auto duże i małe spalanie

sprawdź też:

samochód

Moto.pl

Poznań Motor Show 2016 | Citroen Spacetourer przyjeżdża do Polski

Poznań Motor Show 2016 | Citroen Spacetourer przyjeżdża do Polski

W Poznaniu oficjalną polską premierę będzie miał nowy duży Citroen, który może służyć jako praktyczny van. Na jego pokładzie bez problemu zmieści się 9 osób

Tanie i niedoceniane, czyli auta, których nie chciałeś kupić, a warto

Wybraliśmy dziesięć modeli, które można dziś kupić po niewygórowanej cenie, a świetnie sprawdzą się w roli pierwszego auta lub samochodu do zadań specjalnych

Peugeot 208 GTi | Test | Miejski Król Lew

Na początku lat 80' Francuzi wypuścili na drogi 200 sztuk 200-konnego Peugeota 205 Turbo 16. Teraz, po ponad 30 latach, w ofercie Peugeota znowu pojawiło się równie mocne małe auto. Peugeot 208 GTi ma nawet 208 KM

Salon Genewa 2015 | Kia Picanto FL | Good Morning

Salon Genewa 2015 | Kia Picanto FL | Good Morning

. Z pewnością w ofercie pojawią się nowe kolory lakierów i wzory felg. We wnętrzu nie widać znaczących zmian, można liczyć co najwyżej na zastosowanie lepszych materiałów wykończeniowych. Nowością jest pakiet sportowy zmieniający nieco wygląd małego auta i czyniący z niego optycznego "

Salon Genewa 2016 | Skoda VisionS | W oczekiwaniu na dużego SUV-a

Salon Genewa 2016 | Skoda VisionS | W oczekiwaniu na dużego SUV-a

płynnie przechodząca w mały spojler, wyraźne wcięcie pośrodku klapy bagażnika, reflektory (wariacja na temat tych, które zaprezentowano dwa lata temu w VisionC), dwie duże końcówki wydechu oraz LED-owa listwa ciągnąca się wszerz całego tyłu, która będzie pełnić rolę światła stop. Skoda VisionS mierzy 4

Fiat 500 TwinAir Turbo | Test | Przepis na sukces

Fiat 500 TwinAir Turbo | Test | Przepis na sukces

lampy. W opcjach znalazły się nowe możliwości personalizacji (lakiery i felgi). Tylko tyle. I bardzo dobrze! To w dalszym ciągu stylowe, klasyczne i wyróżniające się na drodze auto. Taki mały stylistyczny majstersztyk, któremu nie straszny ząb czasu. Ten sam retro styl cieszy oko we wnętrzu. Testowany

Boisz się tanich diesli? Tych możesz być pewny

Boisz się tanich diesli? Tych możesz być pewny

ogłoszenia Peugeot 206 to bardzo popularny samochód na polskich drogach. Auto znajdowało się bardzo długo w produkcji (od 1998 do 2010 roku, a poza Europą nawet do 2012) i pod maską małego Peugeota pracowało kilka różnych diesli. Możemy tu wymienić 1.9 D, 1.4 HDI, 1.6 HDI oraz 2.0 HDI. Z perspektywy

Volvo 480 | Test | Turbożaba

Volvo 480 | Test | Turbożaba

Kryzys paliwowy lat 70. dał się wszystkim mocno we znaki. Dla Volvo posiadającego w ofercie duże, paliwożerne auta, był to impuls do zmiany filozofii myślenia i zapoczątkowania prac nad nowym, bardziej ekonomicznym, przestronniejszym i nowocześniejszym modelem niż te dotychczas produkowane. Jeszcze w

DS4 Crossback 1.6 165 THP | Test | "Ale ja naprawdę nie jestem Citroenem!"

DS4 Crossback 1.6 165 THP | Test | "Ale ja naprawdę nie jestem Citroenem!"

małym nakładzie środków stworzono świetnie wyglądające auto. Wyjątkowa stylistyka to jeden z największych atutów DS4 Crossback. Auto prezentuje się po prostu zjawiskowo i potrafi wywołać małe zamieszanie na ulicy. Przechodnie czasem się za nim oglądają, a kierowcom zdarza się zawiesić na DS-ie oko na

Renault Clio Grandtour GT | Test | Ostre pazurki

Renault Clio Grandtour GT | Test | Ostre pazurki

w skrócie Renault Sport są oznaczenia GT. Kierownica, przełączniki, panel centralny, czy materiały użyte do wykończenia wnętrza są identyczne dla wszystkich droższych specyfikacjach Clio i równie dobrze spasowane. Są też dodatkowe elementy: duże logo GT na dole kierownicy, manetki pod kierownicą

Suzuki Celerio vs. Mitsubishi Space Star | Konfrontacja | Wcale nie takie drogie

Suzuki Celerio vs. Mitsubishi Space Star | Konfrontacja | Wcale nie takie drogie

wysokie, ale patrząc pod kątem nie rzuca się to w oczy. Duże przednie lampy na żywo robią lepsze wrażenie niż na zdjęciach, tak jak całe auto, ale tylny pas nie jest popisem stylistów. Mitsubishi jest nieco szersze i dłuższe, przez co proporcje wydają się lepsze, jednak Space Star nie oferuje żadnych

Szkoła Auto | Zimowy eco driving

Szkoła Auto | Zimowy eco driving

Policja się szkoli | Drogówka na torze "Kielce" Po pierwsze - opony. Należy o nie dbać bez względu na porę roku, ale ich stan szczególnie w warunkach zimowych ma duże znaczenie. Przede wszystkim wymieńmy opony na zimowe. Jeśli zastanawiamy się nad zakupem nowych, pomyślmy o oponach typu

Volkswagen up! 1.0 TSI | Pierwsza jazda | Pięćsetce wyrósł groźny rywal

Volkswagen up! 1.0 TSI | Pierwsza jazda | Pięćsetce wyrósł groźny rywal

multimedialny i plastiki we wnętrzu), ale w segmencie trudno znaleźć lepsze auto. Nowy up! to równie dobry wybór, co Fiat 500. Tylko od preferencji kierowcy zależy, czy wybierze retro Fiacika, czy nowocześniejszego upa. Z obydwu aut powinien być równie zadowolony. Gaz Silnik, frajda z jazdy, niskie spalanie

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VII | W mieście

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VII | W mieście

wyżej niż w normalnym samochodzie osobowym, a dzięki temu widzimy więcej. W obserwowaniu tego co się dzieje na ulicach jak i podczas parkowania przydadzą się duże powierzchnie przeszklone. Wyżej zawieszona karoseria sprawia, że nie straszne nam wysokie krawężniki, torowiska i miejskie dziury. To auto

Opel Karl | Pierwsza jazda | Stara szkoła, nowy uczeń

Opel Karl | Pierwsza jazda | Stara szkoła, nowy uczeń

wystarcza, żeby sprawnie rozpędzać Karla. W czasach turbodoładowanych jednostek, których charakterystyka pracy i spalanie pozostawiają często sporo do życzenia, ten trzycylindrowy silnik może okazać się złotym środkiem. Po ruszeniu z miejsca 100 km/h pojawi się na liczniku po niespełna 14 sekundach

Spadła emisja CO2 - na papierze

Spadła emisja CO2 - na papierze

nie odpowiada realnym wynikom spalania osiąganym przez kierowców, nie ma ani słowa. A odchyłki są spore i wynoszą od 15% do nawet niemal 30%. Przyszłość motoryzacji? Elektryczna hybryda auta i motocykla W 1995 roku średnia emisja CO2 dla samochodu osobowego w Europie wynosiła 186 g/km. Jak podała

Honda Civic Type R vs Subaru WRX STI vs Mazda MX-5 | Sposób na emocje

Honda Civic Type R vs Subaru WRX STI vs Mazda MX-5 | Sposób na emocje

. To auto, które zawsze oferowało miks tego, co najbardziej cenię sobie w samochodach, ale nowa Honda Civic Type R zrobiła na mnie piorunująco dobre wrażenie, i miałbym spory dylemat. Mazda, chociaż jest świetnym autem, zajmuje w mojej klasyfikacji trzecie miejsce, bo jestem na nią za duży. Małemu

Honda Forza 125 | Test | Król klasy 125 ccm

Honda Forza 125 | Test | Król klasy 125 ccm

tys. zł, lecz w zamian otrzymujemy najwyższą jakość wykonania i dbałość o najdrobniejszy szczegół. Jednym z takich skuterów jest prezentowana Honda Forza 125. Prestiż przez duże P Forza różni się od przeciętnego skutera praktycznie każdym elementem. Znakomite wrażenie robią solidne i precyzyjnie

Fiat Panda Cross 4x4 | Test | Droga zabawka

Fiat Panda Cross 4x4 | Test | Droga zabawka

. Ale duże miasto, to także duże wyzwania. Progi zwalniające, wysokie krawężniki, nieutwardzone drogi na przedmieściach to zmora tych, co na co dzień użytkują twardo zawieszone auta. Panda Cross do nich nie należy. Wręcz przeciwnie, zawieszenie jest miękkie i w połączeniu z dużym skokiem pozwala niemal

Renault Megane GT220 | Test | Wypełnić lukę

Renault Megane GT220 | Test | Wypełnić lukę

wystarczająco dużo, by zapewnić doskonałe osiągi przy rozsądnej cenie. Coraz więcej marek włącza do swojej oferty takie "prawie" sportowe modele. Renault ma na tym polu do zaoferowania Megane z 220-konnym silnikiem i to do wyboru w jednym z trzech rodzajów nadwozia. Francuzi postawili na nazwę GT

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

. W efekcie wsiadamy do nowoczesnego samochodu i mimo dużo większej mocy mamy wrażenie, że ono wcale "nie jedzie". Koszty paliwa to nie wszystko. Bardziej restrykcyjne normy emisji to większa komplikacja silników (filtry cząstek stałych, AdBlue itp., doładowanie silników o małych

Mazda 6 2.2 Skyactive-D AWD | Test | Ostatnie takie kombi?

