwóch

Re: Skoda ??? Czy kasy szkoda ??? Fabia

Polecam silnik benzynowy 1.4 16V 75KM. Silnik elastyczny ładnie ciągnie w zakresie 2.5 - 4.5 tys obrotów. Ładna kultura pracy, oszczędny. Brakuje mu trochę mocy jak samochód załadowany (kombi) i klima włączona. Silnik czeski 60KM ma dwie zalety w porównaniu do w/w: Jest cichszy i tańszy w

Re: Pytanie o RAV4.

,wnętrze smutne i kiepsko wykończone,jednak solidnie.Generalnie są lepsze auta:) ja szukałbym RAV4 z silnikiem benzynowym 2.0 150KM-dość udany,względnie oszczędny,auto z nim pod maską sprawnie się porusza,choć troszku jest mało elastyczny. Santa Fe odpuściłbym,bo jezdzi tak jak wygląda-po starokoreańsku

Re: rodzinne auto

oszczędnym silnikiem benzynowym, bez turbo. Np. Toyotę Previę II generacji 2.4 benzyna, a z mniejszych Mazdę 5 2.0 benzyna. Nic mi specjalnie innego do głowy nie przychodzi co byłoby oszczędne, bezawaryjne i pojemne. Corolla Verso będzie za mała, Kia Carnival awaryjna, auta typu Oddyssey czy Sienna za dużo

To nie jest dziwna sytuacja.

przekonać klientów, że droga oszczędnego ekologa to nie jest droga od silnika benzynowego do silnika diesla, tylko do silnika elektrycznego. Via hybryda. Nie mówiąc już o baaardzo dyskusyjnej ekologiczności diesli. Dlaczego nie ma autogazu? Bo Amerykanie dopiero zaczynają oszczędzać. Jak ktoś przesiada się

Re: Honda Insight w Polsce od 75 900

pewnością opłaci finansowo, a dzięki technologii stosowanej w produkcji 10 lat można nie obawiać się problemów eksploatacyjnych. No i do tego benzynowy silnik Hondy to nie jakiś grzechotnik, a pięknie brzmiący bączek. Osobiście wolałem 90 KM w hondowskiej benzynie niż 109KM w mercedesowskim grzechotniku

Postęp w silnikach wysokoprężnych.

zużycia paliwa a konkretnie ON można dojść jadąc taką prędkością. Na foto widać zużycie1 od wyjazdu a zużycie2 od skasowania na A4. Zmierzam do tego, że w silnikach benzynowych takie zużycie jest nierealne przy takiej pojemności silnika, mocy i masie samochodu. Silnik 3l dyzel o mocy 215KM http://img294

Re: mazda cx7 czy toyota rav4

, byłabyś z nich zadowolona. Verso z silnikiem benzynowym 1.8 jest tak oszczędne, że gaz sobie odpuść, to auto pali 7-7.5 po trasie, ok. 9 po mieście. S- MAX z kolei raczej z dieslem. Piękne, eleganckie i wygodne auto, choć jak to w Fordzie czasem coś może się zfordzić. Ale warto. Z kolei Verso sam mam

Re: Małe autko.

są tanie w nabyciu, w wersji sedan lub kombi bagażnik spełni Twoje oczekiwania. Jako silnik wchodzi w grę chyba tylko benzynowy 1.4 MPI, bo oszczędne dieselki SDI będą w tej cenie miały raczej bardzo wysokie przebiegi. -- sniperslaststand.blogspot.com

Re: CLIO czy CORSA ?

,wukład kierowniczy elektrycznie wspomagany pracuje bardzo sztucznie,silnik nie jest oszczędny,wyposażnie jest dziwne(wersja Edition 100-4xpp,ABS,welur,ale nie ma centralnego zamka,a szyberdach jest na korbkę!,w ogóle pokładowej elektryki),nadwozie jest słabo zabezpieczone,wiązka z tylnej klapy do boczka sie

Re: benzyna a turbo benzyna

andip napisał: > Czy ktoś z Was wie dlaczego równolegle te same modele sprzedawane są > z silnikami benzynowymi turbo oraz bez turbo ? Na przykład Renault > wprowadziło silnik 1.2 TCE 100 KM, który pali tak jak 1.2 a moment > ma jak 1.6 - czyli jest silnikiem bardziej oszczędnym

Re: Nowy silnik z Polski

prozac, którym posiadacze złomu z poprzedniej epoki leczą swoje kompleksy. Sorry winnetou, ale bliska przyszłość należy właśnie do takich małych oszczędnych diesli (a daleka przyszłość do samochodów elektrycznych na akumulator). Paliwożerne benzynowce o nonsensownej charakterystyce silnika (największa

Nowy silnik Suzuki - 3,05 litra benzyny na setkę!

Suzuki testuje właśnie nowy silnik benzynowy 1.2, który zużywa 3,05 litra benzyny na 100 km. Celem jest zejście poniżej granicy 3 litrów. Silnik będzie napędzał mały samochód, który zastąpi Wagona R+ w 2007 roku. Wczesny concept car (Splash) zostanie zaprezentowany w tym miesiącu. To nie koniec

Re: Fenomen diesla.