Mazda 6 2.2 Skyactive-D AWD | Test | Ostatnie takie kombi?

i bardziej zwinnego auta. Pozytywne wrażenie robi także komfortowe, ale stosunkowo sztywne zawieszenie. Po prostu ma się frajdę z jazdy z tym autem. Dla pasażerów miejsca również jest wystarczająco dużo. Mimo tego, że japońskie kombi ma nieco krótszy rozstaw osi od sedana, nawet pięcioosobowa

Amerykanie wybierają | Najlepsze silniki 2015

Amerykanie wybierają | Najlepsze silniki 2015

W jakim aucie znajdziemy? BMW i3 Amerykanie wybrali 10 najlepszych ich zdaniem silników, jakie będą dostępne na tamtejszym rynku w roku 2015. Kolejność na liście jest zupełnie przypadkowa! Zaczynamy od konstrukcji z południa Niemiec i jednego z najciekawszych "zielonych samochodów"

Toyota Aygo X-Clusiv | Test | X-Rayed

możliwościami silnika. Toyota pracując nad nowym Aygo odwaliła kawał dobrej roboty. Poprawiono materiały, dodano bardzo duże możliwości personalizacji, wyciszono kabinę, powiększono bagażnik, a na tle bliźniaków auto wygląda naprawdę atrakcyjnie. Mimo większej masy osiągi minimalnie wzrosły, a spalanie

Twój pierwszy samochód | Sześć aut używanych do 10 tys. zł

antykorozyjnie (oczywiście mówimy o samochodach, które nie przeżyły bliskiego spotkania z innym pojazdem, lub "składania" jednego auta z dwóch). Polecamy silnik 2.0 HDi, jest to bardzo udana jednostka zarówno w wersji 8-zaworowej jak i stosowanej po liftingu wersji z 16-zaworami. Silnik cechuje się

Jaguar XF 2.0D | Pierwsza jazda | Dorosły kocur w modnym stylu

się klientom. Gaz Elegancki i sportowy wygląd, nowoczesne technologie, korzystny pakiet serwisowy i gwarancyjny Hamulec Za duże podobieństwo do mniejszego modelu XE, zbyt mała dynamika wersji 2.0 d Jaguar XF 2.0 iD4 R-Sport | Kompendium Nadwozie sedan, 4d Silnik Diesel, turbo, R4

Palący problem | różnice w zużyciu paliwa

zużycie?Nie zawsze. Norma NEDC (New European Driving Cycle) najlepiej pasuje do silników o małej pojemności z turbosprężarkami oraz do aut z napędami hybrydowymi. Nawet duże silniki bez systemu start/stop potrafią podczas jazdy uzyskać bardzo niskie zużycie. Wszystko przez to, że podczas pomiaru według

Producenci aut oszukują klientów! Manipulacje podczas testów

tego typu praktyki, bo jak zauważają brukselscy biurokraci, to producent auta płaci pieniądze, a instytuty homologacyjne konkurują o klientów. W maju 2013 roku ukazał się raport International Council on Clean Transportation, w którym wyliczono średnie spalanie samochodów na podstawie wyników dużych

Ford Focus ST TDCi vs. Bentley Continental GT V8 S | Test | Białe jest białe?

kierownica, są stonowane i klasyczne. W prezentowanym aucie elementem, który dodaje mu rasowości są czerwone akcenty tapicerki i przeszycia nicią w kontrastującej z czernią barwie. I kiedy zapowiada się, że odpalając silnik przejedziemy się po prostu dużym i wygodnym coupe, okazuje się, że Bentley pokazuje

BMW M | Po dobrej stronie mocy

czarne felgi. Niestety, jeżeli zamówimy BMW M6 z ceramicznymi hamulcami, to zaciski będą złote... pachnie to trochę wieśtuningiem, ale wobec całego auta to tylko mały szczegół. Jak przystało na "eMkę", w środku jest bardziej luksusowe niż sportowe. Nie zabrakło materiałów wysokiej jakości i

Nowe rozwiązania i samochodowe gadżety | Które są bez sensu?

okazje.info Kiedyś w przypadku samochodów liczyły się tylko frajda z jazdy i jego rozmiary. W dzisiejszych czasach nowe auta stają się centrami multimedialnymi. Duże kolorowe ekrany wbudowane w deskę rozdzielczą nie robią już na nikim większego wrażenia. Producenci zaczynają więc oferować łącza

Zaskarżyła Hondę, bo Civic za dużo pali

Jak pisze portal Motocaina.pl, według użytkowniczki auta Honda zapewniała, że samochód będzie spalał mniej niż 5 litrów benzyny na 100 kilometrów. Powódka argumentowała, że firma dokładnie wiedziała sprzedając jej auto w 2006 roku, że nie będzie ona w stanie osiągnąć zużycia paliwa na poziomie 4,6

Suzuki SX4 1.6 4WD - test | Za kierownicą

potrzebuje do dynamicznej jazdy. W trasie brakuje trochę "szóstki". Pozwoliłaby jeszcze odrobinę obniżyć spalanie w cyklu pozamiejskim. Według Suzuki wynosi 5,5 l/100 km i jest w pełni realne. Natomiast nie ma rady na duże zapotrzebowanie na benzynę w mieście. Ten silnik zawsze miał ten problem i

Mała moc, ale wrażenia znacznie większe | Silniki zaburtowe Suzuki

podobne cechy silników zaburtowych i jednostek montowanych w samochodach to ilość cylindrów, opisane silniki są trzycylindrowe, a w trakcie pływania spalają około 8-9 litrów paliwa. Mimo zapowiedzi producentów właśnie tyle palą też silniki w małych miejskich autach. Różnią się jednak pojemnością i mocą

Audi A6 | Klasa premium w różnych wydaniach

mm oraz 2 912 mm rozstawu osi. Avant (wersja kombi) jest troszkę wyższy, o 6 mm, i o 10 mm dłuższy. Dzięki zabiegom inżynierów z Ingolstadt duże rozmiary nie wpłynęły na ociężałość - z podstawowym silnikiem A6 waży tylko 1 535 kg. fot. Michał Dek fot. Michał Dek fot. Michał Dek fot. Michał

Infiniti Q70S 2.2d | Test | Wszystko w pakiecie

złotych tylko po to, by jeździć niemieckim autem premium jest nieuzasadniony. Gaz Komfortowe zawieszenie, bogate wyposażenie seryjne, umiarkowane spalanie przy większych prędkościach Hamulec Niedzisiejsza grafika nawigacji, ergonomia wymagająca przyzwyczajenia, mały bagażnik Infiniti Q70 2.2d Sport

Auto Motor i Sport nr 10/2013

Zmodernizowany Hyundai ix35 otrzymał nowe światła i mocniejszego "benzyniaka"Testy49 Wybór nieoczywisty Nie lubimy przepłacać, ale czasem warto zapłacić więcej, aby cieszyć się znacznie lepszym samochodem. Porównujemy 3 pary aut 56 Ekonomiczny typ Hybrydowa Toyota auris Touring - dużo pomieści i mało

Citroen C4 Cactus | Pierwsza jazda | Z innej planety

kolorystycznych. Znakiem rozpoznawczym tego modelu są gumowo-powietrze odbojniki "airbump" umieszczone pod przednimi i tylnymi lampami oraz na drzwiach bocznych. Mimo tego, że Cactus na zdjęciach może sprawiać wrażenie dużego crossovera, wcale takim nie jest w rzeczywistości. Niech was nie zmyli także

Porsche 911 Carrera RS | Test | Nocny drapieżnik

zwykła 911-ka jest zbyt ciężka, a do tego nawet z małym spoilerem z przodu auto ma kiepską aerodynamikę. Przy dużych prędkościach unosił się przód, zwiększając opory i nerwowość auta. Rozkład masy (60% na tylnej osi) powodował, że 911-ka potrafiła być w krytycznych sytuacjach nadsterowna jak diabli

Hyundai i10 1.0 Premium | Test | Skośnooki Europejczyk

warunkach miejskich. Do tego potrafi mało spalić. Hyundai i10 - Ogłoszenia Gaz Dynamiczny jak na swoją moc silniczek, doskonałe wyciszenie, komfortowe zawieszenie pozbawione stuków i dobić, spora przestrzeń wewnątrz Hamulec Zbyt mocne wspomaganie kierownicy, wysoka cena wersji podstawowej, duże spalanie

Porsche 911 Carrera RS | Test | Nocny drapieżnik

ciężka, a do tego nawet z małym spoilerem z przodu auto ma kiepską aerodynamikę. Przy dużych prędkościach unosił się przód, zwiększając opory i nerwowość auta. Rozkład masy (60% na tylnej osi) powodował, że 911-ka potrafiła być w krytycznych sytuacjach nadsterowna jak diabli. Ale doświadczenie Porsche w

Citroen C4 Aircross | Test | Chateau Japonaise, Vin de Pruneaux

Kia Soul II | Pierwsza jazda | Spójrz na mnie! Rodzina C4 jest już bardzo okazała. Hatchback, minivany Picasso (duży i mały), crossover Aircross, a niedługo także nieco mniejszy i tańszy C4 Cactus. Najmniej podobny do rodziny jest Aircross, czego powód jest prosty do wytłumaczenia. Za

BMW X4 oraz X3 | Pierwsza jazda | SAV i SAC

, jest więcej niż duże. Chociaż producent obiecuje wyniki w cyklu mieszanym na poziomie 7,4 l/100 km, to podczas spokojnej jazdy bocznymi drogami ledwo udało mi się zejść poniżej 10 litrów (bez wykorzystania trybu EcoPro). Średnie realne spalanie to moim zdaniem ok. 12 l/100 km. Układ kierowniczy w BMW

Mazda 2 1.5 SKY-G | Test | Mainstream zamiast niszy

Nowy Hyundai i20 | Pierwsza jazda | Wrodzona wszechstronność Co piąty nowy samochód sprzedawany w Europie należy do tzw. segmentu B, czyli samochodów małych. Klienci, którzy decydują się na nabycie małego auta szczególnie wrażliwi są na koszty związane z jego zakupem i - nawet bardziej - na koszty

Citroen DS5 1.6 THP | Test | Jedno ale

osiągom i... drogom o idealnie równej nawierzchni. Niski profil opon także nie pomaga w tłumieniu nierówności i w rezultacie DS5 nie oferuje zbyt wysokiego komfortu. Niestety kierowcy lubiący szybką jazdę też będą zawiedzeni, wspomaganie kierownicy jest nieco za duże, a podwozie, choć twarde, nie jest

Seat Ibiza Cupra 1.8 TSI | Pierwsza jazda | Upsizing

klimatyzacją jest mniej finezyjne, ale część przycisków zastąpiono praktycznymi pokrętłami. Powyżej zamiast radioodtwarzacza z CD i małym ekranikiem zamontowano będący na czasie system multimedialny z dużym 8-calowym ekranem dotykowym. Ruszam z lotniska pod Barceloną i niemal od razu wpadam na "A-drugi

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | Priapizm

, słusznych rozmiarów końcówki układu wydechowego, czerwone zaciski Brembo. Nie trzeba mieć bardzo wprawnego oka i dużej wiedzy motoryzacyjnej, żeby dostrzec, że chodzi w tym aucie o wyjątkową wersję, chociaż jak dla mnie wzór felg mógłby być inny, agresywniejszy, ciekawszy. Ważniejsze jednak od wyglądu jest

Audi TT Roadster 2.0 TFSI | Test | Zabawka na lato

generuje wystarczającą wartość mocy i momentu obrotowego (230 KM i 370 Nm), żeby Audi TT mogło przyspieszyć od 0 do 100 km/h w nieco ponad 6 sekund, generując przy tym basową ścieżkę dźwiękową, co jakiś czas przerywaną charakterystycznymi strzałami z wydechu. Świetna zabawa gwarantowana! W dodatku spalanie

Salon Genewa 2016 | SUV-y i crossovery | Ofensywa trwa

bagażnika, reflektory, dwie duże końcówki wydechu oraz LED-owa listwa ciągnąca się wszerz całego tyłu, która będzie pełnić rolę światła stop. W środku na kierowcę i piątkę pasażerów czeka eleganckie, białe i futurystyczne wnętrze z nowoczesnymi dużymi ekranami. Jak przystało na nowoczesny koncept

Peugeot 2008 1,2 Allure | Test | Tylko do miasta

małej kierownicy i stosunkowo bezpośredniemu układowi kierowniczemu mamy wrażenie pełnej kontroli nad autem. Zawieszenie, mimo tego, że przede wszystkim ma za zadanie dobrze amortyzować nierówności, jest w miarę sztywne Wnętrze jest obszerne. Kierowca mający nawet dwa metry wzrostu spokojnie znajdzie

Peugeot 2008 | Pierwsza jazda | W nowej roli

się i wciąż jest w pełni satysfakcjonująca. Także tych, którzy jadą na tylnej kanapie. Bagażnik ma stosunkowo dużą pojemność, na poziomie przeciętnych kompaktów, ale niektórzy konkurenci są lepsi. Nowości znajdziemy w palecie silników i układzie przeniesieniu napędu. Gama jednostek napędowych obejmuje

Lato bez dachu | Najtańsze i najdroższe kabriolety

nie rozpada. Oczywiście nie spodziewajmy się cudów - trzeba przyszykować się na duże przebiegi i roczniki zaczynające się od "19..", ale o to w tej trójce chodzi. Na dalszych stronach prezentujemy też młodsze i droższe auta. Tutaj mamy dwa najtańsze. Najbardziej budżetowe kabriolety na

Fiat Ducato | Pierwsza jazda | Potęga doświadczenia

wyjątkiem kierunku "prawy tylny skos", jak to w furgonie. Dobrze sprawdzają się duże, dwustrefowe lusterka. Mają odpowiednio duży zakres regulacji, co u konkurentów nie jest regułą. Fotel kierowcy i kierownica mogły by mieć nieco inaczej pomyślaną regulację. Przy tej, która jest nie każdy może

Suzuki Vitara | Pierwsza jazda | Powrót do korzeni?

, więc klienci Suzuki będą wybierali między powyższymi modelami. Różnica pomiędzy SX4 S-Cross a Vitarą nie jest duża i chyba tylko kwestia ceny wyjaśni to, który z tych modeli będzie sprzedawał się lepiej. Na wycenę Vitary musimy jednak jeszcze chwilę poczekać, a dla miłośników prawdziwych aut terenowych

Citroen C4 1.2 THP Selection | Test | Niedoceniony

auta. Gaz Duża ilość miejsca w środku, pojemny bagażnik, niskie spalanie przy delikatnej jeździe Hamulec Głośna reakcja zawieszenia na większe nierówności, zachowawcza stylistyka   Citroen C4 1.2THP Selection | Kompendium Nadwozie hatchback, 5d, 5-os. Silnik benzynowy, turbo, R3

Audi A1 FL | Pierwsza jazda | Techniczny lifting

. Decydując się na S line, oprócz pakietu stylistycznego, otrzymamy też atrakcyjnie wyglądające sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Niezależnie od foteli z przodu A1 i A1 Sportsback oferują wystarczająco dużo miejsca, z tyłu jest go tylko tyle, ile powinno. Seryjnie obie wersje opuszczają fabrykę

Toyota Prius | Cała rodzina zielonych aut

spodziewać się przekroczenia magicznej bariery miliona sprzedanych aut. Największym rynkiem dla małego Priusa jest Japonia (711 649 sztuk). Później są Stany Zjednoczone (prawie 110 tysięcy) i Kanada oraz Australia (w obydwu państwach sprzedaż nie przekroczyła 8 tysięcy aut). W Europie rolę Priusa C spełnia

Subaru BRZ | Test | Nawrócenie

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona Prace nad tym samochodem trwały kilka lat. Inżynierowie chcieli mieć pewność, że auto będzie dopracowane i spełni oczekiwania klientów. Jeszcze dekadę temu zachwytom nie byłoby końca, ale dziś, rozpieszczeni przez rosnącą niemal w geometrycznym

Volkswagen Taigun Concept

swojej ofercie dużego SUV-a - Touarega i kompaktowego Tiguana, postanowił dołożyć do portfolio także miejskie auto o zwiększonym prześwicie.Taigun (nazwa to anagram wspomnianego Tiguana), zbudowany na zmodyfikowanej platformie modelu Up!, mierzy 385,9 cm długości, 172,8 cm szerokości i 157 cm wysokości

Ford Ka 1.2 Trend+ | Test | Cena ma znaczenie

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl Ford wystartował od tego roku z promocjami i już widać efekty. Ka to obecnie najtańsze nowe auto na polskim rynku - kosztuje od 26 900 zł. Dla porównania "pięćsetka" to wydatek przynajmniej 37 900 zł, Skoda Citigo - 35 090 zł, Volkswagen up!- 32 500

Mercedes B 200 CDI |Test długodystansowy cz. IV | Tajemnica ukryta w skale

, dużego psa oraz sporo bagaży. O spalaniu już napisałem wcześniej. Komfortowo zestrojone zawieszenie i spora przestrzeń przeznaczona dla każdego z pasażerów sprawiły, że nikt po pięciogodzinnej podróży nie narzekał na zmęczenie. Poza tym jak na swoje nieco inne przeznaczenie znakomicie spisuje się na

Nowy Ford Mondeo | Pierwsza jazda | Nareszcie!

? Sprawdź ogłoszenia Niestety za nowocześnie zaprojektowaną karoserią nie podąża wnętrze. Deska rozdzielcza wygląda zbyt amerykańsko. Na panelu radia i klimatyzacji umieszczono mało przycisków, w zamian znajdziemy duże powierzchnie twardego plastiku. Spasowanie elementów kokpitu również mogłoby być lepsze

Mazda CX-3 1.5 Sky-D SkyPassion | Test | Kusi wyglądem

Citroen C4 Cactus 1.2 | Test | iPhoone 5C Wszechobecna moda na auta typu "cross" sprawia, że coraz popularniejsze stają się mniejsze modele w "terenowym" stylu. Wyższy prześwit i kilka plastikowych listewek to skuteczna przynęta na klientów. Japończycy również zamierzają na tym

Alfa Romeo Giulietta | Prezentacja modelu

autach wyścigowych. Wtedy narodziła się pierwsza Giulietta, planowana jako cała rodzina modeli. Włosi w 1954 r. zaczęli od coupe (Giulietta Sprint), które miało zainteresować odbiorców i przyciągnąć ich do bardziej praktycznych Giuliett. Pierwotnie planowano tylko 500 sztuk, skończyło się na... 27 000

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

zderzakiem. Oczywiście ktoś może powiedzieć, że każdym SUV-em też tak można. Można, ale Outback jest znacznie niższym autem i w trakcie jazdy szczególnie w trasie, nie działają na niego takie przeciążenia boczne jak na sporo większe SUV-y i auta terenowe. W tym właśnie tkwi tajemnica Outbacka. Jest jak mała

Pięć aut i pięć dylematów - benzyna czy diesel?

model. Ba, to auto z 2008 roku, wyposażone w 75-konny silnik wysokoprężny. Czy warto je mieć?Model benzynowy jest starszy i mniej atrakcyjny wizualnie, a poza tym spala średnio 6,5 l/100 km, podczas gdy nowa Fabia (nowsza, ale czy ładniejsza?) zadowala się średnio 4,8 l/100 km. Osiągi obu modeli są

Ford Mondeo vs. Volkswagen Passat | Konfrontacja | Dogonić królika

Passacie w tym miejscu znajdziemy jedynie małą popielniczkę. Pozostałe schowki i kieszenie w drzwiach mają w obydwu autach podobną pojemność. Mistrz przestrzeni Pod względem wymiarów zewnętrznych królem jest Mondeo. Jego nadwozie jest dłuższe (+100 mm), szersze (+20 mm) i wyższe (+45 mm), także rozstaw osi

Infiniti Q50S Hybrid AWD | Test | Podgryźć Niemców

wymagającą niemiecką konkurencją w rezultacie poprawiając statystyki sprzedaży firmy. Hybryda górą Po przejażdżce egzemplarzem z nowym czterocylindrowym silnikiem Diesla (dodajmy, że produkcji Mercedesa!) przeżyliśmy małe rozczarowanie 170-konna jednostka o pojemności 2,1 litra jest oszczędna i zapewnia

Koncepty Volkswagena | Nie tylko dla ludu

roku to całkowicie nowe wcielenie kultowego Bulli. Projekt miał wejść do produkcji w 2003 roku, jednak z tych planów nic nie wyszło. Duże i przestronne auto już od... fot. Volkswagen | Volkswagen Microbus fot. Volkswagen | Volkswagen Microbus fot. Volkswagen | Volkswagen Microbus fot

Co nas denerwuje w nowych samochodach?