Śmiecie. Dwumasowe koła zamachowe ma teraz chyba każdy doskonały benzynowy silnik od Volvo. Awaria rozrządu dziś pewnie też załatwi benzynowca tak samo boleśnie co diesla, bo benzynowce też mogą być kolizyjne. Moje auto ma jedną turbosprężarkę od 350kkm. Wpisujesz się modelowo w kanon bajkopisarzy i

Re: takie tam przemyslenia

> > *silnik mało dynamiczny,ale oszczędny > > jtd malo dynamiczny? , do czego porownujesz ? do subaru imprezy? jezeli chodzi o dynamike to rewelacja, zwłaszcza silniki JTD, jezeli ktoś chce mocniejszych wrazen to polecam 2.4 JTD lub benzynowy 2.0 20V, mają umiarkowane zużycie paliwa

Re: Corolla i Gaz???

popieram ianusza. Zastanów się kilka razy nim założysz gaz do czegoś nowszego/mniejszego niż Omega 3.0 rocznik 92 :-). Im nowszy lub bardziej oszczędny silnik benzynowy tym zysk z założenia gazu mniejszy. U mnie w silniku 1.6 AEE od VW nie mogę na gazie zejść poniżej 9 litrów LPG/100km + dość

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

, ale autorzy testu nie spodziewali się, że przewaga niewielkiego silnika TSI pod względem przyjemności z prowadzenia będzie aż tak duża. Wprawdzie to szczytowe osiągnięcie downsizingu jednostek benzynowych nie jest w stanie na razie zagrozić nowoczesnemu silnikowi diesla pod względem oszczędnego

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

, ale autorzy testu nie spodziewali się, że przewaga niewielkiego silnika TSI pod względem przyjemności z prowadzenia będzie aż tak duża. Wprawdzie to szczytowe osiągnięcie downsizingu jednostek benzynowych nie jest w stanie na razie zagrozić nowoczesnemu silnikowi diesla pod względem oszczędnego

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

, ale autorzy testu nie spodziewali się, że przewaga niewielkiego silnika TSI pod względem przyjemności z prowadzenia będzie aż tak duża. Wprawdzie to szczytowe osiągnięcie downsizingu jednostek benzynowych nie jest w stanie na razie zagrozić nowoczesnemu silnikowi diesla pod względem oszczędnego

To nie samochód na autostrady ani do miasta

To samochód na pustynię. Taki silnik 101 KM jest na tyle oszczędny, że mając 2 beczki ropy, pełny bak, beczkę wody, parę zapasowych kół, można przejechać z Port Sudan do Timbuktu bez tankowania. Co całkiem ważne, bo po drodze nie ma stacji benzynowych... -- Salaamu Wa-alleikum Chaladia

Re: wybory finansowe

jest znacznie bardziej komfortowy niż nowy za 60, bo można za te pieniądze (15k) kupić świetnie wyposażonego używanego Avensisa, Accorda, 406, Passata, Lagunę itd jeszcze z rozsądnego rocznika albo za 60k nowego kompakta, słabo wyposażonego i z niezbyt oszczędnym, a słabym benzynowym silnikiem. Co do

Re: Chińskie elektryki jadą do Polski

trasie i 8 litrów w mieście, to zbudowana na nim hybryda zużyje 6 litrów w trasie i 7 litrów w mieście. Więcej daje niski opór powietrza i oszczędny silnik (na tym zresztą głównie opiera się oszczędność Priusa). @phodopus Spece od finansów nie śpią po nocach, głowiąc się jak obłożyć akcyzą prąd do

Re: Corsa na miasto...opinia

zupełnie podłużnic). Co do silników, to godne polecenia w Corsie są chyba tylko dwa. 1,4 z jednopunktowym wtryskiem (60KM) - w miarę oszczędny, idiotoodporny i bardzo wytrzymały (mam Astrę z tym silnikiem i poza brakiem mocy na nic nie narzekam). Albo... 1,4 z wielopunktowym wtryskiem (82KM). Trochę

Re: Golf IV, 1.4-ile ma palic?

7,5 to zuzycie w cyklu mieszanym, prawdopodobnie 50% miasto-50% trasa. Golf IV waży nieco więcej niż clio:). Poza tym benzynowe silniki VW nie są oszczędne. Dalej twierdzę, że zuzycie masz w normie. Sprawdź jeszcze filtr paliwa i filtr powietrza. pzdr

Re: Astra 1.7 DTI z silnikiem ISUSU - pomocy

Silniki te są montowane w oplach od dawna, na samym początku były montowane silniki opla do roku 91(lub coś koło tego) lecz nie była to najlepsza konstrukcja jakieś 57 KM. Od 1992(lub coś koło tego) prawie każdy opel z silnikiem 1,7D lub TD jest Isusu, Są to dosyć wytrzymałe i oszczędne silniki ale

Re: Passat CC - mam zamiar kupić i zastanwiam się

silnikami wysokoprężnymi. Pamiętaj o wrażliwości filtra cząstek stałych (DPG) na niedogrzanie przy częstych i nie zbyt długich przebiegach miejskich. Wymiana jest bardzo kosztowna- i co z tego,że po mieście mało pali. Ze skrzynią DSG model benzynowy będzie bardzo oszczędny. Na pewno bardziej niż manual

Re: Skoda, Vw czy Fiat?

samochodem dynamicznym i oszczędnym jednocześnie (średnie spalanie ok. 5 l., miasto: 6 i więcej, trasa: 4 i więcej), do tego ma przeglądy co 30 tys. km albo 2 lata. Samochód ma proste i żywotne zawieszenie, silnik na dystansie 250 tys. km wymaga jedynie wymian oleju co 30 tys. km i filtrów (w międzyczasie