Downsizing - na ten termin reagujemy alergicznie. Duże, najczęściej wolnossące jednostki są zastępowane przez mniejsze, ale z turbodoładowaniem, które mają zapewniać porównywalne osiągi przy jednoczesnym spadku zużycia paliwa i emisji CO2. W teorii brzmi pięknie, ale w rzeczywistości oznacza to

Gama modelowa Porsche | Nie tylko 911 Carrera

sportowy samochodów. Pierwsza setka to kwestia 5,5 sekundy, a limuzyna skończy się rozpędzać dopiero przy 270 km/h. Nieźle, jak na zielone, proekologiczne auto! A ile wynosi średnie spalanie? Porsche podaje wartość 3,1 litra paliwa na 100 km i wcale nie nagina nadmiernie rzeczywistości. Podczas testów

Toyota Yaris Hybrid - test | Za kierownicą

polecenia, jeśli tylko jesteście cierpliwi. Cierpliwości wymaga oczekiwanie na zamówiony egzemplarz oraz, kiedy już odbierzemy małą hybrydę, skrzynia bezstopniowa. A reszta? Jak w tradycyjnym Yarisie. Komfort na przyzwoitym poziomie, funkcjonalność (duży kufer) i niezawodność. Gaz Niskie spalanie

Walka z drożyzną, czyli jak jeździć oszczędnie

20 proc. Dlatego ci, którzy chcą oszczędzać, muszą korzystać z niej bardzo rozważnie. Problem najmocniej daje znać o sobie w modelach z małymi i słabymi silnikami. W takich autach napęd sprężarki w systemie klimatyzacji wiąże się z największymi stratami. Gdy nie ma potrzeby, koniecznie wyłączajmy

Peugeot 308 1.6 THP Allure | Test | Czy zasłużył na tytuł?

. Składa się na to klika elementów. Po pierwsze znana już z 208 bardzo mała kierownica. Po drugie zegary umieszczone znacznie wyżej, przez co mają znajdować się w polu widzenia kierowcy bez odrywania wzroku od drogi. I ostatecznie duży, prawie 10-calowy ekran obsługujący większość opcji. Deska rozdzielcza

Skoda wyprodukowała już 100 tys. sztuk Citigo

Zaplanuj bezpieczną podróż | Poradnik Skoda Citigo to lider swojego segmentu w Polsce w 2013 i 2014 roku. Ten najchętniej kupowany przez Polaków samochód przekonuje do siebie dużą - w porównaniu do konkurencji z segmentu - przestrzenią, pomysłowymi rozwiązaniami, niskim zużyciem paliwa, wysokim

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

Ford Focus ST po liftingu z silnikiem Diesla Ford w ostatnich miesiącach systematycznie odświeża i rozwija swoją paletę modelową. Auta spod znaku niebieskiego owalu wyjeżdżają z fabryk z nowym, zunifikowanym przodem, na który składają się ostro ułożone przednie lampy oraz rombowa atrapa

Volkswagen CC 2.0 TSI R-Line | Test | Cenny Comfort

Mercedes CLA 200 - Test | Piękno i emocje W 2008 roku na rynku zadebiutował Passat CC, który podczas modernizacji z 2012 roku ochrzczono jako CC. Auto wzorowano pod względem charakteru na Mercedesie CLS, który w 2004 roku zapoczątkował erę tzw. czterodrzwiowych coupe. Jednak nie są to

Mercedes G 350 BlueTEC | Test | Le"G"enda

zdaniem - coś dla ciała i coś dla ducha.Czarny kolor bardzo pasuje do kanciastego nadwozia. Dzięki niemu auto prezentuje się tak samo dobrze pod ekskluzywną restauracją jak i przydrożnym barze, pod który podjedziemy ubłoceni po off-roadowych zabawach. Mercedes G jest autem dużym wśród małych i małym wśród

Paryż 2010 | Cztery cylindry w S-klasie

kiedykolwiek zamontowano w klasie S.Pomysł jest jednak bardzo dobry. Szczególnie, że średnie spalanie "eski" to zaledwie 5,7 l/100 km. Może rzeczywiście nie montowano nigdy tak małego silnika, jednak moc około 200 KM nawet jak na tak duże auto wydaje się wystarczająca.Przyspieszenie od 0 do 100 km/h

Ford Focus 1.6 EcoBoost - test | Za kierownicą

150 koni sprawnie radzi sobie z niemałym kombi, a jeśli tylko chcemy, spalanie pozostanie w ryzach. Jesteśmy ciekawi jak będzie się spisywać silnik 1.0 EcoBoost. Jeśli tak, jak jego większy brat, to może się okazać ciekawą alternatywą. Gaz Dynamiczny i oszczędny silnik, komfortowe zawieszenie, solidny

Nissan Pulsar | Pierwsza jazda | Kompakty wracają do łask

rzucić wyzwanie takim autom jak Toyota Auris, Honda Civic czy Hyundai i30. Summa summarum Nissan Pulsar powinien znaleźć dla siebie miejsce w segmencie C. Auto oferuje bardzo dużo miejsca w środku, całkiem wysoki komfort podróżowania i oszczędne silniki. To propozycja dla spokojnych kierowców oraz rodzin

Salon Genewa 2014 | Audi RS 4 Avant Nogaro selection

zawieszeniu z Audi S2, będącego techniczną podstawą dla stworzenia Audi RS2. Amortyzatory wyregulowano tak, by były twardsze, a sprężyny skrócono. Porsche dostarczyło 17-calowe koła, duże, wentylowane od środka tarcze hamulcowe i polakierowane na czerwono czterotłoczkowe zaciski. We wnętrzu dominowała

Wlałem złe paliwo! Co robić?!

benzyny i ewentualnie nieco inne brzmienie silnika. Małe ABC złego tankowania - jakiekolwiek paliwo źle wlejecie pytajcie personel stacji -  oni mają z takimi pomyłkami bardzo duże doświadczenie - silnik diesla zalejemy po korek benzyną - absolutnie nie odpalać . Grozi uszkodzeniem układu

Suzuki Splash 1.2 | Długi dystans

Suzuki ma się dobrze. Koncern z siedzibą w japońskim, 800-tysięcznym mieście Hamamatsu jest światowym liderem w segmencie małych samochodów. W roku 2011/12 wyprodukowano 2,8 mln aut ze znaczkiem Suzuki. Firma zatrudnia 51 503 pracowników i rozprowadza swoje produkty do 196 krajów świata. Suzuki

Maybach | Historia luksusu

, najbardziej luksusowej półce... Faktem jest, że ze względu na marginalną sprzedaż i duże straty w 2011 roku zarząd Daimlera zdecydował się na zamknięcie Maybacha. Czy to koniec bohatera dzisiejszego tekstu? Nie do końca... fot. Mercedes | Mercedes-Maybach S 600 Kolejne informacje i plotki o powrocie

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet II | Test | Wyższa forma turystyki

wydaniu "large", czyli wyjątkowo obszerne wnętrze w stylu jednobryłowców, spory bagażnik, poprawne wykończenie i dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego. Przejął niestety także wadę 500L, czyli kiepskie fotele pierwszego rzędu, a właściwie ich siedziska. Są zbyt krótkie i mają za małą

Downsizing

grupie mamy samochody z silnikami dwu-, trzy i czterocylindrowymi. Poza jedynym turbodieslem w tym zestawieniu (250 Bluetec Mercedesa), cztery benzynowce są nieduże, turbodoładowane i skonstruowane zgodnie ze wszystkimi zasadami "pomniejszania" silników. Aut z podobnymi jednostkami jest

TOP 10 | Volkswageny TDI do 10 tys. zł

wybierają złodzieje? Te auta najczęściej znikają z naszych ulic Mając 10 tys. zł, możemy sobie pozwolić na Lupo 3L, czyli ten szalony model, który ma automatyczną skrzynię, małe koła, kierownicę z magnezu, opływowe nadwozie i spala średnio 3 l/100 km, ale to zbyt ekstrawaganckie, dlatego wybieramy Lupo z 75

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

na krótszych dystansach, zazwyczaj w miastach, często są użytkowane jako drugie lub nawet trzecie auto w rodzinie. I to jest spora zaleta tego modelu - stosunkowo niskie zużycie podzepołów mechanicznych. Ale nie znaczy to, że ryzyko awarii jest małe. Mercedes A drugiej generacji, chociaż lepiej

Lamborghini Huracan LP 610-4 | Test | Warto mieć marzenia

kręcą nosem. O ile przy tego typu autach cena ma najczęściej niewielką rolę (chociaż u mnie akurat miała znaczenie, dużo więcej gotówki bym nie nazbierał), to zużycie paliwa nie odgrywa zupełnie żadnej. Bardziej liczy się to ile kilometrów przejedziesz na jednym baku, niż ile spala na setkę. I jeszcze

Honda CR-V 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

szanse na powodzenie. Obawy o zbyt małą moc są bezpodstawne, silnik nie jest za słaby i oferuje przyzwoite osiągi. Ważniejsze jest jednak to, że potrafi być naprawdę oszczędny, wywołując uśmiech u swojego właściciela przy każdym tankowaniu.GazNiskie spalanie, sporo miejsca w środku, duży

Skoda Fabia Combi | Pierwsza jazda | Nie tylko dla Kowalskiego?

. Trzeba przyznać, że Skoda zrobiła duży krok naprzód w stylistyce kabiny. Pojawienie się dużej listwy na desce rozdzielczej (dostępnej w kilku kolorach i rodzajach faktury) dodaje całemu wnętrzu nowoczesności. Standardowo ciemnej kabinie można nadać kolorytu poprzez kilka dostępnych barw tapicerki i

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

, ale wymagają większych nakładów na serwis i częściej wymagają ingerencji mechaników. Turbodiesle są co prawda bardzo oszczędne i spalają tańsze paliwo, ale sprawiają więcej problemów eksploatacyjnych. Wersje wysokoprężne można polecić tym, którzy naprawdę dużo jeżdżą i sporo zyskają na kosztach paliwa

Chevrolet Trax - test | Pierwsza jazda

wyrosła i ma niewiele wspólnego z małym figlarnym autem do zatłoczonego miasta. Nissan jednak zaryzykował i jak na razie Juke wygrywa. Niewielu wróżyło mu sukces, a rzeczywistość przerosła najśmielsze oczekiwania producenta.Trax ma podzielić los Nissana. Choć sprawia wrażenie nieco napompowanego, w

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

- prawie żadnych zastrzeżeń. To auto jest dobrym SUV-em. A dobre SUV-y to ewidentnie najlepsze pojazdy w polskich realiach. Niespodzianka?Duże koła+spory prześwit=niestraszne dziury i krawężniki.Dobra widoczność+mocny silnik=łatwe wyprzedzanie.Dobra widoczność+kamery=łatwe parkowanie.Napęd 4x4+spory

Najbrzydsze auta świata

przedniej - właściwie dwóch szyb. » Szukasz ładniejszych aut? Tu znajdziesz ich mnóstwo, w niskich cenach « Podobny problem jak w Micrze - tył jest duży, koła są za małe, a całości brak lekkości i wyrafinowania kojarzonego z autami bez dachu. » Szukasz ładniejszych aut? Tu

Mercedes-Benz E350 BlueTEC Kabriolet | Test | Odrobina wyobraźni

, ale Mercedes wykorzystując stylistkę bardziej prestiżowej klasy E nadał jej zupełnie innego charakteru. To widać zarówno z zewnątrz jak i w środku. Auto z gwiazdą na masce jest po prostu dużo bardziej eleganckie, ale nie aż tak duże i ociężałe jak np. sporo większa od BMW serii 4, seria 6.Decydujemy

Mercedes-AMG GT S | Pierwsza jazda | Sport ma we krwi

maska z wybrzuszeniami, cofnięta kabina z opadającą linią dachu, duże koła, boczne wyloty powietrza, zestaw spoilerów i zaokrąglony tył - taka mieszanka zawsze działa pobudzająco. Ta reguła od lat sprawdza się w Porsche 911, tylko tam silnik mieści się z tyłu. Przypadkowo spotkana generacja 996 pokazała

Suzuki Jimny | Test | Gatunek na wymarciu

Suzuki SX4 S-Cross - Test | Nowe podejście Japońska motoryzacja ma chyba tak samo dużo zwolenników jak i przeciwników. Nie ukrywam, że mam do niej słabość i po prostu lubię taki klimat. Szczególnie ten z przełomu lat dziewięćdziesiątych. Jej typowym przedstawicielem w klasie aut 4x4 jest Suzuki

Fiat Doblo 1.6 Multijet | Test | Obrońca tytułu

jest teraz naprawdę duże. Czuć to niemal wszędzie: nad głową, na szerokość, w drugim rzędzie siedzeń i w przestrzeni bagażowej. Już standardowo auto może pomieścić w bagażniku 790 litrów ładunku. Mało? Złóżcie tylne siedzenia, a będziecie mogli zapakować, uwaga, 3200 litrów ładunku. Konkurencja wysiada

Re: Astra H gazować czy nie gazować?

w mniejszych autach też jest sens zakładania LPG... instalacja zwraca się po 15 tys.km...spalanie na poziomie 7 litrów gazu... zawsze mnie śmieszyło kupowanie auta z dużym silnikiem i zakładanie do niego LPG...takie duże auto jest mniej oszczędne na gazie niż małe na benzynie:) -- Tak. To prawda

Re: W Genewie 2016, SUV-ow dostatek.

większe auto będzie więcej palic. Ale to nie tylko problem SUV'a tylko generlanie dużych aut. Spalanie teraz mam praktycznie identyczne jak w Previi, która była lzejsza (troszkę), miała 100KM mniej i nie mialal stałego 4x4. Ten zarzut zresztą można zastosować praktycznie zawsze wobec każdego auta. Nie

Re: auto z salonu

Lepiej bym tego nie ujął. Mały SUV czy Crossover to przecież normalne auto. Duży SUV czy terenówka zresztą też. Misiaczek truje nas wszystkich kopcąc w piecu węglowym (pewnie przy tym podejściu zakładającym skrobanie dupy żyletką, byleby tylko oszczędzić to i "frakcja sucha" też odwiedza jego piec

Re: Mały samochód,

ophelia78 napisała: > Dziewczyna chce MALE auto a nie Volvo, to po pierwsze. Porównałem sobie tylko spalanie małego, japońskiego, ekonomicznego, hybrydowego oszczędnego oraz ekologicznego autka z moim wielkim, ciężkim i palącym jak smok klocem.... > A po drugie: Aurisa to chuba

Re: Nowy alltrack

startuje w rajdach żeby to miało jakiekolwiek znaczenie. Jeżdżąc prze 2 lata jeepem (20cm i sztywna tylna oś) przy 180 tez się czułem pewnie. Akceptuje 1 l większe spalanie vs. normalny pasek z uwagi na powyższe zalety -- Lepszy mały ale własny i z przodu niż duży ale cudzy i z tyłu...

Re: Jakie auto wybrać?

1. A ten Automat to jakiś komis, sklep? Gdzie pokazują swoja ofertę? 2. Jak autko -to zawsze małe, bo jak duże to auto - zatem masło maślane. 5.. Najlepiej kupić od dobrego znajomego. Każdy inny zakup to czysta loteria i w przypadku rynku aut używanych w PL raczej ze wskazaniem na wtopienie niż

Re: "Męski" samochód.

Zapytaj się sama, co jest tak właściwie "eko"? Wywalać pieniądze na samochód z małym silnikiem turbo a potem dbać o niego i chuchać, żeby choć 150.000km przebiegu silnik wytrzymał (do tego silniki te, wbrew pozorom, dalekie są od spalania deklarowanego przez ich producentów)? Czy kupić hybrydę "z

Re: "Małe benzyny" tez z przekretem?

nasłuchałem od polo-misiaczków, że to b. dużo i że na pewno gaz do regulacji, albo silnik na wykończeniu, albo to i to i że oni szrota nie szukają, a tylko dobrej i sprawdzonej fury - a auto było wystawione za ok. 15% ceny początkowej, krajowe, ja drugi właściciel od 5 lat, prawdziwa książka prowadzona przez

Re: kilometrówka - ma to sens czy nie?

spalanie na poziomie 15 litrów, to pewnie nie będzie to mały samochód, więc pewnie i opony nie po 200 PLN/sztuka? I druga sprawa w kwestii opon, przy tym przebiegu 180 tyś km, czy po tym jednym komplecie starczy Ci na cały okres zakładanego przebiegu? 2) W kredycie nie widzę chyba odsetek od kredytu? A te

Re: Salon Genewa 2012 | Hyundai i20 po liftingu

Przejechałem I20 już 3 tys. kilometrów. To jest rewelacyjne auto, nie mam żadnych krytycznych uwag poza spalaniem, za duże. Do tej pory miałem 10 aut, w tym m.in..4 Toyoty, nissana , fiata( Uno - to była zgroza]. Nadciąga wielka ofensywa Hyundaia.Za małe pieniądze taki mały,fajny samochód

Re: Przeprowadzka do własnego pokoju

Synek pierwszy miesiac spał w gondoli u nas w sypialni, potem w swoim pokoju tak do roku wtedy często chorowal, braliśmy go do siebie i tak mu do 3 lat zostało ;) od pół roku znów spi u siebie. Z corka pierwszy miesiac spalam na kanapie bo maz z synkiem. MałąMała w nocy miala porę robienia kupy a

Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

- jeździ się nim naprawdę bardzo przyjemnie, czego nie spodziewałem się udając się na jazdę próbną. Wady: - Kiepska dynamika powyżej 130km/h. Niestety mała pojemność silnika oraz stosunkowo wysokie auto robią swoje. - Duże spalanie powyżej 120km/h. W moim przypadku przy dynamicznej jeździe po

Re: Małe diesle giną...

Jeśli wydarzenia sprzed 25 lat są "niedawno" to wymiękam. Poza tym te litrowe silniczki miały tylko jedną zaletę - spalanie. Poza tym awaryjne, słabe nawet jak na takie małe auto, a same auta z korozją lubieją się bardziej niż Ople. Nie oszukujmy się, te małe uturbione benzyny które dziś

auto do miasta - sugestie? racjonalne argumenty?

Żona wykańcza właśnie swojego C3 (1.1, 2006 rok) i zastanawiamy się nad nowym autem. Autem do miasta. 10 000 km to jej średni roczny przebieg. Z sentymentu do Citroena pomyślała najpierw o nowym C3 (tutaj zaskoczenie, nowego C1 nawet nie oferują w sprzedaży). Nowy C3 bardzo fajny ale...za duży

Re: Uwaga na bagażniki na klapę!

Witam Właśnie wróciłem z pierwszej małej wyprawy (łącznie około 1400 kilometrów) z nowym bagażnikiem - Atera Strada Sport. Do bagażnika dokupiłem "dostawkę" i przewoziłem łącznie dwa duże i dwa małe (20 cali) rowery. Platforma sprawdziła się doskonale. Na zwykłych drogach bez problemu, na

Re: ile wam pali przy prędkości 180 km/h?

Vw caddy 1.2 tsi 105KM Chwilowe spalanie przy 170km/h - ~17litrów/100km.... Więcej nie da rady (miałem jakieś 300kg bagażu wtedy), czyli pedał wciśnięty w podłogę. Strasznie dużo pali przy takich prędkościach niestety - tutaj pojawia się problem małej pojemności silnika i sporej wysokości auta w

Re: Ekonomika hipotetycznie

nie pisać jakieś bz > dury. A jak ktoś ma do roboty 3km to nie jeździ autem bo to się nie opłaca z gr > ubsza bez względu na paliwo i jedynie wygodnictwo się liczy, koszty paliwa komp > letnie nie. Auto gazu spala 20% więcej niż benzyny :) Instalacja LPG kosztuje 2500 zł + częstsza

Auto - technika motoryzacyjna

pamietacje taki tytuł? www.automotopedia.pl/m/47/517/auto-technika-motoryzacyjna?set= w przeciwieństwie do obecnych gazet kiblowych tam była wiedza przez duże W. Jak podawali to fakty

Re: auto, na poważnie

Jeżdżę citroenem c1-od dwóch tygodni. Za cenę, którą podajesz możesz mieć auto z 2007 roku. Mnie to autko zawsze się podobało, mąż mnie wyśmiewał, a teraz mi podbiera, bo się zachwycił. Zwłaszcza spalaniem...I mocą w porównaniu do naszego rodzinnego auta. W środku , o dziwo dość dużo miejsca

ilość biegów w automacie nie ma znaczenia

kiedyś amerykany miały 3 biegi i jeździły i to jak! większa ilość biegów tylko ZAGĘSZCZA drabinkę przełożeń (i obniża spalanie w mieście) ale bieg ostatni - czy szósty, czy czwarty, czy trzeci czy dziewiąty - jest nadbiegiem do dużych przebiegów... to na marginesie sam potrzebuję -CICHEGO silnika

Re: choroby tarczycy a rtęć

bardzo ostrożnie do tematu gdyż pobudzanie UI nie jest zalecane gdyż działa on źle i nie sposób przewidzieć w którą stronę uderzy. Jednakowoż zagadką pozostaje fakt jak u dziecka małego dopiero co narodzonego odgadnąć czy ma predyspozycje do choroby auto. U mnie w rodzinie nie ma żadnej choroby auto

onanistom do sztambucha

udany samochód ale 85 koni w nim to motorek dobry dla emeryta z Rostocku dojeżdżającego 4 km na działeczkę 105 koni to też mało - zwłaszcza w Polsce - gdzie mało 4 pasmówek i wyprzedzać trzeba Optimum to 140 koni, może 122 - jak moment duży... Spalanie 6,5 litra w półtoratonowym aucie świadczy wyłącznie

Re: Salon Genewa 2012 | Odświeżony Smart

Miejsca jest sporo jak na takie małe auto, bagażnik duży nie jest ale do auta miejskiego może być. Co do spalania to niestety w mieście 5 litrów to conajwyżej diesel bo najmocniejsza benzyna pali 8 litrów, ale wtedy faktycznie jest dość dynamiczna (znów, jak na miejskie auto) bo ma bodaj 10,8 do

Re: Juz pisalem, dla mnie nie zasieg...

wyjątkowej sytuacji tego dnia zaparkujesz samochód na stanowisku ła > dowania umieszczonym pod sklepem 5 minut marszu od Twojego domu. A po co mam tam umieszczać benzynowe auto? > No nie. Ale dzięki temu, że oszczędzasz kupę kasy na benzynie, Nie spalam beznyny na tyle dużo by jej cena miała

Re: TOP 10 | "Szybcy i wściekli" z Polski

Prawie sami skodziarze i mondeowcy tu się wypowiadają. :/ Grunt to duży bagażnik i małe spalanie ...ropy oczywiście, a i auto w wersji kombi tylko, no nie?!? :P

Re: seat ibiza 1.2 tsi

Mam A3 z silnikiem 1.2 TFSI, przebieg niestety na razie bardzo mały bo zaledwie 4500km, więc o trwałości się nie wypowiadam (na wszelki wypadek wykupiłem gwarancję na 5lat). Jeśli chodzi o spalanie to przy jeździe w trasie (nie autostrada) z prędkością ok 90-100km/h auto spala ok 5.3l. W mieście

się melduję...

Poznania - dość mały ruch i autostrada jest prosta i płaska, A9 to jednak dużo wzniesień i długich zakrętów i gęsty ruch, co mnie na długiej trasie mocno męczy. -- www.berbela.com/

Re: Juz pisalem, dla mnie nie zasieg...

są owi znajomi ;-) ) A co ma jedno do drugiego? No nie wiem, odniosłem wrażenie, że wydaje Ci się, że polskie miasta są jakieś wyjątkowe jeżeli chodzi o małą ilość miejsc parkingowych... > A po co mam tam umieszczać benzynowe auto? Tu akurat rozpatrywaliśmy sytuację, w której miałbyś

dr,hayd - następny specjalista ... ech

Chłopie co ty pierniczysz ? Gdzie w mieście potrzebujesz czegoś więcej niż te 70 kucy w SDI. Duży moment, małe auto, niskie spalanie, czego więcej trzeba do szczęścia ? Gdyby jeszcze chodziło ciszej niż czołg było rewelacją. Moja koleżanka ma 1,9 SDI w swoim polo. Teoretycznie dużo mocniejsze

Re: czym polacy beda jezdzic ?

W pełni się zgadzam z kolegą, mały silnik mniej spala kiedy stoimy w korku, do tego ubezpieczenie takiego auta jest dużo tańsze, więc całościowe ujęcie eksploatacji nie jest aż tak kosztowne.

Auto o wartości do 28 tys- proszę o pomoc

max 3 lat.Interesowało by mnie ekonomiczne spalaniem, mała awaryjność i niski spadek wartości auta przez ten okres. Fajnie jak by było przestronne i z dużym bagażnikiem. Do tej pory zawsze użytkowałem diesele. Zastanawiałem nad wyborem auta między: opel astra III, skoda octavia II, seat altea, renault

Re: Nissan Leaf | Pierwsza jazda

benzynowe w trasy (małe spalanie w trasie, moc i wygoda), małe auto elektryczne do miasta i KORKÓW, czyli tam gdzie benzynowe odpowiedniki są nieekonomiczne, bo dużo palą, emitują zanieczyszczenia i hałasują. Ale jak ktoś już wspomniał, najpierw należy dopracować akumulatory.

małe oszczędne auto poszukiwane...

jak w temacie:) na małe autko na podroże wyłącznie po mieście (mamy drugie większe auto) dla mnie i 2 latka zamierzam przeznaczyc 15tys. Auto ma slużyć wyłącznie na dojazdy do pracy i "stanie w korkach". Z racji tego że większe auto ma już parę lat chciałabym żeby to nowe miało 3-4 lata

Re: Szukam auta

len_y napisał: > Czytając pierwszy post autorki i ten, co kolega proponuje Hondę Civic z mocniej > szym silnikiem, to jak by jedno gryzło się z drugim. Auto dość drogie w eksploa > tacji, ogólne koszty utrzymania spore, spalanie w mieście duże. W miarę tania w > utrzymaniu będzie

Re: Juz pisalem, dla mnie nie zasieg...

jądrowych. Są dwa powody tego, dlaczego pisałem o aucie drugim: 1. Moje bieżące auto jest bardzo fajne, dobrze mi się jeździ i nie zamierzam go zmieniać. 2. Jeżdżę dużo pod namiot w dzikie ostepy i trudno oczekiwać, żebym w takim miejscu znalazł stację ładowania. Jak pisałem: jeśli stać by mnie było

Re: Juz pisalem, dla mnie nie zasieg 1

. Ty rozpatrujesz takie sytuacje. Ja ci napisałem, ze jak elektryczne będzie się tankowac podobnie do benzynowego (w zakresie czasu) to wtedy mogę to rozwazyc. > > Nie spalam beznyny na tyle dużo by jej cena miała znaczenie. > > Gratuluję sytuacji finansowej. Dwa tankowania w tygodniu

Re: Jakie Auto

ltr, w jakichś szczególnych warunkach typu duże korki, potężne mrozy spalanie doszło maksymalnie do 9,5-10ltr. Średnie spalanie z ostatnich 80 tys km to 7,2 ltr. Reasumując, domyślam się, że jesteś z Pruszcza Gdańskiego, więc proponuję zalogować się na www.honda.gda.pl (www.h3m.pl), znaleźć gdzie

To ja dam dwa przykłady

i małe bagażniki (s40/v50 są duże na zewnątrz ale wnętrza są niewielkie - auta mają bardzo grube drzwi i ogromne fotele), ponadto ogromna średnica zawracania. Dość dziwna i wymagająca przyzwyczajenia jest duża kierownica. S40 nie miał żadnych napraw - wyłącznie przeglądy. V50 miał robione

Re: salon czy uzywane !!!!!!! max 50 tyś

Tak jak radzi wicehrabia.julian - przemyśl sobie, co jest dla ciebie priorytetem - np. małe spalanie, konkretne wyposażenie, trwałość, duży bagażnik itp. Inaczej dużo się nachodzisz po salonach, a i tak nie wybierzesz auta. Np. octavię tour a forda fiestę dzieli przepaść jeśli chodzi o gabaryty

Re: Spalanie a4 2.6 v6

Witam wszystkich, Kolego co piszesz, że 11 litrów to można se wsadzić. Podejrzewam, że nawet nie siedziałeś w takim aucie z takim silnikiem już nie wspomnę o jeździe. Tak przy normalnej jeździe trochę miasta trochę trasy spalanie latem 9-9,5 l benzyny a zima wychodzi 10 max 11 tak, że jak większość

Gumball - rajd o kropelce?

deszczu? czy biją rekordy spalania? czy po prostu pierdołka a nie rajd -- Lepszy mały ale własny i z przodu niż duży ale cudzy i z tyłu...

Re: małe oszczędne auto poszukiwane...

konewka15 napisała: > jak w temacie:) na małe autko na podroże wyłącznie po mieście (mamy drugie więk > sze auto) dla mnie i 2 latka zamierzam przeznaczyc 15tys. Auto ma slużyć wyłącz > nie na dojazdy do pracy i "stanie w korkach". Z racji tego że większe auto ma j > uż

Re: Venga to nie jest auto rodzinne!

, jednak krótka jazda testowa nic nie mówi o spalan > iu akurat ja jeżdżę Fabią, dla trzyosobowej rodziny ok, dla czterech osób większych już za mało miejsca z tyłu, więc odpuściłbym na twoim miejscu jeśli chodzi o TCe i inne turbobenzynki małego litrażu to spalanie zależy od stylu jazdy, jak nie

Re: Czyli chciałaś od początku zaspamować?

cytrynach, to jest konstrukcja peugeota, bardzo dobry silnik, wiem coś o tym bo mam takie auto prywatnie a kilka lat temu jeździłem taką służbówką. Na trasie spala tak niewiarygodnie małe ilości paliwa że szok. W mieście tez jest ok. Nie ma dwumasy ani filtra cząstek, to dobry wybór ale na Boga nie od

Re: A6 3.0TDI Usunięcie DPF.Mniejsze spalanie - m

generalnie problem leży w tym, ze auto nie jest wykorzystywane zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Tego typu samochód został stworzony do szybkiej jazdy po niemieckiej autostadzie ,a nie na krótkie dystanse do miasta. Pomroczańskie podejście, jakież typowe. A koleżanka niech se zakupi małe, benzynowe

Re: Małe diesle giną...

. ---------------------------------------------------- To ja jestem nierozsądny dpf, dwumasa, egr, kgp, nkwd. całe zło tego świata siedzi w moim aucie. Nawet zima się go wystraszyła i nie nadchodzi. Za to mam 150 KM ponad 300 Nm duża przestrzeń 4WD i mam w d.. nieco niższe spalanie bo uważam że jak mam czymś jeździć za karę czyli ciasnym mułowaty

Re: Motodziennik: Bardzo duże Maserati

BMW c1 to świetna alternatywa dla małych miejskich aut. Gdybym mieszkał i pracował w dużej aglomeracji poważnie zastanawiał bym się nad zakupem takiego skutera. Niestety posiada też wady drogie części i wymaga posiadania prawo jazdy przynajmniej A1 w przypadku 125 i A przy 200, ale wynagradza to

Re: nowe? nie, dziękuję :)

bardzo młodych autach tzn rok dwa może bardzij opłacać sie zakup nówki. Optimum to jest 4-5 latek z małym przebiegiem garażowany od 1-go właściciela. Słowo klucz to wyposażenie. Ten sam model w miarę budżetowego SUVa może kosztować 70 albo 130 tys PLN w salonie. Za 70 tys z hakiem można mieć też nowego

Re: jak skręcacie na skrzyżowaniach??

niestety dużo jeździłem autami w których hamowanie silnikiem powodowało podciśnienie w gaźniku i znacznie większe spalania niż w czasie normalnej jazy więc ciężko mając auto z odcięciem paliwa przy hamowaniu przestawić się. Z ciekawych rzeczy nauczyłem się naciskać 1 nogą hamulec i gaz jednocześnie więc

Re: Civic 1.8, Hyundai i30 , Focus, czy citroen C

( auto nie posiada koła zapasowego tylko zestaw naprawczy), jest zdecydowanie lepiej wyciszony a plastiki w środku są dużo lepszej jakości, spasowanie i wykonanie na wysokim poziomie. Spalanie w mieście to około 7,5- 8,5l a w trasie bez szaleństw 6 litrów. Na drugim miejscu postawiłbym Focusa albo i

Fiat Panda 1.2 Dynamic

Rzeczywiście w praktyce to Panda jest bardziej awaryjna, a spalanie tak małego silnika i auta uważam za stanowczo za duże.

Re: fantastyczny 1.2 TSI

jazdy (szczególnie jeśli kierowca jest świadomy pojemności swojego silnika). Reasumując, opiszę sprawę tak: Gdybym miał kupować kolejnego małego dostawczaka dla siebie - kupiłbym takiego samego VW caddy 1.2 tsi - ze względu na całkiem dużą radość z jazdy oraz teoretycznie rozsądne spalanie (biorąc pod

Re: a jezdzij se długasem..póki możesz

> To akurat prawda, bo różnice w długości pojazdów nie są duże. To akurat gów.no prawda. Przyznam się nieskromnie, że potrafię znakomicie parkować, szczególnie tzw. "zatoczki". Czterometrowym autem bez większego problemu wcisnę się w lukę o długości 5m, zostawiając pół metra z każdej

Re: Salon Genewa 2012 | Nowości Lancii

Obie omawiane tu Lancie to super samochody, jedyny minus to duży litraż, i pewnie nie małe spalanie, ale cóż w stanach paliwo w stosunku do nas jest prawie za darmo. Tam byle przeciętniak za 1 dzień pracy tankuje do pełna. u nas ten sam musi na to pracować tydzień. Wracając do tematu tych 2 aut to

Re: rodzinne auto

Jest jeszcze Espace - wygląda pięknie ale to jeden z "królów" awaryjności. Generalnie duże vany są znacznie bardziej awaryjne niż osobówki a ich naprawy kosztują więcej - ze względu na skomlikowanie ale też i to, że te auta są produkowane w dość małych seriach. Są też ciężkie i mają dużą

Re: Buick Riviera | W czerni jej do twarzy

parkowany gadasz bzdury. W latach 80-tych czy 90-tych to naprawdę cudów nie było. Ale już ostatnio jest coraz więcej fajnych wozów z niższej półki (Chevrolet, Dodge, Ford). Coraz więcej sprzedaje się tam małych samochodów. Ba nawet te ich duże silniki mają ok spalanie. Zobaczysz jak amerykanie i

C. Gutowski o 335d xDrive - zgadzacie sie?

spalania o czas przejazdu i przyjemność z kręcenia kółkiem - nie widzę tu żadnego konkurenta dla r6-ki BMW. W tym konkretnym przypadku mam auto, które przy 313 KM i przyspieszeniu około 5 sekund do setki (niektórzy podają poniżej 5 sek), w czteronapędzie pod moją ciężkawą nogą pali około 12 litrów ON w

Re: 2616 kilometrów na jednym baku!

@blablub dokładnie taka sytuacja mi się przydarzyła w zeszłym roku. audi a4 z silnikiem 2.0 tdi 2005 rok - koszmar. nie wiem jak z tym napędem pompy oleju w nowszych modelach. mam teraz benzynę, ale zastanawiam się nad powrotem do diesla, bo benzyniak strasznie mnie wkurza - dużo spala, słabo się

Tak, ale!

trzeba zwrócić uwagę na racjonalne podejście do samej jazdy, z podkreśleniem, że ilość spalin wiąże się również z ilością spalanego paliwa, czyli tym "ile auto pali". Dla porównania (wartości chwilowe): - pojazd jadący z prędkością na poziomie 30-40 km/h albo będzie miał obroty grubo powyżej 2 tys

Re: internet o legionowskiej drogówce...

prawdziwy_jankiel napisał: > Spalanie twojego auta nie ma najmniejszego związku z legionowską drogówką, ale > mandaty już tak, dlatego zwróciłem uwagę na to że policja cię zatrzymywała ale > czym jechałeś to już jakby mniej mnie obchodziło. Dużo się wypowiadasz na forum > , a wielu

Re: astra 4 za i przeciw

mało palił (olewam tutaj kwestie gazu - nigdy nie miałem auta z LPG, nie wiem jak to się zachowuje). Benzyna 1.4 ma małą pojemność, dużą moc (turbina) a samochód swoje waży. LPG jest tutaj rozsądne ekonomicznie. Przy bardzo oszczędnej jeździe zapewne będziesz bardzo zadowolony ze spalania (idea

Re: duże rodzinne auto, bezawaryjne i niewiele pa

Polecam Citroena Xsara Picasso, mój był z rocznika 2000 i do 2006r żadnych awarii, dobrze się prowadziło, niedużo spalało i było dość dynamiczne. Bardzo lubiłam to auto ale było za małe jak dla dużej rodziny więc sprzedałam.

Clio.

Nikt nie pisze nic o Clio, bo trudno coś napisać o Clio III. Clio III to klasa sama w sobie - samochód trochę większy niż reszta jego segmentu, dużo wygodniejszy i zdecydowanie godny polecenia. Jedyny problem - 1,0l to trochę mało, 1,2 i 1,4 też. 1,6 to dużo na tak mały samochód (chodzi bardziej o

Re: EcoBoost | Mały nie znaczy słaby

mnie śmieszne odkrywać na nowo to co już kiedyś było odkryte. Fakt mała pojemność w dużym aucie oznacza że trzeba będzie kręcić. W Charade silnik ten był w aucie o masie ok 700 kg i tam był bardzo sprawną maszynką (8sek do setki, spalanie średnio ok 8l/100). Podobnie później był w Charade wypuszczony

Re: Porsche Panamera Diesel

dużym silnikiem benzynowym aby zaraz założyć do tego auta gaz. Jak widać posiadanie dużych czy małych pieniędzy ma się nijak do posiadania lub nie dobrego gustu. Jak jeszcze nie rozumiesz po pomyśl o 911 z silnikiem diesla. Przecież dlaczego nie? ;-/ BTW zmienię zdanie jak Ferrari zaprezentuje auto z

Re: samochód do 4 tys.

opinie kierowców i relacje spalania praktycznie każdego auta, jest tam dużo tych raportów, więc te dane mają większą wartość niż pojedyncze relacje np. sąsiadów, bo np. oceny spalania i usterkowości są uśredniane z setek raportów.

Re: Chevrolet Lacetti (2003-2008)

Kombi 2004 rok 1,6 lpg- to bardzo niedoceniany samochód a przez to tani w zakupie. Części tanie bardzo a i tak potrzeba tylko to co się wymienia w innych. Nic się nie psuje, auto bardzo ciche wygodne a co najważniejsze sporo tańsze od konkurencji. Spala ok 9l lpg + 1 l benzyny na 100 w małym

Re: ford focus II czy scenic II

głową nie mam. Po prostu wyżej i bardziej prosto siedzę. Nie bez znaczenia jest też dużo lepsza widoczność. Zwłaszcza w mieście na polskich krajowych duktach. A spalanie... Po moim ostatnim aucie to 1.8 to pryszcz. Zresztą to ostatni tak mały silnik w moim garażu. I nie chodzi o osiągi bo te jeszcze

Re: zakup minivana

w foteliku, - przyzwoite spalanie, - bardzo dużo miejsca nad głową i pomiędzy siedzeniami (wzdłuż i wszerz auta), - możliwość zapakowania wysokiego bagażnika po dach czego w kompakcie lub kombi klasy D nie uświadczysz, - jest jak akwarium, przepięknie przeszklony. Panoramiczna szyba bije

Re: Nowy czy używany samochód do 35- 37 tysięcy?

ania_98 napisała: > Proszę doradźcie, kupić nowy czy też używany samochód do 35-37 tysięcy? Generalnie co nowe to nowe. Ale w tej cenie to mówimy raczej o samochodach małych. Jakie m > odele polecacie? Chciałabym auto pięciodrzwiowe, jak najmniej awaryjne, z pojem > nym

Re: Oszczędne auto -jakie?

przy takim przebiegu - 600 km/msc zuzycie paliwa nie ma znaczenia a gaz jest w ogole pomyłką. To czy bedzie spalał 6 czy 8/100 bedzie oznaczało róznice w kosztach miesięcznych na poziomie 70 pln. Przy kosztach zakupu, ubezpieczenia taka kwota nie ma zadnego znaczenia, wazne zeby kupić auto w

Nowy samochód rodzinny 40-50 tys.

Witajcie, może mi pomożecie dokonać wyboru? Chciałbym kupić nowy samochód: duży, rodzinny, cena 40-50 tys. Bagażnik powinien być na tyle duży, by zmieścił się wózek dziecięcy i dużo bagażu. Ważne, by był ekonomiczny w spalaniu i dość niezawodny. Nie musi być piękny ani prestiżowy. Co do ceny, to po

Re: Przyczyną zatorów jest niepłyność a nie zawol

często mniej niżbym ja sam wydał na komunikację miejską z przesiadkami. A w aucie jadę ja, żona z małym dzieckiem w foteliku, w bagażniku duży wózek głęboki i sporo miejsca na zakupy.

Re: wasze wakacyjne rekordy

Seat Ibiza 1.2 TDI spala mi średnio 4.4l, z czego pół po mieście, drugie pół po autostradzie przy ok. 160/170km/h ---------- eeee jasne - jazda - TYM autem z TYm silnikiem 170km/h to czysta rozkosz... cisza i spokój... dwa - dizle odkręcone na maksa raz że palą dużo, dwa - padają a więc drogi

Re: Jak mozna lubić jazdę małym autkiem?

owszem róznica w spalaniu jest miedzy tym "pierdziółkiem", a samochodem z silnikiem pow. 2 litrow. Tyle, ze ty dla małego auta bierzesz srdnie spalanie w korku, a dla duzego na autostradzie z programatorem predkosci jazdy. To tak, zeby tobie sie zgadzało, ale tak na prawde to sie nie

Re: Jak oszczędzić na samochód?

miejskim. nie pomyśl sobie, że życzę Tobie źle, ale piszesz, że masz problem z odłożeniem 1500zł/mies. Nie wiem ile jeździsz, ale spalanie w tym aucie małe nie jest, żeby potem płaczu nie było, że drogo. samochód to także jego utrzymanie: opony raczej ma duże, droższe są. standardowy komplet 4 szt

Re: utrzymanie samochodu - ile to kosztuje

chwilkę małym i BARDZO EKONOMICZNYM samochodzikiem, spalanie tak niewielkie, że 2x liczyłam, czy na pewno, ponieważ mały, to i ubezpieczenie nieduże (stosunkowo) napraw zero, bo w mierę nowy, i bardzo zadbany. i co z tego, dobry wyłącznie w mieście, i do dojechania do pracy/biura. a poza tym porażka

Re: Turbomaluch, czyli 1.2 TSI w Polo

Jeździłem miesiąc polówką 1,2 ale poprzednia wersja - auto praktycznie nowe z wypożyczalni. Spalanie po prostu wyszło tragicznie. Fakt nie oszczędzałem auta ale na trasie z Poznania do Wawy ( w tym 200 km autostrada ) , trochę po Wawie i powrót palił ok. 7,5-8 litrów. Jak na takie małe auto to

Re: Ceny biletów MZK - z cyklu absurdy Zaleskiego

tego jest samochód. Wtedy nie szkodzisz środowisku, jedziesz wygodnie, dużym autem, z dziewczyną czy żoną, może z dziećmi. W Polsce w dużych autach montujesz LPG - a żeby się oplacało, to musisz dużo jeździć... Tak robią w taxi. Albo kupujesz małe, stare auto i na E95. To jest mniej więcej koszty

Re: oszczędny diesel na dojazdy do pracy

> w kwestii komfortu obecny samochód w stu procentach spełnia swoje funkcje - jeż > dzę sam + laptop + aktówka Nie w tym rzecz. Prowadzenie malego samochodu nawet na 200-km trasie bardziej męczy, bo trzęsie, hałasuje i dynamika słabsza. No i małe auto jest potencjalnie mniej bezpieczne od

Re: Nissan Almera N16 (2000-2006) - Japończyk z b

Witam, kupiłem Almere miesiąc temu jest to model z listopada 2002, pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem 1,5. Potrzebowałem małego i dobrego - za niezbyt duże pieniądze, auta rodzinnego. Jestem w pełni zadowolony, przestronny, pojemny, bardzo dobrze się prowadzi, super zawieszenie, rewelacyjnie

Re: Scenik 1.5 dci czy zly?

dynamiczny silnik w niemałym przecież aucie - potrafi spalić na trasie 4 litry na 100km. Teraz już wiem, że wszystkie oszczędności wynikające z niskiego spalania - użytkownik scenica powinien chomikować do skarpety i odkładać na późniejsze naprawy. Na początku (jeszcze podczas gwarancji) regularnie padały

Re: Mercedes S-klasa - kolejny etap downsize`ingu

A ja tam nic nie mam do S w wersji ze śmiesznym dizelkiem, bo zasadniczo jej obecność nie zmniejsza drastycznie jakości odbioru auta, jako limuzyny pełnym ryjem. Of koz śmiesznie to wygląda na tle dobrze widzianej w tym towarzystwie fałdwunastki, ale chyba dalej można zamówić duże diesle, V8, V12

2161,5 km na jednym baku

a ja biedny czytam te komentarze i się zamartwiam; mam już 14-te auto w życiu, parę było starych, parę nowych, małe i duże,diesle i benzyniaki, szwabskie, francuskie i inne.Jeżdżę ponad 20 lat, z rzadka bardzo szybko, zazwyczaj płynnie, cementu nie wożę i często przejeżdżam tracy rzędu 1000-1500km

Re: Znów staniemy w korkach na ulicy Lotniczej

niestety auta w korku > spalają mnóstwo paliwa - ponieważ cały czas ruszają i się zatrzymują. Nie byłbym tego taki pewien. Spadek oporów toczenia przy małej prędkości oraz poprawienie spalania na dużych przełożeniach radykalnie zmniejsz zużycie paliwa. Stanie na światłach i jazda w mieście

Re: Mitsubishi Colt - ile pali?

pali stanowczo za dużo ja kna swoją małą wagę i badziewny napędzik. "Trasa" to czysta fantazja bo to spalanie polega na podaniu przez redaktora chwilowego zużycia z komputera przy stałej prędkości np. 90 km/h na wysokim biegu 5-6.Ma się to nijak to prawdziwej trasy gdzie się zwalnia i

Re: LPG tańsze od komunikacji zbiorowej

> W mieście spalają wcale nie mało, tyle co małe auto benzynowe, a > cena diesla prawie zrównała się z ceną benzyny. Mój samochód w wersji benzynowej z pojemnością mniejszą o 0,2 l od mojego diesla pali jakieś 15 l/100 km. W wersji 2,2 l diesel schodzi poniżej 10. > Zaś koszty

Re: Zakynthos - na jak długo wypożyczyc autko?

, spalanie jest większe. Duże auto miało słabą moc, pod górkę szedł ociężale i na pierwszym biegu. Plusem była dwustrefowa klimatyzacja. Potem rozdzieliliśmy się i lepiej zwiedzało nam się wyspę małym zwinnym autkiem (kia picanto). Mało spalił, wszędzie dojechał. No właśnie. Dojechał w jedno z

Re: tajne dane techniczne

Spalanie? Znajdziesz na www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/ a co do wymagań - Duży bagaznik w małym aucie? (a co to jest małe auto - bo dla mnie Astra II jest mała). Honda Jazz - 3,8 m - 350 l. Nissan Note - 4,1 m - 280/420 l.(przesuwana kanapa) Dacia sandero 4 m. - 320 l. Skoda

LPG tańsze od komunikacji zbiorowej

mieście spalają wcale nie mało, tyle co małe auto benzynowe, a cena diesla prawie zrównała się z ceną benzyny. Zaś koszty serwisowania diesla są na tyle duże, że zjadają niewielkie oszczędności. Piszę to z doświadczenia własnego i aut firmowych. Dobra instalacja LPG, to 3 do 4 tys. zł i jest w zasadzie

Re: cherokee 95 - 98

temu to było) i bez problemu to auto spalało 7,5l. Oczywiście można osiągać wielkie spalanie, ale jak się chce to można jeździć sprawnie i osiągać rozsądne cyfry. Nie rozsądnie to palą małe benzyny typu 1.4 bez turbo zamknięte w ciężkich i wysokich kompaktach - ja nigdy nie mogłem się nadziwić jak

transit i T4 to rózne klasy

Transit należy do kaegorii dużych aut dostawczych , a T4 to mały samochód dostawczy. Stąd podane wcześniej różnice w spalaniu czy jeździe.

Re: Kia Rio we wrześniu

. Spalanie przy spokojnej jezdzie - podejrzewam że 8 duże miasto, 5 poza. Tyle tez palą i20 z 1,4 100. A silnik 1,2 85 fakt - jak w i20 1,2 78 może spalić np. z 7,5 duże miasto, 4,5 poza. Klasa B ale nie taki mały bo 4,05 m (focus I miał 4,17). Z układu i20/ix20/i30/rio/venga/ceed - rio najnowsza i

Re: Rowerzyści zbulwersowani po tekście w "DGP".

samochód lub > wolą tramwaj - dobrze im tak, sami wybierali! Piesi poruszją się dużo wolniej od rowerów! > - nakażmy produkcję aut tylko w kolorze żółtym i czerwonym. szary zlewa się z a > sfaltem a czarny jest niewidoczny w nocy Jak rowery będą obowiązkowo wyposarzone w światła mijania, a nie

Re: dla analfabetów matematycznych-do Picasso

również nowe Mazdy 6 i Mazdy 2 . Mazdą CX7 jeżdziliśmy kilka dni ,benzyną i dieslem wiec mi nie pitol o spalaniu 13 litrów,nam przy normalnej jezdzi spalała po miescie 15-16 litrów przy jak piszesz depataniu 20 litrów nie było jej obce . Teraz największa porażka tego auta -MAZDA CX7 BENZYNA NIE TRZYMA

Old vs New - kolejna runda 2

w ciągu 25 lat o pół tony. Płonące auto roku To, że auta psują się częściej, wynika też z trendów rynkowych, strategii marketingowej i - paradoksalnie - dużej konkurencji między samymi producentami, którzy np. sukcesywnie wydłużają listę (w większości płatnych ekstra) dodatków. + Bogate

Re: Citroën C5 2.0 HDI 160 | Za kierownicą

na częściach. Dodatkowo każdy nowy ich silnik to jakaś eksperymentalna technologia, która ma zmniejszyć spalanie przy zachowaniu dynamiki, a w praktyce auto siada po paru latach. Nowe Passaty obrosły legendą jeśli chodzi o awaryjność, a Audi używa podzespołów VW więc przenoszą się błędy. Co do Toyoty

Re: Skoda Fabia RS - karty odkryte

tylko nie stoję w ostrym korku, to spalanie poniżej 10, a jak jest mały ruch, to schodzę do 8. Przy małych przebiegach diesla i tak nie opłaca się kupować. Dlatego też tak, moim zdaniem to fajne auto na miasto. A na autostradę? Jakbyśmy jakieś mieli, to najchętniej jakiś diesel. Ze względów

Re: zmiana auta

, wygodnie się jeździ ma dużą przestrzen w środku. Co do spalania to wiadomo że żaden większy samochód nie spali tyle co np małe polo. Nie mam przekonania co do aut na gaz... moj szwagier wszystkie auta przerabia na gaz i jeździ nimi max do 2 lat potem cos się sypało. -- Moje prace, Moja pasja www.ana-art.pl

Re: Zmiana paliwa z 95 na 98-zmiana ustawień komp

motocykle. Czujnik spalania stukowego stale przekazuje (chyba jak w aucie) sygnały o tym czy wystąpiło czy nie, jesli nie wystąpiło to przyspiesza zaplon do momentu kiedy nie wystąpi (zbierajac jeszcze milion roznych danych), jak wystąpi to opoznia. Przy stopniu sprężania rzędu 13:1 tak to wyglada